exupgh12
חבר משקיען
- הודעות
- 5,123
- מעורבות
- 3,126
- נקודות
- 113
אמרתי שצריך את הסט שלי? גם עם הפטיפון שלך פסנתר באנלוכ נשמע טוב יותר ומציאותי יותר מאשר בדיגיטל.
מזל, חסכת לי שידרוג
אמרתי שצריך את הסט שלי? גם עם הפטיפון שלך פסנתר באנלוכ נשמע טוב יותר ומציאותי יותר מאשר בדיגיטל.
אם אפשר להמיר הקלטה דיגיטלית לויניל אפשר להמיר אותה (ודי בקלות ובזול) לאנלוג זהה למה שתקבל אחרי שהכנת תבנית להדפסת הויניל (לקר קוראים לזה?), לקבל את אותה במה ופירוט טוב יותר. הממירים היקרים באמת כמו סולושן או dcs עוד עושים אפסמפלינג ובדרך כלל מכילים יציאה אנלוגית עם שליטה בווליום ברמת פרה מהיקרים ביותר...
גם האנלוג של נמר וגם לפטיפון במיליון דולר, יש יחס אות לרעש של בקושי 60-70 dB, עוותים לאורך המסלול של כ- 2%, (שנובע בעיקר מקומפרסיה ), Wow & Flutter ורעש של הכנת פופקורן.
נעים, הרמוני, עשיר, מרשים? - כן , נאמן למקור? (*) - לא .
(*) נאמן למקור - נשמע כמו באולפן ההקלטות (להוציא את עניין הרמקולים וסביבת הנגינה)
AP ושות' נשמעים בדיוק כמו דיגיטל במקור מושקע - מלוקק, קר ואנליטי. ככל שרמת הסטאפ האנלוגי גבוהה יותר, כך זה יותר ניכר. זה סיפור המלך העירום - מתלהבים כי רוצים להשתייך ל"אליטה אודיופילית" או לא שמעו הקלטות טובות מעידן הוויניל. אפילו הדפסה שנייה או שלישית או reissue טוב משנות ש-70 לא ישאירו סיכוי ל- "AP ושות'". לא כדאי להיכנס לאנלנוג כדי לשמוע הוצאות אנלוגיות חדשות (על תקליטים דיגיטליים מודרניים בכלל לא מדבר) - עדיף להשקיע במקור דיגיטלי. לדעתי, אפשר לקנות תקליטים אלה רק אם הדפסות ישנות יקרות להחריד, ואין reissues במחיר סביר. בשאר המקרים צריך להיעזר בסבלנות בחיפושי מוכרים אמינים, ולקנות תקליטים ישנים שאותם באמת כיף לשמוע.מול התקליטים האודיופילים כמו AP ושות' אני לא רואה איך הדיגיטל מצליח להתחרות וזה ממישהו שכמעט כל האוסף שלו מורכב מדיסקים וסטרימינג.
אם מפורט ביותר, מדוייק, אויר בין הכלים, שקט מושלם ברקע, כל ניאנס ונגיעה בכלי הנגינה נשמע. זה קר, אנליטי ומלוקק אז אני הכי שמח לא להסכים איתך.AP ושות' נשמעים בדיוק כמו דיגיטל במקור מושקע - מלוקק, קר ואנליטי. ככל שרמת הסטאפ האנלוגי גבוהה יותר, כך זה יותר ניכר. זה סיפור המלך העירום - מתלהבים כי רוצים להשתייך ל"אליטה אודיופילית" או לא שמעו הקלטות טובות מעידן הוויניל. אפילו הדפסה שנייה או שלישית או reissue טוב משנות ש-70 לא ישאירו סיכוי ל- "AP ושות'". לא כדאי להיכנס לאנלנוג כדי לשמוע הוצאות אנלוגיות חדשות (על תקליטים דיגיטליים מודרניים בכלל לא מדבר) - עדיף להשקיע במקור דיגיטלי. לדעתי, אפשר לקנות תקליטים אלה רק אם הדפסות ישנות יקרות להחריד, ואין reissues במחיר סביר. בשאר המקרים צריך להיעזר בסבלנות בחיפושי מוכרים אמינים, ולקנות תקליטים ישנים שאותם באמת כיף לשמוע.
קודם כל, אתה לא חייב להסכים - על טעם וריח ... לגבי מה שכתבת:אם מפורט ביותר, מדוייק, אויר בין הכלים, שקט מושלם ברקע, כל ניאנס ונגיעה בכלי הנגינה נשמע. זה קר, אנליטי ומלוקק אז אני הכי שמח לא להסכים איתך.
בשנות ה80 קיבלתי המון תקליטים מאחד העורכים ברשת ג׳ כתמורה למיון גלויות מצעד הפזמונים, חלק מהתקליטים האלה הם בדיוק מה שאתה מתכוון, נכון, הקלטות מדהימות! היום יש הקלטות יותר טובות...
מבין אנשי האנלוג איתך הכי קל לי להסכים שאנחנו לא מסכימים...קודם כל, אתה לא חייב להסכים - על טעם וריח ... לגבי מה שכתבת:
1. מפורט ביותר ומדיוק - זה מה שמאפיין ויניל בכלל (גם ישן וגם חדש), בתנאי, כמובן, שמשתמשים בקרטרידז' טוב.
2. אם אתה מחפש שקט מושלם ברקע, ויניל לא בשבילך. עוד לא נולד תקליט כזה. אם אתה צעיר וישי לך סטאפ טוב - בקטעים שקטים תמיד תשמע כיצד המחט מתחככת בגרוב. לקרת גיל 60 הבעיה נפתרת . אם יש לך קרטרידז' בינוני - גם לא תשמע את זה, אבל לא תשמע גם פירוט יתר ודיוק. אני מניח בכל זאת שהתכוונת לתקליטים ללא קרקושים ופצפוצים. רוב התקליטים (הישנים) שלי במצב זה. ודווקא תקליטים חדשים ( AP, SC) מתאפיינים באיכות הדפסה ירודה, יש הרבה עם פצפוצים.
3. אוויר - פה יש לדייק בהגדרה. אוויר (חלל ריק) בין הכלים - זה דיגיטל (טוב) ותקליטים מודרניים. הבמה מתפרקת לכלים בודדים, ביניהם - כלום. זה צליל מסונתז שלא קיים במציאות. יש כאלה שאוהבים, אני - לא. צלילים שיוצרים רצף וממלאים את כל החלל (אווריריות) - זה ויניל ישן. כדי להוות זאת, נדרשת מערכת ברמה מתאימה.
4. ויש עוד משהו שקשה לתאר במילים - חמימות הצליל, וזה בעיקר מה שעושה חשק לשמוע תקליטים. אין את זה בתקליטים (האנלוגיים) החדשים....
אבל גם לדיגיטל יש יתרון: להשיג תוצאה טובה הרבה יותר קל (והרבה יותר זול) מאשר באנלוג.
פסנתר במציאות נשמע קר, חד, ותוקפני (גם כשמנגנים עליו בעדינות יחסית)......וכן, אני יודע שיש פסנתרים עם צליל תוקפני וכאלה שהם יותר עדינים ורכים אבל בגדול הפסנתר הוא "כלי קר ותוקפני"
זה מה שקורה כשמשתמשים באנלוג מעאפן. תבוא תשמע אצלי גראד פיאנו באנלוג, כשתחזור לדיגיטל תבין שעד היום שמעת אורגנית.
מה אתה מתפלא ? קח שלושה מדענים עם מנת משכל 800, דתיים, (יהודי, נוצרי ומוסלמי) יתכן מצב שיהרגו אחד את השני בשם האלוהים......ויכוחים על אודיו זה בקטנה.דעות מנוגדות כלכך מאנשים בעלי נסיון מלמד אותי שכנראה אין הבדל גדול ביכולת השמיעה בין אחד לשני ( כשלשניהם יש נסיון עשיר עם ציוד משובח ומעולה) כי אם באסתטיקת הסאונד שכל אחד מעדיף.
אמונה בדבר מסוים מוליכה דעתו של אדם, וספקנות היא ליבה של ההתחדשות, אך לא מקדשת אותה.
"מסע התגליות האמיתי אינו למצוא נוף חדש אלא להיות בעל עיניים חדשות."
מרסל פרוסט
מ 10 שנות נגינה בפסנתר (יש לי עדיין פסנתר בבית) ואיזה כמה אלפי/עשרות אלפי שעות האזנה לכלי.פסנתר במציאות נשמע קר, חד, ותוקפני
חח. תגיד, מאיפה הבאת את זה?
שבוע טוב יקירי.
אצלי זה לא נראה.
זה רק נשמע.
ונשמע מאוד נעים לאוזן.
גם ויברופון אצלך זה תוקפני ?!
כי... הוא מכה בפטיש!!
: -)
אכן כן, כשמנגנים בעוז על המקלדת ולא מלטפים אותה......במקרה זה אכן הפסנתר נשמע יותר רך.לאוזניך פסנתר נשמע כך. קר חד ותוקפני.
אין לי מושג מאיפה אתה מכיר אותי שהחלטת שיש לי עניין להשתייך ל-''אליטה אודיופילית''. אני יודע שכל תקליט של אנלוג פרודקשן ששמעתי אצלי במערכת נשמע טוב יותר מהדיגיטל והדבר חזר על עצמו גם במערכות של חברים. התיאור האחרון שהייתי נותן שזה נשמע ''קר, מלוקק ואנליטי''.AP זה סיפור המלך העירום - מתלהבים כי רוצים להשתייך ל"אליטה אודיופילית" או לא שמעו הקלטות טובות מעידן הוויניל.
מה שהוקלט עם מכשירים דיגיטלים יאבד פירוט בהמרה לאנלוג ולויניל וזו עובדה שאין שום דרך טכנית לעקוף!זרוע, ראש ופונו סטייג איכותיים עם תקליט איכותי יפיקו סאונד אנלוגי מפורט חי ואוורירי כמו ששום מכשיר דיגיטלי
לא יכול לשחזר
נכון, זו חוויה אחרת מדיגיטל, היה לי (ועדיין יש לי כמות תקליטים לא קטנה) ואני חושב אחרת, אני חושב שחווית האזנה למוזיקה כשיש 4000 אלבומים על ההארד דיסק עם גישה מיידית מהטבלט דרך ROON עם כל האינפורמציה הנלווית היא חוויה משודרגת לעומת תקליטים.ללא ספק זו חוויה אחרת מדיגיטל , וכל מי שיש לו וניסה לא יכול לחשוב אחרת
ואני מודיע לך ששני חלקי המשפט שלך לא נכונים ומטעים.אני מודיע לכם שהאנלוג עולה על הדיגיטל כמו שמגבר מנורות טוב
עולה על מקבילו הטרנזיסטורי, ולמי שיש ספק בכך , שיגיע אליי לחנות בתאום מראש לשיעור מאלף , חינם.
מ 10 שנות נגינה בפסנתר (יש לי עדיין פסנתר בבית) ואיזה כמה אלפי/עשרות אלפי שעות האזנה לכלי.
כנראה הפסנתר שלך לא כוון /טופל על ידי מכוון פסנתרים מוסמך.
הפטיש שמכה במייתרים בפסנתר - כמו מה זה נראה לך ? - מכונת ליטוף ?
צפה בקובץ המצורף 44749
רוברט, כנראה הכוון פסנתרים שלך לא עבר הסמכה.מ 10 שנות נגינה בפסנתר (יש לי עדיין פסנתר בבית) ואיזה כמה אלפי/עשרות אלפי שעות האזנה לכלי.
הפטיש שמכה במייתרים בפסנתר - כמו מה זה נראה לך ? - מכונת ליטוף ?
צפה בקובץ המצורף 44749