יוסי יקירי !
לא ראיתי את ההודעות של עמיר ולכן חשבתי שאתה כותב אלי , מתנצל וסולח על הםעמון הריק והדלעת , באמת לא הבנתי מה קרה לך ? שיהיה בהצלחה !
שניצל יקר,
אי אפשר לכעוס עליך, וגרוע מזה,
אי אפשר שלא להאוב אותך,
תמשיך לתת בראש
יוסי יקירי !
לא ראיתי את ההודעות של עמיר ולכן חשבתי שאתה כותב אלי , מתנצל וסולח על הםעמון הריק והדלעת , באמת לא הבנתי מה קרה לך ? שיהיה בהצלחה !
הסיגנל עובר דרך ה rc ?
"עובר דרך" , הן צמד מילים שאודיופילים מזדעקים שהם שומעים אותן..
ה- RC הוא למעשה חלק מהסיגנל, הוא משפיע עליו, באופן בו הוא מותאם לחדר בו המערכת נמצאת.
הסיגנל גם "עובר דרך" החדר שלנו והסיגנל גם "עובר דרך" הספוגים ששמנו על התקרה .
הכל "עובר" ומשפיע על הסיגנל, בחלק מהדברים אנחנו יכולים לשלוט ..ובחלק פחות.
רן
אני מעדיף טיפול אקוסטי לייט מאשר RC למרות שיש אודיופילים שכן מעדיפים להשתמש. לתפישתי כדאי להשקיע רבות קודם בהתאמת הרמקול לחלל ההאזנה.
אממה, לפעמים אודיופילים נדלקים על רמקול מסויים וממש מנסים להטמיע אותו בסט אפ שלהם.
לעיתים תוך איבוד הכיוון מבחינת בניית המערכת, וזה גורם להרבה ניסוי ותהייה וטעיה גם של ציוד רב ושל צער לבעלים.
ברור שיש אילוצים של מקום,הנהלה(מתנצל מראש בפני הפמיניסטיות)ילדים וכולי. אבל בהרבה מקרים רמקול שלא חשבת עליו כלל נותן את המענה/שילוב הטוב ביותר גם ללא התערבות RC.
לא תמיד אפשר ליצור חלל מתאים, ושבירת קירות מבטיחה הוצאה כספית, אבל ממש לא מבטיחה שיפור.בכל הוספרת רכיב אלקטרוניקה למערכת
בסיסית יש trade off,כאשר הסיגנל עובר דרך הרכיב האמור, וצריך להיות טולרנטי
לעובדה הזו,
ואם המוזיקה היא סם חייך תשבור קיר
ותיצור חלל מתאים, בלי בקשישים.
ככה נראית דעה קדומה.לא ניסיתי מיכאל, אני טוען שניתן להגיע לתוצאות טובות יותר אם תשקיע במציאת הרמקול שיתאים הכי טוב לחלל שלך ולא תיאלץ להשתמש בתוכנות RC.
הי רן,
האם ה-rc שלך מטפל אך ורק באותם בקיעים אקוסטיים שליליים שמונעים מהסאונד להגיע למצב עבודה אופטימלי!?
זה לא סוד שקיימות עוד תופעות לוואי שגורמות לסאונד להשמע תקול ונעדר שלמות, ובעיקר נטול את אותה היכולת להגיע למימוש הפוטנציאל המלא שלו, ומדובר ברעשי רצפה תנודות של שדות מגנטיים, חשמל לקויי, מה לגביהם!?
אם אני מבין ממך נכון , זה שאין קיצורי דרך בנדון, והחדשות הטובות בכל הסיפור הזה שה-rc המתקדם שרכשת אכן מסוגל להוביל לשינוי דרמטי בכל הנוגע לתיקון האקוסטי של החדר ולהוות אלטרנטיבה מעבר לראויה לאותן ערמות חומרי אקוסטיקה מסורתית, ומנסיונות כמעט סיזייפיים של מיקום טוויקים מתקדמים!
אם זאת, האם מנסיונך הרב עם הטכנולוגיה המתקדמת הזו (שאני מניח, תלך ותשתפר וכחלק מהשיפור שלה יתאפשר בסופו של דבר להפעיל אותה ברמה הנוכחית ואף יותר, בלי הרבה נלווים וקשיים, וזאת גם בחדרים בעייתיים), מטרידה אותי השאלה שנוגעת באותה המניפולצייה הישירה שמבצע ה- rc והאם היא באה על חשבון אותן יסודות ומאפיינים סוניים היחודים לסנרגית המערכת גופא. במילים אחרות, האם השינוי הדרמתי שייצר ה-rc אצלך גרם לשינוי כל שהוא, במאפיינים כמו טימברה, מהירות, צלילות, ושאר יסודות סוניים, שמרכיבי המערכת שלך יצרו בסינרגיה שלהם הוא שזה רק שיפר לטובה ובמשורה!
תודה
arb
לא ניסיתי מיכאל, אני טוען שניתן להגיע לתוצאות טובות יותר אם תשקיע במציאת הרמקול שיתאים הכי טוב לחלל שלך ולא תיאלץ להשתמש בתוכנות RC.
תודה על התשבה."עובר דרך" , הן צמד מילים שאודיופילים מזדעקים שהם שומעים אותן..
ה- RC הוא למעשה חלק מהסיגנל, הוא משפיע עליו, באופן בו הוא מותאם לחדר בו המערכת נמצאת.
הסיגנל גם "עובר דרך" החדר שלנו והסיגנל גם "עובר דרך" הספוגים ששמנו על התקרה .
הכל "עובר" ומשפיע על הסיגנל, בחלק מהדברים אנחנו יכולים לשלוט ..ובחלק פחות.
רן
תיכף תאמר שאני טוען שאין הבדלים בין כבלים.רונן, אנחנו לא מכירים, אבל אני בכל זאת מופתע ממשפט כזה, ממשתמש שנמצא כאן כ- 10 שנים, עם למעלה מ -1,000 הודעות.
אני מבין אנשים שאומרים שהם לא רוצים להתנסות במשהו שמזיק לבריאות, או שהוא בגדר עבירה פלילית, אבל לא להתנסות במשהו שמפיקי הסאונד הגדולים בעולם מתנסים בו על בסיס יום יומי?
ואם אתה לא רוצה להתנסות וזה גם סבבה (ממש ממש לא חובה..) , אז איך אתה משוכנע שאתה יכול להגיע לתוצאות טובות יותר עם כל מיני ספוגים ועצים שאין לך באמת יכולת להבין איזה נזק או תועלת הם מביאים לשולחן?
לפני מספר שבועות העליתי כאן פוסט על מבחן כבלים עיוור שערכתי למספר אנשים.
במסגרת השירשור הארוך הזה, הועלה הטיעון שהסטרימר בלו סאונד שנמצא ברשותי הוא חוליה חלשה במערכת.
היו שטענו שגם אם נחליף את הבלו סאונד בסטרימר שעלותו מליון דולר , לא נשמע הבדל והיו שטענו שנשמע הבדל מיידי,
כל זאת כאשר הסטרימרים השונים, מסתמכים על אותו סופר דאק שנמצא בטרינוב.
בדומה לך, הייתי יכול לטעון את הטענה הפשוטה, לפיה אני משוכנע שהבלו סאונד לא נופל משום חברת קצה וברגע שכולן נסמכים על אותו דאק, לא יהיו הבדלים... כל זאת למרות שלא ניסיתי.
איך אני יודע? חלמתי על זה בלילה....
החלטתי שאני לוקח 4 חברות קצה ומשווה אותן לבלו סאונד. כדיי שהאוזניים שלי "יגידו" לי, מי מבין 2 המחנות צודק.
זה תחביב שדורש התנסויות ופחות הצהרות.
בידידות.
רן
העניין עמיר ,שצריך למדוד בעצמך את היענות התדר שהרמקול שלך מציג תוך שימוש בהגברה שלך ובמחולל תדרים מדוייק.
לא בתוכנת מחשב, ורב החברים כאן אינם מודדים את הציוד שלהם ובכך גם אם ישנם מודים(MOD) בעיתיים בתגובת הרמקול שלהם או בכלל של החדר עצמו זה לא מעניין אותם והם מעדיפים להחליף רכיבים/כבילה/חשמל שיגרמו לאפקט קרוב
למה שהם רוצים. כתבת שיש לי דיעה קדומה-אולי. אך אני מעדיף גישה פיוריסטית. ייתכן שמערכות הRC שאתה מכיר מזיקות כמה שפחות לצליל, אך כל התערבות של DSP משנה במעט את הצליל. אני באופן אישי מעדיף חוסר התערבות.
איני יודע כמה רמקולים יצא לך למדוד אך ישנם כאלה ואפילו יקרים להחריד עם "בורות " ו"גבעות" שאנשים כאן יתפלצו.
אבל כמה אודיופילים אתה מכיר שבחנו את הרמקול שלהם אך ורק על סמך איכות סאונד בחלל שלהם. ייתכן ולא בדקו כלל .
מה שאני טוען כאן הוא בעייתי ואף די מקומם ,אך אם הרמקול שיתאים בחלל שלך יהיה רמקול פלאנרי ואתה/בת הזוג שלך לא מתחברים למראה(לדוגמא כן)האם בכל זאת הוא יישאר אצלך?
הרי לא כולם מתחברים לכל הטופולוגיות של הרמקולים/חומרי ממברנה שונים/הגברות שונות וטופולוגיות הגברות שונות שיתאימו להם. הרבה פעמים אתה נתקל באודיופיל ש"נתקע" על חברה מסויימת למרות שאצלו הרמקול לא יושב בחלל.
נכון, אם רוצים לטפל בעקומת ההיענות יש למדוד אותה בדיוק סביר, תוך התחשבות בעקומת ההיענות של המיקרופון, וכו'.העניין עמיר ,שצריך למדוד בעצמך את היענות התדר שהרמקול שלך מציג תוך שימוש בהגברה שלך ובמחולל תדרים מדוייק.
לא בתוכנת מחשב, ורב החברים כאן אינם מודדים את הציוד שלהם ובכך גם אם ישנם מודים(MOD) בעיתיים בתגובת הרמקול שלהם או בכלל של החדר עצמו זה לא מעניין אותם והם מעדיפים להחליף רכיבים/כבילה/חשמל שיגרמו לאפקט קרוב
למה שהם רוצים.
זה לא "אולי" -- דיעה מוצקה בלי התנסות במציאות היא דעה קדומה.כתבת שיש לי דיעה קדומה-אולי. אך אני מעדיף גישה פיוריסטית. ייתכן שמערכות הRC שאתה מכיר מזיקות כמה שפחות לצליל, אך כל התערבות של DSP משנה במעט את הצליל. אני באופן אישי מעדיף חוסר התערבות.
לא מדדתי רמקולים, אבל שאלה איך אתה מדדת אותם כך שקיבלת"בורות" ו"גבעות" שאפשר לשייך אותם לרמקולים, כפי שאתה עושה. הרי רמקולים צריך למדוד בחדר anechoic, ואני מעריך שאין לך גישה לאחד כזה ושלא סחבת רמקולים גדולים לשם.איני יודע כמה רמקולים יצא לך למדוד אך ישנם כאלה ואפילו יקרים להחריד עם "בורות " ו"גבעות" שאנשים כאן יתפלצו.
רוב האודיופילים, כולל אותי, מתעניינים רק בעד כמה התוצאה מהנה אותם, ולא נכנסים לענייני מדידות אלא אם יש בעיה שצריך לפתור אותה.אבל כמה אודיופילים אתה מכיר שבחנו את הרמקול שלהם אך ורק על סמך איכות סאונד בחלל שלהם. ייתכן ולא בדקו כלל .
מה אתה טוען כאן בעייתי מזווית אחרת מזו שאתה מציג.מה שאני טוען כאן הוא בעייתי ואף די מקומם ,אך אם הרמקול שיתאים בחלל שלך יהיה רמקול פלאנרי ואתה/בת הזוג שלך לא מתחברים למראה(לדוגמא כן)האם בכל זאת הוא יישאר אצלך?
הרי לא כולם מתחברים לכל הטופולוגיות של הרמקולים/חומרי ממברנה שונים/הגברות שונות וטופולוגיות הגברות שונות שיתאימו להם. הרבה פעמים אתה נתקל באודיופיל ש"נתקע" על חברה מסויימת למרות שאצלו הרמקול לא יושב בחלל.
עמיר בטוח שלא אעמוד בקצב הכתיבה שלך...אבל לפי מה נקבע שההוא מדויק יותר מההוא?למרות שהוא מתערב ומשפיע על התוצאה בהרבה מאוד dB-s, בצורה לא מאוד מבוקרת, ומתנגדים נמרצות לשינויים קטנים בהרבה ומדוייקים בהרבה ע"י RC.
על מה אתה מדבר ועל מה רן מדבר?העניין עמיר ,שצריך למדוד בעצמך את היענות התדר שהרמקול שלך מציג תוך שימוש בהגברה שלך ובמחולל תדרים מדוייק.
לא בתוכנת מחשב, ורב החברים כאן אינם מודדים את הציוד שלהם ובכך גם אם ישנם מודים(MOD) בעיתיים בתגובת הרמקול שלהם או בכלל של החדר עצמו זה לא מעניין אותם והם מעדיפים להחליף רכיבים/כבילה/חשמל שיגרמו לאפקט קרוב
למה שהם רוצים. כתבת שיש לי דיעה קדומה-אולי. אך אני מעדיף גישה פיוריסטית. ייתכן שמערכות הRC שאתה מכיר מזיקות כמה שפחות לצליל, אך כל התערבות של DSP משנה במעט את הצליל. אני באופן אישי מעדיף חוסר התערבות.
איני יודע כמה רמקולים יצא לך למדוד אך ישנם כאלה ואפילו יקרים להחריד עם "בורות " ו"גבעות" שאנשים כאן יתפלצו.
אבל כמה אודיופילים אתה מכיר שבחנו את הרמקול שלהם אך ורק על סמך איכות סאונד בחלל שלהם. ייתכן ולא בדקו כלל .
מה שאני טוען כאן הוא בעייתי ואף די מקומם ,אך אם הרמקול שיתאים בחלל שלך יהיה רמקול פלאנרי ואתה/בת הזוג שלך לא מתחברים למראה(לדוגמא כן)האם בכל זאת הוא יישאר אצלך?
הרי לא כולם מתחברים לכל הטופולוגיות של הרמקולים/חומרי ממברנה שונים/הגברות שונות וטופולוגיות הגברות שונות שיתאימו להם. הרבה פעמים אתה נתקל באודיופיל ש"נתקע" על חברה מסויימת למרות שאצלו הרמקול לא יושב בחלל.