WiiM Ultra המכשיר שעושה מהפכה בעולם האודיו


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אז מה? איך זה קשור למה שכתבתי?


אני מבין שלא להסכים עם הפרשנות שלך למחקר שקול לגמרי ללומר שאין שמש.

על המחקר, תוצאותיו, והשימושיות שלו בכל העולם ואשתו, אין לי שום ויכוח, אבל אתה מנסה לעקם את זה לשם. אני לא שם.
יש טעם לחזור על זה רק אם רוצים לעקם את מה שאמרתי. אחרת זה לא שייך לכלום.



אמרת רק לגבי ענייני הלייק, לא אמרת כלום לגבי הטיעון החדש.
אמרתי עשרות פעמים על כל טענה שלך ...
ואם לא הבנת מה קשור העניין של הרמקולים הלא טובים -אין לי יכולת להסביר .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
זו הפואנטה עמיר אולי החשובה ביותר פה.
ברמקולים זה קורה המון .ממש המון - ה 20 אחוז.
כבר כתבתי הרבה פעמים שכדאי להסתכל ב-specs רק כדי לוודא שאין קטסטרופות, אבל הפואנטה היא שלא לבחור על פי ערכים שאין מתאם ביניהם לבין מה ששומעים, או שהמתאם הפוך.

חוצמזה, מעניין אם יצרן שהרמקול שלו מעוות 20% יכתוב את זה ב-specs sheet
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אמרתי עשרות פעמים על כל טענה שלך ...
ואם לא הבנת מה קשור העניין של הרמקולים הלא טובים -אין לי יכולת להסביר .
לא ראיתי התייחסות לסיבות שבגללן מה ששמיע במעבדה לא שמיע מחוץ למעבדה, ולמה זה (ונימוקים נוספים בדרך) אומר שמה שנמדד במעבדה אינו מודד את ההעדפות האישיות שמחוץ למעבדה
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
מסכים לגמרי .גם אני.
אבל ברוב המקרים - זה עניין של אינטרקציה של רמקול-מאזין-חדר ולא תכונה מופלאה ברמקול .
לפחות מקרים שאני שנתקלתי בזה, זה לא היה תלוי רמקול חדר , זה פשוט היה הרמקול, איך אני יודע? כשאתה שומע את אותו הרמקול בחדרים שונים עם ציוד שונה ויש תופעה שחוזרת על עצמה... אז זה כנראה הרמקול, שאגב, במדדים, יכול להיות סבבה לגמרי, לא כי אני בדקתי מדדים אלא מה שאנשים טכניים אמרו על אותם רמקולים.


ועדיין מסכים שיש ניואנסים כאלה לא מדידים אבל קלים להבנה - לדוגמא גובה במה - שהוא נגזרת של גובה הטוייטר ופיזור של הרמקול.
גובה באמת קל להבנה, בגלל זה לא דיברתי על מונח כזה, כי הוא לרוב יוסכם, ז"א שכמה מאזינים ישבו לשמעו אותו סט, אם הבמה ברצפה, כולם ישימו לב לזה ללא יוצא מן הכלל (בהנחה של מאזין מעט מיומן ומבין מה זה "במה")
אבל "סאונד איתך בחדר" יש כאלה, שלא מבינים על מה אני מדבר, וזה לא שהם חסרי נסיון או משהו, הם פשוט לא מבינים מה אני מדבר, עכשיו לך תסביר - אין אפשרות... מה תלמד אותו ? איזה גרף שהוא יקרא, ילמד אדם שבתפיסה החושית שלו, לא תופס מה זה "סאונד איתך בחדר"?
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
לפחות מקרים שאני שנתקלתי בזה, זה לא היה תלוי רמקול חדר , זה פשוט היה הרמקול, איך אני יודע? כשאתה שומע את אותו הרמקול בחדרים שונים עם ציוד שונה ויש תופעה שחוזרת על עצמה... אז זה כנראה הרמקול, שאגב, במדדים, יכול להיות סבבה לגמרי, לא כי אני בדקתי מדדים אלא מה שאנשים טכניים אמרו על אותם רמקולים.



גובה באמת קל להבנה, בגלל זה לא דיברתי על מונח כזה, כי הוא לרוב יוסכם, ז"א שכמה מאזינים ישבו לשמעו אותו סט, אם הבמה ברצפה, כולם ישימו לב לזה ללא יוצא מן הכלל (בהנחה של מאזין מעט מיומן ומבין מה זה "במה")
אבל "סאונד איתך בחדר" יש כאלה, שלא מבינים על מה אני מדבר, וזה לא שהם חסרי נסיון או משהו, הם פשוט לא מבינים מה אני מדבר, עכשיו לך תסביר - אין אפשרות... מה תלמד אותו ? איזה גרף שהוא יקרא, ילמד אדם שבתפיסה החושית שלו, לא תופס מה זה "סאונד איתך בחדר"?
אז מה זה "סאונד אתך בחדר"?
ז'תומרת, יש לי איזו תזה למה אתה יכול להתכוון אבל זה בגדר ניחוש.

האם זה משהו שניתן לתאר מילולית בלבד? (ומה אשמים הגרפים )
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
אז מה זה "סאונד אתך בחדר"?
ז'תומרת, יש לי איזו תזה למה אתה יכול להתכוון אבל זה בגדר ניחוש.

האם זה משהו שניתן לתאר מילולית בלבד? (ומה אשמים הגרפים )
הי RB68,

התגובה שלך מחדדת בדיוק את הנקודה שלי.
הגרפים לא אשמים בכלום... קראת עד עכשיו את כל הדיון ביני ובין דן? (אני לא יודע אם אתה ציני או לא)
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אין בעיה עם תקציר, השאלה היא אם הוא באמת מועיל. בונים את הציוד איך שבונים אותו, בהסתמכות על מה שעובד מבחינתם, אבל כשבאין לבחור רמקול, ומתייחסים ברצינות להבדלים בתוצאות בדיקות שאין להם משמעות בשמיעה, עלולים להחמיץ את האופציות הטובות יותר בהאזנה בגלל זה. שוב אותה דוגמה: THD מתחת ל-1% לא שמיע בהאזנה אפילו בסינוס, אז מי שיסנן ציוד עם 0.8% ויבחר בציוד עם 0.4% בגלל שהוא יותר "טוב" ב-THD, ייתכן שהוא עושה טעות. עדיף שיקשיב. ברור שאם ה-THD הוא 20%, יש בעיה, אבל זה לא מצב שקורה הרבה.

ראה בנאום של Toole, שאומר ב-1:07:15 שאפילו על צמיג יש יותר אינפורמציה שימושית ואמינה מאשר ב-published specs של רמקול, אפילו מקצועי, ואין בהם שןם דבר שימושי



אבל לא לכולנו, אפילו כאן.
מה הבעייה עם להחמיץ? כל שיטה שתנקוט תחמיץ משהו. אם אתה יודע מה אתה מחפש (נגיד דיסטורשן מסוג מסויים) - אז חפש אותו. אם אתה לא יודע - כנראה שתחמיץ אפשרויות בכל מקרה. זה כמו להמנע מלהשתמש בGPS לא מושלם כדי לא להחמיץ משהו שאתה מקווה ליפול עליו באקראי.

לגבי הצמיגים של טול - ברור. לא דיברתי על הspecs הסטנדרטים הדלוחים אלא על פאנל מדידות מודרני מלא.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
הי RB68,

התגובה שלך מחדדת בדיוק את הנקודה שלי.
הגרפים לא אשמים בכלום... קראת עד עכשיו את כל הדיון ביני ובין דן? (אני לא יודע אם אתה ציני או לא)
הי אהרון
לא הייתי ציני, רק סקרן. בכל אופן, קראתי את הדיון בינך לבין דן. אין לי ויכוח עם זה שיש ניואנסים שירוצו עם הרמקול. אני אפילו יכול להכניס אחד או שנים כאלה בכוונה לתוך תכנון diy סופר בסיסי ושבלוני. יותר קל להכניס ניואנסים גרועים מאשר טובים אבל זה כבר סיפור אחר .בוודאי שיש תכונות שתשארנה קונסיסטנטיות דרך כלל מצבי ההשמעה..
רועי
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
הי אהרון
לא הייתי ציני, רק סקרן. בכל אופן, קראתי את הדיון בינך לבין דן. אין לי ויכוח עם זה שיש ניואנסים שירוצו עם הרמקול. אני אפילו יכול להכניס אחד או שנים כאלה בכוונה לתוך תכנון diy סופר בסיסי ושבלוני. יותר קל להכניס ניואנסים גרועים מאשר טובים אבל זה כבר סיפור אחר .בוודאי שיש תכונות שתשארנה קונסיסטנטיות דרך כלל מצבי ההשמעה..
רועי
היי שוב רועי,
קודם תרשה לי להתנצל, לא יודע למה חשבתי שהגבת בחצי ציניות... ועניתי קצת בחוסר סבלנות ובהאשמת שווא..התנצלות כנה
פשוט ממש פוסט לפני בדיוק על זה כתבבתי, שלא ניתן לתת לכל תחושה הסבר שיוסכם על כולם, ויש כאלה שבאמת לא ידעו על מה אני מדבר, למרות שאם תשים לב, דן הבין למה התכוונתי.
אגב זה לא בא להגיד על אף אחד שום דבר לחיוב או לשלילה.
פשוט מה שניסיתי להסביר שיש דברים שלא ניתנים לחיזוי , וזה מבלי להמעיט בערכם של מדדים כלשהם.
ועכשיו בכל זאת, לשאלתך, מה זה סאונד איתך בחדר? קשה מאוד להסביר, אבל קח לדוגמא מכה על סנר, יש מערכות שישחזרו לך מכה ממש מדוייקת עם טימבר נכון, מאוזנת מבחינת תדרים ובעלת גודל משקל נהדר.. נשמע מושלם? בשבילי לא, ז"א , שעדיין ולמרות כל התיאורים שנתתי, יכולה להתלוות התחושה שיש משהו שמפריד בינך לבין הצליל, והסנר הזה , לא נמצא בחדר.
כן, לא יצא מוצלח... אבל זו גם הנקודה , לא הכל ניתן להסבר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא חושב שהוא ציני.
אתה צריך להבין מה אני אומר קצת יותר לעומק, הפוסט הזה עמוס בדברים שכנראה מסיחים מהעיקר:

מה שאני טוען הוא שמדידות טובות הם תנאי התחלתי לסינון רמקולים. לא בוחר רק לפי זה .
הם יסננו את מה שגרוע בבסיס שלו ומוסכם כמדיד -זה הכל.

לגבי ה YOU ARE THERE EXPERINCE שאתה מחפש זה תלוי בכל כך הרבה דברים וכשתבחר רמקול טוב הגורם המגביל ביותר לזה יהיה החדר וההקלטה .
הקלטה רעה במערכת טובה חייבת להישמע רע.

מה שאתה מדבר עליו סוג של הולגרפיה וחוסר קופסתיות, במה מצויינת עם סנטר מאוד חזק ועומק .
תוסיף לזה דינאמיקה ומיקרו דינאמיקה ותחושת ה effortless המשכרת …
וכל עוד האיזון הטונאלי נכון ולא מציק לך - אתה תקבל את זה .

קל מאוד לקבל את זה בשופר למשל אבל זה רק אחרי שהוא עובר את המבחן של ״ שום דבר לא מציק בטונאלי ״ - שמעט שופרים מצליחים לעשות .
אני חסיד של ממש של מנחה תדר או שופר(שהוא גם מנחה תדר) ואני לא חושב שאפשר לקבל את הכל בלי זה … לפחות לא נתקלתי או יותר נכון נתקלתי בבודדים - ממש אחד שניים, להוציא ריבונים גדולים .
אתה צריך טוויטר מאוד חזק כדי לקבל את זה ויש בודדים ממש כאלה - שוב אחד שניים .. גם הם מוגבלים בעוצמות מאוד גבוהות … כי בסוף אתה צריך להזיז הרבה אוויר ואין דרך להתחמק מזה - שופר/מנחה תדר או ריבון גדול או מספר דרייברים גדול - כן עושה את זה אם זה מתוכנן ממש נכון, גם להם יש אתגרים אחרים .

ושוב אני חוזר לנקודה ברמקולים שיש להם גם וגם - גם איזון טונאלי נכון ופיזור נשלט (מדיד) גם טווח דינמי גדול ( מדיד ) גם רזוננס נמוך ( מדיד ) הגורם היחידי שיגביל אותך הוא החדר וההקלטה .

* כמובן שאני לא מדבר כרגע על מקור והגברה וכו - אבל גם להם יש חלק בזה - זניח יותר כל עוד אף אחד מהם לא קטסטרופה .
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
היי שוב רועי,
קודם תרשה לי להתנצל, לא יודע למה חשבתי שהגבת בחצי ציניות... ועניתי קצת בחוסר סבלנות ובהאשמת שווא..התנצלות כנה
פשוט ממש פוסט לפני בדיוק על זה כתבבתי, שלא ניתן לתת לכל תחושה הסבר שיוסכם על כולם, ויש כאלה שבאמת לא ידעו על מה אני מדבר, למרות שאם תשים לב, דן הבין למה התכוונתי.
אגב זה לא בא להגיד על אף אחד שום דבר לחיוב או לשלילה.
פשוט מה שניסיתי להסביר שיש דברים שלא ניתנים לחיזוי , וזה מבלי להמעיט בערכם של מדדים כלשהם.
ועכשיו בכל זאת, לשאלתך, מה זה סאונד איתך בחדר? קשה מאוד להסביר, אבל קח לדוגמא מכה על סנר, יש מערכות שישחזרו לך מכה ממש מדוייקת עם טימבר נכון, מאוזנת מבחינת תדרים ובעלת גודל משקל נהדר.. נשמע מושלם? בשבילי לא, ז"א , שעדיין ולמרות כל התיאורים שנתתי, יכולה להתלוות התחושה שיש משהו שמפריד בינך לבין הצליל, והסנר הזה , לא נמצא בחדר.
כן, לא יצא מוצלח... אבל זו גם הנקודה , לא הכל ניתן להסבר.
הכל טוב
לא חושב שהוא ציני.
אתה צריך להבין מה אני אומר קצת יותר לעומק, הפוסט הזה עמוס בדברים שכנראה מסיחים מהעיקר:

מה שאני טוען הוא שמדידות טובות הם תנאי התחלתי לסינון רמקולים. לא בוחר רק לפי זה .
הם יסננו את מה שגרוע בבסיס שלו ומוסכם כמדיד -זה הכל.

לגבי ה YOU ARE THERE EXPERINCE שאתה מחפש זה תלוי בכל כך הרבה דברים וכשתבחר רמקול טוב הגורם המגביל ביותר לזה יהיה החדר וההקלטה .
הקלטה רעה במערכת טובה חייבת להישמע רע.

מה שאתה מדבר עליו סוג של הולגרפיה וחוסר קופסתיות, במה מצויינת עם סנטר מאוד חזק ועומק .
תוסיף לזה דינאמיקה ומיקרו דינאמיקה ותחושת ה effortless המשכרת …
וכל עוד האיזון הטונאלי נכון ולא מציק לך - אתה תקבל את זה .

קל מאוד לקבל את זה בשופר למשל אבל זה רק אחרי שהוא עובר את המבחן של ״ שום דבר לא מציק בטונאלי ״ - שמעט שופרים מצליחים לעשות .
אני חסיד של ממש של מנחה תדר או שופר(שהוא גם מנחה תדר) ואני לא חושב שאפשר לקבל את הכל בלי זה … לפחות לא נתקלתי או יותר נכון נתקלתי בבודדים - ממש אחד שניים, להוציא ריבונים גדולים .
אתה צריך טוויטר מאוד חזק כדי לקבל את זה ויש בודדים ממש כאלה - שוב אחד שניים .. גם הם מוגבלים בעוצמות מאוד גבוהות … כי בסוף אתה צריך להזיז הרבה אוויר ואין דרך להתחמק מזה - שופר/מנחה תדר או ריבון גדול או מספר דרייברים גדול - כן עושה את זה אם זה מתוכנן ממש נכון, גם להם יש אתגרים אחרים .

ושוב אני חוזר לנקודה ברמקולים שיש להם גם וגם - גם איזון טונאלי נכון ופיזור נשלט (מדיד) גם טווח דינמי גדול ( מדיד ) גם רזוננס נמוך ( מדיד ) הגורם היחידי שיגביל אותך הוא החדר וההקלטה .

* כמובן שאני לא מדבר כרגע על מקור והגברה וכו - אבל גם להם יש חלק בזה - זניח יותר כל עוד אף אחד מהם לא קטסטרופה .

גם אני מיקמתי את זה אינטואיטיבית סביב חוסר קופסתיות (+ ביצועים טובים בכל היבט אחר)...

לגבי מה ש"בלתי ניתן לחיזוי" - אני בדעה שאם לומדים לעבוד עם הבסיס של המדידות, יכול להיות ממש כיף לנסות להבין מה אנחנו מחפשים ואולי כן לחזות את "הבלתי ניתן לחיזוי ". ואם לא הצלחנו - אף אחד לא לקח לך את האוזנים :)
רועי
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הכל טוב


גם אני מיקמתי את זה אינטואיטיבית סביב חוסר קופסתיות (+ ביצועים טובים בכל היבט אחר)...

לגבי מה ש"בלתי ניתן לחיזוי" - אני בדעה שאם לומדים לעבוד עם הבסיס של המדידות, יכול להיות ממש כיף לנסות להבין מה אנחנו מחפשים ואולי כן לחזות את "הבלתי ניתן לחיזוי ". ואם לא הצלחנו - אף אחד לא לקח לך את האוזנים :)
רועי
מסכים ממש.
מעבר לזה - הרוב ניתן לחיזוי.
וכשאתה מקבל סט מדידות מלא + מנסה בשטח - אתה מבין כמה עוצמה יש בסט מלא .
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
הכל טוב


גם אני מיקמתי את זה אינטואיטיבית סביב חוסר קופסתיות (+ ביצועים טובים בכל היבט אחר)...

לגבי מה ש"בלתי ניתן לחיזוי" - אני בדעה שאם לומדים לעבוד עם הבסיס של המדידות, יכול להיות ממש כיף לנסות להבין מה אנחנו מחפשים ואולי כן לחזות את "הבלתי ניתן לחיזוי ". ואם לא הצלחנו - אף אחד לא לקח לך את האוזנים :)
רועי
אמממ.. כן ולא, כי לא מדובר רק בביצועים, ויש רמקולים שהם תיבות, ואפילו לא תיבות "מתות" שנותנים את התחושה.
כמו בכל דבר, גם פה יש ספקטרום, וכאן באמת שופרי נמצא בקצה אם כי יש לו את הבעיות שלו.
הרמקול הכי טוב ששמעתי שנותן את החוויה ויכול להכנס לחללים כמו סלון ישראלי הוא AudioNec Evo. (חוסך אליו אבל יקח זמן חחח) רמקול בעיני פנומנלי.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
לגבי מה ש"בלתי ניתן לחיזוי" - אני בדעה שאם לומדים לעבוד עם הבסיס של המדידות, יכול להיות ממש כיף לנסות להבין מה אנחנו מחפשים ואולי כן לחזות את "הבלתי ניתן לחיזוי ". ואם לא הצלחנו - אף אחד לא לקח לך את האוזנים :)
רועי
לגבי זה, נהדר! וגם כתבתי את זה 80 דפים לפני, אם אתה נהנה מזה וזה ממלא לך עוד חלק בתחביב הזה, מעולה!! להינות זה הכי חשוב.

מסכים ממש.
מעבר לזה - הרוב ניתן לחיזוי.
וכשאתה מקבל סט מדידות מלא + מנסה בשטח - אתה מבין כמה עוצמה יש בסט מלא .
מה זה הרוב? שוב, אם זה לא 100 אחוז (וזה לא), אזי אתה יכול להחמיץ משהו טוב שאולי תאהב, מנסיון אני מכיר רמקול טוב שכמעט קניתי (עד ששמעתי אודיונק) שהנתונים שלו לא משהו, על פי פרסומים זרים...
לגבי האודיונק, אין לי מושג מה קורה שם עם המדידוצ שלו
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לגבי זה, נהדר! וגם כתבתי את זה 80 דפים לפני, אם אתה נהנה מזה וזה ממלא לך עוד חלק בתחביב הזה, מעולה!! להינות זה הכי חשוב.


מה זה הרוב? שוב, אם זה לא 100 אחוז (וזה לא), אזי אתה יכול להחמיץ משהו טוב שאולי תאהב, מנסיון אני מכיר רמקול טוב שכמעט קניתי (עד ששמעתי אודיונק) שהנתונים שלו לא משהו, על פי פרסומים זרים...
לגבי האודיונק, אין לי מושג מה קורה שם עם המדידוצ שלו
זה לא 100 אחוז אף פעם בכל רמקול שתבחר בעולם הזה - כל רמקול הוא ביסוד שלו פשרה (ידועה מראש למהנדס טוב) - ועשכיו בכך שהעובדה הזו ידועה - אפשר להתקדם.

אתה מניח שכל עוד המדידות לא יכולות לנבא ב 100 אחוז שביאות רצון - אז לא צריך ללכת לפיהן. דבר שמועלם לא נטען פה.
בבחירה רק על פי אוזן,בחדר ספציפי הסיכוי שלך להחמיץ משהו שאולי תאהב יותר - הוא גדול פי 100 מאשר אם תלך על רמקול שגם נמדד נהדר וגם אתה אוהב אותו.
אחרת - הלוחות היו ריקים והם לא.
גם אן לך שמץ של מושג -איך יגיב הרמקול בחלל שלך ובמערכת שלך ללא סט מדידות מודרני (גנבתי לרועי-למרות שזה היה קיים גם בשנות ה80 אבל של רועי נשמע ממש טוב)
אני מבטיח לך מנסיון שאילו שהולכים גם על פי מדידות וגם על פי אוזן וגם על פי חדר ומדידות חדר - מחליפים לעיתים רחוקות מאוד,יודעים מה החסרונות במה שהם קנו וגם יודעים מה יתכן שירצו בעתיד .
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,493
מעורבות
516
נקודות
113
רמקולים מהונדסים הם לא ערובה לצליל טוב, הם פשוט נמדדים טוב ובחלק מהמקרים בזה זה נגמר.
, theres no guarantee that spending more gives you better sound. In fact, some very expensive audiophile-oriented speakers outdated technologies and design philosophies that science has shown don’t sound good. Engineering a high-end speaker isn’t
necessarily more costly than engineering a budget model
אם התחביב של הבחור זה נמדדים טוב אז למה בכלל להתווכח.
בכל אופן בנוגע לסטרימר הנ"ל בחו"ל אפשר להשיגו ב 1200 ש"ח אבל צריך להביא אותו (כרגע אין משלוח), לארץ הוא מגיע באמצע החודש, יש רשימת המתנה.
תהנו.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
246
מעורבות
90
נקודות
28
זה לא 100 אחוז אף פעם בכל רמקול שתבחר בעולם הזה - כל רמקול הוא ביסוד שלו פשרה (ידועה מראש למהנדס טוב) - ועשכיו בכך שהעובדה הזו ידועה - אפשר להתקדם.

אתה מניח שכל עוד המדידות לא יכולות לנבא ב 100 אחוז שביאות רצון - אז לא צריך ללכת לפיהן. דבר שמועלם לא נטען פה.
בבחירה רק על פי אוזן,בחדר ספציפי הסיכוי שלך להחמיץ משהו שאולי תאהב יותר - הוא גדול פי 100 מאשר אם תלך על רמקול שגם נמדד נהדר וגם אתה אוהב אותו.
אחרת - הלוחות היו ריקים והם לא.
גם אן לך שמץ של מושג -איך יגיב הרמקול בחלל שלך ובמערכת שלך ללא סט מדידות מודרני (גנבתי לרועי-למרות שזה היה קיים גם בשנות ה80 אבל של רועי נשמע ממש טוב)
אני מבטיח לך מנסיון שאילו שהולכים גם על פי מדידות וגם על פי אוזן וגם על פי חדר ומדידות חדר - מחליפים לעיתים רחוקות מאוד,יודעים מה החסרונות במה שהם קנו וגם יודעים מה יתכן שירצו בעתיד .
הי שוב דן,



אני לא אומר לפי מה ללכת או לא ללכת, כל אחד שילך בדרך שלו והכל בסדר, ואין פה גם נסיון לשכנע אותך. ומי שרוצה שהרמקול שלו יצטיין גם על הסקופ, שיהיה לו בכיף גדול.

מבחינתי, לי מספיק 3-4 מקרים של רמקולים שכל פעם שאני שומע אני לא מתחבר למרות שלפי אנשים שמתעסקים בנתונים – הם, הם הדבר! יכול לתת 2 רמקולים לדוגמא - Kii THREE ו- Dutch and Dutch 8C (נותן את השמות רק כי הם מהתחום המקצועי, ואני מניח וחברים שקוראים כאן לא הקהל שלהם, כדי לא לפוגע).ועוד מקרה, כמו שסיפרתי קודם, שממש אהבתי רמקול, בכמה סיטואציות שונות (מעיד על עקביות) ששקלתי רכישה שלו וסתם מחיפוש שלו באינטרנט בהקשרים אחרים, "יורדים עליו" לגבי מדידותיו הגרועות.

לי מספיקה החוסר עקביות הזו שאני אישית חוויתי (לאנשים אחרים הם עושים טוב באוזן, ואני לא מתווכח איתם) כדי לא לתת משקל יתר למדידות.

אני פשוט בוחן כל דבר ב"ראש נקי" וללא תלות באף נתון טכני כזה או אחר ואתה לא, אבל לבסוף, שנינו נרכוש לפי החוויה. מה גם שאם הייתי בוחר כך, האלקטרוניקה שברשותי (ממיר ומגבר) , לא היו נרכשים, בנתונים, שניהם מעפנים.

אני כן חסיד גדול, וזה צויין, של האזנה בבית, מה לעשות, ברמקולים זה לא מתאפשר ואכן לוקחים סיכון לפעמים. אבל השאיפה היא תמיד להדגים בבית, אני בעד הדגמות בתשלום (לא בעד עבודה של אנשים בחינם) , בנינוחות ולא עם היבואן יושב לידך, מוצר ליד מוצר מכל קטגוריה.

אגב, יש נתונים שאני כן נותן להם חשיבות, כמו נצילות וגמישות למגוון רחב של מגברים. אני בהחלט יעדיף רמקולים "לא טובעניים" כמו כן, רמקולים שהם גדולים מידי לחלל או הפוך.

לגבי הלוחות – לדעתי זה לא הקשר היחיד (אם כי קיים בהקשר של אכזבות, ולא רק מרמקולים)-בקהל של אנשים שחיים את התחביב הזה. אדם בהחלט יכול לשדרג את הקיים, גם כשהקיים טוב מאוד. בנוסף, הרבה מהתחום בנוי על "מה יקרה אם" ז"א נסיון של אנשים לשדרג מוצרים, שמה לעשות, אין לך שמץ של מושג איך ישבו לך על הסט, לפעמים מצליח ולפעמים לא (מוצרים שנכשים במחיר הזדמנות ללא אפשרות הדגמה) ועוד דבר אחרון בנושא הלוחות, לפעמים אותו אדם "משנה כיוון", קרה לי וקרה לאחרים, יתרה מזו, לפעמים אנשים הולכים קדימה ומגיעים לקצה השקיפות, ואז רוצים משהו "יותר סלחני" (מה לעשות, סט טוב, מצמצם מאוד את התוכן המוזיקלי שאתה יכול לשמוע עליו) וחוזרים חזרה למשהו שהם יודעים שהוא פחות טוב, אבל יספק להם הנאה מהקלטות לא משהו שהם אוהבים.

לסיכום דן, אני לא שולל את גישתך, כל אחד שיעשה ויבחר בדרך שלו והכל בסדר, אני כופר במסר הכללי שאתה מנסה להעביר שהוא "מי שרק מאזין וככה בוחר, עושה חצי עבודה" – זה, מה לעשות, עובדתית, פשוט לא נכון.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
רמקולים מהונדסים הם לא ערובה לצליל טוב, הם פשוט נמדדים טוב ובחלק מהמקרים בזה זה נגמר.
, theres no guarantee that spending more gives you better sound. In fact, some very expensive audiophile-oriented speakers outdated technologies and design philosophies that science has shown don’t sound good. Engineering a high-end speaker isn’t
necessarily more costly than engineering a budget model
אם התחביב של הבחור זה נמדדים טוב אז למה בכלל להתווכח.
בכל אופן בנוגע לסטרימר הנ"ל בחו"ל אפשר להשיגו ב 1200 ש"ח אבל צריך להביא אותו (כרגע אין משלוח), לארץ הוא מגיע באמצע החודש, יש רשימת המתנה.
תהנו.
מה שציטטת אומר בדיוק הפוך - ומצדד במדע ובמדידות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
למרות שלפי אנשים שמתעסקים בנתונים – הם, הם הדבר!
לגבי הרמקולים שציינת - לא ניתן להווכח שאילו רמקולים טובים.
אני דם יודע בדיוק מה מפריע לך בלי שתגיד לי -אני גם יודע איך לתקן את זה בצורה שכן תתאים לך.
מוכן גם להתערב על זה.
אני יודע את זה כי גם לי זה הפריע ועדיין אי אפשר להתעלם ממה שהרמקולים האלה עושים טוב וזה המון דברים.
סוג של משהו מכני בצליל ונוקשה . אין לי ספק שזה מגיע או מהמקור או מהתגובה בחדר שאותה ניתן לחמם על ידי DSP מובנה ברמקול .
מדובר ברמקול פלסטלינה .

ובסופו של יום -איך אמר לי מומחה בין 73 מטקסס שהוא חד ממפתחי תכנת המדידות הנפוצה בעולם - "יכול להיות דן שתה פשוט רגיל/אוהב רמקולים לא טובים" .
הרי כבר שמעתי כאלה שאוהבים שהזמר נשמע כמו משאית. אם זה מה שעושה להם טוב - מי אני שאתווכח ?
יש גם עניין של בעיות שמיעה וכל זה לא מונע מרמקול טוב להיות רמקול טוב.
לסיכום דן, אני לא שולל את גישתך, כל אחד שיעשה ויבחר בדרך שלו והכל בסדר, אני כופר במסר הכללי שאתה מנסה להעביר שהוא "מי שרק מאזין וככה בוחר, עושה חצי עבודה" – זה, מה לעשות, עובדתית, פשוט לא נכון.

אני חייב להגיד, שזוכתך (כמובן ) לדיעה משלך - אבל אני כן שולל את גישתך.
אודיו טוב -זה אודיו טוב .
ואם רמקול נשמע לך אנלטי וקר מדי - זה לא אומר שלא תוכל לחמם אותו או שהוא רמקול לא טוב.
ואם אתה מעדיף וזו זכותך המלאה להעדיף ואפילו להעריץ תיבות מגנות וחום וזמר כמו לוויתן - זה לא אומר שתשאר כך תמיד וזה בטח לא אומר שזה אודיו טוב והיי פידלטי.

נתקלתי במכייל על (לפי השמועות ) שכייל מערכת 3 ימים -יושב עם הלקוח -מסביר לו -בוא נוריד גבוהים ,בוא נוסיף מיד - אני רק נכנסתי לחדר לקחת שלט(הייתי שם בעניין האקוסטיקה בלבד) הספיקה לי שניה אחת -או סביב 5 - להגיד להם , חמודים שלי -אתה שומעים ומכיילים בפאזה הפוכה.
כמובן ששניהם אמרו - מה יש לך ? בדקנו הכל טוב.
אמרתי להם, לא יודע מה בדקתם - הפאזה הפוכה . למחרת אכן התברר שהפאזה הפוכה -אני שמעתי את זה מידאבל כמובן זה מדיד בדקה עבודה.

זה קרה לי גם בתערוכות - גם במינכן .
המון מוצרים היי אנד /אזני זהב /יין /גבינות ומה לא - אנשים מתלהבים - חיכיתיש כולם יצאו ואמרתי למציג שהפאזה הפוכה - הוא אמר שלא יכול להיות ושגם הוא בדק.
ביקשתי ממנו רשות לבדוק מעצמי - הסתכלתי מאחורה ואכן היא הייתה הפוכה.
הוא התנצל והאשים את העובד שלו.

אז לגבי דעות וכו וכו ....תמצא אין סוף ..אבל אודיו טוב ונכון הוא אודיו טוב ונכון.
 
נערך לאחרונה ב:

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
119
נקודות
43
לגבי הרמקולים שציינת - לא ניתן להווכח שאילו רמקולים טובים.
אני דם יודע בדיוק מה מפריע לך בלי שתגיד לי -אני גם יודע איך לתקן את זה בצורה שכן תתאים לך.
מוכן גם להתערב על זה.
אני יודע את זה כי גם לי זה הפריע ועדיין אי אפשר להתעלם ממה שהרמקולים האלה עושים טוב וזה המון דברים.
סוג של משהו מכני בצליל ונוקשה . אין לי ספק שזה מגיע או מהמקור או מהתגובה בחדר שאותה ניתן לחמם על ידי DSP מובנה ברמקול .
מדובר ברמקול פלסטלינה .

ובסופו של יום -איך אמר לי מומחה בין 73 מטקסס שהוא חד ממפתחי תכנת המדידות הנפוצה בעולם - "יכול להיות דן שתה פשוט רגיל/אוהב רמקולים לא טובים" .
הרי כבר שמעתי כאלה שאוהבים שהזמר נשמע כמו משאית. אם זה מה שעושה להם טוב - מי אני שאתווכח ?
יש גם עניין של בעיות שמיעה וכל זה לא מונע מרמקול טוב להיות רמקול טוב.


אני חייב להגיד, שזוכתך (כמובן ) לדיעה משלך - אבל אני כן שולל את גישתך.
אודיו טוב -זה אודיו טוב .
ואם רמקול נשמע לך אנלטי וקר מדי - זה לא אומר שלא תוכל לחמם אותו או שהוא רמקול לא טוב.
ואם אתה מעדיף וזו זכותך המלאה להעדיף ואפילו להעריץ תיבות מגנות וחום וזמר כמו לוויתן - זה לא אומר שתשאר כך תמיד וזה בטח לא אומר שזה אודיו טוב והיי פידלטי.

נתקלתי במכייל על (לפי השמועות ) שכייל מערכת 3 ימים -יושב עם הלקוח -מסביר לו -בוא נוריד גבוהים ,בוא נוסיף מיד - אני רק נכנסתי לחדר לקחת שלט(הייתי שם בעניין האקוסטיקה בלבד) הספיקה לי שניה אחת -או סביב 5 - להגיד להם , חמודים שלי -אתה שומעים ומכיילים בפאזה הפוכה.
כמובן ששניהם אמרו - מה יש לך ? בדקנו הכל טוב.
אמרתי להם, לא יודע מה בדקתם - הפאזה הפוכה . למחרת אכן התברר שהפאזה הפוכה -אני שמעתי את זה מידאבל כמובן זה מדיד בדקה עבודה.

זה קרה לי גם בתערוכות - גם במינכן .
המון מוצרים היי אנד /אזני זהב /יין /גבינות ומה לא - אנשים מתלהבים - חיכיתיש כולם יצאו ואמרתי למציג שהפאזה הפוכה - הוא אמר שלא יכול להיות ושגם הוא בדק.
ביקשתי ממנו רשות לבדוק מעצמי - הסתכלתי מאחורה ואכן היא הייתה הפוכה.
הוא התנצל והאשים את העובד שלו.

אז לגבי דעות וכו וכו ....תמצא אין סוף ..אבל אודיו טוב ונכון הוא אודיו טוב ונכון.
לגבי פאזה בפוכה,
אם מדובר על חיבור הרמקולים.
זאת הזייה שמדגימים והמאזינים לא שמו לב בהדגמות.
לא יכול לחשוב על משהו יותר בולט להבחנה מזה בתחום, גם למאזינים בראשית דרכם.
מאחר שהשמיעה שלי בינונית מבחינת הבחנה, זאת ממש הפתעה מה שרשמת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור