מגבר לחצני "loudness" וחוגות "באס" ו"טריבל" - מה דעתכם ?


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
על עקומת פלטשר מונסון לבטח שמעת, רק שאוזניך מתנהגות אחרת לבטח.
מערכתך ואוזניך מאוזנות לחלוטין בכל עוצמה וכל מצב.
https://en.wikipedia.org/wiki/Equal-loudness_contour
האמת, לא קראתי. כמו שלא קראתי מאמר על איך אני רואה או איך אני שומע מצילה..האוזן ומערכת השמיעה הם בגדר סוד. עדיין. ואם אני מצליח להנות מכל התדרים בעוצמה נמוכה זה עובדה שאין לי טעם להתווכח איתה. ושוב, אם לפי מה שמשתמע מדבריך האוזן צריכה "פיצוי" כלשהו אז זה בכל טווח ההאזנה ובכל היום. ואז אין אפשרות לשמוע בלי אקולייזרים למינם. אצלי ואצל רבים כאן, זה לא ככה. עובדה. ואני לא חריג כאן או מיוחד, לשמחתי . אגב, כן יש לי תקן מסויים שהגעתי אליו אצלי במערכת, ואני שמח בו. לא לומר שהמערכת שלי הגיעה לכלל שלמות עבורי בחדר האזנה שלי,, אבל כן אני חושב שהגעתי די קרוב וכרגע זה עניין כספי לא גדול במיוחד בערכם מוחלטים. וכל זאת , רק לידיעה, על ידי הימנעות מקריאה על איך צליל אמור להישמע, והתרכזות בהאזנה. קריאה מיועדת אצלי לדברים קריאים...הטרנספורט שלי קורא אגב. מצויין. אין צורך שאעזור לו.
המשפט הזה חוזר כאן המון 46681/85
אולי מישהו יסביר מה זו מערכת מאוזנת
ואיך אני יודע ששלי לא מאוזנת
ואיך אני מאזן אותה
כל אחד ומנגנון השמיעה שלו. אבל בגדול, אם אתה שומע במערכת שלך ואף תחום לא מציק לך או מתבלט באופן מיוחד- מעבר להקשר שלו בשיר, ואתה מסוגל לשמוע בלי לשחק בעוצמת השמע בשיר עצמו ( ובכלל ממעט ללכת ולהגביר ולהנמיך מעבר לעניין הנאה אישי ביותר אנרגיה בקטעים מסוימים) אז יש לך כיוון טוב לאיזון. הא, ואין לך מה שנקרא עייפות שמיעה, כלומר האזנה רציפה של מספר שעות ללא תחושת התעייפות בראש ובאוזן מהצליל הבוקע, זה גם מדד טוב, ותוצר של מערכת מאוזנת .
אם אני לא טועה, פרסמת הודעה לגבי הסאב שלך שלא מתאזן כרגע ומתיישר לכלל המערכת בסטריאו, כלומר, אתה בהחלט מבין מה זה איזון, לפחות בקצוות. קח את זה לכל טווח הצלילים מהבס ועד המצילה והגרון באמצע...

אני לא מתיישר לחוקי תעשיית האודיו, לפחות במערכת שלי שבנויה בחלקה DIY אבל בהחלט רוב מהמם של יצרנים בתחום האודיופילי מוותר על כל הבקרים והפילטרים למינהם, ולא בכדי כנראה...ישנם כנראה כמה רפרנסים לצליל נחשק אף אחד מהם כיום לא מערב טרבל לאודנס ובס בגזרת ההגברה וקדם ההגברה ( ואין דין פילטרים אקטיביים שמתערבים בתוך הצליל ושאכן יצרני כבלים וממירים למינהם , למשל , משתמשים בהם לרעה לטעמי לבין אקוסטיקה שהיא רק באה לתת לכל מערכת טובה לבטא את עצמה בחלל נתון). שימוש באקולייזר הוא על דעת ובאחריות המאזין הבודד...שזה גם בסדר אגב. איש איש וההעדפות שלו.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
האמת, לא קראתי. כמו שלא קראתי מאמר על איך אני רואה או איך אני שומע מצילה..האוזן ומערכת השמיעה הם בגדר סוד. עדיין. ואם אני מצליח להנות מכל התדרים בעוצמה נמוכה זה עובדה שאין לי טעם להתווכח איתה. ושוב, אם לפי מה שמשתמע מדבריך האוזן צריכה "פיצוי" כלשהו אז זה בכל טווח ההאזנה ובכל היום. ואז אין אפשרות לשמוע בלי אקולייזרים למינם. אצלי ואצל רבים כאן, זה לא ככה. עובדה. ואני לא חריג כאן או מיוחד, לשמחתי . אגב, כן יש לי תקן מסויים שהגעתי אליו אצלי במערכת, ואני שמח בו. לא לומר שהמערכת שלי הגיעה לכלל שלמות עבורי בחדר האזנה שלי,, אבל כן אני חושב שהגעתי די קרוב וכרגע זה עניין כספי לא גדול במיוחד בערכם מוחלטים. וכל זאת , רק לידיעה, על ידי הימנעות מקריאה על איך צליל אמור להישמע, והתרכזות בהאזנה. קריאה מיועדת אצלי לדברים קריאים...הטרנספורט שלי קורא אגב. מצויין. אין צורך שאעזור לו.

.

זה בסדר, לא צריך לקרוא הכל. אנחנו נסמוך על אוזנינו כמובן.
ורק שנהנה מכל מה שאנחנו שומעים.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
כשברוב ההקלטות הבאס מנופח או מהדהד או פשוט רזה מידי, הגבוהים צורמים או ההיפך, הזמר או הזמרת קרובים מידי או רחוקים מידי, אתה שומע תדרים מנגנים בנפרד זה מזה, במקום מוזיקה שהיא גוש אחד מחובר בין הגבוהים לנמוכים בלי מדרגות.
שלב ראשון לזהות את חוסר האיזון.
כדי לתקן את זה יש בערך 25,000 אפשרויות פשוטות וקלות.
רק צריך למצוא את הנכונה.
זו ההגדרה למערכת לא מאוזנת?
זו הגדרה למערכת חרא
אף אחד מהנ״ל לא קיים אצלי
השילוב בין המגבר לרמקולים מושלם
שום דבר לא מרוח או רזה או צורם
נהנה מכל רגע גם כאשר אני שומע בווליום נמוך מאד
אבל שמתי לב שכאשר הווליום נמוך מאד (אני מדבר על 1 בחוגה) לחיצה על laudness משפרת את השמיעה
בווליום גבוה יותר אין צורך
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
זו ההגדרה למערכת לא מאוזנת?
זו הגדרה למערכת חרא
אף אחד מהנ״ל לא קיים אצלי
השילוב בין המגבר לרמקולים מושלם
שום דבר לא מרוח או רזה או צורם
נהנה מכל רגע גם כאשר אני שומע בווליום נמוך מאד
אבל שמתי לב שכאשר הווליום נמוך מאד (אני מדבר על 1 בחוגה) לחיצה על laudness משפרת את השמיעה
בווליום גבוה יותר אין צורך
יש לך מערכת מדהימה.
תהנה
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
"מערכת מאוזנת"

תוצאה
מרגישים שאין צורך "לשפר" טונאלית
בין עם זה ע"י boost (מעבר לקיים)
של באס ו/או טרבל או כל שינוי אחר המשנה Tonal Balance.

לא משנה באיזה spl.

אבל כל משתמש וכל אוזן וכל מערכת מתהגת אחרת.
וכל משתמש שינהג ויבחר כרצונו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
זו ההגדרה למערכת לא מאוזנת?
זו הגדרה למערכת חרא
אף אחד מהנ״ל לא קיים אצלי
השילוב בין המגבר לרמקולים מושלם
שום דבר לא מרוח או רזה או צורם
נהנה מכל רגע גם כאשר אני שומע בווליום נמוך מאד
אבל שמתי לב שכאשר הווליום נמוך מאד (אני מדבר על 1 בחוגה) לחיצה על laudness משפרת את השמיעה
בווליום גבוה יותר אין צורך
בדיוק,מערכת לא מאוזנת בד"כ תשמע..ח ר א. כתוצר לוואי.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,704
מעורבות
216
נקודות
63
לא קיים שום מגבר בעולם
הכי יקר שיהיה,ושמעתי
מגברים במחירים של מכוניות!
שהוא מתאים לכל אוזן.
לרכוש מגבר ללא שליטה על
התדרים זה הימור.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
לא קיים שום מגבר בעולם
הכי יקר שיהיה,ושמעתי
מגברים במחירים של מכוניות!
שהוא מתאים לכל אוזן.
לרכוש מגבר ללא שליטה על
התדרים זה הימור.
הימור זה לקנות ללא שיקול מושכל והאזנה מדוקדקת. על עיוור. חוץ מזה לא צריך שיתאים לכל אוזן ...רק לאוזן המשלמת. אין גם צורך להפוך את בחירת המגבר למשהו מיסטי על גבול הבלתי אפשרי. מי שמיומן בהאזנה יכול לצמצם בנקל את רשימת הרכיבים שמוצאים חן בעיניו וראויים לתשומת לב אוזנו.לעניות דעתי הלא קובעת.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
לא קיים שום מגבר בעולם
הכי יקר שיהיה,ושמעתי
מגברים במחירים של מכוניות!
שהוא מתאים לכל אוזן.
לרכוש מגבר ללא שליטה על
התדרים זה הימור.

אני לא בוחר ציוד/שילוב/תוצאה
ש"מתאים לכל אוזן"
רק מה שמתאים לי

ואני מניח שכך גם אתה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
ממרום גילי ונסיוני עוד שהיה לי מגברים מכל סוג עם כל הכפתורים
שמעתי רק FLAT
אפילו שיש לי אותם במגברי אודיו שלי תמיד מנטרל -מגבר ומקור טוב צריך להשמע מעולה בלי שינוי עד כמה שאפשר
לעניין הבאלנס זה כבר סיפור אחר למשל יש לי בניים אודיו גם בלאנס ואני כן משתמש בו
וזה שאין לי כפתורים טון קונטרול .. זה מMUST סאונד טוב ישמע טוב
ללא צורך בשינוי כלשהו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
"האודיופילים" למינהם נגד שימוש ב loudness בכל מצב
אודיופיל זה כל מישהו שאיכות הסאונד ממערכת חשובה לו במיוחד, לא מי שאוהב flat frequency response.


נשאלת השאלה אם אפשר להנות ממוסיקה איכותית בעוצמות נמוכות מאוד ללא "loudness" ?
שבעצם מפצה על רגישות האוזן בעוצמות נמוכות...
התשובה היא שחלק מהאנשים יכולים, וחלק לא.

זה תלוי בשמיעה הפיזיולוגית שלהם (האוזן והמוח), בטעם שלהם, בתפישת העולם שלהם, במערכת שלהם ובאקוסטיקה של חלל ההאזנה שלהם.


אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע כמו בעוצמה גבוהה, בהינתן שרצפת הרעש מסביב בלילה נמוכה בהרבה ומאפשרת האזנה בעוצמה נמוכה.
זה עובדתית לא נכון. יש סיבה מצויינת והיא שהרגישות של האוזן לצלילים נמוכים ולצלילים גבוהים קטנה יותר ויותר עם ירידת הווליום. זו תופעה שנמדדה אצל מדגמים מספיק גדולים של אנשים ומתוארת ע"י עקומות פלטשר-מאנסון שהוזכרו כאן. וזו תופעה שאינה קשורה לרצפת הרעש.

-----------------

אשר ל-loudness, היה לי מגבר של Yamaha (נדמה לי CA-810) שבו ה-loudness לא הייה כפתור לחיץ של כן/לא, אלא כפתור מסתובב, שאפשר הייה להשתמש בו ככפתור ווליום, שמגביר את הנמוכים והגבוהים ביחס המתאים להורדת הווליום.

נכון שכל כפתור/מעגל נוסף עלול לפגוע בצליל, כולל אפילו אם יש כפתור bypass, שיש מצב שהוא עצמו מוריד מאיכות הצליל (כנראה שהוא לא קונקטור מהאיכות הטובה ביותר בשוק), אבל בהתחשב במידה שבה החדר משנה את הצליל, גם אם הוא מטופל אקוסטית, יש מצב שהפגיעה מינימאלית, במיוחד אם המעגלים מתוכננים היטיב, ולא בטוח שהמקטרגים היו מסוגלים להבחין בהאזנה "עיוורת" בין אותו מכשיר עם/בלי המעגלים הנוספים.

אז מי שחשוב לו לשנות את הצליל, אם בגלל פלטשר-מאנסון בעוצמות נמוכות, ואם בגלל שהוא אוהב לפוצץ בבאסים או שהצליל יהיה נוקב בגבוהים -- שיהנה. מי שזה מפריע לו בנשמה, שימנע. אבל אין טעם להכתיב זה לזה מה עדיף, חשוב יותר ו/או "נכון".
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
זה עובדתית לא נכון. יש סיבה מצויינת והיא שהרגישות של האוזן לצלילים נמוכים ולצלילים גבוהים קטנה יותר ויותר עם ירידת הווליום. זו תופעה שנמדדה אצל מדגמים מספיק גדולים של אנשים ומתוארת ע"י עקומות פלטשר-מאנסון שהוזכרו כאן. וזו תופעה שאינה קשורה לרצפת הרעש
תמשיך לחיות בעקומות. אגב, הם גם נתנו מרשם למערכת המושלמת להאזנה? מצחיק אותי כל ההפניות האלה למדע כאשר אומרים לך מספיק אנשים שמגדירים את עצמם כרגישים לצליל ואיכות שהם לא צריכים בקרי לאודנס למינהם בחושך, באור ובדמדומים. גם אני בסאב האקטיבי שלי עורך התאמות מידי פעם ו"מתקן" בעזרת הווליום של הסאב ובצורה מדודה, הקלטות מסויימות או שידורי רדיו. אבל זה בתחום של ה 70 הרץ ומטה ובהנחה ששאר ההקלטה מאוזנת אני נהנה גם ביום וגם בליל ובכל ווליום. אבל אולי פלטשר מאנסון לא הכירו ת יתרונות הנצילות הגבוהה והלאותר , ואולי גם אתה, אז אני מבין את הקושי בלקבל עובדת חיים שנוגדת עקומה או סקופ. ואני באמת חושב שמי שנמשך לאודיופיליה ניתוח הצליל והדגשים שהוא אמון עליהם אמורים להיות רגישים מעט מעל הממוצע ששומע קובץ מקומפרס במערכת מיני.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
תמשיך לחיות בעקומות. אגב, הם גם נתנו מרשם למערכת המושלמת להאזנה? מצחיק אותי כל ההפניות האלה למדע כאשר אומרים לך מספיק אנשים שמגדירים את עצמם כרגישים לצליל ואיכות שהם לא צריכים בקרי לאודנס למינהם בחושך, באור ובדמדומים. גם אני בסאב האקטיבי שלי עורך התאמות מידי פעם ו"מתקן" בעזרת הווליום של הסאב ובצורה מדודה, הקלטות מסויימות או שידורי רדיו. אבל זה בתחום של ה 70 הרץ ומטה ובהנחה ששאר ההקלטה מאוזנת אני נהנה גם ביום וגם בליל ובכל ווליום. אבל אולי פלטשר מאנסון לא הכירו ת יתרונות הנצילות הגבוהה והלאותר , ואולי גם אתה, אז אני מבין את הקושי בלקבל עובדת חיים שנוגדת עקומה או סקופ. ואני באמת חושב שמי שנמשך לאודיופיליה ניתוח הצליל והדגשים שהוא אמון עליהם אמורים להיות רגישים מעט מעל הממוצע ששומע קובץ מקומפרס במערכת מיני.
עם כל הכבוד לאירוניה המאוד מצחיקה, העקומות מתארות מציאות מסוימת, שכנראה כוללת גם אותך, בין אם תודה בזה ובין אם לא. זה שאתה מבלבל את זה עם נושאים בלתי קשורים כמו רגישות לצליל ולאיכות, ריצפת הרעש ונצילות (רצית לומר רגישות) גבוהה, רק מראה את עומק חוסר ההבנה שלך בנושא, ואתה עוד מתגאה בבורותך. בסדר, אתה לא הראשון שמתנהל כך.

אני לא מתווכח עם זה שאפשר ליהנות בלי כפתור loudness. זו עובדה שיש אנשים שנהנים בלי, ושיש אנשים שהשפעת ה-loudness מפריעה להם, אולי כי הוא לא מיושם כראוי, או מוגזם ולא ניתן לכיוונון, או בגלל פיוריזם, או כי הם חושבים שהם מעל זה, או מכל סיבה אחרת.

בכל מקרה, הגבתי רק להכרזתך המופרכת ש"אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע כמו בעוצמה גבוהה".
אז יש סיבה מצויינת, גם אם אתה לא מבין אותה ו/או לא מקבל אותה, מסיבותיך שלך.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
עם כל הכבוד לאירוניה המאוד מצחיקה, העקומות מתארות מציאות מסוימת, שכנראה כוללת גם אותך, בין אם תודה בזה ובין אם לא. זה שאתה מבלבל את זה עם נושאים בלתי קשורים כמו רגישות לצליל ולאיכות, ריצפת הרעש ונצילות (רצית לומר רגישות) גבוהה, רק מראה את עומק חוסר ההבנה שלך בנושא, ואתה עוד מתגאה בבורותך. בסדר, אתה לא הראשון שמתנהל כך.

אני לא מתווכח עם זה שאפשר ליהנות בלי כפתור loudness. זו עובדה שיש אנשים שנהנים בלי, ושיש אנשים שהשפעת ה-loudness מפריעה להם, אולי כי הוא לא מיושם כראוי, או מוגזם ולא ניתן לכיוונון, או בגלל פיוריזם, או כי הם חושבים שהם מעל זה, או מכל סיבה אחרת.

בכל מקרה, הגבתי רק להכרזתך המופרכת ש"אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע כמו בעוצמה גבוהה".
אז יש סיבה מצויינת, גם אם אתה לא מבין אותה ו/או לא מקבל אותה, מסיבותיך שלך.
עדיף בורות בעקומות וחדות השמיעה מאשר ההפך. אם באודיופיליה עסקינן. ולא קראתי לך בשמות אגב, הייתי ענייני . את ה loudness הרגשי אתה בחרת להפעיל...ולא בראשונה. אולי באמת צריך לחבר לך איקוולייזר... סליחה, למערכת שלך...
בכל אופן, אני חוזר ואומר וב 100db שייכנס לך לראש, אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע את כלל התדרים , והמערכת שלי, בין רבות אחרות כאן ,היא ההוכחה החיה לכך.
 

נערך לאחרונה ב:

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
בכל אופן, אני חוזר ואומר וב 100db שייכנס לך לראש, אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע את כלל התדרים , והמערכת שלי, בין רבות אחרות כאן ,היא ההוכחה החיה לכך.

אכן כך וכדור הארץ שטוח (וזה לא בציניות. עובדתית - רואה את זה בעיניים שלי)
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אכן כך וכדור הארץ שטוח (וזה לא בציניות. עובדתית - רואה את זה בעיניים שלי)
באמת. חייב לשאול, ממה המערכת שלך מורכבת שאתה מסרב להאמין לעובדה הפשוטה השמיעה הזאת של אחרים ושלי ?
ואין מה להשוות את ההשוואה המופרכת שנתת, שכרגע אתעלם מהאלמנט המזלזל והפוגעני שבהשוואה שלך שמזמין לדו קרב יותר מאשר דיון מכובד בין שני בגירים, שהרי אם בשמיעה עסקינן אז מציאות טלסקופית מדעית לא משנה. אם אני אומר לך שאני, ואחרים כאן גם, שומעים בעוצמה נמוכה את כל התדרים ונהנה, מה קשה לך להבין בזה? זה פוגע לך באגו-פיליה?
האמת זה אותה עמדה שלא מקבלת מה שאינו מדיד, עצוב לחיות ככה בשחור לבן רגשי, אגב. תשתחרר.
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
אני מתנצל על הצורה בה התנסחתי. נסחפתי. סליחה.
על הנושא עצמו לא אמשיך להתווכח או להתדיין.
בוא נמשיך להנות ממוסיקה כל אחד עם חוויותיו שלו.
ושוב, מתנצל.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,704
מעורבות
216
נקודות
63
תנסו להפוך כל פוסט לענייני,
מועיל,עם דעות אישיות
וטעם אישי.
אני נכנס לפורומים בחו"ל
פשוט תענוג לקרוא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עדיף בורות בעקומות וחדות השמיעה מאשר ההפך
עניין רגישות האוזן לתדרים קיים גם אצלך כמו אצל כ-ו-ל-ם, גם אם אתה חושב שאתה מעל זה, שזו הבורות.

בכל אופן, אני חוזר ואומר וב 100db שייכנס לך לראש, אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע את כלל התדרים , והמערכת שלי, בין רבות אחרות כאן ,היא ההוכחה החיה לכך.
יש סיבה, כאמור, ולא משנה כמה תצעק, היא קיימת, והמערכת שלך לא מוכיחה כלום.

הטענה אינה שלא שומעים תדרים נמוכים/גבוהים בעוצמות נמוכות, אלא שהם נשמעים חלשים יותר יחסית למיד.
עם כל חדות השמיעה שלך, או כושר האבחנה המופלא שלך, לא שמת לב לתופעה.

מישהו הייה צריך לעשות איתך ניסוי פשוט, או שאתה יכול אפילו לעשות אותו בעצמך. להשמיע מדיסק תדרים צלילים בתדירויות שונות בווליום נמוך במערכת שלך, ולהגביר/להחליש את עוצמתם כך שאתה תגיד מתי אתה שומע כל צליל בעוצמה זהה לצליל נתון מתחום המיד, נגיד 1kHz. כנראה היית מופתע לגלות שכדי שאתה עצמך תשמע צליל נמוך/גבוה באותה עוצמה כמו הצליל של 1kHz, יש צורך להגביר אותו. לכן העקומות האלה נקראות גם equal loudness contours, וכך גם הגיעו אליהן.

ZZ.gif
 

תמונות מצורפות

  • ZZ.gif
    ZZ.gif
    KB 45.3 · צפיות: 276
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור