ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
הוכחת כבר שאתה מעוניין לחרחר ריב ומדון.
איזה רמקולים יש לך ?

אם זכרוני אינו מטעני
יש לטרול
פוקאל מדפי מסדרת ARIA 906 שמונחים על זוג שרפרפים שרכש מ IKEA.

לפחות ממה שפרסם בזמנו באתר המקביל.
 

נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אשמח לנתונים מאומתים של תוכן עם DR במספרים שציינת. לא מצאתי נתוני DR קונקרטים לגבי התוכן שהזכרת, פרט לזה שהפורמט הוא היי רז.

99% מהמוזיקה הצרובה על מדיה ביקום לא מתקרבת למספרים האילה.

שבוע טוב, חודש טוב ובשורות טובות.
99% מהמאסטרים הזמינים (אגב, פחות ופחות מהם בכלל זוכה להיצרב על מדיה..) לא עובר את ה 30 כש 40 זה כבר ממש מיעוט.
הסיבות הן רבות, אבל בעיקר בגלל רצפת רעש בבתים פרטיים. נניח שאתה בסביבה של 40? אז כדי להאזין לדיסק בטווח דינמי של נאמר 80 מתוך כוונה באמת.לשמוע הכל, אתה חייב להגביר כל כל שאתה מגיע ל 120 שזה כבר רף כאב שיזיק לך לבריאות הנפשית, בריאות האוזניים ובריאות הנישואין..

אני מדגיש את המונח "פוטנציאל" כיוון שבפרקטיקה פירסומים על יכולות פלאיות של DSD וכיוצ"ב לא רלוונטיים בעליל.

אך אם נחזור לפרקטיקה, אני שב לעניין שבד"כ עורכים מאסטר סופי נפרד לויניל (בהפקות שיוצאות בכמה
פורמטים). לכל הפחות, טכנאי שהכין מאסטר דיגיטלי ורוצה להכין אחד לויניל:

- יתן דעתו להתאמות גיין כדי לא "לאתגר" sibilance.
- de essing, זו דרך לטפל במצבים כאלה, זה למעשה פלאג אין שמטפל בדחיסה, אקולייזציה כדי למנוע דיסטורשן (מחת משתוללת). אני מכיר את זה מעולם המיקסינג הדיגיטלי (רוב במיקסינג לויניל בימינו), אבל כמובן שבמקור זה נעשה ידנית בידי הטכנאי (AAA).
- בהרבה מקרים, מסכמים במיקס תדרים נמוכים שהיו בסטריאו בדיגיטל, למונו (יש כללי אצבע, אבל התדר עצמו משתנה בהתאם להפקה הספציפית).
זה תורם לחיתוך החריצים באופן שמוסיף "יציבות" לסטיילוס (ועוד סיבות למעט אמפליטודה של הבס).
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בכבלים גרפים לא יעזרו , זה לא החדר , הפעם צריך אוזניים
שבוע טוב ובשורות טובות,
רק מוסיף על דבריך שכבל שאינו מותאם כראוי, מסוגל לדפוק את כל העסק, ויש מקרים שלא מדובר באחוזים.

זה לא שונה מהדוגמה שהביא- shokroun לגבי השדרוג שהתקבל נוכח החלפת שפורפרת, ששינה מקצה לקצה פלט מערכת שלמה, כולל הדהודים בבס ( לא במערכת שלו), שאפשר היה לייחס לבעיה בחדר ולא רק.

דוגמאות כאלה לא חסר גם בנוגע לכבלים שללא קשר מאיזה אסכולה אתה מגיע, במידה ולא חווית את זה באוזניך ועל בשרך, לא תהיה מסוגל להבין את פשר המהומה, וגם לא תעזור כאן שום תאוריה פיזיקלית להסביר את זה.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,087
מעורבות
358
נקודות
83
- de essing, זו דרך לטפל במצבים כאלה, זה למעשה פלאג אין שמטפל בדחיסה, אקולייזציה כדי למנוע דיסטורשן (מחת משתוללת). אני מכיר את זה מעולם המיקסינג הדיגיטלי (רוב במיקסינג לויניל בימינו), אבל כמובן שבמקור זה נעשה ידנית בידי הטכנאי (AAA).
יש לי De-Esser בדאק, אני חושב שרק Weiss מספק לשוק הצרכני (לא בטוח)

אני עושה בוא שימוש אבל ממש ממש נדיר,
ברוב המוזיקה שאני שומע ישנה או חדשה אין לי כנמעט צורך ב De-Esser.
כנראה כבר בשלב המאסטרינג הם מטפלים בזה עם De-Esser פלאגין או מכשיר יעודי כחלק מארסנל כלים שלכל אולפן מאסטרינג שמכבד את עצמו יש

ואיך הקלטות ישנות לא סובלות מי זה? .. איך הם עשו את פעם? אין לי מושג .. כנראה מהנדסי הסאונד היו ממש תותחים.

אני יכול להעיד שהדלקתי De-Esser בחלק מהאלבומים של ״כנסיית השכל״ וזה עשה פלאים,
משהו במיקסינג שלהם ממש צורם לאוזניים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
שבוע טוב ובשורות טובות,
רק מוסיף על דבריך שכבל שאינו מותאם כראוי, מסוגל לדפוק את כל העסק, ויש מקרים שלא מדובר באחוזים.

זה לא שונה מהדוגמה שהביא- shokroun לגבי השדרוג שהתקבל נוכח החלפת שפורפרת, ששינה מקצה לקצה פלט מערכת שלמה, כולל הדהודים בבס ( לא במערכת שלו), שאפשר היה לייחס לבעיה בחדר ולא רק.

דוגמאות כאלה לא חסר גם בנוגע לכבלים שללא קשר מאיזה אסכולה אתה מגיע, במידה ולא חווית את זה באוזניך ועל בשרך, לא תהיה מסוגל להבין את פשר המהומה, וגם לא תעזור כאן שום תאוריה פיזיקלית להסביר את זה.
היי אודי.

הרשה לי לחלוק עליך...:)

המתמטיקה והפיזיקה התמודדו עם נושאים טיפה יותר מורכבים מכבלי אודיו שאין מאחוריהם שום דבר מתוחכם מדיי, זה לא החץ 3 , עם כל הכבוד.

בסך הכל מדובר באקווליזרים טיפשים לחלוטין שעטופים מאוד יפה ומגיעים עם תג מחיר שאין שום קשר בינו לבין השפעתם על המערכת שלך.

אפס קשר.

וההסבר "לתופעות האלה", הוא מאוד מאוד פשוט:

הכנסת את אותו אקוולייזר טיפש לחדר, שבניגוד לאקוולייזר רגיל שאפשר "לשחק" עם הסליידרים שלו, אז במקרה הזה, הסליידרים שלו מקובעים על תדרים מסוימים.

אז אצל האודיופיל התורן זה אחלה, כי הוצאנו את האקוולייזר הטיפש הקודם שלו (בדמות כבל מפונפן א') שהוסיף באזור ה 60 הרץ וגרם לאינטראקציה עם החדר והחלפנו אותו באקווליזר טיפש אחר (כבל מפונפן ב'), שהוריד מה 60 הרץ ו-
וואלה, אין יותר הידהודים..

הבאס אגב עדיין שבור לחלוטין. כבל לא יעזור לתקן את זה...:)

ועל הדרך, אותו אקוולייזר טיפש כמובן הרס דברים אחרים
שאהבנו באקווליזר הטיפש הקודם.

המון פסיכולוגיה. מעט מאוד טכנולוגיה.

רו
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
היי אודי.

הרשה לי לחלוק עליך...:)

המתמטיקה והפיזיקה התמודדו עם נושאים טיפה יותר מורכבים מכבלי אודיו שאין מאחוריהם שום דבר מתוחכם מדיי, זה לא החץ 3 , עם כל הכבוד.

בסך הכל מדובר באקווליזרים טיפשים לחלוטין שעטופים מאוד יפה ומגיעים עם תג מחיר שאין שום קשר בינו לבין השפעתם על המערכת שלך.

אפס קשר.

וההסבר "לתופעות האלה", הוא מאוד מאוד פשוט:

הכנסת את אותו אקוולייזר טיפש לחדר, שבניגוד לאקוולייזר רגיל שאפשר "לשחק" עם הסליידרים שלו, אז במקרה הזה, הסליידרים שלו מקובעים על תדרים מסוימים.

אז אצל האודיופיל התורן זה אחלה, כי הוצאנו את האקוולייזר הטיפש הקודם שלו (בדמות כבל מפונפן א') שהוסיף באזור ה 60 הרץ וגרם לאינטראקציה עם החדר והחלפנו אותו באקווליזר טיפש אחר (כבל מפונפן ב'), שהוריד מה 60 הרץ ו-
וואלה, אין יותר הידהודים..

הבאס אגב עדיין שבור לחלוטין. כבל לא יעזור לתקן את זה...:)

ועל הדרך, אותו אקוולייזר טיפש כמובן הרס דברים אחרים
שאהבנו באקווליזר הטיפש הקודם.

המון פסיכולוגיה. מעט מאוד טכנולוגיה.

רו
אהלן רן

מצטער באמת לאכזב אותך, אתה לא יכול כל אימת שזה לא מסתדר לך, לבוא ולטעון שמדובר בפסיכולוגיה, ומעט מאד התייחסות לטכנולגיה. תעזוב לרגע בצד מה הוא כבל מבחינתך או מבחינת המדע.

ההבחנה שלך לא תופסת מהסיבה הפשוטה שכל מה שאני מציין כאן בפורום הוא תולדה של האזנה לא בכאילו או בנדמה לי, ושותפים איתי לכך לא מעט אנשים שהנסיון שלהם הוא לא דקה בתחום. מציע שתתמקד גם בדברים שכתב ידידך לעיל שאליהם התייחסתי.

זה שלא נחשפת ספציפית להשפעות שאני טוען שמתקיימות בפועל זה בסדר, כל שכן זה עדיין רחוק שנות אור מלבטל אותם.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אהלן רן

מצטער באמת לאכזב אותך, אתה לא יכול כל אימת שזה לא מסתדר לך להמשיך לבוא ולטעון שמדובר בפסיכולוגיה, ומעט מאד התייחסות לטכנולגיה. תעזוב לרגע בצד מה הוא כבל מבחינתך או מבחינת המדע.

ההבחנה שלך לא תופסת מהסיבה הפשוטה שכל מה שאני מציין כאן בפורום הוא תולדה של האזנה לא בכאילו או בנדמה לי, ושותפים איתי לכך לא מעט אנשים שהנסיון שלהם הוא לא דקה בתחום. מציע שתתמקד גם בדברים שכתב ידידך לעיל שאליהם התייחסתי.

זה שלא נחשפת ספציפית להשפעות שאני טוען שמתקיימות בפועל זה בסדר, כל שכן זה עדיין רחוק שנות אור מלבטל אותם.
חלילה מי ביטל את מה שאמרת..?

זה לא כזה מסובך, או דורש נסיון, או זמן, כדי להיווכח כשברגע שהחלפת כבל מסוים במערכת מסוימת, אז נוצר סוג של שינוי, לפעמים שינוי קטן, לפעמים שינוי קצת יותר גדול ולפעמים אין שינוי.
לפעמים השינוי לטובה, לפעמים לרעה.

כמו זריקת קוביות בשש בש. מה שיוצא אני מרוצה

התייחסתי אך ורק לעובדה שאתה מנסה להעניק ל-"תופעה" הנ"ל תכונות שהאנושות לא יכולה להסביר אותן..

מדובר בסך הכל באקוולייזר טיפש, עטוף יפה.

משפיע? כן, אז מה...

מכאן ועד לייחס לו תכונות על, שהפיזיקה טרם פיצחה, המרחק רב..

רן
 

royla

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
71
נקודות
28
היי אודי.

הרשה לי לחלוק עליך...:)

המתמטיקה והפיזיקה התמודדו עם נושאים טיפה יותר מורכבים מכבלי אודיו שאין מאחוריהם שום דבר מתוחכם מדיי, זה לא החץ 3 , עם כל הכבוד.

בסך הכל מדובר באקווליזרים טיפשים לחלוטין שעטופים מאוד יפה ומגיעים עם תג מחיר שאין שום קשר בינו לבין השפעתם על המערכת שלך.

אפס קשר.

וההסבר "לתופעות האלה", הוא מאוד מאוד פשוט:

הכנסת את אותו אקוולייזר טיפש לחדר, שבניגוד לאקוולייזר רגיל שאפשר "לשחק" עם הסליידרים שלו, אז במקרה הזה, הסליידרים שלו מקובעים על תדרים מסוימים.

אז אצל האודיופיל התורן זה אחלה, כי הוצאנו את האקוולייזר הטיפש הקודם שלו (בדמות כבל מפונפן א') שהוסיף באזור ה 60 הרץ וגרם לאינטראקציה עם החדר והחלפנו אותו באקווליזר טיפש אחר (כבל מפונפן ב'), שהוריד מה 60 הרץ ו-
וואלה, אין יותר הידהודים..

הבאס אגב עדיין שבור לחלוטין. כבל לא יעזור לתקן את זה...:)

ועל הדרך, אותו אקוולייזר טיפש כמובן הרס דברים אחרים
שאהבנו באקווליזר הטיפש הקודם.

המון פסיכולוגיה. מעט מאוד טכנולוגיה.

רו


היי רן
נעים מאוד,
אני עוקב אחרי כל מה שאתה כותב ולומד המון, השאלות שלי הן באמת ללמוד ממך ומהניסיון האישי הרב שלך.
אני רואה את כל השידרוגים שביצעת ,שאפו!
אני רואה את כל הבחירה בכל פרט ופרט בצורה מדהימה
יש לי קצת חוסר בהירות במה שאתה כותב, אם תסכים ללמד אותי בבקשה,

ראיתי ששניצל כתב שאתה מחובר עם כבל חשמל רציני לטרינוב,זה נכון? אני לא אשאל איזה תדרים זה משנה כי כנראה זה שאלה גדולה, זה נכון?

הפאוואר והפרה שלך, גם עם כבילת חשמל רצינית או קומקום רגיל?

ראיתי שכתבת שיש לך כבילת רמקול גם יקרה -אפשר לשאול למה בעצם?

אם התשובה היא כן לכל אלו -מה ההסבר? לטענתך הטרינוב יכול לפתור הכל ואני יודע שאתה מלך בטרינוב (אולי יבוא היום שאנסה אצלי טרינוב ואשמח לעזרתך).


בתודה מראש על זמנך וההסברים,

רועי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מצרף קישור לשני קבצים שהם מושמעים יחד שני מקורות קול. הקבצים שונים במיקום המרחבי של שני מקורות הקול. מהו השינוי? בדיקה ראשונית שנעשתה עם עמיר מראה שאכן הוא שם לב. כמובן שזה קשור לוויכוח שעלה כאן קודם.

זה מצב שבו שומעים הבדלי גובה, אבל:
  1. מה שנשמע גבוה יותר היה במקור נמוך יותר
  2. האפקט התקבל רק אחרי שנתווסף משטח שחוסם את הצלילים שהגיעו מגובה גדול יותר משל המיקרופון, מה שככל הידוע לי לא עושים בהקלטות
  3. ההקלטה היתה ממול מקורות הקול, לא מעליהם/בקרבתם/בתוכם כמו ברוב ההקלטות.
בעקבות לינקים ש- @ilam שלח לי בטובו, קראתי לא מעט (ולא המון) על הנושא, ובשום מקום לא ראיתי הסבר ברור על הצורה בה אנחנו מזהים גובה (וגם מה מגיע מלפנים ומה מגיע מאחור). מה שכן הבנתי כלל:
  1. זה מתבצע בעזרת האפרכסת של האוזן
  2. זה מושפע גם מהראש (שמסתיר ומעכב הגעת הצליל מהכיוון ההפוך לזה של האוזן)
  3. זה מושפע גם מהחזרים מהגוף (torso), במיוחד הכתפיים
  4. אם משנים משהו במבנה האפרכסת (למשל בעזרת הדבקת סיליקון עליה), האדם מאבד את תחושת הכיוון, אבל לאחר אימון הוא מסתגל למבנה החדש
  5. אפשר לקלוט אינפורמציית גובה אם שמים מיקרופון בתוך תעלות האוזן של שתי האוזניים -- של בן אדם או של מה שנראה כמו אפרכסת של אוזן -- אבל:
    • זה עובד רק עבור השמעה באוזניות, לא ברמקולים, כנראה בגלל התערבות החדר
    • דיוק הזיהוי עולה כאשר ה"אוזן" נמצאת בתוך ראש -- של בן אדם או של מה שנראה כמו ראש -- ועוד יותר כשיש גוף, או לפחות כתפיים -- של בן אדם או של מה שנראה כמו גוף/כתפיים
  6. הקלטות שנעשות עם שני מיקרופונים במיקום של אוזני מאזין, ונועדו להאזנה דרך אזניות, נקראות binaural (בניגוד להקלטות stereo, שנעשות בכל קונפיגורציה של שני מיקרופונים ויותר, במיקומים כלשהם, ומתאימות גם להאזנה ברמקולים)
יש להדגיש שאת אינפורמצית הגובה לאחר עיבוד האפרכסת, לשימוש באוזניות, אפשר לתפוס ע"י 2 מיקרופונים בתוך תעלות אוזן אמיתיות או מלאכותיות רק בזמן ההקלטה. בזמן ההשמעה זה מאוחר מדי. הקלטה ללא העיבוד של אפרכסת, עם או בלי ראש (ואופציונאלית גוף) בזמן ההקלטה אינן מכילות את אינפורמצית הגובה המעובדת.

כיוון שהמנגנונים שמסבירים את תחושת הגובה (ושל מקורות קול מאחורי המאזין) אינם ברורים, האפשרות התיאורטית קיימת שאם מקליטים עם 2 מיקרופונים (או ממש מעטים) מעמדת מאזין ממול לקולות/כלים, לא מעליהם/בקרבתם/בתוכם, ובלי שמיקסים שמערבלים דברים, ייתכן שקיימת אינפורמציה שהמוח מסוגל לפענח כגובה, במיוחד דרך אוזניות.

בכל מקרה, הטענה שלי נגד הכלת אינפורמציית גובה היתה לכל האורך מבוססת רק על כך שהרוב המוחלט של ההקלטות אינן בשני מיקרופונים ממול למבצעים ללא מיקס, אלא בעיקר בריבוי מיקרופונים מלמעלה/מליד/בתוך הכלים, ועם מיקס. הטוענים לשמיעת גובה מתייחסים לכל/רוב ההקלטות שהם שומעים, דרך רמקולים, לא רק למיוחדות המועטות והנדירות בשני מיקרופונים מעמדת מאזין, עם/בלי אפרכסות, להאזנה באוזניות.

דוגמה לאפרכסות אוזניים שמכילות מיקרופונים בתעלות האוזן:
ZZ.jpg


דוגמה לאוזניים שמחוברות ל"ראש":
ZZ.jpg



דוגמה שכוללת ראש וגוף (torso):
ZZ.jpg
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
היי רן
נעים מאוד,
אני עוקב אחרי כל מה שאתה כותב ולומד המון, השאלות שלי הן באמת ללמוד ממך ומהניסיון האישי הרב שלך.
אני רואה את כל השידרוגים שביצעת ,שאפו!
אני רואה את כל הבחירה בכל פרט ופרט בצורה מדהימה
יש לי קצת חוסר בהירות במה שאתה כותב, אם תסכים ללמד אותי בבקשה,

ראיתי ששניצל כתב שאתה מחובר עם כבל חשמל רציני לטרינוב,זה נכון? אני לא אשאל איזה תדרים זה משנה כי כנראה זה שאלה גדולה, זה נכון?

הפאוואר והפרה שלך, גם עם כבילת חשמל רצינית או קומקום רגיל?

ראיתי שכתבת שיש לך כבילת רמקול גם יקרה -אפשר לשאול למה בעצם?

אם התשובה היא כן לכל אלו -מה ההסבר? לטענתך הטרינוב יכול לפתור הכל ואני יודע שאתה מלך בטרינוב (אולי יבוא היום שאנסה אצלי טרינוב ואשמח לעזרתך).


בתודה מראש על זמנך וההסברים,

רועי
היי רועי.

שאלות מצוינות שגם מנהל סניף הבנק שאל אותי בזמנו..:)

צריך לבצע אבחנה בין האלמנט של כיף, פסיכולוגיה ו-וודו, הקשורים עם התחביב הזה, שאני אגב לגמרי בעדם..
.....
לבין האלמנט הטכנולוגי/מדעי.

הטרינוב, עם קצת מאמץ, יכול מן הסתם לשחזר כל מה שעושה, כל אחד מאותם אקווליזרים טיפשים.

זה כמובן ידרוש מאמץ, זמן והתנסות...
או במילים אחרות, אין בזה ממש כיף...עבודה שחורה.

הרבה יותר כיף לקחת 8 כבלים ויותר מיבואנים שונים, כמו שאני לקחתי ולהתחיל לשחק איתם, לבצע התנסויות עיוורות, להזמין חברים ובסוף גם לשלם כסף. ...

ההבדל היחיד, שאני מכיר בזה, מודה בזה, שחלק מהעניין בתחביב הזה...זה כיף. טהור. וודו. כסף על כלום.

והשווטאווטים המאוד אינטנסיבים שערכתי של כבלי חשמל, כאשר בתקופה מסוימת היו אצלי 10 ויותר, ברמות מחיר של עד 50,000 דולר, הוכיחו לי ולמספר גדול של אנשים, שלפעמים, כבל החשמל "הפשוט" שמסופק עם ה CH או ה Trinnov, ישמע טוב יותר מאיזה כבל ב 20,000 דולר...

או שדווקא הכבל הזול של חברה XYZ, ישמע טוב יותר מהכבל היקר שלהם, או הפוך.

אין שום חוקיות. שום הגיון. כלום.

..אבל זה עדיין כיף.

פשוט, קצת פרופורציה, זה הכל.
אף מתכנן כבלים לא בדרך לפרס נובל.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
זה לא כזה מסובך, או דורש נסיון, או זמן, כדי להיווכח כשברגע שהחלפת כבל מסוים במערכת מסוימת, אז נוצר סוג של שינוי, לפעמים שינוי קטן, לפעמים שינוי קצת יותר גדול ולפעמים אין שינוי.
מבחינתי לפחות, מדובר בקונץ לא קטן אפשר לומר על גבול הסיזיפי, שלמצות אותו דורש המון המון השקעה. בעיקר נסיון, וזמן. לדוגמה במידה שהשתדרגת ברמקול או הגברה או במקור, סביר להניח שמה שקיבלת קודם לשדרוג באמצעות כבילה X כבר לא ישב לך על המערכת כמו כפפה ליד.
כמו זריקת קוביות בשש בש. מה שיוצא אני מרוצה
כבר ציינתי שלרוב מדובר בברירת מחדל.
התייחסתי אך ורק לעובדה שאתה מנסה להעניק ל-"תופעה" הנ"ל תכונות שהאנושות לא יכולה להסביר
רציני?
התופעה בעיני וכתבתי זאת, איננה שונה מהאימפקט של החלפת שפורפרת וכו, וכל אחד והעדפות שלו במה להשקיע יותר או פחות אפרופו המשפט הבא:
משפיע? כן, אז מה...
תחביב יחודי האודיופיליה, כבר ציינתי ששם זה אמור להתחיל ושם להיגמר.
מכאן ועד לייחס לו תכונות על, שהפיזיקה טרם פיצחה, המרחק רב..

רן
על הקשר שלו לתכונות על לי אתה מנסה להסביר?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מבחינתי לפחות, מדובר בקונץ לא קטן אפשר לומר על גבול הסיזיפי, שלמצות אותו דורש המון המון השקעה. בעיקר נסיון, וזמן. לדוגמה במידה שהשתדרגת ברמקול או הגברה או במקור, סביר להניח שמה שקיבלת קודם לשדרוג באמצעות כבילה X כבר לא ישב לך על המערכת כמו כפפה ליד.

כבר ציינתי שלרוב מדובר בברירת מחדל.

רציני?
התופעה בעיני וכתבתי זאת, איננה שונה מהאימפקט של החלפת שפורפרת וכו, וכל אחד והעדפות שלו במה להשקיע יותר או פחות אפרופו המשפט הבא:

תחביב יחודי האודיופיליה, כבר ציינתי ששם זה אמור להתחיל ושם להיגמר.

על הקשר שלו לתכונות על לי אתה מנסה להסביר?
אז, איפה בעצם המחלוקת שלנו?

שנינו מסכימים שכבלים יגרמו לשינוי.

שנינו מסכימים שהשינוי לא ידוע מראש ותדרש כאן "עבודה", או במילים פחות אודיופיליות-..מזל, עד שנגיע לכבל שנאהב, ללא קשר למחירו..

ולכן, לא רואה כאן באמת איזו מחלוקת מהותית, מלבד היחס ששנינו נותנים למוצר הזה. זה הכל.

רן
 
  • Like
Reactions: arb

royla

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
71
נקודות
28
היי רועי.

שאלות מצוינות שגם מנהל סניף הבנק שאל אותי בזמנו..:)

צריך לבצע אבחנה בין האלמנט של כיף, פסיכולוגיה ו-וודו, הקשורים עם התחביב הזה, שאני אגב לגמרי בעדם..
.....
לבין האלמנט הטכנולוגי/מדעי.

הטרינוב, עם קצת מאמץ, יכול מן הסתם לשחזר כל מה שעושה, כל אחד מאותם אקווליזרים טיפשים.

זה כמובן ידרוש מאמץ, זמן והתנסות...
או במילים אחרות, אין בזה ממש כיף...עבודה שחורה.

הרבה יותר כיף לקחת 8 כבלים ויותר מיבואנים שונים, כמו שאני לקחתי ולהתחיל לשחק איתם, לבצע התנסויות עיוורות, להזמין חברים ובסוף גם לשלם כסף. ...

ההבדל היחיד, שאני מכיר בזה, מודה בזה, שחלק מהעניין בתחביב הזה...זה כיף. טהור. וודו. כסף על כלום.

והשווטאווטים המאוד אינטנסיבים שערכתי של כבלי חשמל, כאשר בתקופה מסוימת היו אצלי 10 ויותר, ברמות מחיר של עד 50,000 דולר, הוכיחו לי ולמספר גדול של אנשים, שלפעמים, כבל החשמל "הפשוט" שמסופק עם ה CH או ה Trinnov, ישמע טוב יותר מאיזה כבל ב 20,000 דולר...

או שדווקא הכבל הזול של חברה XYZ, ישמע טוב יותר מהכבל היקר שלהם, או הפוך.

אין שום חוקיות. שום הגיון. כלום.

..אבל זה עדיין כיף.

פשוט, קצת פרופורציה, זה הכל.
אף מתכנן כבלים לא בדרך לפרס נובל.

רן
אוקי

תודה על תשובתך,

בקיצור אסכם -זה מחליף עבודה שחורה,הבנתי,

אם אתה לא נכנסת לבוץ הזה אז מה אחד כמוני שהסתבך עם אקיולייזר פשוט יגיד חחחח


כנראה שאחסוך את העבודה השחורה ואקנה כבלים :) חחחחח

תודה על תגובתך

רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אוקי

תודה על תשובתך,

בקיצור אסכם -זה מחליף עבודה שחורה,הבנתי,

אם אתה לא נכנסת לבוץ הזה אז מה אחד כמוני שהסתבך עם אקיולייזר פשוט יגיד חחחח


כנראה שאחסוך את העבודה השחורה ואקנה כבלים :) חחחחח

תודה על תגובתך

רועי
נראה לי שאולי תשובתי לא הובנה נכונה, או לא הסברתי בצורה נאותה.

כבל כזה או אחר, או שיכוך כזה או אחר, לא מחליפים טרינוב, הם לא בתחרות איתו.

הטרינוב, השפעתו היא בעשרות עשרות ועוד פעם עשרות מונים גדולה יותר מכל כבל שיעלה מליון דולר. הם פשוט לא בתחרות.
הטרינוב מטפל בבעיות שגורם החדר לסאונד. אין קשר לכבלים.

תחשוב על רכב שנוסע על כביש שעבר סוג של רעידת אדמה, שזה תיאור של חדר ממוצע/סלון ממוצע, המורכב מקירות גבס וויטרינות, ורצפה קשיחה ומליון החזרים וגלים, או בקיצור חלל שמשפיע באופן דרמטי על הסאונד. זה אודיו. בבסיס שלו.

הטרינוב (או כל טכנולוגיה ראויה אחרת, או טיפול *מקצועי* באקוסטיקה פאסיבית) , יהפכו את הכביש מכביש שבור לגמרי, לכביש שהוא ראוי לנסיעה. כביש תקין.

הכבלים, מבצעים סוג של צביעה לכביש, שונה מהצביעה המקורית, טובה יותר, טובה פחות וכיוצ"ב. הרבה עניין של טעם.

הטרינוב, אחרי שהוא גמר את עבודתו, את הייעוד שלו בעצם, אחרי שכל האלגוריתמים שלו עבדו, חישבו ופעלו, אפשר להשתמש בו גם עבור "צביעה של הכביש", או במילים אחרות Tuning, בניגוד למילה כיול/Calibration.
אין בעיה עם זה. פשוט פחות כיף ופחות מהנה....:)

שני דברים לגמרי שונים. לא באותה רמה של חשיבות בכלל.

מקווה שאולי זה היה קצת יותר ברור.

רן
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
יש לי De-Esser בדאק, אני חושב שרק Weiss מספק לשוק הצרכני (לא בטוח)
Weiss חברה רצינית ביותר. לא מפתיע.

אני עושה בוא שימוש אבל ממש ממש נדיר,
ברוב המוזיקה שאני שומע ישנה או חדשה אין לי כנמעט צורך ב De-Esser.
כנראה כבר בשלב המאסטרינג הם מטפלים בזה עם De-Esser פלאגין או מכשיר יעודי כחלק מארסנל כלים שלכל אולפן מאסטרינג שמכבד את עצמו יש

ואיך הקלטות ישנות לא סובלות מי זה? .. איך הם עשו את פעם? אין לי מושג .. כנראה מהנדסי הסאונד היו ממש תותחים.

אוהו! הם בהחלט היו תותחים. החיים היום כל כך יותר פשוטים..
בגדול, ואני לא מומחה.. , הם היו מפעילים טכניקות בזמן הקלטה כמו ממש להתעסק עם הווליום, היו קומפרסורים על תדרים ספציפיים (מולטי בנד) לתחום ה"מסוכן" 4KHZ - 9KHZ (או יותר או פחות, תלוי הפקה). המומחים אז ידעו ממש לעבוד עם הטייפ, למשל להשתמש בדחיסה הטבעית שלו כשהטייפ בסטורציה, זאת כדי "לרכך" פיקים, היה שימוש בפילטרים אנלוגיים לתחום הגבוה (hi pass filters). היו עובדים עם אקולזייזר בצורה ש"מחסירה" תדרים ספציפיים (EQ notching) - כל זה היה דורש מומחיות על, שלדאבוני ממש לא בטוח כמה מומחים נותרו ופעילים. כמובן שגם טכניכות יותר מובנות לאנשים כמונו כמו מיקום המיקרופון, סוג המיקרופון, התאמת יצרן\דגם המיקרופון (והגיין וכו..) לזמרים כשהטכנאי ידע לאפיין את הקול והדיקציה שלהם (מומחיות רצינית שהיום קצת פחות נחוצה..).

אני יכול להעיד שהדלקתי De-Esser בחלק מהאלבומים של ״כנסיית השכל״ וזה עשה פלאים,
משהו במיקסינג שלהם ממש צורם לאוזניים.

כנסיית השכל :לב: להקה פנטסטית עם סאונד ממש "מאותגר".
בשונה מהפיסקה הקודמת, זו דווקא דוגמא ליתרון שבקידמה.. היום להקה מחתרתית בלי גב כלכלי, יכולה ליצר בציוד ביתי זמין, מוסיקה באיכות צליל הרבה יותר גבוהה מאשר מלפני כמה עשורים.
 

royla

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
71
נקודות
28
נראה לי שאולי תשובתי לא הובנה נכונה, או לא הסברתי בצורה נאותה.

כבל כזה או אחר, או שיכוך כזה או אחר, לא מחליפים טרינוב, הם לא בתחרות איתו.

הטרינוב, השפעתו היא בעשרות עשרות ועוד פעם עשרות מונים גדולה יותר מכל כבל שיעלה מליון דולר. הם פשוט לא בתחרות.
הטרינוב מטפל בבעיות שגורם החדר לסאונד. אין קשר לכבלים.

תחשוב על רכב שנוסע על כביש שעבר סוג של רעידת אדמה, שזה תיאור של חדר ממוצע/סלון ממוצע, המורכב מקירות גבס וויטרינות, ורצפה קשיחה ומליון החזרים וגלים, או בקיצור חלל שמשפיע באופן דרמטי על הסאונד. זה אודיו. בבסיס שלו.

הטרינוב (או כל טכנולוגיה ראויה אחרת, או טיפול *מקצועי* באקוסטיקה פאסיבית) , יהפכו את הכביש מכביש שבור לגמרי, לכביש שהוא ראוי לנסיעה. כביש תקין.

הכבלים, מבצעים סוג של צביעה לכביש, שונה מהצביעה המקורית, טובה יותר, טובה פחות וכיוצ"ב. הרבה עניין של טעם.

הטרינוב, אחרי שהוא גמר את עבודתו, את הייעוד שלו בעצם, אחרי שכל האלגוריתמים שלו עבדו, חישבו ופעלו, אפשר להשתמש בו גם עבור "צביעה של הכביש", או במילים אחרות Tuning, בניגוד למילה כיול/Calibration.
אין בעיה עם זה. פשוט פחות כיף ופחות מהנה....:)

שני דברים לגמרי שונים. לא באותה רמה של חשיבות בכלל.

מקווה שאולי זה היה קצת יותר ברור.

רן
היה ברור, ושמח שהחלטת לחדד :)

מעריך

תודה

רועי
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
בפעם הבאה שמישהו יכניס פוליטיקה לפורום, במיוחד באופן בוטה כזה כמו "שישרף בגהינום" ולא חשוב לי לאיזה צד, הוא יחסם מיד!

פוליטיקה מוציאה מאיתנו חגורות שחורות בקרטה. מי שרוצה לדבר פוליטיקה שיילך לפייסבוק, שם אין לי בעיה עם טינופים מפה ועד לרבת עמון. הפורום הזה הוא סותם פיות מוחלט בכל הנוגע לפוליטיקה. סותפ פיות של שמאלנים וימניים כאחד.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
היי רן
נעים מאוד,
אני עוקב אחרי כל מה שאתה כותב ולומד המון, השאלות שלי הן באמת ללמוד ממך ומהניסיון האישי הרב שלך.
אני רואה את כל השידרוגים שביצעת ,שאפו!
אני רואה את כל הבחירה בכל פרט ופרט בצורה מדהימה
יש לי קצת חוסר בהירות במה שאתה כותב, אם תסכים ללמד אותי בבקשה,

ראיתי ששניצל כתב שאתה מחובר עם כבל חשמל רציני לטרינוב,זה נכון? אני לא אשאל איזה תדרים זה משנה כי כנראה זה שאלה גדולה, זה נכון?

הפאוואר והפרה שלך, גם עם כבילת חשמל רצינית או קומקום רגיל?

ראיתי שכתבת שיש לך כבילת רמקול גם יקרה -אפשר לשאול למה בעצם?

אם התשובה היא כן לכל אלו -מה ההסבר? לטענתך הטרינוב יכול לפתור הכל ואני יודע שאתה מלך בטרינוב (אולי יבוא היום שאנסה אצלי טרינוב ואשמח לעזרתך).


בתודה מראש על זמנך וההסברים,

רועי
אני אספר לך ואחסוך קצת טירחה מרן , רו לא מוותר בשום תחום ,ולאחר הכיול ניסינו קשות את עניין הכבלים , בעיקר החשמל , הצטיידנו בכל כבל אפשרי שהיה בהשיג יד , ולאט לאט עברנו על חיבורים שונים שלכל אחד אפקט משלו , למגבר של רן יש שתי חיבורי חשמל , ונאלצנו שם בהחלטה משותפת לערוך קוקטייל של כבל כסף טהור אחד (קשה למצוא ,והוא הסטורי ) , והשני הוא כבל אלומיניום סופר יקר שהינו ממש מכשיר מעבר להיותו כבל באפקט שלו , במגבר ההשפעה הניכרת ביותר למרות שגם הכבלים ברכיבים האחרים הם נפלאים אבל לא בליגה של האפקט במגבר , מדובר גם בבדיקה של דופלקסים וגם שם חברות סופר נחשבות נפלו , האמת היא שכבל האלומיניום יש בארץ רק לי ולרן , תצטרך קלצניקוב בכדי לגרום לו להוציא אותו , אני למדתי המון מרן וגם ישמתי לגבי התאמת גיין ואימפדנס , בקשר לכבלים זה הפוך.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
זה מצב שבו שומעים הבדלי גובה, אבל:
  1. מה שנשמע גבוה יותר היה במקור נמוך יותר
  2. האפקט התקבל רק אחרי שנתווסף משטח שחוסם את הצלילים שהגיעו מגובה גדול יותר משל המיקרופון, מה שככל הידוע לי לא עושים בהקלטות
  3. ההקלטה היתה ממול מקורות הקול, לא מעליהם/בקרבתם/בתוכם כמו ברוב ההקלטות.
בעקבות לינקים ש- @ilam שלח לי בטובו, קראתי לא מעט (ולא המון) על הנושא, ובשום מקום לא ראיתי הסבר ברור על הצורה בה אנחנו מזהים גובה (וגם מה מגיע מלפנים ומה מגיע מאחור). מה שכן הבנתי כלל:
  1. זה מתבצע בעזרת האפרכסת של האוזן
  2. זה מושפע גם מהראש (שמסתיר ומעכב הגעת הצליל מהכיוון ההפוך לזה של האוזן)
  3. זה מושפע גם מהחזרים מהגוף (torso), במיוחד הכתפיים
  4. אם משנים משהו במבנה האפרכסת (למשל בעזרת הדבקת סיליקון עליה), האדם מאבד את תחושת הכיוון, אבל לאחר אימון הוא מסתגל למבנה החדש
  5. אפשר לקלוט אינפורמציית גובה אם שמים מיקרופון בתוך תעלות האוזן של שתי האוזניים -- של בן אדם או של מה שנראה כמו אפרכסת של אוזן -- אבל:
    • זה עובד רק עבור השמעה באוזניות, לא ברמקולים, כנראה בגלל התערבות החדר
    • דיוק הזיהוי עולה כאשר ה"אוזן" נמצאת בתוך ראש -- של בן אדם או של מה שנראה כמו ראש -- ועוד יותר כשיש גוף, או לפחות כתפיים -- של בן אדם או של מה שנראה כמו גוף/כתפיים
  6. הקלטות שנעשות עם שני מיקרופונים במיקום של אוזני מאזין, ונועדו להאזנה דרך אזניות, נקראות binaural (בניגוד להקלטות stereo, שנעשות בכל קונפיגורציה של שני מיקרופונים ויותר, במיקומים כלשהם, ומתאימות גם להאזנה ברמקולים)
יש להדגיש שאת אינפורמצית הגובה לאחר עיבוד האפרכסת, לשימוש באוזניות, אפשר לתפוס ע"י 2 מיקרופונים בתוך תעלות אוזן אמיתיות או מלאכותיות רק בזמן ההקלטה. בזמן ההשמעה זה מאוחר מדי. הקלטה ללא העיבוד של אפרכסת, עם או בלי ראש (ואופציונאלית גוף) בזמן ההקלטה אינן מכילות את אינפורמצית הגובה המעובדת.

כיוון שהמנגנונים שמסבירים את תחושת הגובה (ושל מקורות קול מאחורי המאזין) אינם ברורים, האפשרות התיאורטית קיימת שאם מקליטים עם 2 מיקרופונים (או ממש מעטים) מעמדת מאזין ממול לקולות/כלים, לא מעליהם/בקרבתם/בתוכם, ובלי שמיקסים שמערבלים דברים, ייתכן שקיימת אינפורמציה שהמוח מסוגל לפענח כגובה, במיוחד דרך אוזניות.

בכל מקרה, הטענה שלי נגד הכלת אינפורמציית גובה היתה לכל האורך מבוססת רק על כך שהרוב המוחלט של ההקלטות אינן בשני מיקרופונים ממול למבצעים ללא מיקס, אלא בעיקר בריבוי מיקרופונים מלמעלה/מליד/בתוך הכלים, ועם מיקס. הטוענים לשמיעת גובה מתייחסים לכל/רוב ההקלטות שהם שומעים, דרך רמקולים, לא רק למיוחדות המועטות והנדירות בשני מיקרופונים מעמדת מאזין, עם/בלי אפרכסות, להאזנה באוזניות.

דוגמה לאפרכסות אוזניים שמכילות מיקרופונים בתעלות האוזן:
צפה בקובץ המצורף 65849

דוגמה לאוזניים שמחוברות ל"ראש":
צפה בקובץ המצורף 65850


דוגמה שכוללת ראש וגוף (torso):
צפה בקובץ המצורף 65851
עמיר יקירי
מצטער לומר לך למרות מחקריך המעמיקים שגודל הבמה שנקלטת ממערכת סטריאו אינה קשורה הדוקות למיקום המקרופונים או למיבנה האפרכסת , אינני מבין בכלל מעשית את אשר אתה כותב ומפשפש במחקרים , גובה הבמה קשור למיקום הרמקולים בחדר ,למיבנה החדר ולפיזור הרמקולים , מעבר לכך , גם שהתזמורת ממוקמת נמוך מהיציע רוס האולמות והכנסיות הטובים אקוסטית עם כיפה עגולה בגובה עצום מגדילות את נפח הצליל לאין שיעור מהמתלול שבו ישובה התזמורת , גם החדר הפרטי יש לעבוד על העניין וכבר נתקלתי בימי חלדי בבמות ממערכות נחשבות שמשדרות במה בגודל של תיאטרון בובות קטנטן בקאנטרי , וזה שתלחם באמצעות בינה מלאכותית ופשפוש בתחום עדיין ישאיר לך את אותה במה וזה קצת אבסורדי להלחם בבמה נמוכה מדי עיי מודעה כאן , מהכרותי את המכיילים הבכירים באירופה , הדבר הראשון שהם שמים לב הוא למיבנה הבמה ,לשכבות ,לגובה ,לרוחב , ואין דבר כזה שיעבור בשלום במה של מטר וחצי רוחב על גובה 80 סמ !!!!!!
אצלי במה כזו התקבלת כשהמערכת כבויה , ואתה יכול עד מחר לבלבל לנו את אשר כתבת למעלה , יש שיאמרו שמדובר בגודל לא טיבעי , זיקוקי דינור בדינמיקה , חוסר אנינות טעם , חוסר פרופורציה למוקלט , כל הללו הם צידוקים מביכים לבמה קטנטונת , למה אצלי לא משנה מה אשמע גודל הבמה עצום ? ואותי באופן אישי זה מרגש הרבה יותר מאשר לשמוע את סלילי המיתרים בגיטרה בגובה של 30 סמ מהריצפה , לא שמעתי אצלך ,אבל יכול לומר לך שאותי מבחינת בדר העדיפות מעניין יותר הבמה והדינמיקה שתתקרב לליב הרבה יותר מאשר דיוק טונלי מקרוסקופי , אבל מכיוון שאנו כל כך שונים , יתכן וטעמך הוא הנכון ומסב לך הנאה , רק שמכיילי האודיו היו הולכים מהר לאכול פלאפל במקום להאזין לבמה מיניאטורית עם צלילים שמופקים מהורן שלא כדרך הטבע , שא ברכה , ותחסוך לנו תמונות איזוטריות שאיזה דפוק ניסה !
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור