בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר,

מבין את דבריך ויש משהו במה שאתה אומר אבל,
יש מצב אידאלי בתנאים אידאליים ויש את מציאות חיי היום יום, אילוצים, מצבי רוח, שינויי מזג אוויר וכו'...
אני אעיד על עצמי שלא תמיד בא לי עוצמה x או y.
זה החיים.
ואני מצפה מהמערכת שלי שתוכל לתת לי את התוצאה הטובה ביותר עבורי לכל דרישה ורצון שלי. היא צריכה להיות גמישה דיו שכדי להנות ממנה יהיה לי מנעד עוצמות ולא מצב ווליום קבוע שרק בו היא נשמעת מושלם.

תאורטית לפי התורה שלך,
אין בכלל צורך בכפתור ווליום.
מספיק כמה מצבים בודדים קבועים מראש להתאמה להקלטות שונות וזהו.
קודם כל, אפילו לפי הפרשנות שעיקמת מתוך דברי, צריך מספר מצבי ווליום שונים בערך כמספר ההקלטות.

אבל גם אני, וכנראה כמעט כל אחד אחד, רוצה לשמוע באיזה ווליום שבא לו.

עם זאת, בבחירה בין מערכת שמבצעת עיבוד לא-מוגדר לצליל כך שהוא נשמע "טוב" יותר בעוצמות נמוכות, ובהכרח גם משנה את מה שקורה בכל ווליום שהוא, לבין מערכת שלא עושה שום דבר כזה, אני מעדיף את השניה.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
דרך אגב, יש הבדל משמעותי לדריבר שמשמיע את תחום התדר התחתון ברמקול. לדעתי כמה שיותר גדול יותר טוב.
תשמע דרייבר של 6.5 אינצ' ותשמע דרייבר של 12 אינצ' ומעלה תבין איך בס צריך להיות.

כל המערכות האלה שאתם שומעים (כולל שלי) לא עושות בס כמו שצריך. שמע סט הגברה מיקצועי כמו שצריך ותבין איך בס צריך להשמע.

מאידך. שמעתי כמה רמקולים עם יחידות גדולות שעשו בס מזעזע לעומת רמקולים עם יחידות 6.5 אינטש שעשו בס מטמטם.
יחידת בס צריכה לנגן תווים ולא תדרים. בס עמוק, מלא, מרעיד הוא לא בס טוב. בס מדויק, מהיר, רזולטיבי שמאפשר לך לכתוב את התווים הוא בס טוב. גם אם הוא לא חזק ומרעיד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
כל המערכות האלה שאתם שומעים (כולל שלי) לא עושות בס כמו שצריך. שמע סט הגברה מיקצועי כמו שצריך ותבין איך בס צריך להשמע.

מאידך. שמעתי כמה רמקולים עם יחידות גדולות שעשו בס מזעזע לעומת רמקולים עם יחידות 6.5 אינטש שעשו בס מטמטם.
יחידת בס צריכה לנגן תווים ולא תדרים. בס עמוק, מלא, מרעיד הוא לא בס טוב. בס מדויק, מהיר, רזולטיבי שמאפשר לך לכתוב את התווים הוא בס טוב. גם אם הוא לא חזק ומרעיד.
ואני לתומי חשבתי שבס "כמו שצריך" צריך להישמע כמו הבאס של הכלים האקוסטיים ששומעים בהקלטות, כך שייתכן שחלקנו כן מבין איך הוא "צריך" להישמע, גם בלי ששמענו סט הגברה מיקצועי ... :)

אני טועה? :)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אתה צודק לחלוטין.

כשמדברים על אנרגיה בתחום התחתון אין מערכת ביתית שמסוגלת לדגדג סאב מקצועי (הענקיים האלה של ימי העצמאות) בשיחזור בסים כמו שצריך מבחינת הרזולוציה, דינמיקה והיכולת לעשות את זה בעוצמה אדירה במיוחד אם אנו מדברים על מקומות פתוחים (בלי בעיות אקוסטיקה).

בבית אפשר להגיע למשהו דומה לזה מבחינה דינמית, מזכיר את זה, משהו על יד.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
נמר, בס טוב לא צריך להיות מרעיד.
בס טוב צריך להיות נכון ומדויק.

אם כבר מדברים על שחזור מוזיקה וכלים במערכת ביתית ביחס למקור זה אף פעם זה לא זה. קרוב כן, מדויק כן, שמערב אותך כן, אבל באמיתי זה אחר.

לא מאמין שרמקול בעל יחידה של 6.5 אינצ' יכול להשתוות ליחידה בעל 10 אינצ' ומעלה.
אנחנו לא מדברים על רמקולים מיד היי, מדובר ברמקולים היי אנד.
כן, מיד בס נפלא אפשר לקבל מדרייבר של 6.5 אינצ'.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
@גיא

אפרופו
עם זאת, בבחירה בין מערכת שמבצעת עיבוד לא-מוגדר לצליל כך שהוא נשמע "טוב" יותר בעוצמות נמוכות, ובהכרח גם משנה את מה שקורה בכל ווליום שהוא, לבין מערכת שלא עושה שום דבר כזה, אני מעדיף את השניה.
מה שחשוב לי לומר כאן שזו ההעדפה שלי כי אני לא נוהג להאזין האזנה "קריטית" בווליום נמוך -- ווליום כזה משמש רק לשמיעה ברקע, ואז לא ממש משנה לי מה קורה. אבל לגמרי מקובל עלי שלמי שכן מבצע האזנה "קריטית" בווליום נמוך יכולה להיות העדפה אחרת.

הסיפור של ה-loudness אמור להפריע לפיוריסטים צדקנים למיניהם.

אבל מבחינתי, מה שמערכת "צריכה" לעשות זה להסב הנאה לבעליה, ולא באמת חשוב אם הצליל מדוייק או שעבר עיבודים כלשהם, החל בהכנת ויניל וכלה בדמוי-loudness כלשהו.

אז אם אתה אוהב את זה -- זה מה שבאמת חשוב. השאר פילוסופיות שלא באמת עושות הבדל.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
כשמדברים על אנרגיה בתחום התחתון אין מערכת ביתית שמסוגלת לדגדג סאב מקצועי (הענקיים האלה של ימי העצמאות) בשיחזור בסים כמו שצריך מבחינת הרזולוציה, דינמיקה והיכולת לעשות את זה בעוצמה אדירה במיוחד אם אנו מדברים על מקומות פתוחים (בלי בעיות אקוסטיקה).

בבית אפשר להגיע למשהו דומה לזה מבחינה דינמית, מזכיר את זה, משהו על יד.[/QUOTE]
ביננו , גם בתחום העליון זה אותו דבר...
כל הטויטרים של 1" שיש ברב הרמקולים בעולם לא מסוגלים להוציא את הגודל והדינמיות של צלחות אמיתיות. זה יוצא בבית מקומפרס, לא מספיק מפורט, ובד״כ מתאמץ.
שופרים של 2-4״ ב רמקולים ממוצעים בpa
עושים את זה יותר אמיתי ונאמן, גם אם קצת פחות נקי..
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
אז אם השחזור הטוב ביותר לבאס זה סאב מקצועי (הענקיים האלה של ימי העצמאות) ולגבוהים שופרים של 2-4״ ב כמו רמקולים ממוצעים בpa, משמע כדי לקבל קרוב ככל הניתן למציאות צריך מערכת PA, לא ענקית מפאת מקום אך הגדולה ביותר שניתן בחלל נתון.
ואפשר ברוב החללים להכניס רמקול PA עם וופר 12 אינץ'.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
וסתם בעניין loudness -- המגבר ה"רציני" הראשון שהייה לי -- כיום זה נחשב ציוד "vintage" -- הייה Yamaha CA-810.
yamaha_ca-810_stereo_integrated_amplifier.jpg

עדיין אני מחזיק את אחשלו מאותה תקופה, שקניתי איתו יחד, הטיונר CT-710:
ct-710-yamaha-0.jpg


אבל מה שמעניין במגבר, ה-CA-810, בהקשר שלנו, הוא הטיפול בעניין ה-loudness. לא הייה לו כפתור on/off של loudness, כמו ברוב המכשירים, אלא כפתור מסתובב, בעצם loudness level, והרעיון הייה שמכוונים את הווליום הרגיל לעוצמה "טבעית", ואז משתמשים בכפתור ה-loudness הזה כדי להוריד את הווליום, והוא הייה עושה את הפיצוי לבאס ולגבוהים במידה משתנה, לפי היחס בין הווליום שנקבע לבין מידת הנחתתו.

רעיון יפה, לא? :)

עמיר
מרבית המכשירים, ניחנו אז בבקרות שליטה על טונים מורכבות ומגוונות שלא כטרנד הנוכחי לפיו מדובר בסוג של נחשלות אודיופילית. נכון שאצל אקיופייז, מקינטוש וכנראה עוד קצת ניתן למצוא בקרות טונים, אבל הם די בודדים.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
חשוב לציין שרוב המוחלט של המערכות הביתיות ממוקמות עד 3 מטרים מנקודת האזנה.
אני מכיר אפילו אנשים שיושבים מטר וחצי מרמקולים רצפתיים ענקיים.
יש השפעה עצומה על הדרך של התפתחות הגל בחלל כך שלעיתים התדרים לא מתפתחים ביחס למיקום הישיבה.

הרבה משיכות סמיכה ותאוריות רצות פה ביחוד בהקשר של קרמים,עכשיו יסביר לכולנו איך הרמקול שלו לא מצליח לרדת ולפתח באס כי שומעים יותר נכון.

בחללים גדולים לדוגמה כשלי . מרחק האזנה של 6 מטרים נוצרים בעיות אחרות שלא היו קיימות ( מהביט האזנה ) אם הייתי הופך את הרמקולים שלי לאוזניות.

בקיצור באס צריך למלא את החלל להיות נקי המיד באס צריך לשדר את כל המיואנסים (ויש מלא בכל קטע מוסיקלי) , קהרנטיות מוחלטת עם יתר הספקטרום .
אבל הוא צריך להיות מורגש גם פיזית וגם סונית.

שוב אנחנו נחזור לנקודה שבה כניראה השיחזור הקרוב יגיע מרמקולים הורנים , עם באס הורן או יחידות באס גדולות.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
אז אם השחזור הטוב ביותר לבאס זה סאב מקצועי (הענקיים האלה של ימי העצמאות) ולגבוהים שופרים של 2-4״ ב כמו רמקולים ממוצעים בpa, משמע כדי לקבל קרוב ככל הניתן למציאות צריך מערכת PA, לא ענקית מפאת מקום אך הגדולה ביותר שניתן בחלל נתון.
ואפשר ברוב החללים להכניס רמקול PA עם וופר 12 אינץ'.
אם יש לך גינה בגודל במה של יום העצמאות אז לך על זה....
לדעתי ההקבלה הזאת שגויה מהיסוד.
הסטאפ צריך להיות מותאם לסביבה.
האם הייעוד וההדגשים של מערכת PA זהים לייעוד ולהדגשים של מערכת ביתית ?
אני לא בטוח.
ארז
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אז אם השחזור הטוב ביותר לבאס זה סאב מקצועי (הענקיים האלה של ימי העצמאות) ולגבוהים שופרים של 2-4״ ב כמו רמקולים ממוצעים בpa, משמע כדי לקבל קרוב ככל הניתן למציאות צריך מערכת PA, לא ענקית מפאת מקום אך הגדולה ביותר שניתן בחלל נתון.
ואפשר ברוב החללים להכניס רמקול PA עם וופר 12 אינץ'.

לא. אי אפשר משום שמערכות מהסוג הזה צריכות חללים ענקיים.
בבית אתה מתפשר על משהו דומה, מזכיר, מתקרב. זה לא שבבית זה רע, אבל ציוד pa איכותי (אני לא מדבר על ציוד זול) זה משהו אחר בכל קנה מידה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר, בס טוב לא צריך להיות מרעיד.
בס טוב צריך להיות נכון ומדויק.

אם כבר מדברים על שחזור מוזיקה וכלים במערכת ביתית ביחס למקור זה אף פעם זה לא זה. קרוב כן, מדויק כן, שמערב אותך כן, אבל באמיתי זה אחר.

לא מאמין שרמקול בעל יחידה של 6.5 אינצ' יכול להשתוות ליחידה בעל 10 אינצ' ומעלה.
אנחנו לא מדברים על רמקולים מיד היי, מדובר ברמקולים היי אנד.
כן, מיד בס נפלא אפשר לקבל מדרייבר של 6.5 אינצ'.

תן לי את הקרטיד שאני יודע איך בס צריך להשמע.
יחידה של 6.5 אינטש ברוב המוחלט של המקרים תהיה מהירה, מדויקת, מיידית, עם אימפקט טוב יותר בטרנזיינטים מאשר יחידה של 10 אינטש. זה כשמדובר על שתי יחידות ברמה דומה. עם זאת, היום כמעט ולא משתמשים ביחידות גדולות בשביל לייצר הרבה בס או אנרגיה בתחום התחתון. משתמשים בשתי יחידות קטנות. טכנית, זה עדיף. למעט מקרים קיצוניים ותיכנונים מטורפים של רמקולים מהקצה העליון.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
לא. אי אפשר משום שמערכות מהסוג הזה צריכות חללים ענקיים.
בבית אתה מתפשר על משהו דומה, מזכיר, מתקרב. זה לא שבבית זה רע, אבל ציוד pa איכותי (אני לא מדבר על ציוד זול) זה משהו אחר בכל קנה מידה.

אפשר לקחת רמקול PA בגודל של הטידל המדובר פחות או יותר אך שכולל 2 וופרים 12 אינץ' וטוויטר שופרי 2 אינץ'.
זה יתן אפקט קרוב יותר למציאות.
מה שאנו שומעים במערכות ביתיות זה משהו שעושה נעים לאוזן, אך ממש לא קרוב למציאות, בל נשלה את עצמנו.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

אפשר לקבל באס מצויין בחדר האזנה, נכון ומדוייק.
הדבר תלוי בוופרים/סאבוופרים שיש לך ברמקולים, אבל לא רק.

תומר
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
@גיא

אפרופו

מה שחשוב לי לומר כאן שזו ההעדפה שלי כי אני לא נוהג להאזין האזנה "קריטית" בווליום נמוך -- ווליום כזה משמש רק לשמיעה ברקע, ואז לא ממש משנה לי מה קורה. אבל לגמרי מקובל עלי שלמי שכן מבצע האזנה "קריטית" בווליום נמוך יכולה להיות העדפה אחרת.

הסיפור של ה-loudness אמור להפריע לפיוריסטים צדקנים למיניהם.

אבל מבחינתי, מה שמערכת "צריכה" לעשות זה להסב הנאה לבעליה, ולא באמת חשוב אם הצליל מדוייק או שעבר עיבודים כלשהם, החל בהכנת ויניל וכלה בדמוי-loudness כלשהו.

אז אם אתה אוהב את זה -- זה מה שבאמת חשוב. השאר פילוסופיות שלא באמת עושות הבדל.

עמיר

שמע עמיר,
ראשית חייב לומר לך שאני שמח!
למה שמח, אף פעם לא ממש החלפנו מילים. לא במפגשים השונים ולא כאן.
וזאת כי תמיד הפוסטים והתגובות שלך נראו לי ארוכים אין קץ ולרוב מאוד לוחמניים ומתנשאים.
אז באופן טיבעי לא ממש תרמתי מעצמי לאינטרקציאה איתך. אפילו נמנעתי. מודה.

אעיד על עצמי בלבד שמאז השרשור שלך בוא חשפת את "הממלכה הפרטית שלך",
אני אישית מרגיש שינוי ענק בסגנון, בגישה ובכלל בסובלנות שלך כלפי אלה שלא מבינים אותך מייד.
פתאום נעים לדבר וכיף לשמוע על הידע והניסיון שלך ואף נחמד מאוד לנהל דיון גם אם מסכימים שלא להסכים והכי חשוב, ישנה הבנה והכרה שהכי חשוב זה כל אחד ומה שעושה לו טוב בביתו. ואם לא ממש מסכימים אז גם בסדר. אין פסול.
ועל זה אני אומר לך חן חן!

ולעיינינו,
ישנו ווליום של מוזיקת רקע שאני מניח שלכולנו יש X שעות במצב הנ"ל.
אתה יודע, המערכות שלנו הן כבר ברמה שהן חלק מהבית. במיוחד אלו שהיא אצלם בסלון (כמוני ועוד הרבה אחרים)
ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בציוד גדול פיזית.
אצלך הסיטואציה קצת אחרת כי אצלך ישנו חדר יעודי שכל תכליתו בחיים זה מוזיקה.
אבל אצלי, גם כשהמערכת מנגנת ואני עסוק בדברים אחרים בבית, עדיין כל הבית ובטח גם אני שומעים וחווים את המוזיקה ואת המערכת.
ולמרות שאני לא ב-sweep spot עם האנטנות פתוחות מקסימום עדיין חשוב לי לשמוע שהמערכת תנגן ברמה מסוימת.
אותו כנ"ל אגב קורה כשאני גולש לי ונרדם מול המערכת ואני מחליש ווליום, עדיין חשוב לי ביצוע מענג כפי שהוא מענג בעוצמה גבוה יותר.
אז כפי שאמרתי קודם, חיי היום יום גמישים ומשתנים כל הזמן וכך גם המערכת והעוצמות שבא היא נדרשת לנגן.
ולכן אני עדיין בדיעה שמערכת צריכה לנגן כמו שצריך בכל עוצמה אותה דורש בעליה.
בחייך, אנחנו ישארלים,
"שלמנו כל כך הרבה כסף, בושה שהיא לא מכינה לי קפה כל בוקר!!" ;)
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
ח
אם יש לך גינה בגודל במה של יום העצמאות אז לך על זה....
לדעתי ההקבלה הזאת שגויה מהיסוד.
הסטאפ צריך להיות מותאם לסביבה.
האם הייעוד וההדגשים של מערכת PA זהים לייעוד ולהדגשים של מערכת ביתית ?
אני לא בטוח.
ארז
הרבה מה״יעוד ״ של מערכת ביתית בנוי על פשרות וחירטוטים בכדי שאישתך תיתן לך להכניס את הרמקול הביתה, או המעצב שלך יחליט שזה מתאים לעיצוב הבית. וכמובן שיהיה לך נעים לשמוע מקרוב לאורך זמן.
זה ממש לא אומר שזה הכי קרוב למציאות.
שהאודיו התחיל אי שם בשנות ה40 היתה יותר קרבה בין הpa לבית ..
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
אפשר לקחת רמקול PA בגודל של הטידל המדובר פחות או יותר אך שכולל 2 וופרים 12 אינץ' וטוויטר שופרי 2 אינץ'.
זה יתן אפקט קרוב יותר למציאות.
מה שאנו שומעים במערכות ביתיות זה משהו שעושה נעים לאוזן, אך ממש לא קרוב למציאות, בל נשלה את עצמנו.

לסאונד של במות יום העצמאות אתה קורא "מציאות"?
זה ממש לא.
ארז
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
ח

הרבה מה״יעוד ״ של מערכת ביתית בנוי על פשרות וחירטוטים בכדי שאישתך תיתן לך להכניס את הרמקול הביתה, או המעצב שלך יחליט שזה מתאים לעיצוב הבית. וכמובן שיהיה לך נעים לשמוע מקרוב לאורך זמן.
זה ממש לא אומר שזה הכי קרוב למציאות.
שהאודיו התחיל אי שם בשנות ה40 היתה יותר קרבה בין הpa לבית ..

רמקול של אוונגארד זה "פשרות"? אתה מזהה שם פשרה מבחינת העיצוב?

חוץ מזה, מבחינתי, אם הסטאפ לא עושה לי חשק להאזין עוד ועוד אז הוא לא ממלא את הייעוד שלו.
דובר כבר רבות על החרטא של "קרוב למציאות"....
ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
איך הגענו לדון דווקא ביחידות של "6.5 ו/או ביחידות PA?

בכל מקרה, זה לא דבר אחד -- "איך באס 'צריך' להישמע". יש הרבה מאוד סוגי באס שונים, עם מאפיינים שונים -- מאוד, עם attack שונה ו-decay שונה וטקסטורות שונות ועוצמות (SPL) שונות ובכלל.

סתם כמה דוגמאות, לסיבור האוזן:
  1. קונטראבאס בודד בפריטה (pizzicato)
  2. קונטראבאס בודד בנגינה בקשת (arco)
  3. כנ"ל בקבוצת קונטראבאסים ו/או צ'לי בתזמורת
  4. אורגאן-חדר (chamber organ)
  5. אורגאן כנסייתי עם pipes של 32 רגל או אפילו 64 רגל
  6. פסנתר
  7. טימפאני
  8. תוף-באס של תזמורת סימפונית
  9. תוף-באס/רגל של מערכת תופים
  10. גיטארה באס (הרבה סוגים)
ועוד.

סביר שמי שרוצה לקבל הרעדות-בטן ועוצמות כמו ביום העצמאות או באיזה מועדון יצטרך סאב/ים אדירים גם בביית כדי לקבל את זה. אבל לפחות לחלק מהדברים האחרים כנראה שסאב בסגנון PA לאו דווקא ייתן את הדיוק/דמיון המירבי לצליל המקורי.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור