אספרסו מוזיקה ושרת


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
התחביב שלך אם אני לא טועה הוגדר על ידך כמקסום הסאונד היוצא מהמערכת.
לפיכך, מכיון שמדובר בהגדרה טכנית טהורה הנבחנת ע״י פרמטרים טכניים מדידים, סביר להניח שלעולם מערכת עם רום קורקשן תהיה טובה יותר.
חג שמח דויד אהוב !

אל תהיה שחור לבן :cool:

זה גם התחביב שלי - מקסום הסאונד היוצר מהמערכת -זו גם ההגדרה של אודפיליה בויקיפדיה.
עם זאת - לא מדובר בהגדרה טגנית טהורה:

1.הבעיה נבחנת בחלקה על ידי פרמטרים טכניים מדידים (לא בכולה).

2.אתה בסוף כן בוחן עם האזניים ובעיקר מרגיש עם האזניים - לאחר שהגעת לרמת סף מוסימת מדידה- אתה לא סומך רק על הגרפים בידיעה שזה לא מספר את כל הסיפור ואי אפשר למדוד רגש או אורגניות אבל כן אפשר למדוד דברים שמאוד סביר להניח שיקרבו אותך לאותו רגש או אורגניות.

3.אם היה לי חודשיים לכל חדר אולי כן הגרף היה מספר הכל.בסוף אתה מצליב בין המון המון גרפים כדי לקבל תמונה .הרוב מצליבים רק שניים וזה ממש לא מספיק. נכון להיום - האוזן,הרגש משחקים תפקיד מכריע אחרי שעברת רמת סף מסוים .

4.כל הסיבה שבכלל הדבר הזה נעשה - הוא רגש ואהבה למוזיקה .זה המנוע האמיתי.

5.אני לא מסכים שסביר להניח שלעולם עם מערכת RC - יהיה טוב יותר.כל חדר הוא עולם שלא דומה בשום צורה אקוסטית לחברו . ושוב - ושווה לכתוב ולהרחיב על זה - אקוסטיקה ו RC מתחילים ברמקול נטו ויש רמקולים שהרבה פחות יתאימו לזה כמו שיש רמקולים שאתה חייב לספוג את ההחזרים הראשונים שלהם למוות בגלל MISSMATCH בכיווניות/קרוס של עצלנים. יש רמקולים שה RC כמעט ולא עובד(בתדרים של מעל 300 הרץ) ולשם צריך לכוון .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,
לגבי החרש, שניה ברצינות.
האוזן שלך רגישה לדברים אחרים לגמרי מהאוזן שלי, למרות שאיכות השמיעה של שנינו סביר להניח דומה.
אתה מתאמן שנים בלמצוא בעיות אקוסטיות, כמו מכון כושר של סאונד.
כשאתה מגיע למערכת כלשהי אתה מחפש קודם כל בעיות. אני מחפש משהו אחר לגמרי.
ומכאן ההבדל ביננו וזו גם דעתי על הנושא הכל כך נדוש של RC:
קודם כל אתה צודק וצריך לנסות ולא לפסול כלום.
אבל הקטע היותר חשוב הוא הגדרת פונקציית המטרה, או במילים אחרות מה הוא התחביב שלנו.
התחביב שלך אם אני לא טועה הוגדר על ידך כמקסום הסאונד היוצא מהמערכת.
לפיכך, מכיון שמדובר בהגדרה טכנית טהורה הנבחנת ע״י פרמטרים טכניים מדידים, סביר להניח שלעולם מערכת עם רום קורקשן תהיה טובה יותר.
התחביב שלי מעט שונה. אולי רק בניואנסים ובדגשים אבל בכל זאת שונה, אני מחפש את הנגיעה של המוזיקה בנשמתי. ולכן בהחלט יכול להיות שגם מערכת ״לא נכונה״ טכנית שיושבת בחלל שהוא ״שואה אקוסטית״ תרגש אותי ברמות ואני מאוד אוהב אותה וארצה לחיות איתה.
אני מניח שהדבר הנכון בהיי אנד הוא איזשהו באלאנס בין שתי המטרות האלו, כל אחד לפי טעמו והדגשים שמעניינים אותו.
לכן, אין פה שחור ולבן ככל שאתה מסכים שלאנשים שונים יש מטרות שונות.
תמיד היית חזק בתגובות רומנטיות..:)

בסופו של יום, כולנו מחפשים שהמוזיקה/הסאונד ירגש אותנו, אף אחד מאיתנו לא מתרגש מגרפים ואף אחד לא מקשיב לגרפים.

השאלה שנשאלת היא איך אנחנו מגיעים לריגוש, האם זה באופן של לימוד כיצד ממקסמים את יכולות המערכת שלנו ומה זה בכלל הדבר הגדול הזה שנקרא סאונד, או שקיימת דרך עלומה אחרת.

הבעיה המרכזית בטיעון שלך, שאין בעצם צד שני לנהל איתו דיון, כי הצד השני בא ואומר, עזוב אותי באמאשך, אני מחפש משהו מסוים שעושה לי טוב בגוף ומבחינתי שכולם יגידו ששומעים על הפנים והמדידות על הפנים והחדר שואה, העיקר שזה עושה לי טוב.

זה טיעון רומנטי וחמוד כאמור, אבל זה לא ממש מקדם את הדיון...:)

רן
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
רן,
לגבי @web יש רמקולים כמו שלי, Magico S3mk2

אומנם לא שמעתי את המערכת של גבי, אבל אחרי המדידה ושיחה אתמול עם יאיר בנוגע לפיזור הסאונד האחיד מעל 200 הרץ.
הייתי אומר שקיים סיכוי לא רע שלאחר מדידה גם גבי יוכל לסיים את הסיפור בהעמדה שונה של הרמקולים + טיפול פאסיבי קל לעיכול.

כמובן, ללא המדידה לא יהיה ניתן לדעת.
אני עברתי לפני כשנה לחדר יעודי
אומנם לא בגודל שהייתי רוצה (3 מ׳ על 4 מ׳)
אבל בהחלט טוב לי לעיניים ולאוזניים.

לכן טיפול אקוסטי הוכנס בכמעט כל הקירות כולל התקרה
ולאחר עבודה לא קלה אני מרוצה מאוד מהתוצאה

יתרון גדול מאוד של חדר מוסיקה זה האפשרות לשמוע מוסיקה
כמה שאני רוצה ובשעה שאני רוצה
חיסרון כמובן של גודל הסאונד (למרות שהתאהבתי ברמקולים אחרי חוויה בחדר קטן מאוד)
ודאגתי לשמוע בעוד חדר קטן לפני שקניתי אותם ושמתי אותם בסלון
עוד חיסרון גדול זה אירוח של חברים לתחביב
במקום מפגש של 5 או 6 חברים כמו שהיינו עושים בסלון
אני יכול להזמין היום עד 3 חברים נוספים

אבל תמיד יש סלון של חברים להשתולל :)
90% מהזמן זה אני עם המערכת והמוסיקה
ולזה החדר הקטן מספק איכות ונוחות מעולים
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
תמיד היית חזק בתגובות רומנטיות..:)

בסופו של יום, כולנו מחפשים שהמוזיקה/הסאונד ירגש אותנו, אף אחד מאיתנו לא מתרגש מגרפים ואף אחד לא מקשיב לגרפים.

השאלה שנשאלת היא איך אנחנו מגיעים לריגוש, האם זה באופן של לימוד כיצד ממקסמים את יכולות המערכת שלנו ומה זה בכלל הדבר הגדול הזה שנקרא סאונד, או שקיימת דרך עלומה אחרת.

הבעיה המרכזית בטיעון שלך, שאין בעצם צד שני לנהל איתו דיון, כי הצד השני בא ואומר, עזוב אותי באמאשך, אני מחפש משהו מסוים שעושה לי טוב בגוף ומבחינתי שכולם יגידו ששומעים על הפנים והמדידות על הפנים והחדר שואה, העיקר שזה עושה לי טוב.

זה טיעון רומנטי וחמוד כאמור, אבל זה לא ממש מקדם את הדיון...:)

רן
רן יקירי,
אתה צודק! אם משהו עושה לי טוב אז גמרנו.
וזה לא טיעון ״רומנטי״ אלא סתם טיעון ולעניות דעתי כן מקדם את הדיון.
עם כל הכבוד להגדרה בויקיפדיה שהביא דן בפוסט מעל וגם למה שאתה אומר פה, אני חושב שאני מבין היטב את הגדרת התחביב שלי עצמי.
אני חושב שהתחביב (שלי בכל אופן) הוא תרכובת של מדע (מקסום הסאונד) ואמנות (מוזיקה).
אתה קורא לאמנות ״רומנטי״? אוקיי כנראה שיש בזה גרעין של אמת.
אי אפשר לדעתי לאחוז רק בקצה אחד ואני שם את עצמי על הרצף במקום שונה ממך.
אני מניח שאתה לא היית הולך לפיקאסו ואומר לו שמע חביבי, לפי תוכנת מדידה שהרצנו על כל הפרצופים בעולם, הציורים שלך עקומים לגמרי ואתה חייב להזיז את האף ב-7 מעלות שמאלה….
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
אני חושב שהכל לגיטימי כל עוד אתה לא קופא על השמרים ומשוכנע שהרסיבר שלך מגגן כמו מרק לוינסון , בקשר לRC , הרמקול השני שלי (ALTEC ) יורד עד 60 הרץ לפי הנתונים של היצרן , עם ה RC יורד ל25 הרץ , ובכלל אין מה להשוות את שאר התדרים , לדעתי , מי שבגישה הפיוריסטית טועה , גם לגבי האלבדו שלי , זה לא ננכון שאין שיפור עם הRC ,אלו כל מיני ירקרקים שלא שומעים ההבדל (לא מזמין כאלו יותר ) ,
בקיצור , הכל לגיטימי למרות שהאקוסטיקה והמיקום והחדר הכי משפיעים ,
ודרישת שלום לכל הקבוצה הקטנה שלנו שכפי שאני רואה מביאה לכאן רות חדשה ומרעננת .
 
  • Like
Reactions: gds

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן יקירי,
אתה צודק! אם משהו עושה לי טוב אז גמרנו.
וזה לא טיעון ״רומנטי״ אלא סתם טיעון ולעניות דעתי כן מקדם את הדיון.
עם כל הכבוד להגדרה בויקיפדיה שהביא דן בפוסט מעל וגם למה שאתה אומר פה, אני חושב שאני מבין היטב את הגדרת התחביב שלי עצמי.
אני חושב שהתחביב (שלי בכל אופן) הוא תרכובת של מדע (מקסום הסאונד) ואמנות (מוזיקה).
אתה קורא לאמנות ״רומנטי״? אוקיי כנראה שיש בזה גרעין של אמת.
אי אפשר לדעתי לאחוז רק בקצה אחד ואני שם את עצמי על הרצף במקום שונה ממך.
אני מניח שאתה לא היית הולך לפיקאסו ואומר לו שמע חביבי, לפי תוכנת מדידה שהרצנו על כל הפרצופים בעולם, הציורים שלך עקומים לגמרי ואתה חייב להזיז את האף ב-7 מעלות שמאלה….
לא...כי מדובר באומנות.

אתה מערבב בין אומנות להקשבה לאודיו
מה לעשות, הפקת אודיו, הקשבה לאודיו זו לא אומנות, זה נע יותר לתחום המדעי.

אולי לא אבוא לפיקאסו ואומר לו להזיז את האף בציור, אבל תאר לך את החמניות של ואן גוך בצבע סגול, תוך שהוא טוען שכולם עיוורים וזה בעצם צהוב..

"...לא מעניין אותי שאין מיד באס..ויש הידהודים...והגבוהים צורמים...

אני נהנה זה מרגש אותי וזה סבבה לי ...."

זהו טיעון שאין לי מה לטעון כנגדו.

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
לא...כי מדובר באומנות.

אתה מערבב בין אומנות להקשבה לאודיו
מה לעשות, הפקת אודיו, הקשבה לאודיו זו לא אומנות, זה נע יותר לתחום המדעי.

אולי לא אבוא לפיקאסו ואומר לו להזיז את האף בציור, אבל תאר לך את החמניות של ואן גוך בצבע סגול, תוך שהוא טוען שכולם עיוורים וזה בעצם צהוב..

"...לא מעניין אותי שאין מיד באס..ויש הידהודים...והגבוהים צורמים...

אני נהנה זה מרגש אותי וזה סבבה לי ...."

זהו טיעון שאין לי מה לטעון כנגדו.

רן
אני לא מקשיב לאודיו. אני מקשיב למוזיקה.
אתה יודע כמה גוונים של צהוב יש על הספקטרום?
לא צריך להיות קיצוני לשום כיוון ואני חושב שלגבי הרוב אנחנו מסכימים, פשוט ממוקמים טיפה שונה על הרצף. תן קצת כבוד גם לרומנטיקה, בלעדיה העולם לא היה קיים.
חג שמח
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
אני חושב שהכל לגיטימי כל עוד אתה לא קופא על השמרים ומשוכנע שהרסיבר שלך מגגן כמו מרק לוינסון , בקשר לRC , הרמקול השני שלי (ALTEC ) יורד עד 60 הרץ לפי הנתונים של היצרן , עם ה RC יורד ל25 הרץ , ובכלל אין מה להשוות את שאר התדרים , לדעתי , מי שבגישה הפיוריסטית טועה , גם לגבי האלבדו שלי , זה לא ננכון שאין שיפור עם הRC ,אלו כל מיני ירקרקים שלא שומעים ההבדל (לא מזמין כאלו יותר ) ,
בקיצור , הכל לגיטימי למרות שהאקוסטיקה והמיקום והחדר הכי משפיעים ,
ודרישת שלום לכל הקבוצה הקטנה שלנו שכפי שאני רואה מביאה לכאן רות חדשה ומרעננת .
שאלה
אם הרמקול תוכנן ל 60 הרץ, איך יכול RC להוריד ל 25 הרץ?
אתה מתכוון להתערבות החדר והאקוסטיקה?
 
  • Like
Reactions: gds

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא מקשיב לאודיו. אני מקשיב למוזיקה.
אתה יודע כמה גוונים של צהוב יש על הספקטרום?
לא צריך להיות קיצוני לשום כיוון ואני חושב שלגבי הרוב אנחנו מסכימים, פשוט ממוקמים טיפה שונה על הרצף. תן קצת כבוד גם לרומנטיקה, בלעדיה העולם לא היה קיים.
חג שמח
בסופו של יום, הכל נגמר ברגש.
אם המערכת לא מרגשת אותך, אתה לא תקשיב למוזיקה.

בניגוד לאחרים ולאור התנסויות שלך, אנחנו לא כל כך חלוקים באיך נדרש להגיע לשם, מה נדרש לעשות, מהו ההעיקר ומהו בעצם התפל/משחקים.

אתה פחות נחוש ממני, זה הכל.

רן
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
האלטק מתוכנן עד 60 בקרוס מתאים ובתנאים ספציפיים, ושום דבר לא יוכל להוריד אותו מתחת לזה כי הוא לא מתוכן לזה, אולי עם תיבה מסויימת תוכל כן לייצר תדר נמוך מעט מהמוצהר אבל זה אחרי מדידות ובניה מתאימה, מה שבניתה בספק אם מגיע ל 60 צריך למדוד/לבדוק אולי כן אולי התיבה מייצרת משהו נוסף ... , זה לא כל כך משנה כי אם אתה נהנה ממנו אז למה כל השופוני ערכי הרץ האלה, חסר משמעות, ואגב, איך תוציא 20 הרץ מרמקול שיורד רק עד 60 איך תחבר לו קרוס מהחלל גם לא יוריד אותו ל 20. כנ"ל בגבוהים, טוויטר שמגיע עד k20, אתה חושב ש RC יכול למתוח אותו ל khz80 ולהפוך אותו לסופרטוויטר, RC יכול כן להדגיש תדר מסויים קיים ועל ידיי כך לשנות ספקטרום הענות שמיעה בתלות בחלל ולהתאים אותו בול אבל לא להמציא תדרים חדשים שאין ושאי אפשר להגיע אליהם עם הציוד הקיים, אין יש מאיין חלאס עם החרטטת הזאת.
 
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
האלטק מתוכנן עד 60 בקרוס מתאים ובתנאים ספציפיים, ושום דבר לא יוכל להוריד אותו מתחת לזה כי הוא לא מתוכן לזה, אולי עם תיבה מסויימת תוכל כן לייצר תדר נמוך מעט מהמוצהר אבל זה אחרי מדידות ובניה מתאימה, מה שבניתה בספק אם מגיע ל 60 צריך למדוד/לבדוק אולי כן אולי התיבה מייצרת משהו נוסף ... , זה לא כל כך משנה כי אם אתה נהנה ממנו אז למה כל השופוני ערכי הרץ האלה, חסר משמעות, ואגב, איך תוציא 20 הרץ מרמקול שיורד רק עד 60 איך תחבר לו קרוס מהחלל גם לא יוריד אותו ל 20. כנ"ל בגבוהים, טוויטר שמגיע עד k20, אתה חושב ש RC יכול למתוח אותו ל khz80 ולהפוך אותו לסופרטוויטר, RC יכול כן להדגיש תדר מסויים קיים ועל ידיי כך לשנות ספקטרום הענות שמיעה בתלות בחלל ולהתאים אותו בול אבל לא להמציא תדרים חדשים שאין ושאי אפשר להגיע אליהם עם הציוד הקיים, אין יש מאיין חלאס עם החרטטת הזאת.
משה,
גם סופרטוויטר יכול ליצר 60Hz. לא שהעובדה הזאת לבדה שימושית בשיט - תזין לטוויטר סיגנל של 60Hz - יקרו אחד משני דברים:
אם הסיגנל יהיה בעוצמות המקובלות באודיו "מהחיים האמיתים" - הוא ישרף לפני שתספיק להגיד "רום קורקשן". אם הסיגנל יהיה חלש מספיק כדי לא לשרוף אותו - ה60 יתקבל בSPL שאף ילוד-אשה לא יכול לשמוע...
ה"חסם התחתון" לבאס מעשי של דרייבר מגיע (לפני שמדברים על תיבה/פורט/PR וכד') משני גורמים:

* כמה אוויר אתה מזיז - פונקציה של שטחו ושל כמה הוא יכול לזוז קדימה-אחורה. לתזוזה הזו (excursion) בתורה יש 3 תחומים - 1. Linear Excursion - תחום ה"הכל טוב אחשלו". זה נקרא Xmax , זה במפרט של הדרייבר (בקיזוז התחמנות של היצרן). 2. המגבלה המכנית - Xmech - יזוז אבל לא לינארית לסיגנל - יתחיל להשמע חרא. 3. עברנו את המגבלה המכנית - הלך על הדרייבר. אם אגב באמת עשינו את הניסוי הלא אחראי הזה על טוויטר - הסליל שלו ישרף קודם בלי קשר לאותה מגבלה מכנית (כי הוא דקיק מטעמי משקל).

* ככל שמתקרבים לתדר התהודה ה"טבעית" של הדרייבר (נקרא FS והוא פונקציה של מסתו ושל אלסטיות ה-surrounds) - נבנית התנגדות מכנית הבאה לידי ביטוי בזינוק בעכבה (בעכבה של דרייבר יש רכיב מכני!) - בהספק נתון הSPL יתחיל לדעוך דרמטית. אופיין הדעיכה משתנה מאוד בתוך תיבה ובהתאמה לסוגה - מתון ורציף בתיבה סגורה, תלול (אך מתחיל נמוך יותר) בתיבה עם פורט, תלול עם התמתנות ו"hump" קטן בתיבה עם Passive Radiator.

תיאורטית, אם תשבץ קיר מספיק גדול בטוויטרים, תוכל בסוף להפוך אותו לסאבוופר.

איך זה קשור לרמקול של שניצל? - ראשית הוא לא נגמר ב60Hz (אם זה המספר). נאמר פה כבר מספר פעמים - בד"כ מציינים באיזו נקודה בגרף הSPL ירד ב3db - זה נקרא F3. עוד מקובל לנקוב בF10 (אותו עקרון) ולמרבה הצער לעתים קרובות לא מצויין איך זה נמדד. כמו שציינת, בחדר (שזה הכי מעניין) יש הגבר מהקרבה לרצפה/קיר/פינות/שידה של דודה צילה (boundary gain). למעשה זה לא "הגבר" במובן המלא של המלה (כי לא שפכנו לשם יותר אנרגיה) אלא עליה בנצילות עקב צימוד (coupling) יעיל יותר של האוויר בין הדרייבר לאותו boundary.
אז מה יכול לעזור RC חוץ מאשר לדאוג שאותו gain של החדר ירוסן לעקומה? - ענית לעצמך (משה) - להדגיש, או במילה אחרת להגביר (הפעם באמת). קפוץ לשרשור הנהדר של איסי - נדמה לי שרואים שם Bass Shelf (פילטר "מדף" עבור הבס). לסיכום - אפשר להגביר כי יש סאונד "נמוך" - כמה אפשר? - למרבה הצער לא הרבה כי ההגברה תעיף די מהר את הדרייבר החוצה מאזור הנוחות שלו אל אזור "כבר יותר עדיף שתקח סרווין-וגה".

לסיומת אחזור על הפרובוקציה - כל רמקול "מגיע" עד הסוף. השאלה באיזו עוצמה ומתי העוצמה הזו מפסיקה להיות רלוונטית.
רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
משה,
גם סופרטוויטר יכול ליצר 60Hz. לא שהעובדה הזאת לבדה שימושית בשיט - תזין לטוויטר סיגנל של 60Hz - יקרו אחד משני דברים:
אם הסיגנל יהיה בעוצמות המקובלות באודיו "מהחיים האמיתים" - הוא ישרף לפני שתספיק להגיד "רום קורקשן". אם הסיגנל יהיה חלש מספיק כדי לא לשרוף אותו - ה60 יתקבל בSPL שאף ילוד-אשה לא יכול לשמוע...
ה"חסם התחתון" לבאס מעשי של דרייבר מגיע (לפני שמדברים על תיבה/פורט/PR וכד') משני גורמים:

* כמה אוויר אתה מזיז - פונקציה של שטחו ושל כמה הוא יכול לזוז קדימה-אחורה. לתזוזה הזו (excursion) בתורה יש 3 תחומים - 1. Linear Excursion - תחום ה"הכל טוב אחשלו". זה נקרא Xmax , זה במפרט של הדרייבר (בקיזוז התחמנות של היצרן). 2. המגבלה המכנית - Xmech - יזוז אבל לא לינארית לסיגנל - יתחיל להשמע חרא. 3. עברנו את המגבלה המכנית - הלך על הדרייבר. אם אגב באמת עשינו את הניסוי הלא אחראי הזה על טוויטר - הסליל שלו ישרף קודם בלי קשר לאותה מגבלה מכנית (כי הוא דקיק מטעמי משקל).

* ככל שמתקרבים לתדר התהודה ה"טבעית" של הדרייבר (נקרא FS והוא פונקציה של מסתו ושל אלסטיות ה-surrounds) - נבנית התנגדות מכנית הבאה לידי ביטוי בזינוק בעכבה (בעכבה של דרייבר יש רכיב מכני!) - בהספק נתון הSPL יתחיל לדעוך דרמטית. אופיין הדעיכה משתנה מאוד בתוך תיבה ובהתאמה לסוגה - מתון ורציף בתיבה סגורה, תלול (אך מתחיל נמוך יותר) בתיבה עם פורט, תלול עם התמתנות ו"hump" קטן בתיבה עם Passive Radiator.

תיאורטית, אם תשבץ קיר מספיק גדול בטוויטרים, תוכל בסוף להפוך אותו לסאבוופר.

איך זה קשור לרמקול של שניצל? - ראשית הוא לא נגמר ב60Hz (אם זה המספר). נאמר פה כבר מספר פעמים - בד"כ מציינים באיזו נקודה בגרף הSPL ירד ב3db - זה נקרא F3. עוד מקובל לנקוב בF10 (אותו עקרון) ולמרבה הצער לעתים קרובות לא מצויין איך זה נמדד. כמו שציינת, בחדר (שזה הכי מעניין) יש הגבר מהקרבה לרצפה/קיר/פינות/שידה של דודה צילה (boundary gain). למעשה זה לא "הגבר" במובן המלא של המלה (כי לא שפכנו לשם יותר אנרגיה) אלא עליה בנצילות עקב צימוד (coupling) יעיל יותר של האוויר בין הדרייבר לאותו boundary.
אז מה יכול לעזור RC חוץ מאשר לדאוג שאותו gain של החדר ירוסן לעקומה? - ענית לעצמך (משה) - להדגיש, או במילה אחרת להגביר (הפעם באמת). קפוץ לשרשור הנהדר של איסי - נדמה לי שרואים שם Bass Shelf (פילטר "מדף" עבור הבס). לסיכום - אפשר להגביר כי יש סאונד "נמוך" - כמה אפשר? - למרבה הצער לא הרבה כי ההגברה תעיף די מהר את הדרייבר החוצה מאזור הנוחות שלו אל אזור "כבר יותר עדיף שתקח סרווין-וגה".

לסיומת אחזור על הפרובוקציה - כל רמקול "מגיע" עד הסוף. השאלה באיזו עוצמה ומתי העוצמה הזו מפסיקה להיות רלוונטית.
רועי

אתה צריך לכתוב כאן יותר.


רן
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
ok
האלטק מתוכנן עד 60 בקרוס מתאים ובתנאים ספציפיים, ושום דבר לא יוכל להוריד אותו מתחת לזה כי הוא לא מתוכן לזה, אולי עם תיבה מסויימת תוכל כן לייצר תדר נמוך מעט מהמוצהר אבל זה אחרי מדידות ובניה מתאימה, מה שבניתה בספק אם מגיע ל 60 צריך למדוד/לבדוק אולי כן אולי התיבה מייצרת משהו נוסף ... , זה לא כל כך משנה כי אם אתה נהנה ממנו אז למה כל השופוני ערכי הרץ האלה, חסר משמעות, ואגב, איך תוציא 20 הרץ מרמקול שיורד רק עד 60 איך תחבר לו קרוס מהחלל גם לא יוריד אותו ל 20. כנ"ל בגבוהים, טוויטר שמגיע עד k20, אתה חושב ש RC יכול למתוח אותו ל khz80 ולהפוך אותו לסופרטוויטר, RC יכול כן להדגיש תדר מסויים קיים ועל ידיי כך לשנות ספקטרום הענות שמיעה בתלות בחלל ולהתאים אותו בול אבל לא להמציא תדרים חדשים שאין ושאי אפשר להגיע אליהם עם הציוד הקיים, אין יש מאיין חלאס עם החרטטת הזאת.
החדר משמש כתיבת תהודה, אם חדר
גדול ותיבת תהודה של הרמקול גם גדולה,
מאפשרים לדרייברים לרדת יותר נמוך,
נוכחות הבס יותר מובחנת.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
אנחנו רוצים שה 60 יהפוך ל 20, משתמשים בכבלים מיוחדים מעמדים מיוחדים וחשמל מיוחד ורוצים בכל מאודינו בשביל שזה יקרה.
מעל הכל רמקול וינטאז עם הקסם שלו אל תחפש 20 עד 20 כל הסקאלה כי אין את זה שם.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תתפלא, אני מסכים מאוד!
זו (+הכנות המרעננת) היא גם הסיבה שאני מחבב את היציאות של גדי, גם כשבמישור הטכני אני לעיתים קרובות לא מסכים...

התחביב אכן מטורלל - לטעמי יש בשוק הזה שילוב קטלני של חוסר שקיפות קיצוני (מצד התעשיה עצמה, לאו דווקא הדילרים) עם תפוקה-שולית-פוחתת שטבעית ואפילו רצוייה* במוצרי קצה. תוסיף למיקס תשוקה בוערת וגישה סופר-סובייקטיבית (פתח למניפולציות) והרי לך דרך לשנע לא מעט כסף, לא תמיד בכיוונים הנכונים. היה הורג את היצרנים לספק יותר מידע? להסכים על תקנים? לעזור לצרכנים להבין איך למצות את יכולות הציוד ולא רק לדחוף עוד אביזרים מחוללי ניסים בלי פרופורציה לתרומה לתוצאה?

למרות הסלידה שלי מהמצב הזה, אני מבין גם שיש פה מילכוד עבור היצרנים בכל האמור לתמחור - קשה עד בלתי אפשרי להרוויח ממוצר (בתנאי השוק הנוכחי) רק על בסיס היכולת ה"אמיתית" (עמדתי לכתוב "על בסיס merit" אבל שינמכתי שגדי לא יגיד "מתנשא" :p) - פה נכנס הקטע של מה שאנחנו כצרכנים יכולים לעשות.

אולי, רק אולי, "צרכנים" היא מילת מפתח - מרוב אהבה לתחביב אנו מגדירים את עצמנו "אודיופילים" אבל נוטים לשכוח את כל מערך הציפיות של להיות "צרכנים" - ציפיות שאנו מכירים היטב מתחומים אחרים.

תפוקה-שולית-פוחתת זה דוקא סבבה (תכף אסביר למה) - הבעיה היא שבאודיו אנו חווים אי מתאם מזעזע בין איכות למחיר - מותר ורצוי להתבכיין על זה ואין לי שום טענות לגדי, להיפך, כמו שכתבת - הקול הזה חשוב.
אם הייתה נימת ביקורת בדברי - היא מכוונת לשני מישורים:
1- ידע הוא כח. נדע יותר - נגיע לתוצאות טובות יותר וינשנשו מאיתנו פחות. זה השתרבב לנושא ה-RC רק כי הוא מנוף משמעותי אבל זה נוגע גם לשאר הנושאים באודיו.
2- צריך להתאפק ולהמנע מלהדביק תגיות כמו "מיד-פיי" או "צ'יי פיי" או "לא היי-אנד" רק על בסיס מחיר, ארץ מוצא או או אפילו עובי (ויופי) פאנל האלומיניום המכורסם למשעי (חולשה שלי, אני מודה). כמובן שמותר ואף רצוי להדביק את התגיות האלה (ואפילו גרועות מאלה) על בסיס ענייני. בעידן האינטרנט אנו צריכים להשמר במיוחד מלהדהד אמירות בלי שמץ של "בדיקת מציאות" (חלומו הרטוב של כל איש שיווק) שבסופו של דבר פוגעות בנו כצרכנים ומזמינות את התמחור המאמיר.

* לגבי תפוקה-שולית-פוחתת (תש"פ?) במוצרי קצה: בתנאים של שוק בריא היא דווקא תופעה רצויה, יש בה מעין ריסון טבעי של הקפיטליזם הבוטה והיא "משחררת" מעות ממי שיכול ומגלגלת אותו חזרה למשק, אגב כך מחזירה קצת רספקט למושג ה"לייבור" ועוזרת ליצרנים קטנים להשאר במשחק. כמובן שכדי שזה יקרה בפועל צריך לשאוף למתאם אמיתי בין המיתוג לביצוע.
אחד המושגים שאנו נתקלים בהם בשפה השיווקית הוא "trickle-down technology" - טכנולוגיה ש"נולדת" או מפותחת עבור הקצה העליון ומחלחלת למטה כעבור זמן אל המוצרים היקרים פחות שמספר אנשים משמעותי יותר יכול להנות מהם. כשזה עובד - זה win-win אמיתי. למרבה הצער, כשאנחנו לא ביקורתים/חכמים מספיק (לא לקחת את זה אישי בלאט!) - מוכרים לנו לוקשים על "פיתוח מתקדם" שאין בו כלום ושום דבר.
רועי
מסכים. וזה שתכתוב מושג כמו "merit" שאינו מושג טכנולוגי ממש לא יגרום לי לחשוב שאתה מתנשא, אני דובר וכותב אנגלית well, אם כבר באתר בעברית אולי כדאי להקפיד ;)
ו'אם כבר' נוסף: הביטוי "trickle-down technology" מזכיר לי, הסוציאליסט, את הביטוי "trickle down economy" שאומר שככל שתקל על העשירים זה יחלחל מטה לשכבות הפחות חזקות כלכלית, ניסוי שנמשך מספר רב של שנים ונכשל בכל פרמטר, הרווחים נשארו אצל העשירים ולא חלחלו מטה אם בכלל. הון שלטון-אנחנו לא רואים שום דבר שנעשה לתקן את העוולה הזו ע"י שום ממשלה בארץ ובעולם.
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
מסכים, וזה שתכתוב מושג כמו "merit" שאינו מושג טכנולוגי ממש לא יגרום לי לחשוב שאתה מתנשא, אני דובר וכותב אנגלית well אם כבר באתר בעברית אולי כדאי להקפיד ;)
ו'אם כבר' נוסף: הביטוי "trickle-down technology" מזכיר לי, הסוציאליסט, את הביטוי "trickle down economy" שאומר שככל שתקל על העשירים זה יחלחל מטה לשכבות הפחות חזקות כלכלית, ניסוי שנמשך מספר רב של שנים ונכשל בכל פרמטר, הרווחים נשארו אצל העשירים ולא חלחלו מטה אם בכלל, הון שלטון-אנחנו לא רואים שום דבר שנעשה לתקן את העוולה הזו ע"י שום ממשלה בארץ ובעולם.
גדי, בוקר טוב ושבוע טוב.
כמובן שהמושגים קשורים - אני חייב לומר שבטכנולוגיה זה עובד יותר טוב מאשר בהקשר הכלכלי הרחב. אני מעדיף לא לפתוח פה דיון חברתי-כלכלי מעמיק יותר כי זה אמ-אמא של האוף-טופיק...
לגבי העברית: ה-merit היה הלצה כמובן - בחירה שלי להתבדח במקום להעלב :). אל דאגה, יש לי יחסית מצוינים עם העברית על כל רבדיה ומכמניה - היות ושפת ההנדסה היא (בעיקר) אנגלית: לעתים קל יותר לדייק ולהיור ברור כאשר מדלגים על נסיון התרגום. אם לומר את האמת, כשאני כותב "פילטר מדף" אני קצת מצחיק את עצמי. עוד נקודה - יותר קל לחפש בגוגל מושג באנגלית מאשר לגרד את הפדחת נוכח תרגום יצירתי מדי...
בוא נסכם - אל תניח התנשאות בלי סיבה ממש טובה - זה פשוט לא אני.
רועי
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני עברתי לפני כשנה לחדר יעודי
אומנם לא בגודל שהייתי רוצה (3 מ׳ על 4 מ׳)
אבל בהחלט טוב לי לעיניים ולאוזניים.

לכן טיפול אקוסטי הוכנס בכמעט כל הקירות כולל התקרה
ולאחר עבודה לא קלה אני מרוצה מאוד מהתוצאה

יתרון גדול מאוד של חדר מוסיקה זה האפשרות לשמוע מוסיקה
כמה שאני רוצה ובשעה שאני רוצה
חיסרון כמובן של גודל הסאונד (למרות שהתאהבתי ברמקולים אחרי חוויה בחדר קטן מאוד)
ודאגתי לשמוע בעוד חדר קטן לפני שקניתי אותם ושמתי אותם בסלון
עוד חיסרון גדול זה אירוח של חברים לתחביב
במקום מפגש של 5 או 6 חברים כמו שהיינו עושים בסלון
אני יכול להזמין היום עד 3 חברים נוספים

אבל תמיד יש סלון של חברים להשתולל :)
90% מהזמן זה אני עם המערכת והמוסיקה
ולזה החדר הקטן מספק איכות ונוחות מעולים
גם אני נאלצתי לעבור מהסלון לחדר יעודי הדומה בגודלו לשלך אולי טיפה יותר, חדר ששפכטליסט מומחה החליק בו את הקירות. במשך יותר משנה ערכתי ניסויים עם מוצרים פאסיביים "הדבק-הורד" שחוללו שמות בקירות. בסופו של דבר כמות של מוצרים נמכרה\חולקה ואני עם המינימום ההכרחי אבל במקום הנכון!
 

  • Like
Reactions: web

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
גדי, בוקר טוב ושבוע טוב.
כמובן שהמושגים קשורים - אני חייב לומר שבטכנולוגיה זה עובד יותר טוב מאשר בהקשר הכלכלי הרחב. אני מעדיף לא לפתוח פה דיון חברתי-כלכלי מעמיק יותר כי זה אמ-אמא של האוף-טופיק...
לגבי העברית: ה-merit היה הלצה כמובן - בחירה שלי להתבדח במקום להעלב :). אל דאגה, יש לי יחסית מצוינים עם העברית על כל רבדיה ומכמניה - היות ושפת ההנדסה היא (בעיקר) אנגלית: לעתים קל יותר לדייק ולהיור ברור כאשר מדלגים על נסיון התרגום. אם לומר את האמת, כשאני כותב "פילטר מדף" אני קצת מצחיק את עצמי. עוד נקודה - יותר קל לחפש בגוגל מושג באנגלית מאשר לגרד את הפדחת נוכח תרגום יצירתי מדי...
בוא נסכם - אל תניח התנשאות בלי סיבה ממש טובה - זה פשוט לא אני.
רועי
בהחלט (ורד)יצא לי כמה פעמים לחפש חומר בתחום והופעל התרגום האוטומטי לעברית, צחקתי את ישבני החוצה...
 

web

חבר משקיען
הודעות
774
מעורבות
492
נקודות
63
גם אני נאלצתי לעבור מהסלון לחדר יעודי הדומה בגודלו לשלך אולי טיפה יותר, חדר ששפכטליסט מומחה החליק בו את הקירות. במשך יותר משנה ערכתי ניסויים עם מוצרים פאסיביים "הדבק-הורד" שחוללו שמות בקירות. בסופו של דבר כמות של מוצרים נמכרה\חולקה ואני עם המינימום ההכרחי אבל במקום הנכון
אכן נושא "ניסוי" עם חומרים אלה חשוב מאוד וחידוד האוזניים מרכזי
מדובר בטיפול אמפירי ולא מדויק לפי מדידות

בניסיון שלי למשל, שטיח הרג את הצליל וטיפול עם פלטות של VICOUSTIC בתקרה היה מעולה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור