הבדלים


clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
די מביך לראות מישהו בעולם המודרני שחי בצורה כל כך מנותקת מהמציאות ואפשרויותיה, ומעריך רק מדדים טכנולוגיים שהוא מודה בעצמו שאין שום מיתאם ביניהם לבין מה ששומעים.

אני חושש שהפער בינינו נובע מהבנה לא נכונה של המהות בבסיס דבריי . כל מה שאתה אומר נכון אבל מנוסח כתגובה לדברים שלא אמרתי. איני מעריך מדדים/מדידות , כיוון שאני עצמי לא יודע אם המטרה האישית שלי היא נאמנות לקלט (לא מציאות) , או שמירה על ליניאריות . הבסיס הרעיוני שלי תיאורטי בלבד , לא העמדתי את עצמי במבחן עיוור של הרמן שגם על תוצאתו חלקתי בזמנו , כי למרות שמדדו שם מתאם בין העדפה לליניאריות אי אפשר לדעת אם ההקלטה עצמה איכותית (נניח שכן) , ובהחלט יכול להיות שדירוג ההעדפה היה שונה עם הקלטות אחרות.

ולמה הדברים נאמרים בכל זאת? כי אני מתייחס למדידות כרפרנס היחיד לשיפוט אובייקטיבי - נאמנות לקלט- וככזה ברור שאינו יכול ללמד על החוויה וכבר הסכמנו שאין מתאם בין השניים. תחזור בבקשה להודעה הראשונה שלי שם אמרתי בבירור שמדידות לא נועדו עבור המאזין.



בטעם ובדיווחים הסובייקטיביים של אחרים אפשר להשתמש כמתווכים בינך לבין דברים שאין לך גישה ישירה אליהם. השימושיות שלהם הופכת למעשית רק אם יש לך הזדמנויות להשוות ביניהם לבין ההתרשמויות שלך עצמך, ואז אתה יכול לראות האם ובאיזו מידה אתה יכול להסתמך על דבריהם.

אני חולק עליך שוב . עקרון גישה זו בעייתי , שכן הוא מדיח אותך להטיות ואני מתפלא עליך שלא מצאת לנכון לשקף את העובדה הזו . עם זאת אני מסכים שאין תחליף להתנסות אישית ומעולם לא טענתי אחרת ככל שהדברים נוגעים למאזין עצמו בלבד , אך ברגע שברצונו לתת פומבי להצהרות המבוססות על התנסות כזו , עליו לקחת בחשבון שאנשים מסויימים לא יכירו בתוקף תיאורי שמיעה מודעת. אתה צודק שלאנשים כאלה אין מקום בפורום הזה ובו זמנית אינך יכול לטאטא את טענותיהם תחת השטיח אם ברצונך להמשיך ולהתהדר בנוצות הנאורות כאדם נטול פניות , ואם לא על גבי הפורום , לפחות בינך לבין עצמך.

לגבי נאמנות למקור -- זה מונח מטעה. הנאמנות היא לכל היותר לטרנספר למדיה/קובץ הספציפיים, כפי שבושלו מהקלטות שלאו דווקא ניסו לשמר מציאות מוזיקלית כלשהי. אז לא בטוח שחייבים לדבוק דווקא בגירסה הזו בנאמנות המקסימלית. לפעמים קומפרסיה ותוספת הרמוניות כמו של ציוד מנורות יכולים להפוך אותה ליותר כיפית, אז למה לא?
ברור , ומעולם לא נטען אחרת. המקור הוא הקלט , לא המציאות . כשאני רושם מקור הכוונה לקלט ספציפי .

לסיכום, אתה מזלזל באפשרויות ללמוד על המציאות בצורה מושכלת מנסיונם של אחרים, וכן דבק במדדים אובייקטיביים שבפועל הם די חסרי משמעות במציאות של האזנה (המציאות של תיכנון, בנייה ובדיקות איכות הבנייה היא אחרת באופן מהותי)
אולי כעת תסכים שיש מקום לנסח מחדש את הסיכום הזה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
ברמקול הזה יש בעיות פאזה וזה הרבה יותר חמור מסטיית תקן של כמה דציבל לפה ולשם או תיבה מנגנת. פה ממש חסרים פרטים שלא יגיעו לעולם לאוזני המאזין.
הגרף שהבאת הוא frequency response של בין 20 ל-20kHz פלוס 5dB מינוס 35dB (במקום פלוס/מינוס 3dB הרגילים)
אלה לא "בעיות פאזה", זו סטייה של הרבה דציבלים לכאן ולשם, וזה יותר חמור מהפרשי פאזה של כמה מעלות לפה ולשם, שלא כל אחד רגיש להם.

איזה רמקול זה?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
" טיפשות היא לפעמים ברכה"
"אל תשאל שאלות שלא תשמע שקרים"
"אין חדשות זה חדשות טובות"

ובכלל אריה הגישה הערבית העממית לדחיינות גם של האמת הביאה אותם עד הלום.
אחד משנינו חי בלה לה לנד.
לא בטוח שזה אני.
לפני הרבה שנים לקחו אותי להאזין למערכת שהייתה אז הכי יקרה של ניים. רק לסבר את אוזנם של ניימיסטים, נגן תקליטורים cds1, קדם nac52. הגברה אקטיבית עם שני מגברים nap250. רמקולים dbl.
הבאתי תקליטורים שלי והופתעתי איזה פער יש בין המערכת שלי לבין המערכת היקרה בעיקר בעניין הפירוט. המערכת כל כך מפורטת עד כדי שהתקליטורים שהבאתי נתנו תמונה שונה מזו שהכרתי ואחד שאהבתי, היה בלתי ניתן להאזנה בגלל החשיפה שהוא קיבל במערכת הזו.
אין ביכולתי הכלכלית לרכוש מערכות כאלה, אני חי עם זה שהמערכת שלי בכמה אספקטים היא לא הכי טובה בעולם, אבל בהיבט החוויתי המערכת שלי מעולה.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
הגרף שהבאת הוא frequency response של בין 20 ל-20kHz פלוס 5dB מינוס 35dB (במקום פלוס/מינוס 3dB הרגילים)
אלה לא "בעיות פאזה", זו סטייה של הרבה דציבלים לכאן ולשם, וזה יותר חמור מהפרשי פאזה של כמה מעלות לפה ולשם, שלא כל אחד רגיש להם.

איזה רמקול זה?
פאזה הפוכה בין הוופר למיד בתדר 300 Hz הוא הגורם ל"בור" ב FR בתדר האמור.

אם עוז ירצה לפרסם את הרמקול הוא יעשה זאת......בכל מקרה לא מקבלים כמעט עודף מ 50,000 דולר בארה"ב - חרפה שמוציאים מוצר כזה לאוויר העולם.
 

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
הגרף שהבאת הוא frequency response של בין 20 ל-20kHz פלוס 5dB מינוס 35dB (במקום פלוס/מינוס 3dB הרגילים)
אלה לא "בעיות פאזה", זו סטייה של הרבה דציבלים לכאן ולשם, וזה יותר חמור מהפרשי פאזה של כמה מעלות לפה ולשם, שלא כל אחד רגיש להם.

איזה רמקול זה?

לא מדובר על סטיית פאזה של של כמה מעלות לפה ולשם. יותר נראה שבאזור ה 370 הרץ יש סטייה של 180 מעלות הנגרמת מחפיפה לא טובה בין היחידות או בעיית רזוננס חמורה.

בכל אופן, עזוב את ה 370 הרץ. 50,000$ ואין לרמקול הזה בכלל גבוהים. אז האם המחיר הופך אותו למספיק היי אנד ומספיק שקוף כדי לשמוע הבדלים בין כבלים שונים?
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לא מדובר לה על סטיית פאזה של של כמה מעלות לפה ולשם. יותר נראה שבאזור ה 370 הרץ יש סטייה של 180 מעלות הנגרמת מחפיפה לא טובה בין היחידות או בעיית רזוננס חמורה.

בכל אופן, עזוב את ה 370 הרץ. 50,000$ ואין לרמקול הזה בכלל גבוהים. אז האם המחיר הופך אותו למספיק היי אנד ומספיק שקוף כדי לשמוע הבדלים בין כבלים שונים?
עוז, לדעתי אין שום בעיה שתשלח את הלינק למוצר......כל קוראי "מגזין מפורסם מאוד" ראו זאת.
 

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
עוז, לדעתי אין שום בעיה שתשלח את הלינק למוצר......כל קוראי "מגזין מפורסם מאוד" ראו זאת.

צודק.

https://www.stereophile.com/content/auditorium-23-hommage-cinema-loudspeaker
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
זוועה. השרשור, לא הרמקול.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
JA == John Atkinson -- זה שעשה את המדידות, שבדרך כלל הוא בסדר, כתב ש-Fig.3 -- זה עם הגרף המוזר, מתאר
anechoic response on midrange axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield woofer and midrange responses plotted below 400Hz,

כלומר מצד אחד זה על תקן farfield (מרחק של "50 == 127 ס"מ), ומצד שני זה סיכום של nearfield woofer and midrange.

כלומר יש כאן איזשהו סיכום מוזר שלא קורה במציאות. ואכן, הוא אומר שזה לא כך קורה:
The large notch centered on 360Hz is not apparent in the farfield, but resulted from my summing the nearfield outputs of the midrange unit and the woofers.

כלומר זו בכלל בעייה של הצגת נתונים בעייתית, לא בעייה של הרמקול.

בהמשך, ב-Fig.5, יש משפחות של עקומות ההיענות ב-farfield, ואין לרמקול הזה את ה-notch ב-360 הרץ.
vertical response family at 50", from back to front: responses 15–5° above midrange axis, response on midrange axis, responses 5–10° below midrange axis.
index.jpg

כמוכן ב-Fig.6 יש השוואה בין הרמקול הזה (באדום) לרמקול אחר, של Wilson (בכחול), ונראה שהם מתנהגים די דומה סביב ה-360 הרץ בתנאי חדר:
Auditorium 23 Hommage Cinema, spatially averaged, 1/6-octave response in AD's listening room (red); and of Wilson Duette 2 (blue)
index.jpg


אולי מישהו מהטכנולוגיסטים יכול להסביר את זה טוב יותר, אבל נראה לי שמה שקורה כאן הוא שלא מספיק להסתכל על הגראפים ולהסיק מסקנות נמהרות, אלא שצריך גם לקרוא מה הם אומרים.
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 30.9 · צפיות: 208
  • index.jpg
    index.jpg
    KB 61.2 · צפיות: 206

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
JA == John Atkinson -- זה שעשה את המדידות, שבדרך כלל הוא בסדר, כתב ש-Fig.3 -- זה עם הגרף המוזר, מתאר
anechoic response on midrange axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield woofer and midrange responses plotted below 400Hz,

כלומר מצד אחד זה על תקן farfield (מרחק של "50 == 127 ס"מ), ומצד שני זה סיכום של nearfield woofer and midrange.

כלומר יש כאן איזשהו סיכום מוזר שלא קורה במציאות. ואכן, הוא אומר שזה לא כך קורה:
The large notch centered on 360Hz is not apparent in the farfield, but resulted from my summing the nearfield outputs of the midrange unit and the woofers.

כלומר זו בכלל בעייה של הצגת נתונים בעייתית, לא בעייה של הרמקול.

בהמשך, ב-Fig.5, יש משפחות של עקומות ההיענות ב-farfield, ואין לרמקול הזה את ה-notch ב-360 הרץ.
vertical response family at 50", from back to front: responses 15–5° above midrange axis, response on midrange axis, responses 5–10° below midrange axis.
צפה בקובץ המצורף 47681
כמוכן ב-Fig.6 יש השוואה בין הרמקול הזה (באדום) לרמקול אחר, של Wilson (בכחול), ונראה שהם מתנהגים די דומה סביב ה-360 הרץ בתנאי חדר:
Auditorium 23 Hommage Cinema, spatially averaged, 1/6-octave response in AD's listening room (red); and of Wilson Duette 2 (blue)
צפה בקובץ המצורף 47682

אולי מישהו מהטכנולוגיסטים יכול להסביר את זה טוב יותר, אבל נראה לי שמה שקורה כאן הוא שלא מספיק להסתכל על הגראפים ולהסיק מסקנות נמהרות, אלא שצריך גם לקרוא מה הם אומרים.


שלום,
זה ידוע שהמדידת בסטריאופייל מוגבלות וגם יש להם מדי פעם גם טעויות בסיסיות או מטעות בכוונה...
תמיד כל המדידות שהם מפרסמים הם סיכום של שדה קרוב ורחוק וזה בגלל מגבלות החדר, ויש לקחת את המדידה שלהם בערבון מוגבל.
אבל עזוב את ה 370 הרץ הזה, יכול להיות שממרחק זה לא כזה מורגש לאוזן, אבל זה לא אומר שהאיזור הזה עדיין "נקי" מפגמים. לא אני מדדתי ולא אני אחראי למדידות הללו.
Fig 5. מה בדיוק אתה מראה כאן? אין בכלל אינפורמציה בתדרים הנמוכים וגם לא סדרו לנו את הסקלה שיהיה ניתן להבדיל במשהו. המדידה הזו לא רלוונטית.

אבל זה לא העניין, תסתכל על האינטגרציה בין האלמנטים, זה מה שהמהנדס הצליח לעשות בשביל 50 אלף דולר? ואיפה הגבוהים בכלל?

תבינו, מוצר אודיו לא חייב להמדד מושלם, אבל צריך לשמור על מינימום סטנדרט הנדסי ובטח כאשר יצרן מבקש כמאה שבעים אלף שקל לזוג רמקולים, אני מצפה למוצר שיהיה מושקע גם במה שלא נראה לעין (הנדסה) ולא לזלזל בלקוח. נראה שבכלל שהחברה הזו מעולם לא מדדה את הרמקול לפני סטריאופייל, ואולי הם מאלה שלא דוגלים במדידות בכלל :p

אם היה מכון תקנים על רמקולים, הרמקול הזה היה יורד מהכביש, פשוט מביך. אבל רמקולים זה לא רכב, ואין סטנדרט מוכתב בדם, אז הכל מותר ומתקבל.

אבל היי, מה זה משנה בכלל איך זה נמדד? הרי המדידות לא חשובות בכלל, הלא כך?
תמיד יהיו אנשים שימשיכו ויקנו מותגים שנראים מיליון דולר, בחצי מיליון דולר עם הנדסה של עשר דולר. נקשיב טוב טוב עם עיניים פקוחות ורק שלא יחליפו לנו את הכבלים בזמן שנמצמץ. טפו טפו... ;-)

אבל על טעם וריח אין מה להתווכח. כל אחד מחליט לעצמו :)
 

תמונות מצורפות

  • 117A23-fig2.jpg
    117A23-fig2.jpg
    KB 64.9 · צפיות: 100
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,096
מעורבות
4,248
נקודות
113
אצל החוויתיים זה בסדר ומקובל ששניים אוכלים בדיוק את אותה מנה, אחד אומר חמוץ, השני מתוק ושניהם צודקים.

אין מצב כזה בקרב האודיופילים. ישנה תמימות דעים ב-99.9 מהנושאים. לעומת זאת, בקרב הטכנוקרטים ישנה תמימות דעים רק בנושא אחד. והוא ה״אין הבדלים״. בכל היתר, אפס קוהרנטיות. למשל, אתה אומר שיש הבדלים בין כבלי רמקול, השני יבוא ויבקש השוואה בין כבל של חצי שקל לכבל של 100,000 שקל. יש כאלה שאומרים שאם הרכיבים הם באותם ערכים אז לא יהיה הבדל ואחר שיגיד שפערי איכות משפיעים על הצליל. בקיצור, לא אנחנו אחי, אתם - אתם המבולבלים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
Fig 5. מה בדיוק אתה מראה כאן?
זה לא אני מראה כאן. כפי שאמרת:
לא אני מדדתי ולא אני אחראי למדידות הללו.

ולעניין, Fig.5 מראה משפחה של עקומות היענות, על ציר (מול) רמקול המיד, מעליו ומתחתיו -- מראה את טיב הפיזור של הצליל למקרה שהמאזין יושב כך שאוזנו אינה מול הדרייבר של המיד. זה במישור האנכי מה ש-Fig.4 הוא במישור האופקי.

נכון שב-Fig.5 אין את הצלילים הנמוכים, אבל יש שם את איזור ה-360 הרץ שבו דובר, ואין בו את ה-notch.

בקשר לזה:
מוצר אודיו לא חייב להמדד מושלם, אבל צריך לשמור על מינימום סטנדרט הנדסי
בדיוק -- מוסכם לחלוטין. אני לא אומר שצריך להתעלם מהמדידות, אלא להסתכל שהן עומדות בסטנדרטים הבסיסיים. לא להתעסק בהבדל ב-THD בין 0.1% ל-0.00000000001%, אבל 1% זה כבר דגל אדום ויותר מזה דגל שחור.

תסכים איתי שהרוב המוחלט של המכשירים -- כמעט כולם -- נמדד מתחת לסף מסויים בכל מדידה, וייש רק מעט חריגים. במקרה הזה החריגה לא סבירה גם עבור מכשיר זול, ובוודאי עבור מכשיר יקר.

אז ההצעה היא לקנות לפי האוזן, אבל לוודא שהמדידות סבירות, מה שנקרא "sanity check" -- "בדיקת שפיות".
 
נערך לאחרונה ב:

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
זה לא אני מראה כאן. כפי שאמרת:


ולעניין Fig.5 מראה משפחה של עקומות היענות, על ציר (מול) רמקול המיד, מעליו ומתחתיו -- מראה את טיב הפיזור של הצליל למקרה שהמאזין יושב כך שאוזנו אינה מול הדרייבר של המיד. זה במישור האנכי מה ש-Fig.4 הוא במישור האופקי.

נכון שב-Fig.5 אין את הצלילים הנמוכים, אבל יש שם את איזור ה-360 הרץ שבו דובר, ואין בו את ה-notch.

בקשר לזה:

בדיוק -- מוסכם לחלוטין. אני לא אומר שצריך להתעלם מהמדידות, אלא להסתכל שהן עומדות בסטנדרטים הבסיסיים. לא להתעסק בהבדל ב-THD בין 0.1% ל-0.00000000001%, אבל 1% זה כבר דגל אדום ויותר מזה דגל שחור.

תסכים איתי שהרוב המוחלט של המכשירים -- כמעט כולם -- נמדד מתחת לסף מסויים בכל מדידה, וייש רק מעט חריגים. במקרה הזה החריגה לא סבירה גם עבור מכשיר זול, ובוודאי עבור מכשיר יקר.

אז ההצעה היא לקנות לפי האוזן, אבל לוודא שהמדידות סבירות, מה שנקרא "sanity check" -- "בדיקת שפיות".

בוקר טוב, אני שמח שאנחנו מסכימים.

באשר לגרף Fig.5. אני יודע מה המדידה אומרת, אבל טוב שלא פתחו לנו אותה גם על מינוס 90 דציבל ואז היינו אומרים שאפילו בטוויטר אין בעיה בכלל. בקיצור לפני שופטים גם את המדידה הזו, צריך לדעת גם איך להציג אותה, ואין לי מספיק רזולוציה כדי שאוכל לשפוט ולא הייתי מסתמך על המדידה הזו ומסיק שהכל טוב. ושוב, לא נראה לי שמה שמתחת ל 500 הרץ בכלל רלוונטי במדידה הזו. לא אני מדדתי ולא ראיתי את הסטנדרט והתנאים של המדידה.

שיהיה המשך יום טוב עם המון מוזיקה טובה :)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה, אתה צודק בזה שציוד אודיו רוכשים רק עם האוזניים. אבל האם היית רוכש רמקול שמחסיר לך מידע או שמשנה את המיקס המקורי בצורה דרסטית (תמונה מצורפת)?
שגעתם אותי עם כל ההתפלפלויות.
תאכלס:
לקנות או לא לקנות את הרמקול עם הגראף הזה?

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
בוקר טוב!

ולא הייתי מסתמך על המדידה הזו ומסיק שהכל טוב
לא מספיק לסמוך על מדידה אחת ולהסיק שהכל טוב, בטח כשהיא כל כך מעורפלת, ורק מתחילה ב-300 הרץ.

אבל לא נראה לי שאפשר להסיק בכזו ודאות את המסקנה שהסקת מהמדידה הדפוקה שב-Fig.3:
האם היית רוכש רמקול שמחסיר לך מידע או שמשנה את המיקס המקורי בצורה דרסטית (תמונה מצורפת)?

ובעצם יש שם עוד מדידה שנראית לי דפוקה, ב-Fig.2:
individual responses of the treble horn (red trace), the midrange horn (black), the upper woofer (green), and the lower woofer (blue)
index.jpg

גם הקו הכחול וגם הקו האדום נראים לי מוזרים, יורדים ל-40dB- (ואולי מתחת לזה) ואחרי זה עולים שוב ל-25dB- (הכחול), ובאדום (הטוויטר) זה קורה פעמיים, פעם עלייה ל-3dB- ופעם שנייה ל-20dB-. זו אמורה להיות מדידה של כל דרייבר בנפרד, אז ביטול הדדי בגלל הפרשי פאזה לא מסביר את זה. מה פתאום שהדרייברים יתנהגו בצורה כזו?

במקרה של הכחול (ה-woofer) יש לזה אולי הסבר בזה ש-JA שוב עירבב בין nearfield ל-farfield באותו גרף:
In the case of the three lower-frequency drivers, the farfield response is spliced in the midrange to a nearfield measurement.

אבל זה לא מסביר את המוזרות של הקו האדום.

נראה לי שבמדידות האלה JA ירד מהפסים ואיבד את הצפון, לפחות בצורת הצגת התוצאות, וקשה להסתמך עליהן בכלל.

כל מה שאפשר להסיק ממה שהוא מציג לנו הוא שיתכן שהרמקול מתנהג בצורה חשודה, ושכדאי לתת למישהו אחר למדוד אותו ולהציג את התוצאות בצורה שפויה.
 

תמונות מצורפות

  • index.jpg
    index.jpg
    KB 64.9 · צפיות: 131

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
שגעתם אותי עם כל ההתפלפלויות.
תאכלס:
לקנות או לא לקנות את הרמקול עם הגראף הזה?

נראה לי שבמדידות האלה JA ירד מהפסים ואיבד את הצפון, לפחות בצורת הצגת התוצאות, וקשה להסתמך עליהן בכלל.

כל מה שאפשר להסיק ממה שהוא מציג לנו הוא שיתכן שהרמקול מתנהג בצורה חשודה, ושכדאי לתת למישהו אחר למדוד אותו ולהציג את התוצאות בצורה שפויה.

אי אפשר לדעת על בטוח מהמדידות האלה בצורה שבה הן הוצגו, אבל קיים ספק מספיק גדול כדי להיזהר מאוד עם $55,490
($49,995 לזוג + $5495 עבור AcousticPlan NT-1 field-coil power supply שמוגדר כ-necessary)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אי אפשר לדעת על בטוח מהמדידות האלה בצורה שבה הן הוצגו, אבל קיים ספק מספיק גדול כדי להיזהר מאוד עם $55,490
($49,995 לזוג + $5495 עבור AcousticPlan NT-1 field-coil power supply שמוגדר כ-necessary)
אני רוצה לשאול אותך מכיוון אחר:
נניח שאתה רוצה לקנות רמקולים בסכום הזה, אתה ניגש לחנות שמדגימה לך ארבעה זוגות רמקולים. הרמקולים עם הגרף נשמעים לך כהטובים ביותר.
לפני הרכישה אתה מבקש לראות את הנתונים ורואה את הגרפים הבעייתיים האלה.
קונה או לא?

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,135
מעורבות
1,615
נקודות
113
אני רוצה לשאול אותך מכיוון אחר:
נניח שאתה רוצה לקנות רמקולים בסכום הזה, אתה ניגש לחנות שמדגימה לך ארבעה זוגות רמקולים. הרמקולים עם הגרף נשמעים לך כהטובים ביותר.
לפני הרכישה אתה מבקש לראות את הנתונים ורואה את הגרפים הבעייתיים האלה.
קונה או לא?

אריה
אני לא.
אבל זה לא קשור להבדלים בין כבלים ;).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אני רוצה לשאול אותך מכיוון אחר:
נניח שאתה רוצה לקנות רמקולים בסכום הזה, אתה ניגש לחנות שמדגימה לך ארבעה זוגות רמקולים. הרמקולים עם הגרף נשמעים לך כהטובים ביותר.
לפני הרכישה אתה מבקש לראות את הנתונים ורואה את הגרפים הבעייתיים האלה.
קונה או לא?
בטח שלא מיידית. זו קריאת אזהרה חזקה.

לא שאני יודע כרגע איך הייתי מתקדם לבדוק את זה יותר לעומק.

אולי הייתי כותב ל-JA ול-Stereophile ומעלה את כל השאלות וההסתייגויות מהמדידות ומצורת הצגתן.
אולי יש ל-Stereophile גם פורום שאפשר להעלות את הכל גם שם.

אם לאחר הבירור הייה מתברר שמדידות מוסמכות (אחרות, או מוצגות בצורה ראוייה) של הרמקול מראות פגמים מהותיים, הייתי נמנע מלקנות אותו.
 

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
אני רוצה לשאול אותך מכיוון אחר:
נניח שאתה רוצה לקנות רמקולים בסכום הזה, אתה ניגש לחנות שמדגימה לך ארבעה זוגות רמקולים. הרמקולים עם הגרף נשמעים לך כהטובים ביותר.
לפני הרכישה אתה מבקש לראות את הנתונים ורואה את הגרפים הבעייתיים האלה.
קונה או לא?

אריה

אריה, אם אתה אוהב את התוצאה, זה בסדר תקנה... אבל זה לא אומר שככה זה צריך להיות ושתדע שלככה לא התכוון המשורר. אתה תקבל סאונד, אבל שונה מאוד ממה שהאומן / מאסטרינג התכוונו אליו ובשביל 50k$ הייתי מצפה לקבל תמונה מציאותית יותר ולא מעוותת ומפולטרת ברמה שכזו...

ולא צריך לבקש מדידה. אין סיבה בעולם שלא תשמע ירידה של 20 דציבל ב 10Khz ולא תזהה שחסר לך את זה, אלא אם כן אתה כבר לא שומע מעל 10 קילו הרץ ואז פתרת את "הבעיה" הזו.

ואולי המדידה הזו כך בכוונה, מי יודע...(?).
יכול להיות ויש מצב כזה שלקוח שמקשיב ל 3 זוגות רמקולים שונים ואז מגיע לזוג הרביעי שנשמע אחרת מכולם בגלל איזון טונאלי קיצון, ופלוס עזרה קטנה מהאיש מכירות שטוען שזה הצליל האמיתי והנכון ואף רמקול אחר לא ישמע ככה (והוא כנראה גם צודק)... והופה, יש עסקה וכולם מרוצים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור