בעקבות איש השנה


yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
102
נקודות
43
יש מישהו שמוכן לחיות פה עם 80 אחוז בידיעה שיש עוד 20 אחוז שלא נוצלו ?
80 הוא מספר שתלוש מהמציאות כמובן .יכול להיות גם 50.
בכל אופן יש את זה גם במוצר שאני מייבא ותומך ב DLBM - הוא גם מסנכרן בין הסאבים אוטמטית למי שיש מספר סאבים,גם מציע קרוס בין סאב לקידמיים ומה לא .

ועדיין אני אומר- לאחר שבדקתי את זה במספר גדול של חדרים - שזה לא זה. אין תחליף לכיול ידני. מי שקונה מכשיר בסדר גודל של מחיר כזה ועם יכולות כאלה - או שיתמקצע או שיזמין מישהו לכייל. נקודה סוף פסוק.

אחרת יכול לעשות נזק בדיוק כמו שיכול לעשות יתרון.
דן,
התוצאה שמתקבלת ב Wizard קרובה יותר ל 80 מאשר ל 50.

אני מניח שלא חסרים בעולם בעלי טרינוב שמסתפקים בתוצאה המתקבלת שלטעמי היא ממש טובה, כמובן שעדיף לשפר ידנית, בסה"כ התוכנה מאוד ידידותית.

הייתי אומר שישנם כאלו שיסתפקו ב Wizard, או כאלו שיתעסקו שטחית עם התוכנה או כאלו שיכנסו לקרביים של התוכנה.

לעשות נזק לא ניתן, רק טוב ייצא מזה!
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
דן,
התוצאה שמתקבלת ב Wizard קרובה יותר ל 80 מאשר ל 50.

אני מניח שלא חסרים בעולם בעלי טרינוב שמסתפקים בתוצאה המתקבלת שלטעמי היא ממש טובה, כמובן שעדיף לשפר ידנית, בסה"כ התוכנה מאוד ידידותית.

הייתי אומר שישנם כאלו שיסתפקו ב Wizard, או כאלו שיתעסקו שטחית עם התוכנה או כאלו שיכנסו לקרביים של התוכנה.

לעשות נזק לא ניתן, רק טוב ייצא מזה!
אהלן קובי,

מנוע מלפרט .תאלץ לסמוך עלי או שלא .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
היה אצלי טרינוב עם כיול של הדילרים , בכלל לא בליגה של הכיול של רן , אני החזרתי !מכיוון שאינני מסוגל להכנס לתחום של מדידות וכל מיני פיפסים ,
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
היה אצלי טרינוב עם כיול של הדילרים , בכלל לא בליגה של הכיול של רן , אני החזרתי !מכיוון שאינני מסוגל להכנס לתחום של מדידות וכל מיני פיפסים ,
זה נשמע לי טיפה מוזר: אם אני לא טועה, יש לך RC (יותר מאחד?), שאני מניח שלא נכנסת בעצמך מהתחלה לתחום של מדידות וכל מיני פיפסים לגביו, אלא נעזרת באחרים (מיכאל123?) -- שזה לגמרי מה שטבעי לעשות. עכשיו או שאתה כבר יודע בעצמך למדוד ולכייל, או שעדיין עוזרים לך אם לא בא לך להיכנס לזה -- שזה גם טבעי לגמרי. גם לי לא בא להיכנס לענייני הכיוונונים בעצמי.

תיאורטית, לא משנה איך הדילרים כיווננו: היית יכול להיעזר ברן, ו/או מכייל מקצועי מחו"ל, וכנראה (בסבירות די גבוהה) לקבל תוצאות טובות יותר ממה שאתה מקבל עם ה-RC שיש לך, אבל בחרת להחזיר, למרות שכל זה כנראה לא מעבר למגבלות התקציביות שלך.

עד עכשיו לא ידוע לי על מקרה שבו היה לך סיכוי לשפר משהו ולא בדקת את האפשרות עד הסוף. מה שמוזר לי הוא שבמקרה הזה ההתנהלות שלך הייתה שונה.

כמובן שאתה לא חייב הסבר לאף אחד, בטח לא לי.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
לטרינוב יש בעייה אחת ברורה. וזו הבעייה של התאמת הגיין להגברת ההספק שמחברים אליו. רגישות הגיין ביציאות של הטרינוב היא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס. כשמחברים אליו הגברת הספק שרגישות גיין הכניסה שלה לא מתאימה מקבלים צליל בעל רמת רעש גבוהה ומקומפרס במוסיקה קלאסית או אקוסטית. רן מויאל שינה את הגברת ההספק כך שתתאים באופן מוחלט לטרינוב כשרכש אחד מדגמי מגברי ההספק של סי אייץ׳ פרסיז׳ן שהם דגמי מגברי ההספק הגמישים ביותר שקיימים בשוק משום שהם מתאימים את עצמם ברגישות גיין הכניסה לכל קדם מגבר או קדם מגבר/פרוססור שמחברים אליהם. יש בשוק גם פתרונות אחרים - אפשר לרכוש את דגמי מגברי ההספק הרב ערוציים של טרינוב עצמה מסדרת אמפליטוד, ויש גם פתרון נוסף בגזרת מגברי הספק סטריאו - מגבר מתוצרת NAD דגם M23.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לטרינוב יש בעייה אחת ברורה. וזו הבעייה של התאמת הגיין להגברת ההספק שמחברים אליו. רגישות הגיין ביציאות של הטרינוב היא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס. כשמחברים אליו הגברת הספק שרגישות גיין הכניסה שלה לא מתאימה מקבלים צליל בעל רמת רעש גבוהה ומקומפרס במוסיקה קלאסית או אקוסטית. רן מויאל שינה את הגברת ההספק כך שתתאים באופן מוחלט לטרינוב כשרכש אחד מדגמי מגברי ההספק של סי אייץ׳ פרסיז׳ן שהם דגמי מגברי ההספק הגמישים ביותר שקיימים בשוק משום שהם מתאימים את עצמם ברגישות גיין הכניסה לכל קדם מגבר או קדם מגבר/פרוססור שמחברים אליהם. יש בשוק גם פתרונות אחרים - אפשר לרכוש את דגמי מגברי ההספק הרב ערוציים של טרינוב עצמה מסדרת אמפליטוד, ויש גם פתרון נוסף בגזרת מגברי הספק סטריאו - מגבר מתוצרת NAD דגם M23.
לא הבנתי.

קודם כל, לא הבנתי את הנאמר בעברית. האם הכוונה היא למשהו כמו:
the gain sensitivity of the Trinnov outputs is 19 dB UO 4.5 volt RMS
מה זה יו או? UO?
ומאיפה לקוח הנתון הזה? אפשר לינק?

בכלל מה זה רגישות גיין?
אני יודע מה זה רגישות ומה זה גיין, אבל לא יחד.

התיאור לגבי "רמת רעש גבוהה ומקומפרס" מתאים אולי למצב שבו היציאות של הטרינוב חלשות מדי, אבל לא למצב שהן חזקות מדי.
גם לא ברור לי למה שיהיה "מקומפרס" -- יכול להיות חלש מדי או חזק מדי, אבל איך תתקבל הקטנת טווח דינאמי (קימפרוס)?

ולא נראה לי סביר שכל מרחב הפתרונות לבעיה שלא הבנתי הוא שימוש בהגברה של טרינוב או איזה מודל ספציפי של NAD.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
לא הבנתי.

קודם כל, לא הבנתי את הנאמר בעברית. האם הכוונה היא למשהו כמו:
the gain sensitivity of the Trinnov outputs is 19 dB UO 4.5 volt RMS
מה זה יו או? UO?
ומאיפה לקוח הנתון הזה? אפשר לינק?

בכלל מה זה רגישות גיין?
אני יודע מה זה רגישות ומה זה גיין, אבל לא יחד.

התיאור לגבי "רמת רעש גבוהה ומקומפרס" מתאים אולי למצב שבו היציאות של הטרינוב חלשות מדי, אבל לא למצב שהן חזקות מדי.
גם לא ברור לי למה שיהיה "מקומפרס" -- יכול להיות חלש מדי או חזק מדי, אבל איך תתקבל הקטנת טווח דינאמי (קימפרוס)?

ולא נראה לי סביר שכל מרחב הפתרונות לבעיה שלא הבנתי הוא שימוש בהגברה של טרינוב או איזה מודל ספציפי של NAD.
דה גיין סנסיטיביטי אוף דה טרינוב אאוטפוטס איז 19 די בי יו. זה בדיוק מה שכתבתי, זה הנתון שאליו התייחסתי, וגם אתה מצטט אותו כי הוא הנתון היחיד הרלבנטי. רגישות גיין הוא תרגום, אולי לא מוצלח, לגיין סנסיטיביטי. תיאור הצליל כ״צליל בעל רמת רעש גבוהה ומקומפרס במוסיקה קלאסית או אקוסטית״ הוא תיאור הצליל שאותו אני חווה כבר כמעט שלוש שנים כשאני מחבר לטרינוב במערכת שלי הגברת הספק לא מתאימה רק מבחינת נתון הגיין. זו חוויה אישית, סובייקטיבית, שאינך יכול לשלול אותה. ומרחב הפתרונות היחיד לבעייה הוא מרחב הפתרונות הקיים היחיד שאותו אף ציינתי, אתה מוזמן להתייעץ עם אנשי טרינוב ותשמע את דעתם בנדון. זו הסיבה אגב שהגברת ההספק מסדרת אמפליטוד של טרינוב שמיוצרת בחלקה עבור טרינוב בידי חברה חיצונית בשם ATI עוברת בעת התכנון והייצור התאמה מוחלטת לפרוססורים של טרינוב. המגברים של ATI עצמה לא מציעים לחלוטין את זהות רגישות הגיין בכניסות, אותה זהות שיש לה חשיבות קריטית.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אין כאן איזו חדשה גדולה, מעבר לעובדה הבסיסית שהתאמת גיין בין מגבר לפרה היא דרמטית.
זה נכון בין טרינוב למגבר כלשהו וזה נכון לגבי כל פרה אחר, של כל חברה באשר היא, ברגע שמנסים להתאים לה הגברה.

התיאוריה הזו הפכה להיות מציאות מוחשית, כאשר לא מעט אנשים שנכחו בשווט אווט הגדול שערכתי בין מגברים שונים, שמעו הבדלים ברורים ומהותיים, כאשר היה מעבר בין גיין אחד לשני, לרבות שינוי טונאלי, פגיעה בטווח הדינאמי והעלאת רצפת הרעש.

ישנם מגברים שאין להם שליטה על הגיין, ישנם כאלה שיש להם 2-3 מצבים, המביאים את המשתמש למספרים "נוקשים" וישנם מגברים המאפשרים משחק מאוד רחב ומאוד מדויק בגיין.


רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
דה גיין סנסיטיביטי אוף דה טרינוב אאוטפוטס איז 19 די בי יו
גישות הגיין ביציאות של הטרינוב היא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס
עכשיו הבנתי שאתה מתכוון ל-dBu, אבל לא מה זה ה-או שם, האם זו האות O או המילה "או" בעברית?
למה לא לצטט ישירות באנגלית? יש לינק למקום בו מופיע הנתון?

ומה צריך להיות כתוב ב-specs של ההגברה כדי שאפשר יהיה לומר שיש התאמה?
הנה למשל ה-specs של Trinnov Amplitude 16. איך אפשר לראות משם האם זה כן/לא תואם?

תיאור הצליל כ״צליל בעל רמת רעש גבוהה ומקומפרס במוסיקה קלאסית או אקוסטית״ הוא תיאור הצליל שאותו אני חווה כבר כמעט שלוש שנים כשאני מחבר לטרינוב במערכת שלי הגברת הספק לא מתאימה רק מבחינת נתון הגיין. זו חוויה אישית, סובייקטיבית, שאינך יכול לשלול אותה
אני לא בעניין של לשלול. לא הבנתי ולא ניחשתי שהכוונה לתיאור חווייה אישית.

מרחב הפתרונות היחיד לבעייה הוא מרחב הפתרונות הקיים היחיד שאותו אף ציינתי,
אני משתמש בהגברה שאינה של טרינוב ואינה של NAD, ולא חווה את מה שאתה מתאר, כך שטריוויאלי שזה לא כל מרחב הפתרונות.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
298
מעורבות
289
נקודות
63
עכשיו הבנתי שאתה מתכוון ל-dBu, אבל לא מה זה ה-או שם, האם זו האות O או המילה "או" בעברית?
למה לא לצטט ישירות באנגלית? יש לינק למקום בו מופיע הנתון?

ומה צריך להיות כתוב ב-specs של ההגברה כדי שאפשר יהיה לומר שיש התאמה?
הנה למשל ה-specs של Trinnov Amplitude 16. איך אפשר לראות משם האם זה כן/לא תואם?


אני לא בעניין של לשלול. לא הבנתי ולא ניחשתי שהכוונה לתיאור חווייה אישית.


אני משתמש בהגברה שאינה של טרינוב ואינה של NAD, ולא חווה את מה שאתה מתאר, כך שטריוויאלי שזה לא כל מרחב הפתרונות.
האמפליטוד 16 שאותו הבאת כדוגמא הוא מקרה מיוחד, הוא לא תואם משום שהוא מה שקוראים מגבר הפצה - כלומר מגבר שמיועד להגברת באיזור אחר. ההתאמה לרגישות גיין היציאה של הפרוססורים של טרינוב קיימת רק בסדרת מגברי ההספק אמפליטוד 8, יש שני דגמים כאלה ושם הנתון הוא 19 די בי יו.
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
347
מעורבות
102
נקודות
43
ההתאמה בגיין אצל רן היה דרסטי וכל כך ברור.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
כאן יש את ה-specs של Trinnov Altitude 16 (מכשיר Room Correction / Preamplifier רב ערוצי).
וכאן את ה-specs של Trinnov ST2-Hi-Fi (דו ערוצי "פשוט").

אלה הם "פרוססורים" של טרינוב. אני לא רואה שם את המילים gain ו/או sensitivity. לכל היותר מוזכר "Reference Level:+18dBu @ 0dBFS".
לאיזה פרוססור/ים אתה מתכוון?
יש לינק למקום שבו נכתב "the gain sensitivity of the Trinnov outputs is 19 dBu or 4.5 volt RMS"?

כאן יש את ה-specs של ה-Trinnov Amplitude 8, ומוזכר שם Input Sensitivity: 6.15V (+18dBu) RMS balanced in = 225W into 8Ω out, שזה אומר שנדרש מתח של 6.15 וולט כדי שיתקבל ההספק המירבי של 225W ל-8 אוהם.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
350
מעורבות
79
נקודות
28
האמפליטוד 16 שאותו הבאת כדוגמא הוא מקרה מיוחד, הוא לא תואם משום שהוא מה שקוראים מגבר הפצה - כלומר מגבר שמיועד להגברת באיזור אחר.

לא. האמפליטוד 16 הנו מגבר רגיל כמו דגמי ה- 8 רק עם 16 ערוצים.
הוא כולל שימוש במודולים קלאס D שונים.
אכן יש שם מעט שוני בגיין לעומת דגמי 8.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
רגישות הגיין ביציאות של הטרינוב היא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס
באופן עקרוני
  • רגישות (sensitivity) של מגבר נמדדת ע"י איזה מתח בכניסה נדרש כדי שהמגבר יעבוד בהספק המירבי שלו

  • גיין (gain) של מגבר הוא באיזו מידה הוא מגביר את הסיגנל שבקלט (הפלט חלקי הקלט, ב-dB)
אבל נראה לי שעירבבת בין שני אלה, וגם ייחסת אותם למקור, בעוד שהם משמעותיים רק עבור הגברה, לא עבור מקור, והפרוססורים של טרינוב הם בחזקת מקור.

מה שצריך להתאים הוא שהמקור יוכל להביא את המגבר לקירבת ההספק המקסימלי שלו, ורצוי שלא הרבה מעבר.

בטח המומחים כאן יוכלו לתקן/לדייק את הנ"ל.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לטרינוב יש בעייה אחת ברורה. וזו הבעייה של התאמת הגיין להגברת ההספק שמחברים אליו. רגישות הגיין ביציאות של הטרינוב היא 19 די בי יו או 4.5 וולט אר אם אס. כשמחברים אליו הגברת הספק שרגישות גיין הכניסה שלה לא מתאימה מקבלים צליל בעל רמת רעש גבוהה ומקומפרס במוסיקה קלאסית או אקוסטית. רן מויאל שינה את הגברת ההספק כך שתתאים באופן מוחלט לטרינוב כשרכש אחד מדגמי מגברי ההספק של סי אייץ׳ פרסיז׳ן שהם דגמי מגברי ההספק הגמישים ביותר שקיימים בשוק משום שהם מתאימים את עצמם ברגישות גיין הכניסה לכל קדם מגבר או קדם מגבר/פרוססור שמחברים אליהם. יש בשוק גם פתרונות אחרים - אפשר לרכוש את דגמי מגברי ההספק הרב ערוציים של טרינוב עצמה מסדרת אמפליטוד, ויש גם פתרון נוסף בגזרת מגברי הספק סטריאו - מגבר מתוצרת NAD דגם M23.
בשורה התחתונה, הפוסט טועה ומטעה:
  • לא מדובר בבעיה ספציפית של טרינוב. זה אותו דבר בכל תיאום בין פרה למגבר הספק

  • הפיתרון לבעיה הלא ספציפית הזו אינו רק הגברה של טרינוב או איזה NAD, אלא יש לבחור ולהתאים כמו שמתאימים לכל פרה אחר

  • יתכן שלמגברים עם sensitivity (ו/או גיין?) ספציפי יש יתרון מובנה בחיבור לפרה ספציפי, אבל זה לא אומר שמגבר עם sensitivity (ו/או גיין?) אחר לא יכול להישמע עדיף על מגבר עם התאמה מושלמת
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אולי מישהו מהמומחים לאלקטרוניקה יכול להסביר איזה פרמטרים של פרה צריכים להתאים לאיזה פרמטרים של פאוור כדי לקבל את הצליל המיטבי, ולמה?

לא ברור לי למה הגיין של הפאוור הוא חלק מהמשחק, בהנחה שהוא מספיק כדי לשמוע את הרמקולים הנתונים במרחק נתון בעוצמות הרצויות. למה ששינוי מקסימום ההספק של המגבר ישנה את איך ששומעים כאשר משתמשים בפועל רק בחלק מההספק, בהנחה שהוא מספיק רחוק מהמקסימום גם שכהגיין נמוך וגם כשהוא גבוה?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
בשורה התחתונה, הפוסט טועה ומטעה:
  • לא מדובר בבעיה ספציפית של טרינוב. זה אותו דבר בכל תיאום בין פרה למגבר הספק

  • הפיתרון לבעיה הלא ספציפית הזו אינו רק הגברה של טרינוב או איזה NAD, אלא יש לבחור ולהתאים כמו שמתאימים לכל פרה אחר

  • יתכן שלמגברים עם sensitivity (ו/או גיין?) ספציפי יש יתרון מובנה בחיבור לפרה ספציפי, אבל זה לא אומר שמגבר עם sensitivity (ו/או גיין?) אחר לא יכול להישמע עדיף על מגבר עם התאמה מושלמת
לא מדוייק.

-הטרינוב מוציא מתח גבוה במיוחד ביחס לדאקים המיועדים לדו ערוצי. למשל הלקסמן שלי מוציא 2.5 וולט במוצא מה שדי שכיח.

-רגישות כניסה נפוצה בהמון מגברי הספק דו ערוציים היא באיזור 0.7v ל 2.5 וולט נניח. ככל שמתח הכניסה המקסימלי של המגבר גבוה יותר, הוא מוגדר כפחות רגיש. (0.7 יותר רגיש מ 4.5)

-מכיוון שרן רצה לוותר על קדם המגבר (שברוב המערכות שלנו מנחית את עצמת הסיגנל ומוציא אותו עם עכבת מוצא קבועה בכל ווליום) הוא היה צריך מגבר בעל רגישות כניסה נמוכה (ז״א המגבר מסוגל לקבל מתח גבוה בכניסה בלי שיכנס לקליפינג). ה ch בעל רגישות כניסה שניתן לכייל אותה לאיזורים שהטרינוב מוציא כאשר גם הוא מכוייל למתח המוצא המינימלי שלו (4 וולט או משהו, לא זוכר)

איך זה קשור לגיין, מסובך לי להסביר, אנסה בפוסט עוד מעט

נ.ב לא מומחה לאלקטרוניקה אבל חפרתי על זה הרבה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור