ממליץ על מדפיים של KEFשלח קישור למדפי גדול עם דירוג הכי גבוה.
תודה.
ממליץ על מדפיים של KEFשלח קישור למדפי גדול עם דירוג הכי גבוה.
תודה.
זה הרבה יותר מדד מכל מיני מגזינים של אודיופילים קשישים עם Golden ears עלק שממילא מקבלים כסף על פרסום ובגלל זה כל מוצר שם זוכה לביקורות מהללותחברימוס,
ספינורמה זה לא מדד לאיזה רמקול הכי טוב.
זה מדד חשוב ומועיל, הטוב מסוגו (יש רק אחד כזה שהוא איכשהו סטנדרט) כדי לנבא איך יתנהג FR של רמקול בחדר רפלקטיבי טיפוסי. חשיבותו בכך שהוא עוזר לנו (בכמה סייגים) עם הרכיב הקשה ביותר לניבוי - ההתנהגות בחדר "מהחיים".
יש עוד חלקים בתמונה של "כמה טוב הרמקול" שלא מכוסים על ידו. כגון
דיסטורשן על רכיביו השונים, power compression והתנהגות תחת עומס בכללי (הבדלים עצומים בין רמקולים), השתנות העכבה על פני התדרים ועוד.
אגב, אני מבין מאיפה בא הזלזול ברמקולים שקועים אבל המחשבה שרמקול שקוע הוא בהכרח גרוע היא מיסקונספציה. ההסטוריה הפרקטית של השוק היא שרוב השקועים שבהם נתקלתם בעבר היו low cost והוטמעו בעיקר מסיבות אסטטיות. זה עדיין המצב בהתייחס לרוב, אבל לא כל השקועים.
אין סיבה תכנונית עקרונית שרמקול שקוע יהיה גרוע מעמיתו הניצב מעדנות על חשבון הנדל"ן. שקוע מתוכנן היטב ישמע מצויין. יש אפילו איזו מכשלה תכנונית אחת או שתיים שרמקול שקוע חומק מהן וקיימות בתכנון תיבה עצמאית. אגב משה, חלק לא קטן מהשקועים מגיע עם תיבה שלהם, מה שפותר את מה שהעלת (פותר לגמרי או לא - שאלה של ביצוע).
במילים אחרות - תכנן שקוע היי אנד - יצא היי אנד. בתכלס רוב הזמן השוק לא מכוון לשם.
לא אמרתי שלא.זה הרבה יותר מדד מכל מיני מגזינים של אודיופילים קשישים עם Golden ears עלק שממילא מקבלים כסף על פרסום ובגלל זה כל מוצר שם זוכה לביקורות מהללות
הקליפל והספינורמה מאפשרים לנו בצורה הכי קרובה לדעת איך ישמע רמקול ואיך הוא בהשוואה לרמקולים אחרים
לגבי עד כמה נמוך הרמקול יורד זה לא רלוונטי בכלל
ממילא כל מי שמבין באמת יודע שחייבים סאבים לא משנה איזה mains יש להם אדם
אתה משו אתה.חג שמייח לכולם!
אתי אני יותר ממבין מה שאתה אומר, ובכל זאת ברשותך אסיים בדברים הבאים שמופנים לחברנו RB68. אתה כמובן מוזמן להתעלם.
מה תתן לך הגדרה כלשהיא, ואת מי היא אמורה לשרת, אם מדובר מבחינתך אך ורק בטעם אישי ותו לא ( שאין לי אם זה שום בעיה ) כל שכן כאשר אין מודעות מינימלית להבדלים שמתקבלים משימוש בחומרים שונים. אשמח שתראה לי חברה אחת רצינית שעוסקת בתחום, שמבינה שלא מדובר באחד מאבני היסוד שלו.
חשוב לציין שאני ומדידות לא נמצאים בנתק על רקע רומנטי, כפי שלא רק אתה מתעקש לפרש לעצמך. זאת גם לאור העובדה שמדדתי אצלי את חדר האזנה, ולדוגמה גם התנהגות כבלים, ומאד נהנתי מההתעסקות בזה, מהסיבה הפשוטה שלא פעם הייתה קורלציה כללית בין התוצאה למדידה, שזה בלשון המעטה יותר מנותן תוקף מדעי לטענותי. אז מתחמק, ממי ממה.
בניגוד לפרספציה שלך, מסקנותי אינן קשורות למה מתחשק לי היום בבוקר, או מה יתחשק לי מחר, או לרצון לספק את הייצר בעוד מאותו הדבר. בקיצר כבר הסברתי זאת בעבר, שאני מחפש את הגם וגם (במגבלות הקיימות) שמגולם בהפקה של חברות שונות, שמשתנה מקצה לקצה, לא פחות ולא יותר.
כורך ומערבב, ובמילים פשוטות, יש יותר דוגמאות ממה שאתה יכול לדמיין, אחל מרכיבים אלקטרוניים בדידים, וכלה במוצרים שלמים, שברגע שתבחן אותם בהשוואה לרכיב מקביל שעשוי מחומרים אחרים, יתקבלו הבדלים בפלט ולא בנקודות.
קביעה כללית וחסרת משמעות.
ליפול במבחן עיוור, במצבים שהפערים לא גדולים זה יותר מקיים. אם החזרת אותי לעניין ההבדלים, קח מגבר, תחליף לו את הליבה באותו הערך, לדוגמה קבלים מהסדרה הגבוהה של מונדורף, או סולן ונראה אם תשאר אדיש, כנל שפורפרות ( נכתב על כך לאחרונה בפורום ) שנאים ועד לרמת הבורג. זה אין סופי.
בנוגע לכישלון במבחנים עיוורים, אסיים בכך שזה עדיין לא משנה כהוא זה, בנוגע לעובדה שתוצאה של מצב X יכולה להישמע לאורך זמן הרבה יותר איכותית מ- Y ולהפך. ונחסוך כאן את עיניין הדוגמאות.
רגע אתה טוען שאני מזלזל "באמת" או בחוויה הסוביקטיבית, ומנגד עולה בבירור מדבריך ששיטות עבודה, שאפשר להניח שהן עבורך מחוץ לתחום, לא יובילו לדרך המלך, ולתוצאה המיוחלת. האומנם?
אז מי מזלזל במה, ונעזוב בצד במי. העיקר האימוגי.
זה שחווית סאונד יכולה להשתנות ממאזין למאזין מאלף ואחת סיבות, זה שוב לגיטימי. למרות זאת, אתה בוחר כבדרך קבע להתעלם מהעובדה הפשוטה שקיים מצב לקונצנזוס בנוגע לאיכויות הפלט במצב של השוואות ולא רק. האם עדיין זה יחשב בגדר סובייקטיבי, או שמא ניטרלי.
אתה ממשיך להתלות "בהטיות" ומבחנים עיוורים, ככאלה שבסופו של יום אמורים לחרוץ את גורל האודיופיליה, כאשר אתה מודע לכך שאין כאן אמת אחת. מה שאתה בעיקר ממאן לקלוט, שלא מדובר במי צודק או מי יותר חכם, שכן מדובר בתחביב, והנאה אחת צרופה, שחשובה לכולנו.
תודה, היו לי KEF כמה דגמים, וורפידל לינטון זולים מהם ונשמעים פי כמה מהם.ממליץ על מדפיים של KEF
אתה מתיימר להבין באודיו.אז גם ספינורמה זה לא רמה עכשיו
חחח אוקיי ...
משה, הלינטון פצצה אבל כדאי שתדע שהKEF-ים מהסדרות האחרונות חולקים איתו לא מעט אופי (למרות שהם קואקסיאלים). בשני המקרים היצרן עשה אופטימיזציה כבדה של הפיזור (אפרופו קליפל וספינורמה).תודה, היו לי KEF כמה דגמים, וורפידל לינטון זולים מהם ונשמעים פי כמה מהם.
רמקולים בלי טעם ובלי ריח זה לא בשבלי יותר.
כרגיל לא היה ולא נברא (מזכיר לי מישהו) בפרט שלכל אורך הפוסט אני פונה אליך ישירות. לא רק לאור האמור לעיל אני לא מצפה לקבל ממך תשובות כנות, ובעיקר עניניות.בהתחלה הזמנת אותי להתעלם, אח"כ מחקת בעריכה.
זה לא כל כך נורא להתחרט ולערוך, ביחוד אם זה קורא די מהר.כרגיל לא היה ולא נברא (מזכיר לי מישהו) בפרט שלכל אורך הפוסט אני פונה אליך ישירות. לא רק לאור האמור לעיל אני לא מצפה לקבל ממך תשובות כנות, ובעיקר עניניות.
המשך יום מקסים.
אני נוטה לסאונד ניייטרלי וFlat שאכן יכול להרגיש משעמם לחלק מהאנשיםתודה, היו לי KEF כמה דגמים, וורפידל לינטון זולים מהם ונשמעים פי כמה מהם.
רמקולים בלי טעם ובלי ריח זה לא בשבלי יותר.
אתה מתיימר להבין באודיו.
ספינורמה הוא מדד המבוסס על מדידות FR בלבד, מהרבה כיוונים, אבל רק FR, שמנבא בעיקר עקביות במה ששומעים באקוסטיקות מאוד שונות.
זה מדד עדיף על מדדים אחרים בכך שיש מתאם בין הציון בו לבין העדפות של אנשים. עם זאת, כשהמדד פותח, בצורה חכמה מאוד, עם השוואות עיוורות ומיידיות בין רמקולים בווליום מושווה של קטעים שחושפים בעייתיות מסוגים מסוימים, זה עדיין לא מדד מה אנשים באמת אוהבים כשהם מאזינים למוזיקה, שזה שונה מהעדפות במבחנים כאלה.
נתחיל בכך שלא נתנו להם לשמוע קטעים שהם אוהבים ומכירים, שזה מה שמשמעותי עבורם, אלא הקטעים נבחרו משיקולים אחרים. גם הווליום לא הותאם למה שהם מעדיפים, אלא הוכתב מראש. המטרה לא הייתה למצוא ממה נהנים יותר רגשית, אלא, בסטאפ של המבחנים האלה, יותר דירוג שנותן עדיפות לניטרליות, וכידוע, לא כולם אוהבים ניטרליות במוזיקה -- גם כשהם אומרים שכן, רוב האנשים מעדיפים "שיפור" של הניטרליות.
אז עם כל הכבוד למדד הזה, ויש כבוד, משמעותו וחשיבותו מוגבלים. מומלץ להשתמש בו לצורך ניפוי ראשוני של רמקולים שיכולים להיות בעייתיים, בעיקר מבחינת ההבדל בין מה ששומעים בחנות או אצל חברים לעומת מה ששומעים אחר כך בבית, או, אם בודקים רמקולים בבית, לעומת מה שישמעו כשעוברים דירה.
וכאמור, הוא מייצג רק אספקטים של FR, כשיש עוד לא מעט אספקטים מדידים שאינם מיוצגים במדד הזה, כמו אלה שהזכיר @RB68 ועוד, וגם אספקטים שאם הם מדידים, תוצאות המדידות שלהם אינן נגישות עבור כל הרמקולים הנשקלים, ו/או מובנות ע"י המאזינים שאין להם גישה טכנית, שאלה כנראה הרוב.
לפחות בעבר, לרמקולים של B&W מסדרת ה-800, למשל, הייתה ספינורמה גרועה, אבל בזמנו, לא היו רמקולים שאהבתי יותר. אם הייתי בכלל יודע על ספינורמה ובוחר לפיה, הייתי מחמיץ רמקולים שנהניתי מהם במשך עשרות שנים, והייתי יכול להמשיך באותו קו עד היום. הייתה מבחינתי גם חשיבות לכך שהם שימשו ומשמשים מוניטורים באולפני הקלטות של מוזיקה קלאסית, כך שמתקרבים יותר ל"מה שהטכנאי שמע", מה שהיה חשוב לי פעם. רק כשנתקלתי ברמקולים שונים מאוד, שאין לי מושג ורוד מה הספינורמה שלהם, היה לי שווה לשנות את הקו. מזל שלא עיכבתי את הקנייה שלהם עד שיתברר איכשהו מה הספינורמה שלהם כדי שאוכל לשקול אם כדאי לקנות אותם.
בשורה התחתונה -- ספינורמה זה לא הכל, יכול להיות טיפשי לבחור רק על פיה. כדאי מאוד גם ובעיקר לשמוע.
אבל משה, הם נמדדים סבבה …תודה, היו לי KEF כמה דגמים, וורפידל לינטון זולים מהם ונשמעים פי כמה מהם.
רמקולים בלי טעם ובלי ריח זה לא בשבלי יותר.
אז איזה רמקולים יש לך ?אני נוטה לסאונד ניייטרלי וFlat שאכן יכול להרגיש משעמם לחלק מהאנשים
אתה יכול להמשיך לספר כאן סיפורי סבתא, כנראה ששוב התבלבלת. המבוכה היא שלך, לא אצלי.זה לא כל כך נורא להתחרט ולערוך, ביחוד אם זה קורא די מהר.
אבל הי, אם אתה הטיפוס שישקר בפרצוף כדי להמנע מקצת מבוכה - אז פישטת מאוד את ההתלבטות שלי בקשר אליך.
המשך התמודדות מוצלחת עם עצמך.
סבבהאתה יכול להמשיך לספר כאן סיפורי סבתא, כנראה ששוב התבלבלת. המבוכה היא שלך, לא אצלי.
אז בעצם אתה אומר שגם אם נוכל לפתח טכנולוגיות חדשניות באודיו, הן עדיין יהיו חסרות משמעות אם לא נחזור לקונספציות ה"בטוחות" והמיושנות? מעניין איך העולם התקדם עם גישה כזאת.לא טענתי נגד טיעוניך, רק נגד הרלוונטיות המפוקפקת שלהם.
אין ויכוח על זה שהמדע התפתח, ונוסף ועודכן הרבה ידע, אבל המגבלות לגבי מה שלא נמצא עדיין אינן בהכרח מה שמגביל מוצרי אודיו.
מעניין שאתה מתאר את הביטוי "אין עשן בלי אש" כקלישאה ריקה, בעוד שנראה שהשימוש שלך בקלישאות נפוץ במיוחד בדיון הזה. בכל מקרה, כנראה שהתפיסה שלי לגבי השפעתם של גורמים שונים על פיתוח מוצרי אודיו היא אכן קלישאתית.אולי, אבל זה לא כזה משנה. "אין עשן בלי אש" זו רק עוד קלישאה ריקה שאינה מהווה טיעון לשום דבר.
כמובן, הדיון באודיו חייב לכלול את כל המערכות האפשריות, ואם לא הצלחנו להתמקד בסטיראו בלבד, אני מניח שזה פשוט "מגבלה שלי". תודה על ההבהרה.אנחנו דנים באודיו, או כפי שכתבת בעצמך "מערכות שמע", כך שזה שאתה עכשיו מגביל לסטריאו זו מגבלה שלך.
לפעמים נדרשים סאבים כדי להתמודד עם דיפים, שבעזרת שני רמקולים קשה למלא אותם, ובכלל, ריבוי רמקולים יכול להועיל מאוד בטיפול אקוסטי אקטיבי גם עבור סטריאו.
אני מבין שאתה לא מוצא עניין בהשלכות של ידע חסר על העתיד. אולי תרצה לחלוק את כדור הבדולח שלך, זה יכול להיות שימושי מאוד לכולנו כאן.יש גבול לכמה זה מעניין שהידע לא מושלם. לא ברור עד כמה פריצות הדרך הבאות תלויות דווקא בידע שחסר, אם בכלל.
ההערות שלך על הכבל הטוב ביותר נשמעות לי כמו ניסיון להקטין את הדיון.אני חוזר על זה בהקשר של החזרה האינסופית שלך על נושא הכבל הטוב יותר, כשזה מראש לא מוגדר ולא ניתן להגדרה, גם אם כל מה שאתה מגדיר כחסר יושלם עד תום.
נראה שלא הבנת את משמעות הספינורמה.הספינורמה חשובה למדידת פיזור הסאונד של רמקולים.
אצל רובנו חדר ההאזנה מיועד למאזין יחיד בנקודת האזנה אופטימלית, ולכן לדעתי חשיבות הספינורמה לא קריטית כל כך וניתן להסתפק במדידה ב REW.
"פלנטרי" == בהקשר של כוכבי לכת (מלשון planets)רמקולים פלנטריים ואלקטרוסטטים לדוגמה מאוד כיוונים ובכל זאת יש אנשים שמעדיפים אותם.
איך הגעת לקשקוש הזה? בטח לא מסקנה/המשך הגיוניים לדברי. מסקנות/המשכים מופרכים אנא שמור לעצמך (בתקווה שתוכל לזהות אותם, מה שבספק גדול)..אז בעצם אתה אומר שגם אם נוכל לפתח טכנולוגיות חדשניות באודיו, הן עדיין יהיו חסרות משמעות אם לא נחזור לקונספציות ה"בטוחות" והמיושנות? מעניין איך העולם התקדם עם גישה כזאת.
השתמשת בביטוי "אין עשן בלי אש" כדי לחזק את דבריך החלשים, אבל זו לא טענה לוגית או משהו, אלא סתם קלישאה. אין דבר, "מחר יהיה יום חדש".מעניין שאתה מתאר את הביטוי "אין עשן בלי אש" כקלישאה ריקה, בעוד שנראה שהשימוש שלך בקלישאות נפוץ במיוחד בדיון הזה. בכל מקרה, כנראה שהתפיסה שלי לגבי השפעתם של גורמים שונים על פיתוח מוצרי אודיו היא אכן קלישאתית.
לא *חייב*, אבל *יכול*, במיוחד כשזה רלוונטי גם לסטריאו.כמובן, הדיון באודיו חייב לכלול את כל המערכות האפשריות, ואם לא הצלחנו להתמקד בסטיראו בלבד, אני מניח שזה פשוט "מגבלה שלי". תודה על ההבהרה.
אנחנו מדברים על גבולות הטכנולוגיה, לא על מגבלות תקציביות ו/או מנטליות.ובאשר לצורך בסאבים וריבוי רמקולים, ברור שמי יכול להרשות לעצמו סוללת סאבים וקירות מדופנים ברמקולים כנראה לא יתקל באותן בעיות של פשוטי העם שמסתפקים בזוג רמקולים. אכן, פתרון מבריק ויישים לחלוטין עבור כל אחד ואחת מאיתנו.
ההמצאות שלך לגבי מה אני חושב ומה מעניין אותי אינן קשורות לדיון, ואינן מסקנות/המשכים הגיוניים לדברי. מסקנות/המשכים מופרכים אנא שמור לעצמך (בתקווה שתוכל לזהות אותם, כאמור).אני מבין שאתה לא מוצא עניין בהשלכות של ידע חסר על העתיד. אולי תרצה לחלוק את כדור הבדולח שלך, זה יכול להיות שימושי מאוד לכולנו כאן.
טוב, נשמעת לך. הרבה דברים נשמעים לך. גם בפאזה הפוכה. אבל אתה זה שחזרת על הנקודה הזו אינספור פעמים, בלי להבין את המשמעויות של מה שאתה עצמך אומר.ההערות שלך על הכבל הטוב ביותר נשמעות לי כמו ניסיון להקטין את הדיון.
חקסמח!חג שמח
הרבה מילים בעברית מחוברות ללא קשר ביניהם , מה רצית לאמר ? וארוךךךךך!!!!!, אתה משדר ב AM ואני קולט בFM , תמיד היה ככה כולל כל החברים שלך בנורדיה , יותר טוב תסתום ! ואל תכבה המנורה של רן !חג שמייח לכולם!
אתי אני יותר ממבין מה שאתה אומר, ובכל זאת ברשותך אסיים בדברים הבאים שמופנים לחברנו RB68. אתה כמובן מוזמן להתעלם.
מה תתן לך הגדרה כלשהיא, ואת מי היא אמורה לשרת, אם מדובר מבחינתך אך ורק בטעם אישי ותו לא ( שאין לי אם זה שום בעיה ) כל שכן כאשר אין מודעות מינימלית להבדלים שמתקבלים משימוש בחומרים שונים. אשמח שתראה לי חברה אחת רצינית שעוסקת בתחום, שמבינה שלא מדובר באחד מאבני היסוד שלו.
חשוב לציין שאני ומדידות לא נמצאים בנתק על רקע רומנטי, כפי שלא רק אתה מתעקש לפרש לעצמך. זאת גם לאור העובדה שמדדתי אצלי את חדר האזנה, ולדוגמה גם התנהגות כבלים, ומאד נהנתי מההתעסקות בזה, מהסיבה הפשוטה שלא פעם הייתה קורלציה כללית בין התוצאה למדידה, שזה בלשון המעטה יותר מנותן תוקף מדעי לטענותי. אז מתחמק, ממי ממה.
בניגוד לפרספציה שלך, מסקנותי אינן קשורות למה מתחשק לי היום בבוקר, או מה יתחשק לי מחר, או לרצון לספק את הייצר בעוד מאותו הדבר. בקיצר כבר הסברתי זאת בעבר, שאני מחפש את הגם וגם (במגבלות הקיימות) שמגולם בהפקה של חברות שונות, שמשתנה מקצה לקצה, לא פחות ולא יותר.
כורך ומערבב, ושוב בפעם המי יודע כמה, יש יותר דוגמאות ממה שאתה יכול לדמיין, אחל מרכיבים אלקטרוניים בדידים, וכלה במוצרים שלמים, שברגע שתבחן אותם בהשוואה לרכיב מקביל שעשוי מחומרים אחרים, יתקבלו הבדלים בפלט ולא בנקודות.
קביעה כללית וחסרת משמעות.
ליפול במבחן עיוור, במצבים שהפערים לא גדולים זה יותר מקיים. אם החזרת אותי לעניין ההבדלים, קח מגבר, תחליף לו את הליבה באותו הערך, לדוגמה קבלים מהסדרה הגבוהה של מונדורף, או סולן ונראה אם תשאר אדיש, כנל שפורפרות ( נכתב על כך לאחרונה בפורום ) שנאים ועד לרמת הבורג. זה אין סופי.
בנוגע לכישלון במבחנים עיוורים, אסיים בכך שזה עדיין לא משנה כהוא זה, בנוגע לעובדה שתוצאה של מצב X יכולה להישמע לאורך זמן הרבה יותר איכותית מ- Y ולהפך. ונחסוך כאן את עיניין הדוגמאות.
רגע אתה טוען שאני מזלזל "באמת" או בחוויה הסוביקטיבית, ומנגד עולה בבירור מדבריך ששיטות עבודה, שאפשר להניח שהן עבורך מחוץ לתחום, לא יובילו לדרך המלך, ולתוצאה המיוחלת. האומנם?
אז מי מזלזל במה, ונעזוב בצד במי. העיקר האימוגי.
זה שחווית סאונד יכולה להשתנות ממאזין למאזין מאלף ואחת סיבות, זה שוב לגיטימי. למרות זאת, אתה בוחר כבדרך קבע להתעלם מהעובדה הפשוטה שקיים מצב לקונצנזוס בנוגע לאיכויות הפלט במצב של השוואות ולא רק. האם עדיין זה יחשב בגדר סובייקטיבי, או שמא ניטרלי.
אתה ממשיך להתלות "בהטיות" ומבחנים עיוורים, ככאלה שבסופו של יום אמורים לחרוץ את גורל האודיופיליה, כאשר אתה מודע לכך שאין כאן אמת אחת. מה שאתה בעיקר ממאן לקלוט, שלא מדובר במי צודק או מי יותר חכם, שכן מדובר בתחביב, והנאה אחת צרופה, שחשובה לכולנו.