אספרסו מוזיקה ושרת


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
2 הימניות לא רלונטיות
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
כמו שאתם רואים יש עוד דברים לעשות
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
גיא- הערה\הארה במקום ואכן טיילתי בנושא בפורומים המתאימים
רן- כבעל LYNGDORF בעבר ובהווה הייתי שמח לראות תובנה לפתיח שלי
חלל האזנה הינו הגרוע ביותר שיכולתי לבחור מכל בחינה ואני נעזר ברום פרפקט של לינגדורף
אתמול תודות למאמצי אלוהיי דור מפיוצר הגיעו 2 מגברי לינגדורף ועכשיו נשאר רק לסיים עם השרת\סטרימר
השיקול בחירה בין הרוקנה לגרים אינו כספי אלה אמינות והנאה בלבד
שבת שלום ומועדים לשמחה
היי יגאל. חג שמח.

לגבי שאלתך המקורית בנוגע לסטרימרים.
קראתי בעיון את מה שכתבת.

ברשותך, הערה כללית.

לא פעם אני קורא (ווגם במקרה הנוכחי) על אנשים "ששמעו" מוצר מסוים במערכת אחרת, כגון:
שמעתי את ההגברה של דאגוסטינו אצל יוסי, שמעתי את הכבלים החדשים של טרנספרנט אצל מיכאל או שמעתי את הסטרימר החדש של CH אצל חנן.

אין מאחורי ההערות/אמירות הללו דבר וחצי דבר כי בן אדם לא שומע רכיב כלשהו, או רמקול כלשהו, אלא חדר מסוים שבו נמצאים הרבה מאוד רכיבים, הוא בסך הכל שומע תוצאה ואין לו שום אפשרות, בשום צורה, להסיק מסקנות חד ערכיות לגבי כל רכיב במערכת שם.

לכן, מה ששמעת עד כה, אצל אחרים, בכל הקשור לסטרימרים, זה נחמד בשביל החברותא והחוויה, אבל לא רלוונטי על מנת לקבל החלטה.

בפרקטיקה, יתכן והסטרימר הכי טוב שהמערכת שלך יכולה לקבל, כבר נמצא אצלך, קרי: הזרמה ישירות באמצעות הלינגדורף וכל סטרימר אחר יהיה נחות ממנו.

לכן, הצעתי היא, שרכישה כאמור תתבצע אך ורק לאחר בדיקה אל מול מה שיש לך כרגע, יתכן ותופתע והסטרימר האולטימטיבי כבר בעצם ברשותך....ואולי לא.

בהצלחה.

רן
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,100
נקודות
113
הדגמתי לגיא יקירי איך המערכת נופלת ללא RC (הברזל כפי שהוא מכנה אותה) , לא מקבל למרות שיש לי חדר עם זמני הדהוד מולאים כדברי דן נגר ,אין מה לעשות בעניין , כל אחד וגישתו ,גם הוא (גיא) עשה מהפך והחליף את כוון המערכת לאורך שזה מצויין !!!!!!לדעתי אין מה להתווכח מה יותר נכון , במיוחד ביין שתי חברים קרובים שלי :לב: ,
אבל מוכרח לומר לכם שבאלטק שלי , שיורד לפי הנתונים לחמישים הרץ , הצלחתי באמצעות ה RC לרדת ל25 הרץ , נו תגידו לי אתם עם זו טעות ?

תראה אלדר, בכול מה שקשור ברמקול הנוכחי אצלך אין ספק שה RC מצליח להוציא ממנו הרבה מעבר למה שהיה אפשר בלי.
אבל, וזה אבל גדול. זכורים לי אין ספור האזנות אצלך לאלבדו ואין ספור מעברים בין RC ללא RC ובעיקר חוסר ההחלטה מה נשמע טוב יותר.
יכול להיות שסוג הרמקול גם משפיע על יכולת הביצוע של RC ?

לגבי אביזרים פאסיביים - גם אם אין מוסכמה לצליל שיתקבל לאחר הכנסה או הוצאה של האביזר, יש הסכמה שמרבית הסיכויים כן יגרם שינוי בסאונד שהמערכת תפיק.

ולפני שמישהו יאמר שלא ניתן לחזות את הדברים, אין סיכוי שבעולם שכבל של חברת נורדוסט מכל סדרה שהיא ישמע "סתום", מכאן, שיש יצרנים שכן ניתן לחזות אפקט הצפוי.

נקודה אחרונה, כאיש מחשבים, לראות תוכנה שאינה מטפלת ב 100% מהדברים להם נדרש לתת מענה (לדוגמה זמני הדהוד) מהווה עדות למוצר שאינו מוגמר, תרצה, סוג של בטא, לפחות עד שמישהו יואיל בטובו להשלים את האלגוריתמים החסרים כדי לתת מענה ל 100% מהנדרש.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תראה אלדר, בכול מה שקשור ברמקול הנוכחי אצלך אין ספק שה RC מצליח להוציא ממנו הרבה מעבר למה שהיה אפשר בלי.
אבל, וזה אבל גדול. זכורים לי אין ספור האזנות אצלך לאלבדו ואין ספור מעברים בין RC ללא RC ובעיקר חוסר ההחלטה מה נשמע טוב יותר.
יכול להיות שסוג הרמקול גם משפיע על יכולת הביצוע של RC ?

לגבי אביזרים פאסיביים - גם אם אין מוסכמה לצליל שיתקבל לאחר הכנסה או הוצאה של האביזר, יש הסכמה שמרבית הסיכויים כן יגרם שינוי בסאונד שהמערכת תפיק.

ולפני שמישהו יאמר שלא ניתן לחזות את הדברים, אין סיכוי שבעולם שכבל של חברת נורדוסט מכל סדרה שהיא ישמע "סתום", מכאן, שיש יצרנים שכן ניתן לחזות אפקט הצפוי.

נקודה אחרונה, כאיש מחשבים, לראות תוכנה שאינה מטפלת ב 100% מהדברים להם נדרש לתת מענה (לדוגמה זמני הדהוד) מהווה עדות למוצר שאינו מוגמר, תרצה, סוג של בטא, לפחות עד שמישהו יואיל בטובו להשלים את האלגוריתמים החסרים כדי לתת מענה ל 100% מהנדרש.
אין שום אפשרות, בשום צורה, לחזות פעולה של אביזר טיפש.

העובדה שאפשר להניח שנורדוסט מכוונים את הכבלים שלהם עם הדגש לתחום העליון לא מלמדת מה הם יעשו לשאר התדרים ואיזה נזק יגרם, כי בסופו של יום, מדובר באביזר טיפש שמקובע על סט מסוים של תדרים ולא ניתן לשלוט עליו.
שלא לדבר על זה, שכל סדרה שלהם, לכאורה, או לא לכאורה נשמעת שונה.

אחרי שמנקים את כל המילים האודיפיליות המפוצצות, בתאכלס , זה לקחת אוסף של אקווליזרים טיפשים, קבועים, לא ניתנים לשליטה ולהתחיל לשחק איתם

יושב בול אצל משה, נשמע חריף אצל שלמה, נשמע פגז אצל יורם, נשמע מזעזע אצל דורון וכן הלאה. זה טיבם של מוצרים טיפשים ללא שום יכולת חיזוי או שליטה.

לגביי יכולות של אלגוריתמי RC למיניהם ואם הם נותנים 100 אחוז או לא.

אתה כל הזמן זורק לאוויר את צמד המילים זמני הידהוד מבלי להבין שזה לאו דווקא צמד מילים רעות כל כך.

יתכן ובחדר שלך זמני ההדהוד הם מצוינים ולכן זה לא ממש משנה אם ה RC מסוגל או לא מסוגל לטפל בהם.

יתכן והמצב אצלך הוא סביר וכדיי ממש לשפר את הנקודה הספציפית הזו ידרשו 2 סופגים בנקודות סופר ספציפיות ובא לציון גואל
ו- את שאר הבעיות תוכל לפתור בלחיצת כפתור.

יש כאן המון המון התעסקות בתיאוריה , בדמות כמה טעימה הגלידה, מה המרקם שלה, אם היא תחליק או לא תחליק בגרון, אם היא תהיה קרה או אם היא תעשה לי טוב בלב.

לא לחינם אומרים האנגלים:
the proof of the pudding is in the eating
מה שאומר:

the real value of something can be judged only from practical experience or results and
not from appearance or theory.

רן
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
גיא,
יכול להיות שסוג הרמקול גם משפיע על יכולת הביצוע של RC ?
זו נקודה מעולה, שלגמרי שווה דיון.
כדאי רק לזכור שמתערבבים פה שני עניינים נפרדים - כמה "חסר" או בעייתי השילוב רמקול חדר (ובהתאמה המוטיבצייה "לפתור" ולחוות שינוי/שיפור מהותי)
והשני - כמה הרמקול "ידידותי לRC" מבחינות שונות (למשל, איך מתנהגים הדרייבר/ים של הבאס כשמביאים אותם לקצה ה-excersion שלהם).
ולפני שמישהו יאמר שלא ניתן לחזות את הדברים, אין סיכוי שבעולם שכבל של חברת נורדוסט מכל סדרה שהיא ישמע "סתום", מכאן, שיש יצרנים שכן ניתן לחזות אפקט הצפוי.
אין לי דעה בעניין ה"סתימות" (או היעדרה) בכבלים של נורדוסט, אבל לגמרי לא ברור לי למה ניסחת את זה כטיעון המתחזה (אל תכעס, קורה) ללוגי - "אין סיכוי בעולם" (דעה), הופך אצלך ל"מכאן ש-".
נקודה אחרונה, כאיש מחשבים, לראות תוכנה שאינה מטפלת ב 100% מהדברים להם נדרש לתת מענה (לדוגמה זמני הדהוד) מהווה עדות למוצר שאינו מוגמר, תרצה, סוג של בטא, לפחות עד שמישהו יואיל בטובו להשלים את האלגוריתמים החסרים כדי לתת מענה ל 100% מהנדרש.
כאיש מחשבים אחד למשנהו :), 2 בעייות עם האמירה שלך:
1. ההנחה שניתן בכלל לפתור את עניין ההדהוד באמצעים אלגוריתמים/חישוביים נטו (בתרחיש שהסאונד עדיין "יופץ" משני רמקולים) - זה לא מוכח בכלל.
2. אני מניח שאמרת "בטא" רק בשביל להעביר מסר - אני בטוח שאתה יודע היטב שתוכנה נמצאת בשלב הבטא משום שלא מובטחת עדיין יציבות/שלמות (בגבולות הסביר) - של הבעיות שהיא פותרת (לכאורה) בהווה - לא בגלל היעדר מה שעדיין לא מומש, (אם בכלל פיצחו איך לממש).
רועי
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,100
נקודות
113
גיא,

זו נקודה מעולה, שלגמרי שווה דיון.
כדאי רק לזכור שמתערבבים פה שני עניינים נפרדים - כמה "חסר" או בעייתי השילוב רמקול חדר (ובהתאמה המוטיבצייה "לפתור" ולחוות שינוי/שיפור מהותי)
והשני - כמה הרמקול "ידידותי לRC" מבחינות שונות (למשל, איך מתנהגים הדרייבר/ים של הבאס כשמביאים אותם לקצה ה-excersion שלהם).
יאללה, אפשר להרים את הכפפה אבל אני מציע שנפסיק לרכוב על שרשור שעוסק בחיפוש אחר סטרימר

אין לי דעה בעניין ה"סתימות" (או היעדרה) בכבלים של נורדוסט, אבל לגמרי לא ברור לי למה ניסחת את זה כטיעון המתחזה (אל תכעס, קורה) ללוגי - "אין סיכוי בעולם" (דעה), הופך אצלך ל"מכאן ש-".
לא כועס, לא ניסיתי להיות לוגי, אלה להבהיר נקודה.
כאיש מחשבים אחד למשנהו :), 2 בעייות עם האמירה שלך:
1. ההנחה שניתן בכלל לפתור את עניין ההדהוד באמצעים אלגוריתמים/חישוביים נטו (בתרחיש שהסאונד עדיין "יופץ" משני רמקולים) - זה לא מוכח בכלל.
2. אני מניח שאמרת "בטא" רק בשביל להעביר מסר - אני בטוח שאתה יודע היטב שתוכנה נמצאת בשלב הבטא משום שלא מובטחת עדיין יציבות/שלמות (בגבולות הסביר) - של הבעיות שהיא פותרת (לכאורה) בהווה - לא בגלל היעדר מה שעדיין לא מומש, (אם בכלל פיצחו איך לממש).
רועי
אתה לגמרי צודק לגבי המסר, בעולם האמיתי זה נרשם כפיצ'ר וכאן יש פיצ'ר או רשימת פיצ'רים מהותיים שחסרים כדי לכסות את כל הקייסים הנדרשים.
אם מאן דהוא מוכן להשקיע כסף כדי לקבל משהו חלקי שלא בטוח שיענה על כול הנדרש, עד רבה, אני לא במשחק הזה.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
קצת מצחיק.

אתה רוצה לפתוח תת פורום עבור אקוסטיקה פסיבית ו/או דיגיטלית, שהיא לב ליבו של ה-דו ערוצי ולהשאיר בפנים כבלים, מידוף, שקעי חשמל ומרימי כבלים?

זה כמו שמישהו יציע בפורום טלוויזיות לפתוח תת פורום על חשיבות איכות המסך ולהשאיר בפורום המרכזי את כל שאר הדיונים.

תן לי להציע לך אלטרנטיבה הגיונית יותר.
לפתוח תת פורום שיקרא "אביזרים טיפשים" ושם אנשים יוכלו לקשקש מהבוקר עד הלילה איך הכבל שינה להם את הסאונד ועל הדרך הפך להם את החיים...

וכמובן ישנה אופציה נוספת, גם לך וגם לי, כמו בכל פורום באשר הוא:

לדלג על דברים שלא מעניינים אותך.

רן
רן, לא התכוונתי לפגוע בציפור נפשך. תראה, אין לי ניסיון בRC ולכן אין לי כוונה להביע דעה בתרומה של RC בשיפור הסאונד ואשמח כמובן להאזין ולהווכח עד כמה זה אפקטיבי - אין לי ספק שישנה תרומה. העקרונות של RC מובנים לי טוב יחסית לאור העובדה שאני עובד עם DSP ובעיקר עם פילטרים דיגיטלים - אבל בתחום אחר לחלוטין. נסיוני הלא דל מראה שמערכות אלו לא חפות מארטיפקטים שנוצרים כשמפלטרים את הסיגנל. לכן, כמעט בכל מצב, עיבוד של הסיגנל שאמור לשפר אספקט מסויים בו, ואכן עושה זאת, יפגע באספקט אחר שלו.

כדאי גם להגדיר גם מהם ה"אביזרים טיפשים" שאתה מדבר עליהם. האם אתה מתכוון לכלל המרכיבים הפאסיביים במערכת? תסכים איתי שרוב מרכיבי המערכת הם פאסיבים (קבלים, נגדים ודיודות למשל וכן הכבלים השונים) שאיכותם יחד עם תיכנון מעגלים שהוא לחלוטין לא טיפשי הם מהווים את חלק הארי בתרומה לאיכות הסאונד יחד כמובן עם אקוסטיקה נכונה. בכל אופן, אני לגמרי איתך בדעתך על הקישקושים של מרימי כבלים וכל מיני אביזרים אקוסטים מוזרים. אבל כן חושב, מנסיון, שכבילה וחשמל הם משמעותים. ישנן שאלות נוספות, כמו למשל האופי של הסאונד שכל אחד שואף להגיע אליו, אבל את זה חרשו כאן קודם בשירשורים אחרים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
האמת הפשוטה היא - מדוע חדרים לא נמדדים ומנותחים . זה קל לביצוע ברמה הבסיסית של הדברים כדי להבין חלק לא מבוטל מהבעיות הקיימות .כל אחד יכול לעשות את זה .

נגעו פה גם בנקודה - קריטית , בלי לשים לב.
רמקול עם פיזור אחיד תמיד יהיה טוב יותר בתגובה שלו לטיפול אקוסטי ובטח ל RC .דבר מוכח ויש המון סרטונים על הנושא למי שזה מעניין אותו .
ברגע שהרמקול לא שומר על אופי טונאלי דומה על ומחוץ לציר - המערכת לא יכולה לתקן את זה .
היא תנסה - אבל היא יכולה ליצור רק פילטר אחד שבסופו של יום יתקן משהו ספציפי שתקף נניח על הסאונד שמגיע ישירות אלינו אבל לא לסאונד המוחזר מהקירות - וזה אכן יכול ליצור ארטיפיקציה שמיעה .
לכן RC - צריך להתחיל מהרמקול - כמו גם טיפול אקוסטי פאסיבי .

באזורים של סביב 300 הרץ
ומטה עניין זה לא רלוונטי .

ואני חושב שבשנת 2022 היה טוב אם היינו מקבלים מכל יצרן נתונים על הרמקול שלו ולא צריכים לחפור כדי לקבל את זה .

עניין נוסף הוא שבסוף יש המון ארטיפקטים גם מהחדר ואת זה אנו רואים ושומעים בגדול .
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,100
נקודות
113
אתה כל הזמן זורק לאוויר את צמד המילים זמני הידהוד מבלי להבין שזה לאו דווקא צמד מילים רעות כל כך.

יתכן ובחדר שלך זמני ההדהוד הם מצוינים ולכן זה לא ממש משנה אם ה RC מסוגל או לא מסוגל לטפל בהם.

יתכן והמצב אצלך הוא סביר וכדיי ממש לשפר את הנקודה הספציפית הזו ידרשו 2 סופגים בנקודות סופר ספציפיות ובא לציון גואל
ו- את שאר הבעיות תוכל לפתור בלחיצת כפתור.
כמובן שיש הרבה דברים מעבר לזמן הדהוד

לדוגמה הדיפ בתדרים מסוימים בבאס הנוצרים כאינטראקציה בין מיקום הרמקול לקיר הקדמי (ניתן לטפל חלקית ע"י מיקום הרמקול ביחס לקיר הקדמי) גם מערכת RC לא תטפל בכל הבעיה אבל כן יטפל בפיקים של תגובת הבאס, לטיפול יסודי כנראה צריך סאב.

מעבר לזה יש דברים כמו השתקפויות ראשונות, תנוחת האזנה נכונה, הגאומטריה הפיזית של הרמקול מול המאזין ודברים נוספים.
חלקם ניתנים לטיפול מלא או חלקי ע"י מיקום הרמקולים ביחס למאזין, חדר, חלקם ניתנים לטיפול ע"י אמצעים פאסיביים ועם חלקם אני בוחר לחיות.

לדעתי תסכים איתי שבסופו של דבר הדבר הדבר החשוב ביותר בחדר שלנו הוא איך נשמע הסאונד לו אנו מאזינים.

לבסוף, נפסיק לרכוב על השרשור המקורי שכבר איבד את הפואנטה בחיפוש אחר סטרימר והפך לשרשור על נושאים אחרים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
קצת מצחיק.

אתה רוצה לפתוח תת פורום עבור אקוסטיקה פסיבית ו/או דיגיטלית, שהיא לב ליבו של ה-דו ערוצי ולהשאיר בפנים כבלים, מידוף, שקעי חשמל ומרימי כבלים?

זה כמו שמישהו יציע בפורום טלוויזיות לפתוח תת פורום על חשיבות איכות המסך ולהשאיר בפורום המרכזי את כל שאר הדיונים.

תן לי להציע לך אלטרנטיבה הגיונית יותר.
לפתוח תת פורום שיקרא "אביזרים טיפשים" ושם אנשים יוכלו לקשקש מהבוקר עד הלילה איך הכבל שינה להם את הסאונד ועל הדרך הפך להם את החיים...

וכמובן ישנה אופציה נוספת, גם לך וגם לי, כמו בכל פורום באשר הוא:

לדלג על דברים שלא מעניינים אותך.

רן
בקשר לאביזרים טיפשים כפי שאתה מכנה אותם , יש לי מכשירים שבודקים את הרעש ברשת החשמל ,ויש הבדלים עצומים באם אתה משתמש בשנאים מאוזנים בעיקר ,פילטרים של BAYBEE , כבלי נחושת, כסף, פחם ,וגרפיט וטונגסטן שונים מאוד בצליל , נכון ,הם לא מתקנים בעיות החדר (שגם את זה אני עושה ) אבל מאפשרים לתקן הצליל בהתאם לרמקול ולמגבר ,למשל - את האלבדן שהוא גדול חזק מפורט ודינמי לא ניתן להפעיל עם כבלי כסף מכיוון שיקרע אותך ולכן יש צורך בפחם שהוא אורגני יותר ורך יותר (בקיצור סתום ) , לא כך המצב באלטק , ועוד המון "טיפשים ) שהם חיוניים מאוד ,
זה עדיין לא מבטל הצורך גם בתיקון אקטיבי או פסיבי ,והכי טוב שניהם ביחד , לסיכום - אודיופיל צריך לצערנו לנסות הכל , ולדבוק בגישה הפיוריסטית או לדבוק במוצרים מותגיים (כמו נורדוסט בלבד ) נשמע לי חסרון רציני הן בהבנה והן ביכולת להגיע לתוצאה טובה יותר !
 
  • Like
Reactions: gds

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
525
נקודות
113
אורגני\דינמי, מת על התיאורים והמילים המיוחדות האלה, תחבר את הכבל כסף במקביל לכבל פחם ותנתק תוך כדיי שמיעה אחד מהם ותראה שאין הבדל.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני מסכים עם רוב דבריו של רן.
אני מאמין שבמידה ואפשר לעשות הכל ואין מגבלות עיצוב/מקום - יש להתחיל עם הפאסיבי .
לאחר מכן לעבור לאקטיבי .(במידה וצריך כתלות בעד כמה הלכהו רחוק עם הפאסיבי).

הפאסיבי יכול לפתור המון מהבעיות ולמעשה את כולן - אך זה מאוד מורכב ,לא זול ובעיקר גוזל נדלן כדי לטפל ביעילות בתדרים נמוכים שבהם החדר הוא השולט ולא הרמקול.
האקטיבי יודע לטפל היטב בגרף התדרים אך לא בזמני הדהוד - שהם 50 אחוז מהתוצאה.
קל מאוד לשלוט בזמני הדהוד באמצעים ביתיים סטנדרים שממוקמים על ידי הבנת העקרונות יותר לעומק - עד לתדרים של סביב 300 הרץ.
מתחת לזה - נדרשות מלכודות מורכבות וגדולות הרבה יותר או מלכודות ממברנה כטיפול משלים שגוזל פחות מקום.

הסאב או מספר סאבים - מוגדרים גם כמובן כמוצר אקוסטי פנטסטי לכל דבר ופחות למוצר שמספק יותר באס ו EXTENSION.

בקיצור ואני חושב שזה מה שרן אומר בין השורות - צריך להתחיל ממשהו והמשהו הזה הוא הבנה של איפה הבעיות הגדולות .
את זה ניתן לדעת רק על ידי מדידה של החדר והשאלה שנשאלת היא למה זה לא מבוצע . כל אדם יכול ללמוד את זה אם היה משקיע שבוע -שבועיים בלימוד ולאחר מכן היה יכול להתחיל ממדידות בסיסיות - לאחר מכן - יכול להחליט האם רוצה לתקן או לא אבל לפחות יאבחן את המצב ולא ילך סחור סחור .העלות היחידנה

זו הנקודה העיקרית לדעתי.

לאחר מכן גם אפשר להיכנס לאיזה רמקולים כן מתאימים ל RC ואיזה רמקולים לא שזה נושא בפני עצמו - מורכב יותר.(לא מתאימים= יגיבו פחות טוב/ישמעו יותר "עשויים")
זה דומה לאדם שהולך לרופא\ת המשפחה וזו נותנת לו לבקשתו לאחר שיחה קצרה ציפרלקס כי הוא חש מדוכא , האיש סובל מדיכאון קליני אך ביטוחו הרפואי מקנה לו שלוש שיחות בלבד עם פסיכולוג וברור שהוא צריך יותר מכך, לפחות חודשים של שיחות שאין הביטוח מכסה, וכאדם שסובל מדיכאון קליני הוא אינו יכול לייצר מספיק הכנסה לממן זאת.
ידיד אודיופיל שאינו משתתף פעיל בפורום הגיע למבוי סתום והזמין אחד מהאקוסטיקאים ששמם מוזכר כאן לעיתים, שילם עבור בדיקה ספקטרלית קצרה 800 ש"ח ונאמר לו שניתן לטפל בחלק מהבעיות בהתחשב שמדובר בסלון משפחתי בעלות של אלפים רבים.
נראה לי שהשורה התחתונה די ברורה. רוב האנשים לא יכולים לממן טיפול אקוסטי מקצועי ועקומת הלמידה גבוהה מדי עבורם לעשות זאת בעצמם.
RC מסתבר כאופציה הכי זולה ומהירה למרות שלא תעזור כנגד זמני הדהוד כדבריך.
מסבר שלא צריך להיות אמיד רק כדי להיות אודיופיל שקונה ציוד בלינגי צריך להיות אמיד כדי לתת תנאים למערכת אפילו אם היא מיד-פיי. התבאסתם אם אתם כאלה? יש עוד הרבה סיבות לכך בחיים :confused:
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
זה דומה לאדם שהולך לרופא\ת המשפחה וזו נותנת לו לבקשתו לאחר שיחה קצרה ציפרלקס כי הוא חש מדוכא , האיש סובל מדיכאון קליני אך ביטוחו הרפואי מקנה לו שלוש שיחות בלבד עם פסיכולוג וברור שהוא צריך יותר מכך, לפחות חודשים של שיחות שאין הביטוח מכסה, וכאדם שסובל מדיכאון קליני הוא אינו יכול לייצר מספיק הכנסה לממן זאת.
ידיד אודיופיל שאינו משתתף פעיל בפורום הגיע למבוי סתום והזמין אחד מהאקוסטיקאים ששמם מוזכר כאן לעיתים, שילם עבור בדיקה ספקטרלית קצרה 800 ש"ח ונאמר לו שניתן לטפל בחלק מהבעיות בהתחשב שמדובר בסלון משפחתי בעלות של אלפים רבים.
נראה לי שהשורה התחתונה די ברורה. רוב האנשים לא יכולים לממן טיפול אקוסטי מקצועי ועקומת הלמידה גבוהה מדי עבורם לעשות זאת בעצמם.
RC מסתבר כאופציה הכי זולה ומהירה למרות שלא תעזור כנגד זמני הדהוד כדבריך.
מסבר שלא צריך להיות אמיד רק כדי להיות אודיופיל שקונה ציוד בלינגי צריך להיות אמיד כדי לתת תנאים למערכת אפילו אם הי מיד-פיי. התבאסתם אם אתם כאלה? יש עוד הרבה סיבות לכך בחיים :confused:
העלות של טיפול אקוסטי או RC - היא כלום ושום דבר לעומת ציוד אודיו אחר.
עקומת למידה - היא עניין של רצון בלבד.כל אחד יכול .והיא לא עולה כסף .
אין לי מושג איך הגעת לרוב - מפני שלרוב פה יש ציוד שעולה לפחות כמה עשרות אלפי שקלים.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
רן, לא התכוונתי לפגוע בציפור נפשך. תראה, אין לי ניסיון בRC ולכן אין לי כוונה להביע דעה בתרומה של RC בשיפור הסאונד ואשמח כמובן להאזין ולהווכח עד כמה זה אפקטיבי - אין לי ספק שישנה תרומה. העקרונות של RC מובנים לי טוב יחסית לאור העובדה שאני עובד עם DSP ובעיקר עם פילטרים דיגיטלים - אבל בתחום אחר לחלוטין. נסיוני הלא דל מראה שמערכות אלו לא חפות מארטיפקטים שנוצרים כשמפלטרים את הסיגנל. לכן, כמעט בכל מצב, עיבוד של הסיגנל שאמור לשפר אספקט מסויים בו, ואכן עושה זאת, יפגע באספקט אחר שלו.

כדאי גם להגדיר גם מהם ה"אביזרים טיפשים" שאתה מדבר עליהם. האם אתה מתכוון לכלל המרכיבים הפאסיביים במערכת? תסכים איתי שרוב מרכיבי המערכת הם פאסיבים (קבלים, נגדים ודיודות למשל וכן הכבלים השונים) שאיכותם יחד עם תיכנון מעגלים שהוא לחלוטין לא טיפשי הם מהווים את חלק הארי בתרומה לאיכות הסאונד יחד כמובן עם אקוסטיקה נכונה. בכל אופן, אני לגמרי איתך בדעתך על הקישקושים של מרימי כבלים וכל מיני אביזרים אקוסטים מוזרים. אבל כן חושב, מנסיון, שכבילה וחשמל הם משמעותים. ישנן שאלות נוספות, כמו למשל האופי של הסאונד שכל אחד שואף להגיע אליו, אבל את זה חרשו כאן קודם בשירשורים אחרים.
דיודה היא לא פסיבית ;)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
העלות של טיפול אקוסטי או RC - היא כלום ושום דבר לעומת ציוד אודיו אחר.
עקומת למידה - היא עניין של רצון בלבד.כל אחד יכול .והיא לא עולה כסף .
אין לי מושג איך הגעת לרוב - מפני שלרוב פה יש ציוד שעולה לפחות כמה עשרות אלפי שקלים.
דן, פסיבי או אקטיבי (למעט דיראק ווריאנטים דומים אחרים), איך שלא תסתכל על זה, זה עשרות אלפי שקלים.
לא הייתי קורא לזה כלום ושום דבר אלא אם כן כבר התחרפנו לגמרי.
 
  • Like
Reactions: gds

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
העלות של טיפול אקוסטי או RC - היא כלום ושום דבר לעומת ציוד אודיו אחר.
עקומת למידה - היא עניין של רצון בלבד.כל אחד יכול .והיא לא עולה כסף .
אין לי מושג איך הגעת לרוב - מפני שלרוב פה יש ציוד שעולה לפחות כמה עשרות אלפי שקלים.
"לרוב פה". יש לך מושג כמה אנשים "פשוטים" עם תקציב צנוע קוראים את השירשורים?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
דן, פסיבי או אקטיבי (למעט דיראק ווריאנטים דומים אחרים), איך שלא תסתכל על זה, זה עשרות אלפי שקלים.
לא הייתי קורא לזה כלום ושום דבר אלא אם כן כבר התחרפנו לגמרי.
למה ?
יש MINIDSP ב 1000 דולר.
וזה שלא מטפל בזמני הדהוד - לא אומר כלום.
זה לא 0 או 100.
אנשים פה משלמים סכומים אדירים על שיפור של 10 אחוז.
אז RC ב 1000 דולר ישםר רק ב 50 אחוז - ויעלה 1000 דולר.

אתה מחפש היגיון ? לא תמצא אותו .
בלי קשר - לא כל הדברים שאנו עושים הם הגיוניים וכל אחד שיבחר את דרכו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן, לא התכוונתי לפגוע בציפור נפשך. תראה, אין לי ניסיון בRC ולכן אין לי כוונה להביע דעה בתרומה של RC בשיפור הסאונד ואשמח כמובן להאזין ולהווכח עד כמה זה אפקטיבי - אין לי ספק שישנה תרומה. העקרונות של RC מובנים לי טוב יחסית לאור העובדה שאני עובד עם DSP ובעיקר עם פילטרים דיגיטלים - אבל בתחום אחר לחלוטין. נסיוני הלא דל מראה שמערכות אלו לא חפות מארטיפקטים שנוצרים כשמפלטרים את הסיגנל. לכן, כמעט בכל מצב, עיבוד של הסיגנל שאמור לשפר אספקט מסויים בו, ואכן עושה זאת, יפגע באספקט אחר שלו.

כדאי גם להגדיר גם מהם ה"אביזרים טיפשים" שאתה מדבר עליהם. האם אתה מתכוון לכלל המרכיבים הפאסיביים במערכת? תסכים איתי שרוב מרכיבי המערכת הם פאסיבים (קבלים, נגדים ודיודות למשל וכן הכבלים השונים) שאיכותם יחד עם תיכנון מעגלים שהוא לחלוטין לא טיפשי הם מהווים את חלק הארי בתרומה לאיכות הסאונד יחד כמובן עם אקוסטיקה נכונה. בכל אופן, אני לגמרי איתך בדעתך על הקישקושים של מרימי כבלים וכל מיני אביזרים אקוסטים מוזרים. אבל כן חושב, מנסיון, שכבילה וחשמל הם משמעותים. ישנן שאלות נוספות, כמו למשל האופי של הסאונד שכל אחד שואף להגיע אליו, אבל את זה חרשו כאן קודם בשירשורים אחרים.
זו לא ציפור נפשי, לא צריך להגזים.

פחות מתחבר לדיונים סוערים עם אנשים שמביעים דיעות נחרצות, כאשר מעולם לא קראו על החומר, מעולם לא התנסו, לא שמעו וגם אין להם עניין לשמוע או להתנסות..

אבל דיעה נחרצת בנושא? ברור....למה לא..

באשר לאביזרים הטפשיים למינהם.
כל אביזר באשר הוא, גם אם הוא נראה מטופש, ביחד עם תיאור מטופש יתכן ויגרום לשינוי הסאונד ויתכן והשינוי יהיה לא קטן, תלוי באביזר ותלוי בטיב במערכת.

האביזרים הללו, בין אם זה שיכוך, כבלים, משחקים בחשמל, רזונטורים, משחקים בתקשורת, כולם ללא יוצא מן הכלל חשובים, מהותיים ועושים שינוי.

העניין הוא שמדובר באביזרים טיפשים, ללא יכולת שליטה ו/או חיזוי ובנוסף לא ניתן לקבל תוצאה טובה יותר מאותו אביזר, לו היינו מחליטים להשקיע יותר כסף...ושוב...בגלל שהוא טיפש.

(מישהו שקצת מבין, האם הוא יכול לקנות כבל, לצורך הדוגמא, בין אם של חשמל , או בין אם של רמקולים, או אביזר שיכוך "על עיוור"? רק בגלל שהוא עלה המון כסף? מישהו יודע מה זה בדיוק יעשה אצלו? מישהו יכול לשלוט בתוצאה של האביזר הזה?)

העניין הוא, שכמו כל דבר אחר בחיים, יש סוג של היררכיה, מה בשוליים ומה הוא הבסיס.
וכאן יש הרבה פעמים סוג של בלבול.

מעולם לא קראתי מאמר, לא ראיתי סרטון וידאו, לא קראתי ספר על אודיו, הגורס שחשמל, או כבילה, או שיכוך הם סוג של בסיס, מהטעם הפשוט שהם לא....

אפשר לנהל דיונים מכאן ועד אמריקה אבל ברמה המדעית, המוסכמת לבני אנוש, אודיו מתחיל קודם כל בהשפעת החדר, קרי אקוסטיקה, בין אם היא פאסיבית ו/או אקטיבית.
וכמו בכל דבר בחיים, צריך להשקיע קודם כל, לפני הכל, בבסיס.

אפשר לקבל את זה, אפשר לא, אבל זו העובדה הכי פשוטה והכי בסיסית בתחום הזה.

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור