ההגדרה הכי טובה לקסם שמצאתי לעצמי זה חוסר היכולת לקום מהמקום כשאתה שומע מוסיקה וחוסר החשק לזפזפ ולהעביר קטעים. המוסיקה תופסת אותך בגרון כמו דומרני ביום טוב.כן, בהחלט שאלה טובה - "מה זה קסם"?....
ותשובה כאן לדעתי - לכול אחד יש ת'הקסם משלו... איך בכלל ניתן לאפיין ולהבא במילים את הרגשות?
אין לזה הגדרה ברוררה - הכול סובייקטיבי ורגשי - תפיסה, גישה, הבנה, ניסיון, סגנון וכו'...
אני רק שאלה (קפץ לי לעיין): האם באמת התכוונת ל-audiofile == קובץ אודיו, או ל-audiophile == אודיופיל?זה אולי נשמע פשטני
זה משחק מיליםאני רק שאלה (קפץ לי לעיין): האם באמת התכוונת ל-audiofile == קובץ אודיו, או ל-audiophile == אודיופיל?
צודק, אבל זה לא מתנגש עם הרצון לקבל את הטוב שבכל העולמות...אני בישבילי מזמן הגעתי למסכנה,שהתוכן הרבה יותר חשוב מאיכות השמע: ליפעמים שיר אהוב משודר ברדיו יכול להכות כמו ברק ולעשות צמרמורת בכל הגוף ולהפך:תוכן לא אהוב לא יזיז אפילו על מערכת על-חלל של מיליון דולר.
כן תחושותייך מאוד דומות למה שכבר כתבתי:אני בישבילי מזמן הגעתי למסכנה,שהתוכן הרבה יותר חשוב מאיכות השמע: ליפעמים שיר אהוב משודר ברדיו יכול להכות כמו ברק ולעשות צמרמורת בכל הגוף ולהפך:תוכן לא אהוב לא יזיז אפילו על מערכת על-חלל של מיליון דולר.
קראתי באיזשהו מדריך שהאלבום Waltz for Debby של שלישיית ביל אוואנס (Bill Evans, Scott LaFaro, Paul Motian) הוא אחד מהאלבומים הטובים ביותר בג'אז בכלל. אני לא מבין בג'אז, והמדריך הזה מבין כנראה יותר ממני, אז קניתי את הדיסק, אבל השתעממתי. מכרתי אותו או החלפתי אותו או נתתי אותו, לא זוכר.אני בישבילי מזמן הגעתי למסכנה,שהתוכן הרבה יותר חשוב מאיכות השמע: ליפעמים שיר אהוב משודר ברדיו יכול להכות כמו ברק ולעשות צמרמורת בכל הגוף ולהפך:תוכן לא אהוב לא יזיז אפילו על מערכת על-חלל של מיליון דולר.
אתה לא יודע מה שאתה לא יודע.קסם=למצוא בדיוק את הסאונד שאתה אוהב ושגורם לך להנות מהמוזיקה .
ובגלל זה דיברתי על "טעם" בתגובות קודמות .
זה אולי נשמע פשטני
אבל זה אולי הדבר הכי קשה בתחום.
Waltz for Debby אלבום טוב, אבל לא חושב שניתן להגדיר אותו כאחד האלבומים הטובים בג׳אז באופן שמייצג טעם מוזיקלי.קראתי באיזשהו מדריך שהאלבום Waltz for Debby של שלישיית ביל אוואנס (Bill Evans, Scott LaFaro, Paul Motian) הוא אחד מהאלבומים הטובים ביותר בג'אז בכלל. אני לא מבין בג'אז, והמדריך הזה מבין כנראה יותר ממני, אז קניתי את הדיסק, אבל השתעממתי. מכרתי אותו או החלפתי אותו או נתתי אותו, לא זוכר.
אחרי כמה שנים החלטתי לנסות שוב, והפעם בגירסת ה-SACD של Analogue Productions, ופתאום השיעמום הוחלף בחוויה חושית מרתקת ומאוד מיוחדת.
אני עדיין לא מבין בג'אז, ולא יכול להעיד אם הוא אכן אחד מהאלבומים הטובים ביותר בג'אז בכלל, אבל אני כן יכול להעיד ששיפור משמעותי בסאונד יכול להזיז דברים גם כשהמוזיקה מראש לא אהובה.
כמובן שלא תמיד, וברור שמוזיקה כן אהובה יכולה לרגש גם בסאונד ירוד, אבל זה לא כלל זהב ששיפור בסאונד אינו יכול לעשות טרנספורמציה במידת החווייה.
בהחלט ניתן להגדיר, ועובדה שעושים זאת, בצורה שמייצגת את טעמם של המגדיר/ים. אתה יכול שלא להסכים איתם, אבל זה עניין שלך.Waltz for Debby אלבום טוב, אבל לא חושב שניתן להגדיר אותו כאחד האלבומים הטובים בג׳אז באופן שמייצג טעם מוזיקלי.
...
באותו אופן שלא חושב שניתן להגדיר אלבום כלשהו כאחד הטובים במוזיקה קלאסית.
ראשית, "פן" -- יחיד של פנים==צדדים, ולא "פאן".ז״א נניח ופלוני לא מתחבר לאלבום, זה לא אומר שלא יתחבר לג׳אז מהפאן הלוגי שאם אחד הטובים משעמם אז כל השאר משעמם...
ג'אז מוגדר ע"י נוכחות "סווינג"? בלי סווינג זה לא מייצג ג'אז?(דווקא האלבום הנל לא ״מייצג״, אין בו הרבה סווינג)
אני לא אתן לך, אבל תסתכל בספרים ובירחונים שעוסקים בזה, ותמצא אינספור רשימות של היצירות הגדולות ביותר, והמלחינים הגדולים ביותר, והמנצחים הגדולים ביותר, והפסנתרנים הטובים ביותר, וכו' וכו'אפשר לדרג הכל זה לא אומר כלום
תן לי את האלבום הכי טוב במוזיקה קלאסית?
אבל למה אתה מנסה להסביר דבר טריוויאלי? אולי חשבת שבגלל שלא אהבתי את האלבום הספציפי ב-CD הסקתי מסקנות לגבי כל עולם הג'אז? נראה לך שאני עד כדי כך טיפש??אני לא מנסה לתקוף אותך אלא להסביר שלא ניתן להסיק על גאנר שלם משמיעה של אלבום אחד בגאנר.
אנשים טוענים כל מיני דברים. אין לזה סוף, ותמיד יהיה מי שלא יסכים על משהו.האלבום של אוונס נחשב בקטגוריה של גאז מודאלי, kind of blue של דייויס אורגן ברובו על ידי אוונס, נחשב למפורסם בקטגוריה.
הרבה פסנתרנים טענו שלאוונס אין את הסווינג. סווינג הוא אלמנט מרכזי ביותר בגאז, bebop, hard bop, ביג בדז וכו. יש עוד המון קטגוריות בתוך הגאז, זה עולם שלם, באותו אופן שבקלאסית יש את תקופת הבארוק, רומנטית וכו (אל תתפוס אותי במילה, לא מבין בקלאסית כלום)
אני לא מבין למה הייתי אמור לחשוב שאלבום X חייב להיות דומה במשהו לאלבום Y רק בגלל ששניהם מקוטלגים תחת ג'אז.נסה לשמוע למשל tijuana moods של מינגוס. הקשר שלו לוואלס פור דבי לא קיים.
אני כבר מחובר לגמרי ל-Waltz for Debby, זה לא סיכוי גבוה יותר.(לטעמי יש סיכוי גבוה יותר שתתחבר לאלבום הזה, נסה ותדווח)
בדיוק.גם אני ששמעתי את WALTZ WITH DEBBY בפעם הראשונה
זה היו באיכות 44KHz בTIDAL וזה היה נחמד ולא יותר
כאשר עברתי לQOBUZ , יש בספריה שלו את האלבום הזה ברזולוציה של 192Hz x 24b
פתאום , אתה שומע בצורה מאד ברורה , יחד עם המוזיקה
נקישות של סכין ומזלג וכוסות יין וזה משנה את כל חווית ההאזנה
שאתה מאזין ואתה שומע את הקולות האלה אתה מבין שאתה לא באולפן הקלטות סטרילי
אלא בהופעה חיה באיזה פאב אפלולי מסביבך אנשים אוכלים ושותים
וBILL EVANS על הבמה מנגן לך עם הלהקה שלו , כאילו אנחנו ב1961
אני לא מבין גדול בגא'ז , רחוק מזה , לא יודע להגיד אם זה האלבום הכי טוב
יודע שנהנתי להקשיב לו , לרגע הייתי בפאב של VILLAGE VANGUARD ב1961
צפה בקובץ המצורף 65029
וישבתי שם להאזין , ממש בכסא הזה .. ממש ליד עמיר
צפה בקובץ המצורף 65030
רק בשורות טובות ..