זום של מחט


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מממ זה לא הופך את הנגן לנגן דיגיטאלי?:)
בדיגיטל הממתחים שנוצרים אם זה במיקרופון, בפיקאפ ובכל כלי שהוא לא מקלדת (אולי יש כלי נגינה שנראים אנלוגים והם גם כאלה) מתורגמים ע"י ADC לאחדים ואפסים שבונים אות דיגיטלי וב CD לרצף של חורים שמייצגים אחד או אפס שנקראים ע"י קרן הלייזר.
במקרה דנן הלייזר קורא אופטית שינויים במרחק בחריצי התקליט ואני רוצה להאמין שהממיר היחידי במכשיר הנ"ל הוא אופטי לאנלוגי כך שאין המרה לדיגיטל ונשמר האופי האנלוגי.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
זה בייסקלי ההבדל בין להיות AudioGod ל AudioDog;)
האם גם לשפת התיכנות אתה קורא בייסק?

ולא, כשמדובר באודיו -- ששם יש לך יומרות, לא מדובר על פירגון או העדרו, אלא על תכנים שקשורים לאודיו, שאותם אתה מבין במידה דומה יותר לכלב מאשר לאלוהים.

אומרים שחמור לא מבין במרק פירות, אבל למעשה הוא מבין את כל מה שבאמת חשוב: אם זה טעים לו או לא.

לעומת זאת, חוכמולוגים כמוך -- בעצם כאלה שמבינים לאין שיעור יותר ממך -- מנסים למצוא מה למדוד כדי לקבוע מה זה מרק פירות טוב ומה לא.

בעצם, הם לא חוכמולוגים, כי הקריטריונים שהם ממציאים עוזרים לפיתוח ולבדיקת אודיו, אבל בהאזנה, במציאות, בשטח, במה שחשוב באמת, אותם קריטריונים אינם בהכרח תקפים, ויש מצבים שההיפך מהם עדיף.

מבחינה זו, אפילו להיות חמור עדיף על להיות "אלוהי" האודיו במשמעות שאתה מנסה להקנות למונח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אם יש לך את הסבלנות להמשיך לענות לו עניינית ולנסות להמשיך בשיח הענייני איתו , מתוך מטרה שיגיב עניינית, זה יהיה מצוין.
מה יהיה מצויין בזה? נראה לך שיש לו משהו חיובי לתרום מעבר לפרובוקציות וקלישאות?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
מה יהיה מצויין בזה? נראה לך שיש לו משהו חיובי לתרום מעבר לפרובוקציות וקלישאות?
אם אתה מצליח להביא אותו לנקודה שהוא מודה שהניסוח שלו לא נכון (מה שכבר קרה לפחות פעם אחת ) והוא מפסיק להשתמש בו אז עשית שירות גדול לחברים פה.
אבל אם הוא מודה שהניסוח שלו היה לא נכון אבל ממשיך להשתמש בו בשרשורים אחרים אז זה באמת השחתת זמן לריק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אם אתה מצליח להביא אותו לנקודה שהוא מודה שהניסוח שלו לא נכון (מה שכבר קרה לפחות פעם אחת ) והוא מפסיק להשתמש בו אז עשית שירות גדול לחברים פה.
אבל אם הוא מודה שהניסוח שלו היה לא נכון אבל ממשיך להשתמש בו בשרשורים אחרים אז זה באמת השחתת זמן לריק.
אבל אפילו בשירשור הזה הוא ממשיך לטעון דברים שגויים גם בנושאים שהוסברו מיליון פעם, או מביא נתונים לגבי דברים שכבר הוסכם עליהם, וגם בהקשר לאלה הוא לא ידע את העובדות, ולא הבין את המשמעות של הנתונים שהוא עצמו הביא.

אם הוא יגיב עניינית לטיעונים, ברמה שמעבר לזה שקיימת אפשרות תיאורטית שאני טועה, אשקול לשנות את הטון ואולי לערוך.

כל זמן שזה ממשיך ללא שינוי, למה לטרוח?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
בדיגיטל הממתחים שנוצרים אם זה במיקרופון, בפיקאפ ובכל כלי שהוא לא מקלדת (אולי יש כלי נגינה שנראים אנלוגים והם גם כאלה) מתורגמים ע"י ADC לאחדים ואפסים שבונים אות דיגיטלי וב CD לרצף של חורים שמייצגים אחד או אפס שנקראים ע"י קרן הלייזר.
במקרה דנן הלייזר קורא אופטית שינויים במרחק בחריצי התקליט ואני רוצה להאמין שהממיר היחידי במכשיר הנ"ל הוא אופטי לאנלוגי כך שאין המרה לדיגיטל ונשמר האופי האנלוגי.
אין סיכוי
חייבים לקרוא את המידע האופטי כמידע דיגיטלי ולהשתמש ברכיב DAC להמרה לאנלוג
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
עמיר נימק עם הסברים מאוד הגיוניים מדוע לא תמיד תווך דינמי גדול הוא ייתרון, ולא! זלא דומה בשום צורה לרוחב פס באינטרנט. הוא ביסס את דבריו ואפילו מאוד, לא צריך מאמר אלה קצת היגיון בריא…
זו בדיוק הבעיה של הדוג.
הוא מסתכל על הנייר או הצג ואומר לך תראה, זה ברור, טווח דינמי יותר גדול זה כמו קופסא יותר גדולה שתוכל להכניס אליה יותר מוצרים, והוא לגמרי שוכח שבסוף שמי ששומעים זה האוזן והמוח שעירוב של תחומים ושינויים דינאמיים גורמים להם לסוג של שאט-דאון וכך בעצם שומעים פחות מסכום החלקים, כן דוג, למדתי את זה בקורס פסיכו אקוסטיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אין סיכוי
חייבים לקרוא את המידע האופטי כמידע דיגיטלי ולהשתמש ברכיב DAC להמרה לאנלוג
אני לא בטוח שהבנתי.

אין שום דבר דיגיטלי בתקליט ובסיגנל האופטי. הכל אנלוגי בהגדרה.
כדי שמשהו אנלוגי יהפוך לדיגיטלי, צריך לעשות תהליך יזום של ADC, אחרת דיגיטל לא מופיע בעצמו משום מקום.
אם יש סיגנל שניתן להזנה ל-ADC, למה אי אפשר להשאיר אותו אנלוגי, בלי לערב דיגיטל?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אין סיכוי
חייבים לקרוא את המידע האופטי כמידע דיגיטלי ולהשתמש ברכיב DAC להמרה לאנלוג
אההמ, אין שם המרה לדיגיטל:


So how does all of this work?

The same audio information is engraved from the shoulder to the bottom of a record groove.

Audio information read by the laser is 10 microns below the shoulder.

Therefore, the laser is picking up audio information which never been touched or possibly damaged by a needle. It plays the virgin audio information on the groove without any digitization.


בהמשך פטפוטים על כמה זה נפלא ודומה למאסטר טייפ
(מתוך האתר, ההדגשה שלי)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אני לא בטוח שהבנתי.

אין שום דבר דיגיטלי בתקליט ובסיגנל האופטי. הכל אנלוגי בהגדרה.
כדי שמשהו אנלוגי יהפוך לדיגיטלי, צריך לעשות תהליך יזום של ADC, אחרת דיגיטל לא מופיע בעצמו משום מקום.
אם יש סיגנל שניתן להזנה ל-ADC, למה אי אפשר להשאיר אותו אנלוגי, בלי לערב דיגיטל?
סליחה
צודק.
טעות שלי. חשבתי שהוא התכוון ללייזר ב cd player
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אההמ, אין שם המרה לדיגיטל:


So how does all of this work?

The same audio information is engraved from the shoulder to the bottom of a record groove.

Audio information read by the laser is 10 microns below the shoulder.

Therefore, the laser is picking up audio information which never been touched or possibly damaged by a needle. It plays the virgin audio information on the groove without any digitization.


בהמשך פטפוטים על כמה זה נפלא ודומה למאסטר טייפ
(מתוך האתר, ההדגשה שלי)
כן.
טעות שלי. חשבתי שהכוונה ל CD
אכן טכנולוגיה מעניינת
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אין סיכוי
חייבים לקרוא את המידע האופטי כמידע דיגיטלי ולהשתמש ברכיב DAC להמרה לאנלוג
אני אשמח שתצרף מאמר למה כל קריאה אופטית חייבת לעבור המרה דיגיטלית בפרט אם זה קשור לאודיו.
זכור לי קורא ברקודים פשוט ששימש להזנת תכניות טלוויזיה מחוברת כזו אי שם בשנות השמונים וששידר את המידע לנגן\מקליט וידאו שלא היו בשניהם DAC.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
כן.
טעות שלי. חשבתי שהכוונה ל CD
אכן טכנולוגיה מעניינת
נדמה לי שהרעיון/מוצר הזה הופיע והתפוגג כבר מספר פעמים. זה מסוג המוצרים שמי שחשב עליו כל כך נלהב מהיתרונות לשיטתו ושוכח לבדוק אם יש לו (למוצר) לקוחות...
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כן.
טעות שלי. חשבתי שהכוונה ל CD
אכן טכנולוגיה מעניינת
ראיתי את תשובותיך לאחר הקלדתי, שא ברכה, איזה כיף שאפשר גם ללמוד דברים כאן בלי לקלל.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
נדמה לי שהרעיון/מוצר הזה הופיע והתפוגג כבר מספר פעמים. זה מסוג המוצרים שמי שחשב עליו כל כך נלהב מהיתרונות לשיטתו ושוכח לבדוק אם יש לו (למוצר) לקוחות...
זה לא בגלל סיבות טכנולוגיות
יותר פסיכולוגי שמי שאוהב פטיפון רוצה אותו בגישה המקורית כלומר המרה פיזיקלית לאנלוגי
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כמאמר הידוע: אם זה לא תועד זה לא נחווה...
אם אתה לא רואה את המחט בחריץ זה לא תקליט.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
זה לא בגלל סיבות טכנולוגיות
יותר פסיכולוגי שמי שאוהב פטיפון רוצה אותו בגישה המקורית כלומר המרה פיזיקלית לאנלוגי
לגמרי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
זה לא בגלל סיבות טכנולוגיות
יותר פסיכולוגי שמי שאוהב פטיפון רוצה אותו בגישה המקורית כלומר המרה פיזיקלית לאנלוגי
אני חושב שאם היו אומרים לחובב ויניל מובהק שיש פטיפון אנלוגי, שקורא את התקליט ללא מגע פיזי, התקליט לא נשחק, המחט לא נשחקת, אין הצטברות אבק על המחט תוך כדי נגינה (ובנוסף, אולי הלייזר יכול לקרוא כמו זרוע ליניארית), והצליל מצוין, זה היה נמכר כמו לחמניות, ואולי המחירים היו יורדים.

אבל הצליל לא מצוין בכלל, כיוון שהלייזר קורא גם חספוסים, אבק, ומה לא, כך ששומעים רעשים חזקים בהרבה מקריאה ע"י מחט. גם אם המחירים היו נמוכים, לא בטוח שהרבה היו רוכשים את זה עם החיסרון הזה, אבל המחירים גבוהים.

ולדעתי, בגלל זה המוצר נכשל, אפילו ללא פסיכולוגיה, שאולי מוסיפה לזה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אני חושב שאם היו אומרים לחובב ויניל מובהק שיש פטיפון אנלוגי, שקורא את התקליט ללא מגע פיזי, התקליט לא נשחק, המחט לא נשחקת, אין הצטברות אבק על המחט תוך כדי נגינה (ובנוסף, אולי הלייזר יכול לקרוא כמו זרוע ליניארית), והצליל מצוין, זה היה נמכר כמו לחמניות, ואולי המחירים היו יורדים.
לדעתי אתה מתייחס לזה בצורה מושכלת מדי, היינו מניח יותר מדי רציונליות בתפיסת הלקוח הפוטנציאלי את המוצר. אני בהחלט מאמין שאתה אישית פתוח מאוד במובן של לראות במוצר "means to an end" ולא להיות מקובע בכל מני הנחות מוקדמות - למשל, חיברת פטיפון לטרינוב :כל-הכבוד:, אבל לא כך רוב הלקוחות.
אני תומך בתזה הפסיכולוגית לכשלון... ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
לדעתי אתה מתייחס לזה בצורה מושכלת מדי, היינו מניח יותר מדי רציונליות בתפיסת הלקוח הפוטנציאלי את המוצר. אני בהחלט מאמין שאתה אישית פתוח מאוד במובן של לראות במוצר "means to an end" ולא להיות מקובע בכל מני הנחות מוקדמות - למשל, חיברת פטיפון לטרינוב :כל-הכבוד:, אבל לא כך רוב הלקוחות.
אני תומך בתזה הפסיכולוגית לכשלון... ;)
יש לי חבר, אספן ענק של הדפסות ראשונות של תקליטים, ואודיופיל רציני.
הוא סיפר שהיה ביפן וראה פטיפון מסוג זה, והייה קונה אותו אלמלא הרעשים. הוא חזר משם ממש מבואס מזה, והיה בקשר עם היצרון לבדוק אם יש סיכוי שהבעיה תיפתר.

לי נראה שאם זה היה נשמע טוב כמו ראש מיכני, ובטח אם טוב יותר, אנשים היו קונים את זה בכמויות שתלויות בעיקר במחיר, הרבה יותר מאשר מסיבות פסיכולוגיות.

אבל זה ויכוח עקר, כי אף צד לא יכול להוכיח את טענותיו או להוכיח שטענות האחר שגויות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור