אני רק שאלה,
אם הסטנד כל כך טוב ומשפיע, אז למה כשמניחים מתחת למכשיר רזונטור ומתחתיו עוד משטח ומתחתיו רזונטור אז זה עוזר?
מה שווה בעצם הסטנד היקר אם ככה?
הייתי מצפה שברגע שאניח מכשיר על סטנד טוב לא אזדקק לאביזרים נוספים.
היי נמר
בשביל מערכת החלומות שלך [הרמקולים הגדולים של תידל + קדם מגבר + מגבר של קונסטליישן ] אם לא היתה בעיית תקציב, איזה מעמד היית רוכש? [ הכוונה למעמד מוכן, ולא למעמד שאיש מקצוע פרטי בנה]
חוץ מפטיפון שהוא מוצר מכני, איך בדיוק סטנד משפיע?
איך בדיוק כל ה"רזונטורים " על המכשירים עובדים.
יש למישהו איזה הסבר "טיפה" מדעי?
בלי ויקיפדיה בבקשה.
שכחת חברה שרוב עיסוקה הוא נושא השיכוך:בוא נעשה דבר אחר,
אומר לך אילו יצרנים לדעתי נותנים סטנדים איכותיים שמהונדסים למוות:
HRS
FINITE ELEMENT
SOLID TECH
STILLPOINT
ARTESANIA AUDIO
SRA
אלא מוצרים שהם פשוט רכיב לכל דבר. ממש מוצר עובד.
יש היגיון רב בשאלה,אבל באודיו כמו במעבדה יש הרבה ניסוי ותהיה..אני רק שאלה,
אם הסטנד כל כך טוב ומשפיע, אז למה כשמניחים מתחת למכשיר רזונטור ומתחתיו עוד משטח ומתחתיו רזונטור אז זה עוזר?
מה שווה בעצם הסטנד היקר אם ככה?
הייתי מצפה שברגע שאניח מכשיר על סטנד טוב לא אזדקק לאביזרים נוספים.
כן,
אלה משפיעים עם הסאונד, על התפשטותו באויר, על התפזרותו. כי הם נמצאים בחלל.
לדעתי אורי שואל - איך מגבר, או מכשיר אלקטרוני אחר, מושפע מהמשטח עליו הוא עומד.
יש היגיון רב בשאלה,אבל באודיו כמו במעבדה יש הרבה ניסוי ותהיה..
אתה מניח מכשיר על סטנד מסוים ושומע,מניח על סטנד אחר ושומע טוב יותר.מניח פלטת שיכוך על הסטנד הטוב שומע עוד יותר טוב....מחליף הפלטה ברזונטור שומע חרא,חוזר לפלטה.
למה ?לא יודע ,ככה זה.
ישנם יצרנים שאפילו ממליצים שבנוסף לסטנד תרכוש עוד כמה אביזרי שיכוך משלימים.
בפיניט אלמנד למשל יש סרהבייס, סרהבול וסרהפוק כאביזרים משלימים לסטנד.
בחברות כמו סולידטאק יש חבילת בסיס + תוספות (כמו בפיניט אלמנט).
הכל תלוי בכמה אתה רוצה ל״השתיק״ את הרזוננס. ככל שתשתיק אותו יותר כך ייטב.
אוקי גיא תודה.בוא נעשה דבר אחר,
אומר לך אילו יצרנים לדעתי נותנים סטנדים איכותיים שמהונדסים למוות:
HRS
FINITE ELEMENT
SOLID TECH
STILLPOINT
ARTESANIA AUDIO
SRA
אלא מוצרים שהם פשוט רכיב לכל דבר. ממש מוצר עובד.
אין לי ספק שיצרנים ממליצים לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם
אם להשתיק את הרזוננס (בהנחה והוא צוואר הבקבוק ) עולה לי כמו חצי מערכת, מעדיף אולי לחיות איתו ועם רמקולים/מגבר/אקוסטיקה טובה יותר.
בהנחה ואתם מדברים על סטנד ב 5 ספרות כעל משהו איכותי עם הנדסה מאחוריו. בשבילי להצדיק קניה של סטנד, צריך להיות במצב ש 5 ספרות כבר לא תורמות למערכת מבחינת איכות, כלומר שדרוג רמקול בתוספת 5 ספרות לא מעלה אותנו דרגת איכות. כנ"ל למגבר ולמקור.
מבחינה תקציבית, 99 אחוז מהמערכות כאן רחוקות מהמצב הזה ולא הייתי מייעץ לבעלי המערכות ה"בינוניות" (בתקציב לא באיכות) לרכוש שולחנות אודיו ייעודיים באלפי שקלים, כשאותו תקציב יכול ללכת לרמקול/הגברה/אקוסטיקה.
הרי כבר אמרנו שזה לא מסוג השינויים שהופכים מערכת, מוסיף קצת פה וקצת שם ואולי גם גורע על הדרך קצת פה וקצת שם. בסוף גם מגלים ששומעים חרא בלי פלטה מעל.
אם הסטנד לא כולל הנדסה, לא שווה אפילו שקל - עדיף להשקיע יותר ברמקולבאמת מעניין, מה התקציב לסטנד מול עלות שאר המערכת ?
באמת מעניין, מה התקציב לסטנד מול עלות שאר המערכת ?
אין לי ספק שיצרנים ממליצים לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם
אם להשתיק את הרזוננס (בהנחה והוא צוואר הבקבוק ) עולה לי כמו חצי מערכת, מעדיף אולי לחיות איתו ועם רמקולים/מגבר/אקוסטיקה טובה יותר.
בהנחה ואתם מדברים על סטנד ב 5 ספרות כעל משהו איכותי עם הנדסה מאחוריו. בשבילי להצדיק קניה של סטנד, צריך להיות במצב ש 5 ספרות כבר לא תורמות למערכת מבחינת איכות, כלומר שדרוג רמקול בתוספת 5 ספרות לא מעלה אותנו דרגת איכות. כנ"ל למגבר ולמקור.
מבחינה תקציבית, 99 אחוז מהמערכות כאן רחוקות מהמצב הזה ולא הייתי מייעץ לבעלי המערכות ה"בינוניות" (בתקציב לא באיכות) לרכוש שולחנות אודיו ייעודיים באלפי שקלים, כשאותו תקציב יכול ללכת לרמקול/הגברה/אקוסטיקה.
הרי כבר אמרנו שזה לא מסוג השינויים שהופכים מערכת, מוסיף קצת פה וקצת שם ואולי גם גורע על הדרך קצת פה וקצת שם. בסוף גם מגלים ששומעים חרא בלי פלטה מעל.
לא רק מוצרים שלהם. אביזרי שיכוך מכל היצרניות בעולם מתאימים לכל מעמד של כל יצרנית. דהיינו, זה עניין של תקציב.
עניין שלך. מי שרוצה למצות את המערכת שלו עד הסוף ולסחוט ממנה את המקסימום, אין מנוס מרכישת/בניית שולחן יעודי למערכת. ברגע שתפסיק להתייחס למעמד יעודי לאודיו כפי שמתייחסים לעציץ במרפסת (דהיינו - משמעותו והשפעתו על הצליל) הגישה שלך תישאר כזו וזה בסדר גמור.
אנחנו מדברים על סטנדים בכל טווחי המחירים. הכל הוא תלוי מערכת. כל מעמד יעודי תורם למערכת מאשר מזנון מווברץ שפוגע במערכת. לא משנה המחיר.
ואם בגישתך עסקינן אז לעולם לא תרכוש סטנד יעודי. הרי תמיד תוכל לשים את הכסף שלך על מגבר/מקור/רמקולים. השאלה היא אם תסחוט מהם את המקסימום או שתמיד תישאר עם תוצאה טובה מאוד שחסר בה משהו. ככה אגב נשמעות מערכות שאינן מונחות על מעמד יעודי איכותי לאודיו.
לא נכון. בדיוק הפוך. רובם המוחלט של הגולשים הפעילים בעלי מערכות אודיו איכותיות ומושקעות. ולגבי חלוקת התקציב - גישה לא נכונה. מעמד למערכת, משמעותו ונחיצותו במערכת הוא בדיוק כפי שאר הרכיבים.
אני אדבר בשמו של שלמה (ברשותו כמובן). כשמתרגלים לטוב יותר, הטוב מאוד שהיה קודם הופך לפחות טוב. זה אומר שזה היה נשמע מעולה גם בלי הפלטה, אבל השיפור כשהיא כן שם, לעומת לא שם, הופך את הסטנדרט החדש לסטנדרט אחר.
דהיינו - כשהיית בתחילת דרכך גם מגבר של דנון היה מעולה. אבל היום הוא חרא. המגבר לא השתנה, נותר כפי שהוא. אתה השתנת והדרישות שלך מהמערכת גבוהות יותר משום שהצלחת להוציא ממנה עוד. כל חזרה אחורה היא אסון.
עם זאת. המסומן באדום סותר לחלוטין את כל מה שנאמר כאן. זה כן מסוג הדברים שהופכים מערכת. ולראיה. החלפת המעמדים שלי מאחד פשוט עם זכוכית, השיפור בהחלפת הזכוכית לעץ, השיפור הנוסף בהחלפת המעמד הפשוט למעמד איכותי של פיניט אלמנט בסדרה בינונית, השיפור הנוסף בהחלפת הסטנד מפיניט אלמנט מהסדרה הבינונית לסדרה העליונה ושיפורים נוספים עם אביזרים שנוספו לו.
לזה נוסיף את השינויים שאני מרגיש בביקורות כשאני בודק כיצד כל מוצר מתנהג על הסטנד שלי לעומת ריצפה. ההבדלים הם דרמה.
נראה לי שכל עוד הסטנד יציב ומאוזן (מפולס), ואיננו איזה צ'וקומוקו שרוטט כמו רגל קרושה או עשוי זכוכית (חומר שיכוך רע), אז הסטנד יעשה את העבודה, ומה שצריך זה שיכוך נורמאלי בין הרכיבים לסטנד עצמו.