למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?


itay123

חבר משקיען
הודעות
3,938
מעורבות
2,682
נקודות
113
מדעית גם אין צורך לשמוע את המוסיקה.

מדעית
אין צורך גם לקום בבוקר.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
למה דיגיטל נשמע יותר נאמן למקור ? הרי בשביל לשמוע דיגיטל הוא חייב לעבור המרה לאנלוג בסופו של דבר ושם הצליל זה פרשנות של יצרן הציפ' ויצרן הדאק שיש בו אנלוג סטייג'. עיוותים שנוצרים מכנית בתקליט מפלסטיק וה W&F זו בעיה אחרת.

ולכל המעליבים, לא הוחלט להפסיק עם זה ?
יש פה עניין פילוסופי-פסיכולוגי שבבסיסו הבחור שואל בסה"כ מה חשוב יותר האמת או הפרשנות, השכל או הרגש, זה קשור לאופי האידבידואלי של כל אדם ושקשור לתפיסת חיים כללית. עובדה שמצדדי האנלוג השתמשו בטיעון הריגשי שהוא דבר בילתי מדיד בעליל כדי להצדיק את טיעונם וזה קביל באותה מידה כמו לרצות לשמוע באופן רציונלי או לפחות מדיד.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
ואוסיף בהקשר להקלטה:
מניפולציה, נורמליזציה ופרשנות לכלי נגינה/במה/אווירה וחושים למינהם.
פה אתה מדבר על ההפקה וטכניקות הקלטה שונות אבל, אחרי כל השלבים האלה
כשתקליט את הסאונד עצמו, מה יהיה הכי קרוב למציאות ויכיל הכי פחות עיוותים בסאונד? רק דיגיטל, בטח עם קבצים hi res שקיימים היום, בטח עם DAC שעולה היום 300 דולר ומשתווה לDAC של עשרות אלפי דולרים מלפני 10 שנים כי הטכנולוגיה כ"כ התפתחה שניתן להשיג תוצאות מדהימות בכלום כסף.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,938
מעורבות
2,682
נקודות
113
פה אתה מדבר על ההפקה וטכניקות הקלטה שונות אבל, אחרי כל השלבים האלה
כשתקליט את הסאונד עצמו, מה יהיה הכי קרוב למציאות ויכיל הכי פחות עיוותים בסאונד? רק דיגיטל, בטח עם קבצים hi res שקיימים היום, בטח עם DAC שעולה היום 300 דולר ומשתווה לDAC של עשרות אלפי דולרים מלפני 10 שנים כי הטכנולוגיה כ"כ התפתחה שניתן להשיג תוצאות מדהימות בכלום כסף.

אם ההקלטה/הפקה או אך שנקרא לזה

חרטה ("פרשנות")

גם מערכת מאוזנת ואיכותית תשמע לא טוב (ו/או לא מספיק ו/או לא במיטבה).
לא משנה מה המקור ומה המרכיבים.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
בטח עם DAC שעולה היום 300 דולר ומשתווה לDAC של עשרות אלפי דולרים מלפני 10 שנים כי הטכנולוגיה כ"כ התפתחה שניתן להשיג תוצאות מדהימות בכלום כסף.
איזה שנאים יש בדאק המודרני שאתה מדבר עליו?
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
רק אני לא מבין מאיפה הקביעה ה"מדעית" מה יותר טוב?
אשמח לקישור לנושא

אז ככה, יש אדם בשם אמיר, טיפוס לעומתי שנזרק מכל פורום אפשרי לפני שנים, ופתח אתר משלו בשם Audio Science Review. זה לא שהוא ייסד את האודיו סיינס, או שקיים ענף מדע כזה.
באתר שלו הוא מפרסם מדידות, שנעשות עם ציוד סביר ופרוצדורות הגיוניות, כמובן שהרבה יצרנים רציניים משתמשים בציוד יקר יותר ופרוצדורות מחמירות יותר.
התוכן מוטה, כמובן: הוא מודד מה ששולחים לו, ולכן תמצא שם ציוד של חברות קטנות שה R&D שלהם נוטה מאוד למדידות (ומקווים שהמדידות של אמיר יהיו דומות) או של ציוד שקוראים שולחים אליו, והוא בד"כ מהצד הזול או הקונטרוברסיאלי של הסקאלה.

אם חיפשת ב"אודיו סיינס" היפותזות, הכללות, וכו' - לא תמצא שם, כי כאמור אין מדע כזה. למעשה, אפילו הכרזות כמו של שרון שסוויצ' לא יכול לעשות הבדל לא תמצא שם. להפך: הוא למשל מצהיר שהמדידות שלו מראות שמלקו עדיף על אפטון.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,147
מעורבות
3,142
נקודות
113
מה שיתפת איתנו אז לגבי המטומטם הזה מ- asr? משהו על זה שהוא מקבל מוצרים סיניים בשקל וחצי ועושה עליהם סקירות חיוביות לפני ההשקה משהו?

אתר של שרלטן, פנט עם אג'נדה ידועה
על זה נאמר :
"If it measures good and sounds bad, -- it is bad. If it sounds good and measures bad, -- you've measured the wrong thing." Daniel R. von Recklinghausen

אפשר רק להניח שאם האיש יבצע מדידה בין אסטון מרטין לסובארו הוא יגיע למסקנה שהאחרון רכב טוב יותר משוםכי שיש לו הנעת 4x4 + מושב מרווח מאחור ותא מטען גדול יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,707
מעורבות
1,198
נקודות
113
דיון מרתק.
אמיר ,לא משתמש בציוד סביר ,אמיר משתמש בקילפל (מערכת מדידה רובוטית) שנותן תוצאות טובות יותר מחדר אנקואי -המערכת עולה 150 אלף דולר .

אמיר לא מודד ציוד זול בלבד - יש שם רמקולים יקרים גם ,יש שם טרינוב ,יש שם סטורם אודיו - וכל הערה שלו - החברות שולחות תיקון ואף מודות לו .אתה בהחלט יכול להגיד וזכותך שזה פחות מעניין אותך - לגיטימי לגמרי.רק בוא נצייר את המציאות כפי שהיא .

מהנסיון שלי,אודיופילים ולא אודיופילים - מעולם לא הגדירו את עצמם כמחפשי סאונד סופר"נאמן למקור" - בסוף גם האיש הטכני קונה ומתרגש ממה שנשמע לו טוב ועושה לו נעים בלב ובנשמה .אני אומר שאפשר לקבל את שניהם וחייב לשלב את שניהם.

שמעתי סאטפים מעולים דיגטליים וגם כאלה אנאלוגים(אצל נמר לדוגמא - שמאוד מאוד אהבתי ).
התחלתי את דרכי כאודיופיל לפני 20 שנים - ללא התעסקות במדידות - נהנתי מכל רגע - מגברי מנורות,טרזיזסוטרים ומה לא.
לאט לאט - כעבור עשור נכנסתי לתחום המדידות - בגדול אפשר למדוד כמעט כל דבר ,העניין שצריך תנאים ממש טובים לזה וציוד מאוד יקר.ברגע שאתה מכניס רמקול לחדר - המדידה לא ממש מייצגת את הרמקול אלא יותר את האינטגרציה של הרמקול עם החדר.

האידיאל ( לדעתי האישית בלבד ועל סמך נסיוני) - היא לשלב בין שתי העולמות .
למה ?

כשאתה שומע רמקול/סטאפ שמאוד אהבת - בחדר מסוים - זה לא ממש מייצג לך אין הוא ישמע אצלך בחדר /חדר אחר - יש התאמות שהן בינגו ויש כאלה שממש לא .מכיר אין סוף מקרים של אכזבות מסוג זה.

כשאתה יודע בדיוק את מאפייני הרמקול - מדידות על הציר ,מחוץ לציר ,זוויות ההקרנה של הסאונד שלו והשוני בניהם - אתה בהחלט יכול לקבל תמונה יותר נכונה על איך הוא ישמע בחדרים אחרים ,איזה טיפולים אקוסטיים צריך וכו.

הידע במדידות יגרום לך גם להבין מיקומי רמקולים נכונים , טיפולים אקוסטיים וכו (נושא מוזנח לחלוטין בארץ ) - אולי החשוב ביותר.

מהצד השני של הגזרה - אם תתעסק רק במדידות שאתה בחדר - תוכל למדוד גרפים שיראו לך דיי זהים בגרף התדרים אך ישמעו אחרת ,איך זה יכול להיות ? יש כל כך הרבה דברים נוספים שיש למדוד והצלבת מידע חוץ מגרף היענות התדרים שמשלימים את התמונה למדוע יש הבדלים (מעט מאוד נכנסים לזה).
לכן בסופו של דבר,אתה חייב להיות חד גם באוזן ובניסיון שלך - שירכש רק משמיעת אין ספור מערכות ומוצרים(אין דרך אחרת) וגם חד בתחום הטכני - הבנה של החדר שלך ,הבנה עמוקה של המאפיינים של הרמקול שלך - הטכניים,המדידים.

זו לדעתי הנוסחא המנצחת שמוכיחה את עצמה כל פעם מחדש .
ההוכה היא אנשים מרוצים - שלא מחליפים ציוד.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
אז ככה, יש אדם בשם אמיר, טיפוס לעומתי שנזרק מכל פורום אפשרי לפני שנים, ופתח אתר משלו בשם Audio Science Review. זה לא שהוא ייסד את האודיו סיינס, או שקיים ענף מדע כזה.
באתר שלו הוא מפרסם מדידות, שנעשות עם ציוד סביר ופרוצדורות הגיוניות, כמובן שהרבה יצרנים רציניים משתמשים בציוד יקר יותר ופרוצדורות מחמירות יותר.
התוכן מוטה, כמובן: הוא מודד מה ששולחים לו, ולכן תמצא שם ציוד של חברות קטנות שה R&D שלהם נוטה מאוד למדידות (ומקווים שהמדידות של אמיר יהיו דומות) או של ציוד שקוראים שולחים אליו, והוא בד"כ מהצד הזול או הקונטרוברסיאלי של הסקאלה.

אם חיפשת ב"אודיו סיינס" היפותזות, הכללות, וכו' - לא תמצא שם, כי כאמור אין מדע כזה. למעשה, אפילו הכרזות כמו של שרון שסוויצ' לא יכול לעשות הבדל לא תמצא שם. להפך: הוא למשל מצהיר שהמדידות שלו מראות שמלקו עדיף על אפטון.
כל מה שכתבת
רק בדיוק ההפך
אבל האמת אני לא בהלם מהרתיעה ממנו בפורום כאן כי הוא פשוט ממוטט את כל התפיסות האודיופיליות שקיימות,
זה כמו לגרום לאדם דתי לחזור בשאלה או ההפך.
זה משהו שקשה להכיל.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
אגב זה הציוד שבעזרתו הוא מודד, רק הכי מדויק בעולם ורק עולה 100,000$
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
כל מה שכתבת
רק בדיוק ההפך
אבל האמת אני לא בהלם מהרתיעה ממנו בפורום כאן כי הוא פשוט ממוטט את כל התפיסות האודיופיליות שקיימות,
זה כמו לגרום לאדם דתי לחזור בשאלה או ההפך.
זה משהו שקשה להכיל.

לא מפחד וכן מכיל, כמו רבים כאן בפורום גם אני מציץ במדידות שלו מידי פעם, לפעמים זה מעניין.

אבל לגבי מדע האודיו: סיקרנת אותי, תן קישור לכנסים אקדמיים של האודיו סיינס, למסלולי אודיו סיינס לדוקטורט מחקרי, פרסומים על היפותזות באודיו סיינס עם פיר רוויו, ואיך כל המפעל המדעי הזה קשור לאמיר.

אם אפשר תן גם שם של אתר שאמיר עדיין לא נחסם בו.
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
לא מפחד וכן מכיל, כמו רבים כאן בפורום גם אני מציץ במדידות שלו מידי פעם, לפעמים זה מעניין.

אבל לגבי מדע האודיו: סיקרנת אותי, תן קישור לכנסים אקדמיים של האודיו סיינס, למסלולי אודיו סיינס לדוקטורט מחקרי, פרסומים על היפותזות באודיו סיינס עם פיר רוויו, ואיך כל המפעל המדעי הזה קשור לאמיר.

אם אפשר תן גם שם של אתר שאמיר עדיין לא נחסם בו.
אי צורך בכל זה, פשוט תכנס לפורום ותקרא שרשורים שם, שים את אמיר בצד תתעלם ממנו ומהתגובות שלו ותראה את רמת הידע הפסיכית שם של רוב האנשים.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
ההבדל הוא פה שאתה מדבר על כלי נגינה, אני מדבר על ציוד הקלטה והשמעה, יש הבדל עצום.

אתה שאלת למה מנורות ואנלוגי,
נתתי לך אנלוגיה,כבר ענו לך הפרזנטציה
עדיפה, אבל אתה מאמין בכל ליבך בדיגיטל
וטרנזיסטור, שלא בהכרח זו אמת עבור כולם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,707
מעורבות
1,198
נקודות
113
חברים ,למה אתם חושבים שאלו עולמות שונים ?
אודיו - זה ביו היתר דבר מדעי .
יש מחקרים ברורים בעניין על מה רוב האנשים אוהבים לשמוע ואיך .החברות שאתם קונים משתמשות בהם ברמה כזו או אחרת.

אמיר ,לא המציא דבר- הוא נשען על מחקרים אלו.זה הכל

אתה יכול להתחיל עם הספר של פלוייד טול :
https://www.amazon.com/Sound-Reproduction-Psychoacoustics-Loudspeakers-Engineering/dp/0240520092

הוא גם היה חבר ב :

https://www.aes.org/

יש מחקרים חינמים בנושאים שונים על רמקולים,אקוסטיקה,פסיכואקוסטיקה.

אם ישנה מחשבה שחברות הרמקולים מכוונת רמקולים רק לפי האוזן - זה לא קיים.
שוב - גם וגם
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
אי צורך בכל זה, פשוט תכנס לפורום ותקרא שרשורים שם, שים את אמיר בצד תתעלם ממנו ומהתגובות שלו ותראה את רמת הידע הפסיכית שם של רוב האנשים.

יש צורך, יש צורך.
אני אכן נכנס וקורא ושם את אמיר בצד.

רואה שם מדידות. אתה מדבר על מדע. איפה המדע?
איפה מוכיחים את המשפט הגדול שלך "דיגיטל > אנלוג" או את המשפט הקטן "כל העניין הוא ה bit Perfect וניתן להגיע לזה בעזרת הגדרות מסוימות ואז לסטרימר אין בכלל משמעות הוא רק צינור"?

ברור שיש פיסיקה ואקוסטיקה ופסיכואקוסטיקה, לא כל כך מבין מה זה קשור לASR ולהצהרות שלך כאן.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,938
מעורבות
2,682
נקודות
113
אתה שאלת למה מנורות ואנלוגי,
נתתי לך אנלוגיה,כבר ענו לך הפרזנטציה
עדיפה, אבל אתה מאמין בכל ליבך בדיגיטל
וטרנזיסטור, שלא בהכרח זו אמת עבור כולם.

לא עדיף ולא כלום
שתי פלטפורמות לניגון
כל אחד והחבילה שלו.

רצוי להוסיף *אגב* לדעתי.
מפני שאתה טועה ומטעה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
https://www.sciencemag.org/news/2017/05/million-dollar-strads-fall-modern-violins-blind-sound-check

לא בטוח שסטרדיווריוס נשמע כזה שונה על פי מה שנכתב כאן.
( אבל בפורום שלנו זה יכול להיות מוקצה כי יש כאן שתי מילים גסות SCIENCE ו BLIND TEST )

לפני שנים בחדשות הופיע יצחק פרלמן והדגים שני כינורות, אחד שמנגן בפילהרמונית והשני סטרדיבריוס שלו,
הראשון היה מת לעומת של פרלמן, הוא גם
ציין שכנור שלו נשמע הכי טוב מכל ההאחרים.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
One thing only I know, and that is that I know nothing

Socrates
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
למה דיגיטל נשמע יותר נאמן למקור ? הרי בשביל לשמוע דיגיטל הוא חייב לעבור המרה לאנלוג בסופו של דבר ושם הצליל זה פרשנות של יצרן הציפ' ויצרן הדאק שיש בו אנלוג סטייג'. עיוותים שנוצרים מכנית בתקליט מפלסטיק וה W&F זו בעיה אחרת.

ולכל המעליבים, לא הוחלט להפסיק עם זה ?
יש פה עניין פילוסופי-פסיכולוגי שבבסיסו הבחור שואל בסה"כ מה חשוב יותר האמת או הפרשנות, השכל או הרגש, זה קשור לאופי האידבידואלי של כל אדם ושקשור לתפיסת חיים כללית. עובדה שמצדדי האנלוג השתמשו בטיעון הריגשי שהוא דבר בילתי מדיד בעליל כדי להצדיק את טיעונם וזה קביל באותה מידה כמו לרצות לשמוע באופן רציונלי או לפחות מדיד.
אני לא חושב שהוא שאל ( פותח הפוסט) הוא קבע שכך וכך....ומי שאינו כך וכך אפילו לקרוא לו אודיופיל זו טעות.מבחינתי הכל סבבה.אין רוח רעה בשום כלום.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור