ronenperetz
חבר משקיען
- הודעות
- 1,569
- מעורבות
- 235
- נקודות
- 63
חוזר לכיוון המקורי-הטענה שלי שככל שהרמקול יהיה מתאים לחלל כך הצורך בהתערבות יהיה קטן.
ושאני מעדיף סאונד באופן פיוריסטי ללא DSP
ושאני מעדיף סאונד באופן פיוריסטי ללא DSP
חוזר לכיוון המקורי-הטענה שלי שככל שהרמקול יהיה מתאים לחלל כך הצורך בהתערבות יהיה קטן.
ושאני מעדיף סאונד באופן פיוריסטי ללא DSP
מוסכם -- התוצאה היא השורה התחתונה.אבל לפי מה נקבע שההוא מדויק יותר מההוא?
ובכלל מה זה משנה מי מדויק יותר ?
הלא התוצאה היא השורה התחתונה.
תקן אותי היכן אני טועה.
כפי שכתבתי ל- @zs - נניח לרגע שמודדים ורואים למשל "גבעה" של 6dB ב-45 הרץ, מה עושים איתה? איך אפשר באמצעים אקוסטיים לספוג/לפזר דווקא 45 הרץ, אבל לא לפגוע במה שקורה ב-35 הרץ וב-55 הרץ? קצת בעייה.אני מסכים שהתערבות של טיפול אקוסטי לעיתים משפיעה בצורה גסה מאוד על המערכת אך בכדי לקבל פיין טיונינג יש צורך במדידות . אני משתמש במכשיר RTA לצורך העיניין . זה מאוד קוסם להעביר את הסאונד בRC לצורך טיפול נקודתי אך גם טיפול כזה ייגרע בתוצאה המתקבלת.
לא. שמעתי RC די מזמן אצל @שניצל והשפעתו הייתה מאוד חיובית לאוזני, ומאז אני מעריך שהעסק רק השתפר טכנולוגית.עמיר, האם אתה משתמש בRC במערכת שלך?
כאמור, התיזה שלך בעניין התאמת רמקול לחדר כפיצוי לבעיות אקוסטיות בו לא נראית לי סבירה, והגישה הפיוריסטית היא דעה קדומה, שאינה כוללת שום ידע שהוא לגבי העובדות של הצורה שבה RC כן/לא משפיע ועל מה.חוזר לכיוון המקורי-הטענה שלי שככל שהרמקול יהיה מתאים לחלל כך הצורך בהתערבות יהיה קטן.
ושאני מעדיף סאונד באופן פיוריסטי ללא DSP
מה שאני תמה זה איך אתה יודע שהמימוש לא שם עדיין אם לא שמעת?"
אני חושב שהבעיה הינה במימוש הטכנולוגיה. הרעיון אכן מצויין אך המימוש שלו עדיין לא שם מבחינתי.
"
אני חושב שהבעיה הינה במימוש הטכנולוגיה. הרעיון אכן מצויין אך המימוש שלו עדיין לא שם מבחינתי.
זה מתחיל להזכיר את הישראלי שמעביר ביקורת מהספה ללא ידיעה מספקת
ראשית כןמקובל בין מקור לקדם מגבר אחרי הממיר, וישנם לא מעט מקרים ש-RC מחליף את הקדם מגבר ואת הממיר
מה זה בין מגבר לרמקולים?
יש רכיב שמחברים בין מגבר לרמקולים?
ראשית כן
יש סאב שמתחבר ליציאה של הרמקולים
אני שואל כי אני לא מכיר בכלל room correction בסטריאו
מכיר שזה חלק מרסיבר
אני מחכה כבר לפוסט התחדשתילפני מספר שבועות העליתי כאן פוסט על מבחן כבלים עיוור שערכתי למספר אנשים.
במסגרת השירשור הארוך הזה, הועלה הטיעון שהסטרימר בלו סאונד שנמצא ברשותי הוא חוליה חלשה במערכת.
היו שטענו שגם אם נחליף את הבלו סאונד בסטרימר שעלותו מליון דולר , לא נשמע הבדל והיו שטענו שנשמע הבדל מיידי,
כל זאת כאשר הסטרימרים השונים, מסתמכים על אותו סופר דאק שנמצא בטרינוב.
...
החלטתי שאני לוקח 4 חברות קצה ומשווה אותן לבלו סאונד. כדיי שהאוזניים שלי "יגידו" לי, מי מבין 2 המחנות צודק.
רן
הסאב אקטיביסאב זה רמקול.. סוג של
אבל אתה (ב-99%) מחבר סאב מוגבר ליצאת ה-preout, זאת יציאה לפני ההגברה
זה דומה באופן פעולה למה שיש ברסיברים
הסאב אקטיבי
היציאה של הרמקולים מתחברת למגבר שלו ומשם לרמקול עצמו
בכל מקרה אם ה RC מתערב בסאונד הוא יכול לעשות את זה בכל שלב בשרשרת ולכן שאלתי
כשחושבים על זה, RC הרי עובד ב-domain הדיגיטלי (כנראה ב-PCM ולא ב-DSD), כך שבמקרים של פורמטים דיגיטליים ב-PCM, כמו נגני דיסקים, סטרימינג, קבצי PCM וכו', כדאי להעביר אותם ישירות לכניסות הדיגיטליות של ה-RC, ולא להעביר אותם דרך ממיר שלאחריו ה-RC יצטרך לתרגם אותם ל-PCM -- 2 המרות מיותרות (אלא אם ה-RC אינו תומך ברזולוציה של האות הדיגיטלי). את הפלט הדיגיטלי של ה-RC כדאי לחבר לממיר טוב, אם הוא עדיף על ה-builtin של ה-RC.RC יכול להיות בין מקור למגבר, זאת אומרת בין מקור לממיר, או בין ממיר לקדם, בין קדם למגבר.
אני מחכה כבר לפוסט התחדשתי
ב ה צ ל ח ה
ניר
המאמר מתאר מצב של הנחתה של 30dB ב-100 הרץ, שמערכת RC אכן אינה יכולה לתקן, אבל בלי להזכיר שגם טיפול אקוסטי לא. הוא מתייחס למערכות RC לא רציניות, בתוך איזה רמקולים קטנים, ומשווה לאיזה ספוגים שהוא שם ליד הרמקולים. לא נראה לי רציני.Conclusion
The problem with digital room correction is that it only addresses the frequency domain. Depending on the room, they may do a rather good job. However, if your room is causing a 30 dB cut at 100 Hz, these digital systems won’t be able to fix this. Most of them can only boost the signal by something like 6 dB, which isn’t enough to cover the 30 dB lost by your room acoustics.
As far as the time domain goes, I think it’s obvious to note that no amount of EQ will fix this problem.
I’ve used both acoustic treatment and the IK Multimedia ARC system. My findings? I heard an immediate difference as soon as I put up some acoustic foam to the left and right of my speakers. The sound was instantly tighter and more defined. With ARC, there was a difference, but it wasn’t as dramatic.
The goal of this article is not to sway you from digital correction products. They can be a valuable tool in helping create an accurate mixing environment. I love the JBL LSR monitors. They sound amazing, even without any room correction. Digital room correction, when added to acoustic treatment, can be very effective. However, nothing…I repeat nothing…can replace the need for acoustic treatment.
Update: Gavin and I teamed up to create a training course all about acoustic treatment. Check it out here: www.UnderstandingYourRoom.com.
Share this: