קצת תשובותמתפלא מאוד על דבריך .
1.אתה לא חושב שנדרש להגיע לעוותים נמוכים ככל האפשר בציוד אלקטרוני ובמגברים?
2......אתה חובב עיוותים?
3. ב Class A בתצורת SE העוותים הם נוראיים !
- נכון הם בעיקר מסדר שני ונעימים לאוזן.
4.במגברי שפופרות בלבד (שנאי יציאה) !!!..... ב Class A SE!!! .... כל זרם ה DC של השפופרות הסופיות עובר דרך השנאי 5........השנאי מתמגנט בכיוון אחד בלבד ועקב כך הוא יוצא מתחום העבודה הלינארי שלו ==> נוצרים עיוותים נוראיים מסדר זוגי.
6.לעומת זאת במגברי ClassAB בתצורת PP עם ממתח נכון של ה-Bais לשפופרות, העיוותים יהיו בין פי 10-100 נמוכים יותר!!!
7.מצורף שרטוט המראה את הסיבה לעוותים במגברי ClassA SE לעומת העוותים הנמוכים במגברי ClassAB PP- שוב רלוונטי רק למגברים שפופרתיים !!! :
צפה בקובץ המצורף 49429
, מסכים לחלוטין, הצעתי זאת בעבר, נמר פסל זאת ( כמובן שאיני מסכים איתו) ........בכל מקרה יש עם זה 2 "עניינים"- אחד פתיר והשני לא :שאלה לשניצל אבל גם לכל השאר..
מכל הרשום לעיל והדיונים החוזרים על יתרונות וחסרונות של טופולוגיות, מדוע לא יותר אנשים מפצלים את ההגברה ומניעים תחום תחתון באמצעות class d או לפחות קלאס ab טרנזיסטורי שייתן זרם וכוח כמה שצריך כדי לייצר authority והידוק ותחום בינוני-עליון עם קלאס A מנורות single ended, או class A טרנזסטורי למי שלא רוצה להתעסק עם מנורות.
הרי אפשר בהרבה פחות כסף להוציא את הטוב משני העולמות.
גם ביחס למה שמיכאל רשם וגם מהתנסות לא מעטה עם מגברי מנורות, מגבר מנורות שבאמת יכול לשלוט ברמקול סטנדרטי עם דינמיקה ומיקרודינמיקה שיכולה לשחזר כמו שצריך תזמורת וכל שאר הז'אנרים המאתגרים, ואפילו עם רמקול נציל יחסית, עם עכבה ביציבות סבירה (לא מדבר על רמקול של 100db ועכבה 16 אוהם קבועה..) זה המון המון כסף.
איך שמסובבים את זה מגבר + פרה לא יוצאים בפחות מ 80 אלף שח.
וגם אם מוותרים על המנורות, אז הגברה + פרה שיכולה לתת את המוסיקליות והקסם של המנורות ואת השליטה כמו שצריך ברמקול ממוצע ומיד עמוק ועשיר שלא נופל ממגבר מנורות סינגל-אנדד, אז גם לא תצא בפחות מזה.
לא מקבל כלל את דבריך, אין שנאי SE שיכול להיות לינארי תחת ממתח ה- DC.קצת תשובות
1ממש לא. זה תשאיר לתכנוקרטים.ממליץ לך לקרוא קצת כאן https://www.semanticscholar.org/pap...ever/3965581bce5f07e2a30427336352d705b06e8e34
2. .אני מאוד אוהב עיוותים של SE . גם קופסת גולגולת שלך מייצרת עיוותים אתה רק לא מרגיש אותם
3. תלוי למי ולמה...למדידות בלבד כנראה שכן או שאנחנו לא יודעים מה לבדוק
4. תשתמש בשנאי ממש טוב לא במעפן אחד. חברות המובילות בתחום ייצור שנאים לאודיו משתמשים בחומרי ליבות שהסטרזיס כמעת לא נחשב..ואתה יכול להתווכח איתי עד מחר כדי להבין על מה אני סח לא מספיק להבין תאוריה.צריך לבנות מגבר או שתיים בחיים וגם להבין מה אתה שומע..
5. תראה שוב את תשובה 4
6. תראה שוב את תשובה 1 ושוב תקרא בעבודה של דן צ'יוור פחות חשוב אחוז עיוות,חשוב מאיזה סדר..
7. תשאיר את זה לקורס טכנאים אני אישית יכול להסביר לך את התאוריה הרבה יותר עמוק ממה שאתה יודע, מבטיח
ובזאת הסתיימו התגובות שלי לשרשור הזה כי אין לי כוח לוויכוחים
לא נראה לי שמשהוא יתוכח איתך.אבל אם ישאלו שאלות,נחמד אם תענה.כי לקבל תשובה מאיש מקצוע זה הכי רלוונטי.קצת תשובות
ובזאת הסתיימו התגובות שלי לשרשור הזה כי אין לי כוח לוויכוחים
לא מעניין אותי מה מקובל עליך ומה לא. תקרה לפני שיינה את עבודת דוקטורת אשר נמאת בקישור. אולי תלמד משהולא מקבל כלל את דבריך, אין שנאי SE שיכול להיות לינארי תחת ממתח ה- DC.
ולעצם העניין, בוא נהייה מעשיים ולא "דיבורים באוויר".......בוא נסתכל (ביחד אם תרצה) בעשרות בדיקות שעשו למגברי SE שפופרתיים בסטרואופייל ותראה לי אחד כזה עם עוותים מתחת ל 1-2% בעוצמה שהיא מעל 5-10 וואט.....אחד כזה !!!
עוד עניין יש לי מד עיוותים של HP + ספקטרום אנלייזר אנלוגי שעלה בזמנו כמו מאזדה 2 ......אתה רוצה שנמדוד את מגברי ה-SE שלך ונראה מה העוותים שלהם?
ואני לא טוען שאתה לא יודע לבנות מגברי SE !!!..... פשוט זו היכולת של הטכנולוגיה הזו (מלפני 80-100 שנה) ואפילו "אלוהי ה SE" לא יכולים לעשות טוב יותר.
מסכים עם כל מילה בדבריך....אם מישהו חפץ בתוספת עושר הרמוני נעים לאוזן למוסיקה המקורית המוקלטת אז "מגבר SE הוא הדרך" (לרמקולים נצילים מאוד).למה מרגיש לי שיח חירשים. שהולך לכיוונים אישיים.
מטרת הפוסט הייתה חיובית ולהעשיר את הידע של כולנו.
רוברט ומיכאל היקרים, לי עושה רושם ששניכם צודקים אבל מפספסים את הנקודה (וזה מכוון לך רוברט).
אף אחד לא טוען לעובדות ולמספרים שאתה מציג. ונכון הוא שמגברי מנורות אחוז העיוותים הוא גבוה. אך מכאן לאיך זה משפיע על הסאונד או על האופי של המגבר לעניין חווית מוזיקה, איכות המגבר, ההבדלים גדולים.
ובקיצור, איכות הסאונד המופק ממגבר לא תמיד נמצאת בהלימה עם איכות הסאונד. מה לא ברור...
סופש נפלא
לי לא ברורלמ
ובקיצור, איכות הסאונד המופק ממגבר לא תמיד נמצאת בהלימה עם איכות הסאונד. מה לא ברור...
סופש נפלא
נראה לי שיש כאן טעות הקלדה. הטיעון הכתוב אומר "X לא בהלימה עם X"., איכות הסאונד המופק ממגבר לא תמיד נמצאת בהלימה עם איכות הסאונד
נראה לי שיש כאן טעות הקלדה. הטיעון הכתוב אומר "X לא בהלימה עם X".
אולי הכוונה ל"איכות הסאונד המופק ממגבר לא תמיד נמצאת בהלימה עם הנתונים הטכניים שנוהגים לפרסם לגביו"?
לא קראתי את המאמר הארוך והמסובך, אבל אם הבנתי נכון, הכותב מציע מדד חדש, שהוא קורא לו Total Aural Disconsonance or T.A.D, שזה the r.m.s. sum of the absolute deviation of an amplifiers n harmonics from the aural harmonics.תודה ל 845 על המאמר ובזה נסכם לטובת החברים...
בשבילך רוברט ולכל אותם טכנוקרטים שנצמדים למספרים, ועובדות טכניות.
בקצרה, אין הלימה בין עיוותים לאיכות הסאונד. ומה לעשות איכות הסאונד במגברים נגזרת גם מהעדפות, גיל, מגדר וכו'
מתוך המאמר עמוד 73 (הדגשות שלי)
Sex and age effects on an individuals aural harmonic envelope. Similar studies to the Fletcher and Olson aural harmonics work can be carried out to determine any major changes in the harmonic envelope. The limitations of the research documented herein are similar to the previous statements. The aural harmonic
envelope needs to be proven reasonably similar acroos age, sex, and other factors in order for the T.A.D. mathematical derivation to be accurate.
The entire sound reproduction system is required to follow the harmonic envelope. It is my belief that the audio power amplifier is the largest detractor from the envelope, but this needs to be proven. The public has limited access to participate in demonstrations of singleended audio amplifiers. Very few mainstream Hi-Fi shops have this type of equipment set-up. I know of none in the Boston area. If the reason for this is the need for suppliers and salespeople to stick to what they know- mainly the specifications race then the specifications need to change. These amplifiers are clearly superior in many of the most important areas of sound reproduction. Unfortunately the design has some drawbacks.
סופ"ש נפלא
זה לא מאמר. זה עבודת דוקטורת. ממליץ לרפרף לכול הטכנוקרטים. בקצרה בדוקטורת מוסבר קשר הדוק בין פסיכואקוסטיקה למדידות. וגם מוסבר למה מגברים טרנסיסטורים עם עיוותים של 0.000001 אחוז עם משוב שלילי עמוק נשמעים לרוב האנשים פחות טוב משמעותית מאיזה מגבר מסכן SE 1.5 Watt מבוסס שפופרת משנות ה30 ללא משוב שלילי ועם שנאי ביציאתודה ל 845 על המאמר ובזה נסכם לטובת החברים...
סופ"ש נפלא
לא קראתי את המאמר הארוך והמסובך, אבל אם הבנתי נכון, הכותב מציע מדד חדש, שהוא קורא לו Total Aural Disconsonance or T.A.D, שזה the r.m.s. sum of the absolute deviation of an amplifiers n harmonics from the aural harmonics.
והוא טוען לגביו שהוא יותר במתאם להערכה הסובייקטיבית של 5 מאזינים ל-3 מגברים מאשר THD ו-IM.
נו, טוב. לא בדיוק משהו מבוסס סטטיסטית ומחקרית. לכל היותר זו רק נקודת מוצא למחקר נוסף.
מה שסימנת ב-bold לגבי הגיל ופקטורים אחרים זה לא דברים שהוא הוכיח שקשורים לעניין, אלא זה דברים שהוא עצמו אומר שצריך להוכיח.
וגם מה שכתוב בהמשך אלה רק אמונות ודעות של כותב המאמר.
לאאפשר למקסם את נושא העיוותים ע"י משככים טובים ו/או שינוי כבילה/חשמל.