הסתכלות אישית על תערוכת מינכן בהקשר של רמקולים

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אמיר (וגם יוסי). אתם פשוט לא מבינים את המהות והקונספט של תערוכה כזו, ויותר מכך את תנאיה.

א. תנאים : קטסטרופה. מכל צד יושבת לך מערכת של חדר אחר, חדרים פתוחים, אנשים מדברים (השנה מעבר לרגיל), בחוץ גרמנים צוחקים. מצלמות, אנשים מסתובבים, סוויט ספוט פיצי שברגע שמתיישב לך מישהו שם או ליד, גמרנו.

ב. ג'אן פול גוטיה. או במילים אחרות , נראה לך שמישהו לובש כזה ברחוב? ראית פעם תצוגת אופנה<? אז כן, גם פה זו תצוגת אופנה. למה אתה חושב מגיקו הביאו רמקולים כחולים מטאלים? למה DEVIALET הביאו שבלולים? למה אסטל וקרן שמו על מגבר פיצקלה B&W 800 ? למה איסטלון הביא את הבנות שלו?

כי זו תצוגת אופנה. כל אחד מנסה לדחוף לחדר את המיטב שהוא יודע ליצר, ומצפה שנורא נתלהב. בחלק מהמקרים זה גם ישמע טוב למרות התנאים (תשב בחדר של קנטון מפוצץ באנשים) .

ג. המציגים. חלקם הם בכלל לא היצרנים, כי אם היבואנים. חלקם הוא סתם אנשים שבאו בנוסף לעזור. הבן של, האמא של, החברה, או סתם מישהו ששכרו כי צריך . לא פעם ולא פעמים נתקלתי במציגים שפשוט לא ידעו לענות לי ואמרו לי לחכות אם אני רוצה שהממציא, הבנאי, יגיעו.

ד. סוג המוזיקה. אחינו, אתה בגרמניה. אם כל הכבוד. מה אתה חושב שכל הגרמנים רצים על מה שאתה אוהב? המדינה שבה דיוויד הסלהוף הוא אליל?!?! . כמו כן השנה היו המון המון אסייאתים והודים. והם הרבה הרבה הרבה יותר מעניינים ממך. וממני (ואני הסתובבתי עם תג עיתונאי בכל מקום בצורה בולטת).
שמעתי שיחה במעלית של שני מציגים (לא זוכר את החברות) שדיברו בדיוק על זה שהם רוצים לסגור עסקאות כי יש פה חבר'ה רציניים עם כסף. באת לקנות? לא, אז למה שהם יתייחסו אלייך.

ה . (סוף פסוק) , בשילוב הכל, חוץ מכמה רמקולים מאוד מסויימים בחדרים מאוד מסויימים, עם רגע מאוד מסויים (אין גרמני צוחק בחדר) אין רמקול שישמע טוב עם מה שאתה רוצה. להפך, מציג שיהיה מוכן בתנאים לא אופטימלים ושאתה לא לבד בחדר איתו לאתגר את הרמקול, צריך להיות עם ביצים מחרסינה, או אידיוט, או שהצעת לו זכרון דברים.
היה ויושב איתו בחדר עיתונאי של עיתון גדול בגרמניה/ארה"ב/יפן, והוא החליט שהבחור הנחמד הישראלי רוצה לשמוע משהו שממש לא מתאים לסיטואציה , והמערכת תשמע על הפנים, עדיף שישאיר את הציוד שם, עלות ההובלה לארץ המוצא תגרום לו כבר לפשיטת הרגל הממשמשת ובאה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
זאת בדיוק ------- האודיופילית המאוסה הזאת. לשים חצי זמרת ורבע כלי מיתר לידה, ולהתמוגג מכמה יפה זה נשמע. זה לא מבחן למערכת. הדברים האלה נשמעים טוב בכל טרנזיסטור.

המסע שלך מענין.
אז אתה אומר, התחלת אי-שם ברמקולים מנגנים, גדלת לרמקולים מתים, ועכשיו אתה במסע חזרה לרמקולים מנגנים?
מה שאותי מענין במסע שלך (פוסט יפה, אגב, תודה), זה למה הדעה שעל פיה אין צורך ברדיפה אחרי הצליל ה"אמיתי" - כי הוא לא קיים - מובילה אוטומטית לביטול של רמקולים יותר מדוייקים ומזיזה אותך לכיוון של רמקולים מייפייפים?
אני בנקודה הרבה יותר מוקדמת במסע, מפאת גילי הצעיר ממך, אך זה מענין קצת תפיסות "אודיופיליות" דומות - עד כמה שיש דבר כזה - מובילות בכל זאת לדרכי פעולה שונות בתכלית.

היי מתן, אמנם השפה שלך עשירה מאוד, אבל או**ות אינה אמורה להיות חלק מהשפה פה. אשמח שתערוך את ההודעה למשהו נעים יותר.

תודה, אורי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אז אתה אומר, התחלת אי-שם ברמקולים מנגנים, גדלת לרמקולים מתים, ועכשיו אתה במסע חזרה לרמקולים מנגנים?
זה לא בדיוק/בערך מה שאני אומר :)

התחלתי אי שם ברמקולים עלובי נפש (פטיפון מונו בגודל תיק יד), התקדמתי לרמקולים שמנגנים (Kef Concerto), עברתי לרמקולים ששמעתי ששימשו באולפני הקלטות (Kef 105.2, שהפליצו באס כמו אכלני חומוס מדופלמים), משם ל-B&W Matrix 2, גם בגלל שהבנתי שהם משמשים אולפני הקלטות של מוזיקלאסית, ומשם המשכתי עם B&W לדורותיהם, מאותה סיבה, וכנ"ל גם עם ציוד שאינו רמקולים.

מה שאותי מענין במסע שלך (פוסט יפה, אגב, תודה), זה למה הדעה שעל פיה אין צורך ברדיפה אחרי הצליל ה"אמיתי" - כי הוא לא קיים - מובילה אוטומטית לביטול של רמקולים יותר מדוייקים ומזיזה אותך לכיוון של רמקולים מייפייפים?
יש מצב שקצת הפכת את היוצרות :)

זה לא ש"מדוייק" גורר "פסול", אלא ש"מיופייף" כבר אינו גורר "פסול".

למעשה, אין כאן אוטומאט -- להיפך -- זו תוצאה של מודעות, וויתור על האשלייה (שממילא אינה ניתנת למימוש מעשי) שמדובר כאן ב"אמיתי" / "נכון" / "ריאליסטי" וכד', להלן "אנר" :)

למעשה, הרוב המוחלט של האודיופילים שאני מכיר טוענים שהם מחפשים את ה"אנר", כשבפועל הם מחשים את מה שהם אוהבים ושנשמע להם טוב, וטוענים שזהו ה"אנר".

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
אמיר (וגם יוסי). אתם פשוט לא מבינים את המהות והקונספט של תערוכה כזו, ויותר מכך את תנאיה.

א. תנאים : קטסטרופה. מכל צד יושבת לך מערכת של חדר אחר, חדרים פתוחים, אנשים מדברים (השנה מעבר לרגיל), בחוץ גרמנים צוחקים. מצלמות, אנשים מסתובבים, סוויט ספוט פיצי שברגע שמתיישב לך מישהו שם או ליד, גמרנו.

ב. ג'אן פול גוטיה. או במילים אחרות , נראה לך שמישהו לובש כזה ברחוב? ראית פעם תצוגת אופנה<? אז כן, גם פה זו תצוגת אופנה. למה אתה חושב מגיקו הביאו רמקולים כחולים מטאלים? למה DEVIALET הביאו שבלולים? למה אסטל וקרן שמו על מגבר פיצקלה B&W 800 ? למה איסטלון הביא את הבנות שלו?

כי זו תצוגת אופנה. כל אחד מנסה לדחוף לחדר את המיטב שהוא יודע ליצר, ומצפה שנורא נתלהב. בחלק מהמקרים זה גם ישמע טוב למרות התנאים (תשב בחדר של קנטון מפוצץ באנשים) .

ג. המציגים. חלקם הם בכלל לא היצרנים, כי אם היבואנים. חלקם הוא סתם אנשים שבאו בנוסף לעזור. הבן של, האמא של, החברה, או סתם מישהו ששכרו כי צריך . לא פעם ולא פעמים נתקלתי במציגים שפשוט לא ידעו לענות לי ואמרו לי לחכות אם אני רוצה שהממציא, הבנאי, יגיעו.

ד. סוג המוזיקה. אחינו, אתה בגרמניה. אם כל הכבוד. מה אתה חושב שכל הגרמנים רצים על מה שאתה אוהב? המדינה שבה דיוויד הסלהוף הוא אליל?!?! . כמו כן השנה היו המון המון אסייאתים והודים. והם הרבה הרבה הרבה יותר מעניינים ממך. וממני (ואני הסתובבתי עם תג עיתונאי בכל מקום בצורה בולטת).
שמעתי שיחה במעלית של שני מציגים (לא זוכר את החברות) שדיברו בדיוק על זה שהם רוצים לסגור עסקאות כי יש פה חבר'ה רציניים עם כסף. באת לקנות? לא, אז למה שהם יתייחסו אלייך.

ה . (סוף פסוק) , בשילוב הכל, חוץ מכמה רמקולים מאוד מסויימים בחדרים מאוד מסויימים, עם רגע מאוד מסויים (אין גרמני צוחק בחדר) אין רמקול שישמע טוב עם מה שאתה רוצה. להפך, מציג שיהיה מוכן בתנאים לא אופטימלים ושאתה לא לבד בחדר איתו לאתגר את הרמקול, צריך להיות עם ביצים מחרסינה, או אידיוט, או שהצעת לו זכרון דברים.
היה ויושב איתו בחדר עיתונאי של עיתון גדול בגרמניה/ארה"ב/יפן, והוא החליט שהבחור הנחמד הישראלי רוצה לשמוע משהו שממש לא מתאים לסיטואציה , והמערכת תשמע על הפנים, עדיף שישאיר את הציוד שם, עלות ההובלה לארץ המוצא תגרום לו כבר לפשיטת הרגל הממשמשת ובאה.
עורי_ו, עמיר כותבים ב-ע'.

ואני תמיד שמח לקרוא הסברים על כמה אני לא מבין דברים.

הרי לא צריך להיות גאונים ממש גדולים כדי להבין את התכנים שהעלית, עוד לפני שהעלית אותם.

ברור, והייה ברור מראש, שזו "תצוגת אופנה", וברור, והייה ברור מראש, (וגם התייחסתי לזה במידה מסויימת) גם שזה סיכון להדגים עם קטעים לא מוכרים, וגם ברור, והייה ברור מראש, שהמדגימים אינם המומחים לדבר.

העליתי נקודה שהפריעה לי אישית, לא מתוך ציפייה שזה יהייה אחרת, ו/או שמישהו שם ישנה משהו וילמד לפעם הבאה, כי איזה חובב אחד כתב באיזה פורום בעברית שזה לא מצא חן בעיניו.

זה התחיל עקום כבר כששמת פוקוס על נקודה שולית של משהו שהזכרתי שהפריע לי בתערוכה, והמשיך בפעמים הנוספות שמשכת אותי בלשון לכיוונים שלך, שמראש לא היו ואינם שלי.

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
למעשה, הרוב המוחלט של האודיופילים שאני מכיר טוענים שהם מחפשים את ה"אנר", כשבפועל הם מחשים את מה שהם אוהבים ושנשמע להם טוב, וטוענים שזהו ה"אנר".
עמיר

"אמיתי נכון וריאליסטי" פלוס ההטייה האישית של כל אינדיווידואל.
מערכות טובות יכולות להיות שונות, ואפילו לא לטעם שלך, ועדיין תהייה הסכמה אוביקטיבית שהן טובות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
"אמיתי נכון וריאליסטי" פלוס ההטייה האישית של כל אינדיווידואל.
מערכות טובות יכולות להיות שונות, ואפילו לא לטעם שלך, ועדיין תהייה הסכמה אוביקטיבית שהן טובות.
לא מדובר בסתם "הטייה אישית", אלא בבעייתיות אינהרנטית, מובנית ועמוקה, כאשר ברוב המוחלט של המקרים ולרוב המוחלט של האנשים אין בכלל אפשרות להשוות את מה שהמערכת מפיקה לבין מה שהוקלט, ואחרת אין הרבה משמעות ל"אמיתי נכון וריאליסטי".

כבר קשקשתי על הנושא לא מעט בפוסטים אחרים, ואין טעם להיכנס לכל זה כאן שוב.

לדעתי, הסכמה של הרבה דיעות סובייקטיביות אינו שקול לאובייקטיביות,
ומערכת "טובה" אינה שקולה ל"אמיתית נכונה וריאליסטית".

למשל, הרבה מאוד אנשים יכולים להסכים ביניהם שמערכת שמייצרת במת ענק ואינספור פרטים וכו' היא מערכת "טובה", אבל אם תלך במציאות לאתר ההקלטה, ותשמע שם את אותם מבצעים, לא תשמע במת ענק שכזו ו/או אינספור פרטים כאלה (חלק גדול מהעניין הוא גם ההקלטה). כלמר, כל העסק רחוק מלהיות "אמיתי נכון וריאליסטי" :(

עמיר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
למשל, הרבה מאוד אנשים יכולים להסכים ביניהם שמערכת שמייצרת במת ענק ואינספור פרטים וכו' היא מערכת "טובה", אבל אם תלך במציאות לאתר ההקלטה, ותשמע שם את אותם מבצעים, לא תשמע במת ענק שכזו ו/או אינספור פרטים כאלה (חלק גדול מהעניין הוא גם ההקלטה). כלמר, כל העסק רחוק מלהיות "אמיתי נכון וריאליסטי" :(
עמיר

גם אני איני מעוניין להכנס לוויכוח..;)
אבל....
אתה מדבר בעליל על מצב שהוא חסר פרופורציות, מצב כזה לעולם לא יכול לעבור זוג אוזניים מיומנות, כי תמיד קיימים בהקלטה נתונים שמאמתים את החיבור או ניתוק מ-האמת.
חוץ מזה,
האם לא יתכן שתסכים שיש מערכות אחרות שעונות לטעם שונה משלך שהן עדיין טובות בכל פרמטר??
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
גם אני איני מעוניין להכנס לוויכוח..;)
אבל....
אתה מדבר בעליל על מצב שהוא חסר פרופורציות, מצב כזה לעולם לא יכול לעבור זוג אוזניים מיומנות, כי תמיד קיימים בהקלטה נתונים שמאמתים את החיבור או ניתוק מ-האמת.
ממש לא. להיפך -- אנשים (אם תרשה לי לקרוא כך לאודיופילים) נתפסים דווקא לדברים הלא-אמיתיים/נכונים/פרופורציוניים כאילו הם עדות לטיב ולריאליזם.

למשל:
  • פרטי-פרטים, כמו נגיעת הקשתות במיתרים, טפיחת האצבעות על גשר הכינור/גיטארה, נשימות חלשות, וכו', הם פרטים שבמציאות לא שומעים אותם מהבמה לאולם, והם נמצאים בהקלטות רק כי המקרופונים נמצאים במרחקים שבהם כן שומעים אותם, אבל זה עיוות (במשמעות שוני מהמקור, לא במשמעות THD)

  • הרמזים הטיבעיים לכיווניות נובעים מהפרשי פאזה והפרשי עוצמה בין מה שמגיע לכל אוזן מהשתיים בנפרד. בהקלטות רגילות, המיקרופונים אינם נמצאים במקום של אוזני מאזין, אלא לרוב בקדמת הבמה ובגובה, ולפעמים מיקרופון לכל כלי/קבוצה, וכמעט בכל מקרה יותר משניים. כלומר הרמזים ה"טבעיים" שנקלטים ע"י המקרופונים הם מבורדקים וחסרי משמעות, וכל הכיווניות המדוייקת שאנחנו מוצאים ב"במה" אינה טבעית כלל, אלא מיוצרת במיקס.

    חוצמזה, במציאות, כיווניות מדוייקת נתפסת רק להרכבים קטנים וקרובים. כשישבים באולם ושומעים תזמורת במציאות אין כיווניות חדה כזו.
וכו' וכו'.

עמיר
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
עמיר, הפוסט באמת יפה, אבל לטעמי, יפה אפילו עוד יותר הדרך שלך.
אין לי מושג מה היה בסט הקודם ומה יש בו עכשיו, אני רק מבין שהכנסת פטיפון, עברת להגברת שפופרות וכעת אתה מחפש את הרמקולים שלא רק יתאימו לנ"ל אלא גם ירימו את הסט בעוד מדרגה ויביאו אותך להתרגשות הנכספת.
וכל זה בלי להכנס לפלפולים המיותרים בעיני של איזו טכנולוגיה "נכונה" יותר,או "מעוותת" פחות.
מערכת טובה צריכה לספק התרגשות שמקורה בצליל טבעי, הרמוני, דינמי ומדויק. וכל הפרמטרים הללו בסופו של דבר סובייקטיביים. הגברה טובה וכמוה גם רמקולים מתאימים צריכים לספק פירוט, שקיפות מהירות, שליטה, מיקרו דינמיות וטבעיות שמביאות לידי ביטוי גם תמונת סטריאו ובמה שמכניסה אותך אל תוך החוויה המוסיקלית. את זה אפשר לקבל ממערכות שבנויות בטכנולוגיות שונות ואין אחת נכונה יותר, או פחות. אני מצאתי את כל זה בהגברת שפופרות ובשילוב מקור עם אוריינטציה "אנלוגית" (בנוסף לפטיפון) וכשהסט כולו סיפק לי צלילים שנשמעו לי טבעיים, הרמוניים ומוזיקליים, הבנתי שאני "שם".
אם אני מבין נכון,אתה עכשיו בתוך התהליך הזה.
ומי שנמצא בתוך התהליך וטורח לנסוע לתערוכה בחו"ל על מנת ללמוד את ההיצע -ולו גם בתנאים רחוקים מלהיות אופטימליים, לטעמי עושה דרך נכונה. בוגרת.
כל שנותר לי להמליץ לך זה לנסות לבדוק עכשיו גם מההיצע בארץ - לך לשמוע את המגנפאן למשל (בהנחה שהגברת השפופרות שלך "שרירית"). בדוק גם הורנים. בדוק עם היבואן של מערכת ההגברה שלך מה יש לו להציע ובדוק מה עושים יבואנים או מפיצים של חברת ההגברה הזו בחו"ל. חפש לך עוד ועוד רמקולים פוטנציאלים להשוואה. אני בטוח שבסוף תמצא את מה שהכי נכון עבורך, בדרכך.
בזמנו נהג לכתוב כאן (בפורום) אחד שעבר דרך דומה, שטלטלה אותו לגמרי והביאה אותו בסוף לצמד הורנים שמחוברים למגברי set שפופרתיים מעוטי וואטים. על הדרך גם רכש פטיפון מושקע. שווה לבדוק ואולי לדבר איתו.
בהצלחה. (ורד)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יש כאן ביטוי לשתי השקפות בתחום. נראה לי שיש בהן בעיות.

ראשית, המסקנות המתבקשות מהן.

א. על הפער בין מדויק ונעים
1. מוזיקה, כאקסיומה, היא עניין מהנה לאוזן, יפה לנשמה. אם לא, בוודאי אם ההפך, חבל על כל המאמץ וכו'.
2. מערכת מדויקת נשמעת פחות מושכת מאשר...
3. ...מערכת שמשדרת מוזיקה באופן נעים.
4. דבר כזה נוצר באמצעות עיוות.

כלומר: כדי שמוזיקה תישמע נעים היא צריכה לעבור עיוות
המסקנה: מוזיקה שבמקורה לא עברה עיוות מהבסיס, היא לא נעימה.

ב. על הההקלטה השגויה והמערכת הנכונה המתקנת זאת
1. הקלטה היא האופן שבו אוצרים את המוזיקה.
2. הקלטה, יודעים כולם, נעשית באופן שונה מהאזה לביצוע חי; ע"ע שפע מיקרופונים הקרובים לכלים. מה שיוצר שפע פרטים וכו'
3. מערכת שמשמיעה הקלטה כזו על כל המרכיבים הנ"ל, שותפה למשהו לא טבעי
4. לכן, מערכת שאינה מעבירה את כל מה שהוקלט - לא "טבעי", כאמור - עדיפה על מערכת שמביאה את כל מה שיש במדיום, מכיוון שהיא מביאה מרכיבים לא טבעיים (כך גם לגבי במה, מיקום וכו').

כלומר: מערכת שמשדרת פחות ממה שיש בהקלטה הלא טבעית וכולי, היא מערכת עדיפה.
המסקנה: מערכת בעלת יכולת מופחתת היא המערכת העדיפה.

*****************************************************************************************************************
שנית, דעתי לגבי ההשקפות האלה.

א. ההבחנה בין נעים ומדויק, כאשר הנעים מקורו בעיוות והמדויק והנכון הוא פחות נעים, לא ממש מסתדרת לי עם החוויה המוזיקלית שלי, בקונצרט ובבית. מערכות מדויקות שרק זה מה שהיה לומר עליהן, גרמו למוזיקה להישמע סינטתית, באמצעות כל מיני הדגשות שנטען לגביהן שזה "דיוק". אבל זה לא, זה סתם מערכת צווחנית, או כזו שלוקה בעניינים אחרים.

ב. נקודת הייחוס היא הצליל הטבעי המופק באולם באמצעות כלים אקוסטיים. זה לא אומר שההקלטה נעשית באופן האמור לדמות את ההאזנה לקוצרט. אין גוזרים מהראשון לשני. לאחר שההקלטה נאצרה והועברה למדיום (דיגיטלי, אנלוגי), למערכת יש תפקיד אחד בלבד: לשדר את כל מה שיש במדיום, לא להחסיר דבר, לא להוסיף דבר. כלומר: אם יש פרטי פריטה בהקלטה, ממש לא משנה אם המאזין בקונצרט שומע אותם ממקומו. כן משנה אם מערכת/רכיב א' יודעים לעשות אתזה בהשוואה למערכת/רכיב ב'. לומר שזה בסדר שרמקול א' לא משדר פריטה, למרות שב' כן, בגלל שהמאזין לא שומע אותה בקונצרט חי, היא יצירת תקן חדש לאיכות. הפוך, למען הדיוק.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
היי מתן, אמנם השפה שלך עשירה מאוד, אבל או**ות אינה אמורה להיות חלק מהשפה פה. אשמח שתערוך את ההודעה למשהו נעים יותר.

תודה, אורי.
1. תודה על המחמאה. o_O
2. לבקשתך המנומסת - ערכתי.
3. תיאוריית תצוגת האופנה - היפנמתי. זו כנראה תובנה שמקבלים רק כשטסים לשם. ובקיצור... טווסייה. (מלשון טווס).
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
כמה מחשבות שלי (שהן לא בגדר המלצות ובטח לא קביעות - אני נזהר בדברי כי עמיר רגיש לכל ניואנס :) ).
1. אני חושב שדי ברור לכולם שתערוכות זה בשביל "הקטע", להתרשם, לראות למה רוצים לחזור מאוחר יותר. זה מזכיר לי מה קורה כשאני נכנס לדיוטי פרי : אני משפריץ על עצמי כל מיני בשמים עד שאני מאבד את חוש הריח לחלוטין (ואז עובר לשוקולדים ...).
2. אני לא מאמין שתמצא רמקולים יותר טובים ממה שיש לך במחיר זהה או דומה (ויסלחו לי אלה שלא יודעים מה יש לך .. אבל מכבד את רצונך לדיסקרטיות בנושא). לטעמי האישי משהו עדיין "לא עובד" בהעמדה החדשה שלך בבית החדש. זו כאמור הרגשה אישית שלי. כנראה כי אני אישית אוהב לשבת ממש קרוב, וכל המערכות שאהבתי עד היום היו "אינטימיות" ובחלל קטן שבו אתה יושב קרוב למערכת.
3. אם הא-קאפלה הן אכן משאת לב, יש כל מיני אופציות להשיג אותן. קודם כל נאמר שבהיעדר מפיץ בארץ ניתן יהיה לקבל אותם בזול יותר. שנית שער היורו, שהתקרב בעבר ל 5 שקל, יורד לכיוון ה 4. ואחרון - כמו כל מוצר, עם קצת סבלנות רמקולים כאלה יופיעו בלוחות עוד שנתיים שלוש בסביבות ה 20,000. וחוץ מזה שווה לבדוק דגמים אחרים של החברה אם אהבת את הדגם הזה. ראיתי למכירה רמקולים יד שנייה מדגמים אחרים שלהם ב20,000 יורו.
4. מתנוש - כולנו מחכים לרגע שגם אתה תעבור לתיבות "מנגנות "...
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
עמיר
קשה להאמין שבתערוכה תמצא את הרמקול העתידי שלך.
סביבת ההשמעה,והציוד בדרך כלל אינם תואמים למציאות.
פעם אחת בחיי רכשתי רמקול בצורה כזו,ותוך חודש מכרתי אותו.
היום אני חיי רמקול שהקשבתי לו פעמיים,בפעם הראשונה שני שירים בלבד.
וכשחשבתי שאני כן רוצה אותו,4 שעות ברציפות.
לשנות מה-800 לרמקול טוב אחר,לא יהיה קל.
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
עמיר,
נהניתי לקרוא את מקצת מהחוויות שלך בגרמניה, ניכר שעשית חיים וגם החכמת.

אפתח בטיעון כללי בהקשר של המערכת שלך.
אני לא מתבייש לומר שאת רוב המערכות ששמעתי בארץ לא אהבתי, לדעתי רובן משעממות במובן הזה שהן בעיקר לא טבעיות.
יש להבין, טבעיות הצליל היא אחד הדברים החשובים ביותר (עבורי). מעטות הן המערכות שבהן הפסנתר משוחזר כפסנתר והכינור ככינור. ברובן המצב אחר; הפסנתר נשמע כמו אוסף פעמונים בעלי צלילים מדומים, ולא שומעים את העץ של הפסנתר, את ה-body שלו, לא את הכובד של הקלידים, שלא לדבר על החומר ממנו הם עשויים: שנהב.

לגבי פרטים - אני לא רוצה לומר שהמצב מחפיר אלא שברוב המערכות, גם העניין הזה לוקה בחסר, ואני לא מדבר כרגע על הקלטה זו או אחרת, אלא באופן כללי, כמה מערכות מסוגלות בכלל לשחזר 120 נגני תזמורת בסימפוניה של מאהלר?
ובכן, כפי שאתה בוודאי יודע ומכיר, לא את כל הפרמטרים ניתן לשחזר באופן מלא, לפחות לא בהקשר של מה שאתה בדיוק אוהב ורוצה, אבל אפשר לנסות ולהתקרב לכך.

כאשר שמעתי את המערכת שלך (הקודמת. הנוכחית אמורה להיות ״על הנייר״ טובה יותר) הבנתי מיד שמדובר באדם שאוהב מוסיקה ושחשובה לו איכות, בניגוד גמור ל״אוהב ציוד״ או אודיופיל לצורך האודיופיליה.

אני לא מרבה לחלק מחמאות, במיוחד לא למערכות שהן לא ****, אבל אצלך שמעו טוב. טוב מאוד. זו מערכת שבהחלט לא גורמת לעייפות שמיעה, להיפך היא גורמת לעניין; שיחזור הכלים הוא אמיתי עד כמה שניתן, והבמה די ריאליסטית אם כי לא מספיק טרנספרנטית ופתוחה (ולטעמי החדר קטן בשביל הרמקולים).

קראתי על הרמקולים שלך לא פעם ולא פעמיים שהם לעיתים נשמעים אנליטיים מדי, כלומר חסר להם את ה-life הזה שבתוך המוסיקה שפורץ עם רמקולים שונים. כמו כן, כפי שידוע לך הם מאוד תובעניים וההגברה צריכה להיות משהו מיוחד כדי להוציא מהם את מה שהם בוודאי מסוגלים לו.
אני לא בטוח כלל שהצעד הזה, של החלפת רמקול, בא אך ורק משיקול רציונלי - שיפור הסאונד.
לעיתים השינוי הוא לשם השינוי.

המג׳יקו הוא רמקול טוב, רבים הם האנשים שחוזרים מהתערוכות ומציינים אותו לטובה, אולי הוא כזה - ״רמקול של תערוכות״ (?), זה שמתבלט מעל השאר בגלל משהו שאין לאחרים. כך גם קורה עם ההגברה של Nagra אגב.
השאלה אם המשהו הזה נשמר לאורך זמן או מהווה קטליזטור לשידרוג/שינוי הבא. אלה שאלות שכדאי לענות עליהן.

בהצלחה.
 

נערך לאחרונה ב:

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
402
מעורבות
81
נקודות
28
הי עמיר,
לא מפתיע שאהבת את הויויד , במקרה שלך זה אותו מתכנן.. אני לא יודע האם החלפת הגברה מאז רמת גן , אבל הרמקול שלך אולי יהנה מהגברה באותה רמה ממה ששמעת בתערוכה.
אם החלטת באמת לשנות כיוון מהריאליזם והנייטרליות וקצת לצבוע את הצליל אז שופרים הם באמת מתמודד ראוי. קח בחשבון שכדי להנות מהם כדי להתאים להם הגברת מנורות סינגל אנדד איכותית, ודגש על איכותית (שנה שעברה הציגו עם סט של אינשטיין - היה מעולה). יש אצל דני בכור אוונטגארד דואו מיד שניה במחיר שפוי, אמנם לא אקפלה אבל בהחלט בכיוון.

http://www.audio2.co.il/biz/biz.htm?d=16&prod=4090
בהצלחה במסע ואל תשכח להנות ואולי גם לשתף..

דא
אם אהבת וילסון , אז גם סאשה הוא אופציה מצויינת.
איל
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
יש כאן ביטוי לשתי השקפות בתחום. נראה לי שיש בהן בעיות.

ראשית, המסקנות המתבקשות מהן.

א. על הפער בין מדויק ונעים
1. מוזיקה, כאקסיומה, היא עניין מהנה לאוזן, יפה לנשמה. אם לא, בוודאי אם ההפך, חבל על כל המאמץ וכו'.
2. מערכת מדויקת נשמעת פחות מושכת מאשר...
3. ...מערכת שמשדרת מוזיקה באופן נעים.
4. דבר כזה נוצר באמצעות עיוות.

כלומר: כדי שמוזיקה תישמע נעים היא צריכה לעבור עיוות
המסקנה: מוזיקה שבמקורה לא עברה עיוות מהבסיס, היא לא נעימה.

ב. על הההקלטה השגויה והמערכת הנכונה המתקנת זאת
1. הקלטה היא האופן שבו אוצרים את המוזיקה.
2. הקלטה, יודעים כולם, נעשית באופן שונה מהאזה לביצוע חי; ע"ע שפע מיקרופונים הקרובים לכלים. מה שיוצר שפע פרטים וכו'
3. מערכת שמשמיעה הקלטה כזו על כל המרכיבים הנ"ל, שותפה למשהו לא טבעי
4. לכן, מערכת שאינה מעבירה את כל מה שהוקלט - לא "טבעי", כאמור - עדיפה על מערכת שמביאה את כל מה שיש במדיום, מכיוון שהיא מביאה מרכיבים לא טבעיים (כך גם לגבי במה, מיקום וכו').

כלומר: מערכת שמשדרת פחות ממה שיש בהקלטה הלא טבעית וכולי, היא מערכת עדיפה.
המסקנה: מערכת בעלת יכולת מופחתת היא המערכת העדיפה.

*****************************************************************************************************************
שנית, דעתי לגבי ההשקפות האלה.

א. ההבחנה בין נעים ומדויק, כאשר הנעים מקורו בעיוות והמדויק והנכון הוא פחות נעים, לא ממש מסתדרת לי עם החוויה המוזיקלית שלי, בקונצרט ובבית. מערכות מדויקות שרק זה מה שהיה לומר עליהן, גרמו למוזיקה להישמע סינטתית, באמצעות כל מיני הדגשות שנטען לגביהן שזה "דיוק". אבל זה לא, זה סתם מערכת צווחנית, או כזו שלוקה בעניינים אחרים.

ב. נקודת הייחוס היא הצליל הטבעי המופק באולם באמצעות כלים אקוסטיים. זה לא אומר שההקלטה נעשית באופן האמור לדמות את ההאזנה לקוצרט. אין גוזרים מהראשון לשני. לאחר שההקלטה נאצרה והועברה למדיום (דיגיטלי, אנלוגי), למערכת יש תפקיד אחד בלבד: לשדר את כל מה שיש במדיום, לא להחסיר דבר, לא להוסיף דבר. כלומר: אם יש פרטי פריטה בהקלטה, ממש לא משנה אם המאזין בקונצרט שומע אותם ממקומו. כן משנה אם מערכת/רכיב א' יודעים לעשות אתזה בהשוואה למערכת/רכיב ב'. לומר שזה בסדר שרמקול א' לא משדר פריטה, למרות שב' כן, בגלל שהמאזין לא שומע אותה בקונצרט חי, היא יצירת תקן חדש לאיכות. הפוך, למען הדיוק.
הפוך, יואל, הפוך. אותה טעות שהוסברה כאן.

ובנוסף, לא מדבר ב"מדוייק" אלא ב"ריאליסטי" / "טבעי", כשאלה אינם מונחים שקולים.
למשל, אפשר לחשוב על מערכת שתגביר ב"מדוייק" (במגבלות) את מה שקודד בהקלטה, אבל התוצאה לא תהייה דומה ל"טבעי" ו/או ל"ריאליסטי", כי ההקלטה עצמה אינה כזו.

הכוונה אינה ש"ריאליסטי" / "טבעי" מנוגד ל"כייפי", אלא שהדגש עבר מ"ריאליסטי" / "טבעי" כמטרה ל"כייף" כמטרה, והם לא בהכרח סותרים. אם מישהו מוצא/מדמיין "ריאליזם" / "טבעיות" במערכת, וזה מה שהוא מחפש, זה מה שייהייה "כייפי" עבורו.

החידוש עבורי אינו "ריאליסטי" / "טבעי" == "רע" אלא שמה שאינו "ריאליסטי" / "טבעי" הפסיק להיות "רע".
כך שכל הטיעונים שבהמשך, שמניחים שהדברים סותרים, אינם רלוואנטיים.

לזה אני מוסיף שהרבה אנשים טוענים שמה שהם אוהבים זה המדוייק והנכון והטבעי והריאליסטי, וזה לא.
או שהם טוענים שלמרות הפרדת הפונקציות בין הקלטה והשמעה, יש משמעות למונחים כמו "טבעי" ו"ריאליסטי" בנפרד עבור מערכת, גם כשהקלט שלה -- תוצאת ההקלטה -- אינו כזה.

מבחינתי, אלה שני סוגים של wishful thinking, אצל אנשים שקשה להם רעיונית לסבול את הסתירה בין מה שהם אומרים שהם רוצים -- "ריאליסטי" / "טבעי" -- כאילו זה מה שנכון/טוב "מוסרית" לאהוב, לבין זה שבפועל, לא זה מה שהם אוהבים.

למשל, לאהוב "עודף" פרטים, שנקלט ע"י מיקרופונים קרובים, זה לא לאהוב "ריאליסטי" / "טבעי", גם אם רק מערכת "טובה" / "מדוייקת" מסוגלת להפיק את זה.

כדי שהתוצאה של נגינה במערכת תהייה משהו שאכן קרוב ל"ריאליסטי" / "טבעי", ההקלטה צריכה לקלוט את ה"מציאות" כפי שהיא מבחינת מה שמאזין שנוכח שם [הייה] שומע, והמערכת צריכה לעשות את תמונת הראי המדוייקת של זה.

אי אפשר להגיע "במקרה", ובטח לא על ידי דיוק(!) מהקלטה שאינה משמרת את המציאות להשמעה ש"משחזרת" אותה.
במקרה כזה, ה"שיחזור" יהייה של מציאות מעוקמת, והדיוק יקרב אותנה לעיקום, לא למציאות שהייתה בעת ההקלטה.

וכל זה אינו שייך לנושא התערוכה. אפשר אולי לנתק אותו לשירשור אחר אם רוצים להמשיך בזה.

עמיר

נ.ב., אמרתי כבר שאנחנו חלוקים בדיעותינו כמעט על כל דבר שזז/עומד באודיו?
אפילו על איך הוגים את המילה "אודיו" (כמו "אאודי" או כמו "אוטובוס"), של לדבר על טעם במערכות וברמקולים ובכלל.
על רקע זה, ההסכמות שהיו לנו, אפילו לגבי מה אהבנו/לא, ועוד יותר אפילו לגבי הסדר, הייו לא פחות ממדהימות (במשמעות מפתיעות)
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כדי שהתוצאה של נגינה במערכת תהייה משהו שאכן קרוב ל"ריאליסטי" / "טבעי", ההקלטה צריכה לקלוט את ה"מציאות" כפי שהיא מבחינת מה שמאזין שנוכח שם [הייה] שומע, והמערכת צריכה לעשות את תמונת הראי המדוייקת של זה.

אי אפשר להגיע "במקרה", ובטח לא על ידי דיוק(!) מהקלטה שאינה משמרת את המציאות להשמעה ש"משחזרת" אותה.
במקרה כזה, ה"שיחזור" יהייה של מציאות מעוקמת, והדיוק יקרב אותנה לעיקום, לא למציאות שהייתה בעת ההקלטה.

עמיר

אבל הרי ברור שניתן להקליט בעזרת שני מיקרופונים בלבד, דימוי מציאות של האזנה של צופה שהיה נוכח בהופעה...
וגם פיקאסו היה יכול לצייר כמו פלט של מצלמה.
אז מה באמת משמעות הדברים??
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עמיר, הפוסט באמת יפה, אבל לטעמי, יפה אפילו עוד יותר הדרך שלך.
תודה!
וכל זה בלי להכנס לפלפולים המיותרים בעיני של איזו טכנולוגיה "נכונה" יותר,או "מעוותת" פחות.
אז זהו, שעבורי אלה לא סתם פלפולים, אלא דברים סופר מהותיים, שלפיהם אני פועל.

למשל, כבר לפני המון שנים, די קרוב לתחילת דרכי האודיופילית, שמעתי שופרים סופר-נצילים, כנראה עם הגברת מנורות חלשה, ומה שהתקבל הייה ממש creepy מבחינת נוכחות. תיאורטית, יכולתי כבר אז להפוך כיוון לשם, אבל לא עשיתי זאת, כי לא הייתה תופעה דומה בשום מציאות שחוויתי אי פעם (וכולל עד היום!!), והלכתי לכיוון האמונה הפנימית שלי שאני צריך לחפש את מה שכן משחזר מציאות, לא "מייפייף" אותה.

רק עכשיו התחלתי לתת לעצמי את החופש ליהנות מדברים שברור לי שאינם "מציאותיים", ועדיין במקביל עולות בי המחשבות מהסוג של "הֵיי, זה לא נכון!! אין דבר כזה במציאות!! מרמים אותך!! מסבנים אותך!! אל תסכים שיעשו לך את זה!!".

דומני שמאז ומעולם רציתי שמה שאני עושה יהייה במתאם עם מה שאני מאמין בו, וזה כולל לא רק אודיו, אלא אפילו דברים עם "סיכון" מהותי הרבה יותר, כמו אמונה בדת היהודית. הרי יש אפשרות, תיאורטית לפחות, שאם לא אנהג לפי כללי הדת, אעונה בגיהנום לנצח נצחים, אבל אני כל כך לא מאמין בדברים האלה, עד שהחלטתי לקחת את ה"סיכון" וללכת עם אי-האמונה הזו עד הסוף.

תודה! (ורד)

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
כמה מחשבות שלי (שהן לא בגדר המלצות ובטח לא קביעות - אני נזהר בדברי כי עמיר רגיש לכל ניואנס :) ).
1. אני חושב שדי ברור לכולם שתערוכות זה בשביל "הקטע", להתרשם, לראות למה רוצים לחזור מאוחר יותר. זה מזכיר לי מה קורה כשאני נכנס לדיוטי פרי : אני משפריץ על עצמי כל מיני בשמים עד שאני מאבד את חוש הריח לחלוטין (ואז עובר לשוקולדים ...).
אכן, אם כי יש כאלה שמוצאים צורך לעשות עניין שלם מהנקודה הזו.

2. אני לא מאמין שתמצא רמקולים יותר טובים ממה שיש לך במחיר זהה או דומה (ויסלחו לי אלה שלא יודעים מה יש לך .. אבל מכבד את רצונך לדיסקרטיות בנושא).
זה מה שכתבתי, לא? שכדי לשפר אני צריך להכפיל ביותר מפי 2.

לטעמי האישי משהו עדיין "לא עובד" בהעמדה החדשה שלך בבית החדש. זו כאמור הרגשה אישית שלי. כנראה כי אני אישית אוהב לשבת ממש קרוב, וכל המערכות שאהבתי עד היום היו "אינטימיות" ובחלל קטן שבו אתה יושב קרוב למערכת.
גם אני חושב שצריך לשחק עוד עם המיקום, ולו רק בגלל הירידה בבאס, אבל זה קשה פיזית, וגם יש קושי לנסות לחשב את המיקום לפי כמה כללים שעבדו בעבר, כי החדר אינו מלבן מדוייק, ולא ברורה מה השפעות הדיסקים/ספרים/תקליטים על המידות.

3. אם הא-קאפלה הן אכן משאת לב, יש כל מיני אופציות להשיג אותן. קודם כל נאמר שבהיעדר מפיץ בארץ ניתן יהיה לקבל אותם בזול יותר. שנית שער היורו, שהתקרב בעבר ל 5 שקל, יורד לכיוון ה 4. ואחרון - כמו כל מוצר, עם קצת סבלנות רמקולים כאלה יופיעו בלוחות עוד שנתיים שלוש בסביבות ה 20,000. וחוץ מזה שווה לבדוק דגמים אחרים של החברה אם אהבת את הדגם הזה. ראיתי למכירה רמקולים יד שנייה מדגמים אחרים שלהם ב20,000 יורו.
אמרנו שאי אפשר לדעת רק לפי תערוכה אם זה באמת טוב/לא, נכון? ואפילו לא שמעתי את המודל הספציפי הזה עם מוזיקה שמוכרת לי. אז אין מה לרוץ בכיוון הזה בלי לבדוק את האופצייה הספציפית הזו במידת האפשר.

לא אהבתי אף אחד מדי-הרבה השופרים שהיו בערוכה, אז העניין אינו סתם "שופרים" באשר הם. כידוע, לדעתי "יש את הטכנולוגייה וייש את מה שעושים איתה". חוצמזה, לא מובן מאליו שמודלים אחרים של אותה חברה "יעשו לי את זה" במידה דומה, אם בכלל.

אז אני לא רץ לשום מקום, וכאמור, אם "אתחמם על זה", אצטרך כנראה לשמוע אותם שוב, כפי שכתבתי בפוסט המקורי.

עמיר
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
.....סתם בשביל הסקרנות - אז למרות שאתה "לא מאמין" אתה עדיין חושש או 'מאמין' :p או חושב שייתכן ויש מצב שמי 'שלא נוהג לפי כללי הדת' יכול להיות "שיעונה בגינהום לנצח נצחים".... ?
או שלא הבנתי או שבאמת קשה לי לעקוב אחרי ההגיון שלך.
כך או כך, גם אם קשה לך 'להשלים' עם סאונד "לא מציאותי", (ואני טוען שאין כזה דבר, כל מערכת מייצרת סאונד 'לא מציאותי') מתברר שאתה כנראה אוהב אותו. וזה מה שחשוב.
עכשיו רק נותר לך למצוא את הסט שיאפשר לך את ההנאה הזו. אקאפלה יקר רצח. אז חוזר ומציע לך לבדוק הורנים זולים יותר, פלאנרים, ריבונים, ורמקולים שקרובים להם בחתימת הסאונד.
שמעת כבר מאגנפאן?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור