הסתכלות אישית על תערוכת מינכן בהקשר של רמקולים

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
סליחה. אתה נודניק אבל אנחנו אוהבים אותך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אתה ממשיך ללכת באותו קו עקום של ברקצ, אחרי שהסברתי למה זה עקום -- כי גם אם הייתי מגיע למערכת מצויינת, לא הייתי יכול לדעת, כנתון, שאי אפשר לשפר.
עמיר,
אני מניח שהיית קולט אילו היית מבצע שינוי שהיה לוקח אותך צעד או שניים אחורה.. לא??
זאת אומרת שסביר להניח שבאיזה-שהוא שלב, ואחרי כך וכך נסיונות היית מגיע למסקנה שהגעת לשיא ומשם ניתן רק לרדת...
או שאתה טוען שהינך חסר אבחנה ואתה נע קדימה על סמך חוש המישוש.

חוצמזה, יש פה אי-הבנה מהותית נוספת -- ההאזנה לסאונד אינה רק, או אפילו בעיקר, חלק מהמרדף אחרי השיפור -- יש לה ערך בזכות עצמה! גם אם הסאונד מופלא, אני מתעסק בו, במובן של ליהנות ממנו! אני לא רוצה להפסיק את זה!!
מה שאתה אומר במילים אחרות זה שאתה נע על ציר הזמן ועושה שינויים כי ככה בא לך.
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
עמיר,
נראה לי שאתה צריך להתייחס קצת יותר לדעות של אלו שניסו פתרונות אלו או אחרים.
ולהתייחס לצליל של מערכת בכללותו, ולא לפרק לגורמים לא נכונים.
אותם רמקולים "שהפליצו אצלך באס כאכלני חומוס"
הם רמקולים עם באס עדין ומדויק, שחלק אחר במערכת אצלך עיוות את התוצאה הסופית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר,
אני מניח שהיית קולט אילו היית מבצע שינוי שהיה לוקח אותך צעד או שניים אחורה.. לא??
זאת אומרת שסביר להניח שבאיזה-שהוא שלב, ואחרי כך וכך נסיונות היית מגיע למסקנה שהגעת לשיא ומשם ניתן רק לרדת...
או שאתה טוען שהינך חסר אבחנה ואתה נע קדימה על סמך חוש המישוש.

מה שאתה אומר במילים אחרות זה שאתה נע על ציר הזמן ועושה שינויים כי ככה בא לך.
מה שאתה בעליל לא קולט זה שייש מצב שמאזינים לסאונד
  • לא כדי לדעת מה לשפר/לשנות
  • לא כדי למצוא בו פגמים
  • לא כדי לקחת צעדים קדימה או אחורה
  • ולא שום דבר אחר חוץ מהסאונד עצמו
אלא כי נהנים מלשים לב לסאונד, גם כשהא טוב/מעולה/נהדר ולא רוצים לשנות בו כלום.

זה המקום שאליו אני רוצה להגיע. לא שהמערכת נעלמת, אלא שהמערכת נוכחת וקיימת ואני נהנה באופן מודע מהסאונד שלה, בתור אחד הרבדים בהאזנה שלי, לא במקום ההנאה מהמוזיקה עצמה ו/או מהביצוע, אלא בנוסף אליהם, במקביל.

קאפיש סוף סוף?? :(
או שאתה הולך להמציא עוד אוסף שטוית בקשר להתנהלות שלי :(

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר,
נראה לי שאתה צריך להתייחס קצת יותר לדעות של אלו שניסו פתרונות אלו או אחרים.
ולהתייחס לצליל של מערכת בכללותו, ולא לפרק לגורמים לא נכונים.
אותם רמקולים "שהפליצו אצלך באס כאכלני חומוס"
הם רמקולים עם באס עדין ומדויק, שחלק אחר במערכת אצלך עיוות את התוצאה הסופית.
ייתכן שאז -- לפני 25 שנה! -- הייתי צריך להתייחס קצת יותר לדעות של אלו שניסו פתרונות אלו או אחרים.
ולהתייחס לצליל של מערכת בכללותו, ולא לפרק לגורמים לא נכונים.

דומני שמאז בכל זאת סיימתי את הטירונות בתחום, ואני מעריך שמי ששמע את המערכת שלי, ואת כיווני השתנותה עם השנים, לא ממש חושב שאינני מתייחס לצליל של מערכת בכללותו, ו/או מפרק לגורמים לא נכונים ו/או שאר אבחנות מדהימות כמו אלה וכמו "באס עדין ומדויק" וגו'

כנראה שלא שמת לב עד כמה הפוסט שלך מתנשא :(

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מה שאתה בעליל לא קולט זה שייש מצב שמאזינים לסאונד
  • לא כדי לדעת מה לשפר/לשנות
  • לא כדי למצוא בו פגמים
  • לא כדי לקחת צעדים קדימה או אחורה
  • ולא שום דבר אחר חוץ מהסאונד עצמו
אלא כי נהנים מלשים לב לסאונד, גם כשהא טוב/מעולה/נהדר ולא רוצים לשנות בו כלום.

זה המקום שאליו אני רוצה להגיע. לא שהמערכת נעלמת, אלא שהמערכת נוכחת וקיימת ואני נהנה באופן מודע מהסאונד שלה, בתור אחד הרבדים בהאזנה שלי, לא במקום ההנאה מהמוזיקה עצמה ו/או מהביצוע, אלא בנוסף אליהם, במקביל.

קאפיש סוף סוף?? :(
או שאתה הולך להמציא עוד אוסף שטוית בקשר להתנהלות שלי :(

עמיר

עמיר,
זה בסדר גמור מבחינתי...
אני מבין שעדיין לא פתרת את עניין הסאונד ושתגיע לשם ברצונך להתבוסס בהנאה עד שימאס, זו זכותך הטיבעית והמלאה...
ואני לא חולק על זה.
תהנה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר,
זה בסדר גמור מבחינתי...
אני מבין שעדיין לא פתרת את עניין הסאונד ושתגיע לשם ברצונך להתבוסס בהנאה עד שימאס, זו זכותך הטיבעית והמלאה...
ואני לא חולק על זה.
תהנה.
תודה רבה.

ואני גם רואה שאתה לא מודה בטעויותיך לגבי המקום שלי בעניין, למרות שה לא קשה...

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
אוי, עכשיו צריך להקליט הכל מחדש...

http://www.haaretz.co.il/gallery/music/classicalmusic/1.2646933
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
תודה רבה.

ואני גם רואה שאתה לא מודה בטעויותיך לגבי המקום שלי בעניין, למרות שה לא קשה...

עמיר

אני הראשון להודות בטעותי אם היא אכן טעות, מצטער להודות אבל לא עלה בדעתי מעולם לשבת להאזין ולהנות מהסאונד כסאונד בפני עצמו, פשוט אין לי את הדמיון היצירתי הזה.. שלא כמוך.
אז אם אתה עדיין מגדיר זאת כטעות שלי?
אזי קבל את התנצלותי.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני הראשון להודות בטעותי אם היא אכן טעות, מצטער להודות אבל לא עלה בדעתי מעולם לשבת להאזין ולהנות מהסאונד כסאונד בפני עצמו, פשוט אין לי את הדמיון היצירתי הזה.. שלא כמוך.
אז אם אתה עדיין מגדיר זאת כטעות שלי?
אזי קבל את התנצלותי.
הטעות הראשונית שלך הייתה ההתעקשות על כך שברקצ ואני שואפים לאותו מקום בדיוק.
ואחר כך הגעת למקומות הזויים ומופרכים.

אין לי צורך בהתנצלות ו/או בהודאה בטעויות (ביחיד או ברבים).
פשוט יוצא אירוני שהתחלת עם טעות בפסקנות של מי שמחזיק את האמת בביצים, ועוד הגדלת לומר שזה לא קשה להודות בטעות...

עמיר

נ.ב., ואני לא יושב ונהנה מהסאונד בפני עצמו בלבד, אלא במקביל ובנוסף למוזיקה ולביצוע ולפעמים (לא הרבה לאחרונה) לטקסטים מושרים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
לקחתי time out לכתוב את הדוגמה מעכשיו:

אני צופה/מאזין כרגע ל-DVD של Yuja Wang המופלאה מנגנת את הקונצ'טו הראשון של מנדלסון, עמ המנצח הפוץ Kurt Masur
61YPKFbRYFL._SL1024_.jpg


ואני שם לב במקביל לכל מיני רבדים, כולל למשל:
  1. כמה שהפסנתרנית מתוקה
  2. איך שלמרות גילה הצעיר, היא מנגנת את הפקיד "טוב" יותר מכמה וכמה פסנתרנים מדופלמים, ממש באיכות של סופרסטאר
  3. איך שהמנצח פוץ, ובהרבה מקומות התזמורת לא יחד איתה, למרות שהיא מנגנת בצורה יציבה, לא שהיא משנה טמפים ומפציצה רובאטי בלי הכרה
  4. איזה יופי של מגע יש לה
  5. איזה צבעים (מוזיקאליים) יפים יש לכלי התזמורת
  6. איך המערכת מעבירה את כל זה בצורה מלאת חיים
  7. איזה רובאטואים יפים ועדינים היא עושה (במקומות שהליווי של התזמורת הוא בקוים ארוכים ברקע, ואין שאלת תיאום)
  8. איך היא נתנת משמעות מוזיקאלית לכל מיני פסאז'ים שאצל אחרים הם סתם תווים רצים למעלה/למטה
  9. איך שהפסנתר מובלט בהקלטה
  10. איך זה שבתחילת הפרק השני יש בתזמורת תפקיד חשוב לצ'לי, בשתי קבוצות, אבל מראים רק את הוויולות
  11. איך ששומעים את הכוון האופייני של סטיינווי
  12. איך היא משתמשת יפה בפדאל
וכו' וכו', ובין כל השאר, במקביל, יש גם את #5 ו-#11, וזה כייף! :)

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ואני שם לב במקביל לכל מיני רבדים, כולל למשל:
  1. כמה שהפסנתרנית מתוקה
  2. איך שלמרות גילה הצעיר, היא מנגנת את הפקיד "טוב" יותר מכמה וכמה פסנתרנים מדופלמים, ממש באיכות של סופרסטאר
  3. איך שהמנצח פוץ, ובהרבה מקומות התזמורת לא יחד איתה, למרות שהיא מנגנת בצורה יציבה, לא שהיא משנה טמפים ומפציצה רובאטי בלי הכרה
  4. איזה יופי של מגע יש לה
  5. איזה צבעים (מוזיקאליים) יפים יש לכלי התזמורת
  6. איך המערכת מעבירה את כל זה בצורה מלאת חיים
  7. איזה רובאטואים יפים ועדינים היא עושה (במקומות שהליווי של התזמורת הוא בקוים ארוכים ברקע, ואין שאלת תיאום)
  8. איך היא נתנת משמעות מוזיקאלית לכל מיני פסאז'ים שאצל אחרים הם סתם תווים רצים למעלה/למטה
  9. איך שהפסנתר מובלט בהקלטה
  10. איך זה שבתחילת הפרק השני יש בתזמורת תפקיד חשוב לצ'לי, בשתי קבוצות, אבל מראים רק את הוויולות
  11. איך ששומעים את הכוון האופייני של סטיינווי
  12. איך היא משתמשת יפה בפדאל
וכו' וכו', ובין כל השאר, במקביל, יש גם את #5 ו-#11, וזה כייף! :)

עמיר

כן, אכן יפה מאד..
אך משום מה איני מבחין בהתיחסות משמעותית מצידך לסאונד של המערכת, בטח שלא בפרופורציה שהתעקשת להפגין לאורך רוב הדיון הזה.:)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
כן יפה מאד..
אך משום מה איני מבחין בהתיחסות משמעותית לסאונד של המערכת, בטח שלא בפרופורציה שהתעקשת להפגין לאורך רוב הדיון הזה.:)
#5 ו-#11 הם התיחסויות משמעותיות, עבורי, בהקשר, אבל לא היחידות -- וחזרתי וכתבתי את זה שוב ושוב, המערכת היא חלק, ורק חלק, אבל לא פחות מחלק, משמעותי בכייף שלי.

חוצמזה, מנדלסון, ועוד בקונצ'רטו, זה לא בדיוק משהו שמאתגר את המערכת. המידה שבה המערכת לכשעצמה מקבלת תשומת לב היא פונקצייה של מה שמנוגן. למשל במוזיקה רבקולית, המעקב אחרי הולכת הקולות גם הוא לוקח חלק מתשומת הלב, אבל אם זה אורגאן רציני, אז גם הצליל שלו לוקח יותר תשומת לב... :)

לא מדובר בהתייחסויות סטאטיות וקבועות. אלה לא שבלונות. זו האזנה רב-רבדית, ואם יש בעייתיות עם התנהלות המערכת, זה בהחלט פוגע בהנאתי הכללית.

ועכשיו אתה ממשיך להצדיק את עצמך, כאילו לא טעית... :eek:
מבחינתי, לא לקחת אחריות על הטעויות שלך ולא הודית בהן :(
הסיפור שלך, על זה שאתה הראשון להודות בטעות, מוטעה/מטעה גם הוא... :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
עמיר,
אתה פופאי... (הגשש החיוור)(ורד נבול)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
1. אין על יוג'ה.
2. אם אתה מצליח בו זמנית גם "להיבלע" במוסיקה, לקלוט את כל הניואנסים שלה - ו ג ם להקשיב לכל מיני ניואנסים במערכת תוך כדי בלי לאבד בכלל את הקשר למוסיקה - כל הכבוד ! יש לך טווח קשב ענק שלי אישית אין. אצלי המערכת יכולה רק להפריע, וכמה שהיא מפריעה פחות זה אומר שהיא מערכת יותר טובה. המערכת המושלמת כאמור מבחינתי תהיה זו שתיעלם לחלוטין ותשאיר רק את המוסיקה. בעצם זה פשוט - כשאני הולך לקונצרט חי יש רק מוסיקה ? (בלי להכניס למשוואה שכנים מעצבנים ). אז אני רוצה אותה חוויה בבית. אני מבין שאתה מעדיף שתהיה שם מערכת מורגשת. אם למשל אתה נועל נעליים (הנה הצלחתי למצוא דוגמה בלי בלונדיניות) אתה מעדיף להרגיש אותן ולהיות מודע להן כל הדרך במקום פשוט ללכת וליהנות מהנוף. לגיטימי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אם למשל אתה נועל נעליים (הנה הצלחתי למצוא דוגמה בלי בלונדיניות) אתה מעדיף להרגיש אותן ולהיות מודע להן כל הדרך במקום פשוט ללכת וליהנות מהנוף. לגיטימי.
אם אתה משווה את תפקיד וסיבוכיות הנעליים בהליכה לתפקיד וסיבוכיות המערכת בהאזנה, ברור שאתה מגיע לאבסורד מטופש.

אם כבר, יותר לעניין (אבל עדיין לא ממש אנאלוגייה טובה) יהייה להשוות את תפקיד המערכת לתפקיד המכונית בטיול שאינו כולל הליכה ברגל. אתה יכול ליהנות מהנופים שאתה רואה גם כשאתה נוסע במאזדה 2 כפי שייש לי, וגם כשאתה נוסע למשל ב-BMW סידרה 7. שאלה אם חשוב לך שגם המכונית תהייה כייפית, והכיף מהנהיגה הוא עבורך חלק מהותי בעניין, או שזה סתם שולי, והעיקר שהמכונית מביאה אותך לראות את הנופים שאתה רוצה.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני מבין שאתה מעדיף שתהיה שם מערכת מורגשת. אם למשל אתה נועל נעליים (הנה הצלחתי למצוא דוגמה בלי בלונדיניות) אתה מעדיף להרגיש אותן ולהיות מודע להן כל הדרך במקום פשוט ללכת וליהנות מהנוף. לגיטימי.

ברק, הוא מדבר על חווית וההנאה שלו מהבעלות , אחרת מה יכול להיות מורגש במערכת שלא קשור למוסיקה?, רק חוסר השלמות, והפאשלות של המיכשור שבאות לידי ביטוי.
אחרת, כשהמערכת מושלמת, אין לה אישיות, הדבר היחידי שקיים הוא המוסיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
ברק, הוא מדבר על חווית וההנאה שלו מהבעלות , אחרת מה יכול להיות מורגש במערכת שלא קשור למוסיקה?, רק חוסר השלמות, והפאשלות של המיכשור שבאות לידי ביטוי.
אחרת, כשהמערכת מושלמת, אין לה אישיות, הדבר היחידי שקיים הוא המוסיקה.
אתה מביא הכל למושגים הצרים שאתה מכיר.

כבר הודית בזה פעם אחת:

מצטער להודות אבל לא עלה בדעתי מעולם לשבת להאזין ולהנות מהסאונד כסאונד בפני עצמו, פשוט אין לי את הדמיון היצירתי הזה..
אבל אפילו את שבריר ההבנה הזה איבדת.

יש על זה חוק מרפי:
If you explain something so clearly that nobody can possibly misunderstand, somebody will misunderstand

ועם צרות מוח/עיין/הבנה קשה להתווכח.
בעצם אולי אין טעם, אם כי בזבזתי הרבה זמן על הסברים מפורטים.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אתה מביא הכל למושגים הצרים שאתה מכיר.

עמיר, ועל זה אמרו חכמים...
"חשוב תמיד לשמור על ראש פתוח, אך לא יותר מדי פתוח כי השכל עלול ליפול החוצה".
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר, ועל זה אמרו חכמים...
"חשוב תמיד לשמור על ראש פתוח, אך לא יותר מדי פתוח כי השכל עלול ליפול החוצה".
הם התכוונו רק למקרים שבהם יש מה שייפול החוצה :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור