למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
לא עדיף ולא כלום
שתי פלטפורמות לניגון
כל אחד והחבילה שלו.

רצוי להוסיף *אגב* לדעתי.
מפני שאתה טועה ומטעה.

מה אתה כועס, זה שאתה משתמש בגם
וגם, במה אני מטעה, אני לא נחרץ כמוך.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
חברים ,למה אתם חושבים שאלו עולמות שונים ?
אודיו - זה ביו היתר דבר מדעי .
יש מחקרים ברורים בעניין על מה רוב האנשים אוהבים לשמוע ואיך .החברות שאתם קונים משתמשות בהם ברמה כזו או אחרת.

אמיר ,לא המציא דבר- הוא נשען על מחקרים אלו.זה הכל

אתה יכול להתחיל עם הספר של פלוייד טול :
https://www.amazon.com/Sound-Reproduction-Psychoacoustics-Loudspeakers-Engineering/dp/0240520092

הוא גם היה חבר ב :

https://www.aes.org/

יש מחקרים חינמים בנושאים שונים על רמקולים,אקוסטיקה,פסיכואקוסטיקה.

אם ישנה מחשבה שחברות הרמקולים מכוונת רמקולים רק לפי האוזן - זה לא קיים.
שוב - גם וגם
החברות הטובות ברמת מכוונות, מתכננות ומייצרות נטו על בסיס המדע והמדידות ולא לפי האוזן
אבל אהבתי את התגובה שלך באופן כללי
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
אני לא חושב שהוא שאל ( פותח הפוסט) הוא קבע שכך וכך....ומי שאינו כך וכך טפילו לקרוא לו אודיופיל זו טעות.מבחינתי הכל סבבה.אין רוח רעה בשום כלום.
אני לא קובע כלום
אני אומר שהמדע קבע שדיגיטל לנצח יהיה יותר מדויק מאנלוג.
זה כמו שהמדע יקבע שהטמפרטורה של השמש היא X ואני אטען שהיא Y רק כי בבוקר יש עננים ועל הגוף שלי היא לא מרגישה כ"כ חמה כמו שהמדע קבע.
שוב סאונד זה דבר מדיד, ולכן זה מדע טהור.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,677
נקודות
113
מה אתה כועס, זה שאתה משתמש בגם
וגם, במה אני מטעה, אני לא נחרץ כמוך.

"ענו לך הפרזנטציה
עדיפה" רשמת

רצוי להוסיף לדעתי, כי ההכללה הזו לא נכונה ומטעה.

לא כועס, אחרי פעמיים קפה, הכל טוב.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
שרשור לדוגמא:
https://www.audiosciencereview.com/...f-ls50-meta-spinorama-and-measurements.18353/
פה יש לי מידע שאני יותר יכול להסתמך עליו מאשר ביקורות של אנשים ששמעו את הרמקול, כי האוזן שלנו היא הכי רחוקה מכלי מדעי מדויק
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
החברות הטובות ברמת מכוונות, מתכננות ומייצרות נטו על בסיס המדע והמדידות ולא לפי האוזן
אבל אהבתי את התגובה שלך באופן כללי

זה נכון בתקופה מודרנית לפני 300 שנה היו
חייבים לתת הסבר מדעי לכל תופעה, כמובן שלא בהכל צדקו, היום אנו בתקופה פוסט מודרנית ואין כבר משהו בטוח,
מניחים חוקרים עד שמוכיחים מדעית וחד
משמעית, וגם זה לא בטוח, חוץ מדבר אחד. חחח
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
החברות הטובות ברמת מכוונות, מתכננות ומייצרות נטו על בסיס המדע והמדידות ולא לפי האוזן
אבל אהבתי את התגובה שלך באופן כללי

אני בקשר ישיר עם מספר חברות ,מובילות בעולם - למה ומה תפקידי - פחות חשוב.
זה מתחיל במדידות ובטכניקות של מדידות.
בסופו של יום - עובר למבחני האזנה - של אנשים מנוסים ואנשים לא מנוסים .פיין טיונינג .זה חלק בלתי נפרד מהתהליך.
אף אחד לא יוציא רמקול לשוק לפני מבחן האזנה וסקירת התוצאות.

פסיכואקוסטיקה היא מדע -גם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,605
נקודות
113
אני לא קובע כלום
אני אומר שהמדע קבע שדיגיטל לנצח יהיה יותר מדויק מאנלוג.
זה כמו שהמדע יקבע שהטמפרטורה של השמש היא X ואני אטען שהיא Y רק כי בבוקר יש עננים ועל הגוף שלי היא לא מרגישה כ"כ חמה כמו שהמדע קבע.
שוב סאונד זה דבר מדיד, ולכן זה מדע טהור.
גם טעמים זה דבר מדיד...
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
זה לדוגמא איך שDynaudio מודדים רמקולים:
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
אני בקשר ישיר עם מספר חברות ,מובילות בעולם - למה ומה תפקידי - פחות חשוב.
זה מתחיל במדידות ובטכניקות של מדידות.
בסופו של יום - עובר למבחני האזנה - של אנשים מנוסים ואנשים לא מנוסים .פיין טיונינג .זה חלק בלתי נפרד מהתהליך.
אף אחד לא יוציא רמקול לשוק לפני מבחן האזנה וסקירת התוצאות.

פסיכואקוסטיקה היא מדע -גם.
אבל זה לפחות 90% מדע
המטרה היא רמקול כמה שיותר Flat
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,581
מעורבות
237
נקודות
63
נחמד שהתפתח כאן דיון למרות שפותח השרשור הוא דמות מומצאת שתפקידה הוא לייצר תעבורה, ועוד על נושא שנטחן עד דק.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
אבל זה לפחות 90% מדע
המטרה היא רמקול כמה שיותר Flat
הכל זה מדע .גם האזנה זה מדע - צריך ללמוד את זה גם.
אני לא נכנס לאחוזים ,וגם אם כן - עשרה אחוזים יכולים להיות אלו שיגרמו לך לקנות או לא לקנות את הרמקול. אני יכול להגיד לך שחברה שאני מכיר מרמת האפס שלה- שנים על גבי שנים תכננה רמקול ,מדדה באמצעים הכי מתקדמים שיש(קליפל) .הרמקול נמדד פנומנאלי - ממש מהפכני.
לאחר מכן נשלח למספר לא מבוטל של אנשים - לקבלת פידבק .לאורך כל התקופה וכל אב טיפוס שיצא - גם עשו מבחני האזנה.ותמיד עם רמקול אחד - אף פעם לא שניים.הרבה יותר קל לזהות ככה בעיות ותמיד שרמקול אחד נשמע טוב יותר הוא ישמע טוב יותר גם כזוג.
הפידבק הוא לא רק לגבי טעמו של המאזין ,אלא גם לגבי התנהגות הרמקול בחדרים שונים,לא מטופלים- יש היום אפשרות לחזות איך רמקול יגיב בחדרים שונים בהנחה שאתה יודע את הנתונים שלו (לא רק גרף תדרים על הציר).

בסופו של יום,רמקול שנמדד ממש טוב ,בסבירות גבוהה ישמע טוב יותר מכזה שלא ,אבל זה עדיין לא יהפוך אותו לרמקול מעולה .פה אתה כבר צריך מבחני שמיעה קפדניים ומבוקרים- שוב תלוי מה השאיפות של החברה.אבל זו הדרך
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
אבל זה לפחות 90% מדע
המטרה היא רמקול כמה שיותר Flat
עוד דבר ,אל תפשט את המדע .
יש רמקול ב 1000 דולר שנמדד פלוס מינוס 1.5 דיבי - FLAT.
יש אחר עם אותם נתונים שעולה פי 20.
אני לא ממחנה - יקר יותר =תמיד טוב יותר .
אבל יש כל כך הרבה נתונים מדידים נוספים מעבר ל FLAT שבסוף מתורגמים למה שאתה שומע בחדר.

FLAT זה דבר אחד והאמת שהכי קל לביצוע.אלו שבחורים ללכת על FLAT לרוב מצליחים.

מה קורה מחוץ לציר ?ספינורמה ?

עכבה של הרמקול ? יציבה ? בעייתית ?

איך הוא מגיב לטראנזיטים ? מהיר ?איטי ? עוכב אחרי הסניגנל ?

מה אחוזי הדיסטורשיין ? באיזה תדר ? באיזה עוצמה?

זה לא רק FLAT
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
הכל זה מדע .גם האזנה זה מדע - צריך ללמוד את זה גם.
אני לא נכנס לאחוזים ,וגם אם כן - עשרה אחוזים יכולים להיות אלו שיגרמו לך לקנות או לא לקנות את הרמקול. אני יכול להגיד לך שחברה שאני מכיר מרמת האפס שלה- שנים על גבי שנים תכננה רמקול ,מדדה באמצעים הכי מתקדמים שיש(קליפל) .הרמקול נמדד פנומנאלי - ממש מהפכני.
לאחר מכן נשלח למספר לא מבוטל של אנשים - לקבלת פידבק .לאורך כל התקופה וכל אב טיפוס שיצא - גם עשו מבחני האזנה.ותמיד עם רמקול אחד - אף פעם לא שניים.הרבה יותר קל לזהות ככה בעיות ותמיד שרמקול אחד נשמע טוב יותר הוא ישמע טוב יותר גם כזוג.
הפידבק הוא לא רק לגבי טעמו של המאזין ,אלא גם לגבי התנהגות הרמקול בחדרים שונים,לא מטופלים- יש היום אפשרות לחזות איך רמקול יגיב בחדרים שונים בהנחה שאתה יודע את הנתונים שלו (לא רק גרף תדרים על הציר).

בסופו של יום,רמקול שנמדד ממש טוב ,בסבירות גבוהה ישמע טוב יותר מכזה שלא ,אבל זה עדיין לא יהפוך אותו לרמקול מעולה .פה אתה כבר צריך מבחני שמיעה קפדניים ומבוקרים- שוב תלוי מה השאיפות של החברה.אבל זו הדרך
דיברתי על הקליפל
בייסקלי לא סתרת את מה שאמרתי ב90% ממה שכתבת אז סבבהב מסכים עם הרוב.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
עוד דבר ,אל תפשט את המדע .
יש רמקול ב 1000 דולר שנמדד פלוס מינוס 1.5 דיבי - FLAT.
יש אחר עם אותם נתונים שעולה פי 20.
אני לא ממחנה - יקר יותר =תמיד טוב יותר .
אבל יש כל כך הרבה נתונים מדידים נוספים מעבר ל FLAT שבסוף מתורגמים למה שאתה שומע בחדר.

FLAT זה דבר אחד והאמת שהכי קל לביצוע.אלו שבחורים ללכת על FLAT לרוב מצליחים.

מה קורה מחוץ לציר ?ספינורמה ?

עכבה של הרמקול ? יציבה ? בעייתית ?

איך הוא מגיב לטראנזיטים ? מהיר ?איטי ? עוכב אחרי הסניגנל ?

מה אחוזי הדיסטורשיין ? באיזה תדר ? באיזה עוצמה?

זה לא רק FLAT
Flat מכיל את כל מה שכתבת, אין לי צורך לפרט כל פרט ופרט
אבל יפה
את כל הנתונים והמדידות שציינת רק המדע יכול לספק לנו כי סאונד זה דבר מדיד , לא שום אוזן של אף אודיופיל יכולים להיות יותר מדויקים מזה, אז אתה בייסקלי מסכים איתי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
Flat מכיל את כל מה שכתבת, אין לי צורך לפרט כל פרט ופרט
אבל יפה
את כל הנתונים והמדידות שציינת רק המדע יכול לספק לנו כי סאונד זה דבר מדיד , לא שום אוזן של אף אודיופיל יכולים להיות יותר מדויקים מזה, אז אתה בייסקלי מסכים איתי.
תוכל להסביר לי מה הכוונה FLAT מכיל את כל מה שרשמתי ?
תודה
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
חריף או לא חריף ?...
כל ילד בהודו אוכל חריף כמו תימני מדופלם ובשבילו זה לא חריף...
חבר שלי שהיה בהודו נכנס למקדונלדס וביקש מנת ילדים הכי פחות חריפה שיש להם.
לא הצליח לאכול את זה...

הכל מדיד והרוב לא רלוונטי לנו כמשתמשים.

לך שמע מערכת אנלוגית טובה.
אם אתה שומע עם האוזניים ולא עם אוסילוסקופ (או ספקטרום אנלייזר למתקדמים) אז תבין כבר לבד שעניין המדידות הוא שולי.
ארז
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
Flat מכיל את כל מה שכתבת, אין לי צורך לפרט כל פרט ופרט
אבל יפה
את כל הנתונים והמדידות שציינת רק המדע יכול לספק לנו כי סאונד זה דבר מדיד , לא שום אוזן של אף אודיופיל יכולים להיות יותר מדויקים מזה, אז אתה בייסקלי מסכים איתי.

ולא - אני לא מסכים איתך(בחברות) כמו שאני לא מסכים עם אחרים שטוענים שאין טעם במדידות.מדידות זה אדיר.הבעיה שמעט מאוד יודעים מה הם מודדים ואיך מצליבים בניהם.
גם אמיר לא מסכים איתך - אתה מוזמן לשאול אותו.
גם ארין לא מסכים איתך
גם אודיואליקס לא מסכימים איתך

כולם דוגלים בגם וגם - וזה לא עניין של הסכמה - זאת עובדה.לא דעה שלי
אתה לא תמצא שני רמקולים שנמדדים אותו דבר בכל הפרמטרים האפשריים.
גם באותה חברה -גם באותו דגם - יש סטיה מסוימת.

אני כן מסכים בדבר אחד ,אם לא נמדד טוב - לא אטרח לשמוע אותו.אבל אבחן את אלו שמתאימים לפרמטרים שאני מחפש.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
FLAT זה מגדיר Frequency response וזה בהחלט לא הכל.
אקח לצורך העניין דוגמא מנושא אחר ע"מ להדגים.

יש לי מסך מכוייל, הוא מציג את הצבעים סופר הכי מדוייק שיש.
יחד עם זה עוצמת ההארה שלו דורשת חדר חשוך, קצב הריענון שלו הוא 50 הרץ והרזולוציה שלו היא 1024 על 768.

נחזור לרמקול תיאורטי שהוא 100% FLAT. כל טון וצליל שתשמיע דרכו יהיה 100% מדוייק וללא הפרש עוצמה בכלל.

יחד עם זה, מעבר מהיר מידי בין צלילים, נכשל. מספר צלילים בו זמנית? אין הפרדה. שליטה בבאס? גרועה. וכך הלאה מחלות שונות ומשונות.

קל לראות ולכמת התנהגויות שונות בעדשות ומסכים, המון אנשים יודעים על קצב ריענון, עוצמת הארה, קונטרסט Ghosting ושאר דרישות ממסכים לצרכים שונים (עיבוד תמונה, וידאו, סרטים, משחקים). אנשים שוכחים שרמקול נדרש לעשות יותר מלהשמיע טון כזה או אחר על הסקאלה באופן מושלם. זה מזכיר לי את ההבנה של אנשים במגברי ק"ב: יש לי מגבר 135 וואט לערוץ עם 7 ערוצים! ז"א יש לי מגבר 945W!!! רגע חבר, רגע, מה כתוב מאחור ליד חיבור החשמל? למה כתוב שם שהצריכה המקסימלית היא 450W? כי יש גם משהו זניח שנקרא ספק כח...

אני קורא את ASR, אוהב מאד מדידות ועדיין לא נתקלתי (ספציפית אני, יש מצב שיש כאלה) במדידה סינטטית של התנהגות רמקול בדינמיקה קיצונית (מעברים חדים, השמעת צלילים שעשויים לייצר הפרעות הרמוניות בתיבה או בין האלמנטים וכך הלאה). בגלל זה אני קורא לא מעט התרשמויות סובייקטיביות של אנשים שמורגלים בהתרשמות מציוד אודיו ואחר.

מקווה שהועלתי במשהו.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,605
נקודות
113
דן סינמארט....שרון טוען שפטיפון זה דרעק...ודיגיטל עפ המדע זה הדבר הכי מדוייק עליי אדמות כרגע.
בהנתן מקור כזה ומאחוריו מכלולים מדויקים ביותר,הווי אומר הדרעק יוצא החוצה במלוא הדרתו.
אני מכיר לפחות 3 מערכות על עם ציוד דיגיטאלי לעילא ועילא ,מקור פטיפון
שנשמעות סוף.מניח שאתה גם מכיר.
אם אתה יכול להסביר את זה לשרון אשרך,אני לא.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור