השפעת הסטנד על המערכת


zapilak

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
94
נקודות
28
היי נמר

בשביל מערכת החלומות שלך [הרמקולים הגדולים של תידל + קדם מגבר + מגבר של קונסטליישן ] אם לא היתה בעיית תקציב, איזה מעמד היית רוכש? [ הכוונה למעמד מוכן, ולא למעמד שאיש מקצוע פרטי בנה]
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני רק שאלה,
אם הסטנד כל כך טוב ומשפיע, אז למה כשמניחים מתחת למכשיר רזונטור ומתחתיו עוד משטח ומתחתיו רזונטור אז זה עוזר?
מה שווה בעצם הסטנד היקר אם ככה?
הייתי מצפה שברגע שאניח מכשיר על סטנד טוב לא אזדקק לאביזרים נוספים.

ישנם יצרנים שאפילו ממליצים שבנוסף לסטנד תרכוש עוד כמה אביזרי שיכוך משלימים.
בפיניט אלמנד למשל יש סרהבייס, סרהבול וסרהפוק כאביזרים משלימים לסטנד.

בחברות כמו סולידטאק יש חבילת בסיס + תוספות (כמו בפיניט אלמנט).

הכל תלוי בכמה אתה רוצה ל״השתיק״ את הרזוננס. ככל שתשתיק אותו יותר כך ייטב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
היי נמר

בשביל מערכת החלומות שלך [הרמקולים הגדולים של תידל + קדם מגבר + מגבר של קונסטליישן ] אם לא היתה בעיית תקציב, איזה מעמד היית רוכש? [ הכוונה למעמד מוכן, ולא למעמד שאיש מקצוע פרטי בנה]

סוד. אולי אקנה אותו. כשאקנה, אדווח.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
חוץ מפטיפון שהוא מוצר מכני, איך בדיוק סטנד משפיע?
איך בדיוק כל ה"רזונטורים " על המכשירים עובדים.
יש למישהו איזה הסבר "טיפה" מדעי?
בלי ויקיפדיה בבקשה.

יש באתר של פיניט אלמנט הסברים על זה.
זה לא ויקיפדיה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
518
מעורבות
194
נקודות
43
בוא נעשה דבר אחר,
אומר לך אילו יצרנים לדעתי נותנים סטנדים איכותיים שמהונדסים למוות:
HRS
FINITE ELEMENT
SOLID TECH
STILLPOINT
ARTESANIA AUDIO
SRA
אלא מוצרים שהם פשוט רכיב לכל דבר. ממש מוצר עובד.
שכחת חברה שרוב עיסוקה הוא נושא השיכוך:
Townshend Engineering Hi-Fi
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כל החברות הללו שהציג גיא, כל (לא רוב - כל!) העיסוק שלהן הוא נושא השיכוך.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אני רק שאלה,
אם הסטנד כל כך טוב ומשפיע, אז למה כשמניחים מתחת למכשיר רזונטור ומתחתיו עוד משטח ומתחתיו רזונטור אז זה עוזר?
מה שווה בעצם הסטנד היקר אם ככה?
הייתי מצפה שברגע שאניח מכשיר על סטנד טוב לא אזדקק לאביזרים נוספים.
יש היגיון רב בשאלה,אבל באודיו כמו במעבדה יש הרבה ניסוי ותהיה..
אתה מניח מכשיר על סטנד מסוים ושומע,מניח על סטנד אחר ושומע טוב יותר.מניח פלטת שיכוך על הסטנד הטוב שומע עוד יותר טוב....מחליף הפלטה ברזונטור שומע חרא,חוזר לפלטה.
למה ?לא יודע ,ככה זה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
שיכוך הרעידות זהו אחד הסודות באודיו,
שלא שמים לב אליו לקבלת סוניות משופרת.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
בבחירת מעמד כל כך הרבה שאלות ותשובות .
ראבק, איך הצלחתי להתחתן ?
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
כן,
אלה משפיעים עם הסאונד, על התפשטותו באויר, על התפזרותו. כי הם נמצאים בחלל.
לדעתי אורי שואל - איך מגבר, או מכשיר אלקטרוני אחר, מושפע מהמשטח עליו הוא עומד.

HiFi Choice עשו על הנושא כתבה מאוד מפורטת בזמנו (אמצע-סוף שנות ה- 90?). הם ישבו והתקינו והאזינו (ב- HFC דאז גם האזנות עיוורות!) ובעיקר מדדו הכל ביסודיות. ואלו היו המסקנות:

א) פטיפונים, רכיבים שפורפרתים ורמקולים רגישים למיקום ודרך ההעמדה שלהם (בדרכים שונות) ומעמדים משפיעים על הצליל שלהם, לטובה ולרעה.

ב) עבור רכיבים טרנזיסטוריים ודיגיטאליים (אז היו רק CDP ו- DACים) - ההשפעה היחידה היא אקוסטית, קריא - ההשפעה על תנאי האקוסטיקה בחדר, על-ידי גוף נוסף שעומד בו ומחזיר/מפזר גלי קול.

לסיכום הם עשו השוואה בין מערכת CDP/ SS שעמדה בחדר ההאזנה על מעמד "משובח", לבין מערכת זהה שהוצבה על הרצפה בחדר סמוך (כאשר המערכת על המעמד המשובח עדיין עמדה בחדר, אבל היתה כבויה). לא היה שום הבדל בצליל - לא שמיע ולא מדיד.

כמובן שיצרני המעמדים לא ממש אהבו אותם על הכתבה הזאת :)
אני הערכתי אותה - זו היתה תחילת ההתפקחות שלי מה"שטויות האודיופיליות" (ורד)
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יש היגיון רב בשאלה,אבל באודיו כמו במעבדה יש הרבה ניסוי ותהיה..
אתה מניח מכשיר על סטנד מסוים ושומע,מניח על סטנד אחר ושומע טוב יותר.מניח פלטת שיכוך על הסטנד הטוב שומע עוד יותר טוב....מחליף הפלטה ברזונטור שומע חרא,חוזר לפלטה.
למה ?לא יודע ,ככה זה.

אתה רוצה לומר לי שהתוצאה של כל המערכת היקרה והמשובחת שלך תלויה בפלטה מתחת לאיזה מכשיר, בלעדיה שומעים חרא? (אני בטוח שלא התכוונת לחרא = סאונד של מערכת מיני aiwa אלא חרא יחסי, אבל עדיין בחרת להשתמש במינוח הזה).

במבחן עיוור אתה מזהה את הפלטה 10 מתוך 10?
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
ישנם יצרנים שאפילו ממליצים שבנוסף לסטנד תרכוש עוד כמה אביזרי שיכוך משלימים.
בפיניט אלמנד למשל יש סרהבייס, סרהבול וסרהפוק כאביזרים משלימים לסטנד.

בחברות כמו סולידטאק יש חבילת בסיס + תוספות (כמו בפיניט אלמנט).

הכל תלוי בכמה אתה רוצה ל״השתיק״ את הרזוננס. ככל שתשתיק אותו יותר כך ייטב.

אין לי ספק שיצרנים ממליצים לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם :)

אם להשתיק את הרזוננס (בהנחה והוא צוואר הבקבוק :)) עולה לי כמו חצי מערכת, מעדיף אולי לחיות איתו ועם רמקולים/מגבר/אקוסטיקה טובה יותר.

בהנחה ואתם מדברים על סטנד ב 5 ספרות כעל משהו איכותי עם הנדסה מאחוריו. בשבילי להצדיק קניה של סטנד, צריך להיות במצב ש 5 ספרות כבר לא תורמות למערכת מבחינת איכות, כלומר שדרוג רמקול בתוספת 5 ספרות לא מעלה אותנו דרגת איכות. כנ"ל למגבר ולמקור.

מבחינה תקציבית, 99 אחוז מהמערכות כאן רחוקות מהמצב הזה ולא הייתי מייעץ לבעלי המערכות ה"בינוניות" (בתקציב לא באיכות) לרכוש שולחנות אודיו ייעודיים באלפי שקלים, כשאותו תקציב יכול ללכת לרמקול/הגברה/אקוסטיקה.

הרי כבר אמרנו שזה לא מסוג השינויים שהופכים מערכת, מוסיף קצת פה וקצת שם ואולי גם גורע על הדרך קצת פה וקצת שם. בסוף גם מגלים ששומעים חרא בלי פלטה מעל.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
בוא נעשה דבר אחר,
אומר לך אילו יצרנים לדעתי נותנים סטנדים איכותיים שמהונדסים למוות:
HRS
FINITE ELEMENT
SOLID TECH
STILLPOINT
ARTESANIA AUDIO
SRA
אלא מוצרים שהם פשוט רכיב לכל דבר. ממש מוצר עובד.
אוקי גיא תודה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אין לי ספק שיצרנים ממליצים לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם :)

אם להשתיק את הרזוננס (בהנחה והוא צוואר הבקבוק :)) עולה לי כמו חצי מערכת, מעדיף אולי לחיות איתו ועם רמקולים/מגבר/אקוסטיקה טובה יותר.

בהנחה ואתם מדברים על סטנד ב 5 ספרות כעל משהו איכותי עם הנדסה מאחוריו. בשבילי להצדיק קניה של סטנד, צריך להיות במצב ש 5 ספרות כבר לא תורמות למערכת מבחינת איכות, כלומר שדרוג רמקול בתוספת 5 ספרות לא מעלה אותנו דרגת איכות. כנ"ל למגבר ולמקור.

מבחינה תקציבית, 99 אחוז מהמערכות כאן רחוקות מהמצב הזה ולא הייתי מייעץ לבעלי המערכות ה"בינוניות" (בתקציב לא באיכות) לרכוש שולחנות אודיו ייעודיים באלפי שקלים, כשאותו תקציב יכול ללכת לרמקול/הגברה/אקוסטיקה.

הרי כבר אמרנו שזה לא מסוג השינויים שהופכים מערכת, מוסיף קצת פה וקצת שם ואולי גם גורע על הדרך קצת פה וקצת שם. בסוף גם מגלים ששומעים חרא בלי פלטה מעל.


באמת מעניין, מה התקציב לסטנד מול עלות שאר המערכת ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין לי ספק שיצרנים ממליצים לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם :)

לא רק מוצרים שלהם. אביזרי שיכוך מכל היצרניות בעולם מתאימים לכל מעמד של כל יצרנית. דהיינו, זה עניין של תקציב.

אם להשתיק את הרזוננס (בהנחה והוא צוואר הבקבוק :)) עולה לי כמו חצי מערכת, מעדיף אולי לחיות איתו ועם רמקולים/מגבר/אקוסטיקה טובה יותר.

עניין שלך. מי שרוצה למצות את המערכת שלו עד הסוף ולסחוט ממנה את המקסימום, אין מנוס מרכישת/בניית שולחן יעודי למערכת. ברגע שתפסיק להתייחס למעמד יעודי לאודיו כפי שמתייחסים לעציץ במרפסת (דהיינו - משמעותו והשפעתו על הצליל) הגישה שלך תישאר כזו וזה בסדר גמור.

בהנחה ואתם מדברים על סטנד ב 5 ספרות כעל משהו איכותי עם הנדסה מאחוריו. בשבילי להצדיק קניה של סטנד, צריך להיות במצב ש 5 ספרות כבר לא תורמות למערכת מבחינת איכות, כלומר שדרוג רמקול בתוספת 5 ספרות לא מעלה אותנו דרגת איכות. כנ"ל למגבר ולמקור.

אנחנו מדברים על סטנדים בכל טווחי המחירים. הכל הוא תלוי מערכת. כל מעמד יעודי תורם למערכת מאשר מזנון מווברץ שפוגע במערכת. לא משנה המחיר.

ואם בגישתך עסקינן אז לעולם לא תרכוש סטנד יעודי. הרי תמיד תוכל לשים את הכסף שלך על מגבר/מקור/רמקולים. השאלה היא אם תסחוט מהם את המקסימום או שתמיד תישאר עם תוצאה טובה מאוד שחסר בה משהו. ככה אגב נשמעות מערכות שאינן מונחות על מעמד יעודי איכותי לאודיו.

מבחינה תקציבית, 99 אחוז מהמערכות כאן רחוקות מהמצב הזה ולא הייתי מייעץ לבעלי המערכות ה"בינוניות" (בתקציב לא באיכות) לרכוש שולחנות אודיו ייעודיים באלפי שקלים, כשאותו תקציב יכול ללכת לרמקול/הגברה/אקוסטיקה.

לא נכון. בדיוק הפוך. רובם המוחלט של הגולשים הפעילים בעלי מערכות אודיו איכותיות ומושקעות. ולגבי חלוקת התקציב - גישה לא נכונה. מעמד למערכת, משמעותו ונחיצותו במערכת הוא בדיוק כפי שאר הרכיבים.

הרי כבר אמרנו שזה לא מסוג השינויים שהופכים מערכת, מוסיף קצת פה וקצת שם ואולי גם גורע על הדרך קצת פה וקצת שם. בסוף גם מגלים ששומעים חרא בלי פלטה מעל.

אני אדבר בשמו של שלמה (ברשותו כמובן). כשמתרגלים לטוב יותר, הטוב מאוד שהיה קודם הופך לפחות טוב. זה אומר שזה היה נשמע מעולה גם בלי הפלטה, אבל השיפור כשהיא כן שם, לעומת לא שם, הופך את הסטנדרט החדש לסטנדרט אחר.

דהיינו - כשהיית בתחילת דרכך גם מגבר של דנון היה מעולה. אבל היום הוא חרא. המגבר לא השתנה, נותר כפי שהוא. אתה השתנת והדרישות שלך מהמערכת גבוהות יותר משום שהצלחת להוציא ממנה עוד. כל חזרה אחורה היא אסון.

עם זאת. המסומן באדום סותר לחלוטין את כל מה שנאמר כאן. זה כן מסוג הדברים שהופכים מערכת. ולראיה. החלפת המעמדים שלי מאחד פשוט עם זכוכית, השיפור בהחלפת הזכוכית לעץ, השיפור הנוסף בהחלפת המעמד הפשוט למעמד איכותי של פיניט אלמנט בסדרה בינונית, השיפור הנוסף בהחלפת הסטנד מפיניט אלמנט מהסדרה הבינונית לסדרה העליונה ושיפורים נוספים עם אביזרים שנוספו לו.

לזה נוסיף את השינויים שאני מרגיש בביקורות כשאני בודק כיצד כל מוצר מתנהג על הסטנד שלי לעומת ריצפה. ההבדלים הם דרמה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לא רק מוצרים שלהם. אביזרי שיכוך מכל היצרניות בעולם מתאימים לכל מעמד של כל יצרנית. דהיינו, זה עניין של תקציב.



עניין שלך. מי שרוצה למצות את המערכת שלו עד הסוף ולסחוט ממנה את המקסימום, אין מנוס מרכישת/בניית שולחן יעודי למערכת. ברגע שתפסיק להתייחס למעמד יעודי לאודיו כפי שמתייחסים לעציץ במרפסת (דהיינו - משמעותו והשפעתו על הצליל) הגישה שלך תישאר כזו וזה בסדר גמור.



אנחנו מדברים על סטנדים בכל טווחי המחירים. הכל הוא תלוי מערכת. כל מעמד יעודי תורם למערכת מאשר מזנון מווברץ שפוגע במערכת. לא משנה המחיר.

ואם בגישתך עסקינן אז לעולם לא תרכוש סטנד יעודי. הרי תמיד תוכל לשים את הכסף שלך על מגבר/מקור/רמקולים. השאלה היא אם תסחוט מהם את המקסימום או שתמיד תישאר עם תוצאה טובה מאוד שחסר בה משהו. ככה אגב נשמעות מערכות שאינן מונחות על מעמד יעודי איכותי לאודיו.



לא נכון. בדיוק הפוך. רובם המוחלט של הגולשים הפעילים בעלי מערכות אודיו איכותיות ומושקעות. ולגבי חלוקת התקציב - גישה לא נכונה. מעמד למערכת, משמעותו ונחיצותו במערכת הוא בדיוק כפי שאר הרכיבים.



אני אדבר בשמו של שלמה (ברשותו כמובן). כשמתרגלים לטוב יותר, הטוב מאוד שהיה קודם הופך לפחות טוב. זה אומר שזה היה נשמע מעולה גם בלי הפלטה, אבל השיפור כשהיא כן שם, לעומת לא שם, הופך את הסטנדרט החדש לסטנדרט אחר.

דהיינו - כשהיית בתחילת דרכך גם מגבר של דנון היה מעולה. אבל היום הוא חרא. המגבר לא השתנה, נותר כפי שהוא. אתה השתנת והדרישות שלך מהמערכת גבוהות יותר משום שהצלחת להוציא ממנה עוד. כל חזרה אחורה היא אסון.

עם זאת. המסומן באדום סותר לחלוטין את כל מה שנאמר כאן. זה כן מסוג הדברים שהופכים מערכת. ולראיה. החלפת המעמדים שלי מאחד פשוט עם זכוכית, השיפור בהחלפת הזכוכית לעץ, השיפור הנוסף בהחלפת המעמד הפשוט למעמד איכותי של פיניט אלמנט בסדרה בינונית, השיפור הנוסף בהחלפת הסטנד מפיניט אלמנט מהסדרה הבינונית לסדרה העליונה ושיפורים נוספים עם אביזרים שנוספו לו.

לזה נוסיף את השינויים שאני מרגיש בביקורות כשאני בודק כיצד כל מוצר מתנהג על הסטנד שלי לעומת ריצפה. ההבדלים הם דרמה.

נמר,

מערכות החברים כאן אמנם מושקעות, אבל לא ברמה שלא יהנו מתוספת של 5 ספרות לרכיב שאינו סטנד - שיפור כזה ברכיב, במיוחד אקוסטיקה/רמקול ישנו המערכת לאין שיעור.

אני מעוניין למצות הפוטנציאל של המערכת אצלי אבל מקטין חשיבותו של רזוננס כזה או אחר, חושב שהרמקול שלי יהנה יותר מהגברה איכותית יותר בתוספת של 5 ספרות

לגבי סטנדים בכל טווח מחיר, אני עברתי מכזה ייעודי עם ספייקים בין קומה לקומה עם מדפים מבודדים לשולחן קפה של איקאה - וואלה לא היה הבדל

מאין לך ששולחן קפה של איקאה למשל מווברץ יותר מסטנד ייעודי? (אני לא מדבר על מזנון גדול).

אגב, גם למזנון יש השפעה אקוסטית והסרתו משנה את הצליל במרחב האקוסטי הרבה יותר מאשר הטיפול עצמו ב"רזוננס" של המכשיר.

לגבי המערכת של שלמה, אם נשמע חרא עם ובלי פלטה, כנראה שיהיה לכם מאוד קל במבחן עיוור לוודא שאתם מבחינים בהבדל ב 10 מתוך 10 ניסיונות (הכוונה כשעיניכם מכוסות ואתם לא יודעים מה מנגן, עם או בלי).
ספרו לנו על זה לכשתעשו כזה דבר - אולי תופתעו מהתוצאות של מבחן כזה בעצמכם.

ועוד משהו, לגבי המערכת שלי, תתייחס בבקשה אחרי שתשמע, אל תדבר באוויר.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אני מצטרף למה שכתבו סטריאופייל ו nkorah - נשמעות לי מאוד הגיוניות המסקנות במאמר (לא קראתי אותו, אבל זה לגמרי קומון סנס) שמבחין בין פטיפונים ורכיבי מנורות לבין שאר הרכיבים, סוליד סטייט למשל. נראה לי שכל עוד הסטנד יציב ומאוזן (מפולס), ואיננו איזה צ'וקומוקו שרוטט כמו רגל קרושה :eek: או עשוי זכוכית (חומר שיכוך רע), אז הסטנד יעשה את העבודה, ומה שצריך זה שיכוך נורמאלי בין הרכיבים לסטנד עצמו.

זה בדיוק המקרה בו אני מבסוט שהמערכת שלי איננה סופר היי אנד, כי חוץ מזה שאני חוסך טון כסף, אם היתה כזו אז לא הייתי ישן בלילה מהאובססיה שמייצר ראשיתו של ספק שמא יש איזשהו רכיב במערכת שאיננו ברמה הסופית של כל שאר הרכיבים. וכך, בדיוק לפני כמה חודשים בניתי מדף עץ ענננננק על ספייקים מפליז שתופס את רוחב החדר ומאפשר מרחק בריא בין רכיב לרכיב. אז בחרתי עץ קשה וכבד בטירוף (אגוז אמריקאי), דפקתי עבודת שיוף והחלקה של איזה שבועיים, כמה שכבות לכה - והופ! אחרי שהזעתי על המפלץ הזה ששוקל כמו הבית עד שיצא עשן, הוא נשמע הכי טוב בעולם פשוט כי הזעתי עליו. אני משוכנע שהתרומה של סטנד היא יותר כעוד משהו בחדר שנותן לאקוסטיקה, מכל תכונה אחרת. סטנד צריך להיות נוח, יציב ואסתטי.

DSC_0945.jpg


DSC_1855.jpg


DSC_0784.jpg


DSC_0870.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
נראה לי שכל עוד הסטנד יציב ומאוזן (מפולס), ואיננו איזה צ'וקומוקו שרוטט כמו רגל קרושה :eek: או עשוי זכוכית (חומר שיכוך רע), אז הסטנד יעשה את העבודה, ומה שצריך זה שיכוך נורמאלי בין הרכיבים לסטנד עצמו.

... אבל אני רק שאלה:
כולם מדברים על נושא השיכוך, ולמה חומר כזה משכך יותר מחומר אחר, ומוצר כזה "משתיק" יותר מההוא.
אבל - למה לשכך?

עזוב אלמנטים מכאניים כמו פטיפון או רמקולים, או אלמנטים משובצי שפופרות שיש להן רגישות מסויימת לתאוצות. בכל אלה הדברים ברורים, קלים למדידה, ובחלק מהמקרים אפשריים לשמיעה.
אבל אלקטרוניקה המבוססת על המצב המוצק (= טרנזיסטורים) - למה לשכך?

האם הסאונד המושמע מהרמקולים, והפוגע בגוף המגבר, גורם למגבר לשנות את האות המשודר לרמקולים?

בעוונותי, במסגרת השירות הצבאי, יצא לי די הרבה לבחון ולבדוק ולמדוד ציוד אלקטרוני עדין ורגיש, כשהוא מותקן על מרעד יעודי במעבדת רעידות ברמה גבוהה. זה רץ על תחום תדרי ויברציות רחב (מהרצים בודדים עד תדרים אולטראסוניים), ותחום אמפליטודות רחב.
חיפשנו מה קורה לציוד כשהוא מותקן בתוך פלטפורמות שונות, גם מוסעות וגם מוטסות, ואיך מהלך האותות מושפע. וגם איך המבנה המכאני (ברגים, לוחות אלקטרוניים, חיווטים, מחברים) מושפע.

כל עוד נמצאים מתחת לנקודת כשל מכאנית (שמשהו נשבר או מתפרק), אין שום השפעה לויברציות, בכל עוצמה ובכל תדר, על התנהגות מכלול אלקטרוני המבוסס על המצב המוצק.
זאת גם ברמת אותות וסיגנלים נמוכים בעוצמתם בכמה סידרי גודל מכל מה שאוזן אנושית מסוגלת לשמוע.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור