כל אחד והמסע שלו


Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
ג'אז משעמם אותי
חוץ מ Hiromi האגדית
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
לא אמרתי שגאז חייב סווינג... לא מבין איך הסקת את זה.
אבל כן אגיד, שחלק מהותי בגאז קשור לאימפרוביזציה ושבירת מסגרות. לטעמי בלבד מי שלא מבין את זה לא מפנים גאז.
ולכן אני פחות מתחבר להכנסת אלבומי ג׳אז למסגרות על ידי דירוג כלשהו, זה עוזר לקרב אנשים לגאנר אבל לא יותר מזה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
בדיוק.

יש אלבום נוסף עם אותו צוות שהוקלט באותו מקום -- Village Vanguard -- באותו תאריך -- 25 ביוני 1961 -- ונקרא Sunday At The Village Vanguard
אילו אלבומים סופר מוכרים באותו אופן של thriller michael jackson
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני לא אתן לך, אבל תסתכל בספרים ובירחונים שעוסקים בזה, ותמצא אינספור רשימות של היצירות הגדולות ביותר, והמלחינים הגדולים ביותר, והמנצחים הגדולים ביותר, והפסנתרנים הטובים ביותר, וכו' וכו'


אבל למה אתה מנסה להסביר דבר טריוויאלי? אולי חשבת שבגלל שלא אהבתי את האלבום הספציפי ב-CD הסקתי מסקנות לגבי כל עולם הג'אז? נראה לך שאני עד כדי כך טיפש??

ממש לא. לא עלה בדעתי בכלל. סיפרתי על מקרה של אלבום ספציפי אחד, ששינוי הסאונד גרם לי מעבר משיעמום לחווייה.



אנשים טוענים כל מיני דברים. אין לזה סוף, ותמיד יהיה מי שלא יסכים על משהו.

ככל שסווינג חשוב בג'אז, זה לא אומר שכל הג'אז חייב להיות עם סווינג, והוא בעליל לא.

אבל אני מכיר עוד אחד שחושב שכן -- זה שכתב את השיר It Don't Mean a Thing If It Ain't Got That Swing :) -- נהדר!



אני לא מבין למה הייתי אמור לחשוב שאלבום X חייב להיות דומה במשהו לאלבום Y רק בגלל ששניהם מקוטלגים תחת ג'אז.

אתה יוצר קשר שאינו קיים ומנסה להפריך אותו. אני בכלל מחוץ לכל העניין הזה.



אני כבר מחובר לגמרי ל-Waltz for Debby, זה לא סיכוי גבוה יותר.
Waltz for Debby אלבום מדהים!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
לא אמרתי שגאז חייב סווינג... לא מבין איך הסקת את זה.
הסקתי את זה מכאן:
(דווקא האלבום הנל לא ״מייצג״, אין בו הרבה סווינג)


אבל כן אגיד, שחלק מהותי בגאז קשור לאימפרוביזציה ושבירת מסגרות. לטעמי בלבד מי שלא מבין את זה לא מפנים גאז.
אימפרוביזציה -- כן בהחלט, אם כי ככל שההרכב גדול יותר, קשה יותר לאלתר, וצריכים כבר לכתוב דברים, לפחות עבור חלק מהנגנים.

שבירת מסגרות -- לאו דווקא. יש הרבה ג'אז סטנדרטי, שלא שבר כלום. רק הגדולים הרחיבו את המסגרות -- זה חלק מגדולתם.


ולכן אני פחות מתחבר להכנסת אלבומי ג׳אז למסגרות על ידי דירוג כלשהו, זה עוזר לקרב אנשים לגאנר אבל לא יותר מזה.
אתה מכניס למסגרות -- או משתמש במסגרות קיימות: קטגוריות הן הרבה יותר בחזקת "מסגרות" מאשר סתם דירוג שמישהו המציא.
האלבום של אוונס נחשב בקטגוריה של גאז מודאלי, kind of blue של דייויס אורגן ברובו על ידי אוונס, נחשב למפורסם בקטגוריה.

...
bebop, hard bop, ביג בדז וכו. יש עוד המון קטגוריות בתוך הגאז
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
האמת אתה צודק, נכנעתי.
 
  • Haha
Reactions: web

dor_s

חבר משקיען
הודעות
514
מעורבות
151
נקודות
43
ההגדרה הכי טובה לקסם שמצאתי לעצמי זה חוסר היכולת לקום מהמקום כשאתה שומע מוסיקה וחוסר החשק לזפזפ ולהעביר קטעים. המוסיקה תופסת אותך בגרון כמו דומרני ביום טוב.
וגם שאתה רוצה להחליף, אתה בתנוחה דרוכה, חצי ישיבה חצי קימה על הכורסא ממתין בסבלנות שהקטע ייסתיים מאליו... וייתכן שכל זה הוא רק מצב פסיכולוגי מנטלי. ועדיין, הכי טוב שהמצאתי לעצמי.
היה לי את זה במגבר הקודם (exspusure)
וכך בדיוק תיאר את המגבר גם כתב אנגלי: "רק רציתי לשמוע קטע, והמגבר הכריח אותי להתיישב"
ובכל זאת אין ספק שהיום למרות אובדן חלק מהקסם, עקב שידרוג למגבר אחר, הסאונד יותר טוב ומאוזן

אז מה מומלץ? ללכת אחורה ולחפש אהבה ישנה?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
היה לי את זה במגבר הקודם (exspusure)
וכך בדיוק תיאר את המגבר גם כתב אנגלי: "רק רציתי לשמוע קטע, והמגבר הכריח אותי להתיישב"
ובכל זאת אין ספק שהיום למרות אובדן חלק מהקסם, עקב שידרוג למגבר אחר, הסאונד יותר טוב ומאוזן

אז מה מומלץ? ללכת אחורה ולחפש אהבה ישנה?
התבגרת,נהיית יותר בשל, ויש לך קסם חדש . יותר טוב, אמרת, כלומר יותר מהנה עבורך אחרת לא היית מחליף. הבנת שיש עוד פרמטרים שיוצרים הנאה.

את החוויה הראשונית מסאונד טוב קשה לשחזר כי אנחנו מתרגלים ומחפשים תמיד,את הריגוש הבא. וגם סף הגירוי שלנו עולה, והיכולת להפתיע ולרגש נהיית יותר קשה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
היה לי את זה במגבר הקודם (exspusure)
וכך בדיוק תיאר את המגבר גם כתב אנגלי: "רק רציתי לשמוע קטע, והמגבר הכריח אותי להתיישב"
ובכל זאת אין ספק שהיום למרות אובדן חלק מהקסם, עקב שידרוג למגבר אחר, הסאונד יותר טוב ומאוזן

אז מה מומלץ? ללכת אחורה ולחפש אהבה ישנה?
רק אתה יכול לבחור מה חשוב לך יותר, זה שהסאונד "יותר טוב ומאוזן" או שיש "קסם".

ההיגיון האישי שלי אומר ש"מאוזן" זה לא בהכרח יותר "טוב", אלא "טוב" הוא מה שעושה לך טוב על הנשמה, גם אם הוא לגמרי לא מאוזן.

עם זאת, לפני שחוזרים למצב הקודם, צריך לבדוק היטב אם הוא עדיין מקסים אותך יותר. אם לא, ברור שכדאי להישאר עם החדש. אם כן... לבחירתך.
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
אין סתירה בין קסם לסאונד מאוזן
אם כבר ההפך
ככל שהוא יותר מאוזן הוא יותר קוסם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אין סתירה בין קסם לסאונד מאוזן
אם כבר ההפך
ככל שהוא יותר מאוזן הוא יותר קוסם
אלה דעותיך וטעמך האישיים, שאתה מנסח אותן כאילו הם עובדות נחרצות.

יש כמובן לא מעטים שחושבים כך, אבל ממש לא כולם. עובדה שרואים אותה יותר מפעם אחת אפילו בשירשור הזה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אלה דעותיך וטעמך האישיים, שאתה מנסח אותן כאילו הם עובדות נחרצות.

יש כמובן לא מעטים שחושבים כך, אבל ממש לא כולם. עובדה שרואים אותה יותר מפעם אחת אפילו בשירשור הזה.
עמיר ידידינו, כל מי שכותב כאן משהו כותב מראש את דיעותיו וטעמיו האישיים. אין כאן פרבדה. למעט, פלוס מינוס בחשמל...
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
היה לי את זה במגבר הקודם (exspusure)
וכך בדיוק תיאר את המגבר גם כתב אנגלי: "רק רציתי לשמוע קטע, והמגבר הכריח אותי להתיישב"
ובכל זאת אין ספק שהיום למרות אובדן חלק מהקסם, עקב שידרוג למגבר אחר, הסאונד יותר טוב ומאוזן

אז מה מומלץ? ללכת אחורה ולחפש אהבה ישנה?

כן, באהבות ישנות שלא מומשו לגמרי יש פוטנציאל, לא רק של כאב לב, אלא של אהבה אמיתית.

במקומך הייתי מנסה להבין איפה ומה הקסם שחסר לך, ומחפש מגבר שיתן את שני הדברים.

חוץ מזה שאין באודיו, בטח בצירוף טעם אישי, יחס סדר שלם בין מגברים, שאפשר לומר בין כל שני מגברים מגבר א' יותר טוב מ ב'.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר ידידינו, כל מי שכותב כאן משהו כותב מראש את דיעותיו וטעמיו האישיים. אין כאן פרבדה. למעט, פלוס מינוס בחשמל...
כן, רק שחלק מנסחים את דבריהם כדעות וחלק מנסחים כעובדות.

בשני המקרים מדובר בדעות, אלא שבאחד המקרים לא ברור אם הדובר עצמו מודע לכך שמה שהוא אומר אינו האמת המוחלטת.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,107
מעורבות
367
נקודות
83
האיכות בגרסאות והחוויה שאתם מרגישים פחות קשורה לשירות הסטרימינג ולקצב הדגימה,
אלה ל Label שהעלה את אותה הגרסה לשירותי הסטרימינג ומה בדיוק הוא עשה למאסטר הדיגיטלי שברשותו.

Sunday At The Village Vanguard דוגמה מצויינת.
בטידאל יש מספר גרסאות שהועלו מלייבלים שונים.

גרסה 44,1khz
Capture.PNG



גרסה 192khz
Capture.PNG



הגרסה שהועלתה ע"י לייבל Riverside נשמעת יותר דינאמית וחיה על אף קצב הדגימה הנמוך יותר,
והגרסא שהועלתה ע"י Craft נשמעת שטוחה כאילו עברה נורמליזציה לווליום.

קצב דגימה זה רק רוחב פס למידע,
הוא לא עוזר הרבה עם עשו מיקסוס למאסטר.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
514
מעורבות
151
נקודות
43
היה לי את זה במגבר הקודם (exspusure)
וכך בדיוק תיאר את המגבר גם כתב אנגלי: "רק רציתי לשמוע קטע, והמגבר הכריח אותי להתיישב"
ובכל זאת אין ספק שהיום למרות אובדן חלק מהקסם, עקב שידרוג למגבר אחר, הסאונד יותר טוב ומאוזן

אז מה מומלץ? ללכת אחורה ולחפש אהבה ישנה?
סתם שאלתי את השאלה בסוף. השאלה מופנית אליכם
אני בוודאי לא חוזר אחורה.
אי אפשר מנטלית לקחת 2 צעדים אחורה עבור מאפיין שהיה בעבר והיום איננו
בגיל ההתבגרות אתה מחפש בחורה כמעט ורק לפי כמה שהיא חתיכה. כשמתבגרים צריך אשה
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,367
מעורבות
837
נקודות
113
שמתי לב עם השנים שסף גירוי/התרגשות עלה,אבל עדיין יצירות הקשורות בזכרונות בעליי ערך סנטימנטלי תמיד יעשו את זה בלי שום קשר לאיכות השמע.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בוקר טוב,

כשמישהו כותב שהוא עסוק בלהשיג סאונד מאוזן זה יותר מליגיטימי, רק שבגישה זו בד"כ הקסם שנמצא בביצוע מוסיקלי כלשהו והפקתו מתפוגג הרבה לפני שהוא מגיע לאוזן. בפשט מוסיקה אם נרצה או לא, וללא קשר לתוכן שלה רחוקה מלהיות סטטית. הדרישה לבנות מערכת מאוזנת, שעל הדרך תעביר את ההילה של המוסיקה היא אקסיומה אודיופילית סופר מורכבת שמצריכה עבודה קשה והרבה מאד שעות למידה והתעסקות. האיזון שקיים בסביבת האודיו, צריך שיתקיים גם בין המערכת לבין המרחב שבה היא מושמעת. מדובר בסוג של שיווי משקל סופר עדין שבסופו של דבר מאפשר לגעת בגם וגם הנדון. הכוונה לזיקה שמתקיימת בין הטבעי לקסם, והאיכויות הסוניות שהתקבלו באמצעות הפקה כלשהי.

שורה תחתונה המשוואה הזו שמגולמת בכל תוכן מושמע (כמו שקרה לעמיר עם ביל אוונס) אמורה לקלף מכל מה שנאזין לו את אותו הקסם שהמבצע הצליח להביא ובהתאמה להבנתנו. בסופו של יום זה גם מצמצם בצורה מאד משמעותית את רשימת כל אותם הכותרים שלא עוברים לנו טוב, וכאלה לדידם של אלה שמתעלמים מדברים בסיסיים יש יותר מידי.
בכל אופן הכל טוב ויפה וגם עובד נפלא עד לאותו הרגע שמגיע עוד מכשול קולי, קטע ספציפי שלא עובר לך חלק. אז כן אפשר לבוא ולומר זה עלה לא טוב ובצורה משובשת, או לחילופין הועבר ממאסטר יד מי יודע כמה וכו. אישית עם הרצפה עקומה או לא זה לא כל כך מעניין.

אותי זה תפס לא מזמן דווקא עם אחד שעושה לי את זה, ולדימיר הורביץ שמנגן ממייטב היצירות הרומנטיות. אחלה תוכן ותקליט, אממה לא דובים ולא יער. או אז נאלצתי לשוב ולגעת בדברים הקטנים. אלה שבד"כ נתפסים כחסרי משמעות כמו שיכוכים למיניהם, העמדות, סדר בכבילה, חשמל וכו, והכל לבסוף שב על כנו, עד הכותר הסורר הבא.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור