האם הוספת טכנולוגיות אלקטרוניקה Rc ופילטרים לשיפור ביצועיי המערכת זו הדרך?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
למערכות דו ערוציות הנקודה לא רלוונטית.
פאזה וטיימינג רלוונטיים במערכות מרובות ערוצים,ו- או בין דריברים, או בין רמקול ראשי לסאב וופר.
בכל זאת הייתי מעדיף תשובה ממי שמכיר את הנושא לעומק
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
מה שעדיין לא ברור לי זה מה RC עושה בנושאי פאזה/טיימינג.
@RanMoyal ?
@michael123 ?

עמיר, זה משתנה בין יצרן ליצרן (מן הסתם), ב-Dirac הראיון לטפל ב-pre-ringing ולרכז את האנרגיה קרוב לתחילת הסיגנל

כאן כל ערוץ בנפרד, אדום וכחול לאחר תיקון

Impulse Response - L.png


Impulse Response - R.png


וזה FR עם target curve
Set target - R.png

Set target - L.png
 

תמונות מצורפות

  • Impulse Response - L.png
    Impulse Response - L.png
    KB 362 · צפיות: 255
  • Impulse Response - R.png
    Impulse Response - R.png
    KB 384.3 · צפיות: 268
  • Set target - L.png
    Set target - L.png
    KB 337.7 · צפיות: 249
  • Set target - R.png
    Set target - R.png
    KB 329.3 · צפיות: 263

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
כוונתי לחדרי ההדגמה שאותן חברות מחזיקות אצלן ולא לחדרים בתערוכות.

הבנתי מדבריך כי מערכת יקרה לא מצריכה טיפול אקוסטי, אז עם החידוד שלך הבנתי שבכל זאת חדר האזנה יעודי ומטופל נשמע טוב יותר :)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
למערכות דו ערוציות הנקודה לא רלוונטית.
פאזה וטיימינג רלוונטיים במערכות מרובות ערוצים,ו- או בין דריברים, או בין רמקול ראשי לסאב וופר.

ולמה אתה חושב שמערכות דו ערוציות לא יכולות להיות עם סאב וופר?
כי זה לא פיוריסטי, או שמא תמיד מבחינים בסאב וופר?

זו טעות נפוצה אגב, שנובעת מחוסר נסיון.
סאב וופר תמיד יוסיף, לכל רמקול באשר הוא (והרמקולים שלי נמדדו, באחת הביקורות ב- 19HZ..).

הבעיה בסאב וופר זה השילוב שלו ובאמת בהצלחה לעשות את זה, בלי אותן מערכות RC.

רן
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
ולמה אתה חושב שמערכות דו ערוציות לא יכולות להיות עם סאב וופר?
כי זה לא פיוריסטי, או שמא תמיד מבחינים בסאב וופר?

זו טעות נפוצה אגב, שנובעת מחוסר נסיון.
סאב וופר תמיד יוסיף, לכל רמקול באשר הוא (והרמקולים שלי נמדדו, באחת הביקורות ב- 19HZ..).

הבעיה בסאב וופר זה השילוב שלו ובאמת בהצלחה לעשות את זה, בלי אותן מערכות RC.

רן

זה נכון מה שכתבת לסאב, אבל איך זה קשור לשאלה?
שאלה המקורית נובעת מחוסר הבנה בסיסית איך עובד סאונד בחדר.

תשובה: פאזה/טיימינג רלוונטיים באותה מידה גם בדו-ערוצי.. וללא סאב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר, זה משתנה בין יצרן ליצרן (מן הסתם), ב-Dirac הראיון לטפל ב-pre-ringing ולרכז את האנרגיה קרוב לתחילת הסיגנל

כאן כל ערוץ בנפרד, אדום וכחול לאחר תיקון
תודה, @michael123 , אבל אני לא בטוח שהבנתי.

pre-ringing זו בעייה של ה-DAC, לא של החדר, לא? אז למה זה עניין של RC?

אני רואה שבתחום הירוק יש יותר אנרגיה בהתחלת הצליל מאשר בסגול המקביל, אבל כיוון שלא נתונה צורת הגל המקורית, לא בטוח שזה יותר טוב. חוצמזה, מה נמדד כאן, המתח ביציאה של ה-RC או הפלט של מיקרופון שקולט את מה שקורה בחדר?

ואשר ל-FR, איך זה קשור לטיימינג/פאזה?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מסכים מיכאל אבל YB-7@ ניסה "להסביר" שכל נושא הטיימינג ותיקוני פאזה כלל לא רלוונטיים.

זה בכלל מדהים אותי כמות הלהט שמשקיעים כאן אנשים, מבלי שהם בכלל קראו והעמיקו בחומר ו-במה שהחברות הללו עושות והם עדיין בטוחים שזה האנטי-קרייסט.

שיח שלם, בן 16 עמודים, על קפה, מבלי שאנשים בכלל מבינים מה זה קפה, או בכלל טרחו לטעום אותו...

רן
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
רן
גם לא יטעמו,
יעדיפו תה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ולמה אתה חושב שמערכות דו ערוציות לא יכולות להיות עם סאב וופר?

לא כתבתי כזה דבר.

תשובה: פאזה/טיימינג רלוונטיים באותה מידה גם בדו-ערוצי.. וללא סאב

כן, מאד רלוונטיים, אך לזה דואג הייצרן. אילו כמובן, בחרת יצרן רמקול שדואג לכך.
אזן את החדר, וכל שאר החלקים יפלו למקום.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
pre-ringing זו בעייה של ה-DAC, לא של החדר, לא? אז למה זה עניין של RC?

גם חדר, כי ההחזרים מתערבבים, וגם ממיר, כי אלה side-effects של הפילטרים ב-DAC
למה RC? כי זה לא EQ פרמטרי, הם מטפלים בסאונד באופן כללי בלי לפגוע בחתימת הצליל. זאת החוכמה.



אני רואה שבתחום הירוק יש יותר אנרגיה בהתחלת הצליל מאשר בסגול המקביל, אבל כיוון שלא נתונה צורת הגל המקורית, לא בטוח שזה יותר טוב.

יש שני גרפים של IR, זה לא לפני ואחרי אלא שמאל וימין. בגרף ראשון לאחר התיקון באדום, בסגול - לפני
בגרף השני בכחול אחרי, ובירוק לפני התיקון




מה נמדד כאן, המתח ביציאה של ה-RC או הפלט של מיקרופון שקולט את מה שקורה בחדר?

זאת אמפליטודה של סיגנל כפי שנמדדת ע"י מיקרופון, לא יודע באיזה יחידות (אני יכול לשאות אם זה חשוב)


IR.png




ואשר ל-FR, איך זה קשור לטיימינג/פאזה?

לא קשור, צירפתי כי הזכירו כאן FLAT וכו' (אז זה לא)
 

תמונות מצורפות

  • IR.png
    IR.png
    KB 309.4 · צפיות: 233

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
כן, מאד רלוונטיים, אך לזה דואג הייצרן. אילו כמובן, בחרת יצרן רמקול שדואג לכך.
אזן את החדר, וכל שאר החלקים יפלו למקום.

לא הבנתי, איך יצרני רמקולים דואגים לזה?
הם בקושי דואגים שמגבר יסחוב את פרי יצירה שלהם..
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לא כתבתי כזה דבר.



כן, מאד רלוונטיים, אך לזה דואג הייצרן. אילו כמובן, בחרת יצרן רמקול שדואג לכך.
אזן את החדר, וכל שאר החלקים יפלו למקום.

מה זה אומר "אזן את החדר"?
סליחה שאני יורד לפרטים, כנראה עניין של אופי.
לכל אורך השירשור, אתה זורק כל מיני ביטויים וסיסמאות באוויר, על איזונים, פיוריסטיות וספות למינהן, אבל לא באמת טורח להסביר.

אין דבר כזה לאזן את החדר, מבלי להשקיע המון המון כסף, להביא אנשי מקצוע, לבצע מדידות, להתנסות בחומרים שונים ואז לבצע שוב מדידות ואז שוב חומרים ואז שוב אנשי מקצוע ואז לגלות.... שאולי החדר מאוזן, אבל הוא לא נשמע טוב לאוזניך.

אקוסטיקה זה מדע. לומדים את זה. במשך שנים.
יש חללי האזנה מפורסמים ברחבי העולם שהושקעו בהם מליונים על חומרים ויועצים למינהם ואז....נאלצו לשבור הכל, למחוק הכל ולהתחיל מהתחלה. זה לא דבר של מה בכך, "לאזן את החדר".

ברור שהרוב המוחלט מסתפק בחצי עבודה וזה סבבה לגמרי (איש איש באמונתו יחיה..) . אני נתקל בזה ביום יום במשך 25 שנה שאני מגיע לחללים ורואה כל מיני דברים זרוקים על הקירות והתקרה.

למה דווקא שם? מי בדק את זה? מי מדד את זה? איזה באמת חומרים נבדקו?
זה לא באמת משנה, העיקר שזה "נשמע טוב" לאותו מאזין.
זה סבבה ואני מקבל את זה, אבל ברמה האישית, זה אנטי תיזה לכל מה שבעיני צריך לעשות כדי באמת להשיג סאונד טוב.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני יכול להבין איך בעזרת טיפול בסיגנל אפשר לפצות על בעיות ב-FR של החדר: אם החדר מנחית ב-X-dB, מדגישים את הסיגנל בתדר הזה באותו X-dB, וכנ"ל אם החדר מגביר ב-Y-dB מנחיתים את הסיגנל בחדר הזה באותו Y-dB. עד כאן טוב ויפה.

אני יכול להבין איך אפשר לטפל בהפרשי פאזה בין דרייברים ובין סאב לרמקול הראשי: מודדים בנפרד בכמה הצליל מכל דרייבר מתעכב יחסית לקלט, ואם אין אפשרות להפריד, צריך לדעת על איזה תחום תדרים הדרייבר הזה שולט, ואז אפשר לעכב את הקלט של הדרייברים המהירים, או את תחומי התדרים בהם הם מטפלים, כך שהם יגיעו לאוזן יחד עם התדרים מהדרייברים האיטיים. אם אין גישה לכל דרייבר בנפרד, יש בעייה עם תחומי צלילים שבהם יש חפיפה בין דרייברים.

האם זה אכן מה שמערכות EC עושות?

ובכל מקרה, איך אפשר לשלוט בערבולים בגלל החזרים בחדר? הרי לא משנה מה עושים עם הסיגנל, עדיין ההחזרים האלה יישארו, וימשיכו לגרום את אותן בעיות.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
@AK1 אני טיפלתי בהחזרים בעזרים פסיביים (לא שטיח:)) הבעיה עם החזרים זה שהגל מגיע בפאזה הפוכה (או שונה) וזה מתערבב עם הגל שמגיע ישירות מהרמקול. אולי ע"' שינוי פאזה במקור הם מצליחים להתגבר? אגב זה תחום גלים מסוים בעיקר בתחום ה-mid, לא באס

הרי מטרה של טיפול בהחזרים זה לא לבטל אותם לגמרי, אלה לגרום להנחתה שלהם בפחות 10db בפרק זמן נתון (לא זוכר עכשיו)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לכל אורך השירשור, אתה זורק כל מיני ביטויים וסיסמאות באוויר, על איזונים, פיוריסטיות וספות למינהן, אבל לא באמת טורח להסביר.

לא השתמשתי בשירשור הזה למיטב זכרוני במושג "פיוריסטיות" וגם לא על ספות למינהן.

אין דבר כזה לאזן את החדר, מבלי להשקיע המון המון כסף, להביא אנשי מקצוע, לבצע מדידות, להתנסות בחומרים שונים ואז לבצע שוב מדידות ואז שוב חומרים ואז שוב אנשי מקצוע ואז לגלות.... שאולי החדר מאוזן, אבל הוא לא נשמע טוב לאוזניך.

בטיפול אקוסטי משתמשים לפי הצורך, בחומרי ספיגה, רזונטורים, ובמלכודות באס. יש המון חומר על זה באינטרנט, גם תוכנות, גם סימולטורים לתכנון המלכודות והרזונטורים, וכמובן התוכנות.
כל זה למי שיש זמן, וכל החיים לפניו, אך לגרוש יש קדימויות אחרות בחייו.

מקצוענים בוחרים על פי המלצות, ולפי תוצאות מוכחות. ולא על פי עדות עצמית.
אם מקצוען מוכן להתחייב על תוצאה, ללא המלצות, וללא תשלום מראש, רק אז אפשר להמר ללא סיכון.

ה-RC שאתה מצדד ביתרונו, אינו פיתרון לא לגיטימי בעיני. יש בזה יתרונות מסוימים, במיוחד פונקצית ה- EQ שמובנית לתוכו.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יופי. אבל איך אפשר לשלוט בערבולים בגלל החזרים בחדר? הרי לא משנה מה עושים עם הסיגנל, עדיין ההחזרים האלה יישארו, וימשיכו לגרום את אותן בעיות.

הם דוחפים היפוך פאזה לתוך הסיגנאל כדי ליצור CANCELATION בתדרים הבעיתיים.
מדובר במניפולציה מתימטית מתוחכמת, שלא בהכרח שאין לה אספקטים שליליים.
זה פתרון אינסטנט.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
זה אנטי תיזה לכל מה שבעיני צריך לעשות כדי באמת להשיג סאונד טוב.
השאלה שלי לפי מה אתה קובע שהסאונד טוב בחדר או לא. לא חושב שסאונד טוב חייב להמדד טוב בדיוק מאותה סיבה שהגברת מנורות לא נמדדת טוב אך לטעמי נשמעת טבעית יותר מהגברה טרנזיסטורית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,930
נקודות
113
הם דוחפים היפוך פאזה לתוך הסיגנאל כדי ליצור CANCELATION בתדרים הבעיתיים.
מדובר במניפולציה מתימטית מתוחכמת, שלא בהכרח שאין לה צדדים שליליים.
באיזה מידה אתה בטוח במה שאתה כותב כאן או מנחש?

"לדחוף היפוך פאזה" לחלק מהתדרים של הסיגנל יגרום לעיוות מוחלט של הצליל הישיר. נשמע לי על פניו מופרך.

עדיף שלא לענות על פני המצאות של אי-הבנה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור