shokroun
חבר משקיען
- הודעות
- 1,437
- מעורבות
- 710
- נקודות
- 113
וואלה זכרתי human being... חן חן על המתקןטוב חשפת את זיקנתי...
אגב, זקן עם ocd שחייב לתקן אחרים (מדי פעם ) : "I am not a number, I am a free man"
וואלה זכרתי human being... חן חן על המתקןטוב חשפת את זיקנתי...
אגב, זקן עם ocd שחייב לתקן אחרים (מדי פעם ) : "I am not a number, I am a free man"
צדיק אחד בסדום!audiogod (איזה שם משתמש....) מזכיר לי את עצמי כשנכנסתי לתחביב ברצינות (ולמרות גילי הלא צעיר זה לא קרה מזמן). התחלתי ישר עם סטרימינג משום שחשבתי בדיוק כמוהו (ולצערי הפורום הראשון שנכנסתי אליו היה asr). בניגוד אליו, המוטו שלי הוא שאתה לומד כל יום ומנסה כל יום. לאט לאט (למעשה די מהר עם הכספים שלא יצאו על חופשות בזמן הקורונה) החלפתי רכיבים ובשלב מסוים פתאום הבנתי שבמקרים רבים מדיה פיזית נשמעת יותר טוב. נכנסתי ברצינות להסטוריה של ההקלטות של האלבומים החשובים לי ביותר (ורובם קשורים חזק לילדותי בשנות ה-70) והבנתי שאני חייב לחזור לויניל. ישנם אלבומים שחשובים לי עד כדי כך שקניתי אותם מספר פעמים והשגתי אותם גם במספר גרסאות דיגיטליות. מי שרוצה להקשיב ל-revolver של הביטלס בסטרימינג שיבושם לו ושישאר עם ה-hi res lossless המסורס של האלבום. ודרך אגב אין הבדל בין טיידל, דיזר ספוטיפי או קובוז (שאני מנוי או הייתי מנוי על כולם) - הם כולם מציעים את אותו רימאסטר מסורס של האלבום הנ״ל.
אתה מתבלבל עם MQAהPCM הוא הכי קרוב ללוסלס שיש לנו בדיגיטל. זה לא השתנה לצערי. הFLAC דוחס 700M ל500M ומוריד בדרך מידע שלא נראה לו רלבנטי.
הם מתפארים בזה שהם ביט פרפקט אבל כבר הספיקו לערוך את זה בויקיפדיה מטעמי יחצנות.
הם פיתחו את זה לרמה שמספקת את ההמון אבל לדעתי זה כבר נעצר ממזמן. אין להם שום רצון לפתח את זה מעבר בכדי לרצות כמה אודיופילים טמבלים שמחפשים בקטנות.
קח טרק מסויים של דיסק שמוקלט בצורה סבירה אפילו-תמיר לFLAC ותשמע אותו מול המקור. מעבר לזה אין לי מה להוסיף
מונו לעולם לא ישמע טוב כי האדם שומע בסטריאן וזה הכי טבעי לנוaudiogod (איזה שם משתמש....) מזכיר לי את עצמי כשנכנסתי לתחביב ברצינות (ולמרות גילי הלא צעיר זה לא קרה מזמן). התחלתי ישר עם סטרימינג משום שחשבתי בדיוק כמוהו (ולצערי הפורום הראשון שנכנסתי אליו היה asr). בניגוד אליו, המוטו שלי הוא שאתה לומד כל יום ומנסה כל יום. לאט לאט (למעשה די מהר עם הכספים שלא יצאו על חופשות בזמן הקורונה) החלפתי רכיבים ובשלב מסוים פתאום הבנתי שבמקרים רבים מדיה פיזית נשמעת יותר טוב. נכנסתי ברצינות להסטוריה של ההקלטות של האלבומים החשובים לי ביותר (ורובם קשורים חזק לילדותי בשנות ה-70) והבנתי שאני חייב לחזור לויניל. ישנם אלבומים שחשובים לי עד כדי כך שקניתי אותם מספר פעמים והשגתי אותם גם במספר גרסאות דיגיטליות. מי שרוצה להקשיב ל-revolver של הביטלס בסטרימינג שיבושם לו ושישאר עם ה-hi res lossless המסורס של האלבום. ודרך אגב אין הבדל בין טיידל, דיזר ספוטיפי או קובוז (שאני מנוי או הייתי מנוי על כולם) - הם כולם מציעים את אותו רימאסטר מסורס של האלבום הנ״ל.
כנראה זה לא ברור לך - כל מי שהסתמך על ASR, נפל על הפנים.מונו לעולם לא ישמע טוב כי האדם שומע בסטריאן וזה הכי טבעי לנו
לדעתי זו ברכה שנכנסת לASR לפני כל האחרים.
לגבי המאסטרים והרימאסטרים
גם במדיה הפיזית זה קיים כמובן ולכן אלבום אחד או כמה זה לא מדד בכלל
אגב ב סטרימינג לרוב יש גם כמה מאסטרים שונים
הוא מאזין למונו רק לצורך בדיקה קצרצרה ועיקר הדבר שהוא עושה זה מדידות ולמדידה לא צריך סטריאוכנראה זה לא ברור לך - כל מי שהסתמך על ASR, נפל על הפנים.
בין אם זו הסקירה המטופשת על ה-NAIM או הסקירה המטופשת על המגבר מנורות של לקסמן, שהאיראני השווה אותו למגבר ברמת פח של טופינג PA5 ב-7 שקל.
לגבי מונו או סטריאו - החבר שלך ב-ASR, מאזין לרמקול בודד.
העיקר שאתה מבדר את עצמך.
אז אם הוא מאזין לרמקול בודד, איך הוא בודק את גודל הבמה? איך זה בא לידי ביטוי עם הספינורמה?הוא מאזין למונו רק לצורך בדיקה קצרצרה ועיקר הדבר שהוא עושה זה מדידות ולמדידה לא צריך סטריאו
ודבר אחרון הוא משלם על רוב משלוחי הרמקולים אליו וזה יקר לאללה ולכן לא משתלם לשלוח זוג אלא רמקול אחד בלבד.
אני אכן משעשע את עצמי עם עובדות וידע מעמיק ולא זריקת עובדות ללא קונטקסט תוך כדי טיעון דמגוגי.
אגב זה שמכשיר יקר מציע ביצועים כמו של מכשיר זול ואת זה חשפו המדידות זה לא הופך את הסקירה ל"מטופשת"
אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות.
רק אתה יודעאז אם הוא מאזין לרמקול בודד, איך הוא בודק את גודל הבמה? איך זה בא לידי ביטוי עם הספינורמה?
ידע מעמיק? לא הבנתי אם היום אתה גם סטנדאפיסט.
העניין הוא כזהלפני פלויד טול אף אחד לא דיבר על ספינורמה.
פלויד טול חיפש קשר כלשהו בין מדידות הנדסיות לבין ״הנאת הבריות״ משיחזור צליל, או בשפה אחרת, קשר בין מדידות הנדסיות לפרשנות של המוח לעצימות (מוגברת/פחותה) מהנאה משיחזור צליל.
נלסון פאס למשל מתכנן מגברים בבית כבר שנים ועדיין מנסה להבין אילו עוותים המוח שלנו סלחן לגביהם ואילו פחות והגיע למסקנה הפרטית שלו שבגדול רוב האנשים מעדיפים עוותים בהרמוניות זוגיות. אם זה נכון או לא, אין לי שמץ.
פאס וטול מנסים/ניסו כל אחד בדרכו להבין את הקשר בין מדידות לבין פרספציה של אנשים לגבי צליל טוב מהו. ללא ספק עדיין קיימות מדידות לא ידועות המקשרות בין הנדסת מוצרי אודיו לפרשנות הבריות כסאונד טוב. ז״א לא יודעים הכל, ויש עוד מה לחקור בעניין.
אמיר asr אינו מחפש קשר כזה, הוא מהנדס סופר מוכשר, אבל עדיין מהנדס (בניגוד למדען), שבתכלס מודד ציוד על פי מה שהוא מפרש כחשוב לבריות.
אז אם אתה קונה מוצרי אודיו ״לפי המדע״, אתה בעצם קונה ציוד מתוכנן על פי הספסיפיקציה של מה שידוע כרגע (זמן snapshot כלשהו) על הקשר בין סאונד שרוב האנשים מעדיפים למדידות.
אם קנית ציוד על פי asr ואתה נשאב למערכת ולמוזיקה, זה מעולה. אבל במידה ולא נהנה, ונשאר עם המערכת רק כי נמדדת טוב... וואלה בהצלחה...
ואם אתה מנסה לבצע טיפולי המרה לאנשים שלא אוהבים את הצליל המדעי ולהסביר להם שהם חרשים, שוב המון בהצלחה... זה לא עושה אותך ״יותר מבין״ מהם, זה סתם גורם לך להראות אטום וצר אופקים למרות שנדמה לך שאתה הוא זה המתקדם מחשבתית.
אני אעדיף לשנות כך שאהנה ממוזיקה ולתת למדע לחקור עוד קצת ואולי למצוא מדידות חדשות שעשויות להסביר מדוע אני לא מתחבר לצליל המדעי.
תראה זה די קל לדבוק באוסף המשפטים הבא, ויהיה בלתי אפשרי לסתור אותם:
1 אנלוג זה דרעק. הדיינמיק ריינג על הפנים.
2. סידי זה פאסה, אין לו שום יתרון על סטרימינג
3. כל המגברים זהים בגדול אחד לשני. כבר מזמן הטכנולוגיה עברה את סף השמיעה האנושית לגבי עוותי הגברה.
4. אקוסטיקה זה חשוב, גם רום קןרקשן.
5. ציוד שלא נמדד מושלם לא קונים, ואם מכשירים נמדדים דומה, עדיך תמיד לקנות את הזול מבינהם
6. לא צריך קדם מגבר, סתם עוד מכשיר שמעוות בדרך, ווליום דיגיטלי 64 ביט עושה את העבודה.
7. כבלים זה חרטא
8. התאמת גיינים זה חשוב
מצד שני אף משפט פה לא באמת רלוונטי לכשלעצמו להנאה מצליל שאני אוהב עם המוזיקה שלי בחלל שלי.
(מת לישון לא נרדם, איזה דפק)
אתה מת לישון ואני מת עליך.לפני פלויד טול אף אחד לא דיבר על ספינורמה.
פלויד טול חיפש קשר כלשהו בין מדידות הנדסיות לבין ״הנאת הבריות״ משיחזור צליל, או בשפה אחרת, קשר בין מדידות הנדסיות לפרשנות של המוח לעצימות (מוגברת/פחותה) מהנאה משיחזור צליל.
נלסון פאס למשל מתכנן מגברים בבית כבר שנים ועדיין מנסה להבין אילו עוותים המוח שלנו סלחן לגביהם ואילו פחות והגיע למסקנה הפרטית שלו שבגדול רוב האנשים מעדיפים עוותים בהרמוניות זוגיות. אם זה נכון או לא, אין לי שמץ.
פאס וטול מנסים/ניסו כל אחד בדרכו להבין את הקשר בין מדידות לבין פרספציה של אנשים לגבי צליל טוב מהו. ללא ספק עדיין קיימות מדידות לא ידועות המקשרות בין הנדסת מוצרי אודיו לפרשנות הבריות כסאונד טוב. ז״א לא יודעים הכל, ויש עוד מה לחקור בעניין.
אמיר asr אינו מחפש קשר כזה, הוא מהנדס סופר מוכשר, אבל עדיין מהנדס (בניגוד למדען), שבתכלס מודד ציוד על פי מה שהוא מפרש כחשוב לבריות.
אז אם אתה קונה מוצרי אודיו ״לפי המדע״, אתה בעצם קונה ציוד מתוכנן על פי הספסיפיקציה של מה שידוע כרגע (זמן snapshot כלשהו) על הקשר בין סאונד שרוב האנשים מעדיפים למדידות.
אם קנית ציוד על פי asr ואתה נשאב למערכת ולמוזיקה, זה מעולה. אבל במידה ולא נהנה, ונשאר עם המערכת רק כי נמדדת טוב... וואלה בהצלחה...
ואם אתה מנסה לבצע טיפולי המרה לאנשים שלא אוהבים את הצליל המדעי ולהסביר להם שהם חרשים, שוב המון בהצלחה... זה לא עושה אותך ״יותר מבין״ מהם, זה סתם גורם לך להראות אטום וצר אופקים למרות שנדמה לך שאתה הוא זה המתקדם מחשבתית.
אני אעדיף לשנות כך שאהנה ממוזיקה ולתת למדע לחקור עוד קצת ואולי למצוא מדידות חדשות שעשויות להסביר מדוע אני לא מתחבר לצליל המדעי.
תראה זה די קל לדבוק באוסף המשפטים הבא, ויהיה בלתי אפשרי לסתור אותם:
1 אנלוג זה דרעק. הדיינמיק ריינג על הפנים.
2. סידי זה פאסה, אין לו שום יתרון על סטרימינג
3. כל המגברים זהים בגדול אחד לשני. כבר מזמן הטכנולוגיה עברה את סף השמיעה האנושית לגבי עוותי הגברה.
4. אקוסטיקה זה חשוב, גם רום קןרקשן.
5. ציוד שלא נמדד מושלם לא קונים, ואם מכשירים נמדדים דומה, עדיך תמיד לקנות את הזול מבינהם
6. לא צריך קדם מגבר, סתם עוד מכשיר שמעוות בדרך, ווליום דיגיטלי 64 ביט עושה את העבודה.
7. כבלים זה חרטא
8. התאמת גיינים זה חשוב
מצד שני אף משפט פה לא באמת רלוונטי לכשלעצמו להנאה מצליל שאני אוהב עם המוזיקה שלי בחלל שלי.
(מת לישון לא נרדם, איזה דפק)
כבר הכנתי את האצבעות לתקן אותו אבל הקדמת אותיטוב חשפת את זיקנתי...
אגב, זקן עם ocd שחייב לתקן אחרים (מדי פעם ) : "I am not a number, I am a free man"
מטרת הספינורמה היא לא להיות נאמן למקור .דיי פספסת את כל המטרה שלשמע הרמן התכנסו - שון אוליב ,טול וכו.העניין הוא כזה
שאין כאן קשר לפרשנות של מישהו לגבי מדידות
או טעם אישי
סאונד זה דבר מדיד
כמו כל דבר אחר
אין כאן שום מיסטיקה
ואם יש לך מכשיר שמבצע אלפי מדידות ותמיד אבל תמיד יש קורלציה בין המדידות לאיך שהרמקול נשמע, אז יש כאן מדע כמו כל מדע אחר ובעזרתו החברות שמייצרות את הרמקולים( הנחשבות Anyways) מהנדסות את הרמקול.
אם המדידות האלה לא היו נותנות לפחות אינדיקציה טובה מאוד אם לא מעבר לזה איך רמקול ישמע חברות לא היו משקיעות מיליוני דולרים בחדרים "" אנאקואיים" ומכשירי מדידה.
אבל זה ה*בסיס * בלבד.
רמקול יכול להמדד מושלם אבל להשמע חרא לחלק מהאנשים
יש אנשים שאוהבים רמקול בהיר או עם טרבל "רך"( rolled off )
יש אנשים שדיסטורשן נשמע להם יותר טוב ונעים לאוזן( מנורות, ויניל)
וכו וכו
הסאונד שאני אוהב הוא סאונד ניטרלי על גבול הברוטלי
כשהמערכת לא מוסיפה או מחסירה כלום( עד כמה שאפשר)
Flat לחלוטין
זאת די המטרה שלי כאודיופיל
לא שיהיה לי נעים באוזן, אלא לשמוע את האמת כמו שהיא.
צפה בקובץ המצורף 59594