WiiM Ultra המכשיר שעושה מהפכה בעולם האודיו


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
מדידות יכולות לחסוך לך המון זמן כאשר הן משולבות עם אוזן.
הבעיה היא שבהינתן שאין מתאם מובהק בין תוצאות של מדידות לבין מה ששומעים, ה"חסכון בזמן" עלול לגרום גם לדילוג על אופציות טובות.

דוגמאות אישיות:

א. היו לי 4 דורות של רמקולים של B&W:
  • B&W 801 Matrix 2
  • B&W 801 Matrix 3
  • B&W Nautilus 802
  • B&W 800D
לא שמעתי על ספינורמה עד לפני מספר קטן של שנים, אבל כששמעתי על זה, שמעתי גם שלדגמי B&W לדורותיהם היתה היסטוריה של ספינורמה איומה -- אם הבנתי נכון למה Floyd E. Toole התייחס, אז מבחינתו הספינורמה שלהם הייתה "horrendous".

אבל העובדה היא שהם העניקו לי אינספור שעות של האזנה מהנה, מהמוזיקה ומהסאונד -- לכן גם המשכתי עם B&W מדור לדור -- ואהבתי אותם יותר מכל רמקול אחר ששמעתי בכל השנים האלה. רק בתערוכת מינכן 2015 שמעתי כמה רמקולים שהעדפתי, כולם במחיר כפול ומעלה.

אם הייתי יודע על ספינורמה בזמן, הייתי כנראה מדלג עליהם, ומפסיד את כל שנות ההנאה מהם.


ב. במקביל לתערוכת מינכן הנ"ל, נתקלתי ברמקול של Acapella שהפיל לי את הלסת, אבל עדיין לא ידעתי על ספינורמה. אם הייתי יודע, אולי הייתי נמנע מלהסתכן בלהשקיע מהחסכונות שלי את הסכום שהפיל לי את הלסת מבלי שאדע מה הספינורמה שלהם. אני לא יודע אם מישהו כבר מדד אותם ומה התוצאות, אבל הייתי מפסיד את כל הזמן עד ידיעת התוצאות, ואם התוצאות לא היו טובות, הייתי מפסיד אותם בכלל.


מסקנה: לא רק שספינורמה טובה אינה מנבאת סאונד שאוהבים, גם ספינורמה איומה אינה מנבאת סאונד שלא אוהבים.

כך שאפילו ספינורמה אינה בהכרח מדד כל כך אמין להנאה מהסאונד, וזו הבדיקה היחידה ששמעתי עליה שבכלל אמור להיות מתאם מובהק בין תוצאותיה להעדפות האזנה!
 
נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
125
נקודות
43
אני חושב שהבסיס לאי ההסכמות לגבי במה להשתמש כדי להעריך את טיבו של מכשיר הוא אי ההסכמה לגבי מה בכלל מאבחנים.

מבחינת דן -- והרבה אחרים באסכולה הזו -- הערך העליון הוא היי פידליטי, ואכן ברוב המקומות גם מגדירים כך אודיופיל.
מבחינתו, מכשיר" טוב" הוא כזה שמממש את הערך הזה ככל הניתן, וזה לא עניין של טעם אישי, אלא של מדידות בלבד, וזו "האמת".

אני בקצה השני של הסקלה: מבחינתי, אודיופיל הוא מי שאוהב סאונד טוב -- לטעמו -- ממערכות אודיו, ללא קשר להיי פידליטי, ולא כל כך מעניין מהו מכשיר "טוב" במדדים אובייקטיביים, אלא מה שהשומע מפיק ממנו הנאה, מתחבר אליו, נמשך אליו, נשאב אליו וכיו"ב. כדוגמה קיצונית, מי שאוהב סאונד כמו שיש בהופעות לא אקוסטיות מסוג מסוים, עם באסים מפוצצים וטרבל חותך אוזניים, שילך על זה, גם אם במערכת שלו אי אפשר יהיה בכלל לזהות כלים אקוסטיים, שהוא אף פעם לא מאזין להם ממילא. כן, אפשר לטעון שאולי הוא יגדל פעם וטעמו ישתנה, אבל יש כאלה עם מספיק ניסיון ויודעים מה הם אוהבים, וגם אין צורך שיסבול עם סאונד שהוא לא אוהב עד שטעמו "ישתפר" לדעת אלה שמתנשאים עליו. מבחינת דן, מישהו כזה הוא מחוץ לתחביב בכלל.

את זה שבאופן אישי אני אוהב סאונד ניטראלי יחסית אני מייחס בעיקר לזה שאת הטעם שלי גיבשתי בתקופה שגם אני הייתי במירוץ -- שכיום נראה לי עקר וחסר תוחלת -- אחרי היי פידליטי.

בכל מקרה, אי אפשר להאשים אותי ב"חרדת מדידות", ומזכרון, כנראה שגם את @clip99 לא. אני לא פוחד ממדידות, רק חושב שמשמעותן מוגבלת כמנבאות הנאה או כמדד אולטימטיבי לאיכות סאונד. לדעתי, לא קיים מדד כזה, ויש רק התפלגויות של טעמים סביב מרכזים של טעמים דומים.

רוב האנשים נמצאים על הקשת שבין מצבי הקיצון האלה, ומתייחסים גם למדידות וגם לשמיעה, במאזן ששונה מאדם לאדם.
אחרי אלפי פוסטים, זה הפוסט הכי טוב שלך עד היום
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הבעיה היא שבהינתן שאין מתאם מובהק בין תוצאות של מדידות לבין מה ששומעים, ה"חסכון בזמן" עלול לגרום גם לדילוג על אופציות טובות.

דוגמאות אישיות:

א. היו לי 4 דורות של רמקולים של B&W:
  • B&W 801 Matrix 2
  • B&W 801 Matrix 3
  • B&W Nautilus 802
  • B&W 800D
לא שמעתי על ספינורמה עד לפני מספר קטן של שנים, אבל כששמעתי על זה, שמעתי גם שלדגמי B&W לדורותיהם היתה היסטוריה של ספינורמה איומה -- אם הבנתי נכון למה Floyd E. Toole התייחס, אז מבחינתו הספינורמה שלהם הייתה "horrendous".

אבל העובדה היא שהם העניקו לי אינספור שעות של האזנה מהנה, מהמוזיקה ומהסאונד -- לכן גם המשכתי עם B&W מדור לדור -- ואהבתי אותם יותר מכל רמקול אחר ששמעתי בכל השנים האלה. רק בתערוכת מינכן 2015 שמעתי כמה רמקולים שהעדפתי, כולם במחיר כפול ומעלה.

אם הייתי יודע על ספינורמה בזמן, הייתי כנראה מדלג עליהם, ומפסיד את כל שנות ההנאה מהם.


ב. במקביל לתערוכת מינכן הנ"ל, נתקלתי ברמקול של Acapella שהפיל לי את הלסת, אבל עדיין לא ידעתי על ספינורמה. אם הייתי יודע, אולי הייתי נמנע מלהסתכן בלהשקיע מהחסכונות שלי את הסכום שהפיל לי את הלסת מבלי שאדע מה הספינורמה שלהם. אני לא יודע אם מישהו כבר מדד אותם ומה התוצאות, אבל הייתי מפסיד את כל הזמן עד ידיעת התוצאות, ואם התוצאות לא היו טובות, הייתי מפסיד אותם בכלל.


מסקנה: לא רק שספינורמה טובה אינה מנבאת סאונד שאוהבים, גם ספינורמה איומה אינה מנבאת סאונד שלא אוהבים.

כך שאפילו ספינורמה אינה בהכרח מדד כל כך אמין להנאה מהסאונד, וזו הבדיקה היחידה ששמעתי עליה שבכלל אמור להיות מתאם מובהק בין תוצאותיה להעדפות האזנה!
אקפלה מצוין .
שמעת עוד רמקול בחדר בהשוואה ישירה ל BW ?
כידוע לך החדר משפיע יותר מהרמקול
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אחרי אלפי פוסטים, זה הפוסט הכי טוב שלך עד היום
וואו, כמה חיכיתי לקבל חותמת ואישור!! לא הייתי יכול לחיות בלי זה!!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אקפלה מצוין .
יש ספינורמה?


שמעת עוד רמקול בחדר בהשוואה ישירה ל BW ?
רק בחדרי תצוגה של חנויות גדולות, בצרפת וביפן, ובעבר הרחוק מאוד, בטקסס.


כידוע לך החדר משפיע יותר מהרמקול
זה ידוע לי רק לגבי התחום הנמוך,

הרבה פעמים שמעתי רמקולים שונים באותו חדר, ואם החדר היה משפיע יותר מהרמקול, הם היו נשמעים מאוד דומה, אבל זה לא היה המצב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
זה היה ברצינות
תודה, אבל זו לא נראית לי כמו מחמאה גדולה. אתה בעצם אומר שאחד מתוך כמה אלפי פוסטים הצליח לי. האם אני אמור לשמוח מזה? או להתייחס לציון ממך ברצינות?
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
ככל הנראה לא הבנת מילה ממה שכבתי .
הררים של מלל והלקח הוא …..
לך תדע …

חאלס עם חרדת מדידות .
אתה ודומיך שוכחים שיש כאלה שגם מבינים במדידות וגם מבינים באזניים - ומהמקום הזה אני מגיע .
אז במקום לכתוב הררי מלל חסרות מהות - פתח ספר
יודע מה , כנראה שאשאיר באמת לעמיר לערוך לך היכרות או ריענון תפיסות לגבי דרכים להערכת ציוד שמע . לא שהוא זוכה לפחות זלזול , אולי בעצם כן , אלא משום שאולי הוא דווקא כן יצליח במקום שאחרים נכשלו . יומרני גם מצידך להפוך אי הסכמה מצידך לאי הבנה מצידי , ובכלל לגייס גם את עזרת האוזן (מבין באוזניים) פתאום לפתע לאחר שהקרבת אותה בפוסט קודם על מזבח המדע והמדידות מעיד על חוסר עקביות . אלא שגם פה לא הבנתי נכון , ובעצם הכוונה ב"מבין" היא "מבין שהאוזן לא שווה כלום"? לך תדע , כנראה שאין מה לצפות ליתר פירוט ובהירות ממי שיש לו "חרדת" הררי מלל . לא שזה משנה כל כך אבל מה לעשות שיש לי מנהג כזה לשקף לאחרים כשלים קטנים כאלה . הלאה : את הלקח לא הבנת וכנראה גם לא רוצה להבין מאותן סיבות בדיוק שעולה אצלך טריגר הקעקוע האוטומטי של דברים שנתפסים אצלך , ובצדק , כקריאת תיגר על פרדיגמות שהשתרשו אצלך . את הסיבות לא אפרט הן משום שזה מיותר עבור מביני עניין וגם כדי לחסוך ממך טרחה בחיפוש אחר ה"מהות החסרה" .

מגוחך גם לייחס לאופוזיציה "חרדת מדידות" . לא מפתיע אבל כי זה הולך יפה עם היומרה לפרש את מידת הבנת הנקרא של אחרים וגם נימת ההתנשאות אותה אתה מנסה להסוות בחצי פה ולא מצליח כל כך , משתרבבת גם לפה . מדידות לא מעניינות את כולם . אני יודע שזו הפתעה מטלטלת עבורך , אבל מה לעשות והמציאות מתנהלת באופן שונה ממה שהיינו רוצים ומקווים . מי שמכיר בערכן נוטל יוזמה , רוכש ציוד והיכרות ועורך בעצמו . יש כאן לא מעט כאלה . מי שלא , נעזר באחרים וגם פה יש דוגמאות .

מצטער שאני מדברר אחרים , אבל כבר נאמר לך : מדידה היא כלי . עזר , אמת מידה וקריטריון אחד מני רבים להערכת ציוד שמע . כן , יש עוד . אתה והמדידות לא מתקיימים בואקום טהרני ומופשט , מצטער לקלקל . אי לכך נדרש ממך להכיר בעובדה זו , אם מתוך ניסוח מוקפד יותר של האסכולה (כמעט שהתפתיתי לכתוב "אג'נדה" , אך אפגין איפוק) שלך בצורה כזו שתכיר לפחות בזכותן של אחרות , או אם מתוך שתיקה שבהסכמה .

נראה לי שמיציתי , אבל כבר למדתי שיש הפתעות .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
כנראה שאשאיר באמת לעמיר לערוך לך היכרות או ריענון תפיסות לגבי דרכים להערכת ציוד שמע
בוא נעשה סדר: לי אין שום יומרות ללמד את דן משהו בתחום האודיו. אם כבר, יש לי הרבה מה ללמוד ממנו.

וכן, יש לנו השקפות שונות על אודיו, אבל זו יותר הסתכלות פילוסופית מאשר עובדות וידע.
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
יודע מה , כנראה שאשאיר באמת לעמיר לערוך לך היכרות או ריענון תפיסות לגבי דרכים להערכת ציוד שמע . לא שהוא זוכה לפחות זלזול , אולי בעצם כן , אלא משום שאולי הוא דווקא כן יצליח במקום שאחרים נכשלו . יומרני גם מצידך להפוך אי הסכמה מצידך לאי הבנה מצידי , ובכלל לגייס גם את עזרת האוזן (מבין באוזניים) פתאום לפתע לאחר שהקרבת אותה בפוסט קודם על מזבח המדע והמדידות מעיד על חוסר עקביות . אלא שגם פה לא הבנתי נכון , ובעצם הכוונה ב"מבין" היא "מבין שהאוזן לא שווה כלום"? לך תדע , כנראה שאין מה לצפות ליתר פירוט ובהירות ממי שיש לו "חרדת" הררי מלל . לא שזה משנה כל כך אבל מה לעשות שיש לי מנהג כזה לשקף לאחרים כשלים קטנים כאלה . הלאה : את הלקח לא הבנת וכנראה גם לא רוצה להבין מאותן סיבות בדיוק שעולה אצלך טריגר הקעקוע האוטומטי של דברים שנתפסים אצלך , ובצדק , כקריאת תיגר על פרדיגמות שהשתרשו אצלך . את הסיבות לא אפרט הן משום שזה מיותר עבור מביני עניין וגם כדי לחסוך ממך טרחה בחיפוש אחר ה"מהות החסרה" .

מגוחך גם לייחס לאופוזיציה "חרדת מדידות" . לא מפתיע אבל כי זה הולך יפה עם היומרה לפרש את מידת הבנת הנקרא של אחרים וגם נימת ההתנשאות אותה אתה מנסה להסוות בחצי פה ולא מצליח כל כך , משתרבבת גם לפה . מדידות לא מעניינות את כולם . אני יודע שזו הפתעה מטלטלת עבורך , אבל מה לעשות והמציאות מתנהלת באופן שונה ממה שהיינו רוצים ומקווים . מי שמכיר בערכן נוטל יוזמה , רוכש ציוד והיכרות ועורך בעצמו . יש כאן לא מעט כאלה . מי שלא , נעזר באחרים וגם פה יש דוגמאות .

מצטער שאני מדברר אחרים , אבל כבר נאמר לך : מדידה היא כלי . עזר , אמת מידה וקריטריון אחד מני רבים להערכת ציוד שמע . כן , יש עוד . אתה והמדידות לא מתקיימים בואקום טהרני ומופשט , מצטער לקלקל . אי לכך נדרש ממך להכיר בעובדה זו , אם מתוך ניסוח מוקפד יותר של האסכולה (כמעט שהתפתיתי לכתוב "אג'נדה" , אך אפגין איפוק) שלך בצורה כזו שתכיר לפחות בזכותן של אחרות , או אם מתוך שתיקה שבהסכמה .

נראה לי שמיציתי , אבל כבר למדתי שיש הפתעות .
אתה טועה בכל כך הרבה מובנים, בתגובה הזו ובקודמתה שקשה להחליט במה להתחיל...

אתה מפספס לחלוטין את תפקיד המדידות (יותר נכון תפקידים, ברבים) ולא מבין מנין נובע התסכול של דן שאין דבר בינו לבין התנשאות (התראת ספויילר - זה לא בגלל שאתם רק "לא מסכימים").

אבל לפני שממשיכים, אשמח אם תבהיר את הסאבטקסט של "נראה לי שמיציתי , אבל כבר למדתי שיש הפתעות" - האם מאסת בדיון (בשרשור הזה או בכלל)? מאסת בדוברים? אולי השרשור המסויים הזה אינו נקודת מוצא לדיון טוב ו"נקי"?

אם לא בא לך להכנס לזה, עכשיו או בכלל, הכל בסדר, לא חייבים.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
125
נקודות
43
תודה, אבל זו לא נראית לי כמו מחמאה גדולה. אתה בעצם אומר שאחד מתוך כמה אלפי פוסטים הצליח לי. האם אני אמור לשמוח מזה? או להתייחס לציון ממך ברצינות?
לא כתבתי שהאחרים לא היו טובים. למרות שרובם אחלה, חלקם חוזרים על עצמם. תמשיך, יש כאלו שעדיין לא מבינים את המסר למרות שמסבירים להם שוב ושוב.
 
  • Like
Reactions: AK1

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
יודע מה , כנראה שאשאיר באמת לעמיר לערוך לך היכרות או ריענון תפיסות לגבי דרכים להערכת ציוד שמע . לא שהוא זוכה לפחות זלזול , אולי בעצם כן , אלא משום שאולי הוא דווקא כן יצליח במקום שאחרים נכשלו . יומרני גם מצידך להפוך אי הסכמה מצידך לאי הבנה מצידי , ובכלל לגייס גם את עזרת האוזן (מבין באוזניים) פתאום לפתע לאחר שהקרבת אותה בפוסט קודם על מזבח המדע והמדידות מעיד על חוסר עקביות . אלא שגם פה לא הבנתי נכון , ובעצם הכוונה ב"מבין" היא "מבין שהאוזן לא שווה כלום"? לך תדע , כנראה שאין מה לצפות ליתר פירוט ובהירות ממי שיש לו "חרדת" הררי מלל . לא שזה משנה כל כך אבל מה לעשות שיש לי מנהג כזה לשקף לאחרים כשלים קטנים כאלה . הלאה : את הלקח לא הבנת וכנראה גם לא רוצה להבין מאותן סיבות בדיוק שעולה אצלך טריגר הקעקוע האוטומטי של דברים שנתפסים אצלך , ובצדק , כקריאת תיגר על פרדיגמות שהשתרשו אצלך . את הסיבות לא אפרט הן משום שזה מיותר עבור מביני עניין וגם כדי לחסוך ממך טרחה בחיפוש אחר ה"מהות החסרה" .

מגוחך גם לייחס לאופוזיציה "חרדת מדידות" . לא מפתיע אבל כי זה הולך יפה עם היומרה לפרש את מידת הבנת הנקרא של אחרים וגם נימת ההתנשאות אותה אתה מנסה להסוות בחצי פה ולא מצליח כל כך , משתרבבת גם לפה . מדידות לא מעניינות את כולם . אני יודע שזו הפתעה מטלטלת עבורך , אבל מה לעשות והמציאות מתנהלת באופן שונה ממה שהיינו רוצים ומקווים . מי שמכיר בערכן נוטל יוזמה , רוכש ציוד והיכרות ועורך בעצמו . יש כאן לא מעט כאלה . מי שלא , נעזר באחרים וגם פה יש דוגמאות .

מצטער שאני מדברר אחרים , אבל כבר נאמר לך : מדידה היא כלי . עזר , אמת מידה וקריטריון אחד מני רבים להערכת ציוד שמע . כן , יש עוד . אתה והמדידות לא מתקיימים בואקום טהרני ומופשט , מצטער לקלקל . אי לכך נדרש ממך להכיר בעובדה זו , אם מתוך ניסוח מוקפד יותר של האסכולה (כמעט שהתפתיתי לכתוב "אג'נדה" , אך אפגין איפוק) שלך בצורה כזו שתכיר לפחות בזכותן של אחרות , או אם מתוך שתיקה שבהסכמה .

נראה לי שמיציתי , אבל כבר למדתי שיש הפתעות .
לא קראתי את כל דבריך . מודה .
אבל אני תמיד תמיד עיקבי - תמיד תמיד אמרתי שהאזניים והמדידות באות יחד - לא לחוד וכמובן לא נגד .

אם לא הייתי משתמש באזניים - היה לך מה לטעון נגדי ואני עדיין אומר שבלי מדידות - זו חצי עבודה .
סורי .

זה הכי פוליטקלי קורקט שיש לי .
אני יודע שאתה ורבים כאן - לא אוהבים לשמוע את זה .
אבל מעולם לא הייתי חביב הקהל ואין לי כל שאיפה להיות כזה .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
יש ספינורמה?



רק בחדרי תצוגה של חנויות גדולות, בצרפת וביפן, ובעבר הרחוק מאוד, בטקסס.



זה ידוע לי רק לגבי התחום הנמוך,

הרבה פעמים שמעתי רמקולים שונים באותו חדר, ואם החדר היה משפיע יותר מהרמקול, הם היו נשמעים מאוד דומה, אבל זה לא היה המצב.
אתה יכול לראות ביקורות בסטריאוטיפיל - ברור שהלכו שם על CD .

ודאי שישמעו שונה .
לכל רמקול מתאים משהו אחר ברמת החלל .
שני רמקולים ממש טובים ימדדו דומה מאוד באותו חדר החל מתדר המעבר - אבל הם לא ישמעו דומה .
מדוע ?

כי הבאס משופע אחרת לגמרי וימדדו אחרת לגמרי .
וזה משפיע על כל הספקטרום - ברמה השמיעה .

זה מה שהתכוונתי לספר .
קשה לי מאוד לנהל דיונים עם מסקנות אקראיות ופה העניין שכנראה לעולם לא אובן פה וזה בסדר .
הבסיס של הבסיס של מערכת יחסים בין רמקול לחדר .

אתה יכול ( לא אתה ) לקרוא לזה התנשאות .זה גם בסדר .
אבל … אתה גם יכול לקרוא לזה בסיס באודיו .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,351
מעורבות
1,769
נקודות
113
אני נמאס לי מהשטויות שכותבים פה כל מיני ,וכוחי סרק והבנה דללא שמעטע , דן היחידי שמדבר אלי , חבל שזה המצב .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אתה יכול לראות ביקורות בסטריאוטיפיל
ראיתי בסטריאפייל ביקורת מ-2010 על מודל ישן High Violoncello II, שכמובן לא כללו ספינורמה.

מאז Acapella שינו את ההורן שלהם לצורה אחרת, שהם קוראים לה hyperspherical, במקום עגולה. מעניין מה ההשפעה של זה על הפיזור.

ZZ.jpg



ברור שהלכו שם על CD .
לא הבנתי את המשפט הזה.


ודאי שישמעו שונה .
אז למה שאלת?


קשה לי מאוד לנהל דיונים עם מסקנות אקראיות ופה העניין שכנראה לעולם לא אובן פה וזה בסדר .
הבסיס של הבסיס של מערכת יחסים בין רמקול לחדר .
לא צריך להגזים. לא מדובר פה ממש באקראיות. עדיין יש דברים שאנשים אוהבים או שונאים בצורה די עקבית, עם מוזיקה שהם אוהבים ומכירים. במובן שיש מקרים שלא, במיוחד אם הטעם משתנה עם הזמן והניסיון.


אתה יכול ( לא אתה ) לקרוא לזה התנשאות .זה גם בסדר .
אבל … אתה גם יכול לקרוא לזה בסיס באודיו .
אני לא קורא לזה התנשאות, בכלל. לי נראה שלכל היותר לפעמים אתה מאבד את הסבלנות למי שחושבים אחרת ובחלק מהמקרים אכן טועים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
אני נמאס לי מהשטויות שכותבים פה כל מיני ,וכוחי סרק והבנה דללא שמעטע , דן היחידי שמדבר אלי , חבל שזה המצב .
לנו נמאס מזה שאתה מקטר שוב ושוב על כך שהפורום לא מתנהל לפי מה שמתאים לך.
לא משנה כמה תקטר, זה לעולם לא ישתנה. אנשים תמיד כתבו ויכתבו על מה שמעניין אותם, לא אותך.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
לא הבנתי את המשפט הזה.
כיווניות נשלטת .מופיע במדידות - יש לחברה קונספט מבוסס מדע - והוא כמובן קשור לפלויד טול.
Controlled dirctivity.

אז למה שאלת?
כי אם לא השוואת ראש בראש חדר שלך מול רמקולים אחרים - מה זה עוזר שאתה אומר שאתה אוהב .
אולי היית אוהב פי 100 יותר רמקול אחר.
זה הכל עניין של רפרנס מיידי . גם רן מאוד אהב את הוילסון עד ששמע את הזלטון אצלו ולא יכל להסתכל אחורה.

וגם אם שמעת , כל עוד לא מדדת ולא מיקסמת את התוצאה של הרמקול השני בחדר שלך -מה אתה בדיוק משווה פה ?
כמו שנכון היה לקחת את המג'יקו של גיא דיי צמוד לקיר האחורי ולבטל את הדיפ של 10 דיבי ב 100 הרץ (רחב יותר) כדי לקבל סאונד מלא יותר שמשפיע גם על המידים והגבוהים . אם היה שם וילסון נניח - זה ממש לא היה טוב .

בקיצור -אני ממש לא מגזים - והכל מגובה בשמיעה ומדידה - זה ממש לא רציני הבדיקות והמסקנות האלה .רובם ככולם אקראיות - כמו גיין מגברים -כמעט בכל המקרים אני רואה חוסר התאמה מוחלט - או שהפרה לא מזיז את המגבר או שהמגביר מגביר המון רעש ללא טווח דינמי.

זה לא מתסתל אותי שלא מסגימים איתי. זה כן מתסכל שוואלה - הרמה מאוד נמוכה ואין עם מי לדבר והכי גרוע - אין הבנה שהרמה נמוכה או רצון ללמוד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
כיווניות נשלטת .מופיע במדידות - יש לחברה קונספט מבוסס מדע - והוא כמובן קשור לפלויד טול.
Controlled dirctivity.
הבנתי. פשוט השימוש בראשי התיבות CD משמש בדרך כלל למשהו אחר לגמרי.


כי אם לא השוואת ראש בראש חדר שלך מול רמקולים אחרים - מה זה עוזר שאתה אומר שאתה אוהב .
אולי היית אוהב פי 100 יותר רמקול אחר.
הכל יכול להיות, וזה שאני אומר שאני אוהב לא עוזר למסקנה איזה רמקול "טוב" יותר במונחים אבסולוטיים, אבל מאוד עוזר למה שחשוב לי באמת -- האם אני נהנה ממה שאני שומע.

אני לא בעניין של למצוא משהו אבסולוטית "טוב". אני יודע שאותך זה מעניין. אותי לא.

חוצמזה, בעיקר כשמדובר במודלים יקרים, יש מגבלה לאפשרויות להשוות רמקולים (וציוד אחר) בביית: זה תלוי בזה שיש בכלל יבואן, ושיש לו את הדגם המעניין בארץ, ושהוא מוכן לתת אותו לבדיקה, אפילו בתשלום, או שיש אותו למישהו פרטי בארץ, שבכלל יודעים עליו, שמוכן לתת אותו לבדיקה, אפילו בתשלום.

בכל המקרים שבהם התעניינתי בשידרוג ה‑B&W, ליבואן לא היה את המודל הרלוונטי בארץ, ונאלצתי לנסוע לחו"ל לשמוע אותו, או להמר, כך שההשוואה שעליה דיברת לא הייתה אפשרית. ל‑Acapella בכלל לא היה בזמנו יבואן בארץ. האלטרנטיבה ל‑Acapella מבחינתי הייתה Magico S7, שאהבתי הרבה פחות בתערוכה, אבל כמובן שגם אותו לא היה בארץ, כך שלא יכולתי להשוות אף אחד מהם ל‑B&W 800D שהיו לי, ובטח לא זה לזה.


וגם אם שמעת , כל עוד לא מדדת ולא מיקסמת את התוצאה של הרמקול השני בחדר שלך -מה אתה בדיוק משווה פה ?
כמו שנכון היה לקחת את המג'יקו של גיא דיי צמוד לקיר האחורי ולבטל את הדיפ של 10 דיבי ב 100 הרץ (רחב יותר) כדי לקבל סאונד מלא יותר שמשפיע גם על המידים והגבוהים . אם היה שם וילסון נניח - זה ממש לא היה טוב .
נכון, לא מיקסמתי את התוצאה. אולי אני יוצא דופן בין האודיופילים, אבל אני מסתפק בלהגיע למשהו שאני אוהב בלי לחפור עוד ועוד. אני יודע על ערימה של דברים שאפשר לשפר אצלי, אבל אין לי כוח וחשק לעסוק בהשוואות ובמדידות ללא סוף ולהפוך את המערכת למשאבת כסף וזמן אינסופית. אני לא אוהב את העיסוק בזה. אתה כן. זו גם העבודה שלך, אבל גם התחביב שלך. התחביב שלי הוא שמיעת מוזיקה ברמת סאונד גבוהה, גם אם היא לא הכי גבוהה שאפשרית בהשקעה גדולה של מאמצים, כסף וזמן.


בקיצור -אני ממש לא מגזים - והכל מגובה בשמיעה ומדידה - זה ממש לא רציני הבדיקות והמסקנות האלה .רובם ככולם אקראיות - כמו גיין מגברים -כמעט בכל המקרים אני רואה חוסר התאמה מוחלט - או שהפרה לא מזיז את המגבר או שהמגביר מגביר המון רעש ללא טווח דינמי.
היו אצלי מונובלוקים מצויינים עם אופציות לשינוי הגיין, אבל המצב שנשמע לי הטוב ביותר לא היה זה שהכי הגיוני לפי נתוני הפרה/RC. כשעברתי חזרה למונובלוקים המנורתיים שלי, שנמדדים פחות טוב, בלי אופציה להתאמת גיין, ההבדל היה עצום לטובה, לטעמי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
היו אצלי מונובלוקים מצויינים עם אופציות לשינוי הגיין, אבל המצב שנשמע לי הטוב ביותר לא היה זה שהכי הגיוני לפי נתוני הפרה/RC. כשעברתי חזרה למונובלוקים המנורתיים שלי, שנמדדים פחות טוב, בלי אופציה להתאמת גיין, ההבדל היה עצום לטובה, לטעמי.
הפשט אומר - לשים את גיין המגברים על המקיסימום VRMS - של הפרה .כמובן שזה לא נכון.אין ממש כח להסביר שגיין ורגישות כניסה הם מושגים לא ברורים כאן ואין רצון ללמוד את זה .
בפועל - צריך לשים את ה גיין/רגישות כניסה - על המקיסמום שהפרה מוציא ב VRMS שיוצא מהפרה בווליום המקסימאלי שאתה שומע !
שוב- ידע.

לגבי הטעם שלך - אין מה להתווכח - שמעתי זמרים שנשמעו כמו קונטרה באס והלקוח אהב- מיותר להתווכח.

לגבי אי הרצון/חשק שלך למקסם - לא יכול להתווכח.עבורי זו מהות התחביב והגדרתו .

לגבי יבואן לא מביא הביתה/אין בארץ (תרחישים מאוד הגיוניים) - זו בדיוק אחת מהסיבות שצריך נתונים מקדימים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
הפשט אומר - לשים את גיין המגברים על המקיסימום VRMS - של הפרה .כמובן שזה לא נכון.אין ממש כח להסביר שגיין ורגישות כניסה הם מושגים לא ברורים כאן ואין רצון ללמוד את זה .
בפועל - צריך לשים את ה גיין/רגישות כניסה - על המקיסמום שהפרה מוציא ב VRMS שיוצא מהפרה בווליום המקסימאלי שאתה שומע !
שוב- ידע.
אתה ידעת במה מדובר, ואתה זה שאמרת לי איזה גיין לשים.


לגבי הטעם שלך - אין מה להתווכח - שמעתי זמרים שנשמעו כמו קונטרה באס והלקוח אהב- מיותר להתווכח.
נכון, על טעם אין מה להתווכח, רק על חשיבות הטעם יחסית לשיקולים הטכניים.


לגבי אי הרצון/חשק שלך למקסם - לא יכול להתווכח.עבורי זו מהות התחביב והגדרתו .
אני יודע שזה כך עבורך, אבל לא מסכים שזה כך עבור כולם.

אני לא חושב שמישהו יגיד שאני לא אודיופיל, אבל אי אפשר לדעת מה אנשים יכולים להגיד.
בכל מקרה, לא משנה לי איך אחרים יגדירו אותי, לכאן או לכאן.

לפי ההגדרה המקובלת עלי, שאודיופיל הוא מי שאוהב סאונד טוב -- לטעמו -- ממערכות אודיו, אין ספק שאני אודיופיל. המיקסום ו/או אובססיות בנושא אינם נכללים בהגדרה הזו, וגם לא באחרות שאני מכיר. אבל מי שמגדיר אחרת -- זכותו. שיהנה. למה לא?


לגבי יבואן לא מביא הביתה/אין בארץ (תרחישים מאוד הגיוניים) - זו בדיוק אחת מהסיבות שצריך נתונים מקדימים.
רק שהנתונים ממש לא מנבאים מה עדיף לפי האוזן/הטעם, בטח לא כשמדברים על מודלים שהם מראש מצויינים ועל חדר ספציפי וטעם ספציפי.

נתונים ותיאוריות לא תמיד רק עוזרים. לפיהם/בגללם עלולים לפסול דווקא את מה שנשמע לאדם הספציפי עדיף.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור