אספרסו מוזיקה ושרת


arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הי לכולם

אילוצים בתחום לא חסרים. זה מתחיל מבחירה החדר, ממשיך בקניית הציוד, במיקום המערכת ולבסוף אם נרצה או לא בויתור על דברים מהותיים כמו סטנד יעודי ועוד.

עד כמה ויתורים או בחירות מהסוג הזה קריטיים לתוצאה, ידע מי שהשיג רפרנס ראוי להשוואה. לא רק מנסיוני לא פעם זה שקול לאמפקט שמתקבל מטיפול אקוסטי שנעשה אחרי מדידות. הכוונה היא לאותם מאפינים סונים שמגולמים בטיפול מהסוג הזה, עם טוויסט הרבה יותר מדוייק. שוב כל אחד שיבחר באג'נדה ובאני מאמין שלו ובעיקר בתוצאה שאליה הוא מכוון, וזה יותר מלגיטימי.

הסלון הישראלי הממוצע, רחוק מלהיות מושלם אקוסטית. אם זאת נסכים שהרבה תלוי במבנה החדר והתכולה שלו.

גילוי נאות, לא תמיד מדובר בבעיות אקוטיות, והמצב לא כזה מכפיר. במצב עניינים זה יתכן שחלק ממקור הבעיות קשור למערכת והזנחת סביבתה הקרובה. הכוונה לשיכוכים למיניהם, למיקום המערכת, סנרגיה או חשמל רעועה או לחילופין מדובר במקור לא מספיק איכותי.

נחזור לעניין המדידות. כאשר אלה מצביעות על x בעיות, מתחילה עבודת מיפוי סיזיפית. כלומר מציאת המקום בו מתרחשת הבעיה. וזה כלל ובעיקר רחוק מלהיות פשוט. מה עוד שזה מצריך כל פעם מחדש להאזין לתוצאה למדוד אותה שוב ולבסוף להחליט האם זה בינגו. אין כאן הוקוס פוקוס. בתוך כך יש לבצע התאמת חומר ספציפי לטיפול.

הבעיה הנוספת בטיפול פסיבי קונבנציונלי, היא בדכ בנראות והגודל של אמצעי הטיפול שאינו תואם לסלון הביתי הממוצע, והבעיה להסתירו. מכאן שפתרון יעיל הוא בהחלט ה-RC.

למרות זאת החדשות הטובות לגבי הטיפול הפסיבי בכלל, שקיימים בתחום טוויקים קטנים (גופי תאודה ופיזור) שבאמצעותם ניתן למנוע תופעות כמו הדהודים , להחיות סאונד יבש, לפקס העדר מיקוד והפרדות, לגרום לבמה נמוכה שבנוסף התרחבה יתר על המידהלהתכווץ ולהתרומם, ובכלל זאת לייצר וורסיטליות בתלת.

החדשות הרעות היא שכל תחום הננו אקוסטי משום מה לא זוכה לפיתוח והשקעה ראויים למרות שהאמפקט שציינתי לעיל ולא רק ביחס לגודל הפיזי של המוצרים הנ"ל, הוא הרבה מעבר לבלתי נתפס.

תמיד סיפרו לנו שהכי טוב לבחון איכות של סאונד בווקל נשי. במידה שהיו אומרים לי שאבן הבוחן היא סימפוניה מורכבת שמצריכה לא מעט נגנים אז הסיפור היה נשמע לי יותר אמין.

בכל אופן מה שאותי מרתק באודיופיליה היא מידת העשיה של הסאונד. הרצון להרגיש אותו נכון, ועד כמה באמת לא רק עבורי (עבור מי שאותו זה מרתק) הוא קוהרנטי.

במידה שהשתכנעתי מווקל נשי, וקל וחומר מכלי מייתר סולו אז המצב מעולה. במידה שלא עבר לי טוב, ולא מהסיבה שההפקה פגומה מיסודה, וכותר נוסף עם כלי דומה ישמע על הפנים, סימן שמשהו לא בסדר.

מה עושים אם לא בא לכם להתעסק במדידות? אחד מיני הפתרונות היא לבחור סדרת טוויקים בהמלצה של חבר או מקריאה של חומר מקצועי, ובתהליך של ניסוי וטעייה להתחיל לשדרג את התוצאה. תהליך שמאד מאד דומה למה שציינתי לעיל רק ללא צורך בפיענוח נתונים וחזרה על מדידוות.

בשלב חיפוש נקודות הטריגר, ניתן להעזר בסכמות הרזונטורים של חברת סינרגיסטיק, של אקוסטיק רוויב ולבסוף באלה שצונג ממליץ.

כדאי לנסות להשתמש בקוורצים שונים בהזמנה אישית בארץ. העלות נעה בין עשרות למאות שקלים בודדים למספר יחידות תלוי כמובן באיכות החומר. לגבי מחיר הטוויקים מהחברות שציינתי לעיל זה יכול להגיע גם לכמה Kש'
על כל התחום המרתק הזה ועוד, אשתדל להרחיב בהמשך.
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
הי לכולם

אילוצים בתחום לא חסרים. זה מתחיל מבחירה החדר, ממשיך בקניית הציוד, במיקום המערכת ולבסוף בויתור על דברים מהותיים כמו סטנד יעודי ועוד.

עד כמה ויתורים או בחירות מהסוג הזה קריטיים לתוצאה, ידע מי שהשיג רפרנס ראוי להשוואה. לא רק מנסיוני לא פעם זה שקול לאמפקט שמתקבל מטיפול אקוסטי שנעשה אחרי מדידות. הכוונה היא לאותם מאפינים סונים שמגולמים בטיפול מהסוג הזה, עם טוויסט הרבה יותר מדוייק. שוב כל אחד שיבחר באג'נדה ובאני מאמין שלו ובעיקר בתוצאה שאליה הוא כוון וזה לגיטימי.

הסלון הישראלי הממוצע, רחוק מלהיות מושלם אקוסטית. אם זאת נסכים שהרבה תלוי במבנה החדר והתכולה שלו.

גילוי נאות, לא תמיד מדובר בבעיות אקוטיות, והמצב לא כזה מכפיר. במצב עניינים זה יתכן שבכלל מדובר בבעיות שקשורת יותר למערכת והזנחת סביבתה הקרובה. הכוונה לשיכוכים למיניהם, למיקום המערכת, סנרגיה או חשמל רעועה או לחילופין מדובר במקור לא מספיק איכותי.

נחזור לעניין המדידות. כאשר אלה מצביעות על x בעיות, מתחילה עבודת מיפוי סיזיפית. כלומר מציאת המקום בו מתרחשת הבעיה. וזה כלל ובעיקר רחוק מלהיות פשוט. מה עוד שזה מצריך כל פעם מחדש להאזין לתוצאה למדוד אותה שוב ולבסוף להחליט האם זה בינגו. אין כאן הוקוס פוקוס. בתוך כך יש לבצע התאמת חומר ספציפי לטיפול.

הבעיה הנוספת בטיפול פסיבי קונבנציונלי היא בדכ בנראות והגודל של אמצעי הטיפול שאינו תואם לסלון הביתי הממוצע, וכן בעייתי בדכ להסתירו. מכאן שפתרון יעיל ופשוט הוא בהחלט ה-RC.

למרות זאת החדשות הטובות לגבי הטיפול הפסיבי בכלל, שקיימים בתחום טוויקים קטנים (גופי תאודה ופיזור) שבאמצעותם ניתן למנוע תופעות כמו הדהודים , להחיות סאונד יבש, לפקס העדר מיקוד והפרדות, לגרום לבמה נמוכה, שבנוסף התרחבה יתר על המידה להתכווץ ולהתרומם, ובכלל זאת לייצר וורסיטליות בתלת.

החדשות הרעות היא שכל תחום הננו אקוסטי משום מה לא זוכה לפיתוח והשקעה ראויים למרות שהאמפקט שציינתי לעיל ולא רק ביחס לגודל הפיזי של המוצרים הנ"ל, הוא הרבה מעבר לבלתי נתפס .

תמיד סיפרו לנו שהכי טוב לבחון איכות של סאונד בווקל נשי. במידה שהיו אומרים לי שאבן הבוחן היא סימפוניה מורכבת שמצריכה לא מעט נגנים אז הסיפור היה נשמע לי יותר אמין.

בכל אופן מה שאותי מרתק בכל התחום הזה היא מידת העשיה של הסאונד. הרצון להרגיש אותו נכון, ועד כמה באמת לא רק עבורי (עבור מי שאותו זה מרתק) הוא קוהרנטי.

במידה שהשתכנעתי מווקל נשי, וקל וחומר מכלי מייתר סולו אז המצב מעולה. במידה שלא עבר לי טוב, ולא מהסיבה שההפקה פגומה מיסודה, וכותר נוסף עם כלי דומה ישמע על הפנים, סימן שמשהו לא בסדר.

מה עושים אם לא בא לכם להתעסק במדידות? פשוט מאד בוחרים סדרת טוויקים בהמלצה של חבר או מקריאה של חומר מקצועי ומתחילים תהליך של ניסוי וטעייה. תהליך שמאד מאד דומה למה שציינתי לעיל רק ללא צורך בפיענוח נתונים וחזרה על מדידוות.

בשלב חיפוש נקודות הטריגר, ניתן להעזר בסכמות הרזונטורים של חברת סינרגיסטיק, של אקוסטיק רוויב ולבסוף באלה שצונג ממליץ.

כדאי לנסות להשתמש בקוורצים שונים בהזמנה אישית בארץ. העלות נעה בין עשרות למאות שקלים בודדים למספר יחידות תלוי כמובן באיכות החומר. לגבי מחיר הטוויקים מהחברות שציינתי לעיל זה יכול להגיע גם לכמה Kש'
על כל התחום המרתק הזה ועוד, אשתדל להרחיב בהמשך.

הזזת מנורות, הכנסה והוצאה של טוויקים, שינוי כבלים וכו... אין להם דבר וחצי דבר עם אקוסטיקה, מקסימום טוויקים שיכולים לגרום לשינוי (לטובה או לרעה בוויסינג).

בקצב הזה, יהיה בטוח יותר להזמין שאמן שיטיל כישוף על החדר (רק לא לשכוח לקבל מהשאמן שטר ביטחון על העבודה).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מה עושים אם לא בא לכם להתעסק במדידות? פשוט מאד בוחרים סדרת טוויקים בהמלצה של חבר או מקריאה של חומר מקצועי ומתחילים תהליך של ניסוי וטעייה. תהליך שמאד מאד דומה למה שציינתי לעיל רק ללא צורך בפיענוח נתונים וחזרה על מדידוות.
גם אם זה שמיע בהאזנה עיוורת, מעבר לפלסבו, זה ממש לא תחליף, לא דומה, לא מתקרב, לא באותה ספֵרה, ולא בטוח שהמילה "מקצועי" מתאימה למה שנכתב בנושא.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הי לכולם

אילוצים בתחום לא חסרים. זה מתחיל מבחירה החדר, ממשיך בקניית הציוד, במיקום המערכת ולבסוף אם נרצה או לא בויתור על דברים מהותיים כמו סטנד יעודי ועוד.

עד כמה ויתורים או בחירות מהסוג הזה קריטיים לתוצאה, ידע מי שהשיג רפרנס ראוי להשוואה. לא רק מנסיוני לא פעם זה שקול לאמפקט שמתקבל מטיפול אקוסטי שנעשה אחרי מדידות. הכוונה היא לאותם מאפינים סונים שמגולמים בטיפול מהסוג הזה, עם טוויסט הרבה יותר מדוייק. שוב כל אחד שיבחר באג'נדה ובאני מאמין שלו ובעיקר בתוצאה שאליה הוא מכוון, וזה יותר מלגיטימי.

הסלון הישראלי הממוצע, רחוק מלהיות מושלם אקוסטית. אם זאת נסכים שהרבה תלוי במבנה החדר והתכולה שלו.

גילוי נאות, לא תמיד מדובר בבעיות אקוטיות, והמצב לא כזה מכפיר. במצב עניינים זה יתכן שחלק ממקור הבעיות קשור למערכת והזנחת סביבתה הקרובה. הכוונה לשיכוכים למיניהם, למיקום המערכת, סנרגיה או חשמל רעועה או לחילופין מדובר במקור לא מספיק איכותי.

נחזור לעניין המדידות. כאשר אלה מצביעות על x בעיות, מתחילה עבודת מיפוי סיזיפית. כלומר מציאת המקום בו מתרחשת הבעיה. וזה כלל ובעיקר רחוק מלהיות פשוט. מה עוד שזה מצריך כל פעם מחדש להאזין לתוצאה למדוד אותה שוב ולבסוף להחליט האם זה בינגו. אין כאן הוקוס פוקוס. בתוך כך יש לבצע התאמת חומר ספציפי לטיפול.

הבעיה הנוספת בטיפול פסיבי קונבנציונלי, היא בדכ בנראות והגודל של אמצעי הטיפול שאינו תואם לסלון הביתי הממוצע, והבעיה להסתירו. מכאן שפתרון יעיל ופשוט הוא בהחלט ה-RC.

למרות זאת החדשות הטובות לגבי הטיפול הפסיבי בכלל, שקיימים בתחום טוויקים קטנים (גופי תאודה ופיזור) שבאמצעותם ניתן למנוע תופעות כמו הדהודים , להחיות סאונד יבש, לפקס העדר מיקוד והפרדות, לגרום לבמה נמוכה שבנוסף התרחבה יתר על המידהלהתכווץ ולהתרומם, ובכלל זאת לייצר וורסיטליות בתלת.

החדשות הרעות היא שכל תחום הננו אקוסטי משום מה לא זוכה לפיתוח והשקעה ראויים למרות שהאמפקט שציינתי לעיל ולא רק ביחס לגודל הפיזי של המוצרים הנ"ל, הוא הרבה מעבר לבלתי נתפס.

תמיד סיפרו לנו שהכי טוב לבחון איכות של סאונד בווקל נשי. במידה שהיו אומרים לי שאבן הבוחן היא סימפוניה מורכבת שמצריכה לא מעט נגנים אז הסיפור היה נשמע לי יותר אמין.

בכל אופן מה שאותי מרתק באודיופיליה היא מידת העשיה של הסאונד. הרצון להרגיש אותו נכון, ועד כמה באמת לא רק עבורי (עבור מי שאותו זה מרתק) הוא קוהרנטי.

במידה שהשתכנעתי מווקל נשי, וקל וחומר מכלי מייתר סולו אז המצב מעולה. במידה שלא עבר לי טוב, ולא מהסיבה שההפקה פגומה מיסודה, וכותר נוסף עם כלי דומה ישמע על הפנים, סימן שמשהו לא בסדר.

מה עושים אם לא בא לכם להתעסק במדידות? אחד מיני הפתרונות היא לבחור סדרת טוויקים בהמלצה של חבר או מקריאה של חומר מקצועי, ובתהליך של ניסוי וטעייה להתחיל לשדרג את התוצאה. תהליך שמאד מאד דומה למה שציינתי לעיל רק ללא צורך בפיענוח נתונים וחזרה על מדידוות.

בשלב חיפוש נקודות הטריגר, ניתן להעזר בסכמות הרזונטורים של חברת סינרגיסטיק, של אקוסטיק רוויב ולבסוף באלה שצונג ממליץ.

כדאי לנסות להשתמש בקוורצים שונים בהזמנה אישית בארץ. העלות נעה בין עשרות למאות שקלים בודדים למספר יחידות תלוי כמובן באיכות החומר. לגבי מחיר הטוויקים מהחברות שציינתי לעיל זה יכול להגיע גם לכמה Kש'
על כל התחום המרתק הזה ועוד, אשתדל להרחיב בהמשך.
יש המון דברים שאפשר לטפל בהם במוצרים סטנדרטים(וילון,שטיח,קיר מחוספס וכו) ולא אקוסטיים המזכירים אולפנים.
יש גם מוצרים אקוסטיים יפים וחיםוע קירות מעץ.
יש הזזת רמקולים או מקום ישיבה בעשרות ס"מ היכולים לתת שינוי אדיר.
למי שלא מתנגד פסיכולוגית להוספת סאב/סאבים - יש עולם שלם שפותר כל כך הרבה בעיות אקוסטיות.
וזה בקצרה ...
ובעיקר- יש לדעת מה הבעיות בדיוק . אני מוצא את הידיעה משחררת. לאחר מכן אחליט איך והאם לטפל - מה כן שווה ,מה לא שווה ולא אחשוב שמגבר או כבל יעזרו באזורים שהם כלל לא נחלתם.

אני מבין שזה עשוי להיות מורכב ודורש למידה - אבל יש פה חבר'ה שמרגישים לי מנוסים ועם הרבה תשוקה לנושא- ישמחו לעזור ועם הזמן אפשר גם ללמוד בעצמך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
ודאי.
אתה לא ?
אני חושש קצת ממערבולת חסרת תחתית של העלבויות...

בקטנה, ובאמת לא ממקום פטרוני:
ראשית שיהיה ברור - זה לא התנגדות "של גדי" רק בגלל השיח שקיימנו פה לאחרונה (גדי, אני מקדם אותך פה למעמד של "סימפטום"! ;)) , אני מנסה להגיד משהו רחב יותר על התחביב והחובבים. ה"ניו-סקול" הזה של התחביב (שאינו באמת חדש), זה שמתעדף את בניית המערכת ע"פ שיקולים פיזיקלים ומבוססי מדידות (אחת ולתמיד - מתעדף ולא מסתמך באופן בלעדי), מחלץ לא מעט אמוציות ממי שתפס אחרת את כל העניין.

זה שינוי, ושינוי הוא כמעט תמיד מאתגר. למשל, רשימה חלקית מאוד של תגובות רגשיות אפשריות -

* התחביב הופך ליותר טכני - האם זה אומר שזה פחות "רומנטי"? אני (רועי) גיק חסר תקנה וטכנולוגיה מבחינתי היא רומנטית מאוד אבל יש בריות שפויות ממני...
* חובב עשוי לשאול את עצמו ולחוות חרדה מסויימת לגבי עצם ההתמודדות/לימוד של ההיבטים האלה. יש מי שירגיש פחות "כשיר" להתמודד עם זה, יש גם מי שמרגיש אחלה כשיר אבל זה נראה לו פחות כיף ואולי מעט טרחני.
* עשוי ברנש לשאול, האם הדרך שעשיתי עד עתה, כל כך הרבה שנים (ואללה יוסתור, כל כך הרבה כסף) הייתה שגוייה מיסודה?
* גם אם השתכנעתי שהדרך "הקודמת" היא תהליך לא מתכנס של ניסוי וטעיה (לא שכנוע קל) - עובדה שנהנתי מזה, האם אמשיך להנות?
* המערכת שלי נפלאה עכשיו - קשה לי לדמיין שהיא תשתפר משמעותית - קל יותר להאמין ב"שיפור בנקודות" דרך טוויקים ואביזרים...
* או שאולי (הרבה יותר מפחיד) - האם המערכת שלי טובה כמו שחשבתי?
* אפילו עוד יותר מפחיד - האם אני באמת אנין-סאונד כמו שחשבתי?אני עשוי למדוד ולגלות שהתרגלתי ואהבתי טונליות שהביטוי הגרפי האכזרי שלה נראה מזעזע :oops:. מה שמוביל ל-
* פאק, אני שוב צריך להוציא הרבה כסף.
* האם אני צריך ללמוד שפה חדשה עכשיו כדי לדבר על אודיו? מה עם כל הדברים ש"ידוע ש-"? הולכים לפח?
* האם אני צריך לשקול ולשקלל מחדש את חיבתי/נאמנותי למותגים שעד עתה שירתו אותי נאמנה? הרי טורפים פה את הקלפים...
* מי אני, מה אני, מה :מבולבל: - לא, ברצינות גמורה - לתחביב כל כך עוצמתי ואהוב יש חלק בעצם ההגדרה העצמית שלנו.

אני בטוח שאפשר להוסיף עוד כאלה, אבל הבנתם את העקרון.
לפני שמישהו יצעק "פסיכולוגיה בגרוש" - הפסיכולוגיה שלי שווה לפחות 50 ש"ח! זה משאיר עודף משווארמה ושתיה אצל אמיל!
רועי
 
  • Like
Reactions: AK1

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אני חושש קצת ממערבולת חסרת תחתית של העלבויות...

בקטנה, ובאמת לא ממקום פטרוני:
ראשית שיהיה ברור - זה לא התנגדות "של גדי" רק בגלל השיח שקיימנו פה לאחרונה (גדי, אני מקדם אותך פה למעמד של "סימפטום"! ;)) , אני מנסה להגיד משהו רחב יותר על התחביב והחובבים. ה"ניו-סקול" הזה של התחביב (שאינו באמת חדש), זה שמתעדף את בניית המערכת ע"פ שיקולים פיזיקלים ומבוססי מדידות (אחת ולתמיד - מתעדף ולא מסתמך באופן בלעדי), מחלץ לא מעט אמוציות ממי שתפס אחרת את כל העניין.

זה שינוי, ושינוי הוא כמעט תמיד מאתגר. למשל, רשימה חלקית מאוד של תגובות רגשיות אפשריות -

* התחביב הופך ליותר טכני - האם זה אומר שזה פחות "רומנטי"? אני (רועי) גיק חסר תקנה וטכנולוגיה מבחינתי היא רומנטית מאוד אבל יש בריות שפויות ממני...
* חובב עשוי לשאול את עצמו ולחוות חרדה מסויימת לגבי עצם ההתמודדות/לימוד של ההיבטים האלה. יש מי שירגיש פחות "כשיר" להתמודד עם זה, יש גם מי שמרגיש אחלה כשיר אבל זה נראה לו פחות כיף ואולי מעט טרחני.
* עשוי ברנש לשאול, האם הדרך שעשיתי עד עתה, כל כך הרבה שנים (ואללה יוסתור, כל כך הרבה כסף) הייתה שגוייה מיסודה?
* גם אם השתכנעתי שהדרך "הקודמת" היא תהליך לא מתכנס של ניסוי וטעיה (לא שכנוע קל) - עובדה שנהנתי מזה, האם אמשיך להנות?
* המערכת שלי נפלאה עכשיו - קשה לי לדמיין שהיא תשתפר משמעותית - קל יותר להאמין ב"שיפור בנקודות" דרך טוויקים ואביזרים...
* או שאולי (הרבה יותר מפחיד) - האם המערכת שלי טובה כמו שחשבתי?
* אפילו עוד יותר מפחיד - האם אני באמת אנין-סאונד כמו שחשבתי?אני עשוי למדוד ולגלות שהתרגלתי ואהבתי טונליות שהביטוי הגרפי האכזרי שלה נראה מזעזע :oops:. מה שמוביל ל-
* פאק, אני שוב צריך להוציא הרבה כסף.
* האם אני צריך ללמוד שפה חדשה עכשיו כדי לדבר על אודיו? מה עם כל הדברים ש"ידוע ש-"? הולכים לפח?
* האם אני צריך לשקול ולשקלל מחדש את חיבתי/נאמנותי למותגים שעד עתה שירתו אותי נאמנה? הרי טורפים פה את הקלפים...
* מי אני, מה אני, מה :מבולבל: - לא, ברצינות גמורה - לתחביב כל כך עוצמתי ואהוב יש חלק בעצם ההגדרה העצמית שלנו.

אני בטוח שאפשר להוסיף עוד כאלה, אבל הבנתם את העקרון.
לפני שמישהו יצעק "פסיכולוגיה בגרוש" - הפסיכולוגיה שלי שווה לפחות 50 ש"ח! זה משאיר עודף משווארמה ושתיה אצל אמיל!
רועי

"לפני שמישהו יצעק פסיכולוגיה בגרוש"

ומה זה?

זה שאתה כבר יוצר לעצמך רשת ביטחון כי אתה לא משוכנע לגמרי שכל התובנות הפסיכולוגיות שציטטת מספר שנה א' מבוא לפסיכולוגיה לא יתקבלו כעוד ציטוטי קלישאות מראה שאין להתייחס בכובד ראש למה שכתבת.
אתה רהוט ומשכיל, ספץ טכנולוגי. אל תרעה בשדות שאינך בקיא בהם אפילו אם יש לך יכולת ניסוח אקדמית ותתגונן מראש ממבוכה עקב כך, "לפני שמישהו...פסיכולוגיה..גרוש..."
אהבתי יותר לקרוא פוסטים שלך בטכנולוגיה נטו.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני חושש קצת ממערבולת חסרת תחתית של העלבויות...

בקטנה, ובאמת לא ממקום פטרוני:
ראשית שיהיה ברור - זה לא התנגדות "של גדי" רק בגלל השיח שקיימנו פה לאחרונה (גדי, אני מקדם אותך פה למעמד של "סימפטום"! ;)) , אני מנסה להגיד משהו רחב יותר על התחביב והחובבים. ה"ניו-סקול" הזה של התחביב (שאינו באמת חדש), זה שמתעדף את בניית המערכת ע"פ שיקולים פיזיקלים ומבוססי מדידות (אחת ולתמיד - מתעדף ולא מסתמך באופן בלעדי), מחלץ לא מעט אמוציות ממי שתפס אחרת את כל העניין.

זה שינוי, ושינוי הוא כמעט תמיד מאתגר. למשל, רשימה חלקית מאוד של תגובות רגשיות אפשריות -

* התחביב הופך ליותר טכני - האם זה אומר שזה פחות "רומנטי"? אני (רועי) גיק חסר תקנה וטכנולוגיה מבחינתי היא רומנטית מאוד אבל יש בריות שפויות ממני...
* חובב עשוי לשאול את עצמו ולחוות חרדה מסויימת לגבי עצם ההתמודדות/לימוד של ההיבטים האלה. יש מי שירגיש פחות "כשיר" להתמודד עם זה, יש גם מי שמרגיש אחלה כשיר אבל זה נראה לו פחות כיף ואולי מעט טרחני.
* עשוי ברנש לשאול, האם הדרך שעשיתי עד עתה, כל כך הרבה שנים (ואללה יוסתור, כל כך הרבה כסף) הייתה שגוייה מיסודה?
* גם אם השתכנעתי שהדרך "הקודמת" היא תהליך לא מתכנס של ניסוי וטעיה (לא שכנוע קל) - עובדה שנהנתי מזה, האם אמשיך להנות?
* המערכת שלי נפלאה עכשיו - קשה לי לדמיין שהיא תשתפר משמעותית - קל יותר להאמין ב"שיפור בנקודות" דרך טוויקים ואביזרים...
* או שאולי (הרבה יותר מפחיד) - האם המערכת שלי טובה כמו שחשבתי?
* אפילו עוד יותר מפחיד - האם אני באמת אנין-סאונד כמו שחשבתי?אני עשוי למדוד ולגלות שהתרגלתי ואהבתי טונליות שהביטוי הגרפי האכזרי שלה נראה מזעזע :oops:. מה שמוביל ל-
* פאק, אני שוב צריך להוציא הרבה כסף.
* האם אני צריך ללמוד שפה חדשה עכשיו כדי לדבר על אודיו? מה עם כל הדברים ש"ידוע ש-"? הולכים לפח?
* האם אני צריך לשקול ולשקלל מחדש את חיבתי/נאמנותי למותגים שעד עתה שירתו אותי נאמנה? הרי טורפים פה את הקלפים...
* מי אני, מה אני, מה :מבולבל: - לא, ברצינות גמורה - לתחביב כל כך עוצמתי ואהוב יש חלק בעצם ההגדרה העצמית שלנו.

אני בטוח שאפשר להוסיף עוד כאלה, אבל הבנתם את העקרון.
לפני שמישהו יצעק "פסיכולוגיה בגרוש" - הפסיכולוגיה שלי שווה לפחות 50 ש"ח! זה משאיר עודף משווארמה ושתיה אצל אמיל!
רועי
אכן!

ויש גם את העניין של שינוי סטטוס -- להפוך ממומחה -- לפחות בעיני עצמו, ובוודאי מישהו שאחרים מתייעצים איתו -- לטירון, שלא יודע/מבין לעומק לא את התיאוריה ולא את הפרקטיקה של איך מודדים, איך מפענחים מדידות, מה חשוב ומה לא, ואיך מטפלים פאסיבית ו/או אקטיבית.

אנשים לא מוכנים לוותר בקלות על הסטטוס הבטוח לטובת הטירונות הלא מוכרת, ולא אוהבים את הרעיון שכל מה שהם יודעים הופך להיות שולי והפוקוס עובר למקום אחר. אז הם נלחמים בצפורניים.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אכן!

ויש גם את העניין של שינוי סטטוס -- להפוך ממומחה -- לפחות בעיני עצמו, ובוודאי מישהו שאחרים מתייעצים איתו -- לטירון, שלא יודע/מבין לעומק לא את התיאוריה ולא את הפרקטיקה של איך מודדים, איך מפענחים מדידות, מה חשוב ומה לא, ואיך מטפלים פאסיבית ו/או אקטיבית.

אנשים לא מוכנים לוותר בקלות על הסטטוס הבטוח לטובת הטירונות הלא מוכרת, ולא אוהבים את הרעיון שכל מה שהם יודעים הופך להיות שולי והפוקוס עובר למקום אחר. אז הם נלחמים בצפורניים.
חיפשתי ריגשון של מתפוצץ מצחוק לא מצאתי, אבל מה שרציתי להגיד זה תראו מי שמדבר!

כנ"ל לך התשובה האחרונה שלי לרועי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
"לפני שמישהו יצעק פסיכולוגיה בגרוש"

ומה זה?

זה שאתה כבר יוצר לעצמך רשת ביטחון כי אתה...
זה היה בהומור -- ע"ע 50 ש"ח -- לא "רשת ביטחון".
סתם לא הבנת את הבדיחה.

לא משוכנע לגמרי שכל התובנות הפסיכולוגיות שציטטת מספר שנה א' מבוא לפסיכולוגיה מראה שאין להתייחס בכובד ראש למה שכתבת.
אתה אומר שאין מה להתייחס למה שהוא כתב רק כי אין לך שום דבר ענייני לומר על מה שהוא כתב.

אתה רהוט ומשכיל, ספץ טכנולוגי. אל תרעה בשדות שאינך בקיא בהם אפילו אם יש לך יכולת ניסוח אקדמית ותתגונן מראש ממבוכה עקב כך, "לפני שמישהו...פסיכולוגיה..גרוש..."
ממתי יש לך את היומרה להכתיב למישהו איפה "לרעות" ואיפה לא?
שלא לדבר על כך שאתה לא מזהה בקיאות כשאתה נתקל בה,
ומסתמך על אי-הבנתך של בדיחה כאילו היא טיעון רציני
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הזזת מנורות, הכנסה והוצאה של טוויקים, שינוי כבלים וכו... אין להם דבר וחצי דבר עם אקוסטיקה, מקסימום טוויקים שיכולים לגרום לשינוי (לטובה או לרעה בוויסינג).

לגבי השאמן אהבתי.
עכשיו שניה רצינות. כבל חשמל ומנורה מחוללים שינויים בתוצאה, בהחלט צודק. בניגוד לטוויקים, אין להם מסוגלות לטפל בהחזרים אקוסטים וכאן טעית.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לפני הרבה שנים עבדתי בחברת Shuttlesound שהיו עושים בדיקות גמר אקוסטיות לאולמות ונותנים בסופן clean bill of health לבעלים.
אני נכחתי בשני מקרים שאנשי המוזיקה החיה: מנצח, מנהל מקהלה, ואיש ה PA הביעו הסתייגות מהתוצאה שהתקבלה ולאחר מכן נעשו שינויים ללא כל ציוד מדידה רק לפי אוזניהם של אלה.
אז אבקש מגדולי האודיופיליה למעלה לומר את דעתם, האם הם רק עשו פיין טיונינג? זה נכון שבסיסו של התכנון במדידות אקוסטיות אבל השינויים שהוכתבו ע"י הגורם האנושי במקרים האלה היו מג'וריים. אתם מחפשים להתקוטט בעוד שאני חוזר ואומר שהכל מתחיל באקוסטיקה אבל...אז תעשו מה שאתם רוצים כי אני לא יכול לשאת יותר את העובדה שחשפתם כמה אני עלוב, אני צריך טיפול ותקופת אבל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לגבי השאמן אהבתי.
עכשיו שניה רצינות. כבל חשמל ומנורה מחוללים שינויים בתוצאה, בהחלט צודק. בניגוד לטוויקים, אין להם מסוגלות לטפל בהחזרים אקוסטים וכאן טעית.
לא הבנתי: הוא *לא* אמר שכבל חשמל ומנורה מחוללים שינויים בתוצאה, כך שאין מה לומר שהוא צודק בעניין.
הוא טען שהם *לא* מסוגלים לטפל באקוסטיקה, כך שאין מה לומר שהוא טעה בעניין.

לכל היותר טעית בהבנת המשפט "טוויקים שיכולים לגרום לשינוי (לטובה או לרעה בוויסינג)" כיוון שאכן הסוגריים מיותרים ומבלבלים, והכוונה שטוויקים כן יכולים להשפיע -- רק על voicing, לטובה או לרעה -- אבל לא על אקוסטיקה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
לגבי השאמן אהבתי.
עכשיו שניה רצינות. כבל חשמל ומנורה מחוללים שינויים בתוצאה, בהחלט צודק. בניגוד לטוויקים, אין להם מסוגלות לטפל בהחזרים אקוסטים וכאן טעית.

קרא שוב את מה שכתבתי, במידה ועדיין לא הבנת, עמיר פירש עבורך את הדברים בצורה הכי לוגית שניתן.
 

  • Like
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לפני הרבה שנים עבדתי בחברת Shuttlesound שהיו עושים בדיקות גמר אקוסטיות לאולמות ונותנים בסופן clean bill of health לבעלים.
אני נכחתי בשני מקרים שאנשי המוזיקה החיה: מנצח, מנהל מקהלה, ואיש ה PA הביעו הסתייגות מהתוצאה שהתקבלה ולאחר מכן נעשו שינויים ללא כל ציוד מדידה רק לפי אוזניהם של אלה.
אז אבקש מגדולי האודיופיליה למעלה לומר את דעתם, האם הם רק עשו פיין טיונינג? זה נכון שבסיסו של התכנון במדידות אקוסטיות אבל השינויים שהוכתבו ע"י הגורם האנושי במקרים האלה היו מג'וריים.
ראשית, לא יתכן שהתיכנון של מה שלא קיים נעשה לפי מדידות אקוסטיות.
שנית, לא ברור כמה "מז'וריים" הייו השינויים שנעשו. כנראה שלא הזיזו קירות.
שלישית, מזה שהחברה האמורה לא עשתה מדידות בכמה וכמה מוקדים באולם ועל הבמה לאחר שינויים כלשהם, אפילו קטנים, ובטח אחרי "מז'וריים", זו פשוט חוסר אחריות מקצועית.

אתם מחפשים להתקוטט בעוד שאני חוזר ואומר שהכל מתחיל באקוסטיקה אבל...
אף אחד כאן לא "מחפש להתקוטט". לכל היותר, כשמישהו אומר דברים לא נכונים או לא מדוייקים, מעמידים אותו על טעותו. אם הוא מתעקש להחזיק בטעותו, לפעמים ממשיכים להסביר למה זו טעות, ולפעמים מניחים לזה.

אז תעשו מה שאתם רוצים כי אני לא יכול לשאת יותר את העובדה שחשפתם כמה אני עלוב, אני צריך טיפול ותקופת אבל.
אף אחד כאן לא אמר שאתה עלוב, ו/או צריך טיפול, ו/או תקופת אבל.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
התחלנו את הבוקר במיקסום התוצאה באמצעות פירוק וחיזוק של ברגים בלוח החשמל, עברנו להזזת גופי תאורה בסלון ליצירת פוקוס ושיפור הבמה וסיימנו בהזמנת קוורצים מכוכב הלכת קריפטון....

ואנחנו רק בשעות הצהריים.

רן
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ראשית, לא יתכן שהתיכנון של מה שלא קיים נעשה לפי מדידות אקוסטיות.
שנית, לא ברור כמה "מז'וריים" הייו השינויים שנעשו. כנראה שלא הזיזו קירות.
שלישית, מזה שהחברה האמורה לא עשתה מדידות בכמה וכמה מוקדים באולם ועל הבמה לאחר שינויים כלשהם, אפילו קטנים, ובטח אחרי "מז'וריים", זו פשוט חוסר אחריות מקצועית.
והינה אתה עושה זאת שוב. עושה בדיוק ההיפך ממה שאתה מטיף לאחרים.
לא היית שם!
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
התחלנו את הבוקר במיקסום התוצאה באמצעות פירוק וחיזוק של ברגים בלוח החשמל, עברנו להזזת גופי תאורה בסלון ליצירת פוקוס ושיפור הבמה וסיימנו בהזמנת קוורצים מכוכב הלכת קריפטון....

ואנחנו רק בשעות הצהריים.

רן
הבנתי מממ...בורג רופף בלוח החשמל שווה ערך לפיזור קריסטלים על השנאי והצ'יפ, באמת רן?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
לפני הרבה שנים עבדתי בחברת Shuttlesound שהיו עושים בדיקות גמר אקוסטיות לאולמות ונותנים בסופן clean bill of health לבעלים.
אני נכחתי בשני מקרים שאנשי המוזיקה החיה: מנצח, מנהל מקהלה, ואיש ה PA הביעו הסתייגות מהתוצאה שהתקבלה ולאחר מכן נעשו שינויים ללא כל ציוד מדידה רק לפי אוזניהם של אלה.
אז אבקש מגדולי האודיופיליה למעלה לומר את דעתם, האם הם רק עשו פיין טיונינג? זה נכון שבסיסו של התכנון במדידות אקוסטיות אבל השינויים שהוכתבו ע"י הגורם האנושי במקרים האלה היו מג'וריים. אתם מחפשים להתקוטט בעוד שאני חוזר ואומר שהכל מתחיל באקוסטיקה אבל...אז תעשו מה שאתם רוצים כי אני לא יכול לשאת יותר את העובדה שחשפתם כמה אני עלוב, אני צריך טיפול ותקופת אבל.
שוב אתה מבלבל בין הדברים או שאתה מתעקש לא להבין, בסוף האוזניים קובעות אבל כדי לדעת מול מה מתמודדים, היכן ישנם בעיות מתחילים ממדידות. מכאן תחליט מה אתה עושה או לא עושה (גם האחרון לגיטימי).

רשמת שלמדת בסינגלובסקי, ניתן להסיק שיש לך רק טכני, לכן תמוהה ההסתייגות העיקבית שלך מביצוע מדידות בחלל האזנה לטובת איבחון.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
והינה אתה עושה זאת שוב. עושה בדיוק ההיפך ממה שאתה מטיף לאחרים.
לא היית שם!
האם צריך להיות שם כדי להבין ש:
  • לא יתכן שהתיכנון של מה שלא קיים נעשה לפי מדידות אקוסטיות.
  • מזה שהחברה האמורה לא עשתה מדידות בכמה וכמה מוקדים באולם ועל הבמה לאחר שינויים כלשהם, אפילו קטנים, ובטח אחרי "מז'וריים", זו פשוט חוסר אחריות מקצועית.
???

ולגבי "לא ברור כמה "מז'וריים" הייו השינויים שנעשו. כנראה שלא הזיזו קירות", הצבעתי על כך שחסר נתון.
האם אתה יכול להסביר מה היו השינויים במקום להתלהם עלי אישית?
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שוב אתה מבלבל בין הדברים או שאתה מתעקש לא להבין, בסוף האוזניים קובעות אבל כדי לדעת מול מה מתמודדים, היכן ישנם בעיות מתחילים ממדידות. מכאן תחליט מה אתה עושה או לא עושה (גם האחרון לגיטימי).

רשמת שלמדת בסינגלובסקי, ניתן להסיק שיש לך רק טכני, לכן תמוהה ההסתייגות העיקבית שלך מביצוע מדידות בחלל האזנה לטובת איבחון.
לא גיא לאאא. אני כל הזמן כותב שהבסיס הוא אקוסטיקה אתם לא מקבלים את העובדה שיש עוד מלבדו והגישה צריכה להיות הוליסטית ולא אקוסטיקה 90 והשאר 10.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור