התרומה הקטנה שלי,
למעלה מ 20 שנה אני עושה שימוש בהגברה טרנזיסטורית מאותה חברה. עם השנים שדרגתי מס' מגברים של אותה חברה (4 מגברים). כולם עובדים בטופולוגיה של Class A ואם אפשרות ל pure class A (אם אני לא טועה גם במוד AB והואטים הראשונים הם ב class A).
מאוד אוהב את הסאונד של החברה ומתחבר לאופי הצליל. נהנה מכל העולמות הן מאמינות של מגבר טרנזיסטורי אך עם הקסם של אופי צליל חמים ו"מנורותי" (בלי הכאב ראש של התעסקות עם מנורות). אחת החברות עם הגברה טרנזיסטורית שהכי קרובה לאופי צליל חמים "קטיפתי" שאני מכיר בשוק אך עם כל היתרונות של מגבר טרנזיסטורי (הספק, זרם וכו').
לענייננו, בהאזנה קריטית (שיש זמן), מעדיף להעביר בלחיצת כפתור ל pure class A. השיפור בסאונד הוא לא מיידי, אבל לאחר מס' שעות (ואף כבר אחרי שעה) הסאונד יותר חמים, קטיפתי, יותר הפרדה, תלת מימדיות, במה גדולה יותר, עם יותר עומק ואוויר בין הכלים. לטעמי יותר "מוסיקלי".
אחד החסרונות שהמגבר אכן מתחמם והופך לתנור חימום.
לשמחתי, החברה פתרה זאת ע"י כיבוי אוטומאטי של pure classA , כאשר המגבר לא עובד לאחר פרק זמן מסויים. כך שהמגבר לא ממשיך להיות ב class A.
לסיכום, אני מאד אוהב את האפשרות לעבור ל pure class a. בא לידי ביטוי לטעמי באיכות סאונד נעימה יותר.
מסכים אם הטענה שלא בהכרח מגבר קלאס A יישמע תמיד יותר טוב מ AB, או D וכו'. מותנה בהרבה משתנים שפורטו בפוסט. אך עם זאת, יש קסם שאני אישית לא מוכן להתפשר עם הגברה של class A ( בהתעלם מחימום היתר, עלות החשמל שהיא שולית לטעמי וכו').
וד"א, גם ע"פ המלצות היצרן, נכתב שהמגבר נשמע במיטבו לאחר מס' שעות. וזה נכון להערכתי לכל המגברים הטרנזיזסטורים כמובן בצורה שונה (חלקם באפן בולט יותר וחלקם באופן מינורי, לעניין כימות ההשפעה).
אצלי בכל אופן, המגבר תמיד דלוק, וכפי שציינתי כשיש זמן להאזנה, תמיד מעדיף לעבור ל pure class a. שוב לא הבדלים דרמטים אבל יש קסם בסאונד שאני אישית לא מוכן לוותר עליו (בלי קשר למיטב ידיעתי, גם ב class a/b עדיין עשרות הוואטים הראשונים הנם ב A/B).
ולמי שתוהה מהי החברה אז מדובר בפליניוס.
סופ"ש נפלא..