אני חולק עליך . תיאורים חווייתיים מטבעם הם סובייקטיביים ולא ניתן להקיש מהם שום דבר . עדות לכך אפשר למצוא אף בסתירה המובנית שקיימת בין טענה בנוסח "יש לזה תוקף של טעם" לבין "עשויות להיות שימושיות לאנשים אחרים". מה אפשר ללמוד על מכונית שאחד מכנה כמהנה לנהיגה בעוד השני חושב ההיפך? איך אפשר לגבש דעה דרך תיאורים בלבד של מוצר ? כיצד אתה משקלל מניפולציות של הטיות למיניהן ?
מצטער . אני פשוט לא יכול להבין אמירות כמו מוזיקליות או הנאה מנהיגה , כי אין לי שום מושג מה ההתאמה שלהן להגדרה הסובייקטיבית שלי עבור תיאורים כאלה. מה אכפת לי מה החווייה של אחרים? מה אכפת לי דעה של מבקרי ציוד? כיצד זה יכול להיות שימושי עבורי אם אני לא יכול להשליך מזה על החווייה הפרטית שלי?
השיפוט התקף היחיד לציוד שמע הוא התייחסות למדידות של פרמטרים שמוגבלת רק למיצוב התוצא על הסקאלה של נאמנות למקור וככזו היא בעלת תוקף מוגבל , אם כי מוגדר וכל התייחסות נוספת נכונה רק לחווייה האישית .
די מביך לראות מישהו בעולם המודרני שחי בצורה כל כך מנותקת מהמציאות ואפשרויותיה, ומעריך רק מדדים טכנולוגיים שהוא מודה בעצמו שאין שום מיתאם ביניהם לבין מה ששומעים.
לטעם ולדיווחים הסובייקטיביים של אחרים אין ולא אמורה להיות משמעות גדולה לכשעצמם, ובשום מצב אינם תחליף לסובייקטיביות שלך, שאני מקווה שלפחות עבורך יש לה משמעות, אחרת זה כבר מתחיל להיות פסיכוטי.
בטעם ובדיווחים הסובייקטיביים של אחרים אפשר
להשתמש כמתווכים בינך לבין דברים שאין לך גישה ישירה אליהם. השימושיות שלהם הופכת למעשית רק אם יש לך הזדמנויות להשוות ביניהם לבין ההתרשמויות שלך עצמך, ואז אתה יכול לראות האם ובאיזו מידה אתה יכול להסתמך על דבריהם.
הדוגמה הרלוונטית כאן הוא מבקר ציוד, שייש לו הזדמנות לשמוע ציוד שלך אין גישה אליו. הוא מדווח על מימצאיו הסובייקטיביים, לפי תפיסותיו, סוג הסאונד שהוא אוהב, קטעי המוזיקה שהוא בודק איתם, שאר הציוד בנוסף למכשיר הנבדק, האקוסטיקה של החדר שלו, ועוד הרבה גורמים, שבסך הכל, חלקם הגדול שונה מטעמך, סביבתך, הציוד שלך, המוזיקה שלך ועוד.
אבל אתה יכול לראות אם צורת חשיבתו ומה שהוא עושה ובודק נראים לך, וחשוב יותר, אם איכשהו נוצרת הזדמנות עבורך כן לשמוע את הציוד שהוא בדק ולראות אם יש מיתאם בין מה שהוא מדווח למה שאתה שומע.
אחרי שאתה צובר מספיק ניסיון עם דברי המבקר הזה, אתה יכול להעריך, ברמה גדולה מאפס של דיוק, האם מה שהוא אומר שימושי עבורך, או שאתה לא יכול להסתמך עליו כלל בקשר לקניית רכיב ציוד שאתה מתעניין בו.
אז זה לא שדעתו הסובייקטיבית משמעותית בזכות עצמה, אלא אתה יכול לתת לה משמעות אם אתה מוצא זאת לנכון לאור בדיקה מול המציאות שלך.
כנ"ל לגבי מבקרים בכל תחום, ובסתם דיעות של אנשים.
לגבי נאמנות למקור -- זה מונח מטעה. הנאמנות היא לכל היותר לטרנספר למדיה/קובץ הספציפיים, כפי שבושלו מהקלטות שלאו דווקא ניסו לשמר מציאות מוזיקלית כלשהי. אז לא בטוח שחייבים לדבוק דווקא בגירסה הזו בנאמנות המקסימלית. לפעמים קומפרסיה ותוספת הרמוניות כמו של ציוד מנורות יכולים להפוך אותה ליותר כיפית, אז למה לא?
חוצמזה שמדדי הנאמנות לטראנספר הספציפי הם כאלה שלא מראים על הבדלים משמעותיים בין רוב פריטי הציוד המודרני, כך שאין מה לעסוק בהם יותר מדי.
לסיכום, אתה מזלזל באפשרויות ללמוד על המציאות בצורה מושכלת מנסיונם של אחרים, וכן דבק במדדים אובייקטיביים שבפועל הם די חסרי משמעות במציאות של
האזנה (המציאות של תיכנון, בנייה ובדיקות איכות הבנייה היא אחרת באופן מהותי)