לא לבלבל - הפסיכואקוסטיקה יכולה לספר לך איזו עקומת מטרה אנשים (בכללי או מסויימים) מעדיפים. יכולה לספר עוד כמה דברים (הידועים ואלו שנותר עוד לחקור). איך מגיעים לעקומת מטרה? אין בזה שום "פסיכו" - זה נטו אקוסטיקה, היינו פיזיקה.עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
לא לבלבל - הפסיכואקוסטיקה יכולה לספר לך איזו עקומת מטרה אנשים (בכללי או מסויימים) מעדיפים. יכולה לספר עוד כמה דברים (הידועים ואלו שנותר עוד לחקור). איך מגיעים לעקומת מטרה? אין בזה שום "פסיכו" - זה נטו אקוסטיקה, היינו פיזיקה.עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
ההחזרים הם אכן הסיבה ה"מקורית" אבל לא הסיבה הבלעדית לקושי לתקן- הנצילות הכוללת של המערכת סיגנל-רמקול-חדר צונחת ללבל תת קרקעי בתחום תדרים צר יחסית כך שהתיקון לא מעשי משום ששום דבר בשרשרת כבר לא יעמוד בזה...אם אני מבין נכון' הסיבה בגינה RC (כפי שהוא כיום) אינו מסוגל לתקן דיפ ביעילות הוא עקב עניין ביטול אותות?
כלומר, הגדלת רמת האות בתדר הנמוך, זו שאמורה ליישר את הדיפ תגרום להגברת רמת ההחזרים/תדרים הגורמים לדיפ ובכך הם מבטלים אחד את השני - האם נכון ?
עייפתי. לסיום אומר שיש ענף בפסיכולוגיה שנקרא פסיכואקוסטיקה. היישום שלו נשען על מדע מדויק בחלקו להלן מדידות, הביטוי שלו בבן אנוש לא כולו בר הסברה באמצעות מספרים.
גדי,מדידות אינן אלוהים. הייתי נוכח בשני אולמות קונצרטים שנמסרו ללקוח לאחר מדידות של מהנדס האקוסטיקה ושהיה צריך עם קונגו וקריעה של חומרים יקרים לעשות שינויים לפי האוזן של אנשי המוזיקה מנצח שהוזמן במיוחד ועוד.
בחדר קטן עם שטיח עבה מדפי יושפע פחות מרמקול רצפתי גם אם האחרון הוא 2way שממוקמים בחלק העליון וגם זה לא שחור ולבן שמעתי גם ההיפך, על פניו אני מסכים עם טענתך אבל היא גם לוקה בשחור-לבן לומר שמדידות הן הכל.
גם אני.זכור לי איך נכנסת באבי אביו של audiogod שטען שמדידות הן הכל.
ההריסה היתה למה שנבנה בהתאם למדידות, לא נעשתה הריסה על בניה שחרגה מהן.
תודה רבה גיאאנחנו אוהבים אותך ואת הכתיבה הייחודית והשנונה שלך, בלעדיה הפורום והקבוצה היו משעממים יותר
נצל"ש עניין מונית האקספרס בשאלה ליודעי דבר, @Dan-Cinemart @RanMoyal @RB68
אם אני מבין נכון' הסיבה בגינה RC (כפי שהוא כיום) אינו מסוגל לתקן דיפ ביעילות הוא עקב עניין ביטול אותות?
כלומר, הגדלת רמת האות בתדר הנמוך, זו שאמורה ליישר את הדיפ תגרום להגברת רמת ההחזרים/תדרים הגורמים לדיפ ובכך הם מבטלים אחד את השני - האם נכון ?
תודה.
וקפסולות לאווצה מיו מתנהחשבתי שזה מתחבר מגניב רק מנקודת מבט קומית. ניו אייג'יות גם אם יידישקייטית לא עושה לי את זה וגם אני מעדיף אזימוט ברור, האזימוט של השירשור הוא שרת אז בואו ונחזיר אותו למסלולו.
אתה מדבר מתוך תיאוריה , אבל אני מודד ! התיבה של הרמקול שלי היא מעל 200 ליטר ובעיקר עם שתי פורטים גדולים מאוד תחתיים לכוון הריצפה , בנוסף ,זה נכון , יש לי הגבר בחדר של תדרים תחתונים שעוזר , אבל התכונה העיקרית של הRC שלי היא לעבוד עד 400 הרץ ,ולפי תגובות מכל העולם מגביר את הבסים מאוד מאוד ,האלטק מתוכנן עד 60 בקרוס מתאים ובתנאים ספציפיים, ושום דבר לא יוכל להוריד אותו מתחת לזה כי הוא לא מתוכן לזה, אולי עם תיבה מסויימת תוכל כן לייצר תדר נמוך מעט מהמוצהר אבל זה אחרי מדידות ובניה מתאימה, מה שבניתה בספק אם מגיע ל 60 צריך למדוד/לבדוק אולי כן אולי התיבה מייצרת משהו נוסף ... , זה לא כל כך משנה כי אם אתה נהנה ממנו אז למה כל השופוני ערכי הרץ האלה, חסר משמעות, ואגב, איך תוציא 20 הרץ מרמקול שיורד רק עד 60 איך תחבר לו קרוס מהחלל גם לא יוריד אותו ל 20. כנ"ל בגבוהים, טוויטר שמגיע עד k20, אתה חושב ש RC יכול למתוח אותו ל khz80 ולהפוך אותו לסופרטוויטר, RC יכול כן להדגיש תדר מסויים קיים ועל ידיי כך לשנות ספקטרום הענות שמיעה בתלות בחלל ולהתאים אותו בול אבל לא להמציא תדרים חדשים שאין ושאי אפשר להגיע אליהם עם הציוד הקיים, אין יש מאיין חלאס עם החרטטת הזאת.
אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.גם אני.
הוא דיבר על לקנות DAC לפי מדידות ,שזה ממש לא.
שם בעיקר יש השוואות בין כמה אפסים אחרי הנקודה - שלא מעניין אף אחד.
יש משמעות למדידות ציוד - בעיקר לרמקולים - והם קו מנחה מצוין לסינון ואף למה כנראה אצטרך לטפל . לא מעבר.
בחדר עצמו - זה עולם אחר לגמרי.
היי גדי. בוקר טוב.אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
ואל תבינו לא נכון, עוד בינקותי האודיופילית וצעירותי הכללית הייתי מזנב מהמחסן בחברת סאונד בה עבדתי איקיולייזרים שונים לשחק עם המערכת בביתי וזה אומר שאני נסמך מאוד על מדידות ואם אתם אומרים שאני משתמש בצורה שגויה במונח פסיכו-אקוסטי אין לי בעיה לקרוא לדבר הזה שהוא מעבר למדידות שלצורך העניין נקרא לו 'צביקה' אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
לא.אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
ואל תבינו לא נכון, עוד בינקותי האודיופילית וצעירותי הכללית הייתי מזנב מהמחסן בחברת סאונד בה עבדתי איקיולייזרים שונים לשחק עם המערכת בביתי וזה אומר שאני נסמך מאוד על מדידות ואם אתם אומרים שאני משתמש בצורה שגויה במונח פסיכו-אקוסטי אין לי בעיה לקרוא לדבר הזה שהוא מעבר למדידות שלצורך העניין נקרא לו 'צביקה' אבל אי אפשר להתכחש לקיומו.
כולנו מאמינים שקיימים המון דברים שהם לא מדידים ושוב, לא מבין איך זה בכלל קשור לדיון שלנו.צוהריים טובים רן.
אני קורא את הפוסט שלי ותשובתך מעל הפוסט הזה ואני מוצא בעיקר הבדלים סמנטיים ולא הבדלי השקפות או מחלוקות של ממש.
מדידה לפי המילון מתאימה הן לציוד, הן לאקוסטיקה והן למותניה של אישה, נראה לי שיש הסכמה? אולי לא, פיין.
אני בסה"כ כמו דוד יקירנו מאמין שיש דברים שאינם מדידים כמו פרשנות סובייקטיבית של המוח לצליל\ים וכדאי למצוא איזשהו מידרג או סולם או מילון מונחים שיכתבו עליו 20 עמודים עד שיצא עשן לבן שמסביר מהי "מוזיקליות" של רכיב זה או אחר, אם ניצמד למדידות בלבד התחום יהיה משעמם יותר ובעיקר ייתר הרבה ציוד שלפי המדידות בספרו של המתכנן הוא זהה לחלוטין למקביליו.
אבל אף אחד כאן (למעט אולי אודיוגוד) לא אומר שמדידות הן הכלי היחיד.אתה ורן עושים לעצמכם הנחה, אם מדידות הן הכלי היחיד אז יש להשתמש בהן לכל דבר מדיד ולכן מן הצדק להחזיר את אודיוגוד.
כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.כולנו מאמינים שקיימים המון דברים שהם לא מדידים ושוב, לא מבין איך זה בכלל קשור לדיון שלנו.
סתם לזרוק דברים באוויר, ביחד עם מילים חסרות משמעות, חסרות הגדרה ובעיקר חסרות הסכמה כמו "מוזיקליות". כלום.
בהקשר שלנו, הריגוש מהסאונד הוא לא מדיד וכל אחד מתרגש ממשהו אחר.
אז?
למה זה בכלל רלוונטי?
ושוב, פעם נוספת.
נכנסת לחדר, הקשבת למערכת, ישנן בעיות שונות ומשונות, אנא ממך תציע דרך פרקטית למקסם את הסאונד באותה מערכת.
פרקטיקה. בבקשה.
הבעלים של המערכת מבקש ממך עזרה, הוא רוצה למקסם את המצב. אתה רוצה למקסם את המצב.
מה אתה עושה לשיטתך?
רן
אם אתה הולך עם כיוון הזרימה צריך ללכת 50 פעם בשניה הלוך חזור. וואחד כושר יש לך...כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
זה כמו מישהו שיש לו חס וחלילה סרטן, יותר רציני או פחות רציני, אבל הרופא בכלל לא עושה בדיקות לבירור המצב, לא יודע האם ואיזה סרטן יש וכמה חמור, ובטח לא מטפל בו, אלא בפריחה קטנה שיש לו ביד שמאל וקצת נפיחות ברגל ימין, וזה שלפעמים מגרד לו בעורף.כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.
אתה מעדיף ללכת לארון החשמל ולבדוק את הסגירה של הברגים ולא לטפל באקוסטיקה כשלב ראשון, מרכזי ומהותי? סבבה.כשאני נכנס לחדר אני לא ישר חושב על אקוסיטקה.
אני עובד לפי תרשים זרימה הכי בסיסי שאפשר וזה ללכת לארון החשמל לבדוק כל חלק וחלק מאיזה יצרן ואיך חוברו ועם מה. איזה קו נפרד, שקעים, סגירה של ברגים והסרת בידודים שלא גרמה לנזק סגירות חזקות מידי שהרסו את ההברגה והמגע נפגם, איזה כבלי חשמל בעיקר החתך, מסיר את מכסי הפלאגים (אם נראה שהתעסקו עם הכבל) בודק חיבורי הגידים, מברר לגבי היסטוריה של המכשירים לנסות להפליל שינויים שבוצעו בהם ובכבלים, איזה סטנד יש למערכת ואם הורכב עצמית האם זה נעשה כראוי, האם בנוסף לסטנד מטנפים את יכולותיו עם תוספות של משככים מיותרים, איזה תחתיות ספייקים יש לו ולרמקולים תחתיות מחורבנות הורסות ביג טיים, איזה סוג רצפה ומה מעליה, האם יש העמדה הגיונית של הרמקולים כהתחלה, איזה אקוסטיקה פאסיבית נקנתה ללא ידע מעמיק והיכן יושמה, חלונות וילונות ואז אכניס ציוד מדידה אקוסטי. מקווה שלא שכחתי משהו.