בעל הבית השתגע. שוב. לשדרג TIDAL? כן, יש דבר כזה.


BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
ואיך אתה יודע שזאת ההקלטה ולא המערכת / חדר?
חוץ מזה שהדיון היה על מערכת שנשמעת חריף רוב הזמן, ולא בהקלטות מסוימות.
(אלא אם אתה מאמין שרוב ההקלטות הם כאילו)

ראיתי של-matanoosh יש חדר מטופל אקוסטית.
אם יש שם גם בליעה של תדרי המיד והגבוהים (בתמונות ראיתי בעיקר פיזור) הרי שהאשמה
היא רק/גם במערכת (תלוי אם יש מספיק בליעה)
בחדר לא מטופל אקוסטית אין ספק שהבעיה יכולה להיות ב-100% החדר עצמו.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
גם באקוסטיקה נדרש איזון.
אם הטיפול האקוסטי בולע יותר מהנמוכים והאמצעים לעומת הגבוהים, תופיע הצרימה.
לדעתי לפחות, למתנוש הייתה מערכת עם ציוד מצוין, ובלי קשר לאגדות על התאמה, לא הייתה סיבה שציוד ברמה הזאת יגרום לצרימה.
אני יודע שאצלי לפחות, אי יכול בקלות להביא את המערכת לצרימה ע"י הוספת בולעים של תדרים נמוכים ואופן העמדת הרמקולים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
וואללה נמר, אתה מפתיע אותי לפעמים.
מהקל לכבד:
טענת שהבקלטות מסוימות (בהירות) המערכת תשקף את הבהירות וזה יתחיל לחפור. זה נכון ואין ויכוח. כפי שציינת בהקלטות מסוימות.

הכבד יותר, אתה מציין שרמקול סתום מביא את החריפות ורמקול פתוח לא? איך זה יתכן? הרי הצרימה באה בגלל השקיפות ואם האלקטרוניקה לא מספיק מאוזנת בגבוהים ברמקול פתוח הוא ינסר.

רמקול סתום עם אלקטרוניקה מאוזנת לא ינסר כי הוא לא יצליח להעביר את כל הסיגנל בשקיפות.
כמובן אין זה אומר שרמקול סתום הוא טוב. רמקול סתום אף פעם לא יצליח להעביר את המוזיקה בצורה נכונה.

איפה טענתי שרמקול סתום מביא חריפות?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
מתנוש בחיאת, ברמת ציוד שהייתה לך - אין סיכוי שהחריפות היא מהציוד.
אתה הרי אוהב לשמוע לפנים.
נראה לי שהזזת את האקוסטיקה כל פעם קצת, עד שנעשה חריף מידי.
ואז לך תחפש מה גרם לזה...
אבל לכל מגבר יש קליפינג שממנו והלאה שומעים צורם, הרמקול לא ממש נציל, החדר די גדול- אז איך הסקת שאין סיכוי שהאלקטרוניקה גורמת לזה?
ד״א, אין סיכוי שיש לך מושג באיזה עוצמות ברקצ שומע, פעם חשבתי שאני שומע חזק... :)
 

נערך לאחרונה ב:

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
אולי לא הבנתי אותך נכון.
כאשר כתבת שביצעת השוואה.
בכל מקרה, אנו מסכימים שכאשר יש הקלטה בהירה ברמקולים שקופים תהיה חפירה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
בכל מקרה, אנו מסכימים שכאשר יש הקלטה בהירה ברמקולים שקופים תהיה חפירה
לזו הייתה הכוונה מראש, רק בניסוח של "תכולת גבוהה של צלילים גבוהים" במקום "בהירה" :)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אל תשחכו שיש כלים שהם חריפים מטבעם.
חליל פיקולו למשל, מצילת ספלאש וקראש. הטון הגבוה ביותר של פסנתר כשדופקים עליו בעוצמה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
גם באקוסטיקה נדרש איזון.
אם הטיפול האקוסטי בולע יותר מהנמוכים והאמצעים לעומת הגבוהים, תופיע הצרימה.
- מבחינה אקוסטית הכי קל לטפל בגבוהים.

- אין דבר כזה טיפול אקוסטי בולע יותר תדרים נמוכים לעומת תדרים גבוהים. ככל שאתה מטפל בתדרים נמוכים יותר אתה סותם הגבוהים יותר (תמיד יש trade off).
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
עזוב פיקולו - הזמרת צורמת ומתקיפה אותך.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אבל לכל מגבר יש קליפינג שממנו והלאה שומעים צורם, הרמקול לא ממש נציל, החדר די גדול- אז איך הסקת שאין סיכוי שהאלקטרוניקה גורמת לזה?
ד״א, אין סיכוי שיש לך מושג באיזה עוצמות ברקצ שומע, פעם חשבתי שאני שומע חזק... :)
התייחסתי ספציפית לציוד שהיה למתן באותה עת.
ולכן אני מחזיק בדעתי שזאת לא האלקטרוניקה או הכבלים או הרמקול.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
עמיר, אני מבין שהסיכום הוא רק בטיב ההקלטה.
הקלטה בהירה אי אפשר לתקן במערכת שקופה כפי שהקלטה דחוסה אי אפשר לתקן.
What comes in goes out.
לכן, בהקלטות רגילות (אחרות) לא צריכה להיות בעיה של נסירה בגבוהים
כל עוד הכל מאוזן.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
- מבחינה אקוסטית הכי קל לטפל בגבוהים.

- אין דבר כזה טיפול אקוסטי בולע יותר תדרים נמוכים לעומת תדרים גבוהים. ככל שאתה מטפל בתדרים נמוכים יותר אתה סותם הגבוהים יותר (תמיד יש trade off).
תלוי בכמות הפיזור ובליעה ששמת בחדר.
אם שמת הרבה בליעה לעומת פיזור = צרימה.
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
אבל לכל מגבר יש קליפינג שממנו והלאה שומעים צורם,
תיאורטית עיוותים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר, אני מבין שהסיכום הוא רק בטיב ההקלטה.
הקלטה בהירה אי אפשר לתקן במערכת שקופה כפי שהקלטה דחוסה אי אפשר לתקן.
What comes in goes out.
לכן, בהקלטות רגילות (אחרות) לא צריכה להיות בעיה של נסירה בגבוהים
כל עוד הכל מאוזן.
אני מדבר על מצב שלא צריך לתקן שום דבר -- עבור מאזין ששומע בווליומים שהם נמוכים או דומים לווליום של מה שהוקלט.

המצב שבו דובר הייה הפוך -- מישהו הרביץ ווליומים הרבה מעבר לנ"ל ומעבר למה שבעל הביית שומע בהם.
בווליומים כאלה התוצאה הטבעית, הנכונה והתקינה היא חריפות יתר.

עבור אורח כזה, פעם ב..., לא מבצעים תיקון בשום דבר, לא בהקלטה ולא במערכת ולא באקוסטיקה ולא בכלל.

אם זה לא מקולקל, אל תתקנו את זה! :)

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
התייחסתי ספציפית לציוד שהיה למתן באותה עת.
ולכן אני מחזיק בדעתי שזאת לא האלקטרוניקה או הכבלים או הרמקול.
גם אני התייחסתי ספציפית.
גם אצל נמר היו בעיות כאלו בעבר שנרגעו מסיפורי האגדות שנקראות התאמה בין רכיבים.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
דרך אגב, בנושא הווליום. לא צריך להפציץ את חוגת הווליום בכדי לקבל את החוויה.
אפשר לקבל את חווית המוסיקה גם בווליום נמוך אם המערכת מאפשרת זאת.

נכון. אבל עד היום נתקלתי במערכות בודדות עם היכולת הזאת.
ברוב המקרים מאבדים הרבה מהמוזיקה ובטח מהחוויה בווליום נמוך.
זאת משימה לא פשוטה במיוחד בתחום הנמוך.
כמה מערכות אתה מכיר שיודעות לשמר את הבאס בווליום נמוך?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
נכון. אבל עד היום נתקלתי במערכות בודדות עם היכולת הזאת.
ברוב המקרים מאבדים הרבה מהמוזיקה ובטח מהחוויה בווליום נמוך.
זאת משימה לא פשוטה במיוחד בתחום הנמוך.
כמה מערכות אתה מכיר שיודעות לשמר את הבאס בווליום נמוך?
אם מערכת "שומרת" על הבאס בתחום הנמוך, היא מעוותת -- מדגישה את הבאס מעבר לפרופורציה כפיצוי לירידת הרגישות של האוזן בתחומים האלה.

זה לא כל כך בלתי-פשוט, אבל לא הייתי רוצה מערכת כזו.

עמיר
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
אם מערכת "שומרת" על הבאס בתחום הנמוך, היא מעוותת -- מדגישה את הבאס מעבר לפרופורציה כפיצוי לירידת הרגישות של האוזן בתחומים האלה.

זה לא כל כך בלתי-פשוט, אבל לא הייתי רוצה מערכת כזו.

עמיר

אני חולק עליך.
אולי לא הסברתי את עצמי נכון. אנסה שוב.
ישנה תופעה מוכרת לכל אודיופיל מצוי,
מוזיקה ולא משנה איזו, בהאזנה בווליום נמוך מאבדים כל מיני דברים. חוויה, אווירה, תדרים מסוימים ובמקרים של מערכת לא משהו גם פרטים.
כפי שציון קודם כדוגמה, מאבדים את החוויה של המוזיקה.
אני הוספתי שגם התחום התחתון נאבד בהרבה מקרים. מהניסיון שלי הוא הראשון שהולך.
ולמה? כי המערכת לא מסוגלת להעביר את כל מה שיש בהקלטה כאשר היא עובדת בעוצמות נמוכות. אין קשר לנאמנות למקור ולהקלטה.
קח גיטרה באס ותן פריטה כאשר המגבר שלה בווליום נמוך מאוד.
לא תשמע ותרגיש את הצליל???
ודאי שכן.
עכשיו עשה את אותו הניסוי במערכות שונות ותראה מה יקרה.
ברובן צפויה לך אכזבה.
אותו כנ"ל גם בהקלטות טובות של הופעות חיות.
שם זה סופר מורגש.
הקהל פתאום נשמע בעעע ועולה על המוזיקה.
כל האיזון יורד לטמיון. תן קצת ווליום והופ, חוזר הסדר לעולם.
לי אישית זה מאוד חשוב לשמר את כל יכולות המערכת גם בעוצמות נמוכות.
אולי בגלל שאני חי עם רמקול מאוד רגיש ונציל.
רגע, בעצם גם אתה. אז איך אתה לא מבין אותי?
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
היי גיא :)
נכון, אין הרבה מערכות כאלו. אבל יש.
בכללי חווית הסאונד יכולה להיות בווליום האזנה נורמאלי. שוב, עם המערכת יכולה לספק זאת.
בדרך כלל אנו מעלים ווליום בכדי לקבל קצת יותר בס וגבוהים.
גם, ווליום גבוהה מעביר חווית סאונד אחרת.
הסיבה להגבהה נובעת בגלל הגיין הנמוך בקדם מגבר או במקור, דק או אחר. סיבה אחרת, הקלטה בגיין נמוך.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
עזוב את הגיין בהקלטה.
זה הציוד נטו!!!
בוא אלי עם איזו הקלטה שאתה רוצה ותראה איך בווליום לחישה אתה לא מאבד כלום.
אין לי טיפולים אקוסטיים מטורפים ואין לי מערכת במיליון שקל.
יש מערכת מאוזנת וציוד שמותאם כמו שצריך.
בקיצור, אתה יודע בדיוק על מה אני מדבר.
אנחנו כנראה מסכימים אחד עם השני.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור