שוקל לעשות מזה טי-שירטתגובה לפנתאון.
שוקל לעשות מזה טי-שירטתגובה לפנתאון.
אני אסביר לך את הקושי שיש לי בניהול דיונים איתך ואנא קח זאת בידידות, אין כאן חלילה מטרה לפגוע.רן חג שמח
בוא נעשה סדר בדברים.
ראשית אשמח להבהרה מה לא הבנת מהפוסט הקודם #133
עובדות וסימוכין;
זמן מה אחרי שהעלת לתודעת הפורום את האפשרויות שצופן בחובו השימוש ב-RC החלטתי שאני חייב לערוך מדידות בסלון ביתי. זאת מהסיבה הפשוטה ומהחשש שאולי אני לא בכיוון, ובכלל זאת רחוק מהנתונים שהמדע מסוגל לאמוד במרחב האזנה שלי.
לקצר הסיפור הזמנתי אקוסטיקאי מדופלם, איש מקצוע שמתעסק במדידות גם בRC לאולפנים. הוא הסביר לי שתוצאות המדידות שעשה עומדות בקורלציה מובהקת לצלילות, ההפרדות, העומקים והבמה הבעיקר מאוזנת שמתקבלים אצלי בתוצאה, בנוסף לזמן הדהוד יחסית נמוך שהתאים למקור האנלוגי שברשותי. בדיעבד התסמינים הללו (ולא רק המילים היפות) הם תולדה מהתייחסותי ביתר שאת לאותה "הדיכטומיה" שמתקיימת כל אימת שאנחנו לוחצים על play ועל כך הרחבתי בקצרה בפוסט הקודם .
אין פה אוקוס פוקוס. מבחינתך מדידת מצב המערכת עם או בלי שיכוחים אקוסטיים איננו מדיד בעליל. זאת אף על פי שאתה חושב שהשפעתם שמיעה. אז לידיעתך
א. זה מדיד.
ב. עד כמה זה מגיב לבעיות בחדר גם ובעיקר לאור גישתך אין צורך להרחיב.
לחזות או לא לחזות, וצוואר הבקבוק;
תגיד לי רן, מה מפריע לך אם ניתן לחזות התנהגות של רכיב טיפש כזה או אחר במערכת. בסופו של דבר מחברים ומגלים אם היה כאן עוד ניחוש פראי או משהו מעבר. הלא אתה מסכים שיש קונצנזוס בנוגע לאיכויות רכיבי היי אנד, למרות שלא פעם אנחנו נתקלים בהפתעות שיותר קשורות להתאמות בין מכשירים. בסופו של דבר מה שרלוונטי גם עבורך זו ההשתלבות בטוטאל, נקודה.
החדר הופך לצוואר הבקבוק במידה שהוא אכן על הפנים אני מסכים. זה דומה למצב שהמקור הוא כזה ועוד אלף ואחת סיבות אחרות, אז מה יהיה צוואר הבקבוק?
לסיכום בחדר שהמערכת בעלת סינרגיה מאוזנת אם מקור טוב, וכנל החשמל מטופל, קיים בו ריהוט, שטיח, ווילונות עם מעט שיכוך פסיבי, העבודה בחדר תהיה על הפינס של הסאונד לא יותר ולא פחות.
אני לא חושב(יודע) שלרן יש בעיה עם כבלים וכו - הוא בעצמו בדק משככים והחליט ,כנל לגבי כבלים.רן חג שמח
בוא נעשה סדר בדברים.
ראשית אשמח להבהרה מה לא הבנת מהפוסט הקודם #133
עובדות וסימוכין;
זמן מה אחרי שהעלת לתודעת הפורום את האפשרויות שצופן בחובו השימוש ב-RC החלטתי שאני חייב לערוך מדידות בסלון ביתי. זאת מהסיבה הפשוטה ומהחשש שאולי אני לא בכיוון, ובתוך כך רחוק מהנתונים שהמדע מסוגל לאמוד במרחב האזנה שלי.
לקצר הסיפור הזמנתי אקוסטיקאי מדופלם, איש מקצוע שמתעסק במדידות גם בRC לאולפנים. הוא הסביר לי שתוצאות המדידות שעשה עומדות בקורלציה מובהקת לצלילות, ההפרדות, העומקים והבמה הבעיקר מאוזנת שמתקבלים אצלי בתוצאה, בנוסף לזמן הדהוד יחסית נמוך שהתאים למקור האנלוגי שברשותי. בדיעבד התסמינים הללו (ולא רק המילים היפות) הם תולדה מהתייחסותי ביתר שאת לאותה "הדיכטומיה" שמתקיימת כל אימת שאנחנו לוחצים על play ועל כך הרחבתי בקצרה בפוסט הקודם .
אין פה אוקוס פוקוס. מבחינתך מדידת מצב המערכת עם או בלי שיכוחים אקוסטיים איננו מדיד בעליל. זאת אף על פי שאתה חושב שהשפעתם שמיעה. אז לידיעתך
א. זה מדיד.
ב. עד כמה זה מגיב לבעיות בחדר גם ובעיקר לאור גישתך אין צורך להרחיב.
לחזות או לא לחזות, וצוואר הבקבוק;
תגיד לי רן, מה מפריע לך אם ניתן לחזות התנהגות של רכיב טיפש כזה או אחר במערכת. בסופו של דבר מחברים ומגלים אם היה כאן עוד ניחוש פראי או משהו מעבר. הלא אתה מסכים שיש קונצנזוס בנוגע לאיכויות רכיבי היי אנד, למרות שלא פעם אנחנו נתקלים בהפתעות שיותר קשורות להתאמות בין מכשירים. בסופו של דבר מה שרלוונטי גם עבורך זו ההשתלבות בטוטאל, נקודה.
החדר הופך לצוואר הבקבוק במידה שהוא אכן על הפנים אני מסכים. זה דומה למצב שהמקור הוא כזה ועוד אלף ואחת סיבות אחרות, אז מה יהיה צוואר הבקבוק?
לסיכום בחדר שהמערכת בעלת סינרגיה מאוזנת אם מקור טוב, וכנל החשמל מטופל, קיים בו ריהוט, שטיח, ווילונות עם מעט שיכוך פסיבי, העבודה בחדר יותר על האיזון של הסאונד והפינס שלו, לא יותר ולא פחות.
זו בדיוק הנקודה.אני חושב שהמהות היא לדעת מה קורה בחדר ברמה האקוסטית.כי שם ההבדלים הם בכפולות של 100.
נראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמןזו בדיוק הנקודה.
אין שום מקור, בשום צורה, להשוואה בין האפקט של אקוסטיקה, לשאר הפרמטרים.
גיא היה יכול לשחק עם חשמל מהבוקר עד הלילה, להוסיף עוד 3 מגברים, כבלים, מקורות חדשים, פרה חדש ומלא כבלי תקשורת ושום דבר לא היה בכלל מתקרב להבדלים שאפשר לייצר באמצעות טיפול אקוסטי נכון.
הוא חווה את זה. הוא שמע את זה.
ואני משוכנע שזה הדהים אותו.
מה קורה לסאונד כאשר מסתמכים על מדע.
רן
זה היה מעניין לקרוא. תודה.נראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמן
שנושא חדר, אקוסטיקה והעמדת המערכת והרמקולים הם נקודה קריטית
זה לא דבר חדש
ולכן אפשר לראות שני סוגים של חדרים
1. סלון ביתי שלא מטופל אקוסטי או מטופל בצורה חלקית ביותר בגלל סיבות ברורות
(מה שיוצא אני מרוצה) ואנשים מתרגלים לסאונד מסויים
מדווחים בפורום על סלון ביתי שנראה לא מתאים במבט ראשון אבל נשמע נפלא ולפעמים אפילו המדידות מחמיאות
אפילו לפני כל טיפול
2. חדר מוסיקה יעודי אשר מטופל בצורה פאסיבית (בצורה אינטואיטיבית ולפי שמיעה או לפי מדידות)
שם הטיפול כבד הרבה יותר כי אין בעיה של מותר / אסור להכניס אלמנטים אקוסטיים
החידוש היחסי הינו השימוש ב RC במערכת סטראו
זה היה נחלת מערכות הק״ב הבסיסיות ביותר עם ״כיולים״ אוטומטים
וזה נראה כמו פיתרון מושלם למערכת בסלון ביתי
שאי אפשר להעמיד את הרמקולים במקום המתאים ביותר
ואי אפשר להוסיף טיפול אקוסטי
אבל יש כ״כ הנראה רתיעה בעולם הדו ערוצי בהכנסת RC למערכת
אולי החשש הוא מוצדק ואולי לא
אבל זה כנראה מה שעובר לנו בראש
מעדיפים טיפול אקוסטי פאסיבי על פני טיפול אקטיבי
וזה למרות שהאחד כנראה מדוייק יותר מהשני
ברור לי ולהרבה מאיתנו שהכי טוב למדוד וללמוד איפה הבעיה ואז לטפל
אבל מדידות הן לא דבר פשוט או זמין כל כך
אני התקשרתי לאיש מקצוע להגיע למדידות כדי להבין
אבל נדחתי בנימוס…
כנראה שאגש לעבודה לבד או בעזרת חברים מבינים קצת יותר
לכן לא תמיד העולם מושלם
הדבר החשוב הוא להגיע לתוצאה הטובה ביותר לאוזני בעל המערכת
ואנחנו לא טיפשים, כל אחד יודע אם המערכת שלו נשמעת טוב או לא
תמיד יש מקום לשיפור בין אם זה שינוי מיקום הרמקולים, ספייקים חדשים
כבל חדש או טיפול אקוסטי.
ואולי גם RC
היי גבינראה לי שכל מי שנמצא מספיק זמן בתוך התחביב הבין כבר מזמן
שנושא חדר, אקוסטיקה והעמדת המערכת והרמקולים הם נקודה קריטית
זה לא דבר חדש
ולכן אפשר לראות שני סוגים של חדרים
1. סלון ביתי שלא מטופל אקוסטי או מטופל בצורה חלקית ביותר בגלל סיבות ברורות
(מה שיוצא אני מרוצה) ואנשים מתרגלים לסאונד מסויים
מדווחים בפורום על סלון ביתי שנראה לא מתאים במבט ראשון אבל נשמע נפלא ולפעמים אפילו המדידות מחמיאות
אפילו לפני כל טיפול
2. חדר מוסיקה יעודי אשר מטופל בצורה פאסיבית (בצורה אינטואיטיבית ולפי שמיעה או לפי מדידות)
שם הטיפול כבד הרבה יותר כי אין בעיה של מותר / אסור להכניס אלמנטים אקוסטיים
החידוש היחסי הינו השימוש ב RC במערכת סטראו
זה היה נחלת מערכות הק״ב הבסיסיות ביותר עם ״כיולים״ אוטומטים
וזה נראה כמו פיתרון מושלם למערכת בסלון ביתי
שאי אפשר להעמיד את הרמקולים במקום המתאים ביותר
ואי אפשר להוסיף טיפול אקוסטי
אבל יש כ״כ הנראה רתיעה בעולם הדו ערוצי בהכנסת RC למערכת
אולי החשש הוא מוצדק ואולי לא
אבל זה כנראה מה שעובר לנו בראש
מעדיפים טיפול אקוסטי פאסיבי על פני טיפול אקטיבי
וזה למרות שהאחד כנראה מדוייק יותר מהשני
ברור לי ולהרבה מאיתנו שהכי טוב למדוד וללמוד איפה הבעיה ואז לטפל
אבל מדידות הן לא דבר פשוט או זמין כל כך
אני התקשרתי לאיש מקצוע להגיע למדידות כדי להבין
אבל נדחתי בנימוס…
כנראה שאגש לעבודה לבד או בעזרת חברים מבינים קצת יותר
לכן לא תמיד העולם מושלם
הדבר החשוב הוא להגיע לתוצאה הטובה ביותר לאוזני בעל המערכת
ואנחנו לא טיפשים, כל אחד יודע אם המערכת שלו נשמעת טוב או לא
תמיד יש מקום לשיפור בין אם זה שינוי מיקום הרמקולים, ספייקים חדשים
כבל חדש או טיפול אקוסטי.
ואולי גם RC
אני לא יודע מי זה" האודיופיל הממוצע", כי כרגע גרעת מאותו ממוצע את איש הקולנוע הביתי.מערכות הכיול קיימות כבר שנים בקולנוע ביתי, בלי שאודיופיל ממוצע יביט עליהן, אז מה השתנה?
1. אל תשכח שחלק גדול לא נשארים רק בביתזה היה מעניין לקרוא. תודה.
כמה נקודות ברשותך:
1. אני לא יודע אם אנשים טיפשים או לא, בכל הקשור לידיעה או אי הידיעה שלהם, באשר לאיכות המערכת בסלון הפרטי שלהם.
אני כן יודע שמי שמעולם לא מדד את החדר שלו, לא מודע לבעיות שהחדר שלו מציב ולכן, הוא התרגל לשמוע את המערכת באופן מסוים, כפי שהיא ניגנה לפני שנתיים בזמן שהוא החליף רמקולים, לפני שנה כשהוא החליף מגבר ועכשיו כשהוא טיפל בחשמל...
בכל אותן שנים, הבעיות המהותיות, בכלל לא נפתרו, אבל האוזניים שלו התרגלו.
חסר לבחור כפתור דמיוני שיביא אותו ממצב נוכחי למצב בו החדר מטופל אקוסטית, על מנת להבין את ההבדל.
ברגע שהוא ימדוד, יבין את הבעיות, כל צורת ההקשבה שלו תשתנה, כי היא תהיה מפוקסת על אותן בעיות.
2. הקושי במדידה. בסך הכל דורש מאיתנו השקעה של קצת זמן לימוד. כמה שעות טובות. צפייה בסרטונים. קריאה. רכישת מיקרופון. ניסיונות. עוד קריאה. עוד צפייה בסרטונים. ופיצחנו את זה.
זה תמיד יהיה עדיף על איש מקצוע, כי זה ידע ונסיון שנדרש לו כל הזמן.
3. רתיעה מ RC, או מדידות, או טיפול אקוסטי מקצועי.
כפי שכבר ציינתי לפני אי אילו עמודים וכפי שציינת עתה, מדובר ברתיעה פסיכולוגית.
כולי תקווה שהרוב מכוון לתוצאה ולא לדרך ולכן, אם התוצאה המושגת כרוכה באיש קטן וירוק שצריך לטפל לי במערכת בזמן שאני מקשיב וזה מה שיתן לי את התוצאה הטובה ביותר, אני לגמרי בעניין.
תביאו אותו עכשיו!
צריך (לא חייבים) ראש פתוח בתחביב הזה והפתיחות נוגעת לא רק ל RC , אלא גם לשלל האביזרים הטיפשים הסובבים אותנו, גם הראשון וגם האחרונים יכולים להפתיע, מי יותר ומי פחות. שווה לנסות.
בעניין הזה אני תמיד נותן את אלדר כדוגמא: המון נסיון, המון ידע וכמות עצומה ובלתי נתפסת של אביזרים טיפשים בבית. כמות עצומה. רצון עז לנסות כל כבל, כל שקע, כל מוצר איזוטרי באשר הוא.
תמיד יוצא משם עם שקית הפתעות.
עם זאת, כל המערכת שלו, קמה ונופלת על הלינגדורף. זו העובדה.
רן
כנראה שהבנתי לא נכון ונושא מדידות זה נושא צדדי ולא עיקר העיסוקהיי גבי
מה הכוונה שנדחית ע"י איש מקצוע ? הריי איש מקצוע שמספק שרות מסוג זה צריך דווקא להגיע ללקוחות ולא לדחות אותם. מסקרן
רן חברי היקר והמאוד מבין,עם זאת, כל המערכת שלו, קמה ונופלת על הלינגדורף. זו העובדה.
רן
רפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...1. אל תשכח שחלק גדול לא נשארים רק בבית
יש קונצרטים, יש מערכות של חברים ויבואנים ודרכים אחרות להיחשף לסאונד אחר ושונה ממה שיש בבית
אז רגילים למשהו אבל כן מכירים סאונד אחר
2. בטיפול
3. החלק הקשה שלכל הסיפור. אבל נראה לי שאפשר לפעמים להגיע לתוצאה טובה מאוד בלי RC
נראה לי שטעמת סטייק טוב וגם שיפור בסאונד עם 2 קולטי באס והזזה של רמקולים
קונצרט פתיחת העונה בתל אביב של הפילהרמונית היה נפלא
בשבוע הבא בחיפה ולאחר מכן בתל אביב עוד משתפר לפי דעתי
כי אתה חרש זה למה...:רן חברי היקר והמאוד מבין,
הגזמת.
יכול להיות שאני באמת חירש אבל העברתי כמה פעמים אצלו בין המצבים ולא הייתי אומר שהמערכת קמה ונופלת על זה, ממש לא.
כנראה לא הסברתי טוברפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...
כפי שציינתי שוב ושוב ושוב, ניתן להגיע לתוצאות מעולות עם טיפול מקצועי אקוסטי וממש לא ידרש RC.
העניין הוא שטיפול אקוסטי מקצועי לא קשור עם וילון או שטיח, אלא קשור עם הרבה עבודה, הרבה מדידות, הרבה ניסוי עם לא מעט חומרים ולא מעט טעייה, אבל לגמרי משתלם.
רן
רן,כי אתה חרש זה למה...:
סתם צוחק אחי.
מציע לך לקפוץ אליו ולהבין איך נשמע האלטק עם ובלי..
ובכלל...לשאול את דעתו, הבעלים של המערכת, מי שחי איתה, מהו בעצם הרכיב הכי חשוב לדעתו במערכת.
רן
בול בפוניהתחביב שלי מעט שונה. אולי רק בניואנסים ובדגשים אבל בכל זאת שונה, אני מחפש את הנגיעה של המוזיקה בנשמתי. ולכן בהחלט יכול להיות שגם מערכת ״לא נכונה״ טכנית שיושבת בחלל שהוא ״שואה אקוסטית״ תרגש אותי ברמות ואני מאוד אוהב אותה וארצה לחיות איתה.
אני מניח שהדבר הנכון בהיי אנד הוא איזשהו באלאנס בין שתי המטרות האלו, כל אחד לפי טעמו והדגשים שמעניינים אותו.
לכן, אין פה שחור ולבן ככל שאתה מסכים שלאנשים שונים יש מטרות שונות.
רפרנס אצל אחרים, לא ממש ישים אצלך, שלא לדבר על המגבלה של הזיכרון השמיעתי שלנו ואם תוסיף אלמנטים פסיכולוגיים מביקור בפילהרמונית אז בכלל נוצר סלט...
כפי שציינתי שוב ושוב ושוב, ניתן להגיע לתוצאות מעולות עם טיפול מקצועי אקוסטי וממש לא ידרש RC.
העניין הוא שטיפול אקוסטי מקצועי לא קשור עם וילון או שטיח, אלא קשור עם הרבה עבודה, הרבה מדידות, הרבה ניסוי עם לא מעט חומרים ולא מעט טעייה, אבל לגמרי משתלם.
רן
בכל מה שקשור לאלטק, צודק. ההבדל בין RC ללא RC גדול.כי אתה חרש זה למה...:
סתם צוחק אחי.
מציע לך לקפוץ אליו ולהבין איך נשמע האלטק עם ובלי..
ובכלל...לשאול את דעתו, הבעלים של המערכת, מי שחי איתה, מהו בעצם הרכיב הכי חשוב לדעתו במערכת.
רן