מגבר לחצני "loudness" וחוגות "באס" ו"טריבל" - מה דעתכם ?


ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
חשבת במקרה על האפשרות שטכנאי ההקלטות והסובהים אותם בכל שלב של הכנת השיר לפרסום, בהנחה שיודעים את עבודתם ויש להם הציוד והאוזן והרגישות, ומכירים את הגרפים המהוללים, כשעשו מאסטרינג כבר הגבירו את התחום התחתון ואיזנו ושיקללו את כל התופעות? וככה בהקלטה טובה ומאוזנת אתה תשמע בבית במערכת איכותית ומשקפת, צליל מאוזן ובריא בכל עוצמה ? מה דעתך?

זה אמנם לא מופנה אלי וחבל לי ששניכם, שנמצאים באותו צד של המתרס, מתנגחים באופן הזה....
אם אנסה לזקק את הנושא אז מי שנוהג להאזין גם בעוצמות גבוהות וגם בעוצמות חלשות יסבול מהתופעה הפיזיולוגית שאוזן האדם מיטיבה לשמוע את תדרי המיד ושומעת קצת פחות טוב את תדרי הקצה (באס וטרבל).

מי שנוהג להאזין רק בעוצמה גבוהה או רק בעוצמה נמוכה יכול לסדר את המערכת בבית באופן שתחום המיד לא יבלוט.

אם טכנאי המאסטרינג הגביר את התחום התחתון והעליון אז זה סבבה למי ששומע בעוצמה נמוכה אבל פחות סבבה למי ששומע בעוצמה גבוהה משום שאז יקבל באס משתלט וטרבל צווחני....

ארז
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
זה אמנם לא מופנה אלי וחבל לי ששניכם, שנמצאים באותו צד של המתרס, מתנגחים באופן הזה....
אם אנסה לזקק את הנושא אז מי שנוהג להאזין גם בעוצמות גבוהות וגם בעוצמות חלשות יסבול מהתופעה הפיזיולוגית שאוזן האדם מיטיבה לשמוע את תדרי המיד ושומעת קצת פחות טוב את תדרי הקצה (באס וטרבל).

מי שנוהג להאזין רק בעוצמה גבוהה או רק בעוצמה נמוכה יכול לסדר את המערכת בבית באופן שתחום המיד לא יבלוט.

אם טכנאי המאסטרינג הגביר את התחום התחתון והעליון אז זה סבבה למי ששומע בעוצמה נמוכה אבל פחות סבבה למי ששומע בעוצמה גבוהה משום שאז יקבל באס משתלט וטרבל צווחני....

ארז
חשבתי שמאסטרינג טוב לא קשור בשומע הסופי והעדפותיו. אם כבר באוזניו ומומחיותו של איש המאסטרינג.
למעשה , לפי ההגיון שהבעת לא ניתן לעשות הקלטה אחת שתהיה טובה כערך מוחלט. נשמע לי תמוהה.
בכל אופן, ההקלטות שאני אוהב לאמץ צריכות לתאום את הרגישות שלי והצורך באיזון טונאלי. לא פשוט,אבל קיים אם מטים אוזן ומחפשים טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
חשבת במקרה על האפשרות שטכנאי ההקלטות והסובהים אותם בכל שלב של הכנת השיר לפרסום, בהנחה שיודעים את עבודתם ויש להם הציוד והאוזן והרגישות, ומכירים את הגרפים המהוללים, כשעשו מאסטרינג כבר הגבירו את התחום התחתון ואיזנו ושיקללו את כל התופעות? וככה בהקלטה טובה ומאוזנת אתה תשמע בבית במערכת איכותית ומשקפת, צליל מאוזן ובריא בכל עוצמה ? מה דעתך?
בלתי אפשרי. מידת ההגברה הנדרשת של התחום התחתון + התחום העליון היא פונקציה של העוצמה שבה שומעים.

כלומר במקום דיסק בודד, היו צריכים לתת קופסה עם דיסקים, אחד להאזנה ב-90dB SPL, אחד להאזנה ב-80dB SPL, אחד להאזנה ב-70dB SPL, וכו', וגם לצרף test tone לכיוון העוצמה ולהמליץ על שימוש ב-SPL meter או באפליקציה כזו של סמארטפון, ואם רוצים להנמיך ווליום, הוא צריך להחליף את הדיסק ולכוון את העוצמה מחדש... :)

לא מעשי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
בלתי אפשרי. מידת ההגברה הנדרשת של התחום התחתון + התחום העליון היא פונקציה של העוצמה שבה שומעים.
מדהים. הנסיון שלי כל כך שונה.
נדמה לי שאנחנו לא מסכימים בנקודה כל כך עקרונית. אין טעם לדון בזה. ותקרא את התגובה שלי לארז חני .
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
מאסטרינג טוב לא יכול לפצות על מבנה האוזן שלנו שמיטיבה לשמוע את תחום המיד על פני האחרים וזה מתבטא במיוחד בעוצמות האזנה נמוכות.
זאת הטענה שנכתבה פה והיא איננה קשורה להעדפות השומע או לאיכות המאסטרינג.

כתבתי שמי שנוהג להאזין בעוצמות נמוכות בחבד יכול להרכיב סטאפ כזה שיפצה על החולשה הפיזיולוגית ויחזק את התחום הנמוך והגבוה על מנת שהאוזן תשמע בעוצמה זהה את כל תחום החדרים.
אבל מי ששומע גם בעוצמה חזקה וגם בעוצמה חלשה יצטרך לבצע תיקון כלשהו על מנת לקבל עוצמת שמע אפקטיבית (מה שהאוזן שומעת, לא מה שנמדד במד spl ) זהה לכל התחום.
ארז
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
מאסטרינג טוב לא יכול לפצות על מבנה האוזן שלנו שמיטיבה לשמוע את תחום המיד על פני האחרים וזה מתבטא במיוחד בעוצמות האזנה נמוכות.
זאת הטענה שנכתבה פה והיא איננה קשורה להעדפות השומע או לאיכות המאסטרינג.

כתבתי שמי שנוהג להאזין בעוצמות נמוכות בחבד יכול להרכיב סטאפ כזה שיפצה על החולשה הפיזיולוגית ויחזק את התחום הנמוך והגבוה על מנת שהאוזן תשמע בעוצמה זהה את כל תחום החדרים.
אבל מי ששומע גם בעוצמה חזקה וגם בעוצמה חלשה יצטרך לבצע תיקון כלשהו על מנת לקבל עוצמת שמע אפקטיבית (מה שהאוזן שומעת, לא מה שנמדד במד spl ) זהה לכל התחום.
ארז
לא ענית למה שאמרתי. לטענתך אין מאסטרינג שיכול להיות מאוזן. אני לא מקבל את זה. וכמו שכתבתי מקודם, הנסיון שלי שונה משלך וגם המסקנות שלי.
עכשיו, לחלק אחר, אתה מתייחס לעוצמה ב db, אבל על המוסיקה יש לה הקשר מעבר לעוצמה, ובס הוא תדר שמרגישים גם בבטן וכל הגוף ( פעם הלכתי לשרותים הגלל הקלטה עם בס מהמם, דדואה תופים מהאוקיינוס השקט נדמה לי) . למעשה הטיפול הכי טוב בתדרים הגבוהים מתחיל ב...טיפול בנמוכים. יש מיסוך, יש בליעה, התאבכות ועוד ועוד. ההיטפלות רק לעוצמה ה dbהיא לחפש מתחת לפנס. אגב, רוב ווטס, אחד המבינים הגדולים במעגלי שיחזור והמרה דיגייליים ומתכנן ראשי עצמאי בchord( והמייסד האגדי של dpa) טען שסינון רעשי rf מוסיפים לתחושת העומק גם אם הרעשים הללו לא שמיעים ונמצאים המון db קדוש מתחת ליכולת ההאזנה שלנו. הוא צודק, אך היה הגון לומר שהוא והמדע לא מבינים למה. בפילטר שלי של dpa הרגשנו את זה כמה פעמים. ולך תסביר. הכרה תחושתית.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
למה לעשות מכל זבוב פיל?

שניים אוהבים שווארמה
אחד אוהב לשים קצת עמבה והשני לא
שניהם אוכלים שווארמה בגלל הבשר
אחד אוהב לשים רוטב שעשוי ממנגו והשני מנסה לשכנע אותו שבלי מנגו זה יותר נכון כי מה קשור מנגו לבשר
אבל השני אוהב את הבשר עם עמבה כי זה טעים לו יותר

תמשיכו להתווכח....
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
אם הייתי צריך לרכוש מגבר הייתי קונה ללא כל כפתור מלבד Select/Volume
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
למה לעשות מכל זבוב פיל?

שניים אוהבים שווארמה
אחד אוהב לשים קצת עמבה והשני לא
שניהם אוכלים שווארמה בגלל הבשר
אחד אוהב לשים רוטב שעשוי ממנגו והשני מנסה לשכנע אותו שבלי מנגו זה יותר נכון כי מה קשור מנגו לבשר
אבל השני אוהב את הבשר עם עמבה כי זה טעים לו יותר

תמשיכו להתווכח....
להתדיין לא להתווכח. וזה התחביב מותר לא להסכים.
והכי חשוב, עמבה זו תערובת תבלינים- מנגו זה קישוט שתורם קצת למתיקות חמיצות. ניתן לוותר עליו.
למעשה החילבה תורמת לעמבה את המשקל הסגולי והריחני המשמעותי יותר...למגינת ליבי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מדהים. הנסיון שלי כל כך שונה.
נדמה לי שאנחנו לא מסכימים בנקודה כל כך עקרונית. אין טעם לדון בזה. ותקרא את התגובה שלי לארז חני .
העניין הוא שלא עשית את הניסוי הספציפי שמדגים את התופעה הספציפית, ואתה מדבר על שמיעת צלילים נמוכים (גם גבוהים נכללים בעניין) באופן כוללני.

זה לא שהניסיון שלך שונה, אלא בעניין המאוד-ספציפי הזה אין לך ניסיון.

חשבתי שמאסטרינג טוב לא קשור בשומע הסופי והעדפותיו. אם כבר באוזניו ומומחיותו של איש המאסטרינג.
למעשה , לפי ההגיון שהבעת לא ניתן לעשות הקלטה אחת שתהיה טובה כערך מוחלט. נשמע לי תמוהה.
בכל אופן, ההקלטות שאני אוהב לאמץ צריכות לתאום את הרגישות שלי והצורך באיזון טונאלי. לא פשוט,אבל קיים אם מטים אוזן ומחפשים טוב.
עושים הקלטה אחת ומאסטרינג אחד, בווליום מסויים אחד, בדרך כלל ווליום גבוה למדי. תיאורטית, היה צריך למדוד מה ה-SPL המוחלט בזמן ההקלטה (איפה בדיוק?) ולעשות את המאסטרינג באותו ווליום, אבל לא נראה לי שעושים את זה.

בכל אופן, המאסטרינג נעשה לווליום גבוה שאמור להיות דומה למקור, אלא אם עושים כיווץ של הטווח הדינמי, שאז זה קצת מאבד ממשמעותו. מניחים שיאזינו לזה בווליום די גבוה, דומה ככל האפשר ל-live, ושים לב לכך שההבדלים בין ווליומים גבוהים שונים קטן והולך.

המאסטרינג הזה הוא "טוב באופן מוחלט" לווליום גבוה דמוי live.

אם מישהו מאזין לזה בווליום נמוך בהרבה, הוא יכול להסתפק במה שהוא שומע, או לפצות על הירידה ברגישות לנמוכים ולגבוהים באמצעות הדגשתם בהגברה, ואפשר לעשות את זה בצורה יותר חכמה (פוטנציומטר loudness כמו ב-Yamaha) או פחות חכמה (כפתור loudness on/off, כפתורי באס וטרבל, אקוולייזר).

אלה האופציות. זו המציאות.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
להתדיין לא להתווכח. וזה התחביב מותר לא להסכים.
והכי חשוב, עמבה זו תערובת תבלינים- מנגו זה קישוט שתורם קצת למתיקות חמיצות. ניתן לוותר עליו.
למעשה החילבה תורמת לעמבה את המשקל הסגולי והריחני המשמעותי יותר...למגינת ליבי.

לא נכון. עמבה זה מנגו כבוש. ( "חמוצי מנגו" עם חילבה וכורכום בתוספת מרכיבים סטנדרטיים שמשתמשים בהם בכל כבישה).
חוואיג', מסלה, קארי וכו.. הן תערובות תבלינים שאתה יכול להוסיף למה שבא לך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
זה לא שהניסיון שלך שונה, אלא בעניין המאוד-ספציפי הזה אין לך ניסיון.
תגיד, אני צריך סיפורים של אחרים? הנסיון שלי לא בניסויים אלא בשמיעה פרטנית אצלי בחדר. מוסיקה, במערכת, לא מחולל תדרים. לא מבין מה קשה לך להבין.
אתה יודע,עשו ניסוי 2500 איש, 100 מטר ריצה, אף אחד לא ירד מ 10 שניות. באמת. אי אפשר פזיולוגית לרדת מ 10 שניות.
הטיעונים שלך מרדדים את התחום לדעתי. למעשה כל ההקלטות שוות וכל האוזניים שוות. אגב, אוזן זה כלי להעברת מידע למח. שמה במח נמצא מנגנון פיענוח לא מוסבר. גם לא בגרף.

אלה האופציות. זו המציאות.
חחחח אתה אמיתי. בחיי. זה דיון במעמד צד אחד הא?
תיזהר מהכוויות....;)

האמת, הדיון עושה לי טוב- לדעת שהתקדמתי מעבר , ומה יכל להיות לו הייתי נצמד לגרפיסטים מדעיים. בכל תחום בחיים נתקלים בגישות השחורות לבנות הללו. אגב. משעממות.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
לא נכון. עמבה זה מנגו כבוש. ( "חמוצי מנגו" עם חילבה וכורכום בתוספת מרכיבים סטנדרטיים שמשתמשים בהם בכל כבישה).
חוואיג', מסלה, קארי וכו.. הן תערובות תבלינים שאתה יכול להוסיף למה שבא לך.
חביבי, לך למעדני עופר בתקווה ושאל אותו. המנגו נכבש כחלק מהשהייה בתערובת התבלינים והלימון. לך לחנות תבלינים תבקש תערובת עמבה תבלין, לך הביתה תוסיף את זה ללימון כבוש,תמתין שבוע או כמה שבא לך והנה עמבה. למעשה, בגלל הגרגרנית היוונית( חילבה בלעז) שהיא קטניה לא נוהגים למכור את התבלין בפסח. אבל בלי קשר מנגו זה טעים בעמבה , כמי שגדל על הקופסא האגדית של " עמבה הודית"!
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
וואי וואי אחי, כבר הרבה זמן לא הסבירו לי מה זה חילבה, והמליצו לי על מקומות בתקווה... זה כי מי שאני מתקשר איתו בד"כ יודע מה העדה שלי והיכן נולדתי וגדלתי :D
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
וואי וואי אחי, כבר הרבה זמן לא הסבירו לי מה זה חילבה, והמליצו לי על מקומות בתקווה... זה כי מי שאני מתקשר איתו בד"כ יודע מה העדה שלי והיכן נולדתי וגדלתי :D
באהבה :שתוי:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
תגיד, אני צריך סיפורים של אחרים? הנסיון שלי לא בניסויים אלא בשמיעה פרטנית אצלי בחדר. מוסיקה, במערכת, לא מחולל תדרים. לא מבין מה קשה לך להבין.

אתה יודע,עשו ניסוי 2500 איש, 100 מטר ריצה, אף אחד לא ירד מ 10 שניות. באמת. אי אפשר פזיולוגית לרדת מ 10 שניות.
הטיעונים שלך מרדדים את התחום לדעתי. למעשה כל ההקלטות שוות וכל האוזניים שוות. אגב, אוזן זה כלי להעברת מידע למח. שמה במח נמצא מנגנון פיענוח לא מוסבר. גם לא בגרף.

האמת, הדיון עושה לי טוב- לדעת שהתקדמתי מעבר , ומה יכל להיות לו הייתי נצמד לגרפיסטים מדעיים. בכל תחום בחיים נתקלים בגישות השחורות לבנות הללו. אגב. משעממות.
קודם כל, הדוגמה שלך לא מקבילה למצב עם התדרים. בעניין הריצה, מדובר בלשפר הישגים של אחרים ולרוץ מהר יותר. בעניין התדרים, אין כאן יותר חזק ויותר מהר, רק לומר אם שומעים שני צלילים באותה עוצמה או לא.

ברור שאוזנים, בצירוף עם המוח שמעבד את האותות, שונים זה מזה, אבל בתחום מסוים, לא בלי הגבלה. הגרפים לא מתארים אדם ספציפי, אלא מיצוע על הרבה אנשים, ללא יומרה לדיוק, ויתכן שאדם נתון יסטה מהערכים הנתונים בעקומות במידה ניכרת, אבל עדיין הוא ישמע מיד טוב יותר מבאסים ומגבוהים, בהפרשים הולכים וגדלים ככל שהווליום יורד.

הגרפים גם לא מסבירים מה שקורה באוזניים ו/או במוח, אלא רק מתארים את התוצאה אצל בני אדם.

ואם כבר, אתה מרדד את העניין, ומדבר על התייחסות מאוד צרה כל התחום, רק שלך עם עצמך בשמיעה פרטנית אצלך בחדר. למעשה, התחומים שאנחנו נוגעים בהם הם עמוקים ורחבים, ויש המון ללמוד מהבנות וניסיון של אחרים, כולל ברמה המדעית. אני לא מתייחס כאן לאלה שלי אלא בכלל.

וזה לא שהתקדמת מעבר למשהו, פשוט עדיין לא הגעת לשם בכלל, ולא נראה לי שיש לך כוונה להתפתח.

ולא הערתי לך על מידת השוויץ המנופח כאילו אתה שומע טוב מכולם והמערת שבנית טובה משל כולם, כל אלה במידה שעוקפת את מגבלות יכולות השמיעה של בני אדם רגילים. אם אתה מדבר על שמש שזורחת מהתחת, אין זה אלא בחזקת הפוסל במומו פוסל.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
ולא הערתי לך על מידת השוויץ המנופח כאילו אתה שומע טוב מכולם והמערת שבנית טובה משל כולם,
שוויץ. כמה זמן לא שמעתי את המילה הזאת. מכיתה ו נדמה לי.
הדגשתי תמיד שהמערכת שלי היא אחת מיני רבות , אני שומע טוב מאוד את המערכת שלי ,וזה מה שמעניין אותי.
יקרא הקורא ויחליט מי משוויץ ( איזו מילה, יקירי..) .
אני רק טוען את ההתנסות שלי במערכת שלי, ולא מעניין אותי כל כך גרף מסקנות מדעי שמוכר אולי לכל החברות והמהנדסים הרציניים בתחום, וגורם לכולם לנסות לגשת לבניית רכיבי שמע בצורה קצת אחרת.
תתחיל להאזין למוסיקה חביבי, באוזניים שלך ותפסיק לחפש להסביר לאחרים מציאויות. יכול להיות שתתקדם.

וכן, יש לי תחושה שבסלון ביתי יש מערכת יותר מיוחדת ועם קונספט וכיוון יותר מוגדרים מאשר אודיופיל שחי עם המציאויות הגרפיות המדעיות המשעממות והיוניפרמיות שאתה כנראה חי איתם.
בינתיים אני מעיד על עצמי שאני נהנה ממוסיקה בעוצמה נמוכה ובכל מנעד התדרים ואתה לא. כנראה שעדיף להיות בעמדה שלי ולהנות מאשר בעמדה שלך ולסבול , לא? :)(ורד)( הדבקת אותי עם האימוגי הזה...בחיי)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
שוויץ. כמה זמן לא שמעתי את המילה הזאת. מכיתה ו נדמה לי.
הדגשתי תמיד שהמערכת שלי היא אחת מיני רבות , אני שומע טוב מאוד את המערכת שלי ,וזה מה שמעניין אותי.
יקרא הקורא ויחליט מי משוויץ ( איזו מילה, יקירי..) .
אני רק טוען את ההתנסות שלי במערכת שלי, ולא מעניין אותי כל כך גרף מסקנות מדעי שמוכר אולי לכל החברות והמהנדסים הרציניים בתחום, וגורם לכולם לנסות לגשת לבניית רכיבי שמע בצורה קצת אחרת.
תתחיל להאזין למוסיקה חביבי, באוזניים שלך ותפסיק לחפש להסביר לאחרים מציאויות. יכול להיות שתתקדם.

וכן, יש לי תחושה שבסלון ביתי יש מערכת יותר מיוחדת ועם קונספט וכיוון יותר מוגדרים מאשר אודיופיל שחי עם המציאויות הגרפיות המדעיות המשעממות והיוניפרמיות שאתה כנראה חי איתם.
בינתיים אני מעיד על עצמי שאני נהנה ממוסיקה בעוצמה נמוכה ובכל מנעד התדרים ואתה לא. כנראה שעדיף להיות בעמדה שלי ולהנות מאשר בעמדה שלך ולסבול , לא? :)(ורד)( הדבקת אותי עם האימוגי הזה...בחיי)
זה מתחיל להיות פתטי כמה שאתה מנסה להפוך את זה לעניין אישי, ואתה לא קולט: אני לא דיברתי בכלל על עצמי ועל המערכת שלי בשום שלב.

למזלי, יש לי חדר מבודד-אקוסטית ואני יכול להאזין בכל עוצמה שאני רוצה, בכל שעה שאני רוצה, כך שאין לי שום בעייה עם מה שקורה בעוצמות נמוכות, וכנראה שכבר הספקתי לשמוע יותר מוזיקה באוזניים שלי ממה שאתה תספיק בעוד הרבה שנים, וכנראה גם באיכות לא נמוכה משלך עם השניים וחצי ואטים שלך.

כ-ו-ל-ם כבר הבינו שגרפים ולקרוא מאמר מדעי, או אפילו סתם בוויקיפדיה זה גדול עליך ואתה מעדיף להציג את זה כמשעמם. לזה שאני מתייחס לגרפים ולצד הטכני כשעולה דיון בנושא טכני אין שום קשר לאיך וכמה אני מאזין ואיך אני חי -- צריך חשיבה צרת אופק כמו שלך כדי ליצור קשר שאינו קיים בין הדברים.

אם עד עכשיו לא הבנת את עניין השמיעה, כנראה שכבר לא תבין. כמה אנשים כבר ניסו להסביר, ולא הייתה קליטה. אין מה להמשיך את הדיון הזה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
למה לעשות מכל זבוב פיל?

שניים אוהבים שווארמה
אחד אוהב לשים קצת עמבה והשני לא
שניהם אוכלים שווארמה בגלל הבשר
אחד אוהב לשים רוטב שעשוי ממנגו והשני מנסה לשכנע אותו שבלי מנגו זה יותר נכון כי מה קשור מנגו לבשר
אבל השני אוהב את הבשר עם עמבה כי זה טעים לו יותר

תמשיכו להתווכח....
עוד אחד שטועה לגבי העמבה.......הטעם של העמבה זה מהחילבה שממנו היא עשויה......המנגו זה צבע לקישוט ואולי תוספת טעם ממש בקטנה.

זה כמו שתגיד שגלידת בננה צריכה להיות צהובה......איזה צבע יש לבננה אוף וויט או צהוב?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אם עד עכשיו לא הבנת את עניין השמיעה, כנראה שכבר לא תבין. כמה אנשים כבר ניסו להסביר, ולא הייתה קליטה. אין מה להמשיך את הדיון הזה.
המשפט הכי נכון שיצא לך בכל הדיון הזה. אני לא אבין את מה שאני יודע כבר. ובאמת אין טעם להמשיך, כי ההבדל הבסיסי ביננו הוא שאני מנסה להסביר לך איך אתה יכול להגביר את ההנאה שלך ממוסיקה ואתה מתעקש לשכנע אותי , ואת הקורא התמים, שיש גבול להנאה. אז מי החיובי והפתוח והמקדם את התחום מבין שנינו..? ותחשוב על זה.

חוויה אישית חושית זה לא גרף, והמציאות מורכבת, וטכנאי מאסטרינג שיפעל לפי ההנחיות שלך לא יגיע רחוק כי אין לו הרבה אפשרויות. והאוזן שלנו שונה ומנגנון הפיענוח שונה במח, והרי אנחנו עוסקים בניואנסים שזה המהות של אודיופיליה- רגישות לניואנסים , דקויות, באודיו. ואין עוד שום מדע שמנחה אותנו איך לשמוע ולבחור מערכת. ושמיעה היא טעם נרכש ומצריך מיומנות ושימת לב לפרטים. וכהנה וכהנה. זה נכון שלפעמים צריך להגביר כדי לספוג אנרגיות מקטע מסויים , הופעה חיה וכולי. אני עצמי לא יכול בלי הסאבוופר שלי. אבל יש לי תחושה שהצורך הזה הוא יותר גופני פיזי ( כי אנחנו רוצים לרעוד מבפנים) וגלי קול הם בסופו של דבר מורגשים ומזיזים אוויר. אבל הצורך הזה לא משנה את העובדה כי במערכת מאוזנת בעלת רגישות ותיאום בין החלקים המוסיקה יכולה להישמע על כל טווח התדרים במידה מספקת וטובה ומאפשרת הנאה החל מהוואט הראשון.
בהערת אגב, אין לישום דבר אישי נגדך, אפילו לא מכיר אותך. ומרגיש שאתה לא הכתובת שלי לקבלת מידע או שיפור בתחום הזה יש לך את תפיסת הצליל שלך. שונה משלי. לגמרי. אבל התנשאות יהירות ונפיחות עצמית אלו הן תכונות שניתן לזהות גם בעוצמה נמוכה. וכאמור, אני מזהה. גם בעוצמה נמוכה. זה מה שטענתי כל הזמן.
והנה הסמיילי :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור