השפעת הסטנד על המערכת


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
כולנו נכשלנו.

לפחות הרוב כאן מבינים את חשיבות וסטנד והיתר מבינים שיש הבדלים אבל יש להם בעיה עם החשיבות שלו.
בסופו של דבר. נראה כאילו יש הסכמה מקיר לקיר שמעמד למערכת הוא רכיב חשוב.

מה שנותר הוא פשוט מאוד לרכוש מעמד יעודי לאודיו.
זול או יקר, זה תמיד יהיה עדיף מסדרת הרפרנס של iae שזה קיצור של ikea audio engineering.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
אתה רוצה לומר לי שהתוצאה של כל המערכת היקרה והמשובחת שלך תלויה בפלטה מתחת לאיזה מכשיר, בלעדיה שומעים חרא? (אני בטוח שלא התכוונת לחרא = סאונד של מערכת מיני aiwa אלא חרא יחסי, אבל עדיין בחרת להשתמש במינוח הזה).

במבחן עיוור אתה מזהה את הפלטה 10 מתוך 10?
אם אתה נכנס איתי לעניני מבחן עיוור ,אני לא הכתובת נשמה.
ו....לא עקבתה אחרי מה שכתבתי.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אם אתה נכנס איתי לעניני מבחן עיוור ,אני לא הכתובת נשמה.
ו....לא עקבתה אחרי מה שכתבתי.

תתפלא, עקבתי מצויין. אבל אם אתה חושב שלא עקבתי אחרי איזה שהוא חלק, אתה מוזמן להסביר עצמך. בכיף.

בכל מקרה, לא מחפש "כתובות" למבחן עיוור ולא להכשיל אנשים.
ההצעה היתה, (אם אתה עקבת אחרי מה שכתבתי) היא שתבדוק עצמך לוודא שאתה לא מדמיין חלילה ומעניק לפלטה כוחות על.

אם אתה לא מדמיין (זיהית את הפלטה בעקביות במבחן עיוור 10 מתוך 10 הפעמים, יודע מה 9 מתוך 10), מצויין, אם כן, אז אולי הרווחת פרספקטיבה נוספת על התחביב הזה :אצבע מורמת

לא רוצה לקבל את ההצעה, גם טוב, לא ממש משנה לי אתה יודע... כמובן תקנה מה שאתה רוצה.

(אגב, אני בטוח שעם/בלי הפלטה נשמע טוב אצלך כי הסאונד מופק מהאקוסטיקה+רמקולים+ההגברה - אם כל התוצאה של הסט-אפ שלך תלוייה בפלטה הזו, אז אולי מלכתחילה הסטנד שלך לא כזה טוב, אולי - לא יודע. זו השערה, אל תעלב ואל תכעס :שתוי:- רק טוען שזה שווה בדיקה)
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אין ספק שסטנד גרוע פוגם בתוצאה הסופית, ולפיכך סטנד איכותי משמר את הפוטנציאל...
ניתן לבדוק את הדברים בצורה מאד פשוטה, ולהלן הצעתי:
העבר את המערכת לחדר שונה שהרמקולים לא נמצאים בו, ולכן הוויברציה של הצליל מהרמקולים לא תכה ברכיבי המקור וההגברה, ואז תבחין אם ההשפעה אכן קיימת, או לא....
 
נערך לאחרונה ב:

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,260
מעורבות
1,246
נקודות
113
אני לא מבין מדוע גם הדיון הזה הגיע לוויכוח וניסיונות הוכחה כל אחד את צידו.
הרי מי שלא משוכנע, הגיע לדיון ויצא מהדיון באותה דיעה.
הרי כבלים לא משנים כלום, לחשמל אין משמעות, שיכוח והעמדה זה בכלל בבל"ת אחד גדול וכל התעשייה הזאת היא בלוף שקונים אותה פראיירים בכל העולם.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אני לא מבין מדוע גם הדיון הזה הגיע לוויכוח וניסיונות הוכחה כל אחד את צידו.
הרי מי שלא משוכנע, הגיע לדיון ויצא מהדיון באותה דיעה.
הרי כבלים לא משנים כלום, לחשמל אין משמעות, שיכוח והעמדה זה בכלל בבל"ת אחד גדול וכל התעשייה הזאת היא בלוף שקונים אותה פראיירים בכל העולם.

או!
סוף סוף מישהו שהבין (ורד)
אני אחריג מזה את ההעמדה - לה יש משמעות כשמדובר ברמקולים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אני אחריג מזה את ההעמדה - לה יש משמעות כשמדובר ברמקולים.

אתה מתכוון להעמדה על משטח ייעודי?;)
זה חשוב בהקשר של רמקולים במיוחד ולמעשה חשוב יותר מהרמקולים.
זה לא פיינ-טיונינג, זה יותר חשוב מהרמקול עצמו - תתחיל משם, כל רמקול שתבחן לא יישמע כמו שהמהנדס שלו רצה ללא משטח ייעודי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אם אתה לא מדמיין (זיהית את הפלטה בעקביות במבחן עיוור 10 מתוך 10 הפעמים, יודע מה 9 מתוך 10), מצויין, אם כן, אז אולי הרווחת פרספקטיבה נוספת על התחביב הזה :אצבע מורמת

הוא לא ירוויח שום דבר במבחן עיוור.
רוב החובבים המבקשים מבחן עיוור אינם עושים בעצמם את מה שדורשים מאחרים.

מבחן עיוור הוא מיותר באותה מידה שבדיקת מוצר על ידי האזנה בעמידת ראש הוא מיותר.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
הוא לא ירוויח שום דבר במבחן עיוור.
רוב החובבים המבקשים מבחן עיוור אינם עושים בעצמם את מה שדורשים מאחרים.

מבחן עיוור הוא מיותר באותה מידה שבדיקת מוצר על ידי האזנה בעמידת ראש הוא מיותר.

מעניין למה כשמזכירים את צמד המילים האלו כולכם משקשקים.

מה מיותר בזה? על אפקט הפלסיבו שמעת? או שאתם פתחתם כאן כת של ריפוי בעיסוק?

(הרי ברור שאם אתה יודע שהנחת משכך מתחת למכשיר, עצם הידיעה משנה אצלך דפוס החשיבה במוח.
לא מעניין אותך באופן אישי להבין עד כמה אתה מושפע מהידיעה? אם לא, זה רק מעיד על הקיבעון העצום שאתם מצויים בו)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
זה לא פיינ-טיונינג, זה יותר חשוב מהרמקול עצמו - תתחיל משם, כל רמקול שתבחן לא יישמע כמו שהמהנדס שלו רצה ללא משטח ייעודי.

הבנתי את העקיצה. האמת לא רע. ;)

אבל לגופו של עניין.

אם אתה מסכים איתי שמעמד אודיופילי משפר דיוק, שקט, מיקרו דינמיות וכ״ו אז מדוע לא להתחיל עם הפלטפורמה.
רזוננס, למרות שאתה ממעיט בערכו של ביטולו, יכול לגרום למוצר להישמע פחות טוב דרמטית ממה שהוא באמת.

אסביר.
אם למשל תשלול מגבר x בגלל נקיון או מיקרו דינמיות ואחר תיקח בגלל שהוא עושה כמה דברים אחרים יותר טוב לשיטתך. תגלה שעל מעמד יעודי התוצאה יכולה לשנות את פניה. זה קרה לי עם מגבר מעולה של mbl ממש לא מזמן. על מנת לעשות את ההשוואה נכון, לא היה מנוס מלתת להם את אותם תנאים בדיוק. הפתרון - שניהם היו על הרצפה ב-ab טסט, כאשר העברנו כל אחד למעמד גילינו את ההבדלים האמיתיים בניהם.

העדר מעמד היה גורם לי לשגות בהחלטה שלי או לפחות לא לבחור בנכון המוחלט עבורי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מעניין למה כשמזכירים את צמד המילים האלו כולכם משקשקים.

לי כבר עשו 200 מבחנים עיוורים. גם על כבלים. עברתי אותם בקלות.
הצעתי לך הצעה.

אני מוכן לעשות לך מבחן עיוור בין שני רכיבים שההבדלים בניהם ברורים.
אני מוכן להבטיח לך שבמבחן עיוור אתה פשוט תיכשל.

אבל התנאי הוא לא רק לעשות לך את המבחן. התנאי הוא שהמבחן יעשה בין המגבר שבחרת לאקפוז׳ר שהחלפת.

מה אומר?
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני לא מבין מדוע גם הדיון הזה הגיע לוויכוח וניסיונות הוכחה כל אחד את צידו.
הרי מי שלא משוכנע, הגיע לדיון ויצא מהדיון באותה דיעה.
הרי כבלים לא משנים כלום, לחשמל אין משמעות, שיכוח והעמדה זה בכלל בבל"ת אחד גדול וכל התעשייה הזאת היא בלוף שקונים אותה פראיירים בכל העולם.

עכשיו אתה בכוונה יורה בבוז לצד השני, וחבל.

ציוד משנה. מגברים שונים נשמעים שונה (הבדלים לא גדולים בין מכשירים ברמה גבוהה)
רמקולים - בוודאי ובוודאי שונים.
החלל, צורתו, גובהו, מיקום הרמקולים, זווית הטייתם, מרחקיהם מהקירות, ושאר האלמנטים במרחב - בעלי השפעה רבה!
פטיפונים, זרועות, ראשים, והמתקן עליו מונח הפטיפון - יש להם השפעה על הסאונד.
אף אחד לא יתווכח על כל אלה.

הויכוחים החוזרים ועולים מתייחסים לרעיונות אחרים, לכל מה שגולש מעבר לעובדות, לתוך ה-Pseudo Science. ואלה רובם ככולם נוצרו כהברקות מסחריות שהולידו שוק די גדול, המגלגל כספים רבים.

אני לא ממש מוצא עניין בויכוחי "דתיים מול אפיקורסים" באודיו, הרי המטרה הבסיסית (והיחידה) היא חווית ההנאה.
ואם אני מפיק הנאה מזה שאני מאמין שהפטיפון שלי נשמע יותר טוב אם מאירים עליו באור כתום, והחלטתי שאני שומע הבדל שם - אז נא לא להפריע לי עם ויכוחים!
(זה רק לצורך הדוגמה, כן?)
פני לשלום, נא לא לירות עלי. אני באמת לא מנסה להיות ציני או לדקור, וגם אני לוקה לפעמים באמונות כאלה, בודק, מודע להן, ובכל זאת לא זז משם. אנחנו כאלה.
ובסך הכל יש לנו המון מכנים משותפים אחרים, בהם אפשר להעשיר אחד את השני.

----------------------
אגב, זה רעיון ענק... השפעת התאורה על הסאונד...
איזה אורך גל פוטוני משפיע על איזה תחום תדר באודיו...
מתקן הי-אנד המוצב מאחור, ו"מתקן" את התאורה...
אני מקים סטארט-אפ.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,490
מעורבות
399
נקודות
83
עכשיו אתה בכוונה יורה בבוז לצד השני, וחבל.

ציוד משנה. מגברים שונים נשמעים שונה (הבדלים לא גדולים בין מכשירים ברמה גבוהה)
רמקולים - בוודאי ובוודאי שונים.
החלל, צורתו, גובהו, מיקום הרמקולים, זווית הטייתם, מרחקיהם מהקירות, ושאר האלמנטים במרחב - בעלי השפעה רבה!
פטיפונים, זרועות, ראשים, והמתקן עליו מונח הפטיפון - יש להם השפעה על הסאונד.
אף אחד לא יתווכח על כל אלה.

הויכוחים החוזרים ועולים מתייחסים לרעיונות אחרים, לכל מה שגולש מעבר לעובדות, לתוך ה-Pseudo Science. ואלה רובם ככולם נוצרו כהברקות מסחריות שהולידו שוק די גדול, המגלגל כספים רבים.

אני לא ממש מוצא עניין בויכוחי "דתיים מול אפיקורסים" באודיו, הרי המטרה הבסיסית (והיחידה) היא חווית ההנאה.
ואם אני מפיק הנאה מזה שאני מאמין שהפטיפון שלי נשמע יותר טוב אם מאירים עליו באור כתום, והחלטתי שאני שומע הבדל שם - אז נא לא להפריע לי עם ויכוחים!
(זה רק לצורך הדוגמה, כן?)
פני לשלום, נא לא לירות עלי. אני באמת לא מנסה להיות ציני או לדקור, וגם אני לוקה לפעמים באמונות כאלה, בודק, מודע להן, ובכל זאת לא זז משם. אנחנו כאלה.
ובסך הכל יש לנו המון מכנים משותפים אחרים, בהם אפשר להעשיר אחד את השני.

----------------------
אגב, זה רעיון ענק... השפעת התאורה על הסאונד...
איזה אורך גל פוטוני משפיע על איזה תחום תדר באודיו...
מתקן הי-אנד המוצב מאחור, ו"מתקן" את התאורה...
אני מקים סטארט-אפ.

עכשיו נסחפת ............ שים כיסוי עיניים ותעצור את הפוטונים מלהגיע למוח יותר פשוט......... רגע בעצם חזרתי למבחן עיוור ........... :)
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
עכשיו נסחפת ............ שים כיסוי עיניים ותעצור את הפוטונים מלהגיע למוח יותר פשוט......... רגע בעצם חזרתי למבחן עיוור ........... :)
אפי
אם אני אלך למבחן עיוור - אני לא אמכור ציוד!
לא זו הדרך.
אתה רוצה להתעשר איתי?
בוא נפתח רעיון, ונדווח נחרצות על התוצאות!
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
אני רוצה להביא לבדיקה פלטת גרניט 60-60 סמ ולבצע בדיקה מה קורה לסאונד שכל פעם יהיה
מונח פריט שונה מגבר,פרה.ממיר, סטרימר.
יש תחזיות /צפי לתוצאות הניסוי ??

אני מניח שיתכן שיהיה שיפור,אך לדעתי
פלטה מעץ עדיפה כיוון שתיספוג פחות אנרגיה
ושיכוך רעידות טוב יותר מגרניט.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
ניסוי שאשמח פעם להתפנות אליו: פלטת גרניט כמתואר לעיל 60×60 בעובי 2 ס"מ, יושבת - 1. פעם אחת על חול, בתוך מסגרת של עץ
2. פעם שנייה על כמה סורבוטונים וללא חול, בתוך אותה מסגרת עץ.

אמור להיות כאן שילוב של ספיגה, יחד עם המרת הריזוננס לאנרגיית חום. ראיתי פעם באינטרנט מוצר כזה שמישהו בונה ומה תאוריה שלו הקונספט נראה מאוד הגיוני.
העניין הוא שצריך לצורך כך נגר שעובד מאוד מדויק (! ) ונקי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,260
מעורבות
1,246
נקודות
113
עכשיו אתה בכוונה יורה בבוז לצד השני, וחבל.

ציוד משנה. מגברים שונים נשמעים שונה (הבדלים לא גדולים בין מכשירים ברמה גבוהה)
רמקולים - בוודאי ובוודאי שונים.
החלל, צורתו, גובהו, מיקום הרמקולים, זווית הטייתם, מרחקיהם מהקירות, ושאר האלמנטים במרחב - בעלי השפעה רבה!
פטיפונים, זרועות, ראשים, והמתקן עליו מונח הפטיפון - יש להם השפעה על הסאונד.
אף אחד לא יתווכח על כל אלה.

הויכוחים החוזרים ועולים מתייחסים לרעיונות אחרים, לכל מה שגולש מעבר לעובדות, לתוך ה-Pseudo Science. ואלה רובם ככולם נוצרו כהברקות מסחריות שהולידו שוק די גדול, המגלגל כספים רבים.

אני לא ממש מוצא עניין בויכוחי "דתיים מול אפיקורסים" באודיו, הרי המטרה הבסיסית (והיחידה) היא חווית ההנאה.
ואם אני מפיק הנאה מזה שאני מאמין שהפטיפון שלי נשמע יותר טוב אם מאירים עליו באור כתום, והחלטתי שאני שומע הבדל שם - אז נא לא להפריע לי עם ויכוחים!
(זה רק לצורך הדוגמה, כן?)
פני לשלום, נא לא לירות עלי. אני באמת לא מנסה להיות ציני או לדקור, וגם אני לוקה לפעמים באמונות כאלה, בודק, מודע להן, ובכל זאת לא זז משם. אנחנו כאלה.
ובסך הכל יש לנו המון מכנים משותפים אחרים, בהם אפשר להעשיר אחד את השני.

----------------------
אגב, זה רעיון ענק... השפעת התאורה על הסאונד...
איזה אורך גל פוטוני משפיע על איזה תחום תדר באודיו...
מתקן הי-אנד המוצב מאחור, ו"מתקן" את התאורה...
אני מקים סטארט-אפ.
לא בז ולא יורה לאף אחד.
התגובה שלך היא בדיוק העניין.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לי כבר עשו 200 מבחנים עיוורים. גם על כבלים. עברתי אותם בקלות.
הצעתי לך הצעה.

אני מוכן לעשות לך מבחן עיוור בין שני רכיבים שההבדלים בניהם ברורים.
אני מוכן להבטיח לך שבמבחן עיוור אתה פשוט תיכשל.

אבל התנאי הוא לא רק לעשות לך את המבחן. התנאי הוא שהמבחן יעשה בין המגבר שבחרת לאקפוז׳ר שהחלפת.

מה אומר?

אני אגיד לך מה אני אומר, שבנוסף לגישה המקובעת שלך עכשיו הפכת גם למתנשא.
תראה מה אתה כותב לי:
לי עשו 200 מבחנים עוורים, שאותם עברתי בקלות, אבל אתה? תיכשל במבחן עיוור אחד ועוד על הגברה שלך שאתה מכיר (כביכול, לפי הטענה שלך).

מה אפשר לומר על גישה כזו? שלא עשית לי חשק להמשיך לתרום לדיונים כאן מזמני (היקר).
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
...אמור להיות כאן שילוב של ספיגה, יחד עם המרת הריזוננס לאנרגיית חום.

אלדד, זה אותו דבר. כל ספיגה/שיכוך מתרחשת ע"י המרת האנרגיה מקינטית לחום. קצב ההמרה קובע את היעילות שלה.
זה מבחינה טכנית. לגבי העדפת צליל זה כבר עניין אחר, כי תמיד יכול להיות מצב שבו הדהוד בתדרים/הרמוניות מסוימים בעוצמות מסוימות וזמן דעיכה איטי, יעשה לנו כיף בהאזנה לעומת שיכוך טוטאלי. ולהפך..
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור