הכבלים שחיברו אותי למוסיקה - Cardas

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
לדעתי הנוסחה הישנה שעלות הכבילה צריכה ליהיות 10% מעלות המערכת די משקפת גם את עמדתי ללא שום קשר למחירי הכבלים המוגזמים.


בעיני זו גישה בריאה ומפוכחת
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
אני חושב שהמחירים סבבה לגמרי !
בהתחשב ששילמתי על שלי הרבה יותר...מעניין יהיה לקחת זוג XLR לבדיקה והשוואה.
ככל שהציוד יותר מאוזן ואיכותי, ההבדלים יהיו ברורים הרבה יותר.

איתי
כל כך קשה לענות.. איזה סטאפ יש ברשותך בסטריאו.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,158
מעורבות
1,624
נקודות
113
בעיני זו גישה בריאה ומפוכחת
שאין לה שום קשר להוצאת סאונד טוב מהמערכת. זה כלל אצבע חמוד ששם לנו גבולות ותו' לא. אמרת כנף שאנשי מכירות יכולים להגיד כדי להצדיק הוצאה של כמה מאות שקלים על כבלים ע"י לקוח שלא מבין למה צריך יותר מהום סנטר.

בקיצור, המחירים של כבלים מעצבנים, אבל גם של מגברים ושל רמקולים. וכבלים שעולים הרבה מאד כסף הם גם בדרך כלל הרבה יותר טובים מאלה שעולים הרבה פחות. אולי מתאימים יותר, אבל בהחלט טובים יותר.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
@exupgh12
נו באמת מי אתה שתחליט מה זה הגיוני ומה לא ? תחליט עבורך בלבד לא עבור אחרים

לאחד יש מערכת שעולה כמה עשרות שקלים ולא מבין אותך שיש לך מערכת הרבה יותר יקרה.
כך לך נראה שמחיר כזה או אחר לא הגיוני - תראה אני בונה לעצמי לאט לאט מערכת בהרבה מאוד כסף (עבורי בכל אופן) ויש אנשים רבים מסביבי שקוראים לי משוגע חלקם לא בצחוק - אני לא אוהב לפגוש אתם גם כאן בפורום.

וכן לדעתי כבלים עושים הבדל גדול מאוד בסאונד, וכן אתה לא חייב להסכים איתי, אבל ה לא אומר שאתה צודק ואני טועה אז בבקשה לא מתאים לך אל תקנה - אל תשמיץ מה שאתה לא מכיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
לדעתי אין הבדל מהותי בחשיבות בין מגבר לכבל לרמקול או לאקוסטיקה.
במערכת סאונד הכל חשוב, והחוליה החלשה קובעת את אייכות המערכת.
מגבר של 10000 ש"ח נותן בסביבות 90% מהאייכות של מגבר מאותו יצרן שעולה נגיד 25000 ש"ח.
קל מאוד להיטפל לכבלים, כי זה נגיש ואפשר להחליף מהר ולנסות לשמוע הבדלים.
אני בטוח שאם אעשה מבחן עיוור לרבים בפורום בין מגבר של 10000 ש"ח למגבר של 25000 ש"ח - רובם לא יבחינו בשינוי משמעותי (כאשר שני המגברים מספיק חזקים לשלוט ברמקול).
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
המע' שלי לא זולה ,סאונד סבבה אבל משהוא לא הגיוני בכספים ששילמתי.:שתוי:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
@exupgh12
נו באמת מי אתה שתחליט מה זה הגיוני ומה לא ? תחליט עבורך בלבד לא עבור אחרים

לאחד יש מערכת שעולה כמה עשרות שקלים ולא מבין אותך שיש לך מערכת הרבה יותר יקרה.
כך לך נראה שמחיר כזה או אחר לא הגיוני - תראה אני בונה לעצמי לאט לאט מערכת בהרבה מאוד כסף (עבורי בכל אופן) ויש אנשים רבים מסביבי שקוראים לי משוגע חלקם לא בצחוק - אני לא אוהב לפגוש אתם גם כאן בפורום.

וכן לדעתי כבלים עושים הבדל גדול מאוד בסאונד, וכן אתה לא חייב להסכים איתי, אבל ה לא אומר שאתה צודק ואני טועה אז בבקשה לא מתאים לך אל תקנה - אל תשמיץ מה שאתה לא מכיר


כרמי, היכן ראית השמצות, רשמתי את דעתי.

ניקח את המערכת תאורטית, פרה ב 9000$, מגבר ב 10000$, מקור בעלות זהה למגבר ורמקולים בעלות של 25,000$, סה"כ 54000$
בעיני לא נראה הגיוני שמערכת כבילה עבור סטאפ שכזה יגיע למחיר של 25% ומעלה מהמערכת, לתכנן ולייצר כבילה לא עולה כול כך הרבה כסף ולא משנה איך תהפוך את זה .

מצטער אבל טרם ראיתי רכב שמחיר הצמיגים (יודע מה, תוסיף את כל 4 הגלגלים) שלו מגיע לאחוזים כל כך גבוהים מתמחור הרכב, גם כשמדובר בצמיג אקזוטי ורך במיוחד וזו רק דוגמה.
לא הגיוני שדבר שאמור לעשות פיין טיוניינג שיתומחר כמו המרכיבים המרכזיים שבתכלס קובעים את הצליל ויקרים בהרבה לתכנון וייצור.

אגב, למרות שאני יכול להרשות לעצמי רכיבים יקרים בהרבה מאלו שברשותי אני בד"כ עושה חשבון של עלות תועלת עבורי ועבורי בלבד. לעולם לא אכנס לכיס שלך או של מישהו אחר שהחליט להוציא X או Y על משהו שלו, זה לא תפקידי. אך מותר לי לומר את דעתי בנושא.

נראה לי שבזאת אנחנו יכולים לסיים את הדברים שכן ראייתנו בנושא שונה ולא נצליח לשכנע האחד את השני בצדקת דבריו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
לדעתי אין הבדל מהותי בחשיבות בין מגבר לכבל לרמקול או לאקוסטיקה.
במערכת סאונד הכל חשוב, והחוליה החלשה קובעת את אייכות המערכת.
מגבר של 10000 ש"ח נותן בסביבות 90% מהאייכות של מגבר מאותו יצרן שעולה נגיד 25000 ש"ח.
קל מאוד להיטפל לכבלים, כי זה נגיש ואפשר להחליף מהר ולנסות לשמוע הבדלים.
אני בטוח שאם אעשה מבחן עיוור לרבים בפורום בין מגבר של 10000 ש"ח למגבר של 25000 ש"ח - רובם לא יבחינו בשינוי משמעותי (כאשר שני המגברים מספיק חזקים לשלוט ברמקול).

נכון שמערכת תהיה חזקה כמו החוליה החלשה שלה (השאלה כמה באמת היא חלשה ואם כבל של מחיר X נותן 99% מהביצועים של כבל במחיר 5X - מכאן שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון מה מתאים עבורו).
אני חולק עלייך בסייפה, עברו תחת הידיים שלי מספר לא קטן של מגברים (גם כיום יש לי 2 ) וקל מאוד להבדיל בינהם, מגבר רוטל לא נשמע כמו מגבר של שינדק, שלא נשמע כמו מגבר של מרנץ ואפילו שני המגברים של יוניסון שעברו דרכי נשמעים שונה (אם כי שומרים על גוון דומה) האחד מהשני.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מה שאתה כותב זה לא הסבר הגיוני - זה חוסר הבנה שלך בנושא ועוד על סמך זה אתה קובע דברים.
אני רואה בזה השמצה לכתוב על מה שלא מבינים בו בצורה נחרצת.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
נכון שמערכת תהיה חזקה כמו החוליה החלשה שלה (השאלה כמה באמת היא חלשה ואם כבל של מחיר X נותן 99% מהביצועים של כבל במחיר 5X - מכאן שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון מה מתאים עבורו).
אני חולק עלייך בסייפה, עברו תחת הידיים שלי מספר לא קטן של מגברים (גם כיום יש לי 2 ) וקל מאוד להבדיל בינהם, מגבר רוטל לא נשמע כמו מגבר של שינדק, שלא נשמע כמו מגבר של מרנץ ואפילו שני המגברים של יוניסון שעברו דרכי נשמעים שונה (אם כי שומרים על גוון דומה) האחד מהשני.
בכוונה כתבתי שני מגברים מאותו יצרן (אף על פי שגם בין יצרנים אחרים, ההבדל לא יהייה משמעותי באוזני רבים ובהרבה מערכות)
תנסה פעם מבחן "עיוור" בין שני מגברים ששניהם מספיק חזקים לשלוט ברמקול ואחד עולה יותר מכפול מהאחר,
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,002
מעורבות
1,083
נקודות
113
איציק, ראית פעם רכב שהצמיגים עולים רבע ממחיר הרכב עצמו ?

את אותה הטענה אני מעלה כאן, לא יכול להיות שמגבר של קונסטליישן יעלה 10k והכבילה החיצונית תתחיל ברבע או בחצי מחיר של המגבר, משהו כאן מעוות

שימוש בטכנולוגיות גבוהות וחומרים יקרים ומרוכבים
מעלים את המחיר בעשרות מונים.
ד״א , ברקסים קרבון קרמיים בפרארי עולים כמו טויוטה קורולה!

כנ״ל רמקולים, אביזרים וכבלים שונים שמשתמשים בטכנולוגיות כאלו ואחרות, מייקרים אותם מאוד. האם זה מצדיק את ההשקעה או לא, שכל אחד ישפוט בעצמו.
ועדיף שישפוט לפני שיורה צרורות בפורום ;-)
זה לשאלתך מדוע זה כ״כ יקר...
לגבי היחס לעלות רכיבי המערכת, מינימום 10% לדעתי. והגזמות זה מיותר. קודם כל אלקטרוניקה ורמקולים.
 

נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
נכון שמערכת תהיה חזקה כמו החוליה החלשה שלה (השאלה כמה באמת היא חלשה ואם כבל של מחיר X נותן 99% מהביצועים של כבל במחיר 5X - מכאן שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון מה מתאים עבורו).
אני חולק עלייך בסייפה, עברו תחת הידיים שלי מספר לא קטן של מגברים (גם כיום יש לי 2 ) וקל מאוד להבדיל בינהם, מגבר רוטל לא נשמע כמו מגבר של שינדק, שלא נשמע כמו מגבר של מרנץ ואפילו שני המגברים של יוניסון שעברו דרכי נשמעים שונה (אם כי שומרים על גוון דומה) האחד מהשני.

אתה בעצם לא אומר כלום,
אתה נמצא בקומה שלישית ומאוד מתרגש
מהנוף וציוץ ציפורים,
ולא שם לב שיש פה אנשים
שנמצאים בקומה עשרים וארבע
וגם מתרגשים מאוד מהנוף, אך הם,
ביום בהיר רואים לנצח.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
לא הבנתי מה הקשר לעלות הלא פרופורציונאלית של כבלים?

אני אענה לך לשאלתך.אם אתה שואל אם המחירים הם הגיוניים אז התשובה היא לא!
אבל מה לעשות באם אתה רוצה לשפר את הסאונד אצלך ואתה יודע שבשביל לקבל את השיפור הזה אתה צריך להשקיע סכום נכבד
ולא קטן,אז לא תשקיע אותו?(כמובן תלוי תקציב ).
אני אתן לך עוד דוגמא.יש לי שואב אבק קירבי
שהעלות שלו היום היא בסביבות 16000שח...
זה הגיוני המחיר הזה לשואב אבק?! ברור שלא!
אבל מבחינת שאיבה אין שני לו אז או שאתה קונה שואב "מעפן" וחי בשלום ורוגע שלא ביזבזת כל כך הרבה כסף, או שמבזבז הרבה כסף ומקבל תמורה.
בקיצור בשביל לקבל טוב יותר צריך לשפוך כסף .
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ex....12 עזוב ,אתה בסדר..BMW 2017 X6 טכנולוגית על,מנוע v8, מחיר חול 62.000$ .שלא יספרו סיפורים על רמקולים קרבון,שמרבון,קרמיקה ואיזה קרוס שמדגדג את המכונית הזו....
לא משנה מה יגידו אותי לא ישכנע...
וכשאני קונה זה בידיעה צלולה לנ"ל.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
שאין לה שום קשר להוצאת סאונד טוב מהמערכת. זה כלל אצבע חמוד ששם לנו גבולות ותו' לא. אמרת כנף שאנשי מכירות יכולים להגיד כדי להצדיק הוצאה של כמה מאות שקלים על כבלים ע"י לקוח שלא מבין למה צריך יותר מהום סנטר.

בקיצור, המחירים של כבלים מעצבנים, אבל גם של מגברים ושל רמקולים. וכבלים שעולים הרבה מאד כסף הם גם בדרך כלל הרבה יותר טובים מאלה שעולים הרבה פחות. אולי מתאימים יותר, אבל בהחלט טובים יותר.

כל אחד יעשה את הבחירה שלו, כשמציאים לי ג'ינס שעלות ייצורו במקרה הטוב 10$ באלף שקל אני מגכך, אבל זה מידיעה.
כנ"ל לגבי כבלים, עלות התכנון, הייצור והמורכבות של אף כבל אינה מגיעה לרכיבים אלקטרוניים או לרמקולים, מה גם שתרומתם גדולה ככול שתהיה היא שולית לעומת הרכיבים לעיל.

מכאן שכל אחד יעשה את החשבון שלו ומה טוב לו.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,718
מעורבות
121
נקודות
63
אבל זה מה שהולך פה בפורום (וגם בשני)
ואיך זה יעלה 300-500 אם רק קונקטורים עולים יותר?

אני רק אומר כי זה מה יש. ומחירים עולים כל שנה כלפי מעלה

יש לי בבית כבלים של MIT רמת entry-level, אלה המחירים פחות או יותר
ק"ב אצלי עובד עם כבלים של QED, שהם הרבה יותר זולים (פעם חשבתי כי הם מאוד יקרים)
המחירים עולים כל הזמן כי יש מי שקונה
אם היצרנים הצליחו לשכנע אותך ש 2,000-3000$ זה עממי, זה אומר שתמיד יהיה מי שיקנה לא עממי ב 10,000$ ואז כל השוק נכנס לסחרור מחירים
אני כמו exupgh12 חושב שהשוק הזה איבד את עצמו לדעת
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,098
נקודות
113
שימוש בטכנולוגיות גבוהות וחומרים יקרים ומרוכבים
מעלים את המחיר בעשרות מונים.
ד״א , ברקסים קרבון קרמיים בפרארי עולים כמו טויוטה קורולה!

כנ״ל רמקולים, אביזרים וכבלים שונים שמשתמשים בטכנולוגיות כאלו ואחרות, מייקרים אותם מאוד. האם זה מצדיק את ההשקעה או לא, שכל אחד ישפוט בעצמו.
ועדיף שישפוט לפני שיורה צרורות בפורום ;-)
זה לשאלתך מדוע זה כ״כ יקר...
לגבי היחס לעלות רכיבי המערכת, מינימום 10% לדעתי. והגזמות זה מיותר. קודם כל אלקטרוניקה ורמקולים.

ערן, כמי שבשנות העשרים שלו עסק בסחר אופנועים והחזיק בעצמו מספר אופנועי ספורט אקזוטיים מהקצה הראשון אני יכול להעיד שבעולם המוטורי הדברים קצת שונים.
דוגמה: מיסב ראשי עבור Fireblade/דוקאטי 1098 יעלה בהונדה/דוקאטי X שקלים, אממה, אף אחת מהחברות לא באמת מייצרת את הרכיב, מאוד קל למצוא את המק"ט של הייצרן (SKF) ולרכוש את אותו החלק בX/5.

לגבי פרארי לרוב זה קצת שונה כי רבים מהחלקים הם מייצרים בבית, אבל את הבלמים לא, משום שהם פונים לחברות שמתמחות בנושא כמו ברמבו, ניסין וכו....

לגבי חומרים, אני מסכים שלזהב וכסף יש מחיר (עבור המשקל), אבל טכנולוגית ייצור כבילה אינה טכנולוגיית חלל, האמן לי שלהעמיד FAB לייצור שבבים או מפעל לייצור רכבים עולה "קצת" יותר מלהקים פס ייצור לכבלים... וזה טרם דיברנו על R&D.

אני לא בא בטענות ליבואנים, האמת גם לא לייצרנים (יש מי שמוכן לשלם אז למה שלא יתמחרו במחירים הזויים) הטענה מופנית לצרכנים שלדעתי האישית איבדו קצת כיוון, בעיני אין כבל ששווה3000$, 5000$, 10000$ או 40000$ כפי שכמה מהייצרנים מתמחרים את הכבלים שלהם.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,116
מעורבות
1,056
נקודות
113
ערן, כמי שבשנות העשרים שלו עסק בסחר אופנועים והחזיק בעצמו מספר אופנועי ספורט אקזוטיים מהקצה הראשון אני יכול להעיד שבעולם המוטורי הדברים קצת שונים.
דוגמה: מיסב ראשי עבור Fireblade/דוקאטי 1098 יעלה בהונדה/דוקאטי X שקלים, אממה, אף אחת מהחברות לא באמת מייצרת את הרכיב, מאוד קל למצוא את המק"ט של הייצרן (SKF) ולרכוש את אותו החלק בX/5.

לגבי פרארי לרוב זה קצת שונה כי רבים מהחלקים הם מייצרים בבית, אבל את הבלמים לא, משום שהם פונים לחברות שמתמחות בנושא כמו ברמבו, ניסין וכו....

לגבי חומרים, אני מסכים שלזהב וכסף יש מחיר (עבור המשקל), אבל טכנולוגית ייצור כבילה אינה טכנולוגיית חלל, האמן לי שלהעמיד FAB לייצור שבבים או מפעל לייצור רכבים עולה "קצת" יותר מלהקים פס ייצור לכבלים... וזה טרם דיברנו על R&D.

אני לא בא בטענות ליבואנים, האמת גם לא לייצרנים (יש מי שמוכן לשלם אז למה שלא יתמחרו במחירים הזויים) הטענה מופנית לצרכנים שלדעתי האישית איבדו קצת כיוון, בעיני אין כבל ששווה3000$, 5000$, 10000$ או 40000$ כפי שכמה מהייצרנים מתמחרים את הכבלים שלהם.

יפה.. אהבתי את הידע שלך בתחום המוטוריקה..
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור