Audiofreak
עוסק בתחום
- הודעות
- 2,004
- מעורבות
- 1,083
- נקודות
- 113
ערן
אני בגדול אוהב מאד את מה שכתבת.
והרי אני משתייך לאותה קבוצת ״טכנולוגים״ מעצבנת, שכן שמה דגש רב על מדידות אחוזי עיוותים והקשר הישיר בינם ובין סאונד ״צבוע״.
אבל -
מה לגבי הרוב המוחלט של מגברי מנורות, שהמון אנשים מתים עליהם?
אחוז עיוותים עצום, 1%, 2%, לעומת 0.01% ומטה בטרנזיסטורים. ומה זה עושה? סאונד של מנורות, החביב והמוכר.
זה רע? זה טוב? זה ״נכון״? (מילה שאני שונא, עוד מימי ״הליכוד בדרך הנכונה״...)
אני די נקרע בין גישת ה ״מציאות״ וגישת ה״כיף שבהאזנה״. שתיהן צודקות כנראה, ונופלות לתוך ים גדול של תובנות ומסקנות סובייקטיביות בהחלט של תחביבנו זה.
יש הטוענים שהמדידות שנעשות בהרמוניה ראשונה ושניה אינן מספקות, והעיוותים בטרנזיסטורים עולים בהרמוניות גבוהות יותרבניגוד למנורות. יתכן שגם צריך לדעת מה למדוד ואיך...
בכל מקרה התכוונתי לטרנזיסטורים, שבשנים האחרונות הגיעו לביצועים גבוהים ומה לעשות שהכל מגובה גם במספרים יפים...
הרעיון הכללי בדברי היה שיש קדמה שמגובה בהתאמצות מצד מהנדסים ויצרנים, ולעיתים היא מגובה גם במספרים. לדוגמא שמגברים מודרניים בעלי הספקים גבוהים ויכולת אספקת זרם כמעט לכדי קצר, שקטים ברמות של 120DB ויותר, זה לא משהו טרוויאלי
זה אומר הרבה וזה שמיע בהחלט!
ולארז, את המערכת אני בוחר עם האוזניים ומה שבינהם.
אבל ביום יום שאני מרכיב סט אפים וחי את הנושא, אני נותן לנתונים הטכניים משקל
וללא ספק ניתן להעזר בהם גם בכדי להגיע
לתוצאות טובות יותר.