תודה קליפ, הבטחתי לגיא שאני מרפה......לכן אני מנוע (לא במובן הנפח והצילינדרים)......אם אתה יכול להאיר את העניין - Welcome
האמת היא שאני יושב פה מהצד ומגחך , לא היתה לי כוונה להיכנס לעניין אם לא הייתי נתקל בעובדה הזו לגבי מקסוול במעין צירוף מקרים מדהים . אז נכון שמעולם לא נכחת בעסקאות של 8-9 ספרות גם כמשקיף מהצד , אבל כנראה יהיה זה נכון לומר זאת באותה מידה על כל אלה שמנסים לחנך אותך פה , מה שלא מפריע להם לצאת בהצהרות והנחות לגבי מה שמתרחש שם ואופן קבלת ההחלטות בהן .
המילה הנכונה בה צריך להשתמש כשניגשים לערוך השוואה וליצור הקבלה בין 2 מקרים פרטיים בעלי מכנה משותף הנבדלים זה מזה בסדרי הגודל שלהם , היא "הגדרה" ולא "קונספט" . קונספט הוא אחד ממאפייניה של הגדרה .
מו"מ , לפי ההגדרה בויקיפדיה , הוא כל תקשורת שהמטרה שלה היא לשכנע או להשפיע על הזולת. כשמדברים על עסקאות ולא חשוב באיזה קנה מידה , עיסקה בה המוכר מקבל את המחיר או הדרישות המקוריים שביקש במלואם, לא תיחשב כעיסקה שמהלכה וסיכומה הושפעו ממו"מ , בהנחה והיה כזה.
עיסקה
כלשהי בה צד מוותר על מחיר המטרה מתוך אילוצים/שכנוע של הצד השני/צד ג' ולא מתוך רצון חופשי שלו , הויתור הוא נקודת מפגש בה מתקיימת פשרה בין האינטרס של 2 הצדדים . את הויתור ניתן להגדיר כתוצאה של מו"מ .
זה לא משנה אם קנית שרוך , נעל , רמקול או תאגיד פרטי,ציבורי או ממשלתי , הדין זהה לגבי כולם .
מה שאמרו פה לגבי "הסביבה הישירה והעקיפה", "עיר הבה״דים של צה״ל" וכו' מתוך ניסיון לבדל משתנים , לא תקף מנקודת המבט של ההגדרה . כל הללו הם אילוצים , בדיוק כמו כישורי המיקוח של המוכר וכישורי התחנונים של הקונה וכל אלה משפיעים במידה כזו או אחרת על מהלך העיסקה ותוצאתה . הדיון כאן , לפחות מנקודת ההשקפה של רוברט , הוא המהות ולא המשקל .
אם לחזור לנושא הדיון , אתם כולכם מנסים לרוץ לאותו כיוון אבל על 2 מסלולים נפרדים . המחירים פה משולחי כל רסן וזה לא חדש . מבלי להיכנס לשאלה אם זה מוצדק או לא , הדרישה שלכם למחיר נמוך אחיד פשוט לא הגיונית . כמה יבואן צריך להרוויח? ולמה שלא אהיה מסוגל לנהל מו"מ? אנחנו בישראל אוהבים לדעת שהצלחנו לכופף קצת את היד . צריך לשאוף למחירי חו"ל , צריך לשמור את היכולת למו"מ .