למה סטרימינג והורדות קבצים הם העתיד

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
audiogod (איזה שם משתמש....) מזכיר לי את עצמי כשנכנסתי לתחביב ברצינות (ולמרות גילי הלא צעיר זה לא קרה מזמן). התחלתי ישר עם סטרימינג משום שחשבתי בדיוק כמוהו (ולצערי הפורום הראשון שנכנסתי אליו היה asr). בניגוד אליו, המוטו שלי הוא שאתה לומד כל יום ומנסה כל יום. לאט לאט (למעשה די מהר עם הכספים שלא יצאו על חופשות בזמן הקורונה) החלפתי רכיבים ובשלב מסוים פתאום הבנתי שבמקרים רבים מדיה פיזית נשמעת יותר טוב. נכנסתי ברצינות להסטוריה של ההקלטות של האלבומים החשובים לי ביותר (ורובם קשורים חזק לילדותי בשנות ה-70) והבנתי שאני חייב לחזור לויניל. ישנם אלבומים שחשובים לי עד כדי כך שקניתי אותם מספר פעמים והשגתי אותם גם במספר גרסאות דיגיטליות. מי שרוצה להקשיב ל-revolver של הביטלס בסטרימינג שיבושם לו ושישאר עם ה-hi res lossless המסורס של האלבום. ודרך אגב אין הבדל בין טיידל, דיזר ספוטיפי או קובוז (שאני מנוי או הייתי מנוי על כולם) - הם כולם מציעים את אותו רימאסטר מסורס של האלבום הנ״ל.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
ודרך אגב ישנם אלבומים רבים שנשמעים הכי טוב במונו (רחמנא ליצלן) ולא בסטריאו. אבוי לנו.....
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
audiogod (איזה שם משתמש....) מזכיר לי את עצמי כשנכנסתי לתחביב ברצינות (ולמרות גילי הלא צעיר זה לא קרה מזמן). התחלתי ישר עם סטרימינג משום שחשבתי בדיוק כמוהו (ולצערי הפורום הראשון שנכנסתי אליו היה asr). בניגוד אליו, המוטו שלי הוא שאתה לומד כל יום ומנסה כל יום. לאט לאט (למעשה די מהר עם הכספים שלא יצאו על חופשות בזמן הקורונה) החלפתי רכיבים ובשלב מסוים פתאום הבנתי שבמקרים רבים מדיה פיזית נשמעת יותר טוב. נכנסתי ברצינות להסטוריה של ההקלטות של האלבומים החשובים לי ביותר (ורובם קשורים חזק לילדותי בשנות ה-70) והבנתי שאני חייב לחזור לויניל. ישנם אלבומים שחשובים לי עד כדי כך שקניתי אותם מספר פעמים והשגתי אותם גם במספר גרסאות דיגיטליות. מי שרוצה להקשיב ל-revolver של הביטלס בסטרימינג שיבושם לו ושישאר עם ה-hi res lossless המסורס של האלבום. ודרך אגב אין הבדל בין טיידל, דיזר ספוטיפי או קובוז (שאני מנוי או הייתי מנוי על כולם) - הם כולם מציעים את אותו רימאסטר מסורס של האלבום הנ״ל.
צדיק אחד בסדום!
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
הPCM הוא הכי קרוב ללוסלס שיש לנו בדיגיטל. זה לא השתנה לצערי. הFLAC דוחס 700M ל500M ומוריד בדרך מידע שלא נראה לו רלבנטי.
הם מתפארים בזה שהם ביט פרפקט אבל כבר הספיקו לערוך את זה בויקיפדיה מטעמי יחצנות.
הם פיתחו את זה לרמה שמספקת את ההמון אבל לדעתי זה כבר נעצר ממזמן. אין להם שום רצון לפתח את זה מעבר בכדי לרצות כמה אודיופילים טמבלים שמחפשים בקטנות.
קח טרק מסויים של דיסק שמוקלט בצורה סבירה אפילו-תמיר לFLAC ותשמע אותו מול המקור. מעבר לזה אין לי מה להוסיף
אתה מתבלבל עם MQA
פורמט FLAC הוא lossless לחלוטין
בדיוק כמו zip
תעשה את הניסוי שתיארתי ותראה שאתה מקבל את המקור בדיוק
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
audiogod (איזה שם משתמש....) מזכיר לי את עצמי כשנכנסתי לתחביב ברצינות (ולמרות גילי הלא צעיר זה לא קרה מזמן). התחלתי ישר עם סטרימינג משום שחשבתי בדיוק כמוהו (ולצערי הפורום הראשון שנכנסתי אליו היה asr). בניגוד אליו, המוטו שלי הוא שאתה לומד כל יום ומנסה כל יום. לאט לאט (למעשה די מהר עם הכספים שלא יצאו על חופשות בזמן הקורונה) החלפתי רכיבים ובשלב מסוים פתאום הבנתי שבמקרים רבים מדיה פיזית נשמעת יותר טוב. נכנסתי ברצינות להסטוריה של ההקלטות של האלבומים החשובים לי ביותר (ורובם קשורים חזק לילדותי בשנות ה-70) והבנתי שאני חייב לחזור לויניל. ישנם אלבומים שחשובים לי עד כדי כך שקניתי אותם מספר פעמים והשגתי אותם גם במספר גרסאות דיגיטליות. מי שרוצה להקשיב ל-revolver של הביטלס בסטרימינג שיבושם לו ושישאר עם ה-hi res lossless המסורס של האלבום. ודרך אגב אין הבדל בין טיידל, דיזר ספוטיפי או קובוז (שאני מנוי או הייתי מנוי על כולם) - הם כולם מציעים את אותו רימאסטר מסורס של האלבום הנ״ל.
מונו לעולם לא ישמע טוב כי האדם שומע בסטריאן וזה הכי טבעי לנו
לדעתי זו ברכה שנכנסת לASR לפני כל האחרים.
לגבי המאסטרים והרימאסטרים
גם במדיה הפיזית זה קיים כמובן ולכן אלבום אחד או כמה זה לא מדד בכלל
אגב ב סטרימינג לרוב יש גם כמה מאסטרים שונים
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
מונו לעולם לא ישמע טוב כי האדם שומע בסטריאן וזה הכי טבעי לנו
לדעתי זו ברכה שנכנסת לASR לפני כל האחרים.
לגבי המאסטרים והרימאסטרים
גם במדיה הפיזית זה קיים כמובן ולכן אלבום אחד או כמה זה לא מדד בכלל
אגב ב סטרימינג לרוב יש גם כמה מאסטרים שונים
כנראה זה לא ברור לך - כל מי שהסתמך על ASR, נפל על הפנים.

בין אם זו הסקירה המטופשת על ה-NAIM או הסקירה המטופשת על המגבר מנורות של לקסמן, שהאיראני השווה אותו למגבר ברמת פח של טופינג PA5 ב-7 שקל.

לגבי מונו או סטריאו - החבר שלך ב-ASR, מאזין לרמקול בודד.

העיקר שאתה מבדר את עצמך.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
כנראה זה לא ברור לך - כל מי שהסתמך על ASR, נפל על הפנים.

בין אם זו הסקירה המטופשת על ה-NAIM או הסקירה המטופשת על המגבר מנורות של לקסמן, שהאיראני השווה אותו למגבר ברמת פח של טופינג PA5 ב-7 שקל.

לגבי מונו או סטריאו - החבר שלך ב-ASR, מאזין לרמקול בודד.

העיקר שאתה מבדר את עצמך.
הוא מאזין למונו רק לצורך בדיקה קצרצרה ועיקר הדבר שהוא עושה זה מדידות ולמדידה לא צריך סטריאו
ודבר אחרון הוא משלם על רוב משלוחי הרמקולים אליו וזה יקר לאללה ולכן לא משתלם לשלוח זוג אלא רמקול אחד בלבד.
אני אכן משעשע את עצמי עם עובדות וידע מעמיק ולא זריקת עובדות ללא קונטקסט תוך כדי טיעון דמגוגי.
אגב זה שמכשיר יקר מציע ביצועים כמו של מכשיר זול ואת זה חשפו המדידות זה לא הופך את הסקירה ל"מטופשת"
אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות.
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
הוא מאזין למונו רק לצורך בדיקה קצרצרה ועיקר הדבר שהוא עושה זה מדידות ולמדידה לא צריך סטריאו
ודבר אחרון הוא משלם על רוב משלוחי הרמקולים אליו וזה יקר לאללה ולכן לא משתלם לשלוח זוג אלא רמקול אחד בלבד.
אני אכן משעשע את עצמי עם עובדות וידע מעמיק ולא זריקת עובדות ללא קונטקסט תוך כדי טיעון דמגוגי.
אגב זה שמכשיר יקר מציע ביצועים כמו של מכשיר זול ואת זה חשפו המדידות זה לא הופך את הסקירה ל"מטופשת"
אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות.
אז אם הוא מאזין לרמקול בודד, איך הוא בודק את גודל הבמה? איך זה בא לידי ביטוי עם הספינורמה?

ידע מעמיק? לא הבנתי אם היום אתה גם סטנדאפיסט.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אז אם הוא מאזין לרמקול בודד, איך הוא בודק את גודל הבמה? איך זה בא לידי ביטוי עם הספינורמה?

ידע מעמיק? לא הבנתי אם היום אתה גם סטנדאפיסט.
רק אתה יודע
אני לא יודע כלום
לגבי שאלותיך אגב
גם את זה אני יודע אבל לא אטרח לענות אפילו
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
לפני פלויד טול אף אחד לא דיבר על ספינורמה.

פלויד טול חיפש קשר כלשהו בין מדידות הנדסיות לבין ״הנאת הבריות״ משיחזור צליל, או בשפה אחרת, קשר בין מדידות הנדסיות לפרשנות של המוח לעצימות (מוגברת/פחותה) מהנאה משיחזור צליל.

נלסון פאס למשל מתכנן מגברים בבית כבר שנים ועדיין מנסה להבין אילו עוותים המוח שלנו סלחן לגביהם ואילו פחות והגיע למסקנה הפרטית שלו שבגדול רוב האנשים מעדיפים עוותים בהרמוניות זוגיות. אם זה נכון או לא, אין לי שמץ.

פאס וטול מנסים/ניסו כל אחד בדרכו להבין את הקשר בין מדידות לבין פרספציה של אנשים לגבי צליל טוב מהו. ללא ספק עדיין קיימות מדידות לא ידועות המקשרות בין הנדסת מוצרי אודיו לפרשנות הבריות כסאונד טוב. ז״א לא יודעים הכל, ויש עוד מה לחקור בעניין.

אמיר asr אינו מחפש קשר כזה, הוא מהנדס סופר מוכשר, אבל עדיין מהנדס (בניגוד למדען), שבתכלס מודד ציוד על פי מה שהוא מפרש כחשוב לבריות.

אז אם אתה קונה מוצרי אודיו ״לפי המדע״, אתה בעצם קונה ציוד מתוכנן על פי הספסיפיקציה של מה שידוע כרגע (זמן snapshot כלשהו) על הקשר בין סאונד שרוב האנשים מעדיפים למדידות.

אם קנית ציוד על פי asr ואתה נשאב למערכת ולמוזיקה, זה מעולה. אבל במידה ולא נהנה, ונשאר עם המערכת רק כי נמדדת טוב... וואלה בהצלחה...

ואם אתה מנסה לבצע טיפולי המרה לאנשים שלא אוהבים את הצליל המדעי ולהסביר להם שהם חרשים, שוב המון בהצלחה... זה לא עושה אותך ״יותר מבין״ מהם, זה סתם גורם לך להראות אטום וצר אופקים למרות שנדמה לך שאתה הוא זה המתקדם מחשבתית.

אני אעדיף לשנות כך שאהנה ממוזיקה ולתת למדע לחקור עוד קצת ואולי למצוא מדידות חדשות שעשויות להסביר מדוע אני לא מתחבר לצליל המדעי.

תראה זה די קל לדבוק באוסף המשפטים הבא, ויהיה בלתי אפשרי לסתור אותם:

1 אנלוג זה דרעק. הדיינמיק ריינג על הפנים.
2. סידי זה פאסה, אין לו שום יתרון על סטרימינג
3. כל המגברים זהים בגדול אחד לשני. כבר מזמן הטכנולוגיה עברה את סף השמיעה האנושית לגבי עוותי הגברה.
4. אקוסטיקה זה חשוב, גם רום קןרקשן.
5. ציוד שלא נמדד מושלם לא קונים, ואם מכשירים נמדדים דומה, עדיך תמיד לקנות את הזול מבינהם
6. לא צריך קדם מגבר, סתם עוד מכשיר שמעוות בדרך, ווליום דיגיטלי 64 ביט עושה את העבודה.
7. כבלים זה חרטא
8. התאמת גיינים זה חשוב

מצד שני אף משפט פה לא באמת רלוונטי לכשלעצמו להנאה מצליל שאני אוהב עם המוזיקה שלי בחלל שלי.

(מת לישון לא נרדם, איזה דפק)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
זה נשמע כמעט כאילו אתה מתאר אותי ,כתיבה יפה מאוד וגם מחשבות מענינות , מצד שני אל תשכח שהרבה אנשים משכנעים עצמם שהם שומעים טוב בבית הפרטי שלהם !
 

  • Like
Reactions: arb

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
אוהב את הגישה שלך וגם הכתיבה :לב:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
האלטק מגיע היום בערב , הנה יהיה לי רמקול אחד מודרני ואחד ענתיקה ,יש גם משהו בגיוון, כמו שאתה יודע אני מגוון סידרתי .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
לא מושפע מדעות למיניהם שמתפרסמות כאן חדשות לבקרים ,יש לי את הקנה מידה שלי שהוא די גמיש של מה זה סאונד טוב וחש בעצמותי כאשר מבקר מערכות אחרות אם זה טוב או לא (לאו דווקא עצמות השמע) .
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
לפני פלויד טול אף אחד לא דיבר על ספינורמה.

פלויד טול חיפש קשר כלשהו בין מדידות הנדסיות לבין ״הנאת הבריות״ משיחזור צליל, או בשפה אחרת, קשר בין מדידות הנדסיות לפרשנות של המוח לעצימות (מוגברת/פחותה) מהנאה משיחזור צליל.

נלסון פאס למשל מתכנן מגברים בבית כבר שנים ועדיין מנסה להבין אילו עוותים המוח שלנו סלחן לגביהם ואילו פחות והגיע למסקנה הפרטית שלו שבגדול רוב האנשים מעדיפים עוותים בהרמוניות זוגיות. אם זה נכון או לא, אין לי שמץ.

פאס וטול מנסים/ניסו כל אחד בדרכו להבין את הקשר בין מדידות לבין פרספציה של אנשים לגבי צליל טוב מהו. ללא ספק עדיין קיימות מדידות לא ידועות המקשרות בין הנדסת מוצרי אודיו לפרשנות הבריות כסאונד טוב. ז״א לא יודעים הכל, ויש עוד מה לחקור בעניין.

אמיר asr אינו מחפש קשר כזה, הוא מהנדס סופר מוכשר, אבל עדיין מהנדס (בניגוד למדען), שבתכלס מודד ציוד על פי מה שהוא מפרש כחשוב לבריות.

אז אם אתה קונה מוצרי אודיו ״לפי המדע״, אתה בעצם קונה ציוד מתוכנן על פי הספסיפיקציה של מה שידוע כרגע (זמן snapshot כלשהו) על הקשר בין סאונד שרוב האנשים מעדיפים למדידות.

אם קנית ציוד על פי asr ואתה נשאב למערכת ולמוזיקה, זה מעולה. אבל במידה ולא נהנה, ונשאר עם המערכת רק כי נמדדת טוב... וואלה בהצלחה...

ואם אתה מנסה לבצע טיפולי המרה לאנשים שלא אוהבים את הצליל המדעי ולהסביר להם שהם חרשים, שוב המון בהצלחה... זה לא עושה אותך ״יותר מבין״ מהם, זה סתם גורם לך להראות אטום וצר אופקים למרות שנדמה לך שאתה הוא זה המתקדם מחשבתית.

אני אעדיף לשנות כך שאהנה ממוזיקה ולתת למדע לחקור עוד קצת ואולי למצוא מדידות חדשות שעשויות להסביר מדוע אני לא מתחבר לצליל המדעי.

תראה זה די קל לדבוק באוסף המשפטים הבא, ויהיה בלתי אפשרי לסתור אותם:

1 אנלוג זה דרעק. הדיינמיק ריינג על הפנים.
2. סידי זה פאסה, אין לו שום יתרון על סטרימינג
3. כל המגברים זהים בגדול אחד לשני. כבר מזמן הטכנולוגיה עברה את סף השמיעה האנושית לגבי עוותי הגברה.
4. אקוסטיקה זה חשוב, גם רום קןרקשן.
5. ציוד שלא נמדד מושלם לא קונים, ואם מכשירים נמדדים דומה, עדיך תמיד לקנות את הזול מבינהם
6. לא צריך קדם מגבר, סתם עוד מכשיר שמעוות בדרך, ווליום דיגיטלי 64 ביט עושה את העבודה.
7. כבלים זה חרטא
8. התאמת גיינים זה חשוב

מצד שני אף משפט פה לא באמת רלוונטי לכשלעצמו להנאה מצליל שאני אוהב עם המוזיקה שלי בחלל שלי.

(מת לישון לא נרדם, איזה דפק)
העניין הוא כזה
שאין כאן קשר לפרשנות של מישהו לגבי מדידות
או טעם אישי
סאונד זה דבר מדיד
כמו כל דבר אחר
אין כאן שום מיסטיקה
ואם יש לך מכשיר שמבצע אלפי מדידות ותמיד אבל תמיד יש קורלציה בין המדידות לאיך שהרמקול נשמע, אז יש כאן מדע כמו כל מדע אחר ובעזרתו החברות שמייצרות את הרמקולים( הנחשבות Anyways) מהנדסות את הרמקול.
אם המדידות האלה לא היו נותנות לפחות אינדיקציה טובה מאוד אם לא מעבר לזה איך רמקול ישמע חברות לא היו משקיעות מיליוני דולרים בחדרים "" אנאקואיים" ומכשירי מדידה.
אבל זה ה*בסיס * בלבד.
רמקול יכול להמדד מושלם אבל להשמע חרא לחלק מהאנשים
יש אנשים שאוהבים רמקול בהיר או עם טרבל "רך"( rolled off )
יש אנשים שדיסטורשן נשמע להם יותר טוב ונעים לאוזן( מנורות, ויניל)
וכו וכו
הסאונד שאני אוהב הוא סאונד ניטרלי על גבול הברוטלי
כשהמערכת לא מוסיפה או מחסירה כלום( עד כמה שאפשר)
Flat לחלוטין
זאת די המטרה שלי כאודיופיל
לא שיהיה לי נעים באוזן, אלא לשמוע את האמת כמו שהיא.
Screenshot_20220627-075517_Chrome.jpg
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
לפני פלויד טול אף אחד לא דיבר על ספינורמה.

פלויד טול חיפש קשר כלשהו בין מדידות הנדסיות לבין ״הנאת הבריות״ משיחזור צליל, או בשפה אחרת, קשר בין מדידות הנדסיות לפרשנות של המוח לעצימות (מוגברת/פחותה) מהנאה משיחזור צליל.

נלסון פאס למשל מתכנן מגברים בבית כבר שנים ועדיין מנסה להבין אילו עוותים המוח שלנו סלחן לגביהם ואילו פחות והגיע למסקנה הפרטית שלו שבגדול רוב האנשים מעדיפים עוותים בהרמוניות זוגיות. אם זה נכון או לא, אין לי שמץ.

פאס וטול מנסים/ניסו כל אחד בדרכו להבין את הקשר בין מדידות לבין פרספציה של אנשים לגבי צליל טוב מהו. ללא ספק עדיין קיימות מדידות לא ידועות המקשרות בין הנדסת מוצרי אודיו לפרשנות הבריות כסאונד טוב. ז״א לא יודעים הכל, ויש עוד מה לחקור בעניין.

אמיר asr אינו מחפש קשר כזה, הוא מהנדס סופר מוכשר, אבל עדיין מהנדס (בניגוד למדען), שבתכלס מודד ציוד על פי מה שהוא מפרש כחשוב לבריות.

אז אם אתה קונה מוצרי אודיו ״לפי המדע״, אתה בעצם קונה ציוד מתוכנן על פי הספסיפיקציה של מה שידוע כרגע (זמן snapshot כלשהו) על הקשר בין סאונד שרוב האנשים מעדיפים למדידות.

אם קנית ציוד על פי asr ואתה נשאב למערכת ולמוזיקה, זה מעולה. אבל במידה ולא נהנה, ונשאר עם המערכת רק כי נמדדת טוב... וואלה בהצלחה...

ואם אתה מנסה לבצע טיפולי המרה לאנשים שלא אוהבים את הצליל המדעי ולהסביר להם שהם חרשים, שוב המון בהצלחה... זה לא עושה אותך ״יותר מבין״ מהם, זה סתם גורם לך להראות אטום וצר אופקים למרות שנדמה לך שאתה הוא זה המתקדם מחשבתית.

אני אעדיף לשנות כך שאהנה ממוזיקה ולתת למדע לחקור עוד קצת ואולי למצוא מדידות חדשות שעשויות להסביר מדוע אני לא מתחבר לצליל המדעי.

תראה זה די קל לדבוק באוסף המשפטים הבא, ויהיה בלתי אפשרי לסתור אותם:

1 אנלוג זה דרעק. הדיינמיק ריינג על הפנים.
2. סידי זה פאסה, אין לו שום יתרון על סטרימינג
3. כל המגברים זהים בגדול אחד לשני. כבר מזמן הטכנולוגיה עברה את סף השמיעה האנושית לגבי עוותי הגברה.
4. אקוסטיקה זה חשוב, גם רום קןרקשן.
5. ציוד שלא נמדד מושלם לא קונים, ואם מכשירים נמדדים דומה, עדיך תמיד לקנות את הזול מבינהם
6. לא צריך קדם מגבר, סתם עוד מכשיר שמעוות בדרך, ווליום דיגיטלי 64 ביט עושה את העבודה.
7. כבלים זה חרטא
8. התאמת גיינים זה חשוב

מצד שני אף משפט פה לא באמת רלוונטי לכשלעצמו להנאה מצליל שאני אוהב עם המוזיקה שלי בחלל שלי.

(מת לישון לא נרדם, איזה דפק)
אתה מת לישון ואני מת עליך.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
טוב חשפת את זיקנתי...
אגב, זקן עם ocd שחייב לתקן אחרים (מדי פעם :cool:) : "I am not a number, I am a free man"
כבר הכנתי את האצבעות לתקן אותו אבל הקדמת אותי
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
העניין הוא כזה
שאין כאן קשר לפרשנות של מישהו לגבי מדידות
או טעם אישי
סאונד זה דבר מדיד
כמו כל דבר אחר
אין כאן שום מיסטיקה
ואם יש לך מכשיר שמבצע אלפי מדידות ותמיד אבל תמיד יש קורלציה בין המדידות לאיך שהרמקול נשמע, אז יש כאן מדע כמו כל מדע אחר ובעזרתו החברות שמייצרות את הרמקולים( הנחשבות Anyways) מהנדסות את הרמקול.
אם המדידות האלה לא היו נותנות לפחות אינדיקציה טובה מאוד אם לא מעבר לזה איך רמקול ישמע חברות לא היו משקיעות מיליוני דולרים בחדרים "" אנאקואיים" ומכשירי מדידה.
אבל זה ה*בסיס * בלבד.
רמקול יכול להמדד מושלם אבל להשמע חרא לחלק מהאנשים
יש אנשים שאוהבים רמקול בהיר או עם טרבל "רך"( rolled off )
יש אנשים שדיסטורשן נשמע להם יותר טוב ונעים לאוזן( מנורות, ויניל)
וכו וכו
הסאונד שאני אוהב הוא סאונד ניטרלי על גבול הברוטלי
כשהמערכת לא מוסיפה או מחסירה כלום( עד כמה שאפשר)
Flat לחלוטין
זאת די המטרה שלי כאודיופיל
לא שיהיה לי נעים באוזן, אלא לשמוע את האמת כמו שהיא.
צפה בקובץ המצורף 59594
מטרת הספינורמה היא לא להיות נאמן למקור .דיי פספסת את כל המטרה שלשמע הרמן התכנסו - שון אוליב ,טול וכו.
הם מצאו שלרמקול שנמדד כך וכך -ישנה העדיפות ברמת ההנאה של המאזין (לא בכל המקרים) -ברוב דיי מוחץ.
רצה הגורל וזה רמקול לינארי שמקרין גם לינארי(בחדר אנאקואי) - אבל התגובה בחדר שלו היא לא לינארית - אלא מודגשת בבאס ובשיפוע כלפי מטה בגבוהים.כתוצאה מ ROOM GAIN של כל חדר ואיבוד גובהים כפונקציה של מרחק.

הרמן לא כל כך הבינו למה - המוצרים שלהם מקבלים ביקורות סוביקטיביות לא טובות ומפה התחילה הספינורמה .היא לא באה ממקום של :
"אני רוצה לשמוע כמו המקור"
"אני רוצה פיוריסטי"
היא באה ממקום של - צריכים ביקורות טובות ומאזינים מרוצים ועוד דברים אחרים למינהם.

ומה לעשות שבסיסו של רמקול טוב הוא ספינורמה טובה כמינימום נדרש(מבחינתי)
אחרת לא היה דרייבר קואקסיאלי
אחרת לא היה טוויטר גדול וקרוב יותר למיד(כמו טידאל)
אחרת מג'יקו לא היו עושים באפל בזוויות למניעת דפרקציה ולשמור על כיווניות
אחרת לא היה מנחה תדר
אחרת לא היה טוויטר שאפשר לחתוך אותו נמוך יותר כדי ליצור כיווניות אחידה עם עם המיד.

מה לעשות חברים - זה המצב.

האם זה אומר שעכשיו נבחר רמקול לפי ספינורמה - ממש ממש לא -חס ושלום.
יש עוד המון פרמטרים - מדידים יותר,מדידים פחות ולא מדידים בכלל.
אין לבטל את המדידות אבל גם אין לקדש אותן.
צריך גם וגם - יש ידע שנצבר ויש אוזן וקלימוטרז והם לא אויבים אלא חברים הכי טובים.

הטענה שמדידות ממש לא מעיינינות אותי לא רחוקה מהטענה ההזויה של "אני רוצה לשמוע ללא עיוותים גם אם זה נשמע חרא " - הבסיס לזה זה מה שרשמתי למעלה.

יש כלים טובים לשני הצדדים וחבל שמתעקשים להציג אותם כאויבים,כל פעם מחדש.אבל זה אני - לא חייב להסכים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור