AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,908
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
במחשבה נוספת -- כל כיוון המחשבה הזה הוא מופרך:נמר - לפי דעתי - אתה טועה.
הסיבה היא פשוטה - כל רכיב בשרשרת (מקור , כבילה , הגברה , רמקול) מהווה גם הוא "פילטר" (או אקולייזר)
למרות ההשקעה שלך ברכיבים שלא אמורים להיות כאלה (ולא הזכרנו את החדר שבו אתה מאזין....)
כך שלמרות הרצון (ולעיתים היכולת הכלכלית...) לא תמיד התוצאה מושגת.
רשמת : "שינוי באקולייזר יכול להביא את המערכת לטעמו של המאזין מבחינה טונאלית. מאידך,
לפגוע בפרמטרים אחרים כגון פירוט, דינמיקה ועיוות בכלל" - עקרונית הפגיעה תהייה רק אם
ממש נגזים בהגברה\הנחתה של תדרים מסויימים. אם נתקן תיקון קל - אז התוצאה יכולה להיות מדהימה.
לסיכום - כמו שאין צליל "נכון" או תבשיל בטעם "הנכון" - לטעמו (שמיעתו ) של המאזין....
אפילו אם תסתכל על כל הרכיבים במערכת כעל "פילטרים" -- אם כי כאלה שמתוכננים לפלטר כמה שפחות -- עדיין זה המינימום שנדרש כדי להפוך הקלטה לצליל, ובכל מקרה זה מחוץ לתחום הדיון.
תחום הדיון הוא האם תוספת של פילטרים (רכיבים/מעגלים) משפיעה לרעה מעבר למתחייב מהפונציונאליות שלהם.
עמיר