shushu
חבר משקיען
- הודעות
- 1,343
- מעורבות
- 854
- נקודות
- 113
אחד מהגרפים האלה מדבר על 84% סטרימינג ו-10% מדיות פיזיות,
אני מדבר על "מוחלטת" במשמעות הספציפית של הפיכת המדיות הפיזיות לנישה, לא במשמעות של 100%, ו"נישה" יכולה להיות בת יותר מ-0.2%, אם כי אני לא יודע לנקוב באחוז ספציפי. האם יש הגדרה מקובלת לאחוזים שמהם ומטה מדובר בנישה?אם אתה מדבר על השתלטות מוחלטת, זה לעולם לא יקרה, תמיד יש שוליים.
רעיון טוב.מעניין לבדוק מה היה אחוז שימוש בתקליטים בשנות ה 90-2000 בהם הפורמט נזנח לגמרי, הייתי מגדיר לצורך העניין את האחוז הזה כרפרנס ״לנישה״ לטובת הדיון
ההגדרה השימושית/מודרנית לנישה בהקשר של מוצרים או שירותים מבוססת בעיקר על הקשר בין הגודל ($) למאמץ השיווקי שנדרש להגיע אליו. כך שזה אף פעם לא האחוז בלבד שמגדיר נישה. מהפכת המסחר המקוון מאפשרת ללא מעט מוצרים נישתיים מבחינת "עולם התוכן" שלהם להמכר לצד אוסף שלם של מיני נישות אחרות. מה שנקרא The long tail. בכל אופן, השאלה החשובה שצריך לענות עליה כדי להגדיר נישה של צרכנים היא: "כיצר מגיעים אליהם?" ככל שהתשובה יותר ספציפית - ככה יותר נישה...אני מדבר על "מוחלטת" במשמעות הספציפית של הפיכת המדיות הפיזיות לנישה, לא במשמעות של 100%, ו"נישה" יכולה להיות בת יותר מ-0.2%, אם כי אני לא יודע לנקוב באחוז ספציפי. האם יש הגדרה מקובלת לאחוזים שמהם ומטה מדובר בנישה?
עמיר, אתה יודע שאני אוהב אותך. אבל מה לכל הרוחות אתה מדבר? ראשית, הפוסט הזה היה אולי מעניין לפני... 10 שנים? התקדמנו מאז. כולנו הבנו שסטרימינג זה העתיד. חוץ מגברים בגיל העמידה+ או אנשים מאותגרים טכנולוגית קשות ביותר, אין אחד ששומע מוסיקה בבית ולא מכיר סטרימינג.. אדרבא, היוצא מן הכלל נהיה לשמוע ממדיה פיזית. אפילו אבא שלי, שייבדל לחיים ארוכים כפרה עליו נשמה, בן 75, שומע מיוטיוב בסבבה שלו. אין לו חריץ אחד לרפואה בבית להכנסת תקליטור. קל וחומר פלטה מסתובבת.כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, סטרימינג אינו ההווה של הרבה מאוד אנשים, ואני בעצם מדבר על השתלטות כמעט טוטאלית של סטרימינג, שתהפוך את המדיות הפיזיות לנישה שאולי תגווע לגמרי -- בעתיד [הרחוק].
וכאמור, אני מעריך שאחוז האודיופילים באוכלוסייה יקטן, ופחות ופחות אנשים יכירו את הקונספט של לשבת מול מערכת נייחת ולהאזין, במקום בכל מקום שמתחשק עם איכות לאו דווקא נחותה ממערכת.
וללא אודיופילים, ההבדלים בין סטרימינג לקבצים ולמדיות פיזיות הוא פחות מזניח, וההבדל בין גירסאות של מדיות פיזיות בכלל.
דיסקים מהדור הראשון הם בהרבה מקרים נחותים, לפחות בקלאסי, כיוון שנעשו בטכנולוגית שעדיין לא הגיעו למלא פריחתן, ללא שימוש ב-hi-res לרימאסטרינג, ללא שימוש ב-noise shaping ו-dithering וכו'. אולי בלא-קלאסיים יש בעיה של loudness war, לא נכנסתי לזה.
וואלה? איך אתה יודע? שואל באמת. זה יכול להסביר הרבה מאד.הבעיה היחידה עם שירותי הסטרימינג, שרוב ההקלטות הן רימסטרים מקומפרסים חזק, ולא הקלטות המקור שנשמעות הרבה יותר טוב.
קח את ההקלטות של אואזיס משנות התשעים נניח.וואלה? איך אתה יודע? שואל באמת. זה יכול להסביר הרבה מאד.
לא הבנתי, כפרה. איך ה- case study המעניין הזה קשור להצהרה שלך קודם?קח את ההקלטות של אואזיס משנות התשעים נניח.
האלבום השני הוקלט עם הגברה של vox משנות השישים, מה שנתן לו יחודיות בצליל. הרימסטרים בדיזר וטידל נשמעים על הפנים ושונים לחלוטין מהקלטת המקור.
אותו כנ"ל על בוב דילן ואריק קלפטון. זה עוד לא דיברנו על התקליטים שנשמעים פי כמה יותר טוב.
המינוח לדברים שרשמת למעלה, ״קופסת הדהוד״ או ״קופסת תהודה״.שנית, אתה מדבר בנחרצות חוצת להבות על כמות האנשים שלא צורכים מוזיקה עם סטרימינג ("...אינו ההווה של הרבה מאד אנשים...") ועל "השתלטות של סטרימינג" כאילו יש בידך מחקר סטטיסטי כלשהו. הודית שאין לך. אז בשביל מה כל ההצהרות הבומבסטיות?
הרי ה"הרבה מאד אנשים" שלך זה חוג חברים מצומצם של... אהם... גברים בגיל העמידה (+?), שלא רוצים להכניס טכנולוגיה למערכת שלהם. אני בטוח שהם אודיופילים.
בקיצור, זה נראה מפה כאילו אתה משתמש בנו ללבן עם עצמך מציאות שהולכת ומשתנה מול העיניים שלך. הכל בסדר, לך על זה. רק אל תשגה באשליות שאתה מחדש משהו למישהו, לא משנה בכמה מילים תשתמש וכמה יסודי תהיה.
קח את ההקלטות של אואזיס משנות התשעים נניח.
האלבום השני הוקלט עם הגברה של vox משנות השישים, מה שנתן לו יחודיות בצליל. הרימסטרים בדיזר וטידל נשמעים על הפנים ושונים לחלוטין מהקלטת המקור.
אותו כנ"ל על בוב דילן ואריק קלפטון. זה עוד לא דיברנו על התקליטים שנשמעים פי כמה יותר טוב.
בהודעות קודמות של @shushu הועלו הפניות לגרפים סטטיסטיים.עמיר, אתה יודע שאני אוהב אותך. אבל מה לכל הרוחות אתה מדבר? ראשית, הפוסט הזה היה אולי מעניין לפני... 10 שנים? התקדמנו מאז. כולנו הבנו שסטרימינג זה העתיד. חוץ מגברים בגיל העמידה+ או אנשים מאותגרים טכנולוגית קשות ביותר, אין אחד ששומע מוסיקה בבית ולא מכיר סטרימינג.. אדרבא, היוצא מן הכלל נהיה לשמוע ממדיה פיזית. אפילו אבא שלי, שייבדל לחיים ארוכים כפרה עליו נשמה, בן 75, שומע מיוטיוב בסבבה שלו. אין לו חריץ אחד לרפואה בבית להכנסת תקליטור. קל וחומר פלטה מסתובבת.
שנית, אתה מדבר בנחרצות חוצת להבות על כמות האנשים שלא צורכים מוזיקה עם סטרימינג ("...אינו ההווה של הרבה מאד אנשים...") ועל "השתלטות של סטרימינג" כאילו יש בידך מחקר סטטיסטי כלשהו. הודית שאין לך. אז בשביל מה כל ההצהרות הבומבסטיות?
הרי ה"הרבה מאד אנשים" שלך זה חוג חברים מצומצם של... אהם... גברים בגיל העמידה (+?), שלא רוצים להכניס טכנולוגיה למערכת שלהם. אני בטוח שהם אודיופילים.
בקיצור, זה נראה מפה כאילו אתה משתמש בנו ללבן עם עצמך מציאות שהולכת ומשתנה מול העיניים שלך. הכל בסדר, לך על זה. רק אל תשגה באשליות שאתה מחדש משהו למישהו, לא משנה בכמה מילים תשתמש וכמה יסודי תהיה.
נ.ב. אני עדין חושב שמדיה פיזית נשמעת יותר טוב. ככה זה אצלי, לפחות. ככה זה כמעט בכל מערכת ששמעתי עד היום, שתומכת גם בסטרימינג וגם בדיסקים.
מעניין לבדוק מה היה אחוז שימוש בתקליטים בשנות ה 90-2000 בהם הפורמט נזנח לגמרי, הייתי מגדיר לצורך העניין את האחוז הזה כרפרנס ״לנישה״ לטובת הדיון
וואלה? אימצתי. זאת באז וורד שעוד לא נתקלתי בההמינוח לדברים שרשמת למעלה, ״קופסת הדהוד״ או ״קופסת תהודה״.