אם מערכת "שומרת" על הבאס בתחום הנמוך, היא מעוותת -- מדגישה את הבאס מעבר לפרופורציה כפיצוי לירידת הרגישות של האוזן בתחומים האלה.
זה לא כל כך בלתי-פשוט, אבל לא הייתי רוצה מערכת כזו.
עמיר
אני חולק עליך.
אולי לא הסברתי את עצמי נכון. אנסה שוב.
ישנה תופעה מוכרת לכל אודיופיל מצוי,
מוזיקה ולא משנה איזו, בהאזנה בווליום נמוך מאבדים כל מיני דברים. חוויה, אווירה, תדרים מסוימים ובמקרים של מערכת לא משהו גם פרטים.
כפי שציון קודם כדוגמה, מאבדים את החוויה של המוזיקה.
אני הוספתי שגם התחום התחתון נאבד בהרבה מקרים. מהניסיון שלי הוא הראשון שהולך.
ולמה? כי המערכת לא מסוגלת להעביר את כל מה שיש בהקלטה כאשר היא עובדת בעוצמות נמוכות. אין קשר לנאמנות למקור ולהקלטה.
קח גיטרה באס ותן פריטה כאשר המגבר שלה בווליום נמוך מאוד.
לא תשמע ותרגיש את הצליל???
ודאי שכן.
עכשיו עשה את אותו הניסוי במערכות שונות ותראה מה יקרה.
ברובן צפויה לך אכזבה.
אותו כנ"ל גם בהקלטות טובות של הופעות חיות.
שם זה סופר מורגש.
הקהל פתאום נשמע בעעע ועולה על המוזיקה.
כל האיזון יורד לטמיון. תן קצת ווליום והופ, חוזר הסדר לעולם.
לי אישית זה מאוד חשוב לשמר את כל יכולות המערכת גם בעוצמות נמוכות.
אולי בגלל שאני חי עם רמקול מאוד רגיש ונציל.
רגע, בעצם גם אתה. אז איך אתה לא מבין אותי?