מגבר לחצני "loudness" וחוגות "באס" ו"טריבל" - מה דעתכם ?


liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
עדיף בורות בעקומות וחדות השמיעה מאשר ההפך. אם באודיופיליה עסקינן. ולא קראתי לך בשמות אגב, הייתי ענייני . את ה loudness הרגשי אתה בחרת להפעיל...ולא בראשונה. אולי באמת צריך לחבר לך איקוולייזר... סליחה, למערכת שלך...
בכל אופן, אני חוזר ואומר וב 100db שייכנס לך לראש, אין שום סיבה שבעוצמה נמוכה לא תשמע את כלל התדרים , והמערכת שלי, בין רבות אחרות כאן ,היא ההוכחה החיה לכך.
זה פשוט במקום להגביר את העוצמה של הווליום לוחצים על loudness וזה מגביר בצורה נעימה יותר לאוזן לטעמי
שוב אני מדבר רק על ווליום נמוך מאד
למה זה נשמע טוב יותר ? לא יודע
זה כמו שתשאל אנשים מה נשמע להם טוב יותר ספוטיפיי או טידל ותקבל לא מעט שיגידו ספוטיפיי למרות שהוא lossy
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
זה פשוט במקום להגביר את העוצמה של הווליום לוחצים על loudness וזה מגביר בצורה נעימה יותר לאוזן לטעמי
שוב אני מדבר רק על ווליום נמוך מאד
למה זה נשמע טוב יותר ? לא יודע
זה כמו שתשאל אנשים מה נשמע להם טוב יותר ספוטיפיי או טידל ותקבל לא מעט שיגידו ספוטיפיי למרות שהוא lossy

בוקר טוב
זה לא נכון.

Loudness/Bass/Treble boost
זה EQ ( סוג של).

שינוי Gain העוצמה הכללי
משנה SPL לכל התווך 1 ל 1.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
זה פשוט במקום להגביר את העוצמה של הווליום לוחצים על loudness וזה מגביר בצורה נעימה יותר לאוזן לטעמי
שוב אני מדבר רק על ווליום נמוך מאד
למה זה נשמע טוב יותר ? לא יודע
יש לך את ההסבר: מה ש-loudness עושה הוא להדגיש את הנמוכים והגבוהים במידה המתאימה בערך ל-equal loudness contours הנ"ל, ואז מקבלים טונליות דומה יותר למה ששומעים בווליום גבוה. זה לא סתם יותר "נעים", אלא גם נותן חיים ועומק ובאס שיורדים עם הווליום.

זה בהחלט EQ לכל דבר ועניין, אבל לא כזה שבא לתקן הקלטה או אקוסטיקה, אלא לפצות על הירידה הלא-לינארית ברגישות האוזן עם הירידה בווליום.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
זה פשוט במקום להגביר את העוצמה של הווליום לוחצים על loudness וזה מגביר בצורה נעימה יותר לאוזן לטעמי
שוב אני מדבר רק על ווליום נמוך מאד
למה זה נשמע טוב יותר ? לא יודע
זה כמו שתשאל אנשים מה נשמע להם טוב יותר ספוטיפיי או טידל ותקבל לא מעט שיגידו ספוטיפיי למרות שהוא lossy
אם זה טוב לך, סבבה, תהנה זו המטרה. זה שונה מאשר להצהיר שאי אפשר בלי לאודנס ולהקתו.. בעוצמה נמוכה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אם זה טוב לך, סבבה, תהנה זו המטרה. זה שונה מאשר להצהיר שאי אפשר בלי לאודנס ולהקתו.. בעוצמה נמוכה.
אני לא חושב שמישהו הצהיר כאן שאי אפשר בלי לאודנס ולהקתו. לכל היותר חלק אמרו שהם מעדיפים עם וחלק מעדיפים בלי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
עניין רגישות האוזן לתדרים קיים גם אצלך כמו אצל כ-ו-ל-ם, גם אם אתה חושב שאתה מעל זה, שזו הבורות.


יש סיבה, כאמור, ולא משנה כמה תצעק, היא קיימת, והמערכת שלך לא מוכיחה כלום.

הטענה אינה שלא שומעים תדרים נמוכים/גבוהים בעוצמות נמוכות, אלא שהם נשמעים חלשים יותר יחסית למיד.
עם כל חדות השמיעה שלך, או כושר האבחנה המופלא שלך, לא שמת לב לתופעה.

מישהו הייה צריך לעשות איתך ניסוי פשוט, או שאתה יכול אפילו לעשות אותו בעצמך. להשמיע מדיסק תדרים צלילים בתדירויות שונות בווליום נמוך במערכת שלך, ולהגביר/להחליש את עוצמתם כך שאתה תגיד מתי אתה שומע כל צליל בעוצמה זהה לצליל נתון מתחום המיד, נגיד 1kHz. כנראה היית מופתע לגלות שכדי שאתה עצמך תשמע צליל נמוך/גבוה באותה עוצמה כמו הצליל של 1kHz, יש צורך להגביר אותו. לכן העקומות האלה נקראות גם equal loudness contours, וכך גם הגיעו אליהן.

צפה בקובץ המצורף 49633
יש לי תחושה שלא הצלחת בחיים לצאת מהגרפים...אתה חוזר על המילה בורות מספר פעמים, ואני נאלץ להתאפק. מספר פעמים. לא אגרר לאבחנות שלך . מצד שני, ייתכן ואתה אדם נחמד עם תחומי עניין מגוונים פשוט ווכחן כרוני. ייתכן.
הנה עוד פעם שתבין כמה רחוקה כנראה המערכת שלך ואוזניך מביצועים מייטביים, תרשום לפניך,

אני שומע גם בעוצמה נמוכה ונהנה. באסים טרבל מיד, זו לא המצאה זו חוויה חושית.

בפעם הבאה שאתה מחפש רמקולים בטכניון תקרא לי , מעניין אותי המבחר שלהם.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אני לא חושב שמישהו הצהיר כאן שאי אפשר בלי לאודנס ולהקתו. לכל היותר חלק אמרו שהם מעדיפים עם וחלק מעדיפים בלי.
אז לא צריך עקומות ואין דיון, כל אחד מה שטוב לו. בלי להכליל על היתר. כי מי שקורא את הפורום והוא חדש לתחום יכול לקבל תחושה מוטעית שקיימת רד דרך אחת להנות ממוזיקה..יום טוב לכולם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
יש לי תחושה שלא הצלחת בחיים לצאת מהגרפים...אתה חוזר על המילה בורות מספר פעמים, ואני נאלץ להתאפק. מספר פעמים. לא אגרר לאבחנות שלך . מצד שני, ייתכן ואתה אדם נחמד עם תחומי עניין מגוונים פשוט ווכחן כרוני. ייתכן.
הנה עוד פעם שתבין כמה רחוקה כנראה המערכת שלך ואוזניך מביצועים מייטביים, תרשום לפניך,

אני שומע גם בעוצמה נמוכה ונהנה. באסים טרבל מיד, זו לא המצאה זו חוויה חושית.

בפעם הבאה שאתה מחפש רמקולים בטכניון תקרא לי , מעניין אותי המבחר שלהם.
"בורות" אינה מילת גנאי או בחזקת "שמות". זה פשוט היעדר ידע. אני בור באינספור תחומים, ויש הרבה יותר תחומים שאני בור בהם מאשר כאלה שאני מתמצא בהם. כנראה שהבורות שלך כוללת גם כמה מילים בעברית, כמו המילה "בור" עצמה.

ושוב, פספסת את הנקודה, אז תרשום לפניך: אני לא טוען שלא שומעים באסים, טרבל ו/או מיד בווליום נמוך ו/או שאי אפשר ליהנות.

הנקודה היא שהאיזון ביניהם משתנה עם ירידת הווליום, וכל זמן שהאוזן והמוח שלך אנושיים, הם מתנהגים בערך לפי הגרפים האלה שאתה משוויץ בזה שלא התעניינת בהם.

אין כאן שום טכניון ושום סיפור גדול, אלה דברים די אלמנטריים.

זה גם לא עניין של העדפת הגרפים על פני ההאזנה, כפי שאתה מנסה להציג את זה. אלה דברים שמי ששם לב אליהם שומע אותם, ומי שלא שם לב יכול להתווכח עליהם בלי סוף ולהאשים אחרים שהם וכחנים.

אם יש לך דיסק תדרים, תעשה את הניסוי הפשוט בעצמך, וגם אתה תשמע את מה שכ-ו-ל-ם שומעים, ללא תלות באמונותיהם האודיופיליות.

וכל זמן שלא עשית את הניסוי, אין לך על מה להתווכח. אתה סתם טוחן מיים בלי ביסוס עובדתי.


אז לא צריך עקומות ואין דיון, כל אחד מה שטוב לו. בלי להכליל על היתר. כי מי שקורא את הפורום והוא חדש לתחום יכול לקבל תחושה מוטעית שקיימת רד דרך אחת להנות ממוזיקה..יום טוב לכולם.
גם לא מדובר על דרך אחת ליהנות -- הנושא בכלל אינו הנאה אלא שמיעה ברמה הפיזיולוגית, של בני אדם באשר הם.

אפשר ליהנות בלי loudness :)
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
"בורות" אינה מילת גנאי או בחזקת "שמות". זה פשוט היעדר ידע. אני בור באינספור תחומים, ויש הרבה יותר תחומים שאני בור בהם מאשר כאלה שאני מתמצא בהם. כנראה שהבורות שלך כוללת גם כמה מילים בעברית, כמו המילה "בור" עצמה.

ושוב, פספסת את הנקודה, אז תרשום לפניך: אני לא טוען שלא שומעים באסים, טרבל ו/או מיד בווליום נמוך ו/או שאי אפשר ליהנות.

הנקודה היא שהאיזון ביניהם משתנה עם ירידת הווליום, וכל זמן שהאוזן והמוח שלך אנושיים, הם מתנהגים בערך לפי הגרפים האלה שאתה משוויץ בזה שלא התעניינת בהם.

אין כאן שום טכניון ושום סיפור גדול, אלה דברים די אלמנטריים.

זה גם לא עניין של העדפת הגרפים על פני ההאזנה, כפי שאתה מנסה להציג את זה. אלה דברים שמי ששם לב אליהם שומע אותם, ומי שלא שם לב יכול להתווכח עליהם בלי סוף ולהאשים אחרים שהם וכחנים.

אם יש לך דיסק תדרים, תעשה את הניסוי הפשוט בעצמך, וגם אתה תשמע את מה שכ-ו-ל-ם שומעים, ללא תלות באמונותיהם האודיופיליות.

וכל זמן שלא עשית את הניסוי, אין לך על מה להתווכח. אתה סתם טוחן מיים בלי ביסוס עובדתי.



גם לא מדובר על דרך אחת ליהנות -- הנושא בכלל אינו הנאה אלא שמיעה ברמה הפיזיולוגית, של בני אדם באשר הם.

אפשר ליהנות בלי loudness :)

צודק! ולכן אני חושב שאין כמו "שלמה זבדה".
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
בוקר טוב
זה לא נכון.

Loudness/Bass/Treble boost
זה EQ ( סוג של).

שינוי Gain העוצמה הכללי
משנה SPL לכל התווך 1 ל 1.
התכוונתי שההגבר נעשה בתחומים שמשפרים לדעתי את הסאונד
זה לא חובה
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
"בורות" אינה מילת גנאי או בחזקת "שמות". זה פשוט היעדר ידע. אני בור באינספור תחומים, ויש הרבה יותר תחומים שאני בור בהם מאשר כאלה שאני מתמצא בהם. כנראה שהבורות שלך כוללת גם כמה מילים בעברית, כמו המילה "בור" עצמה.
סלח לי, אתה מתכוון להדיוט. ומי שמתבלבל בין הדיוט לבור יכול לצאת הדיוט. ב- א'. בדיון אין צורך להסביר לצד השני כמה שהוא לא מבין, יש צורך להסביר כמה שהטיעון שלך צודק.
אם יש לך דיסק תדרים, תעשה את הניסוי הפשוט בעצמך, וגם אתה תשמע את מה שכ-ו-ל-ם שומעים, ללא תלות באמונותיהם האודיופיליות.
אתה תופס את התחום כאמונה, ואני כידיעה. לכן לטעמי אנחנו לא נמצאים על אותה סקאלה בתחביב, וכנראה מחפשים לשמוע דברים אחרים.
וכל זמן שלא עשית את הניסוי, אין לך על מה להתווכח. אתה סתם טוחן מיים בלי ביסוס עובדתי.
תשמע, בס גם מרגישים לא רק שומעים, והמח שלנו עושה פיצויים ויודע לנתח ( של רובנו בעל אופן...) ולהשליך הלאה. מנגנון ניתוח השמיעה נותר עלום. עכשיו, כל ערב אני עושה ניסוי ומגלה שאני שומע ונהנה, מה שווה לי ניסוי על אנשים שבאו לשמוע צלילים במקום להקשיב למוסיקה? האם הניסוי נערך עם אנשים מודעים שמגדירים את עצמם כרגישים למוסיקה וניואנסים? האם לתודעה אין משמעות בתהליך ההאזנה?
והנה עוד הבדל אחד ביננו כנראה, אני מקשיב למוסיקה ואתה שומע צלילים. בינארי, אחד אפס...
בהצלחה במאבקך הצודק למיגור המציאות.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה בהחלט EQ לכל דבר ועניין, אבל לא כזה שבא לתקן הקלטה או אקוסטיקה, אלא לפצות על הירידה הלא-לינארית ברגישות האוזן עם הירידה בווליום.

מדהים איך זה הפך להיות ויכוח של 7 עמודים על משהו כל כך טריוויאלי ובסיסי.

אין קשר בין טיב המערכת, או אהבה כזו או אחרת, לבין תפקוד האוזניים שלנו והציטוט שבחרתי לצטט מתוך דבריו של @AK1 מהווה את הבסיס בכל הדיון הארוך הזה.

האוזניים שלנו מתפקדות באופן שונה בSPL גבוה לעומת SPL נמוך. זו עובדה.

האם אנחנו רוצים לפצות על בעיה זו, באמצעות כפתור כזה או אחר, זה אכן דיון, אבל גם דיון שכזה לא יכול להפוך לחד חד ערכי ולו מהסיבה, שחברות שונות מבצעות איפלמנטציה שונה לאותו - Loudness או מצבי Midnight למינהם ולכן, משתמש שפחות אהב את התוצאה, היא אימרה לגבי אימפלמנטציה של חברה ספציפית.

חשוב לסייג ולומר כי אכן יהיו מערכות, בעיקר רמקולים, שיתפקדו טוב יותר מרמקולים אחרים בווליום נמוך, אבל הבעיה המתוארת, תשאר בכל מערכת, באשר היא, היות והיא בכלל קשורה לאוזניים שלנו ולא למערכת...

באופן אישי, אני לא משתמש בכפתור Loudness (קודם כל כי אין לי..) אבל אני לא אפסול מלנסות בעתיד.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אתה תופס את התחום כאמונה, ואני כידיעה. לכן לטעמי אנחנו לא נמצאים על אותה סקאלה בתחביב, וכנראה מחפשים לשמוע דברים אחרים.

תשמע, בס גם מרגישים לא רק שומעים, והמח שלנו עושה פיצויים ויודע לנתח ( של רובנו בעל אופן...) ולהשליך הלאה. מנגנון ניתוח השמיעה נותר עלום. עכשיו, כל ערב אני עושה ניסוי ומגלה שאני שומע ונהנה, מה שווה לי ניסוי על אנשים שבאו לשמוע צלילים במקום להקשיב למוסיקה? האם הניסוי נערך עם אנשים מודעים שמגדירים את עצמם כרגישים למוסיקה וניואנסים? האם לתודעה אין משמעות בתהליך ההאזנה?
והנה עוד הבדל אחד ביננו כנראה, אני מקשיב למוסיקה ואתה שומע צלילים. בינארי, אחד אפס...
בהצלחה במאבקך הצודק למיגור המציאות.
מה עניין אמונה וידיעה לכאן? מדובר על שמיעה ברמה הפיזיולוגית, ולא בדקויות וניואנסים ברמה של כבלים או אפילו מגברים ורמקולים, אלא ברמה מדידה לחלוטין בהפרשים של עשרות dB! אין כאן שום דבר "עלום" ושום מסתורין.

הנושא אינו להסביר למה האוזן רגישה פחות לנמוכים/גבוהים בווליום נמוך, אלא רק תיאור התופעה עצמה, שזה משהו שעשו במספיק ניסויים על מספיק אנשים, שעבור הבדלים כל כך גדולים לא אמורים להיות רגישים לניואנסים.

ברור שלתודעה יש משמעות בתהליך ההאזנה, אבל כאן אנחנו מדברים על דברים ברמה בסיסית הרבה יותר, ברמה הפיזיולוגית ממש. לא צריכים להיות "רגישים" או "מודעים" כדי להבחין בהבדלים כאלה. אתה מבין מה זה dB ומה המשמעות של עשרות dB?

הניסוי שדיברתי עליו משמעותי רק אם אתה רוצה להיווכח בתופעה באוזניך שלך על המערכת שלך. אם לא, תמשיך להכחיש מה שכבר ידוע ומוכח זה מכבר.

אין מה להפנות את הדיון אלי. זה לא שאני שומע צלילים בניגוד לך שמאזין למוזיקה, וזה לא שאנחנו בהכרח מחפשים דברים אחרים בתחביב. פשוט הדיון התגלגל למשהו שאני קראתי עליו ואתה לא, ואתה חושב שעדיף לא לקרוא כי יש שם גראפים וזה לא מוזיקה אלא "טכניון".

תישאר בבורותך/הדיוטיותך :)
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
אני אוהב את מה שYAMAHA עשו בחלק מהמגברים ורסיברים שלהם.
בניגוד ליצרנים אחרים שה LOUDNESS הוא כפתור הפעל/הפסק שמבצע BOOST בעוצמה קבועה, YAMAHA יישמו את זה עם פוטנציומטר שניתן לכוון כך שהBOOST מתכוונן מ FLAT ועד למקסימום. כך אתה מכוון לך את האפקט לרמה בהתאם לווליום שאתה שומע עם הBOOST שמתאים לך.
יש אחרים שעשו זאת כך שה BOOST קשור ממש לפוטנציומטר הווליום והוא לא נפרד.
הFEATURE של YAMAHA הכי מגניב בעיני (אוזני).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
האוזניים שלנו מתפקדות באופן שונה בSPL גבוה לעומת SPL נמוך. זו עובדה.
אני נכשל לחלוטין בלהסביר לאדון @shokroun שאכן סך הכל מדובר בעובדה פשוטה ולא ב"טכניון" ולא בגרפים אלא במה שעומד מאחריהם, ועצם העובדה שזו הצורה שבה בני אדם באשר הם שומעים פיזיולוגית, ללא קשר לתודעתם, רמת רגישותם לניואנסים וכיו"ב, לא אומרת כלום על העדפותיהם והנאותיהם ומה שהם מחפשים בתחביב.

אולי אתה תצליח יותר :)


אני אוהב את מה שYAMAHA עשו בחלק מהמגברים ורסיברים שלהם.
בניגוד ליצרנים אחרים שה LOUDNESS הוא כפתור הפעל/הפסק שמבצע BOOST בעוצמה קבועה, YAMAHA יישמו את זה עם פוטנציומטר שניתן לכוון כך שהBOOST מתכוונן מ FLAT ועד למקסימום. כך אתה מכוון לך את האפקט לרמה בהתאם לווליום שאתה שומע עם הBOOST שמתאים לך.
יש אחרים שעשו זאת כך שה BOOST קשור ממש לפוטנציומטר הווליום והוא לא נפרד.
הFEATURE של YAMAHA הכי מגניב בעיני (אוזני).

הזכרתי את זה, אכן יישום חכם הרבה יותר מסתם כפתור כן/לא
אשר ל-loudness, היה לי מגבר של Yamaha (נדמה לי CA-810) שבו ה-loudness לא הייה כפתור לחיץ של כן/לא, אלא כפתור מסתובב, שאפשר הייה להשתמש בו ככפתור ווליום, שמגביר את הנמוכים והגבוהים ביחס המתאים להורדת הווליום.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני נכשל לחלוטין בלהסביר לאדון @shokroun שאכן סך הכל מדובר בעובדה פשוטה ולא ב"טכניון" ולא בגרפים אלא במה שעומד מאחריהם, ועצם העובדה שזו הצורה שבה בני אדם באשר הם שומעים פיזיולוגית, ללא קשר לתודעתם, רמת רגישותם לניואנסים וכיו"ב, לא אומרת כלום על העדפותיהם והנאותיהם ומה שהם מחפשים בתחביב.

אולי אתה תצליח ]

וזו בדיוק הסיבה למה אין כמו שלמה זבדה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
מה עניין אמונה וידיעה לכאן? מדובר על שמיעה ברמה הפיזיולוגית, ולא בדקויות וניואנסים ברמה של כבלים או אפילו מגברים ורמקולים, אלא ברמה מדידה לחלוטין בהפרשים של עשרות dB! אין כאן שום דבר "עלום" ושום מסתורין.

הנושא אינו להסביר למה האוזן רגישה פחות לנמוכים/גבוהים בווליום נמוך, אלא רק תיאור התופעה עצמה, שזה משהו שעשו במספיק ניסויים על מספיק אנשים, שעבור הבדלים כל כך גדולים לא אמורים להיות רגישים לניואנסים.

ברור שלתודעה יש משמעות בתהליך ההאזנה, אבל כאן אנחנו מדברים על דברים ברמה בסיסית הרבה יותר, ברמה הפיזיולוגית ממש. לא צריכים להיות "רגישים" או "מודעים" כדי להבחין בהבדלים כאלה. אתה מבין מה זה dB ומה המשמעות של עשרות dB?

הניסוי שדיברתי עליו משמעותי רק אם אתה רוצה להיווכח בתופעה באוזניך שלך על המערכת שלך. אם לא, תמשיך להכחיש מה שכבר ידוע ומוכח זה מכבר.

אין מה להפנות את הדיון אלי. זה לא שאני שומע צלילים בניגוד לך שמאזין למוזיקה, וזה לא שאנחנו בהכרח מחפשים דברים אחרים בתחביב. פשוט הדיון התגלגל למשהו שאני קראתי עליו ואתה לא, ואתה חושב שעדיף לא לקרוא כי יש שם גראפים וזה לא מוזיקה אלא "טכניון".

תישאר בבורותך/הדיוטיותך :)
האמת אהבתי את האייקון חיוך שהצמדת. נשוב אליו בהמשך.
שוב לא ענית לטיעוניי לגבי שיקוליי החוויה החודית הכללית של התחום שלנו. אלא התכרבלת בניחוח של האמיתויות שלך, שאתה מייצגם. אני אפסח על מנת הזלזול שאתה צריך לצרוך בכל תגובה שלך, לגבי db וכולי. רק אציין כי המערכת שלי כולה נבנתה על הקונספט של נצילות גבוהה. אז אם מכיר או לא כנראה שאני יודע להשתמש ביתרונות. אני לא נמצא אתך בתחרות חוכמה, אופקים רחבים וכולי. בתוצאה אודיופילית עסקינן. משחק של תוצאה. משום מה המנגינה וגם לעיתים התוכן של דבריך מעידה על תחושה שאתה צריך להוכיח כל הזמן כמה שאתה חכם, מה זה אומר? טוב לא אגרר לפן הפסיכולוגיסטי שלי.
וכן, אין שום משמעות למדע בתחום החוויתי שלנו. אחרת, כולם היו מייצרים את אותו מגבר. רמקולים ומקור. מי שבונה מערכת לא על סמך אוזנו אלא על סמך מחקרים לא יגיע רחוק.

בכל אופן, אתה טוען שבמערכת שלך אתה לא מסוגל לשמוע תדרים נמוכים בעוצמה נמוכה ובאיזון , ואני טוען שאצלי ואצל אחרים אפשר, אולי שווה לך ללמוד משהו כי אולי עשינו משהו נכון במערכות שלנו? או שיותר קל לברוח לאזור הנוחות ולא להתעמת עם העובדה שיש לך מה ללמוד, גם בתחום הזה? תמהני.
מישהו חכם אמר פעם

" אין בעיה עם התחושה שהשמש זורחת לך מהישבן, אם אתה מוכן להתמודד עם הכוויות אחר כך."

משום מה הרגשתי שזה קשור לתגובות שלך. הכוויה אגב, היא כנראה מערכת שלך. אמת עצובה.
והנה צירפתי פלסטר, אייקון חיוך+ פרח :)(ורד)שלא תגיד שלא למדתי ממך כלום.
(יאללה, הצלחת להוציא ממני את העוקצני, חלש אני, יום טוב שיהיה לך)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
אני אוהב את מה שYAMAHA עשו בחלק מהמגברים ורסיברים שלהם.
בניגוד ליצרנים אחרים שה LOUDNESS הוא כפתור הפעל/הפסק שמבצע BOOST בעוצמה קבועה, YAMAHA יישמו את זה עם פוטנציומטר שניתן לכוון כך שהBOOST מתכוונן מ FLAT ועד למקסימום. כך אתה מכוון לך את האפקט לרמה בהתאם לווליום שאתה שומע עם הBOOST שמתאים לך.
יש אחרים שעשו זאת כך שה BOOST קשור ממש לפוטנציומטר הווליום והוא לא נפרד.
הFEATURE של YAMAHA הכי מגניב בעיני (אוזני).
אחלה לאוזניך. וזה הכי חשוב.
שים לב שהוכנסו עוד רכיבים למעגל השמע boost loudness , ואני אישית במערכת שלי , לטעם שלי, מנסה לשים מרחק קצר ככל האפשר בין המקור לרמקול ( פרה פאסיבי מנחת נגדים , למעשה רק כפתור ווליום). מצאתי שבמערכת שלי זה נותן את התוצאה הטובה ביותר.
ככה זה כנראה ש 2.5 ואט זו ההגברה...אין מקום לצרכני זרם צליל אחרים ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
בכל אופן, אתה טוען שבמערכת שלך אתה לא מסוגל לשמוע תדרים נמוכים בעוצמה נמוכה ובאיזון
בשום שלב בדיון לא הזכרתי את המערכת שלי, או את מה שאני אישית שומע או לא.
אל תטען שאני טוען מה שמעולם לא אמרתי.


ואני טוען שאצלי ואצל אחרים אפשר, אולי שווה לך ללמוד משהו כי אולי עשינו משהו נכון במערכות שלנו? או שיותר קל לברוח לאזור הנוחות ולא להתעמת עם העובדה שיש לך מה ללמוד, גם בתחום הזה? תמהני.
נראה שלא הבנת את מהות הטענה, שמדובר בהתנהגות הפיזיולוגית של שמיעה אנושית באשר היא, לא בשלי ולא בשלך, ושזה לא תלוי במערכת.

זו לא תחרות למי יש מערכת יותר טובה יותר ו/או מי יודע טוב יותר להרכיב מערכות ו/או מי רגיש יותר ו/או שומע טוב יותר. זה דיון כללי על שמיעה של בני אדם.

מערכת סבירה משמיעה את כל תחום התדרים בסטייה של כמה dB, והחדר מעקם את זה בעוד כמה dB. בזה מסתיימת התרומה של המערכת לעניין. כך שלא חשוב כמה המערכת שלך טובה ונפלאה, ההבדל בינה בחדר שלך לבין מערכת אחרת כלשהי בחדר אחר הוא כמה dB, לא עשרות.

לעומת זאת, אם תטרח להסתכל בגרף, תראה שאם אתה שומע במערכת/חדר נתונים צליל של 1kHz בעוצמה מוחלטת של נגיד 40dB SPL, אז כדי לשמוע צליל של 30Hz כך שיישמע לך (או לכל אחד אחר) פחות או יותר בעוצמה שווה, צריך להגביר אותו לאזור של 90dB SPL, שזה בעשרות dB יותר מההבדלים בין המערכת+חדר שלך לבין המערכת+חדר של מישהו אחר.

כדי להבחין בהבדלים כאלה לא צריך להיות "רגיש לניואנסים" כי זה לא ניואנס.

כל זה אובייקטיבי, לא תלוי ביכולות שלך ולא תלוי במערכת שלך.
ZZ.gif
 

תמונות מצורפות

  • ZZ.gif
    ZZ.gif
    KB 45.3 · צפיות: 169

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
מערכת סבירה משמיעה את כל תחום התדרים בסטייה של כמה dB, והחדר מעקם את זה בעוד כמה dB. בזה מסתיימת התרומה של המערכת לעניין. כך שלא חשוב כמה המערכת שלך טובה ונפלאה, ההבדל בינה בחדר שלך לבין מערכת אחרת כלשהי בחדר אחר הוא כמה dB, לא עשרות.
חשבת במקרה על האפשרות שטכנאי ההקלטות והסובהים אותם בכל שלב של הכנת השיר לפרסום, בהנחה שיודעים את עבודתם ויש להם הציוד והאוזן והרגישות, ומכירים את הגרפים המהוללים, כשעשו מאסטרינג כבר הגבירו את התחום התחתון ואיזנו ושיקללו את כל התופעות? וככה בהקלטה טובה ומאוזנת אתה תשמע בבית במערכת איכותית ומשקפת, צליל מאוזן ובריא בכל עוצמה ? מה דעתך?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור