מגבר לחצני "loudness" וחוגות "באס" ו"טריבל" - מה דעתכם ?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא הבנתי עדין מה השורה התחתונה של עמיר
יש כמה שורות תחתונות. הפעם, לשם שינוי, עם מיספור :)
  1. עצם קיום מעגלים של בקרת טונים פוגע באיכות הסאונד, במידה שיכולה להיות אפסית ויכולה להיות משמעותית, בתלות באיכות התכנון והבנייה של המעגלים הנ"ל

  2. מי שנהנה מהיכולת לבקרת טונים, עם/בלי ירידה באיכות, שייהנה

  3. מי שלא נהנה מזה, שייקנה מכשיר בלי, או שלא ישתמש בבקרות האלה, מה שבא לו

  4. אם יש כאן משהו לא לגיטימי, זה לא קשור לכן/לא בקרת טונים, אלא רק הניסיון להכתיב לאחרים מה הם אמורים לאהוב
עמיר
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,718
מעורבות
121
נקודות
63
חברים, מתי תפנימו שאיכות הסאונד אינה משנה, משנה חווית האזנה.
חלקם נהנים עם בקרי טון וחלקם סולדים מזה, ושניהם צודקים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
חברים, מתי תפנימו שאיכות הסאונד אינה משנה, משנה חווית האזנה.
חלקם נהנים עם בקרי טון וחלקם סולדים מזה, ושניהם צודקים.
לא נפנים :)
  • לפחות אצל חלק מהאנשים, ובמיוחד אצל אודיופילים, חויית ההאזנה תלוייה בצורה הדוקה במה שנתפס על ידם כאיכות סאונד, כך שממש לא נכון לומר שאיכות הסאונד אינה משנה.

  • אף אחד לא צודק ואף אחד לא טועה, או, ליתר דיוק, זה לא באמת משנה: ממילא לכל אחד יש העדפות משלו, כאשר חלק מהאנשים מנסים להצדיק את העדפותיהם, וחלק מההסברים יכול להיות הגיוני או מטופש, אבל ממילא ההסברים אינם הסיבות להעדפה אלא להיפך.
עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
העיקר שהמילה האחרונה אצל לאה.
לאה כיסה את כככככלללללל המקרים, וידא בצורה מרשימה שאין שום נתון, טענה או היתכנות שלא קיבלה התייחסות, ועל דרך שם עצמו כמבין יותר מכולנו. ישר כוח!

וציטוט מהאוטובוס בתל אביב על הבוקר:
- "נהג, אתה יכול לסגור כבר את המזגן? זאת פעם שניה שאני מבקשת!" (בנימה זועפת. אולי קוראים לה גם לאה? )

הנהג:
- "אה את עוד פה? חשבתי כבר ירדת!"

לאה:
- "לא, נהג. אני איתך עעעעד רידינג."

זה לא בדיחה סטייל אלדר. זה ציטוט מלפני 2 דקות באוטובוס.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני מתייחס בעיקר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, כי העניין עצמו לא כזה מעניין. האדם, לעומת זאת, כן. פשוט מקרה קצה של שעמום וליאות. זהו, עמיר, מהיום אני קורא לך לאה. אני לא מצפה שתענה.
העיקר שהמילה האחרונה אצל לאה.
לאה כיסה את כככככלללללל המקרים, וידא בצורה מרשימה שאין שום נתון, טענה או היתכנות שלא קיבלה התייחסות, ועל דרך שם עצמו כמבין יותר מכולנו. ישר כוח!
נראה לי שמשהו כאן הצית אצלך את רגשי הנחיתות, אם התחלת לעסוק בגופו של אדם ולנתח עד כמה שזה מקרה קצה של שעמום וליאות וכמה אחרים מתיימרים-כבייכול להבין יותר ממך.

רק למען הפרוטוקול, למרות שאמרתי לך מיליון פעם לא להגזים, כבר כתבתי כאן 75,219 פעמים (ספרתי) שאני לא מתיימר להיות חכם גדול ו/או משכיל גדול ו/או ידען גדול, ושאין להעדיף את דעתי/טעמי על אלה של כל אחד אחר כאן, בטח לא בגלל שהם באים ממני.

ההתעסקות הזו אכן מעייפת, משעממת ומלאה, אז אני מנצל בזאת את הייתרון של יציאתי לפנסייה מוקדמת והולך לנמנם :p

ה-לאה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מתנוש.

הטענה שלי היא שעדיף אדם שעונה בהרחבה (כי ככה הוא בנוי) על אדם שלא משתתף בכלל.
אני מציע שנלמד לקבל אחד את השני, לסנן מראש את מה שלא עבורכם ולהתייחס לגופו של עניין.

עלבונות אישיים לא רק יעכירו את האווירה בפורום אם כי גם יביאו למריבות שאינן קשורות לאודיו.

אנו משקיעים לא מעט בקהילת האודיופילים בארץ. אירועים, תערוכות, אתר, פורום.
הדבר היחיד שאנו מבקשים בתמורה הוא דיונים איכותיים והמנעות מהעלבות אישיות.

אפשר לקבל את זה?
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,071
מעורבות
111
נקודות
63
שלום לחברי הפורום . האומנם אז כשההיתי בתחילת דרכי והמגברים שהיו לי היו להם את האופציות. למען האמת . עם הזמן הבנתי שלפעמים זה מוסיף ולפעמים זה גורע. אבל כשקניתי את המגבר המנורות . ששם אין את התוספות האלה. והאמת התוצאה היתה טובה יותר. וכל עניין של משחק שלפי דעתי לא מוסיף . מה שניכנס זה מה שיוצא. אפרופו שניצל האומנם לפי דעתי נכון לקסמן חברה מכובדת מאוד וגם אקופייז. שאותה אני מכיר מאז רק לא זכיתי לשמוע אותם כל כך מפאת התקציב. אבל אני לפי מה שאני חושב. jadis מנורות לפי דעתי אני לא יחליף בזמן הקרוב . למגבר טרניסטורי. אלא ל jadis מתקדם יותר. כי צליל מנורתי הוא המקור. עובדה אנשים חוזרים לפטיפון. לדברים הישנים. ;)(ורד)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
מתנוש.
הדבר היחיד שאנו מבקשים בתמורה הוא דיונים איכותיים והמנעות מהעלבות אישיות.
אפשר לקבל את זה?
שמע, אף אחד לא קורא את הטרחנות המייגעת הזאת. ואין לי שום ספק בדבריי. עובדה היא שכל שרשור שנהיה נגוע בזה, גווע לאט לאט והופך להיות בלוג אישי של עמיר.
אז כן, אבא, אפשר לקבל את זה. אני אשתדל להיות פחות בוטה ולצמצם את מספר ההתייחסויות לגופו של עמיר. ואתה יותר ממוזמן לחסום אותי אם עברתי את הגבול.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אם ככה אתה רוצה להתמהל שיהיה.

אתה תעשה מה שנכון לך ואני אעשה מה שנכון לאתר שלי.
אחרי הכל, לא אתה זה שצריך לכבות שריפות. אז מה אכפת לך?

התמודדי במהלך שנותי בתחום הזה עם בעיות יותר מורכבות מזו. ואני מבטיח לך שעם זו אוכל להתמודד בקלות.
אני מבקש שוב, בפעם האחרונה. אל תכנה אף אחד בשמות גנאי. אם עמיר מפריע לך אתה יכול להיכנס למשתמש שלו, לסמן אותו ב״התעלם״ ולא תראה אותן כלל.
בחר באופציה הזו ותסיים את הסאגה הטיפשית הזו.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בזמני - וזה היה מזמן - היו מגברים עם חוגות בס וטרבל ועם כפתור SHORT או משהו כזה, שלחיצה עליו הייתה עוקפת את מעגלי הבס, הטרבל והלאודנס. ליהנות משני העולמות.

לדעתי עדיף להתאים את הרמקולים למגבלות החדר ושההגברה תהייה ללא "פיצ'אפקס".

אריה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
צודק בהחלט.
אפילו עדיף יותר להתאים את ההקלטות לרמקולים ולחדר, ולהגדיל ולעשות ולהתאים אותם למקור ולכבלים,
וגם עדיף שבאמצע הליילה כשבא לנו לשמוע קצת מוזיקה, שבני ביתינו והשכנים יילכו לעבודה ולבית הספר באותו זמן.
בהחלט עדיף.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אצלי רצים שני אודיו ריסרצ'ים - אחד במערכת הראשית בסלון והשני בחדר שינה. הם מדגמים שונים אך מאותה תקופה, סאונד קצת שונה בינהם. באף אחד מהם אין כפתורי טרבל/בס.

בזה שבסלון אי אפשר בלי טון קונטרול (אז חיברתי איקולייזר), ואילו בזה שבחדר השינה לא צריך כלום, רק ללחוץ PLAY. עונג.

עשיתי החלפות ביניהם ולקחתי את זה שבחדר השינה לסלון ואת זה שבסלון חדר השינה, והפלא ופלא - שוב צריך משהו בתור טון קונטרול בסלון, גם עם קדם אחר.

מסקנה ידועה מראש: אותו ציוד ישמע אחרת בסביבה שונה, אז לפעמים צריך ולפעמים לא צריך עוד כפתורים. זה כל העניין. אין כלל אחיד.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אצלי רצים שני אודיו ריסרצ'ים - אחד במערכת הראשית בסלון והשני בחדר שינה. הם מדגמים שונים אך מאותה תקופה, סאונד קצת שונה בינהם. באף אחד מהם אין כפתורי טרבל/בס.

בזה שבסלון אי אפשר בלי טון קונטרול (אז חיברתי איקולייזר), ואילו בזה שבחדר השינה לא צריך כלום, רק ללחוץ PLAY. עונג.

עשיתי החלפות ביניהם ולקחתי את זה שבחדר השינה לסלון ואת זה שבסלון חדר השינה, והפלא ופלא - שוב צריך משהו בתור טון קונטרול בסלון, גם עם קדם אחר.

מסקנה ידועה מראש: אותו ציוד ישמע אחרת בסביבה שונה, אז לפעמים צריך ולפעמים לא צריך עוד כפתורים. זה כל העניין. אין כלל אחיד.

האם ניסית להישאר עם אותו המגבר ולהחליף רמקולים בין החדרים?

אריה
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
לא החלפתי גם בים שאר חלקי המערכת - כשעשיתי את זה, החלפתי רק בין הקדמגברים. לא מדעי, אבל ההבדלים היו בבירור מהקדמגבר.

לישון בסלון? לא רע בכלל...הטלוויזיה היותר גדולה שם :כל-הכבוד:
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
כפתור לאודנס לא הומצא כדי "לשפר את הצליל" . אני למזלי חי בחדר על הגג ויכול להפציץ בכל עוצמה גם בשתיים בלילה, אבל מי שחייב להאזין בווליום נמוך בלילה ירוויח הרבה מהכפתור הנ"ל. הנחתת או הגברת תדרים מסויימים תלויה לא רק במדידה "אובייקטיבית" במיקרופון אלא בהיענות של אוזנינו, כאמור. דרך אגב - מתנוש, עמיר, נמר - כולכם חולים על אנאלוג, נכון ? מה עושה הphono שלכם ? הוא מתקן את עקומת הriaa שנוצרה בהקלטה מסיבות טכניות בלבד - להאריך את זמן הנגינה של התקליט, למנוע תנועות חדות שגורמות נזק לחריצים ולהוריד קצת מרמת ההיס בהשמעה. ה phono היקר שלכם מבצע פעולת אקיולייזר גסה וחזקה בהרבה מכל כפתור טרבל או באס.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מתנוש, עמיר, נמר - כולכם חולים על אנאלוג, נכון ? מה עושה הphono שלכם ? הוא מתקן את עקומת הriaa שנוצרה בהקלטה מסיבות טכניות בלבד - להאריך את זמן הנגינה של התקליט, למנוע תנועות חדות שגורמות נזק לחריצים ולהוריד קצת מרמת ההיס בהשמעה. ה phono היקר שלכם מבצע פעולת אקיולייזר גסה וחזקה בהרבה מכל כפתור טרבל או באס.
אני לא "חולה אנאלוג" במידה שמפריעה לי לטעון -- כבר הרבה שנים -- שאנאלוג -- לייתר דיוק, ההעברה לוויניל -- היא דבר בעייתי וכולל עיוותים מהרבה סוגים, שלא בטוח שה-RIAA הוא הגרוע מביניהם. גם היום אני עומד מאחרי מה שכתבתי בעבר, אלא שמאז וויתרתי על השאיפה חסרת-התוחלת לדיוק, תמורת כייפיות.

גם אם בוצעו פעולות גסות (והופכיות-בשאיפה) בזמן ההעברה לוויניל וגם בזמן נגינתו, עדיין התהליכים האלה הכרחיים להשמעה.

אננו מדברים על תוספת מעגלים שאינם הכרחיים להשמעה, שהם בעייתיים ב"זכות" עצמם, ומגריעים את המצב, במידה זו או אחרת, יחסית להיעדרם.

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
האם מישהו שמחזיק בבית את אחד המגברים של Luxman או Accuphase יכול לשתף בהתרשמות שלו בנוגע לשימוש בכפתורי הtone

ברשותי אינטגרייד של לקסמן.
אני משתמש בבקרי הטון.
(למעט לאודנס, שאין. וגם אם היה, לא הייתי משתמש).
אני שומע רק אריכי נגן.
לדאבוני, סאונד ההקלטה משתנה מתקליט לתקליט.
(לא האיכות! אלא אופי הסאונד).
אני לא בקיא בזה, אני משער שכל טכנאי הקלטה ...
(או שמא זה האולפן? חברות ההקלטה השונות)
יש לו את את הטעם/גישה שלו, כיצד סאונד צריך להישמע.
התוצאה... שינוי גדול באופי הסאונד, מתקליט אחד למשנהו.
אי לכך, יש לא מעט פעמים, שאני נאלץ להשתמש בבקרים אלה...
כדי 'לתת' לעצמי את הסאונד שאני אוהב.
אגב, חשוב לציין ....בפעמים שאני משתמש בבקרים
90 אחוז זה בטרבל, ולא בבס.
אין לי מושג למה, אבל המשחק בבס, לא נותן לי את התוצאה שרציתי
כמו שבקר הטרבל נותן.
הטענה של נמר, לגבי אובדן פירוט... גם אם קיים, אני לא שומע.
אז אין לי בעיה.
: -)
לא מחזיק אף אחד מבניהם,אבל אם אתה מרים טרבל (או בס ) כל הזמן ,משהוא לא בריא אצלך במע',חדר.
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
חברים, מתי תפנימו שאיכות הסאונד אינה משנה, משנה חווית האזנה.
חלקם נהנים עם בקרי טון וחלקם סולדים מזה, ושניהם צודקים.
שמשקיעים עשרות אלפי שקלים בציוד,איכות הסאונד אכן משנה.למעשה היא הדבר העיקרי שמשפיע על חווית האזנה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור