WiiM Ultra המכשיר שעושה מהפכה בעולם האודיו


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,932
מעורבות
476
נקודות
83
אוקיי דעה לגיטימית
אני מבחינתי יודע מה נכון ומה לא
איפשהו לא בדיוק התרשמתי מכל המגילות
אגב הבאתי כאן המון הוכחות אבל לא ספרו אותן
אכן מפתיע.
אתה סובל מרציונליזציות מביא איזה שמונץ ומנסה לשכנע שזה
פלא השמיני,מביא ארגומנטים הגיונים אבל אין לזה אחיזה במציאות ואף פעם לא נכונים, מה זה רמקול הכי טוב בעולם אתה שיכור,
אתה נמצא בגן ילדים את מי זה מעניין, אתה רוצה להיות קיים תהיה מבוגר רציני, ותפסיק אם
הטרדות שלך מזמן היה צריך להראות לך את הדלת היו עושים לך טובה לא היית סופג את כל הגידופים והשפלות, אתה עושה
אותך פיגורה "לא התרשמתי" אתה שקרן על כורחך,
אתה רוצה להיות audiophile
גם את שמך זייפת.
 
נערך לאחרונה ב:

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
האזנה היא המדד הגרוע ביותר
כי לכל אדם יש שמיעה אחרת , העדפות אחרות והאוזניים שלנו הן הדבר הכי לא מדויק שקיים
רק נתקלתי בזה וכבר הייתי חייב להגיב

לא מבין , אתה מנסה בכוח להיות שק חבטות ? על סמך מה נטלת לעצמך הסמכות לתת תוקף עובדתי לפסיקה שרירותית שברור שנובעת מהאידיאולוגיה הפרטית שלך ודומיך מהפורום הקליני והסטרילי , וככזו פשטנית ומוגבלת רק להיבט או העדפה מסוימים על פיו אדם עשוי לשפוט ציוד/חוויית שמע .

מה הרבותא לעלות על בריקדות בפעם המיליון ואחד כאן בפורום ולהכריז על אי כשירות האוזן כמכשיר מדידה ?

הרי נאמר לכם כבר , על ידי ועל ידי אחרים , כאן ובמקומות נוספים , שחוויית השמע היא השורה התחתונה אך אתה בוחר להתעלם מכך ומתיימר לפרוט אותה , במודע או שלא , למרכיביה השונים בכדי לנטרל אותם אחד אחד לצורך האדרת האמונה שלך שגורסת את הקרבת החווייה על מזבח מידת הדיוק וההיצמדות למקור המוקלט - לא שיש משהו פסול בכך אך זו בסך הכל העדפה (כן גם אתם לוקים בהעדפות , שנאמר הפוסל במומו וכו') שאינה מחייבת , לא מתאימה לכל אחד ובהחלט לא אמת אוניברסלית .

בנימה נייטרלית אפשר לומר שאתה פשוט לא משחק במגרש שלך . אין לך כאן קהל , צודק ככל שתהיה בתוך גבולות ההגדרה של האידיאולוגיה שלך . הבעיה היא שאינך גם טורח לנמק את משנתך ואמירותיך , מה שמעקר לחלוטין את הערך התיאורטי שהיה עשוי להתלוות לשהייתך כאן ומשום כך אתה נתפס כדווקאיסט ע"י חברי פורום ידענים וכמטרד ע"י השאר.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,212
מעורבות
1,198
נקודות
113
נו למה... הצתה מאוחרת ומיותרת בשלב הזה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
רק נתקלתי בזה וכבר הייתי חייב להגיב

לא מבין , אתה מנסה בכוח להיות שק חבטות ? על סמך מה נטלת לעצמך הסמכות לתת תוקף עובדתי לפסיקה שרירותית שברור שנובעת מהאידיאולוגיה הפרטית שלך ודומיך מהפורום הקליני והסטרילי , וככזו פשטנית ומוגבלת רק להיבט או העדפה מסוימים על פיו אדם עשוי לשפוט ציוד/חוויית שמע .

מה הרבותא לעלות על בריקדות בפעם המיליון ואחד כאן בפורום ולהכריז על אי כשירות האוזן כמכשיר מדידה ?

הרי נאמר לכם כבר , על ידי ועל ידי אחרים , כאן ובמקומות נוספים , שחוויית השמע היא השורה התחתונה אך אתה בוחר להתעלם מכך ומתיימר לפרוט אותה , במודע או שלא , למרכיביה השונים בכדי לנטרל אותם אחד אחד לצורך האדרת האמונה שלך שגורסת את הקרבת החווייה על מזבח מידת הדיוק וההיצמדות למקור המוקלט - לא שיש משהו פסול בכך אך זו בסך הכל העדפה (כן גם אתם לוקים בהעדפות , שנאמר הפוסל במומו וכו') שאינה מחייבת , לא מתאימה לכל אחד ובהחלט לא אמת אוניברסלית .

בנימה נייטרלית אפשר לומר שאתה פשוט לא משחק במגרש שלך . אין לך כאן קהל , צודק ככל שתהיה בתוך גבולות ההגדרה של האידיאולוגיה שלך . הבעיה היא שאינך גם טורח לנמק את משנתך ואמירותיך , מה שמעקר לחלוטין את הערך התיאורטי שהיה עשוי להתלוות לשהייתך כאן ומשום כך אתה נתפס כדווקאיסט ע"י חברי פורום ידענים וכמטרד ע"י השאר.
אני ממש לא מסכים או מייצג את audiophile וכל הנכתב כאן אין לו דבר ולא חצי דבר להצדקת טיעוניו.
אני יכול להגיד על עצמי - שאני במרוצת השנים - לא סומך על שיפוט של אזניים אחרות -אני בטוח שאני לא לבד כאן. אני בטוח שהרוב כך.
למעשה - אני מכיר רק אדם אחד שחושב כמעט בהכל כמוני - החוייה הסוביקטיבית -אדם אחד בלבד.

איך אתה מציע לשפוט רמקולים נניח - מה הוא רמקול טוב ומה הוא רמקול לא טוב ?
אם אתה אומר שהכל הוא חווית שמע אישית - אז על מה הדיונים כאן בדיוק ?

המדע הוא פי כמה וכמה (מליונים) אמין יותר מכל אוזן . אין בכלל ויכוח על זה .
מפני שהוא מנבה בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו.( עמיר קסנר - שים לב - אמרתי סבירות גבוהה - לא מאה אחוז).
הרי הייתי (כל אחד פה וכנראה זה הודחק ) באין סוף הדגמות שאדם שומע משהו אחד ביום אחד ואוהב וביום שני לא אוהב (אותו שיר אותה מערכת) או שומע את אותה מערכת וחשוב שהחליפו וכו וכו.

אז אני טענתי את שלי .
מה הטענה שלך לעניין האוזן הכי חשובה ?

עבורי שניהם חשובים ובלתי נפרדים אחד מהשני - כמו שהרבה מנסים לעשות פה וכל אחד מושך לכיוון שלו.
לא לשכוח שהמוח בסוף מחליט מה אתה אוהב - והוא נורא מתעתע ולא עקבי ומשתנה בהתאם לאלף דברים.
המון פעמים מגיעים למסקנות לא נכונות כלל באשר למקור הבעיה וכו וכו כאשר רק סומכים על האוזן.למעשהאבחון שרק על פי אוזן הוא הימור לכל דבר.
והפוך גם הוא נכון ....כאשר סומכים רק על מדידות - לא כי מדידות לא יכולות להיות מאוד מאוד מדויקות ומנבאות אמת והנאה - אלא כי לא מספיק יסודיים בחיפוש אחירהם והפרשנות שלהן.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,289
מעורבות
1,741
נקודות
113
צריך מדידות ושלוב של טעמך לפי אוזניך , מה הבעיה פה?עם כל הכבוד לבנצמרק והמכשיר שמצויין למעלה , הם לא בליגה שמספקת אותי !
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
צריך מדידות ושלוב של טעמך לפי אוזניך , מה הבעיה פה?עם כל הכבוד לבנצמרק והמכשיר שמצויין למעלה , הם לא בליגה שמספקת אותי !
זה כל מה שאמרתי אלדר .
מה שמספק אותך יכול לא לספק מישהו אחר והפוך - וזה לא אומר כלום על המכשיר .הדעה שלך והטעם שלך - הם רק דעה וטעם שלך . כנ״ל לגבי .

רוב השיחות שאתה מנהל כאן הם עם אנשים - שאין לך מושג איך הם מפרשים סאונד וגם להם אין איך אתה מפרש סאונד .מה גם שהטעם שלך משתנה כל הזמן - גם באותו יום אתם עשויים לשפוט שונה .

אז… עם כל הכבוד ויש כבוד - לא אני ולא אתה ולא טעמנו האישי מעניינים .
כדי לנהל שיחה פרודוקטיבית - צריך הגדרות ויציאה מהטעם האישי וככל שהוא השולט - אין שום מכנה משותף .
מאוד פשוט להבנה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
אני ממש לא מסכים או מייצג את audiophile וכל הנכתב כאן אין לו דבר ולא חצי דבר להצדקת טיעוניו.
אני יכול להגיד על עצמי - שאני במרוצת השנים - לא סומך על שיפוט של אזניים אחרות -אני בטוח שאני לא לבד כאן. אני בטוח שהרוב כך.
למעשה - אני מכיר רק אדם אחד שחושב כמעט בהכל כמוני - החוייה הסוביקטיבית -אדם אחד בלבד.

איך אתה מציע לשפוט רמקולים נניח - מה הוא רמקול טוב ומה הוא רמקול לא טוב ?
אם אתה אומר שהכל הוא חווית שמע אישית - אז על מה הדיונים כאן בדיוק ?

המדע הוא פי כמה וכמה (מליונים) אמין יותר מכל אוזן . אין בכלל ויכוח על זה .
מפני שהוא מנבה בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו.( עמיר קסנר - שים לב - אמרתי סבירות גבוהה - לא מאה אחוז).
הרי הייתי (כל אחד פה וכנראה זה הודחק ) באין סוף הדגמות שאדם שומע משהו אחד ביום אחד ואוהב וביום שני לא אוהב (אותו שיר אותה מערכת) או שומע את אותה מערכת וחשוב שהחליפו וכו וכו.

אז אני טענתי את שלי .
מה הטענה שלך לעניין האוזן הכי חשובה ?

עבורי שניהם חשובים ובלתי נפרדים אחד מהשני - כמו שהרבה מנסים לעשות פה וכל אחד מושך לכיוון שלו.
לא לשכוח שהמוח בסוף מחליט מה אתה אוהב - והוא נורא מתעתע ולא עקבי ומשתנה בהתאם לאלף דברים.
המון פעמים מגיעים למסקנות לא נכונות כלל באשר למקור הבעיה וכו וכו כאשר רק סומכים על האוזן.למעשהאבחון שרק על פי אוזן הוא הימור לכל דבר.
והפוך גם הוא נכון ....כאשר סומכים רק על מדידות - לא כי מדידות לא יכולות להיות מאוד מאוד מדויקות ומנבאות אמת והנאה - אלא כי לא מספיק יסודיים בחיפוש אחירהם והפרשנות שלהן.
לפני שנכנסים לוויכוחים, אנא הסבר לאיזה מדידות אתה מתכוון, ואיזה ערכים שלהן מנבאים הנאה או ההיפך.

כמה דוגמאות לגבי מגברים, רמקולים, מקורות וכיו"ב.

נמשיך משם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
אני ממש לא מסכים או מייצג את audiophile וכל הנכתב כאן אין לו דבר ולא חצי דבר להצדקת טיעוניו.
אני יכול להגיד על עצמי - שאני במרוצת השנים - לא סומך על שיפוט של אזניים אחרות -אני בטוח שאני לא לבד כאן. אני בטוח שהרוב כך.
למעשה - אני מכיר רק אדם אחד שחושב כמעט בהכל כמוני - החוייה הסוביקטיבית -אדם אחד בלבד.

איך אתה מציע לשפוט רמקולים נניח - מה הוא רמקול טוב ומה הוא רמקול לא טוב ?
אם אתה אומר שהכל הוא חווית שמע אישית - אז על מה הדיונים כאן בדיוק ?

המדע הוא פי כמה וכמה (מליונים) אמין יותר מכל אוזן . אין בכלל ויכוח על זה .
מפני שהוא מנבה בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו.( עמיר קסנר - שים לב - אמרתי סבירות גבוהה - לא מאה אחוז).
הרי הייתי (כל אחד פה וכנראה זה הודחק ) באין סוף הדגמות שאדם שומע משהו אחד ביום אחד ואוהב וביום שני לא אוהב (אותו שיר אותה מערכת) או שומע את אותה מערכת וחשוב שהחליפו וכו וכו.

אז אני טענתי את שלי .
מה הטענה שלך לעניין האוזן הכי חשובה ?

עבורי שניהם חשובים ובלתי נפרדים אחד מהשני - כמו שהרבה מנסים לעשות פה וכל אחד מושך לכיוון שלו.
לא לשכוח שהמוח בסוף מחליט מה אתה אוהב - והוא נורא מתעתע ולא עקבי ומשתנה בהתאם לאלף דברים.
המון פעמים מגיעים למסקנות לא נכונות כלל באשר למקור הבעיה וכו וכו כאשר רק סומכים על האוזן.למעשהאבחון שרק על פי אוזן הוא הימור לכל דבר.
והפוך גם הוא נכון ....כאשר סומכים רק על מדידות - לא כי מדידות לא יכולות להיות מאוד מאוד מדויקות ומנבאות אמת והנאה - אלא כי לא מספיק יסודיים בחיפוש אחירהם והפרשנות שלהן.
בעצם מה שכתוב כאן בצורה מאוד יפה זה:

#1. מדידות הן מאוד מדויקות, עקביות ואמינות.
#2. בני אדם לא עקביים. אותו אדם יכול לשנות את דעתו/טעמו, ואנשים שונים בכלל שונים זה מזה.

שעל זה אין ויכוח, אבל מה שחסר כאן הוא ההוכחה שיש מתאם בין תוצאות טובות במדידות לבין מה שאנשים יאהבו. לדעתי, לגבי הרבה מדידות אין בכלל מתאם (לגבי תוצאות בתחום סביר, שכמעט כל המכשירים נמצאים בו ממילא), ובחלק מהמקרים יש מתאם הפוך.

אני מודע למדידה אחת שעוצבה על פי העדפות שמיעה של אנשים, ורק עבור רמקולים -- ספינורמה -- אם כי לדעתי אלה לא היו בדיוק העדפות אלא מה נשמע להם יותר נייטראלי, שזה לא אותו דבר -- ושם יש מתאם, אבל גם הוא לא כל כך מנבא העדפה, אלא יותר מהווה אינדיקציה להקטנת הסיכון שאם אוהבים רמקול בחדר נתון, הוא לא יישמע לגמרי אחרת בחדר אחר.

עד שאין רשימה שאומרת לכל סוג ציוד איזה ערכים צריכים להיות לאיזה מדידות כדי לדעת בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו (דן נגר - שים לב - אמרתי סבירות גבוהה - לא מאה אחוז), כל זה לגמרי באוויר, והמדידות אינן מהוות פתרון לפער בין #1 ל-#2 לעיל.

אנא תן רשימה, אפילו חלקית, לכמה סוגי ציוד, ונראה במה מדובר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
לפני שנכנסים לוויכוחים, אנא הסבר לאיזה מדידות אתה מתכוון, ואיזה ערכים שלהן מנבאים הנאה או ההיפך.

כמה דוגמאות לגבי מגברים, רמקולים, מקורות וכיו"ב.

נמשיך משם.
כבר דשנו בזה - אני לא רואה טעם להמשיך.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
בעצם מה שכתוב כאן בצורה מאוד יפה זה:

#1. מדידות הן מאוד מדויקות, עקביות ואמינות.
#2. בני אדם לא עקביים. אותו אדם יכול לשנות את דעתו/טעמו, ואנשים שונים בכלל שונים זה מזה.

שעל זה אין ויכוח, אבל מה שחסר כאן הוא ההוכחה שיש מתאם בין תוצאות טובות במדידות לבין מה שאנשים יאהבו. לדעתי, לגבי הרבה מדידות אין בכלל מתאם (לגבי תוצאות בתחום סביר, שכמעט כל המכשירים נמצאים בו ממילא), ובחלק מהמקרים יש מתאם הפוך.

אני מודע למדידה אחת שעוצבה על פי העדפות שמיעה של אנשים, ורק עבור רמקולים -- ספינורמה -- אם כי לדעתי אלה לא היו בדיוק העדפות אלא מה נשמע להם יותר נייטראלי, שזה לא אותו דבר -- ושם יש מתאם, אבל גם הוא לא כל כך מנבא העדפה, אלא יותר מהווה אינדיקציה להקטנת הסיכון שאם אוהבים רמקול בחדר נתון, הוא לא יישמע לגמרי אחרת בחדר אחר.

עד שאין רשימה שאומרת לכל סוג ציוד איזה ערכים צריכים להיות לאיזה מדידות כדי לדעת בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו (דן נגר - שים לב - אמרתי סבירות גבוהה - לא מאה אחוז), כל זה לגמרי באוויר, והמדידות אינן מהוות פתרון לפער בין #1 ל-#2 לעיל.

אנא תן רשימה, אפילו חלקית, לכמה סוגי ציוד, ונראה במה מדובר.
לגבי הספינורמה - מעולם לא דובר על ניטראלי. דובר אך ורק על מה "אוהבים" בלבד.
כאשר היו מאזינים מהרחוב-חסרי נסיון , מנוסים וכו וכו - התוצאה הייתה זהה.

יש שרשור שלם על זה ואני לא רואה טעם להמשיך .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
לגבי הספינורמה - מעולם לא דובר על ניטראלי. דובר אך ורק על מה "אוהבים" בלבד.
כאשר היו מאזינים מהרחוב-חסרי נסיון , מנוסים וכו וכו - התוצאה הייתה זהה.
כן, אבל כשבאמת בודקים העדפות שמיעה, נותנים לאנשים לשמוע מוזיקה שהם מכירים ואוהבים, ונותנים להם לבחור את הווליום, והם רואים מה מרגש אותם יותר, מה שואב אותם יותר לתוך המוזיקה, מה מדבר אליהם, מה מהנה אותם, וכו'.

שם לא היה לא זה ולא זה, וכששמעתי איזה קטעים השמיעו להם, העדפת השמיעה שלי הייתה לברוח משם, ללא תלות בווליום. ממש לא איכפת לי איך זה נשמע.


יש שרשור שלם על זה ואני לא רואה טעם להמשיך .
לפי אותו היגיון, לא היה טעם להעלות את זה שוב.

ולא זכור לי שנתת שם אפילו דוגמה אחת מעבר לספינורמה, כך שהכל באוויר, עד שיהיו דוגמאות קונקרטיות.

בינתיים, ככל הידוע לי, המדידות המוכרות לי אינן מנבאות בסבירות כלשהי איזה מוצר רוב האנשים יאהבו, בטח לא אלה המפורסמות כ-specs, ובטח לא הפרשם ב-SINAD מתחת לאיזה סף הגיוני.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
עמיר ,אני בעד להיכנס לעומק - כאשר יש סימני שאלה. לפעמים דברים הם פשוטים יותר והמוח האנלטי יכול להיות למגרעת רצינית.
מה הקשר לווליום עמיר?
מה הקשר להאם אתה היית בורח מסוג המוזיקה ? גם אני לא מת על המוזיקה שלך ואלדר לא אוהב את זו של שי.

נתנו אותם שירים / אותו ווליום - רוב האנשים אהבו את אותם אותם רמקולים.
אם פה אתה לא רואה הוכחה חותכת - אתה רוצה שאכנס לדברים מסובכים יותר ?
עובדתית אחרי מחקר זה :

התחלת לראות טוויטרים גדולים יותר (חיתוך נמוך יותר לספינורמה טובה יותר )
התחלת לראות טוויטר קרוב יותר למיד ברמקולים טובים (שוב ספינורמה)
התחלת לראות מנחה תדר(שוב ספינורמה)
התחלת לראות מאה ואחד דברים בחברות טובות שמתיישרות למחקר - אז עשה קצת שיעורי בית ואל תתחיל (אם אפשר) חוג לפילוספיה על תרבות יוון העתיקה והבנת הנקרא.

תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
עמיר ,אני בעד להיכנס לעומק - כאשר יש סימני שאלה. לפעמים דברים הם פשוטים יותר והמוח האנלטי יכול להיות למגרעת רצינית.
נדמה לי שאיינדטיין אמר שאיפשר לפשט דברים עד כמה שאפשר, אבל לא יותר מזה.
בהחלט יש סימני שאלה *ענקיים* סביב שאלת המתאם בין תוצאות מדידות לבין מה שאוהבים לשמוע.

מה הקשר לווליום עמיר?
לכל אחד מתאים ווליום אחר כדי ליהנות מהמוזיקה שהוא שומע. מה שחלש עבור אחד והוא לא יכול לקבל את הפרטים והאימפקט שהוא רוצה, צועק עבור השני.

מה הקשר להאם אתה היית בורח מסוג המוזיקה ? גם אני לא מת על המוזיקה שלך ואלדר לא אוהב את זו של שי.
אין קשר חזק יותר להעדפות שמיעה מאשר המוזיקה. אם יש מוזיקה שאני שונא, לא איכפת לי איך היא נשמעת ואני רוצה לברוח משם. אם יש מוזיקה שאני אוהב ומכיר, אני יכול לראות באיזו מידה אני מתחבר אליה. מה מרגש יותר, מה שואב יותר לתוך המוזיקה, מה מדבר אלי, מה מהנה יותר וכו'.


נתנו אותם שירים / אותו ווליום - רוב האנשים אהבו את אותם אותם רמקולים.
אם פה אתה לא רואה הוכחה חותכת - אתה רוצה שאכנס לדברים מסובכים יותר ?
עובדתית אחרי מחקר זה :
אני רואה בזה הוכחה חותכת שבתנאים והאווירה הנתונים, אנשים התחברו למה שנשמע להם נייטראלי יותר. אני לא יודע איך הדריכו אותם, למה אמרו להם לשים לב, איך לנקד, וכד'.

התחלת לראות טוויטרים גדולים יותר (חיתוך נמוך יותר לספינורמה טובה יותר )
התחלת לראות טוויטר קרוב יותר למיד ברמקולים טובים (שוב ספינורמה)
התחלת לראות מנחה תדר(שוב ספינורמה)
התחלת לראות מאה ואחד דברים בחברות טובות שמתיישרות למחקר - אז עשה קצת שיעורי בית ואל תתחיל (אם אפשר) חוג לפילוספיה על תרבות יוון העתיקה והבנת הנקרא.
*כל* מה שאתה נכנס אליו לעומק מעבר לדברים הבסיסיים מסתובב רק סביב מדידה (קבוצת מדידות FR) אחת -- ספינורמה -- שמתייחסת רק לרמקולים, אבל המסקנות שאתה מציג מתייחסות למדידות באופן כללי מאוד. אפילו אתה עצמך כתבת -- בהזדמנויות אחרות -- שאי אפשר להסתמך על הספינורמה כמדד יחיד, וכן צריך גם לשמוע, ושהיא מנבאת בעיקר עקביות בין אקוסטיקות שונות.

בוא נעזוב לרגע את הספינורמה לגמרי בצד.

אם אתה טוען שמדידות מנבאות הנאה, בוא תן דוגמאות ספציפיות, מעבר לספינורמה, ואיזה תחום שלהן מהווה אינדיקציה להנאה ואיזה לא.

לדוגמה: "THD מתחת ל-1% מנבא צליל טוב".
אבל ספציפית, זה לא נכון, כי יש מגברי מנורות עם 5% עיוות שאנשים אוהבים, שלא לדבר על ויניל, כך שיכול להיות אפילו מתאם הפוך בין תוצאה טובה במדידה *הזו* לבין העדפות שמיעה, ויש מכשירים עם 0.0001 THD שנשמעים ח*א.

אז, בבקשה, דוגמאות אחרות.

ככל הידוע לי, למשל דמפינג פקטור גבוה לא מנבא באס טוב, Slew Rate גבוה ו-Rise Time נמוך לא מנבאים תחושה של "מהירות", FR פלוס/מינוס 1 דיבי לא מנבא עדיפות על פלוס/מינוס 3 דיבי, וכו' וכו'

אז מה כן מנבא? לא דיבורים ותאוריות, ספציפית: כמה דוגמאות של איזו מדידה ואיזה ערכים שלה מנבאים מה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
נדמה לי שאיינדטיין אמר שאיפשר לפשט דברים עד כמה שאפשר, אבל לא יותר מזה.
בהחלט יש סימני שאלה *ענקיים* סביב שאלת המתאם בין תוצאות מדידות לבין מה שאוהבים לשמוע.


לכל אחד מתאים ווליום אחר כדי ליהנות מהמוזיקה שהוא שומע. מה שחלש עבור אחד והוא לא יכול לקבל את הפרטים והאימפקט שהוא רוצה, צועק עבור השני.


אין קשר חזק יותר להעדפות שמיעה מאשר המוזיקה. אם יש מוזיקה שאני שונא, לא איכפת לי איך היא נשמעת ואני רוצה לברוח משם. אם יש מוזיקה שאני אוהב ומכיר, אני יכול לראות באיזו מידה אני מתחבר אליה. מה מרגש יותר, מה שואב יותר לתוך המוזיקה, מה מדבר אלי, מה מהנה יותר וכו'.



אני רואה בזה הוכחה חותכת שבתנאים והאווירה הנתונים, אנשים התחברו למה שנשמע להם נייטראלי יותר. אני לא יודע איך הדריכו אותם, למה אמרו להם לשים לב, איך לנקד, וכד'.


*כל* מה שאתה נכנס אליו לעומק מעבר לדברים הבסיסיים מסתובב רק סביב מדידה (קבוצת מדידות FR) אחת -- ספינורמה -- שמתייחסת רק לרמקולים, אבל המסקנות שאתה מציג מתייחסות למדידות באופן כללי מאוד. אפילו אתה עצמך כתבת -- בהזדמנויות אחרות -- שאי אפשר להסתמך על הספינורמה כמדד יחיד, וכן צריך גם לשמוע, ושהיא מנבאת בעיקר עקביות בין אקוסטיקות שונות.

בוא נעזוב לרגע את הספינורמה לגמרי בצד.

אם אתה טוען שמדידות מנבאות הנאה, בוא תן דוגמאות ספציפיות, מעבר לספינורמה, ואיזה תחום שלהן מהווה אינדיקציה להנאה ואיזה לא.

לדוגמה: "THD מתחת ל-1% מנבא צליל טוב".
אבל ספציפית, זה לא נכון, כי יש מגברי מנורות עם 5% עיוות שאנשים אוהבים, שלא לדבר על ויניל, כך שיכול להיות אפילו מתאם הפוך בין תוצאה טובה במדידה *הזו* לבין העדפות שמיעה, ויש מכשירים עם 0.0001 THD שנשמעים ח*א.

אז, בבקשה, דוגמאות אחרות.

ככל הידוע לי, למשל דמפינג פקטור גבוה לא מנבא באס טוב, Slew Rate גבוה ו-Rise Time נמוך לא מנבאים תחושה של "מהירות", FR פלוס/מינוס 1 דיבי לא מנבא עדיפות על פלוס/מינוס 3 דיבי, וכו' וכו'

אז מה כן מנבא? לא דיבורים ותאוריות, ספציפית: כמה דוגמאות של איזו מדידה ואיזה ערכים שלה מנבאים מה.
אממממממ
התחלנו ...אני בחוץ
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
אממממממ
התחלנו ...אני בחוץ
לא "התחלנו" שום דבר. אתה זה ש"התחלת" מחדש, והחלק המשמעותי בכל מה שכתבתי הוא הבקשה החוזרת לדוגמאות ספציפיות למדידות שמנבאות אמת והנאה, כפי שכתבת.

אני מאמין שאתה בחוץ כי כנראה שאין כאלה מעבר לספינורמה עבור רמקולים בלבד, וגם היא מוגבלת מאוד בניבוי הנאה. היא מנבאת בעיקר דמיון בסאונד באקוסטיקות שונות.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
איך אתה מציע לשפוט רמקולים נניח - מה הוא רמקול טוב ומה הוא רמקול לא טוב ?

אולי לא שמת לב , אך אופן ניסוח השאלה מסיט את הדיון למגרש שלך , שבנוי סביב הגדרה משלו למה זה "טוב" . תרשה לי להימנע מההסחה הזו כי היא רואה באופן שבלוני את המערכת שמורכבת מציוד שמע מחד ומאזינים מאידך ומתעלמת מהדינמיקה של יחסי הגומלין בין מרכיביה .
ראייה כזו לוקה בדיכוטומיה אותה מכתיבים כל אלו שחורצים דינו של רכיב שמע מתוך גרפי המדידות ומתאפיינת בהצהרות חסרות ביסוס , שלא לומר יומרניות , כגון :"רמקול צריך להיות מהיר .. מפורט... נשלט .. מיקרו דינמיקה ..רזולוציה .." וכיו"ב משתנים ומאפיינים שיש להם קשר רופף או לעתים לא בכלל , לקלישאות נבובות ומאוסות כמו הנאה וחווייה של מוזיקה , ובקיצור כאלו אנשים שמקשיבים למערכת ולא לתוכן . הללו, שואבים את הנאתם ***מהידיעה*** שהציוד שלהם עונה על קריטריונים מסוימים , אותם הם הציבו כמטרה . זהו .
אם תוצאת הלוואי של מצב כזה תהיה גם הנאה מהתוכן או הצליל (נא להבחין בין השניים) , לגיטימית ככל שתהיה , היא תהיה תוצר של הטיה שמכתיב קידוש ערכי גרף המדידה . יש בזה משהו מלאכותי . זה בסדר כאמור ; רק בבקשה להימנע מכפיית השבלונה כתאורמה .
לראיה גם הסתירה שהתגנבה לתוך דבריך :

"אדם שומע משהו אחד ביום אחד ואוהב וביום שני לא אוהב (אותו שיר אותה מערכת) או שומע את אותה מערכת וחשוב שהחליפו"

סתירה זו משקפת את חוסר העקביות והוולטיליות האנושית בכל הקשור להעדפה וחווייה של השמע , אז איזה תוקף או הגיון יש בניסיון להגדיר מה זה רמקול "טוב" , אם למחרת אותו אדם משנה את דעתו ? אז מה , במקום זאת תנסו להגדיר מה זה "מאזין טוב" ?

מהו רמקול טוב ? אתה מבין את משמעות התשובה שאתה מצפה לקבל על השאלה הזו ? אתה צריך מתאם גורף של 100 אחוז מכל מדגם נתון של נשאלים/נבחנים בכדי להיות במצב שמאפשר לך להעלות קושיות כאלו . נראה לך שתנאי כזה קיים ?
מי לדעתך יכול , אם קיים בכלל , להוות אמת מידה לפיה ניתן לענות על שאלתך ? "מאזינים מנוסים" , אלה מהמבחן של הספינורמה ? האם הם נהנים יותר ממני מחוויית השמע ? לא , הם בסך הכל יודעים לחפש , ולמצוא , את אותם קריטריוני המדידה שפירטתי לעיל ואז יודעים לומר כמו תוכי מאומן איזה רמקול מיישר קו לפיהם יותר טוב , תרתי משמע ובקיצור - לוקים בהטייה . צר לי ; הנאה , שאני בטוח שגם אתה תקדש , נובעת מהתנסות ראשונית . לא חסידים מתנודדים של מנפנפי גרפים למיניהם ולא מחפשי אוצרות בנבכי ביצועים של מערכות שמע יאירו לך את הדרך . לא כי הם לא כשירים , אלא משום שאין כזו . כל אדם מתווה לעצמו את הנתיב . הנאה נטולת פניות מגיעה ממקום של חוסר ידע מוקדם . על העדות תבואנה ההנאה והחווייה של ילדים מהשטות הכי קטנה, שאנו כמבוגרים כבר לעולם לא נוכל לשחזר , כי אנו כבר רוויי חוויות , מעוצבי הטייה ומקובעי מוח .
שאל את עצמך מי שואב הנאה **יותר גדולה** מהאזנה לקויית הטיה : אלו שמאומנים לחפש ומותנים לקדש גרפים בהאזנה עיוורת , או אלה שמאזינים לציוד בהאזנה מודעת . אני די בטוח שגם אתה תגיע למסקנה שאת הניסים והנפלאות והסופרלטיבים לא תמצא בקבוצה הראשונה .
לפיכך , לאחר שקלול האופי האנושי לתוך המשוואה המוזרה הזו , אין שום משמעות לשאלת הגדרת טיב רמקול . אולי עדיף שתשאל טוב ***עבור מי ובאיזה מצב*** . אתה מנסה לעשות כאן pin-point , אבל למעשה אנחנו מסתכלים כאן על טווח רחב מאוד אליו אפשר להכניס כל רמקול ש"עושה את העבודה" בצורה כזו או אחרת . מה זה עושה עבודה ? שאל את מאות היצרנים ועשרות אלפי לקוחותיהם . מקווה שהמסר ברור .



אם אתה אומר שהכל הוא חווית שמע אישית - אז על מה הדיונים כאן בדיוק ?

מהותו של הפורום מורכבת מהיבטים רבים : הסתייעות , חלוקת ולמידה של מידע וידע , במקרה הספציפי של פורום בעל ציביון מסוים - גם רצון להשתייך לקבוצה (לא אכנס מעבר לכך הלאה למניעים שלא יקפצו עלי כל מיני מזלזלי "פסיכולוגיה בגרוש" למיניהם) , קבלת יחס והכרה מאחרים , יצירה/הרחבה של מעגל מכרים וכו' סיבות . כבודו הפך קצת את היוצרות ... מניסוח הקושיה לפחות ... שכן , אם חוויית השמע היתה ***אחידה*** בניגוד ל***אישית*** היה מקום לתהות על קיום המקום בהקשר לייעודו , וגם אז - אין זה פוסל את תפקודיו מבחינת שאר ההיבטים הללו .
דווקא מתוך הרבגוניות , ההבדלים וריבוי הדעות - מקבל הפורום את הלגיטימיות ואת התוקף אליו כיוונו מייסדיו . אין כאן מטרה , אין יעד . יש הווי . אם היה אחד שהיה מחזיק את האמת בכיס הייתי מסכים איתך , ודי היה לנסח מניפסט על תקן של מורה נבוכים ולפרסם אותו בכל חנות אודיו . זו המציאות שקושייתך מרמזת עליה .

המדע הוא פי כמה וכמה (מליונים) אמין יותר מכל אוזן . אין בכלל ויכוח על זה . מפני שהוא מנבה בסבירות מאוד גבוהה איזה מוצר רוב האנשים יאהבו.

איזו אמירה פשטנית . באמירה אחת כפפת את המין האנושי ובינה מלאכותית לאותה המשבצת . יאהבו מתי ? כל אחד ? כל הזמן ? בכל מצב ? הדיוטות , או מאזינים "שרלוק הולמס"? ואולי רק יעדיפו , לא יאהבו בהכרח , בהתאם להטיית קידוש המדידה הנידונה כאן ?
מה הטענה שלך לעניין האוזן הכי חשובה ?

האוזן היא רק מכשיר , שלב בדרך של התוכן או הצליל אל המוח . מה יש לכם מהאוזן ? מספיק להיתלות בה , זה כואב .

סופו של המסע הוא בחווייה . שים לב שאני לא מדבר על הנאה . חווייה יכולה להיות גם שלילית . נכון שאין הגיון לאבחן לפי האוזן (למרות שבכך קעקעת את סמכותו של כתב הבית) ועדיף לפי הגרף , צודק ! אבל אנחנו לא כתבי הבית ואיננו מקשיבים למערכת עצמה . אנו שומעים מוזיקה ורוצים ליהנות שלא לפי תכתיבי גרף כזה או אחר .
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אולי לא שמת לב , אך אופן ניסוח השאלה מסיט את הדיון למגרש שלך , שבנוי סביב הגדרה משלו למה זה "טוב" . תרשה לי להימנע מההסחה הזו כי היא רואה באופן שבלוני את המערכת שמורכבת מציוד שמע מחד ומאזינים מאידך ומתעלמת מהדינמיקה של יחסי הגומלין בין מרכיביה .
ראייה כזו לוקה בדיכוטומיה אותה מכתיבים כל אלו שחורצים דינו של רכיב שמע מתוך גרפי המדידות ומתאפיינת בהצהרות חסרות ביסוס , שלא לומר יומרניות , כגון :"רמקול צריך להיות מהיר .. מפורט... נשלט .. מיקרו דינמיקה ..רזולוציה .." וכיו"ב משתנים ומאפיינים שיש להם קשר רופף או לעתים לא בכלל , לקלישאות נבובות ומאוסות כמו הנאה וחווייה של מוזיקה , ובקיצור כאלו אנשים שמקשיבים למערכת ולא לתוכן . הללו, שואבים את הנאתם ***מהידיעה*** שהציוד שלהם עונה על קריטריונים מסוימים , אותם הם הציבו כמטרה . זהו .
אם תוצאת הלוואי של מצב כזה תהיה גם הנאה מהתוכן או הצליל (נא להבחין בין השניים) , לגיטימית ככל שתהיה , היא תהיה תוצר של הטיה שמכתיב קידוש ערכי גרף המדידה . יש בזה משהו מלאכותי . זה בסדר כאמור ; רק בבקשה להימנע מכפיית השבלונה כתאורמה .
לראיה גם הסתירה שהתגנבה לתוך דבריך :

"אדם שומע משהו אחד ביום אחד ואוהב וביום שני לא אוהב (אותו שיר אותה מערכת) או שומע את אותה מערכת וחשוב שהחליפו"

סתירה זו משקפת את חוסר העקביות והוולטיליות האנושית בכל הקשור להעדפה וחווייה של השמע , אז איזה תוקף או הגיון יש בניסיון להגדיר מה זה רמקול "טוב" , אם למחרת אותו אדם משנה את דעתו ? אז מה , במקום זאת תנסו להגדיר מה זה "מאזין טוב" ?

מהו רמקול טוב ? אתה מבין את משמעות התשובה שאתה מצפה לקבל על השאלה הזו ? אתה צריך מתאם גורף של 100 אחוז מכל מדגם נתון של נשאלים/נבחנים בכדי להיות במצב שמאפשר לך להעלות קושיות כאלו . נראה לך שתנאי כזה קיים ?
מי לדעתך יכול , אם קיים בכלל , להוות אמת מידה לפיה ניתן לענות על שאלתך ? "מאזינים מנוסים" , אלה מהמבחן של הספינורמה ? האם הם נהנים יותר ממני מחוויית השמע ? לא , הם בסך הכל יודעים לחפש , ולמצוא , את אותם קריטריוני המדידה שפירטתי לעיל ואז יודעים לומר כמו תוכי מאומן איזה רמקול מיישר קו לפיהם יותר טוב , תרתי משמע ובקיצור - לוקים בהטייה . צר לי ; הנאה , שאני בטוח שגם אתה תקדש , נובעת מהתנסות ראשונית . לא חסידים מתנודדים של מנפנפי גרפים למיניהם ולא מחפשי אוצרות בנבכי ביצועים של מערכות שמע יאירו לך את הדרך . לא כי הם לא כשירים , אלא משום שאין כזו . כל אדם מתווה לעצמו את הנתיב . הנאה נטולת פניות מגיעה ממקום של חוסר ידע מוקדם . על העדות תבואנה ההנאה והחווייה של ילדים מהשטות הכי קטנה, שאנו כמבוגרים כבר לעולם לא נוכל לשחזר , כי אנו כבר רוויי חוויות , מעוצבי הטייה ומקובעי מוח .
שאל את עצמך מי שואב הנאה **יותר גדולה** מהאזנה לקויית הטיה : אלו שמאומנים לחפש ומותנים לקדש גרפים בהאזנה עיוורת , או אלה שמאזינים לציוד בהאזנה מודעת . אני די בטוח שגם אתה תגיע למסקנה שאת הניסים והנפלאות והסופרלטיבים לא תמצא בקבוצה הראשונה .
לפיכך , לאחר שקלול האופי האנושי לתוך המשוואה המוזרה הזו , אין שום משמעות לשאלת הגדרת טיב רמקול . אולי עדיף שתשאל טוב ***עבור מי ובאיזה מצב*** . אתה מנסה לעשות כאן pin-point , אבל למעשה אנחנו מסתכלים כאן על טווח רחב מאוד אליו אפשר להכניס כל רמקול ש"עושה את העבודה" בצורה כזו או אחרת . מה זה עושה עבודה ? שאל את מאות היצרנים ועשרות אלפי לקוחותיהם . מקווה שהמסר ברור .





מהותו של הפורום מורכבת מהיבטים רבים : הסתייעות , חלוקת ולמידה של מידע וידע , במקרה הספציפי של פורום בעל ציביון מסוים - גם רצון להשתייך לקבוצה (לא אכנס מעבר לכך הלאה למניעים שלא יקפצו עלי כל מיני מזלזלי "פסיכולוגיה בגרוש" למיניהם) , קבלת יחס והכרה מאחרים , יצירה/הרחבה של מעגל מכרים וכו' סיבות . כבודו הפך קצת את היוצרות ... מניסוח הקושיה לפחות ... שכן , אם חוויית השמע היתה ***אחידה*** בניגוד ל***אישית*** היה מקום לתהות על קיום המקום בהקשר לייעודו , וגם אז - אין זה פוסל את תפקודיו מבחינת שאר ההיבטים הללו .
דווקא מתוך הרבגוניות , ההבדלים וריבוי הדעות - מקבל הפורום את הלגיטימיות ואת התוקף אליו כיוונו מייסדיו . אין כאן מטרה , אין יעד . יש הווי . אם היה אחד שהיה מחזיק את האמת בכיס הייתי מסכים איתך , ודי היה לנסח מניפסט על תקן של מורה נבוכים ולפרסם אותו בכל חנות אודיו . זו המציאות שקושייתך מרמזת עליה .



איזו אמירה פשטנית . באמירה אחת כפפת את המין האנושי ובינה מלאכותית לאותה המשבצת . יאהבו מתי ? כל אחד ? כל הזמן ? בכל מצב ? הדיוטות , או מאזינים "שרלוק הולמס"? ואולי רק יעדיפו , לא יאהבו בהכרח , בהתאם להטיית קידוש המדידה הנידונה כאן ?


האוזן היא רק מכשיר , שלב בדרך של התוכן או הצליל אל המוח . מה יש לכם מהאוזן ? מספיק להיתלות בה , זה כואב .

סופו של המסע הוא בחווייה . שים לב שאני לא מדבר על הנאה . חווייה יכולה להיות גם שלילית . נכון שאין הגיון לאבחן לפי האוזן (למרות שבכך קעקעת את סמכותו של כתב הבית) ועדיף לפי הגרף , צודק ! אבל אנחנו לא כתבי הבית ואיננו מקשיבים למערכת עצמה . אנו שומעים מוזיקה ורוצים ליהנות שלא לפי תכתיבי גרף כזה או אחר .
ככל הנראה לא הבנת מילה ממה שכבתי .
הררים של מלל והלקח הוא …..
לך תדע …

חאלס עם חרדת מדידות .
אתה ודומיך שוכחים שיש כאלה שגם מבינים במדידות וגם מבינים באזניים - ומהמקום הזה אני מגיע .
אז במקום לכתוב הררי מלל חסרות מהות - פתח ספר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
אתה צודק שאין הגיון לאבחן לפי האוזן (למרות שבכך קעקעת את סמכותו של כתב הבית) ועדיף לפי הגרף , צודק !
אני חושב שהבסיס לאי ההסכמות לגבי במה להשתמש כדי להעריך את טיבו של מכשיר הוא אי ההסכמה לגבי מה בכלל מאבחנים.

מבחינת דן -- והרבה אחרים באסכולה הזו -- הערך העליון הוא היי פידליטי, ואכן ברוב המקומות גם מגדירים כך אודיופיל.
מבחינתו, מכשיר" טוב" הוא כזה שמממש את הערך הזה ככל הניתן, וזה לא עניין של טעם אישי, אלא של מדידות בלבד, וזו "האמת".

אני בקצה השני של הסקלה: מבחינתי, אודיופיל הוא מי שאוהב סאונד טוב -- לטעמו -- ממערכות אודיו, ללא קשר להיי פידליטי, ולא כל כך מעניין מהו מכשיר "טוב" במדדים אובייקטיביים, אלא מה שהשומע מפיק ממנו הנאה, מתחבר אליו, נמשך אליו, נשאב אליו וכיו"ב. כדוגמה קיצונית, מי שאוהב סאונד כמו שיש בהופעות לא אקוסטיות מסוג מסוים, עם באסים מפוצצים וטרבל חותך אוזניים, שילך על זה, גם אם במערכת שלו אי אפשר יהיה בכלל לזהות כלים אקוסטיים, שהוא אף פעם לא מאזין להם ממילא. כן, אפשר לטעון שאולי הוא יגדל פעם וטעמו ישתנה, אבל יש כאלה עם מספיק ניסיון ויודעים מה הם אוהבים, וגם אין צורך שיסבול עם סאונד שהוא לא אוהב עד שטעמו "ישתפר" לדעת אלה שמתנשאים עליו. מבחינת דן, מישהו כזה הוא מחוץ לתחביב בכלל.

את זה שבאופן אישי אני אוהב סאונד ניטראלי יחסית אני מייחס בעיקר לזה שאת הטעם שלי גיבשתי בתקופה שגם אני הייתי במירוץ -- שכיום נראה לי עקר וחסר תוחלת -- אחרי היי פידליטי.

בכל מקרה, אי אפשר להאשים אותי ב"חרדת מדידות", ומזכרון, כנראה שגם את @clip99 לא. אני לא פוחד ממדידות, רק חושב שמשמעותן מוגבלת כמנבאות הנאה או כמדד אולטימטיבי לאיכות סאונד. לדעתי, לא קיים מדד כזה, ויש רק התפלגויות של טעמים סביב מרכזים של טעמים דומים.

רוב האנשים נמצאים על הקשת שבין מצבי הקיצון האלה, ומתייחסים גם למדידות וגם לשמיעה, במאזן ששונה מאדם לאדם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אני חושב שהבסיס לאי ההסכמות לגבי במה להשתמש כדי להעריך את טיבו של מכשיר הוא אי ההסכמה לגבי מה בכלל מאבחנים.

מבחינת דן -- והרבה אחרים באסכולה הזו -- הערך העליון הוא היי פידליטי, ואכן ברוב המקומות גם מגדירים כך אודיופיל.
מבחינתו, מכשיר" טוב" הוא כזה שמממש את הערך הזה ככל הניתן, וזה לא עניין של טעם אישי, אלא של מדידות בלבד, וזו "האמת".

אני בקצה השני של הסקלה: מבחינתי, אודיופיל הוא מי שאוהב סאונד טוב -- לטעמו -- ממערכות אודיו, ללא קשר להיי פידליטי, ולא כל כך מעניין מהו מכשיר "טוב" במדדים אובייקטיביים, אלא מה שהשומע מפיק ממנו הנאה, מתחבר אליו, נמשך אליו, נשאב אליו וכיו"ב. כדוגמה קיצונית, מי שאוהב סאונד כמו שיש בהופעות לא אקוסטיות מסוג מסוים, עם באסים מפוצצים וטרבל חותך אוזניים, שילך על זה, גם אם במערכת שלו אי אפשר יהיה בכלל לזהות כלים אקוסטיים, שהוא אף פעם לא מאזין להם ממילא. כן, אפשר לטעון שאולי הוא יגדל פעם וטעמו ישתנה, אבל יש כאלה עם מספיק ניסיון ויודעים מה הם אוהבים, וגם אין צורך שיסבול עם סאונד שהוא לא אוהב עד שטעמו "ישתפר" לדעת אלה שמתנשאים עליו. מבחינת דן, מישהו כזה הוא מחוץ לתחביב בכלל.

את זה שבאופן אישי אני אוהב סאונד ניטראלי יחסית אני מייחס בעיקר לזה שאת הטעם שלי גיבשתי בתקופה שגם אני הייתי במירוץ -- שכיום נראה לי עקר וחסר תוחלת -- אחרי היי פידליטי.

בכל מקרה, אי אפשר להאשים אותי ב"חרדת מדידות", ומזכרון, כנראה שגם את @clip99 לא. אני לא פוחד ממדידות, רק חושב שמשמעותן מוגבלת כמנבאות הנאה או כמדד אולטימטיבי לאיכות סאונד. לדעתי, לא קיים מדד כזה, ויש רק התפלגויות של טעמים סביב מרכזים של טעמים דומים.

רוב האנשים נמצאים על הקשת שבין מצבי הקיצון האלה, ומתייחסים גם למדידות וגם לשמיעה, במאזן ששונה מאדם לאדם.
כל אחד יכול להיות בתחביב - מבקש לא להכניס לי מילים לפה.
מבחיניתי ובמבחינת העולם המודרני אודיופילה היא נאמנות למקור .הקרדיט לא שלי.

מעולם לא טענתי שרק מדידות .טענתי שהם כלי אדיר ובלתי נפרד מהאוזן.
טענתי גם שאם משהו נמדד ממש טוב ונשמע ממש רע -אתה לא מסתכל על המדידה הנכונה .
האוזן יכולה לחסוך לך המון זמן כאשר היא משלובת עם מדידות.
מדידות יכולות לחסוך לך המון זמן כאשר הן משולבות עם אוזן.

אי ההבנה /פחד/חשש/דאגה/אובססיה או כל רצון לתייג אותי למחנה אחד בלבד - הוא שלכם בלבד. לא שלי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,866
מעורבות
2,907
נקודות
113
כל אחד יכול להיות בתחביב - מבקש לא להכניס לי מילים לפה.
מבחיניתי ובמבחינת העולם המודרני אודיופילה היא נאמנות למקור .הקרדיט לא שלי.

מעולם לא טענתי שרק מדידות .טענתי שהם כלי אדיר ובלתי נפרד מהאוזן.
טענתי גם שאם משהו נמדד ממש טוב ונשמע ממש רע -אתה לא מסתכל על המדידה הנכונה .
האוזן יכולה לחסוך לך המון זמן כאשר היא משלובת עם מדידות.
מדידות יכולות לחסוך לך המון זמן כאשר הן משולבות עם אוזן.

אי ההבנה /פחד/חשש/דאגה/אובססיה או כל רצון לתייג אותי למחנה אחד בלבד - הוא שלכם בלבד. לא שלי
מאיטרציה קודמת על אותם נושאים:
היא לא שלי.
לגישתך, אני לא מבין אז מה ההבדל בינך לבין נער בן 18 שמעלה באס וטרבל.
אם תשאל אותו הוא יענה לך בצורה רהוטה פחות ש :

זה קשור להפקת הצליל שיגרום למוזיקה להיות מערבת ומרגשת יותר.

זה לא שאני אומר שאתה כזה .אני מכיר אותך .
אני רק אומר שמה שאתה אומר לא קשור לאודיפיליה .

וכן, אמרתי ש:
מבחינת דן -- והרבה אחרים באסכולה הזו -- הערך העליון הוא היי פידליטי, ואכן ברוב המקומות גם מגדירים כך אודיופיל.
ואמרתי שאני בצד ההפוך של הסקלה, אבל שכחתתי לחזור על מה שאמרתי בפעמים קודמות, שאני יודע שאני בעמדת מיעוט בנושא הזה.

רוב האנשים על הקשת בין האפשרויות האלה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור