ועוד תיקון אחד - אתה שואל ״מאיפה לקוח ה-19 בהקשר לאמפליטוד 8״. זה לא מה שטענתי. ציטטתי מהאתר של טרינוב שרגישות גיין הכניסה של מגבר ההספק אמפליטוד 8 אם (לא 8 הרגיל, 8 אם והדיוק חשוב) היא 19 די בי יו. משם ורק משם זה לקוח.קיבלתי טיים אאוט
הבעיה היא שאתה מאמין לא ליצרן אלא לפרשנות רש"י שלך של פירסומי היצרן, אבל הפרשנויות שלך בהרבה מקרים לא נכונות, אם בגלל אי-הבנות של משמעות נתונים ועד כדי ניתוחים לא רלוונטיים של טקסטים שיווקיים.
שוב, אין חייה כזו "רגישות הגיין", יש רגישות בנפרד ויש גיין בנפרד, ושניהם רלוונטיים בעיקר במגברים ולא בפרוססורים, כך שלא פלא שאין נתונים כאלה לפרוססור -- זה לא רלוונטי.
ואין להסיק מזה שהטקסט השיווקי הזכיר רק אמפליטוד 8 ולא הזכיר אמפליטוד 16 בהוכחה לכך שאמפליטוד 16 לא מתאים. למעשה, אני מתקשה לחשוב על שטות יותר גדולה מצד יצרן מאשר ליצר פרוססורים ומגברים שאינם תואמים ביניהם, ולא נראה לי ש-Trinnov הם טיפשים.
- רגישות של מגבר: מה המתח בכניסה של מגבר שדרוש כדי שהוא יעבוד במלוא ההספק. זה נתון שקריטי להתאמת פרה למגבר.
- גיין של מגבר: פי כמה המתח ביציאת המגבר גדול מהמתח בכניסה. זה לא רלוונטי לעניין התאמת פרה למגבר
בנוסף, גם לאמפליטוד 8 וגם לאמפליטוד 16 יש רגישות כניסה מתאימה, אבל לאמפליטוד 8 בכלל אין נתון גיין ב-specs (האם יש במקום אחר?) -- וספציפית לא 19 ולא בכלל -- ולאמפליטוד 16 יש נתונים נפרדים עבור SE/BAL, ושניהם לא 19.
אז לא ברור לי על סמך מה אתה טוען ש:
- אמפליטוד 8 מתאים יותר מאמפליטוד 16 (אי הזכרתו בטקסט שיווקי אינה טיעון מספק, ולא נכתב במפורש שהוא לא מתאים).
- מאיפה לקוח ה-19 בהקשר לאמפליטוד 8
- למה גיין 19 אמור להיחשב מתאים או בכלל קריטריון רלוונטי.
השאלה שלך במקומה לחלוטין.
בגדול לכל מוצר יש טווח - שבו הטווח הדינמי שלו הוא מקסימאלי.
אתה לא יכול לשמוע ב 1V כי יש פיקים של עד 20 די בי -גם במוזיקה ,ולכן המספר כל הזמן משתנה -עולה ויורד.
אם אתה באמת רוצה לדעת (וזה מה שעשיתי בהתחלה כדי להבין ) - אתה יכול למדוד את זה .
המהדרין משתמשים באוסצילוסקופ אבל רב מודד גם מספק יחסית.
הטרינוב מגיע לטווח הדינמי המקסמאלי שלו בין 3-6 וולט -זה המספר.יש מדידות ברשת שבוצעו בציוד מעבדה וזה גם מסתדר עם נתוני החברה.
6.16 - הוא MAX VOLTAGE לפני CLIPPING .
כל מגבר עם רגישות כניסה של 3 ומעלה יתאים לעניין הטווח הדינמי אבל לא יהיה אידאלי מבחינת הרעש שממנו אתה תמיד להתרחק .(הרעש הקבוע של המכשיר) - לכן יהיה נכון להגיד שכל מגבר עם רגישות כניסה של 4.5-6 וולט יהיה נהדר מבינה חשמלית.ככל שנתרחק מהרעש כך יטב.
אף אחד לא באמת מגביר ל 6 כי זה REFRENCE LEVEL ומעלה שזה מאוד מאוד מאוד גבוה,לכן המספר שאמרתי הוא מה שקורה במציאות.
בלי קשר,זה לא אומר שתקח מגבר שיתאים חשמלית ותעוף לעננים - אם המגבר לא טוב/לא מתאים לרמקולים/לא לטעמך - אז הוא ישאר כזה .
אבל מה שאני מוצא שהמון פעמים מגברים נפסלים או מהוללים על סמך התאמה חשמלית,ללא מודעות הבודק. שלל תכונות ורטאוזיות מקבלות חיים כאשר המקור הוא בבסיסו התאמה חשמלית.
אני רגיל לראות שמות ומספרים באנגלית, אז לא פלא שפספסתי את ה"אם" ב"אמפליטוד 8 אם שמוצג כבן הלוויה", במקום 18M. מה הבעיה לכתוב בצורה המקורית?ועוד תיקון אחד - אתה שואל ״מאיפה לקוח ה-19 בהקשר לאמפליטוד 8״. זה לא מה שטענתי. ציטטתי מהאתר של טרינוב שרגישות גיין הכניסה של מגבר ההספק אמפליטוד 8 אם (לא 8 הרגיל, 8 אם והדיוק חשוב) היא 19 די בי יו. משם ורק משם זה לקוח.
ומה שמוזר הוא שב-specs של ה-8M אני לא רואה רגישות כניסה.הנתון רגישות גיין כניסה של 19 די בי יו שכן מצויין במגבר ההספק אמפליטוד 8 אם שמוצג כבן הלוויה המושלם לפרוססור אלטיטיוד 16 שרגישות גן היציאה של אלטיטיוד 16 היא 19 די בי יו.
ואם הדיוק חשוב לך, למה אתה ממשיך להשתמש במונח המופרך "רגישות גיין"??? -- אין דבר כזה!!והדיוק חשוב
ורגישות זה מונח שקשור לכניסה, אז זה לא יכול להיות נתון של יציאה.פרוססור אלטיטיוד 16 שרגישות גן היציאה של אלטיטיוד 16 היא 19 די בי יו.
That is the reason we created the Amplitude8 power amplifier. Optimized to work with Trinnov processors, it integrates seamlessly with the Altitude both visually and technically,
פרט, נמק והסבר -- למה יש צורך לדעתך להתייחס לנתון של הגיין ו/או של רגישות הרמקולים כדי להתאים פרה למגבר?עמיר, גיין של מגבר ורגישות הרמקולים סופר רלוונטים להתאמת קדם מגבר!
לא נראה לי שמישהו נפגע. הכל בסדר.אוקיי. טעיתי. כנראה ששני פרוססורי טרינוב האלטיטיוד ה-16 וה-32 מתאימים בצורה מושלמת באופן טכני וחשמלי לכל שלושת מגברי סדרת האמפליטוד של טרינוב. מתנצל בפני כל מי שנפגע.
נמתין אם כך לתשובה של טרינוב למייל ששלחת אליהם. ועוד נקודה - אם האמפליטוד 16 מתאים חשמלית, ורגישות גיין הכניסה שלו היא 16 די בי יו, זה מכניס למשוואה עוד כמה מגברי הספק מועמדים. יש למגברי ההספק סטריאו של חברת אקיופייז בורר בחזית כל אחד מהמגברים להתאמת רגישות גיין הכניסה לנתוני הקדם מגבר או פרוססור שמחברים אליהם. הבורר במצבו התחתון ביותר מותאם לרגישות גיין כניסה של 16 די בי יו. בהינתן הנתון הזה האם מגברי ההספק של אקיופייז מתאימים מבחינה חשמלית לפרוססורים של טרינוב?לא נראה לי שמישהו נפגע. הכל בסדר.
השאלה היא רק אם אחד מהם יתאים לכלל דרישותיך, תקציביות ואחרות.
זו האופציה הבטוחה ביותר מבחינת התאמה, אבל זה לא אומר שאף מגבר אחר לא יוכל להתאים לפרוססור ולדרישות האחרות שלך, אם יש כאלה.
נחכה לתשובה של טרינוב, כי לדעתי אין לגיין קשר ישיר לעניין.נמתין אם כך לתשובה של טרינוב למייל ששלחת אליהם. ועוד נקודה - אם האמפליטוד 16 מתאים חשמלית, ורגישות גיין הכניסה שלו היא 16 די בי יו, זה מכניס למשוואה עוד כמה מגברי הספק מועמדים. יש למגברי ההספק סטריאו של חברת אקיופייז בורר בחזית כל אחד מהמגברים להתאמת רגישות גיין הכניסה לנתוני הקדם מגבר או פרוססור שמחברים אליהם. הבורר במצבו התחתון ביותר מותאם לרגישות גיין כניסה של 16 די בי יו. בהינתן הנתון הזה האם מגברי ההספק של אקיופייז מתאימים מבחינה חשמלית לפרוססורים של טרינוב?
לא, אבל אני פורשפרט, נמק והסבר -- למה יש צורך לדעתך להתייחס לנתון של הגיין ו/או של רגישות הרמקולים כדי להתאים פרה למגבר?
אני מבין את הצורך בהתחשבות בהספק המגבר (לא בגיין) וברגישות הרמקולים כדי להתאים את המגבר והרמקולים לעוצמות ההאזנה הרצויות, מרחק הישיבה, headroom רצוי וכד'
אם יש התאמה בין יציאת הפרה לכניסת המגבר, מה איכפת למשתמש אם נדרש מתח כניסה של 1V או 6V כדי לקבל את ההספק המקסימלי?
הגיין אומר פי כמה המתח במוצא גדול מהמתח בכניסה. מה הרלוונטיות של זה בבחירת הפרה?
כמובן שיש קשר בין הגיין להספק, כך שבצורה עקיפה אפשר לומר שאפשר להשתמש בו במקום בהספק הנתון, ולחשב את ההספק לפי רגישות כניסה וגיין, ואז להשתמש בתוצאה וברגישות הרמקולים לבדיקת התאמה ביניהם. אבל למה לעשות את זה ולא להשתמש ישירות בהספק הנתון, תוך התעלמות מנתון הגיין?
לי נראה שבכלל אין קשר ישיר בין הפרה לרמקולים. הפרה והמגבר צריכים להתאים ביניהם, והמגבר והרמקולים צריכים להתאים ביניהם כדי לקבל את עוצמות ההאזנה הרצויות במרחק הישיבה הנתון, headroom רצוי וכד'.
בשורה התחתונה, השאלה בקשר למה שכתבת היא: איך לדעתך יש צורך להשתמש בערכים המספריים של גיין ורגישות הרמקולים כדי להתאים פרה למגבר?
תודה עומר יקר !תודה דן.
הטווח בו עובדים תלוי ברגישות של כל הרכיבים הלאה בשרשרת... ובדוגמה של טרינוב, גם 3V יהיה מאוד חזק, זה רק 6DB מתחת ל 6V. אם אפשר להוריד את הגיין של המגבר, כמו אצל רן מויאל (?), אז אתה יכול ממש לכוון באיזה טווח תיפול, אחרת בהינתן רגישות וגיין של פאואר ורגישות (נאמר לפי וולט) של רמקולים, חסרות דרגות חופש.
אוקיי, פרישה נעימה!לא, אבל אני פורש
תודה עומר יקר !
מה שלומך ?
6 די בי זה המון .
וכן , בעיני בורר רגישות כניסה הוא קריטי בלי קשר לטרינוב .
לא רלוונטי אם הולכים על סט מאותו חברה שם הדברים תואמים לרוב .
וגם לשאר הרכיבים בשרשרת יש חשיבות וצריך לבדוק את מתח הדאק גם והאם יש בורר עבורו לעניין כמה וולט הוא מספק ב odBFS.
אולי מתי שהוא נצליח עומר חחחחכן מסכים. 6db זה הרבה, ועדיין הבדל בין נגינת לילה-כולם-ישנים ובין אמצע-היום-אין-אף-אחד-בבית היא בטח 25 db, וההבדל בין קטע פיאניסימו ופורטיסימו בסימפוניה או אפילו בפסנתר הוא בטח 15-20 db, אז המיקום של הרצועה האופטימלית משנה.
תודה רבה דן אני ממש בסדר! מתקדם לאט. איך אתה?
ועדיין יש בי תקווה שיום אחד אצליח לשלם לך על המבודדים חחחחחחחח
אגב כל הדיבורים על זה גרמו לי לחקור קצת ולהבין למה היציאה הגבוהה של הסטרימר שלי נשמעת טוב יותר מהיציאה הנמוכה - אפילו שרגישות הכניסה של המגבר היא רק 0.75V. התשובה היא, שבפרה פאסיבי על בסיס AUTOFORMERS כמו ה אלגרי, ככל שיורדים בכפתור הווליום, עכבת היציאה שלו יורדת, ובווליום נמוך עכבת היציאה אפסית! לכן הוא מתאים לפאואר רגיש שכזה ולמקור חזק.
אולי מתי שהוא נצליח עומר חחחח
אני מצוין - אין תלונות . מתרגש מהפתיחה בקרוב !
אין ספק גם בדאק - קריטי !
אל תשכח ש די בי הוא לוגריתמי ולא לינארי .
6 די בי הפרש הוא בדיוק התיאור של אנשים ל פי 2 חזק יותר מבחינת שמיעה