AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,926
- מעורבות
- 2,941
- נקודות
- 113
אצל רן לוי ישלא ממש מפתיע.
אין לזה אח ורע בכל העולם, בכל סט אפ באשר הוא, שמישהו משתמש בפרה ביחד עם הטרינוב, שהוא בעצמו פרה.
רן
אצל רן לוי ישלא ממש מפתיע.
אין לזה אח ורע בכל העולם, בכל סט אפ באשר הוא, שמישהו משתמש בפרה ביחד עם הטרינוב, שהוא בעצמו פרה.
רן
רן לוי לא משרשר שום פרה עם הטרינוב.אצל רן לוי יש
אז כנראה שאני לא מבין נכון את הכתוב במפורש:רן לוי לא משרשר שום פרה עם הטרינוב.
הוא משתמש בפרה אחר, בגלל בעיית גיין של הגברה.
ההגברה שלו לא מיטבית עבור הטרינוב.
רן
אצלי פועל פתרון אחר שעליו דיווחתי כאן בזמנו - הפרוססור של טרינוב משורשר לקדם מגבר דו ערוצי סטריאו בכניסת מעקף הום ת׳יאט׳ר של אותו קדם מגבר. קדם המגבר מחובר לזוג מונובלוקים שמפעילים אצלי את הרמקולים הקדמיים כאשר ההתאמה בגיין בין הקדם מגבר סטריאו לזוג המונובלוקים היא מושלמת
אין שוני.חברים אני לא כל כך מבין .
התאמת גיין חשובה בכל קדם מגבר והטרינוב הוא קדם מגבר.(בין היתר)
מה שונה מכל קדם מגבר אחר לעניין התאמת הגיין ?.
לצערי הבנת לא נכון. אבהיר - הטרינוב מחובר אצלי לכניסת מעקף ששמה ״הום ת׳אט׳ר בייס פאס״ בקדם מגבר סטריאו. הקדם מגבר הסטריאו כבוי כאשר הטרינוב פועל וכניסת המעקף פועלת. אין שום שרשור, יש העברה של סיגנל לקדם מגבר שהוא כבוי, שאליו מתחברים שני מגברי הספק בתצורת מונובלוק שרגישות גיין הכניסה שלהם היא 23 די בי יו או 29 די בי יו (1 או 2 וולט אר אם אס), בהתאם לצורת החיבור לתוכם - XLR או RCA. רגישות גיין הכניסה במגברי ההספק, המונובלוקים שלי, איננה תואמת את רגישות גיין היציאה בטרינוב שהיא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס.אז כנראה שאני לא מבין נכון את הכתוב במפורש:
הטענה היא שהמתח ביציאה של הטרינוב גבוה מהרגיל, ולכן יש הטוענים שהגיין של המגבר שאליו מחברים צריך להיות נמוך, או אפילו בערך הספציפי 19. לא ברורה לי הטענה הזו בהינתן שהמתח ביציאה נשלט ע"י הווליום, ולא מגיעים לערכי ה-sensitivity של כניסות המגברים ובטח לא ל-clipping.חברים אני לא כל כך מבין .
התאמת גיין חשובה בכל קדם מגבר והטרינוב הוא קדם מגבר.(בין היתר)
מה שונה מכל קדם מגבר אחר לעניין התאמת הגיין ?.
לא פלא שלא הבנתי: קודם כתבת במפורש שיש שירשור:לצערי הבנת לא נכון. אבהיר - הטרינוב מחובר אצלי לכניסת מעקף ששמה ״הום ת׳אט׳ר בייס פאס״ בקדם מגבר סטריאו. הקדם מגבר הסטריאו כבוי כאשר הטרינוב פועל וכניסת המעקף פועלת. אין שום שרשור, יש העברה של סיגנל לקדם מגבר שהוא כבוי, שאליו מתחברים שני מגברי הספק בתצורת מונובלוק שרגישות גיין הכניסה...
ובנוסף, בעניין אי-ההבנה: לא העליתי בדעתי שהקדם מגבר כבוי, ולא כתבת את זה קודם. אני לא יודע עד כמה זה נפוץ שכשהקדם מגבר כבוי הוא עדיין מעביר סיגנל ומפתיע לשמוע שזה אפשרי. חשבתי שמדובר בפרה דלוק שעובד על unity gain מכניסת home theater bypass.פרוססור של טרינוב משורשר לקדם מגבר דו ערוצי סטריאו בכניסת מעקף הום ת׳יאט׳ר של אותו קדם מגבר. קדם המגבר מחובר לזוג מונובלוקים שמפעילים אצלי את הרמקולים הקדמיים כאשר ההתאמה בגיין בין הקדם מגבר סטריאו לזוג המונובלוקים היא מושלמת
כאמור, עד כמה שאני מבין, אין בכלל חייה כזו רגישות גיין, יש רגישות ויש גיין בנפרד, רק למגברים, ואין עניין של רגישות ו/או גיין ביציאה של מקור או פרה.רגישות גיין הכניסה במגברי ההספק, המונובלוקים שלי, איננה תואמת את רגישות גיין היציאה בטרינוב שהיא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס.
רק עכשיו שמתי לב לזה: אתה שומע סטריאו ללא הטרינוב?? מפסיד את כל עניין ה-room correction? מה הרעיון?מקורות המוסיקה בסטריאו - קומפקט דיסק וסטרימר/דאק תואם רון מחוברים לקדם מגבר סטריאו ואינם מחוברים לטרינוב. כך כמו שאמרתי יש שתי מערכות - אחת סטריאו ושנייה רב ערוצית, שמשתלבות אבל לא משורשרות זו לזו. הטרינוב כאמור לא משורשר לשום קדם מגבר.
יש גם מצב שלאDithering מוסף כל הזמן, לא רק בהורדת ווליום.
ומה שאתה שומע תלוי באיכות ה-DAC, באיזו רזולוציה הוא עובד פנימית, ואיך הוא מבצע את הורדת הווליום.
קח בחשבון שהטווח הדינמי של 24 ביט הוא 144dB, ושל 16 ביט ללא dithering הוא כ-96dB, כלומר גם אחרי הורדת ווליום של 8 ביט, שזה כ-48dB, אתה עדיין עם רעש רקע של 96dB, שטובע עמוקות ברעש הסביבתי שהוא לפחות 30dB. כך שיש מצב שאי-החלקות שאתה חושב שאתה שומע היא אולי תוצאה של bias, או של DAC שלא עובד ב-24 ביט ומעלה, אולי 20 ביט ומעלה.
יש רגישות עמיר לעניין המגבר שנמדדת ב VRMS .כאמור, עד כמה שאני מבין, אין בכלל חייה כזו רגישות גיין, יש רגישות ויש גיין בנפרד, רק למגברים, ואין עניין של רגישות ו/או גיין ביציאה של מקור או פרה.
בדיוק, ואלה שתי חיות נפרדות, גם אם לא בלתי תלויות.יש רגישות עמיר לעניין המגבר שנמדדת ב VRMS .
יש גיין של מגבר שמצוין ב dB
ברור שתהיה מגבלה, אני לא בטח שזה חצי.
לעניין הפרה - לנושא שלנו - יש VOLTAGE מקסימאלי שהוא מוציא לפני CLIPPING ויש טווח מסוים לפני המקסימלי שבו הפרה מספק את מלוא הטווח הדינמי .(משויך בדרך כלל ל OdBFS)
אתה כן רוצה להימנע משני מצבים :
1.יציאות הקדם חלשות (נניח מקיסמום 1 VOLT לפני קליפינג) -מחובר למגבר עם רגישות כניסה של 2V- מה שאומר שאתה לעולם תהיה מוגבל לחצי עוצמת המגבר .
לא הבנתי למה יסופק למגבר פחות ממה שצריך. צריך להיזהר שלא יכנס יותר מדי, אבל פחות מדי? אתה יכול לכוון את הווליום כך שתקבל הגברה בדיוק כמה שתרצה, וכנראה שלא מדובר ב-2V כי זה יהיה חזק מדי.2.יציאות הקדם "חמות" מדי למגבר כוח. נניח טווח דינמי מקסימלאי הוא בין 4 ל 6 וולט - והמגבר עם רגישות כניסה של 2V מה שאומר שהןא יקבל 2V הוא יספק את ההספק המקסימאלי שלו ובפועל אתה תספק לו הרבה פחות מזה . ואז בפשטות - זבל נכנס -זבל יוצא. למה זבל ?
כי אתה תמיד קרוב לרצפת הרעש (יחסיתׂ).
זה בדיוק מה שאמרתי .אפשר לומר שאם צריך לעבוד עם הפרה בתחום נמוך יחסית שלו, אז קרובים יותר לרצפת הרעש של הפרה, מה שנשמע מפחיד ברמת התיאוריה, אבל השאלה בכמה זה מתבטא והאם זה שמיע
אם הפרה מתרגם ל-6V, שזה 9.5dB מעל 2V, זה אומר שצריך להוריד ווליום בכ-10dB. אם ה-S/N הוא כ-126dB-, אז הוא יורד ל-116dB-. האם זה שמיע? ולמה שלא אקבל את מלוא הטווח הדינמי? מה מגביל אותו? הרי המגבר יקבל בקלט בדיוק את אותו סיגנל אנלוגי מהפרה של ה-2V ומהפרה של ה-6V, למעט הבדלים של יותר מ-100dB מתחת לסיגנל.זה בדיוק מה שאמרתי .
אם הפרה מתרגם ODFS ל 2V - הכל טוב.
אבל אם הפרה מתרגם אותו ל 6V- מה תקבל ?
במילים פשוטות - אם הווליום המקסימאלי שאתה שומע בו נמצא ברבע עוצמת הפרה ואתה כבר בווליום גבוה ברמקולים- אתה במצב לא טוב.
אתה לא מקבל את מלוא הטווח הדינמי .
אתה קרוב מאוד לרצפת הרעש של המכשיר שלך(של הפרה שלך והמגב רק מגביר סיגנל לא טוב )
וזה שמיע בטירוף גם לאדם עם אוזן אחת לא משהו.
קודם כל אתה לא שומע ב 126 די בי.אתה שומע ב 85 ו 9.5 דיבי זה הפרש עצום .( זה לא עשרה אחוזים).אם הפרה מתרגם ל-6V, שזה 9.5dB מעל 2V, זה אומר שצריך להוריד ווליום בכ-10dB. אם ה-S/N הוא כ-126dB-, אז הוא יורד ל-116dB-. האם זה שמיע? ולמה שלא אקבל את מלוא הטווח הדינמי? מה מגביל אותו? הרי המגבר יקבל בקלט בדיוק את אותו סיגנל אנלוגי מהפרה של ה-2V ומהפרה של ה-6V, למעט הבדלים של יותר מ-100dB מתחת לסיגנל.
מאיפה לקחת שחשבתי ששומעים ב-126dB?? זה ווליום מטורף. 126dB האמורים הם היחס בין האות לרעש. אם אתה מקטין את האות ב-10dB, אתה מקטין את היחס בין האות לרעש ב-10dB. במקרה שלנו, זה יורד מ-126dB- ל-116dB-.קודם כל אתה לא שומע ב 126 די בי.אתה שומע ב 85 ו 9.5 דיבי זה הפרש עצום .( זה לא עשרה אחוזים).
זה לא ברור לי למה.מעבר לזה - אתה קרוב מאוד מאוד לרצפת הרעש והסינגל פשוט מאוד מצומצם( בפרה שמתרגם 0dBFS ל 6 וולט ונאלץ להיות משודך למגבר עם גיין גבוה = רגישות נמוכה ) .
שומעים את זה בבירור גם בווליום נמוך .
אז זהו, שלא ברור לי למה עם פרה חזק מדי זה שמיע.זה לא ש 2 זה רע או 6 זה רע - אלא זה המגבר שמשודך אליהם לא מאפשר לפרה לממש את הפונטציאל שלו וחשמלית זה לא עובד אידאלית .
ולא מדובר פה על אחוזי עיוות 0.0000 וכו . זה ממש שמיע .