WiiM Ultra המכשיר שעושה מהפכה בעולם האודיו


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
לגבי פאזה בפוכה,
אם מדובר על חיבור הרמקולים.
זאת הזייה שמדגימים והמאזינים לא שמו לב בהדגמות.
לא יכול לחשוב על משהו יותר בולט להבחנה מזה בתחום, גם למאזינים בראשית דרכם.
מאחר שהשמיעה שלי בינונית מבחינת הבחנה, זאת ממש הפתעה מה שרשמת.
אני לא היחיד שזה קרה לו.
תמצא פה הרבה דוגמאות.
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
119
נקודות
43
כנראה שאתה מדבר על מצב ש2 הרמקולים הפוכים, לא יצא לי לשמוע ככה. משער שכל תמונת הסטריאו מגיעה מהצדדים ואין פוקוס,אבל זאת רק השערה ואולי הייתי מפספס (לא עמדתי בניסיון וגם לא שאני מדד כלשהו בנושא)

אבל יצא לי בטעות לחבר רמקול אחד הפוך, הצד ההפוך "ריחף" מהצד בצורה בולטת, ותמונת הסטריאו הפכה להזוייה.
גם בשידור AM ברדיו קל להבחין בתקלה. ממש מוזר מה שאתה מציין
הבתחלה חשבתי אתה מדבר על פאזה הפוכה בחיבור חשמל (מגבר בפאזה הפוכה למקור למשל)
 
נערך לאחרונה ב:

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
242
מעורבות
89
נקודות
28
לגבי הרמקולים שציינת - לא ניתן להווכח שאילו רמקולים טובים.
אני דם יודע בדיוק מה מפריע לך בלי שתגיד לי -אני גם יודע איך לתקן את זה בצורה שכן תתאים לך.
מוכן גם להתערב על זה.
אני יודע את זה כי גם לי זה הפריע ועדיין אי אפשר להתעלם ממה שהרמקולים האלה עושים טוב וזה המון דברים.
סוג של משהו מכני בצליל ונוקשה . אין לי ספק שזה מגיע או מהמקור או מהתגובה בחדר שאותה ניתן לחמם על ידי DSP מובנה ברמקול .
מדובר ברמקול פלסטלינה .
לא אמרתי שהם לא טובים ,אל תתבלבל, אמרתי שאני לא אוהב. לגבי הכישורים שלך להבין מה לא אהבתי ואיך לתקן את זה כדי שאוהב. אין לי כ"כ מה להגיד. שיהיה.

ובסופו של יום -איך אמר לי מומחה בין 73 מטקסס שהוא חד ממפתחי תכנת המדידות הנפוצה בעולם - "יכול להיות דן שתה פשוט רגיל/אוהב רמקולים לא טובים" .
בהחלט יכול להיות שאני אוהב רמקולים "לא טובים" לפי דעתו של מומחה כזה או אחר.

הרי כבר שמעתי כאלה שאוהבים שהזמר נשמע כמו משאית. אם זה מה שעושה להם טוב - מי אני שאתווכח ?
יש גם עניין של בעיות שמיעה וכל זה לא מונע מרמקול טוב להיות רמקול טוב.
מסכים לגמרי.

אני חייב להגיד, שזוכתך (כמובן ) לדיעה משלך - אבל אני כן שולל את גישתך.
אודיו טוב -זה אודיו טוב .
ואם רמקול נשמע לך אנלטי וקר מדי - זה לא אומר שלא תוכל לחמם אותו או שהוא רמקול לא טוב.
ואם אתה מעדיף וזו זכותך המלאה להעדיף ואפילו להעריץ תיבות מגנות וחום וזמר כמו לוויתן - זה לא אומר שתשאר כך תמיד וזה בטח לא אומר שזה אודיו טוב והיי פידלטי.
טוב, פה כבר הסקת מסקנות לגבי ש-רק אתה ואלוהים יודעים איך הגעת אליהם, נו, שיהיה 2.

נתקלתי במכייל על (לפי השמועות ) שכייל מערכת 3 ימים -יושב עם הלקוח -מסביר לו -בוא נוריד גבוהים ,בוא נוסיף מיד - אני רק נכנסתי לחדר לקחת שלט(הייתי שם בעניין האקוסטיקה בלבד) הספיקה לי שניה אחת -או סביב 5 - להגיד להם , חמודים שלי -אתה שומעים ומכיילים בפאזה הפוכה.
כמובן ששניהם אמרו - מה יש לך ? בדקנו הכל טוב.
אמרתי להם, לא יודע מה בדקתם - הפאזה הפוכה . למחרת אכן התברר שהפאזה הפוכה -אני שמעתי את זה מידאבל כמובן זה מדיד בדקה עבודה.
אוקיי, מה זה אומר לגבי לגבי ההבנה הטכנית או השמיעתית של אותו "מכייל"?
מה זה אומר בכללי? שזיהית פאזה הפוכה? נו? ואיך זה קשור לדיון?

זה קרה לי גם בתערוכות - גם במינכן .
המון מוצרים היי אנד /אזני זהב /יין /גבינות ומה לא - אנשים מתלהבים - חיכיתיש כולם יצאו ואמרתי למציג שהפאזה הפוכה - הוא אמר שלא יכול להיות ושגם הוא בדק.
ביקשתי ממנו רשות לבדוק מעצמי - הסתכלתי מאחורה ואכן היא הייתה הפוכה.
הוא התנצל והאשים את העובד שלו.

אם מציג בתערוכה הגיד מערכת עם פאזה הפוכה, ליבי איתו, אבל שוב, מה זה קשור לדיון? מה דרך הטענה הזו אתה מנסה לטעון? ש- מי שלא יודע לקרוא מדידות של ציוד יחבר את המערכת שלו פאזה הפוכה או לא ישים לב לזה? למרות, שאתה עצמך אומר, שזיהית את זה ע"פ שמיעה בלבד.. אז או שאני מפספס את הטיעון, או שאתה רק מחזק את הטיעונים שלי, שאפשר להסתפק בהאזנה בלבד , ובעזרתה לזהות כשלים כאלה.

אז לגבי דעות וכו וכו ....תמצא אין סוף ..אבל אודיו טוב ונכון הוא אודיו טוב ונכון.
100 אחוז.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
אני מבטיח לך מנסיון שאילו שהולכים גם על פי מדידות וגם על פי אוזן וגם על פי חדר ומדידות חדר - מחליפים לעיתים רחוקות מאוד,יודעים מה החסרונות במה שהם קנו וגם יודעים מה יתכן שירצו בעתיד .
אני רוצה לחזק את מה שדן כתב,
כידוע לכם התחביב שלי זה למדוד חדרי האזנה, להסביר לבעל החדר מה המדידות אומרות ומה ההזדמנויות לתיקון על סמך מדידות בעזרת טיפול אקוסטי או RC בשיטה שלי.
עד היום, מדדתי כ 20 חדרים. לא נתקלתי בחדר שנישמע טוב ונכון, שהמדידות הראו על בעיה בחדר.
בהחלט נתקלתי בחדרים שלא ישמעו טוב
והמדידה הייתה תקינה.
בדרך כלל זה נבע מחוסר איזון בין בס, מיד וגבוהים ולפעמים בעל החדר אפילו אהב את זה אבל זה סאונד לא נכון לדעתי.
כל חדר שנימדד וזה רובם, שהראה מספר גלים עומדים בתחום בין 20 ל 300 הרץ, לא נישמע טוב הבס היה מרוח ללא אימפקט מהיר. זה כמובן ניתן בקלות לתקן בRC או טיפול אקוסטי ממוקד.
מה יצא לי מהמדידות והתחביב:
1. קיבלתי שיפור במיומנות במדידה ובפרוש תוצאות המדידה.
2. האבחנה של האוזן והמוח שלי איך סאונד נכון נישמע השתפרה ויכול להיות שהשמיעה שהיא פונקציה של אוזן ומוח השתפרה.
3. לאחר שלמדתי כמות של חדרים ומערכות קיבלתי בהחלט קנה מידה טוב למה אפשר להגיע בחדר האזנה אפילו אם הוא קטן בגודל 3X3 מטר
4. זכיתי להכיר אנשים מעניינים
אני כמובן רוצה להודות לדן נגר אתו אני מתייעץ ולומד הרבה מדן המקצוען ובעל הניסיון הרב.
אם מישהו מעוניין במדידה, שיצור איתי קשר בפרטי, אשמח לעשות זאת וכמובן ללא תשלום, אני נהנה מזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
כל העולם -בהחלט בתמונה .
כל העולם מאמץ את זה לא כי הוא מאמין שהעדפה זו תקפה רק בתנאי מעבדה -אלא גם בתנאים רגילים -אחרת לא הייתה טרחה שכזו מצד כל יצרן ברמה/מכייל ברמה /חברות RC/קליפל ציוד מדידה וכו וכו - בסוף -חברות רוצה למכור -ואם יש נוסחא שיודעת לנבא בסבירות גבוהה סאונד מעודף היא תלך על זה - מה שכן -זה דורש הרבה כסף והנדסה -ולא לכולם יש .
...
אתה יכול לטעון .לא השתכנעתי וגם התעשיה לא.
עלה בדעתי שהטיעון שכל היקום ואשתו -- ובנוסף להם גם התעשייה -- חושבים אחרת ממני הוא מופרך לגמרי:

ראשית, לא רק שאתה לא יודע מה אנשים זרים חושבים, ובטח לא "כל העולם", אתה לא *יודע* אפילו את כל מה שאנשים קרובים אליך, שאתה מכיר הכי טוב שאפשר, חושבים *בפנים*, למעט מה שהם אומרים לך, וגם אז זה לא בהכרח נכון.

שנית, אין שום ראיה לכך שמישהו חשב על זה שעלול להיות הבדל בין העדפות במעבדה להעדפות מחוץ לה. רוב האנשים כנראה כמוך, שמקבלים מחקרים at face value.

שלישית, לאנשים בתעשייה אין שום אינטרס לדבר על זה, להיפך. הם מעדיפים שכולם יחשבו שספינורמה מנבאת העדפות מחוץ למעבדה, כדי שכולם יחשבו שאם הם מפתחים בסיוע ספינורמה, או משיגים ספינורמה טובה, כדאי יהיה לכולם לקנות את המוצר שלהם.

רביעית, אי אפשר להבחין מבחוץ בין ההתנהלות של מישהו שחושב שההעדפות במעבדה תקפות רק במעבדה לבין מי שחושב שההעדפות תקפות גם מחוץ למעבדה. לאנשים כדאי להשתמש בספינורמה באותה מידה ובאותה צורה בשני המקרים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
עלה בדעתי שהטיעון שכל היקום ואשתו -- ובנוסף להם גם התעשייה -- חושבים אחרת ממני הוא מופרך לגמרי:

ראשית, לא רק שאתה לא יודע מה אנשים זרים חושבים, ובטח לא "כל העולם", אתה לא *יודע* אפילו את כל מה שאנשים קרובים אליך, שאתה מכיר הכי טוב שאפשר, חושבים *בפנים*, למעט מה שהם אומרים לך, וגם אז זה לא בהכרח נכון.

שנית, אין שום ראיה לכך שמישהו חשב על זה שעלול להיות הבדל בין העדפות במעבדה להעדפות מחוץ לה. רוב האנשים כנראה כמוך, שמקבלים מחקרים at face value.

שלישית, לאנשים בתעשייה אין שום אינטרס לדבר על זה, להיפך. הם מעדיפים שכולם יחשבו שספינורמה מנבאת העדפות מחוץ למעבדה, כדי שכולם יחשבו שאם הם מפתחים בסיוע ספינורמה, או משיגים ספינורמה טובה, כדאי יהיה לכולם לקנות את המוצר שלהם.

רביעית, אי אפשר להבחין מבחוץ בין ההתנהלות של מישהו שחושב שההעדפות במעבדה תקפות רק במעבדה לבין מי שחושב שההעדפות תקפות גם מחוץ למעבדה. לאנשים כדאי להשתמש בספינורמה באותה מידה ובאותה צורה בשני המקרים.
שבת שלום
 
  • Like
Reactions: AK1

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
כנראה שאתה מדבר על מצב ש2 הרמקולים הפוכים, לא יצא לי לשמוע ככה. משער שכל תמונת הסטריאו מגיעה מהצדדים ואין פוקוס,אבל זאת רק השערה ואולי הייתי מפספס (לא עמדתי בניסיון וגם לא שאני מדד כלשהו בנושא)

אבל יצא לי בטעות לחבר רמקול אחד הפוך, הצד ההפוך "ריחף" מהצד בצורה בולטת, ותמונת הסטריאו הפכה להזוייה.
גם בשידור AM ברדיו קל להבחין בתקלה. ממש מוזר מה שאתה מציין
הבתחלה חשבתי אתה מדבר על פאזה הפוכה בחיבור חשמל (מגבר בפאזה הפוכה למקור למשל)
מדבר על רמקול . לא פעם ולא פעמיים ואנשים נחשבים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
מה הבעייה עם להחמיץ? כל שיטה שתנקוט תחמיץ משהו. אם אתה יודע מה אתה מחפש (נגיד דיסטורשן מסוג מסויים) - אז חפש אותו. אם אתה לא יודע - כנראה שתחמיץ אפשרויות בכל מקרה. זה כמו להמנע מלהשתמש בGPS לא מושלם כדי לא להחמיץ משהו שאתה מקווה ליפול עליו באקראי.
ברור שאם לא בודקים את כל האפשרויות ביקום, מחמיצים דברים טובים. אני מתכוון רק למצב שבו אתה פוסל אופציה ששקלת, שנגישה לך, ושהיית עשוי לאהוב, אבל ויתרת על לבדוק אותה רק בגלל מדידות.


לגבי הצמיגים של טול - ברור. לא דיברתי על הspecs הסטנדרטים הדלוחים אלא על פאנל מדידות מודרני מלא.
או, אולי אתה יכול לומר לי לאיזה תחומי ערכים של איזה מדידות מתוך פאנל המדידות המודרני המלא כדאי להתייחס באיזו צורה?

לא אלחץ עליך כפי שהגזמתי עם @Dan-Cinemart ואני מצטער על כך מאוד, אבל מעניין אם יש לך דוגמאות של שמות מדידות, תחומי ערכים שלהן, ומה המסקנות מהן -- מה הם מנבאים, ו/או האם זה דברים שכדאי שיהיה אותם, ו/או לברוח מהם.

נ.ב., מאיזה ערכים של SINAD ומטה (ערכים גדולים יותר של מינוס דיבי) לא יהיה הבדל שמיע בין מכשירים?
 
נערך לאחרונה ב:

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
או, אולי אתה יכול לומר לי לאיזה תחומי ערכים של איזה מדידות מתוך פאנל המדידות המודרני המלא כדאי להתייחס באיזו צורה?
בהנחה שהכוונה ב"פנל מדידות" היא לגרפים שמספק REW בסיום המדידה אילו הם הערכים שאני מעוניין:
1. האם ישנם גלים עומדים: פיקים בתחום 20-300 הרץ שהעוצמה שלהם גדולה ב 5 דיבי מעל הממוצע וזמן דעיכה גדול מ 300 מילי שזה ניתן לראות בקלות בגרף WATERFALL
2. גרף SPL אמור להיות חלק ומאוזן מ 20-1500 הרץ ומעל בנפילה (ROLLOFF) של 3 DB לאוקטבה או על פי טעם המשתמש אם הוא מעוניין ביותר גבוהים בגלל ירידה בשמיעה שלו.
3. עיוותים הרמוניים מתחת ל 1% ב 20-20000 הרץ. בגרף עוותים
4. גרף IMPULSE צריך להיות ללא ספייקים נוספים מעבר לראשי ובעוצמה שלו ודעיכה לרמת הרעש תוך לא יותר מ 150 מילי שניה
שבת שלום,
איסי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
בהנחה שהכוונה ב"פנל מדידות" היא לגרפים שמספק REW בסיום המדידה אילו הם הערכים שאני מעוניין:
1. האם ישנם גלים עומדים: פיקים בתחום 20-300 הרץ שהעוצמה שלהם גדולה ב 5 דיבי מעל הממוצע וזמן דעיכה גדול מ 300 מילי שזה ניתן לראות בקלות בגרף WATERFALL
2. גרף SPL אמור להיות חלק ומאוזן מ 20-1500 הרץ ומעל בנפילה (ROLLOFF) של 3 DB לאוקטבה או על פי טעם המשתמש אם הוא מעוניין ביותר גבוהים בגלל ירידה בשמיעה שלו.
3. עיוותים הרמוניים מתחת ל 1% ב 20-20000 הרץ. בגרף עוותים
4. גרף IMPULSE צריך להיות ללא ספייקים נוספים מעבר לראשי ובעוצמה שלו ודעיכה לרמת הרעש תוך לא יותר מ 150 מילי שניה
שבת שלום,
איסי
לא, הכוונה לא למדידות חדרים אלא למדידות ציוד. כמו למשל בדוגמה האקראית הראשונה שנתקלתי בה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
לא אמרתי שהם לא טובים ,אל תתבלבל, אמרתי שאני לא אוהב. לגבי הכישורים שלך להבין מה לא אהבתי ואיך לתקן את זה כדי שאוהב. אין לי כ"כ מה להגיד. שיהיה.
לא כל כך מסובך להבין מה לא אהבת בדדמים הספציפים שציינת .
בהחלט יכול להיות שאני אוהב רמקולים "לא טובים" לפי דעתו של מומחה כזה או אחר.
וזה בסדר.זכותך
מסכים לגמרי.
אז אתה מסכים שיש אודיו אובסולוטי טוב או לא (לא אמרתי שתאהב אותו ) - אני רק אומר במצב כזה יש עם מה לעבוד ולקבל את כל העולמות.
טוב, פה כבר הסקת מסקנות לגבי ש-רק אתה ואלוהים יודעים איך הגעת אליהם, נו, שיהיה 2.
זה לא היה מכוון אליך אישית. תקרא לזה פלוני .תקליל -לא תוקף אותך.
אוקיי, מה זה אומר לגבי לגבי ההבנה הטכנית או השמיעתית של אותו "מכייל"?
מה זה אומר בכללי? שזיהית פאזה הפוכה? נו? ואיך זה קשור לדיון?
זה אומר שאוזן ודעות - הם נחמדות ממש אבל לא מדד אובסולטי שאפשר לדבר עליו בשפה משותפת ולהפיק תועלת שיתופית, אלא אם יש היכרות מעמיקה עם מי שאמר משהו ואתה מסכין איתו לרוב או לא מסכים לרוב. לי יש חבר לדוגמא שאם הוא יאהב משהו סביר להניח שאני אוהב את זה וחבר אחר שאם הוא יאהב משהו -סביר להניח שאני לא אוהב .זה לא קשור לרמקול ספציפי אלא יותר לטיונינג.
כל יום תמצא מישהו שיגיש - ואוו איזה יופי של פירוט ולצידו השני שיגיד זה כל כך חופר . לא רוצה יותר .
השיחות פה מדברות במושגים האלה - וכשאין מכנה ברור משותף - מה התועלת שלהן ?
אם מציג בתערוכה הגיד מערכת עם פאזה הפוכה, ליבי איתו, אבל שוב, מה זה קשור לדיון? מה דרך הטענה הזו אתה מנסה לטעון? ש- מי שלא יודע לקרוא מדידות של ציוד יחבר את המערכת שלו פאזה הפוכה או לא ישים לב לזה? למרות, שאתה עצמך אומר, שזיהית את זה ע"פ שמיעה בלבד.. אז או שאני מפספס את הטיעון, או שאתה רק מחזק את הטיעונים שלי, שאפשר להסתפק בהאזנה בלבד , ובעזרתה לזהות כשלים כאלה.
ראה לעיל ובנוסף אם אדם רגיל לשמוע בפאזה הפוכה או זמר כמו משאית שמתנגשת בקיר - זה מגניב אבל זה לא אודיו טוב .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אני רוצה לחזק את מה שדן כתב,
כידוע לכם התחביב שלי זה למדוד חדרי האזנה, להסביר לבעל החדר מה המדידות אומרות ומה ההזדמנויות לתיקון על סמך מדידות בעזרת טיפול אקוסטי או RC בשיטה שלי.
עד היום, מדדתי כ 20 חדרים. לא נתקלתי בחדר שנישמע טוב ונכון, שהמדידות הראו על בעיה בחדר.
בהחלט נתקלתי בחדרים שלא ישמעו טוב
והמדידה הייתה תקינה.
בדרך כלל זה נבע מחוסר איזון בין בס, מיד וגבוהים ולפעמים בעל החדר אפילו אהב את זה אבל זה סאונד לא נכון לדעתי.
כל חדר שנימדד וזה רובם, שהראה מספר גלים עומדים בתחום בין 20 ל 300 הרץ, לא נישמע טוב הבס היה מרוח ללא אימפקט מהיר. זה כמובן ניתן בקלות לתקן בRC או טיפול אקוסטי ממוקד.
מה יצא לי מהמדידות והתחביב:
1. קיבלתי שיפור במיומנות במדידה ובפרוש תוצאות המדידה.
2. האבחנה של האוזן והמוח שלי איך סאונד נכון נישמע השתפרה ויכול להיות שהשמיעה שהיא פונקציה של אוזן ומוח השתפרה.
3. לאחר שלמדתי כמות של חדרים ומערכות קיבלתי בהחלט קנה מידה טוב למה אפשר להגיע בחדר האזנה אפילו אם הוא קטן בגודל 3X3 מטר
4. זכיתי להכיר אנשים מעניינים
אני כמובן רוצה להודות לדן נגר אתו אני מתייעץ ולומד הרבה מדן המקצוען ובעל הניסיון הרב.
אם מישהו מעוניין במדידה, שיצור איתי קשר בפרטי, אשמח לעשות זאת וכמובן ללא תשלום, אני נהנה מזה.
תענוג לקרוא.

שאלה קטנה : נתקלת בחדר שנשמע לא טוב והמדידה הייתה תקינה ?
אם יש כזה - שלח לי MDAT.

אתה תראה שאם הזמן אתה תדע איך הגרף יראה עוד לפני שתמודד בהנחה שתשמע ואתה גם תדע איך זה נשמע לפי הגרף .
אתה גם תראה שרוב האנשים אוהבים דברים דומים -לפעמים הם מסברים את זה במילים אחרות -אבל אתה תבין את הכוונה .
אשמח לעזור לך ככל שיהיה לי זמן פנוי .
שבת שלום
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
לא, הכוונה לא למדידות חדרים אלא למדידות ציוד. כמו למשל בדוגמה האקראית הראשונה שנתקלתי בה
מדידת ציוד ניתנת לביצוע ב REW כאשר הציוד מחובר ב LOOP BACK כלומר מוצא האות של הציוד מוזן חזרה למחשב דרך A/D של כרטיס הקול.
אני בודק בשיטה זאת כרטיסי קול.
SPL צריך להיות FLAT בכול התחום עם נפילה בגבוהים לא יותר מ 1/2 DB
IMPULSE פיק יחיד עם RINGING אפסי כמעט לפני ואחרי הפולס.
עיוותים מתחת לרמת הרעש
דעיכה פחות ממילי שניה.
לגבי הדרוג שצרפת אני לא יודע איך להתייחס לזה זה בתחום של משווקים
איסי
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
585
נקודות
93
או, אולי אתה יכול לומר לי לאיזה תחומי ערכים של איזה מדידות מתוך פאנל המדידות המודרני המלא כדאי להתייחס באיזו צורה?

לא אלחץ עליך כפי שהגזמתי עם @Dan-Cinemart ואני מצטער על כך מאוד, אבל מעניין אם יש לך דוגמאות של שמות מדידות, תחומי ערכים שלהן, ומה המסקנות מהן -- מה הם מנבאים, ו/או האם זה דברים שכדאי שיהיה אותם, ו/או לברוח מהם.

נ.ב., מאיזה ערכים של SINAD ומטה (ערכים גדולים יותר של מינוס דיבי) לא יהיה הבדל שמיע בין מכשירים?
אני מקווה בעתיד הלא רחוק מדי להעלות משהו מסודר כדי לפחות לתת מושג כללי. בשרשור יעודי, לא בשרשור ה"תוכיח שאין לך אחות". אולי יצא לי משהו מועיל (עם קצת השגחה מדן) ולא מרתיע מדי. אנסה.

מעבר למושג כללי - זה כרוך בטיפה קריאה חופשית ויש הרבה חומרים על הרשת - דידקטים, מסודרים ומדוייקים מיכולותי...
אני ממליץ בחום לחפש ולקרוא, באמת שאין צורך לחכות שאזיז הת₪ת..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
אני מקווה בעתיד הלא רחוק מדי להעלות משהו מסודר כדי לפחות לתת מושג כללי. בשרשור יעודי, לא בשרשור ה"תוכיח שאין לך אחות". אולי יצא לי משהו מועיל (עם קצת השגחה מדן) ולא מרתיע מדי. אנסה.
אשמח. מה גם שלא מדובר ב"תוכיח שאין לך אחות" אלא זה באמת ובכנות מעניין אותי.


מעבר למושג כללי - זה כרוך בטיפה קריאה חופשית ויש הרבה חומרים על הרשת - דידקטים, מסודרים ומדוייקים מיכולותי...
אני ממליץ בחום לחפש ולקרוא, באמת שאין צורך לחכות שאזיז הת₪ת..
הבעיה היא שיש כמות אסטרונומית של חומרים כתובים וסרטונים, אבל שיש בעיה לדעת איך לחפש כדי להתמקד על מה שרלוונטי.

במעט שהסתכלתי וצפיתי, לא היו דברים ממוקדים על תחומי ערכים של מדידות, ומה המסקנות מהן -- מה הם מנבאים, ו/או האם זה דברים שכדאי שיהיה אותם, ו/או לברוח מהם. אני לא יודע איך לחפש אותם.

=========

נ.ב., @RB68 ו- @Dan-Cinemart -- מאיזה ערכים של SINAD ומטה (ערכים של מינוס דיבי ומעלה) לא יהיה הבדל שמיע בין מכשירים?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
מדידת ציוד ניתנת לביצוע ב REW כאשר הציוד מחובר ב LOOP BACK כלומר מוצא האות של הציוד מוזן חזרה למחשב דרך A/D של כרטיס הקול.
אני בודק בשיטה זאת כרטיסי קול.
SPL צריך להיות FLAT בכול התחום עם נפילה בגבוהים לא יותר מ 1/2 DB
IMPULSE פיק יחיד עם RINGING אפסי כמעט לפני ואחרי הפולס.
עיוותים מתחת לרמת הרעש
דעיכה פחות ממילי שניה.
לגבי הדרוג שצרפת אני לא יודע איך להתייחס לזה זה בתחום של משווקים
איסי
אפשר לעשות את זה, אבל זה בתיווך החדר, המיקרופון, ה-A/D ורעשים סביבתיים, ולא מתחרה בדיוק של מדידות מעבדה.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
אפשר לעשות את זה, אבל זה בתיווך החדר, המיקרופון, ה-A/D ורעשים סביבתיים, ולא מתחרה בדיוק של מדידות מעבדה.
במדידה ב LOOPBACK אין חדר ואין מיקרופון.
המוצא של הסיגנל האלקטרוני בין אם זה המגבר, בין אם זה מוצא הדאק מוזן חזרה למחשב ו REW ממתייחס לזאת בהתאם, כלומר הבדיקה היא רק לשרשרת האלקטרוניקה בלבד. (כרטיס קול, דאק, מגבר וכבילה.)
יתרון המעבדה הוא בעיקר בציוד מדידה יקר עם S/N בעל יחס אות לרעש גבוה כלומר ציוד המדידה לא מוסיף רעש משלו.
אם אתה מעוניין אני יכול לשלוח לך קובץ מדידה MDAT REW של כרטיס קול איכותי בו התוצאה של המדידה קרובה לגבול התאורטי שאני מדדתי
שבת שלום,
איסי
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
242
מעורבות
89
נקודות
28
לא כל כך מסובך להבין מה לא אהבת בדדמים הספציפים שציינת .
מאה אחוז.

אז אתה מסכים שיש אודיו אובסולוטי טוב או לא (לא אמרתי שתאהב אותו ) - אני רק אומר במצב כזה יש עם מה לעבוד ולקבל את כל העולמות.

זה לא היה מכוון אליך אישית. תקרא לזה פלוני .תקליל -לא תוקף אותך.
יש אודיו טוב ונכון, אבסולוטי זו מילה גדולה מידי בתחביב הזה.
הכל בסדר, לא הרגשתי שאתה תוקף אותי...

זה אומר שאוזן ודעות - הם נחמדות ממש אבל לא מדד אובסולטי שאפשר לדבר עליו בשפה משותפת ולהפיק תועלת שיתופית, אלא אם יש היכרות מעמיקה עם מי שאמר משהו ואתה מסכין איתו לרוב או לא מסכים לרוב. לי יש חבר לדוגמא שאם הוא יאהב משהו סביר להניח שאני אוהב את זה וחבר אחר שאם הוא יאהב משהו -סביר להניח שאני לא אוהב .זה לא קשור לרמקול ספציפי אלא יותר לטיונינג.
כל יום תמצא מישהו שיגיש - ואוו איזה יופי של פירוט ולצידו השני שיגיד זה כל כך חופר . לא רוצה יותר .
השיחות פה מדברות במושגים האלה - וכשאין מכנה ברור משותף - מה התועלת שלהן ?

ראה לעיל ובנוסף אם אדם רגיל לשמוע בפאזה הפוכה או זמר כמו משאית שמתנגשת בקיר - זה מגניב אבל זה לא אודיו טוב .

עם כל הכבוד לכלי המדידה, ויש כבוד, הם לא יכולים לספר הרבה על החוויה שאני אחווה כשאשב ואלחץ פליי. ואם זה עושה טוב למישהו ההתעסקות עם העניין, אחלה בחלה. הכל עניין של מה שעושה לך טוב.

אכן, אוזן זה באמת נחמד, ואם היתה אחת ל"חוקר" שאתה מתבסס עליו, הוא היה שומע שיש הבדל בין כבלי רמקול.

ככל שהדיון מתקדם, אני מרגיש שניסיתי להסביר עמדתי אבל ללא הצלחה, לדעתי אתה פשוט לא מבין על מה אני מדבר.

הבעיה היא לא בהבנה שלך, אלא בהסברים שלי, באמת שקשה לי להסביר את עצמי.

חושב שמיצינו.

דעת שנינו הוצגה ואנחנו קצת חוזרים על עצמינו.

מודה לך על דיון מכבד ונעים!

שבת שלום, ושתעבור בשלום על כולנו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,867
מעורבות
2,907
נקודות
113
במדידה ב LOOPBACK אין חדר ואין מיקרופון.
המוצא של הסיגנל האלקטרוני בין אם זה המגבר, בין אם זה מוצא הדאק מוזן חזרה למחשב ו REW ממתייחס לזאת בהתאם, כלומר הבדיקה היא רק לשרשרת האלקטרוניקה בלבד. (כרטיס קול, דאק, מגבר וכבילה.)
יתרון המעבדה הוא בעיקר בציוד מדידה יקר עם S/N בעל יחס אות לרעש גבוה כלומר ציוד המדידה לא מוסיף רעש משלו.
אם אתה מעוניין אני יכול לשלוח לך קובץ מדידה MDAT REW של כרטיס קול איכותי בו התוצאה של המדידה קרובה לגבול התאורטי שאני מדדתי
שבת שלום,
איסי
כן, תודה, אנא שלח
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
234
נקודות
43
תענוג לקרוא.

שאלה קטנה : נתקלת בחדר שנשמע לא טוב והמדידה הייתה תקינה ?
אם יש כזה - שלח לי MDAT.

אתה תראה שאם הזמן אתה תדע איך הגרף יראה עוד לפני שתמודד בהנחה שתשמע ואתה גם תדע איך זה נשמע לפי הגרף .
היי דן, בוקר טוב,
לפני שאני מודד אני משמיע את תחילת סימפוניה שלישית של מהלר בביצוע פסטיבל לוצרן עם קלדיו אבאדו, ניתן למצא גם ה YOUTUBE אני משתמש ב RIP BLURAY אוריגינלי
.כבר מהמצילות והאימפקט של תוף סימפוני גדול אני יכול לדעת איך תראה המדידה ומה לצפות בעיקר בזמן דעיכה של תדרים נמוכים.
בפרק השלישי יש ווקאלי של זמרת ומקהלת ילדים שנותנת הערכה שלי למידת הצורמנות של השילוב של חדר ומערכת.
אין מצב שחדר שנימדד טוב, SPL FLAT וללא גלים עומדים ישמע טוב לטעמי ללא כיול נוסף ב RC
גם חדר שנימדד טוב, עדיין צריך לעשות כיול נוסף על סמך הקלטות נבחרות, ב RC כדי שהאיזון בין גבוהים מיד ובס יהיה לטעמי.
השלב האחרון זה כיול על פי טעמו של בעל החדר. אם לדוגמה כל מה שהוא שומע זה ג'אז ומאוד חשוב לו לשמוע חזק את המצילות של מערכת התופים, כוון כך את הRC. ברור שבכיול כזה עם גבוהים בולטים אם תשמע לדוגמה מהקהלה קלסית עם זמרת סופרן וזמר טנור הם ישמעו צורמניים.
אבל השאיפה היא שבעל החדר יהיה מרוצה ולכן אני מכייל לטעמו.
שורה תחתונה, כל מדידה תקינה שאשלח לך לפני כיול סופי עם הקלטות נבחרות בהגדרה שלי לא נישמע טוב לטעמי, בו אני שואף להיות כמה שאפשר לאולם קונצרטים שבו כלים אקוסטיים נשמעים טיבעי, ללא הגברה. מאחר וניגנתי בעברי בתזמורת ואני הולך לקונצרטים קלסיים אני מכיר היטב כיצד הם אמורים להשמעה.
אבל השאיפה היא שבעל החדר יהיה מרוצה ולכן אני מכייל לטעמו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור