אספרסו מוזיקה ושרת


arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן חג שמח

בוא נעשה סדר בדברים.

ראשית אשמח להבהרה מה לא הבנת מהפוסט הקודם #133

עובדות וסימוכין;
זמן מה אחרי שהעלת לתודעת הפורום את האפשרויות שצופן בחובו השימוש ב-RC החלטתי שאני חייב לערוך מדידות בסלון ביתי. זאת מהסיבה הפשוטה ומהחשש שאולי אני לא בכיוון, ובתוך כך רחוק מהנתונים שהמדע מסוגל לאמוד במרחב האזנה שלי.

לקצר הסיפור הזמנתי אקוסטיקאי מדופלם, איש מקצוע שמתעסק במדידות גם בRC לאולפנים. הוא הסביר לי שתוצאות המדידות שעשה עומדות בקורלציה מובהקת לצלילות, ההפרדות, העומקים והבמה הבעיקר מאוזנת שמתקבלים אצלי בתוצאה, בנוסף לזמן הדהוד יחסית נמוך שהתאים למקור האנלוגי שברשותי. בדיעבד התסמינים הללו (ולא רק המילים היפות) הם תולדה מהתייחסותי ביתר שאת לאותה "הדיכטומיה" שמתקיימת כל אימת שאנחנו לוחצים על play ועל כך הרחבתי בקצרה בפוסט הקודם .

אין פה אוקוס פוקוס. מבחינתך מדידת מצב המערכת עם או בלי שיכוחים אקוסטיים איננו מדיד בעליל. זאת אף על פי שאתה חושב שהשפעתם שמיעה. אז לידיעתך
א. זה מדיד.
ב. עד כמה זה מגיב לבעיות בחדר גם ובעיקר לאור גישתך אין צורך להרחיב.

לחזות או לא לחזות, וצוואר הבקבוק;
תגיד לי רן, מה מפריע לך אם ניתן לחזות התנהגות של רכיב טיפש כזה או אחר במערכת. בסופו של דבר מחברים ומגלים אם היה כאן עוד ניחוש פראי או משהו מעבר. הלא אתה מסכים שיש קונצנזוס בנוגע לאיכויות רכיבי היי אנד, למרות שלא פעם אנחנו נתקלים בהפתעות שיותר קשורות להתאמות בין מכשירים. בסופו של דבר מה שרלוונטי גם עבורך זו ההשתלבות בטוטאל, נקודה.

החדר הופך לצוואר הבקבוק במידה שהוא אכן על הפנים אני מסכים. זה דומה למצב שהמקור הוא כזה ועוד אלף ואחת סיבות אחרות, אז מה יהיה צוואר הבקבוק?

לסיכום בחדר שהמערכת בעלת סינרגיה מאוזנת אם מקור טוב, וכנל החשמל מטופל, קיים בו ריהוט, שטיח, ווילונות עם מעט שיכוך פסיבי, העבודה בחדר יותר על האיזון של הסאונד והפינס שלו, לא יותר ולא פחות.
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן חג שמח

בוא נעשה סדר בדברים.

ראשית אשמח להבהרה מה לא הבנת מהפוסט הקודם #133

עובדות וסימוכין;
זמן מה אחרי שהעלת לתודעת הפורום את האפשרויות שצופן בחובו השימוש ב-RC החלטתי שאני חייב לערוך מדידות בסלון ביתי. זאת מהסיבה הפשוטה ומהחשש שאולי אני לא בכיוון, ובכלל זאת רחוק מהנתונים שהמדע מסוגל לאמוד במרחב האזנה שלי.

לקצר הסיפור הזמנתי אקוסטיקאי מדופלם, איש מקצוע שמתעסק במדידות גם בRC לאולפנים. הוא הסביר לי שתוצאות המדידות שעשה עומדות בקורלציה מובהקת לצלילות, ההפרדות, העומקים והבמה הבעיקר מאוזנת שמתקבלים אצלי בתוצאה, בנוסף לזמן הדהוד יחסית נמוך שהתאים למקור האנלוגי שברשותי. בדיעבד התסמינים הללו (ולא רק המילים היפות) הם תולדה מהתייחסותי ביתר שאת לאותה "הדיכטומיה" שמתקיימת כל אימת שאנחנו לוחצים על play ועל כך הרחבתי בקצרה בפוסט הקודם .

אין פה אוקוס פוקוס. מבחינתך מדידת מצב המערכת עם או בלי שיכוחים אקוסטיים איננו מדיד בעליל. זאת אף על פי שאתה חושב שהשפעתם שמיעה. אז לידיעתך
א. זה מדיד.
ב. עד כמה זה מגיב לבעיות בחדר גם ובעיקר לאור גישתך אין צורך להרחיב.

לחזות או לא לחזות, וצוואר הבקבוק;
תגיד לי רן, מה מפריע לך אם ניתן לחזות התנהגות של רכיב טיפש כזה או אחר במערכת. בסופו של דבר מחברים ומגלים אם היה כאן עוד ניחוש פראי או משהו מעבר. הלא אתה מסכים שיש קונצנזוס בנוגע לאיכויות רכיבי היי אנד, למרות שלא פעם אנחנו נתקלים בהפתעות שיותר קשורות להתאמות בין מכשירים. בסופו של דבר מה שרלוונטי גם עבורך זו ההשתלבות בטוטאל, נקודה.

החדר הופך לצוואר הבקבוק במידה שהוא אכן על הפנים אני מסכים. זה דומה למצב שהמקור הוא כזה ועוד אלף ואחת סיבות אחרות, אז מה יהיה צוואר הבקבוק?

לסיכום בחדר שהמערכת בעלת סינרגיה מאוזנת אם מקור טוב, וכנל החשמל מטופל, קיים בו ריהוט, שטיח, ווילונות עם מעט שיכוך פסיבי, העבודה בחדר תהיה על הפינס של הסאונד לא יותר ולא פחות.
אני אסביר לך את הקושי שיש לי בניהול דיונים איתך ואנא קח זאת בידידות, אין כאן חלילה מטרה לפגוע.

הדיונים איתך הם בדומה לניהול דיון עם איש מוסד שבמהלך החגים עובד בשב"כ, ובחופשים ב- MI5.
הכל סודי.
המון מילים גבוהות. בלי שום תאכלס.

לא ברור מה הנסיון שלך. לא ברור איזו מערכת יש לך, לא ברור מה היה לך, מה יש לך, לא ברור כלום, חוץ מהמון המון מילים.

אז על מנת לנהל דיון פרקטי, אנא ממך, הצג כאן את תוצאות המדידות שבוצעו אצלך על ידי אותו אקוסטיקאי מדופלם (כהגדרתך), או שמא מדובר במסמכים סודיים?

בהצגת הגרפים אוכל להבין וגם להתייחס עניינית לדבריך הנחרצים.

בנוסף, אם לא קשה מדיי, אנא הסבר לנו קצת יותר על הרכיבים שיש ברשותך, פרטים על החלל בו המערכת מנגנת.
ואולי רחמנא ליצלן, קצת תמונות...

קצת יותר פרקטיקה, קצת יותר פרטים, יתנו סוג של קונטקסט לדברים הסופר תיאורטיים והחד משמעיים שלך.

באופן אישי קצת קשה לי להתחבר לאנשים שהסוד שלהם זו המערכת שלהם והניסיון שלהם לוט בערפל ...אבל הם כותבים וכותבים וכותבים וכותבים...

למה הכל כל כך סודי? מה החשש בדיוק?

בכל הקשור לגופם של דברים.

נשאר חלוקים. :)

אתה בדיעה שאקוסטיקה היא שולית ומדובר בסוג של "פינס" לסאונד ומספיק שטיח ווילון.

דיעה הסותרת את כל מה שיודעת האנושות על אקוסטיקה ועל אודיו.

ולעומת זאת, עדיף לדידך להשקיע במקורות, בחשמל ושיכוך וזה כמובן סבבה. דעתך היא דעתך.

לעומת זאת בעיני ובכלל, בעיני כל מי שקרא קצת על מהו אודיו, מהו סיגנל, מהו סאונד, אקוסטיקה היא המהות שבילתה אין וטיפול בחשמל (לצורך הדוגמא) זה נחמד, אבל בינו לבין הבסיס, אין דבר וחצי דבר. המון המון שמן נחשים וריקודי וודו לאור הירח.
נשאר חלוקים. זה גם בסדר.

אנחנו קרובים למיצוי הנקודה לטעמי.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
רן חג שמח

בוא נעשה סדר בדברים.

ראשית אשמח להבהרה מה לא הבנת מהפוסט הקודם #133

עובדות וסימוכין;
זמן מה אחרי שהעלת לתודעת הפורום את האפשרויות שצופן בחובו השימוש ב-RC החלטתי שאני חייב לערוך מדידות בסלון ביתי. זאת מהסיבה הפשוטה ומהחשש שאולי אני לא בכיוון, ובתוך כך רחוק מהנתונים שהמדע מסוגל לאמוד במרחב האזנה שלי.

לקצר הסיפור הזמנתי אקוסטיקאי מדופלם, איש מקצוע שמתעסק במדידות גם בRC לאולפנים. הוא הסביר לי שתוצאות המדידות שעשה עומדות בקורלציה מובהקת לצלילות, ההפרדות, העומקים והבמה הבעיקר מאוזנת שמתקבלים אצלי בתוצאה, בנוסף לזמן הדהוד יחסית נמוך שהתאים למקור האנלוגי שברשותי. בדיעבד התסמינים הללו (ולא רק המילים היפות) הם תולדה מהתייחסותי ביתר שאת לאותה "הדיכטומיה" שמתקיימת כל אימת שאנחנו לוחצים על play ועל כך הרחבתי בקצרה בפוסט הקודם .

אין פה אוקוס פוקוס. מבחינתך מדידת מצב המערכת עם או בלי שיכוחים אקוסטיים איננו מדיד בעליל. זאת אף על פי שאתה חושב שהשפעתם שמיעה. אז לידיעתך
א. זה מדיד.
ב. עד כמה זה מגיב לבעיות בחדר גם ובעיקר לאור גישתך אין צורך להרחיב.

לחזות או לא לחזות, וצוואר הבקבוק;
תגיד לי רן, מה מפריע לך אם ניתן לחזות התנהגות של רכיב טיפש כזה או אחר במערכת. בסופו של דבר מחברים ומגלים אם היה כאן עוד ניחוש פראי או משהו מעבר. הלא אתה מסכים שיש קונצנזוס בנוגע לאיכויות רכיבי היי אנד, למרות שלא פעם אנחנו נתקלים בהפתעות שיותר קשורות להתאמות בין מכשירים. בסופו של דבר מה שרלוונטי גם עבורך זו ההשתלבות בטוטאל, נקודה.

החדר הופך לצוואר הבקבוק במידה שהוא אכן על הפנים אני מסכים. זה דומה למצב שהמקור הוא כזה ועוד אלף ואחת סיבות אחרות, אז מה יהיה צוואר הבקבוק?

לסיכום בחדר שהמערכת בעלת סינרגיה מאוזנת אם מקור טוב, וכנל החשמל מטופל, קיים בו ריהוט, שטיח, ווילונות עם מעט שיכוך פסיבי, העבודה בחדר יותר על האיזון של הסאונד והפינס שלו, לא יותר ולא פחות.
אני לא חושב(יודע) שלרן יש בעיה עם כבלים וכו - הוא בעצמו בדק משככים והחליט ,כנל לגבי כבלים.
גם אצלי - אני שומע הבדל מהותי עם הכבלים שבחרתי לעומת אחרים(כולם שומעים).
משככים - הזמנתי לא מעט לבדיקה - אף אחד לא מזלזל וכן זה גם מדיד וגם אם לא.לא מעניין - שומע את ההבדל.אין לי לייזר שבודק ויברציות .

אני חושב שהמהות היא לדעת מה קורה בחדר ברמה האקוסטית.כי שם ההבדלים הם בכפולות של 100.
אפשר להגיד שכל מערכת בעולם בכל מחיר -תשמע רע בחדר רע או בחדר טוב בהצבה רעה ומערכת שעולה עשירית ממנה יכולה להישמע מצוין בחדר מצוין בהצבה טובה או בחדר בינוני בהצבה טובה.(בלי להתחכם ולהגיד - 20 דולר מערכת).

בפגישה האחורה שעשינו הצלחנו בהזזת הרמקולים סביב 15 סמ אחורה והוספת שני מלכודות BROADBAND - להחזיר לחדר 12 די בי ,בתדרים קריטיים! משול הדבר להוספת שני סאבים.
מעבר לזה - התזמון השתפר .הקוהרנטיות.המוזיקליות.

באוזן- זה נשמע מלא בהרבה יותר,נכון . זה שינה את כל הספקטרום כצפוי ולא רק את הבאס. הבאס הוא הבסיס שלפיו אנו מתייחסים לשאר התדרים. לאיזון הטונאלי .

עלות המוצר היא הרבה פחות מאינטרקונקט ומפה מגיע רן.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני חושב שהמהות היא לדעת מה קורה בחדר ברמה האקוסטית.כי שם ההבדלים הם בכפולות של 100.
זו בדיוק הנקודה.

אין שום מקור, בשום צורה, להשוואה בין האפקט של אקוסטיקה, לשאר הפרמטרים.

גיא היה יכול לשחק עם חשמל מהבוקר עד הלילה, להוסיף עוד 3 מגברים, כבלים, מקורות חדשים, פרה חדש ומלא כבלי תקשורת ושום דבר לא היה בכלל מתקרב להבדלים שאפשר לייצר באמצעות טיפול אקוסטי נכון.

הוא חווה את זה. הוא שמע את זה.
ואני משוכנע שזה הדהים אותו.

מה קורה לסאונד כאשר מסתמכים על מדע.

רן
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
503
מעורבות
150
נקודות
43
מערכות הכיול קיימות כבר שנים בקולנוע ביתי, בלי שאודיופיל ממוצע יביט עליהן, אז מה השתנה?
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
זו בדיוק הנקודה.

אין שום מקור, בשום צורה, להשוואה בין האפקט של אקוסטיקה, לשאר הפרמטרים.

גיא היה יכול לשחק עם חשמל מהבוקר עד הלילה, להוסיף עוד 3 מגברים, כבלים, מקורות חדשים, פרה חדש ומלא כבלי תקשורת ושום דבר לא היה בכלל מתקרב להבדלים שאפשר לייצר באמצעות טיפול אקוסטי נכון.

הוא חווה את זה. הוא שמע את זה.
ואני משוכנע שזה הדהים אותו.

מה קורה לסאונד כאשר מסתמכים על מדע.

רן
נראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמן
שנושא חדר, אקוסטיקה והעמדת המערכת והרמקולים הם נקודה קריטית
זה לא דבר חדש

ולכן אפשר לראות שני סוגים של חדרים
1. סלון ביתי שלא מטופל אקוסטי או מטופל בצורה חלקית ביותר בגלל סיבות ברורות
(מה שיוצא אני מרוצה) ואנשים מתרגלים לסאונד מסויים
מדווחים בפורום על סלון ביתי שנראה לא מתאים במבט ראשון אבל נשמע נפלא ולפעמים אפילו המדידות מחמיאות
אפילו לפני כל טיפול
2. חדר מוסיקה יעודי אשר מטופל בצורה פאסיבית (בצורה אינטואיטיבית ולפי שמיעה או לפי מדידות)
שם הטיפול כבד הרבה יותר כי אין בעיה של מותר / אסור להכניס אלמנטים אקוסטיים
החידוש היחסי הינו השימוש ב RC במערכת סטראו
זה היה נחלת מערכות הק״ב הבסיסיות ביותר עם ״כיולים״ אוטומטים
וזה נראה כמו פיתרון מושלם למערכת בסלון ביתי
שאי אפשר להעמיד את הרמקולים במקום המתאים ביותר
ואי אפשר להוסיף טיפול אקוסטי
אבל יש כ״כ הנראה רתיעה בעולם הדו ערוצי בהכנסת RC למערכת
אולי החשש הוא מוצדק ואולי לא
אבל זה כנראה מה שעובר לנו בראש
מעדיפים טיפול אקוסטי פאסיבי על פני טיפול אקטיבי
וזה למרות שהאחד כנראה מדוייק יותר מהשני

ברור לי ולהרבה מאיתנו שהכי טוב למדוד וללמוד איפה הבעיה ואז לטפל
אבל מדידות הן לא דבר פשוט או זמין כל כך
אני התקשרתי לאיש מקצוע להגיע למדידות כדי להבין
אבל נדחתי בנימוס…
כנראה שאגש לעבודה לבד או בעזרת חברים מבינים קצת יותר

לכן לא תמיד העולם מושלם
הדבר החשוב הוא להגיע לתוצאה הטובה ביותר לאוזני בעל המערכת
ואנחנו לא טיפשים, כל אחד יודע אם המערכת שלו נשמעת טוב או לא
תמיד יש מקום לשיפור בין אם זה שינוי מיקום הרמקולים, ספייקים חדשים
כבל חדש או טיפול אקוסטי.
ואולי גם RC
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
נראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמן
שנושא חדר, אקוסטיקה והעמדת המערכת והרמקולים הם נקודה קריטית
זה לא דבר חדש

ולכן אפשר לראות שני סוגים של חדרים
1. סלון ביתי שלא מטופל אקוסטי או מטופל בצורה חלקית ביותר בגלל סיבות ברורות
(מה שיוצא אני מרוצה) ואנשים מתרגלים לסאונד מסויים
מדווחים בפורום על סלון ביתי שנראה לא מתאים במבט ראשון אבל נשמע נפלא ולפעמים אפילו המדידות מחמיאות
אפילו לפני כל טיפול
2. חדר מוסיקה יעודי אשר מטופל בצורה פאסיבית (בצורה אינטואיטיבית ולפי שמיעה או לפי מדידות)
שם הטיפול כבד הרבה יותר כי אין בעיה של מותר / אסור להכניס אלמנטים אקוסטיים
החידוש היחסי הינו השימוש ב RC במערכת סטראו
זה היה נחלת מערכות הק״ב הבסיסיות ביותר עם ״כיולים״ אוטומטים
וזה נראה כמו פיתרון מושלם למערכת בסלון ביתי
שאי אפשר להעמיד את הרמקולים במקום המתאים ביותר
ואי אפשר להוסיף טיפול אקוסטי
אבל יש כ״כ הנראה רתיעה בעולם הדו ערוצי בהכנסת RC למערכת
אולי החשש הוא מוצדק ואולי לא
אבל זה כנראה מה שעובר לנו בראש
מעדיפים טיפול אקוסטי פאסיבי על פני טיפול אקטיבי
וזה למרות שהאחד כנראה מדוייק יותר מהשני

ברור לי ולהרבה מאיתנו שהכי טוב למדוד וללמוד איפה הבעיה ואז לטפל
אבל מדידות הן לא דבר פשוט או זמין כל כך
אני התקשרתי לאיש מקצוע להגיע למדידות כדי להבין
אבל נדחתי בנימוס…
כנראה שאגש לעבודה לבד או בעזרת חברים מבינים קצת יותר

לכן לא תמיד העולם מושלם
הדבר החשוב הוא להגיע לתוצאה הטובה ביותר לאוזני בעל המערכת
ואנחנו לא טיפשים, כל אחד יודע אם המערכת שלו נשמעת טוב או לא
תמיד יש מקום לשיפור בין אם זה שינוי מיקום הרמקולים, ספייקים חדשים
כבל חדש או טיפול אקוסטי.
ואולי גם RC
זה היה מעניין לקרוא. תודה.

כמה נקודות ברשותך:

1. אני לא יודע אם אנשים טיפשים או לא, בכל הקשור לידיעה או אי הידיעה שלהם, באשר לאיכות המערכת בסלון הפרטי שלהם.

אני כן יודע שמי שמעולם לא מדד את החדר שלו, לא מודע לבעיות שהחדר שלו מציב ולכן, הוא התרגל לשמוע את המערכת באופן מסוים, כפי שהיא ניגנה לפני שנתיים בזמן שהוא החליף רמקולים, לפני שנה כשהוא החליף מגבר ועכשיו כשהוא טיפל בחשמל...

בכל אותן שנים, הבעיות המהותיות, בכלל לא נפתרו, אבל האוזניים שלו התרגלו.

חסר לבחור כפתור דמיוני שיביא אותו ממצב נוכחי למצב בו החדר מטופל אקוסטית, על מנת להבין את ההבדל.

ברגע שהוא ימדוד, יבין את הבעיות, כל צורת ההקשבה שלו תשתנה, כי היא תהיה מפוקסת על אותן בעיות.

2. הקושי במדידה. בסך הכל דורש מאיתנו השקעה של קצת זמן לימוד. כמה שעות טובות. צפייה בסרטונים. קריאה. רכישת מיקרופון. ניסיונות. עוד קריאה. עוד צפייה בסרטונים. ופיצחנו את זה.
זה תמיד יהיה עדיף על איש מקצוע, כי זה ידע ונסיון שנדרש לו כל הזמן.

3. רתיעה מ RC, או מדידות, או טיפול אקוסטי מקצועי.
כפי שכבר ציינתי לפני אי אילו עמודים וכפי שציינת עתה, מדובר ברתיעה פסיכולוגית.

כולי תקווה שהרוב מכוון לתוצאה ולא לדרך ולכן, אם התוצאה המושגת כרוכה באיש קטן וירוק שצריך לטפל לי במערכת בזמן שאני מקשיב וזה מה שיתן לי את התוצאה הטובה ביותר, אני לגמרי בעניין.
תביאו אותו עכשיו!

צריך (לא חייבים) ראש פתוח בתחביב הזה והפתיחות נוגעת לא רק ל RC , אלא גם לשלל האביזרים הטיפשים הסובבים אותנו, גם הראשון וגם האחרונים יכולים להפתיע, מי יותר ומי פחות. שווה לנסות.

בעניין הזה אני תמיד נותן את אלדר כדוגמא: המון נסיון, המון ידע וכמות עצומה ובלתי נתפסת של אביזרים טיפשים בבית. כמות עצומה. רצון עז לנסות כל כבל, כל שקע, כל מוצר איזוטרי באשר הוא.
תמיד יוצא משם עם שקית הפתעות.

עם זאת, כל המערכת שלו, קמה ונופלת על הלינגדורף. זו העובדה.

רן
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,487
מעורבות
398
נקודות
83
נראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמן
שנושא חדר, אקוסטיקה והעמדת המערכת והרמקולים הם נקודה קריטית
זה לא דבר חדש

ולכן אפשר לראות שני סוגים של חדרים
1. סלון ביתי שלא מטופל אקוסטי או מטופל בצורה חלקית ביותר בגלל סיבות ברורות
(מה שיוצא אני מרוצה) ואנשים מתרגלים לסאונד מסויים
מדווחים בפורום על סלון ביתי שנראה לא מתאים במבט ראשון אבל נשמע נפלא ולפעמים אפילו המדידות מחמיאות
אפילו לפני כל טיפול
2. חדר מוסיקה יעודי אשר מטופל בצורה פאסיבית (בצורה אינטואיטיבית ולפי שמיעה או לפי מדידות)
שם הטיפול כבד הרבה יותר כי אין בעיה של מותר / אסור להכניס אלמנטים אקוסטיים
החידוש היחסי הינו השימוש ב RC במערכת סטראו
זה היה נחלת מערכות הק״ב הבסיסיות ביותר עם ״כיולים״ אוטומטים
וזה נראה כמו פיתרון מושלם למערכת בסלון ביתי
שאי אפשר להעמיד את הרמקולים במקום המתאים ביותר
ואי אפשר להוסיף טיפול אקוסטי
אבל יש כ״כ הנראה רתיעה בעולם הדו ערוצי בהכנסת RC למערכת
אולי החשש הוא מוצדק ואולי לא
אבל זה כנראה מה שעובר לנו בראש
מעדיפים טיפול אקוסטי פאסיבי על פני טיפול אקטיבי
וזה למרות שהאחד כנראה מדוייק יותר מהשני

ברור לי ולהרבה מאיתנו שהכי טוב למדוד וללמוד איפה הבעיה ואז לטפל
אבל מדידות הן לא דבר פשוט או זמין כל כך
אני התקשרתי לאיש מקצוע להגיע למדידות כדי להבין
אבל נדחתי בנימוס…
כנראה שאגש לעבודה לבד או בעזרת חברים מבינים קצת יותר

לכן לא תמיד העולם מושלם
הדבר החשוב הוא להגיע לתוצאה הטובה ביותר לאוזני בעל המערכת
ואנחנו לא טיפשים, כל אחד יודע אם המערכת שלו נשמעת טוב או לא
תמיד יש מקום לשיפור בין אם זה שינוי מיקום הרמקולים, ספייקים חדשים
כבל חדש או טיפול אקוסטי.
ואולי גם RC
היי גבי
מה הכוונה שנדחית ע"י איש מקצוע ? הריי איש מקצוע שמספק שרות מסוג זה צריך דווקא להגיע ללקוחות ולא לדחות אותם. מסקרן :rolleyes:
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מערכות הכיול קיימות כבר שנים בקולנוע ביתי, בלי שאודיופיל ממוצע יביט עליהן, אז מה השתנה?
אני לא יודע מי זה" האודיופיל הממוצע", כי כרגע גרעת מאותו ממוצע את איש הקולנוע הביתי.

שניהם מקשיבים לסאונד, שניהם אמורים, בשאיפה, להבין בסאונד.

אחרי שניקינו את כל המילים הגבוהות של 2 הקבוצות, שהקבוצה הזו עוסקת ב-בום בום והקבוצה השנייה בשמני נחשים ואלו לא יודעים להקשיב ובעצם אלו לא יודעים להקשיב ונתרכז שנייה בעובדות.

אזי לסיגנל שיוצא לך מהרמקולים, בזמן שהקשבת למוזיקה של נינו רוטה מהסנדק, לא ממש אכפת לו אם בחרת להקשיב ליצירה מ Blu Ray או בחרת לנגן אותה באמצעות Roon.

הסיגנל הזה יטייל לו בחדר באותו אופן ויתקל ב 2 המקרים באותן הבעיות.

לא ממש משנה לחדר שלך אם אתה רואה יו טיוב, משחק באקס בוקס או מקשיב ליצירה קלאסית בקובוז.

עכשיו נשאלת השאלה איך כל אחד מאותם "אודיופילים ממוצעים" טיפל בבעיות שהסיגנל חשוף להן.

רן
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
זה היה מעניין לקרוא. תודה.

כמה נקודות ברשותך:

1. אני לא יודע אם אנשים טיפשים או לא, בכל הקשור לידיעה או אי הידיעה שלהם, באשר לאיכות המערכת בסלון הפרטי שלהם.

אני כן יודע שמי שמעולם לא מדד את החדר שלו, לא מודע לבעיות שהחדר שלו מציב ולכן, הוא התרגל לשמוע את המערכת באופן מסוים, כפי שהיא ניגנה לפני שנתיים בזמן שהוא החליף רמקולים, לפני שנה כשהוא החליף מגבר ועכשיו כשהוא טיפל בחשמל...

בכל אותן שנים, הבעיות המהותיות, בכלל לא נפתרו, אבל האוזניים שלו התרגלו.

חסר לבחור כפתור דמיוני שיביא אותו ממצב נוכחי למצב בו החדר מטופל אקוסטית, על מנת להבין את ההבדל.

ברגע שהוא ימדוד, יבין את הבעיות, כל צורת ההקשבה שלו תשתנה, כי היא תהיה מפוקסת על אותן בעיות.

2. הקושי במדידה. בסך הכל דורש מאיתנו השקעה של קצת זמן לימוד. כמה שעות טובות. צפייה בסרטונים. קריאה. רכישת מיקרופון. ניסיונות. עוד קריאה. עוד צפייה בסרטונים. ופיצחנו את זה.
זה תמיד יהיה עדיף על איש מקצוע, כי זה ידע ונסיון שנדרש לו כל הזמן.

3. רתיעה מ RC, או מדידות, או טיפול אקוסטי מקצועי.
כפי שכבר ציינתי לפני אי אילו עמודים וכפי שציינת עתה, מדובר ברתיעה פסיכולוגית.

כולי תקווה שהרוב מכוון לתוצאה ולא לדרך ולכן, אם התוצאה המושגת כרוכה באיש קטן וירוק שצריך לטפל לי במערכת בזמן שאני מקשיב וזה מה שיתן לי את התוצאה הטובה ביותר, אני לגמרי בעניין.
תביאו אותו עכשיו!

צריך (לא חייבים) ראש פתוח בתחביב הזה והפתיחות נוגעת לא רק ל RC , אלא גם לשלל האביזרים הטיפשים הסובבים אותנו, גם הראשון וגם האחרונים יכולים להפתיע, מי יותר ומי פחות. שווה לנסות.

בעניין הזה אני תמיד נותן את אלדר כדוגמא: המון נסיון, המון ידע וכמות עצומה ובלתי נתפסת של אביזרים טיפשים בבית. כמות עצומה. רצון עז לנסות כל כבל, כל שקע, כל מוצר איזוטרי באשר הוא.
תמיד יוצא משם עם שקית הפתעות.

עם זאת, כל המערכת שלו, קמה ונופלת על הלינגדורף. זו העובדה.

רן
1. אל תשכח שחלק גדול לא נשארים רק בבית
יש קונצרטים, יש מערכות של חברים ויבואנים ודרכים אחרות להיחשף לסאונד אחר ושונה ממה שיש בבית
אז רגילים למשהו אבל כן מכירים סאונד אחר
2. בטיפול
3. החלק הקשה שלכל הסיפור. אבל נראה לי שאפשר לפעמים להגיע לתוצאה טובה מאוד בלי RC
נראה לי שטעמת סטייק טוב וגם שיפור בסאונד עם 2 קולטי באס והזזה של רמקולים

קונצרט פתיחת העונה בתל אביב של הפילהרמונית היה נפלא
בשבוע הבא בחיפה ולאחר מכן בתל אביב עוד משתפר לפי דעתי
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
היי גבי
מה הכוונה שנדחית ע"י איש מקצוע ? הריי איש מקצוע שמספק שרות מסוג זה צריך דווקא להגיע ללקוחות ולא לדחות אותם. מסקרן :rolleyes:
כנראה שהבנתי לא נכון ונושא מדידות זה נושא צדדי ולא עיקר העיסוק
אבל הבטיח שאם יהיה זמן בהמשך יטפל בנושא
אבל כפי שכתב רן, כנראה שמדידה עצמית פחות מסובכת ממה שחושבים

הגיע הזמן להפעיל את הפלג הצפוני :כל-הכבוד::שתוי:
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,879
מעורבות
1,873
נקודות
113
עם זאת, כל המערכת שלו, קמה ונופלת על הלינגדורף. זו העובדה.

רן
רן חברי היקר והמאוד מבין,
הגזמת.
יכול להיות שאני באמת חירש אבל העברתי כמה פעמים אצלו בין המצבים ולא הייתי אומר שהמערכת קמה ונופלת על זה, ממש לא.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
1. אל תשכח שחלק גדול לא נשארים רק בבית
יש קונצרטים, יש מערכות של חברים ויבואנים ודרכים אחרות להיחשף לסאונד אחר ושונה ממה שיש בבית
אז רגילים למשהו אבל כן מכירים סאונד אחר
2. בטיפול
3. החלק הקשה שלכל הסיפור. אבל נראה לי שאפשר לפעמים להגיע לתוצאה טובה מאוד בלי RC
נראה לי שטעמת סטייק טוב וגם שיפור בסאונד עם 2 קולטי באס והזזה של רמקולים

קונצרט פתיחת העונה בתל אביב של הפילהרמונית היה נפלא
בשבוע הבא בחיפה ולאחר מכן בתל אביב עוד משתפר לפי דעתי
רפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...

כפי שציינתי שוב ושוב ושוב, ניתן להגיע לתוצאות מעולות עם טיפול מקצועי אקוסטי וממש לא ידרש RC.

העניין הוא שטיפול אקוסטי מקצועי לא קשור עם וילון או שטיח, אלא קשור עם הרבה עבודה, הרבה מדידות, הרבה ניסוי עם לא מעט חומרים ולא מעט טעייה, אבל לגמרי משתלם.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן חברי היקר והמאוד מבין,
הגזמת.
יכול להיות שאני באמת חירש אבל העברתי כמה פעמים אצלו בין המצבים ולא הייתי אומר שהמערכת קמה ונופלת על זה, ממש לא.
כי אתה חרש זה למה...::)

סתם צוחק אחי.

מציע לך לקפוץ אליו ולהבין איך נשמע האלטק עם ובלי..

ובכלל...לשאול את דעתו, הבעלים של המערכת, מי שחי איתה, מהו בעצם הרכיב הכי חשוב לדעתו במערכת.

רן
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
רפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...

כפי שציינתי שוב ושוב ושוב, ניתן להגיע לתוצאות מעולות עם טיפול מקצועי אקוסטי וממש לא ידרש RC.

העניין הוא שטיפול אקוסטי מקצועי לא קשור עם וילון או שטיח, אלא קשור עם הרבה עבודה, הרבה מדידות, הרבה ניסוי עם לא מעט חומרים ולא מעט טעייה, אבל לגמרי משתלם.

רן
כנראה לא הסברתי טוב
הכוונה היא לא לרפרנס, אין דבר כזה
ולא רוצה לשמוע בבית כמו אצל אחרים
מדובר בהכרת מערכות וסאונד שונה ממה שיש בבית
כדי להשוות ולהבין איפה אתה נמצא ולאן אתה רוצה להגיע

הכוונה שאתה לא חי בבועה ומכיר רק את המערכת שלך ורגיל רק לסאונד בבית
יש עולם שם בחוץ
הרבה פעמים נהניתי מאוד מהסאונד במערכות שהסאונד בכיוון אחר מאשר שלי
אבל נשמע טוב ואהבתי גם

אבל מודה שאני לא אודיופיל קצה. לא מחפש כל הזמן מה לשפר ולשנות במערכת
הגעתי לנקודה שנהנה להיכנס לחדר ולשמוע מוסיקה

גם אוהב לבקר אצל החברים וגם להגיע לאולם הקונצרטים
תחביב כזה, לא מקצוע…
העיקר ליהנות , כל אחד בדרכו
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,879
מעורבות
1,873
נקודות
113
כי אתה חרש זה למה...::)

סתם צוחק אחי.

מציע לך לקפוץ אליו ולהבין איך נשמע האלטק עם ובלי..

ובכלל...לשאול את דעתו, הבעלים של המערכת, מי שחי איתה, מהו בעצם הרכיב הכי חשוב לדעתו במערכת.

רן
רן,
לגבי החרש, שניה ברצינות.
האוזן שלך רגישה לדברים אחרים לגמרי מהאוזן שלי, למרות שאיכות השמיעה של שנינו סביר להניח דומה.
אתה מתאמן שנים בלמצוא בעיות אקוסטיות, כמו מכון כושר של סאונד.
כשאתה מגיע למערכת כלשהי אתה מחפש קודם כל בעיות. אני מחפש משהו אחר לגמרי.
ומכאן ההבדל ביננו וזו גם דעתי על הנושא הכל כך נדוש של RC:
קודם כל אתה צודק וצריך לנסות ולא לפסול כלום.
אבל הקטע היותר חשוב הוא הגדרת פונקציית המטרה, או במילים אחרות מה הוא התחביב שלנו.
התחביב שלך אם אני לא טועה הוגדר על ידך כמקסום הסאונד היוצא מהמערכת.
לפיכך, מכיון שמדובר בהגדרה טכנית טהורה הנבחנת ע״י פרמטרים טכניים מדידים, סביר להניח שלעולם מערכת עם רום קורקשן תהיה טובה יותר.
התחביב שלי מעט שונה. אולי רק בניואנסים ובדגשים אבל בכל זאת שונה, אני מחפש את הנגיעה של המוזיקה בנשמתי. ולכן בהחלט יכול להיות שגם מערכת ״לא נכונה״ טכנית שיושבת בחלל שהוא ״שואה אקוסטית״ תרגש אותי ברמות ואני מאוד אוהב אותה וארצה לחיות איתה.
אני מניח שהדבר הנכון בהיי אנד הוא איזשהו באלאנס בין שתי המטרות האלו, כל אחד לפי טעמו והדגשים שמעניינים אותו.
לכן, אין פה שחור ולבן ככל שאתה מסכים שלאנשים שונים יש מטרות שונות.
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
התחביב שלי מעט שונה. אולי רק בניואנסים ובדגשים אבל בכל זאת שונה, אני מחפש את הנגיעה של המוזיקה בנשמתי. ולכן בהחלט יכול להיות שגם מערכת ״לא נכונה״ טכנית שיושבת בחלל שהוא ״שואה אקוסטית״ תרגש אותי ברמות ואני מאוד אוהב אותה וארצה לחיות איתה.
אני מניח שהדבר הנכון בהיי אנד הוא איזשהו באלאנס בין שתי המטרות האלו, כל אחד לפי טעמו והדגשים שמעניינים אותו.
לכן, אין פה שחור ולבן ככל שאתה מסכים שלאנשים שונים יש מטרות שונות.
בול בפוני
ניסוח מדויק יותר ממה שניסיתי להסביר קודם
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
רפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...

כפי שציינתי שוב ושוב ושוב, ניתן להגיע לתוצאות מעולות עם טיפול מקצועי אקוסטי וממש לא ידרש RC.

העניין הוא שטיפול אקוסטי מקצועי לא קשור עם וילון או שטיח, אלא קשור עם הרבה עבודה, הרבה מדידות, הרבה ניסוי עם לא מעט חומרים ולא מעט טעייה, אבל לגמרי משתלם.

רן

רן,
לגבי @web יש רמקולים כמו שלי, Magico S3mk2

אומנם לא שמעתי את המערכת של גבי, אבל אחרי המדידה ושיחה אתמול עם יאיר בנוגע לפיזור הסאונד האחיד מעל 200 הרץ.
הייתי אומר שקיים סיכוי לא רע שלאחר מדידה גם גבי יוכל לסיים את הסיפור בהעמדה שונה של הרמקולים + טיפול פאסיבי קל לעיכול.

כמובן, ללא המדידה לא יהיה ניתן לדעת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,069
מעורבות
3,076
נקודות
113
כי אתה חרש זה למה...::)

סתם צוחק אחי.

מציע לך לקפוץ אליו ולהבין איך נשמע האלטק עם ובלי..

ובכלל...לשאול את דעתו, הבעלים של המערכת, מי שחי איתה, מהו בעצם הרכיב הכי חשוב לדעתו במערכת.

רן
בכל מה שקשור לאלטק, צודק. ההבדל בין RC ללא RC גדול.
מצד שני עם האלבדו, גם אחרי אין ספור פעמים אין החלטה מה נשמע טוב יותר.

כפי שדן אומר, לא רק החדר משפיע על הצורך ב RC אלה גם סוג הרמקול והשליטה בפיזור הצליל.

אגב, לאלדר בכל מקרה יש מזל עם החדר שנמדד טוב.

המסקנה שלי ממה שעברתי, חברים, עשו לעצמכם טובה לכו למדוד את החדר.
משם שכל אחד יחליט אם הוא רוצה לפתור את הבעיה ואם כן מה סוג הטיפול, אקטיבי, פסיבי או משולב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור