מדעית גם אין צורך לשמוע את המוסיקה.
מדעית
אין צורך גם לקום בבוקר.
מדעית גם אין צורך לשמוע את המוסיקה.
זה המשפט הכי חשוב שנאמר עד כה בפוסט הזהמדעית
אין צורך גם לקום בבוקר.
פה אתה מדבר על ההפקה וטכניקות הקלטה שונות אבל, אחרי כל השלבים האלהואוסיף בהקשר להקלטה:
מניפולציה, נורמליזציה ופרשנות לכלי נגינה/במה/אווירה וחושים למינהם.
פה אתה מדבר על ההפקה וטכניקות הקלטה שונות אבל, אחרי כל השלבים האלה
כשתקליט את הסאונד עצמו, מה יהיה הכי קרוב למציאות ויכיל הכי פחות עיוותים בסאונד? רק דיגיטל, בטח עם קבצים hi res שקיימים היום, בטח עם DAC שעולה היום 300 דולר ומשתווה לDAC של עשרות אלפי דולרים מלפני 10 שנים כי הטכנולוגיה כ"כ התפתחה שניתן להשיג תוצאות מדהימות בכלום כסף.
איזה שנאים יש בדאק המודרני שאתה מדבר עליו?בטח עם DAC שעולה היום 300 דולר ומשתווה לDAC של עשרות אלפי דולרים מלפני 10 שנים כי הטכנולוגיה כ"כ התפתחה שניתן להשיג תוצאות מדהימות בכלום כסף.
רק אני לא מבין מאיפה הקביעה ה"מדעית" מה יותר טוב?
אשמח לקישור לנושא
מה שיתפת איתנו אז לגבי המטומטם הזה מ- asr? משהו על זה שהוא מקבל מוצרים סיניים בשקל וחצי ועושה עליהם סקירות חיוביות לפני ההשקה משהו?
כל מה שכתבתאז ככה, יש אדם בשם אמיר, טיפוס לעומתי שנזרק מכל פורום אפשרי לפני שנים, ופתח אתר משלו בשם Audio Science Review. זה לא שהוא ייסד את האודיו סיינס, או שקיים ענף מדע כזה.
באתר שלו הוא מפרסם מדידות, שנעשות עם ציוד סביר ופרוצדורות הגיוניות, כמובן שהרבה יצרנים רציניים משתמשים בציוד יקר יותר ופרוצדורות מחמירות יותר.
התוכן מוטה, כמובן: הוא מודד מה ששולחים לו, ולכן תמצא שם ציוד של חברות קטנות שה R&D שלהם נוטה מאוד למדידות (ומקווים שהמדידות של אמיר יהיו דומות) או של ציוד שקוראים שולחים אליו, והוא בד"כ מהצד הזול או הקונטרוברסיאלי של הסקאלה.
אם חיפשת ב"אודיו סיינס" היפותזות, הכללות, וכו' - לא תמצא שם, כי כאמור אין מדע כזה. למעשה, אפילו הכרזות כמו של שרון שסוויצ' לא יכול לעשות הבדל לא תמצא שם. להפך: הוא למשל מצהיר שהמדידות שלו מראות שמלקו עדיף על אפטון.
כל מה שכתבת
רק בדיוק ההפך
אבל האמת אני לא בהלם מהרתיעה ממנו בפורום כאן כי הוא פשוט ממוטט את כל התפיסות האודיופיליות שקיימות,
זה כמו לגרום לאדם דתי לחזור בשאלה או ההפך.
זה משהו שקשה להכיל.
אי צורך בכל זה, פשוט תכנס לפורום ותקרא שרשורים שם, שים את אמיר בצד תתעלם ממנו ומהתגובות שלו ותראה את רמת הידע הפסיכית שם של רוב האנשים.לא מפחד וכן מכיל, כמו רבים כאן בפורום גם אני מציץ במדידות שלו מידי פעם, לפעמים זה מעניין.
אבל לגבי מדע האודיו: סיקרנת אותי, תן קישור לכנסים אקדמיים של האודיו סיינס, למסלולי אודיו סיינס לדוקטורט מחקרי, פרסומים על היפותזות באודיו סיינס עם פיר רוויו, ואיך כל המפעל המדעי הזה קשור לאמיר.
אם אפשר תן גם שם של אתר שאמיר עדיין לא נחסם בו.
ההבדל הוא פה שאתה מדבר על כלי נגינה, אני מדבר על ציוד הקלטה והשמעה, יש הבדל עצום.
אי צורך בכל זה, פשוט תכנס לפורום ותקרא שרשורים שם, שים את אמיר בצד תתעלם ממנו ומהתגובות שלו ותראה את רמת הידע הפסיכית שם של רוב האנשים.
אתה שאלת למה מנורות ואנלוגי,
נתתי לך אנלוגיה,כבר ענו לך הפרזנטציה
עדיפה, אבל אתה מאמין בכל ליבך בדיגיטל
וטרנזיסטור, שלא בהכרח זו אמת עבור כולם.
https://www.sciencemag.org/news/2017/05/million-dollar-strads-fall-modern-violins-blind-sound-check
לא בטוח שסטרדיווריוס נשמע כזה שונה על פי מה שנכתב כאן.
( אבל בפורום שלנו זה יכול להיות מוקצה כי יש כאן שתי מילים גסות SCIENCE ו BLIND TEST )
אני לא חושב שהוא שאל ( פותח הפוסט) הוא קבע שכך וכך....ומי שאינו כך וכך אפילו לקרוא לו אודיופיל זו טעות.מבחינתי הכל סבבה.אין רוח רעה בשום כלום.למה דיגיטל נשמע יותר נאמן למקור ? הרי בשביל לשמוע דיגיטל הוא חייב לעבור המרה לאנלוג בסופו של דבר ושם הצליל זה פרשנות של יצרן הציפ' ויצרן הדאק שיש בו אנלוג סטייג'. עיוותים שנוצרים מכנית בתקליט מפלסטיק וה W&F זו בעיה אחרת.
ולכל המעליבים, לא הוחלט להפסיק עם זה ?
יש פה עניין פילוסופי-פסיכולוגי שבבסיסו הבחור שואל בסה"כ מה חשוב יותר האמת או הפרשנות, השכל או הרגש, זה קשור לאופי האידבידואלי של כל אדם ושקשור לתפיסת חיים כללית. עובדה שמצדדי האנלוג השתמשו בטיעון הריגשי שהוא דבר בילתי מדיד בעליל כדי להצדיק את טיעונם וזה קביל באותה מידה כמו לרצות לשמוע באופן רציונלי או לפחות מדיד.