ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
חברים כל הדיון הזה על גובה "נכון" משוחזר בבית -הוא פשוט דמיון .
אין גובה בסטריאו .כנסו לפורומים של MIXING וכו -= זה פשוט לא קיים.
הוסבר איך אפשר לייצר גובה למי שאוהבוזה בסדר אם מישהו אוהב.

אבל להגיד שהגובה צריךלהיות כך וכך וזה הגובה הנכון -שלא ישמעו אתכם אנשי MIX
למה אתה מקלקל? לא עדיף להישאר במישור המטאפורי, בו כולם צודקים, בו חדי הקרן מרקדים, במקום בו מביני עניין שומעים בבירור את רטט קצה שפמו של נגן הצ'מבלו?

אצטט מהזיכרון, מתוך תרגום ישן של פאוסט/גתה, את מפיסטו בעת שהוא מזכיר לפאוסט את החוזה שחתם עליו:

"הנה הגענו אל קצה גבול שכלנו. אל המקום אשר בו תיטרף דעתכם, בני אדם (תזכורת: מפיסטו- השטן, פאוסט-אדם). למה תעשה חוזה עימנו, אם לקיימו לא תוכל? לעוף תחפוץ ומפני הסחרחרת אינך בטוח?"
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כל פעם שמישהו מעז להתרחק מהפרספציה שלך, אתה ישר מכנה זאת התפלספות, או שאתה קושר זאת לשרלטנות. לבסוף אתה מרחיק לכת כשאתה טוען שיש מי שלא מצליח לעבור את המחסום המנטאלי בנוגע להבחנות כלשהן. מנגד ובאותו ההקשר, מעניין שאתה כמעט תמיד נתפס לתפל כאילו מצאת שלל רב.
באמת לא בסדר מצידי להגדיר כשרלטנות טענה שאפשר לטפל בבעיות אקוסטיות משמעותיות עם יותר finesse בעזרת טוויקים ורזונטורים :)


דוגמר קטנה גובה טבעי. הרי ברור לך שמול צלילי כינור שרובצים על הריצפה או מרצדים בתיקרה, המצב הטבעי הוא פחות או יותר גובה האוזניים שלנו. אז אם אתה חושב לעצמך שכולם כאן מטומטמים, ואישית צריך לבוא ולהגדיר לך מה זה גובה טבעי, אז תמשיך בשלך.
לך זה ברור ו"טבעי", אבל מה שברור לך ונראה לך "טבעי" אינו בהכרח המצב במציאות. רוב אולמות הקונצרטים הם מדורגים, ובהרבה/רוב(?) המקרים, הכלים נמצאים נמוך יותר מגובה האוזניים.

אבל לא משנה *בכלל* מה "טבעי" לך, ו/או לאחרים בדיעה שלך. אין אינפורמציית גובה, ובמקרים שיש, צריך רמקולים נוספים לכדי להשמיע אותה.

אכן טיפשי בעיני להתייחס לענייני גובה כמדד איכות למערכת ו/או להקלטות. זה לבחון אותם על סמך מה שאין ומעולם לא היה. הזוי לגמרי.

אפשר בהחלט להתייחס לזה כמאפיין, שחשוב באופן אישי וששואפים להשיג אותו, ולעשות מה שנדרש כדי לקבל אותו. עם זה אין לי שום ויכוח. שכל אחד יעשה מה שמתאים לו כדי למקסם את הנאתו.

אני *ממש* לא חושב שכולם כאן מטומטמים -- להיפך, יש כאן לא מעט אנשים ממש חכמים, ובעלי יותר ידע ממני -- אבל יש כאן כמה כאלה שממשיכים להתעקש על דברים מופרכים והזויים, ולפעמים זה מתסכל.


נ.ב
ראשית כתבתי כל הסיפור על רגל אחת, ואף פעם לא טענתי שהסיפור המלא איננו מכיל אוסף אדיר של דברים, נהפוכו, וזה נגזר גם ממה שאני כותב.
*כל* הסיפור על רגל אחת :)


שנית, מי שטוען לדוגמה שכבל הוא פילטר טיפש, ועוד מיני הבחנות יצירתיות שלקוחות מעולמות תוכן אחרים, וזאת ללא קשר לנדון, מתרחק שנות אור מההבחנה שאתה טוען לעיל.
אני מבין שדברים טכניים הם "עולמות תוכן אחרים" מבחינתך, וכשדנים בהם, זה "מתרחק שנות אור" ממך, אבל לא נראה לי שבגללך ועוד כמה כמוך כולם יאלצו להוריד את רמת הדיונים ל*גובה* שלך.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
חברים כל הדיון הזה על גובה "נכון" משוחזר בבית -הוא פשוט דמיון .
אין גובה בסטריאו .כנסו לפורומים של MIXING וכו -= זה פשוט לא קיים.
הוסבר איך אפשר לייצר גובה למי שאוהבוזה בסדר אם מישהו אוהב.

אבל להגיד שהגובה צריךלהיות כך וכך וזה הגובה הנכון -שלא ישמעו אתכם אנשי MIX
דן כשאתה מדבר עם חבר שלך הוא נשמע לך בגובה השטיח או שהוא נשמע לך בגובה האוזניים ואני מתכוון כששניכם עומדים זה מול זה?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
למה אתה מקלקל? לא עדיף להישאר במישור המטאפורי, בו כולם צודקים, בו חדי הקרן מרקדים, במקום בו מביני עניין שומעים בבירור את רטט קצה שפמו של נגן הצ'מבלו?

אצטט מהזיכרון, מתוך תרגום ישן של פאוסט/גתה, את מפיסטו בעת שהוא מזכיר לפאוסט את החוזה שחתם עליו:

"הנה הגענו אל קצה גבול שכלנו. אל המקום אשר בו תיטרף דעתכם, בני אדם (תזכורת: מפיסטו- השטן, פאוסט-אדם). למה תעשה חוזה עימנו, אם לקיימו לא תוכל? לעוף תחפוץ ומפני הסחרחרת אינך בטוח?"
אחי אני אוהב אותך מאוד - אבל זה מוקדם לי :p:p:p
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
דן כשאתה מדבר עם חבר שלך הוא נשמע לך בגובה השטיח או שהוא נשמע לך בגובה האוזניים ואני מתכוון כששניכם עומדים זה מול זה?
אם החבר שוכב על השטיח ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה השטיח = אם תניח רמקול על השטיח.
אם החבר יהיה על סולם בגובה 2.4 מטרים ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה 2.4.

המרכז האקוסטי של החבר הוא הפה.
המרכז האקוסטי של הרמקול הוא הטוויטר .

אני באמת לא רוצה להרוס כלום - אבל יש היגיון באודיו - יש חוקים ויש כללים. יש גם רומנטיקה וזה בסדר ואפילו כיף. אבל אנחנו אנשים בוגרים -תחשבו שניה... באמת שזה לא מסובך
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
שוב אלגוריתם סתר טענה שהועלתה :)

כל אלה מוגדרים טוב יותר מהעדפתה מהשפעת כבל, שתלויה במה שיש משני צדדיו, בשאר רכיבי המערכת, באקוסטיקה ובטעם האישי.

ולפעמים כבל נבחר לא בגלל שהוא חסר השפעה (שזה הכבל האידאלי), אלא דווקא בגלל השפעתו כפילטר.
אתה שוב מנסה להסית את הנושא לטעם אישי, אבל בטוב ורע יש גם הכללה
הנה דרך לעקוף את סוגיית הטעם האישי, קח את אותם כבלים שנמדדו זהה, בחן אותם מבחר עיוור כפול, משולש או מרובע על 100 נבחנים, ברגע שתהיה לך הכללה של הרוב מה נשמע יותר טוב, קיבלת תוצאה אובייקטיבית.

אבל לא מוגדר מה "טוב" יותר מבחינת שמיעה, גם בלי מדידה, בגלל הסיבות האמורות, אלא אם אתה מתכוון לטבו יותר טכנולוגית == מינימום השפעה ליחידת אורך.
ראה תשובתי הקודמת
אפילו דן לא טען את זה, הוא דיבר על משהו כמו 80%, וזאת בעיקר בהקשר של וידוא איכות לצורך סינון מוקדם, שלא יהיו נפילות כשיתגלו המאפיינים האמיתיים של הרמקול שאינם נתפסים בהאזנה מוגבלת מראש, בטח לא במערכת/אקוסטיקה אחרת. בסוף מה שקובע זה האוזן, גם לטענת דן.
פיספסת את הדיון ביני לבין דן.
כך שעוד פעם בזבזת זמן וטרחה שלך ושל כולם.
נשארו לי עוד הרבה שנים להריח פרחים מעל האדמה, תן לי להחליט מה אני עושה בזמן שלי.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אחי אני אוהב אותך מאוד - אבל זה מוקדם לי :p:p:p
תבוא לקפה, נעיר אותך עם 19 גרם מחוזקים אקסטרה :p:p
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
למה אתה מקלקל? לא עדיף להישאר במישור המטאפורי, בו כולם צודקים, בו חדי הקרן מרקדים, במקום בו מביני עניין שומעים בבירור את רטט קצה שפמו של נגן הצ'מבלו?

אצטט מהזיכרון, מתוך תרגום ישן של פאוסט/גתה, את מפיסטו בעת שהוא מזכיר לפאוסט את החוזה שחתם עליו:

"הנה הגענו אל קצה גבול שכלנו. אל המקום אשר בו תיטרף דעתכם, בני אדם (תזכורת: מפיסטו- השטן, פאוסט-אדם). למה תעשה חוזה עימנו, אם לקיימו לא תוכל? לעוף תחפוץ ומפני הסחרחרת אינך בטוח?"
עזוב, גתה זה מעולם תוכן אחר...

דן כשאתה מדבר עם חבר שלך הוא נשמע לך בגובה השטיח או שהוא נשמע לך בגובה האוזניים ואני מתכוון כששניכם עומדים זה מול זה?
אין לבלבל בין מה ששומעים ישירות עם האוזניים במציאות, לבין מה ששומעים בבית בתיווך מיקרופונים, מיקסינג, מערכת ואקוסטיקה.

במציאות, לפי ה-cues (רמזים? אני לא יודע איך תרגמים) של אם הצליל חזק יותר באוזן אחת או מגיע מוקדם יותר לאוזן אחת, אנחנו יודעים מאיזה כיוון הוא מגיע. בהקלטה, המיקרופונים לא ממוקמים כמו אוזני מאזין, ולכן לא קולטים את ה-cues של כיווניות כפי שמאזין היה קולט, ומעבר לזה, המיקס מערבל הכל, כך שלא נותר שום רמז ל-cues המקוריים, וכל הכיווניות שאנחנו שומעים -- הבמה -- היא סינתטית ומיוצרת באולפן.

במציאות, מבנה האפרכסת של האוזניים שלנו מאפשר לנו לזהות את הגובה של מקור צליל, אבל למיקרופונים אין אפרכסת כזו, וגם הם לא ממוקמים במקום שבו מאזנין אמור להימצא, אלא מעל, מול, או בתוך הכלים והקולות, כך ששום אינפורמצית גובה אינה נכללת בהקלטה, וגם במיקס מערבל הכל. כדי שבבית נוכל לשמוע גובה -- מוקלט בנפרד או מחושב -- יש צורך ברמקולים בגבהים הרלוונטיים, נמוכים ו/או גבוהים, ואז גם האפשרכסת שלנו מאפשרת לזהות גובה. אבל במערכת סטריאו אין לא את האינפורמציה ולא את הדרכים להפקתה.

אז אין מה לבלבל בין המציאות למה שקורה בבית בהקשר זה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
שוב אלגוריתם סתר טענה שהועלתה :)
א. זה לא רק אלגוריתם, אתה מפשט מציאות מסובכת, כמו ידידך.
ב. לא סתר שום דבר.


בטוב ורע יש גם הכללה
הנה דרך לעקוף את סוגיית הטעם האישי, קח את אותם כבלים שנמדדו זהה, בחן אותם מבחר עיוור כפול, משולש או מרובע על 100 נבחנים, ברגע שתהיה לך הכללה של הרוב מה נשמע יותר טוב, קיבלת תוצאה אובייקטיבית.
אאוטש, אתה לא מבחין בין דעת/טעם רוב לבין אובייקטיביות. לך תחפור קצת ב-AI, אולי יסבירו לך את הבסיס להבנה אלמנטרית של מונחים אלמנטאריים שאתה זורק בלי להבין.


נשארו לי עוד הרבה שנים להריח פרחים מעל האדמה, תן לי להחליט מה אני עושה בזמן שלי.
הבעיה היא ביזבוז הזמן והטעיית אחרים. הזמן שלך לא באמת מעניין.
 

נערך לאחרונה ב:

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,087
מעורבות
358
נקודות
83
אם החבר שוכב על השטיח ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה השטיח = אם תניח רמקול על השטיח.
אם החבר יהיה על סולם בגובה 2.4 מטרים ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה 2.4.

המרכז האקוסטי של החבר הוא הפה.
המרכז האקוסטי של הרמקול הוא הטוויטר .

אני באמת לא רוצה להרוס כלום - אבל יש היגיון באודיו - יש חוקים ויש כללים. יש גם רומנטיקה וזה בסדר ואפילו כיף. אבל אנחנו אנשים בוגרים -תחשבו שניה... באמת שזה לא מסובך
אני גם לא מבין מה זה כל הדיבורים האלו על גובה,
.. מילא גודל .. אבל גובה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
פיספסת את הדיון ביני לבין דן.
נניח שמצאנו כבל אידיאלי: אפס התנגדות, אפס השראות, אפס קיבוליות, וסיכוך מושלם, כולל של הקונקטורים, שלא מאפשר לשום הפרעה חיצונית להיכנס.

אבל במערכת נתונה אחת, שהיא סתומה במקצת, או שבעליה מעדיף הדגשת גבוהים, כבל שמדגיש גבוהים יישמע טוב יותר.

במערכת נתונה אחרת, שהיא חריפה במקצת, או שבעליה מעדיף גבוהים מתונים, כבל שמנחית גבוהים יישמע טוב יותר.

אז ברור מאליו ומראש שהמדידות לא יוכלו לצפות את העדפות המאזינים, ואפילו הכבל האידיאלי לא בהכרח יועדף. זה עוד מקרה שבו עדיפות טכנולוגית מוחלטת וחד משמעית אינה מתורגמת אוטומטית להעדפה בשמיעה.

אז למה לעסוק בשאלה בכלל? התשובה ידועה.

====

להלן קצת התפלספות במודע:

אשר לדעת הרוב לעומת אובייקטיביות, סתם דוגמה: רק מיעוט אוהבים מוזיקה קלאסית, ודעת הרוב היא שזו מוזיקה משעממת, פלצנית ואקסקלוסיבית, שאי אפשר באמת לאהוב אותה, כי כאמור זה משעמם, ולכן מי שטוען שהוא כן אוהב אותה עושה זאת רק כדי להתנשא. האם זה נכון אובייקטיבית? ממש לא, אבל זו (או ואריאציה על זה) דעת הרוב.

מתוך אוהבי המוזיקה הקלאסית יש לא מעטים שחושבים שזו מוזיקה שנעלה על סוגי המוזיקה האחרים, כך שהם באמת מתנשאים, מה שלא סותר את העובדה שהם כן יכולים לאהוב אותה בכל מאודם. גם אם נניח שזה הרוב מביניהם, האם זה נכון אובייקטיבית? ממש לא.

יש כאלה שמגדירים אובייקטיבי כמשהו שנמדד באמצעות קריטריונים שמשתדלים להימנע מהטיות סובייקטיביות, אבל זו הגדרה בעייתית, כי עצם ניסוח ובחירת הקריטריונים הם סובייקטיביים. למשל, יש המגדירים מידת סיבוך כאמצעי להערכה אובייקטיבית-לכאורה של מוזיקה. לפי קריטריון זה, פוגה בארבעה קולות של באך עדיפה "אובייקטיבית" כמעט על כל השירים שכולם אוהבים. האם זה נכון? לא. הקריטריון עצמו בעייתי, ומשקף יותר את העדפות מי שבחר בו מאשר קריטריון באמת אובייקטיבי וחסר פניות.

הגדרה שלדעתי האישית מתאימה יותר היא שאובייקטיבי הוא משהו שיוסכם על ידי כל אדם רציונלי שקיבל את הגדרות המונחים שבהם מדובר. למשל, אם מקבלים את הגדרות המונח "משולש" וכל מה שמסביב, הטענה שסכום הזוויות במשולש הוא 180 מעלות היא טענה אובייקטיבית. אם למשל מגדירים מוזיקה כ"יפה" אם היא מעוררת באנשים תחושה שהם מתארים כ"יופי" או כ"הנאה", אז הטענה שפוגה נתונה של באך היא מוזיקה יפה אינה טענה אובייקטיבית, כיוון שקיים לפחות אדם רציונלי אחד שקיבל את ההגדרה הנ"ל, וחושב שהפוגה הזו של באך אינה "יפה".

וכנ"ל לגבי "נשמע טוב" — זו לא טענה אובייקטיבית בשום מקרה. זו לכל היותר הסכמה בין חלק מהאנשים, יכול להיות אפילו של כל האנשים בנסיבות מסוימות, אבל תמיד יתכן שיש מישהו שקיבל את הגדרת "נשמע טוב" ולו זה לא "נשמע טוב".

מה שכן, יש לי השגות לגבי רמת הרציונליות שלאנשים מסויימים כאן....
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר,
הפוסט שאתה מתהדר לציין שהוא שיא השרלטנות בפורם (האומנם?), שבו העלתי את האפשרות לטיפול אקוסטי ברזונטורים לצד השימוש ב-,RC, כאשר מדובר בעוד אופציה פסיבית שמקובלת גם לדידך, וזאת באמצעות המוצרים של חברת סינרגיסטיק ריסרץ, רזונטורים של צונג, ולבסוף של חברת אקוסטיק רבייב, שדרך אגב זכו ממש עכשיו לקבל מוצר השנה על רזונטור חדש שהוציאו לשוק, ממגזין מונוסטריאו, ושאותו אתה כל פעם טורח בצורה אובססיבית לעלות בהקשר אלי, כל אימת שאתה מבין שמיצת הדיון איתי, ובתוך כך נגמרו לך טיעוני הסרק, כאשר מה שמגוחך שלא שמעת מה הטיפול הספציפי הזה נותן, לא נופל לך האסימון שאת הביקורת הנוקבת שלך כלפי אתה למעשה מפנה כנגד החברות שציינתי, אז בהצלחה לך.
באמת לא בסדר מצידי להגדיר כשרלטנות טענה שאפשר לטפל בבעיות אקוסטיות משמעותיות עם יותר finesse בעזרת טוויקים ורזונטורים :)
זה חמור מהסיבה שלא טענתי שמדובר בתחליף למדידות או טיפול אקטיבי, פרשנות אופיינית שלך. המוצרים הנ"ל בהחלט מאפשרים לתת פינס לפלט, אבל שוב חבל על הדיבורים, אתה כרגיל קובע דברים בלי להסתמך על האזנה, שזה המינימום הנדרש כאן.
לך זה ברור ו"טבעי", אבל מה שברור לך ונראה לך "טבעי" אינו בהכרח המצב במציאות. רוב אולמות הקונצרטים הם מדורגים, ובהרבה/רוב(?) המקרים, הכלים נמצאים נמוך יותר מגובה האוזניים.
מי טוען שיש כאן קשר למציאות?
אבל לא משנה *בכלל* מה "טבעי" לך, ו/או לאחרים בדיעה שלך. אין אינפורמציית גובה, ובמקרים שיש, צריך רמקולים נוספים לכדי להשמיע אותה.
אתה ממשיך בשלך, לא רלוונטי גם ובעיקר לפלט הדו ערוצי.
אכן טיפשי בעיני להתייחס לענייני גובה כמדד איכות למערכת ו/או להקלטות. זה לבחון אותם על סמך מה שאין ומעולם לא היה. הזוי לגמרי.
אכן טיפשי, משום שלשיטתך כאשר תשמע סאונד מעווט ולא בכאילו, שהתלת מיימד שלו כבר מזמן לא תלת, מהסיבה שעל הדרך הפלא ופלא הוא איבד את אחד מהיסודות שלו, תגיד לעצמך לא נורא, זה מה יש, גם ככה כל העסק לא בנמצא.
אפשר בהחלט להתייחס לזה כמאפיין, שחשוב באופן אישי וששואפים להשיג אותו, ולעשות מה שנדרש כדי לקבל אותו. עם זה אין לי שום ויכוח. שכל אחד יעשה מה שמתאים לו כדי למקסם את הנאתו.
זה שוב לא קשור לאישי.
אני *ממש* לא חושב שכולם כאן מטומטמים -- להיפך, יש כאן לא מעט אנשים ממש חכמים, ובעלי יותר ידע ממני -- אבל יש כאן כמה כאלה שממשיכים להתעקש על דברים מופרכים והזויים
כבר הוכחתי לך שאי אפשר להתייחס לדבריך ברצינות ותחסוך ממני את ההמשך. ההתעקשות היא נטו שלך, ולגבי מידת ההזייה, נשאיר לקוראים כאן לבחור.
 

נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אם החבר שוכב על השטיח ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה השטיח = אם תניח רמקול על השטיח.
אם החבר יהיה על סולם בגובה 2.4 מטרים ואני עומד - הוא ישמע לי בגובה 2.4.

המרכז האקוסטי של החבר הוא הפה.
המרכז האקוסטי של הרמקול הוא הטוויטר .

אני באמת לא רוצה להרוס כלום - אבל יש היגיון באודיו - יש חוקים ויש כללים. יש גם רומנטיקה וזה בסדר ואפילו כיף. אבל אנחנו אנשים בוגרים -תחשבו שניה... באמת שזה לא מסובך
לא מסכים עם המסקנה שלך...
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
וואלק 943 הודעות, נראה לי שרוב הקוראים כבר בחרו
אין ספק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר,
הפוסט שאתה מתהדר לציין שהוא שיא השרלטנות בפורם (האומנם?), שבו העלתי את האפשרות לטיפול אקוסטי ברזונטורים לצד השימוש ב-,RC, כאשר מדובר בעוד אופציה פסיבית שמקובלת גם לדידך, וזאת באמצעות המוצרים של חברת סינרגיסטיק ריסרץ, רזונטורים של צונג, ולבסוף של חברת אקוסטיק רבייב, שדרך אגב זכו ממש עכשיו לקבל מוצר השנה על רזונטור חדש שהוציאו לשוק, ממגזין מונוסטריאו, ושאותו אתה כל פעם טורח בצורה אובססיבית לעלות בהקשר אלי, כל אימת שאתה מבין שמיצת הדיון איתי, ובתוך כך נגמרו לך טעוני הסרק, כאשר מה שמגוחך שלא שמעת מה הטיפול הספציפי הזה נותן, לא נופל לך האסימון שאת הביקורת הנוקבת שלך, אתה למעשה מפנה כנגד החברות שציינתי, אז בהצלחה לך.
אין כאן שום טיעון סרק, ואתה מרמה גם כאן, כשאתה מציג את זה כאילו הצעת את זה כמשהו לצד RC. הצעת את זה במקום RC עבור אלה שאין להם כוח להתעסק במדידות. ראה כאן. אני לא זוכר שנתקלתי כאן בפורום בשרלטנות שמתחילה להתחרות ברמה הזו.
מה עושים אם לא בא לכם להתעסק במדידות? אחד מיני הפתרונות היא לבחור סדרת טוויקים בהמלצה של חבר או מקריאה של חומר מקצועי, ובתהליך של ניסוי וטעייה להתחיל לשדרג את התוצאה. תהליך שמאד מאד דומה למה שציינתי לעיל רק ללא צורך בפיענוח נתונים וחזרה על מדידוות.

בשלב חיפוש נקודות הטריגר, ניתן להעזר בסכמות הרזונטורים של חברת סינרגיסטיק, של אקוסטיק רוויב ולבסוף באלה שצונג ממליץ.

כדאי לנסות להשתמש בקוורצים שונים בהזמנה אישית בארץ. העלות נעה בין עשרות למאות שקלים בודדים למספר יחידות תלוי כמובן באיכות החומר. לגבי מחיר הטוויקים מהחברות שציינתי לעיל זה יכול להגיע גם לכמה Kש'
על כל התחום המרתק הזה ועוד, אשתדל להרחיב בהמשך.


שוב לא טענתי, שזה מהווה תחליף למדידות או טיפול אקטיבי, פרשנות אופיינית שלך. המוצרים הנ"ל בהחלט מאפשרים לתת פינס לפלט, אבל שוב חבל על הדיבורים, אתה כרגיל קובע דברים בלי להסתמך על האזנה, שזה המינימום הנדרש כאן.
לא לא לא, תקרא את מה שאתה כתבת. ואתה עצמך בחרת למחוק את ה"פינס" בעריכה, לאחר שכנראה הבנת שזה מופרך לגמרי, או בעצם אני לא בטוח שאפשר להסיק שהבנת משהו.


שוב מישהו טען שיש כאן קשר למציאות?
בוודאי -- כתבת "המצב הטבעי הוא פחות או יותר גובה האוזניים שלנו", שזו התייחסות למציאות, גם אם אתה לא מודע למשמעויות של מה שאתה כותב.


אכן טיפשי, משום שלשיטתך כאשר תשמע סאונד מעווט ולא בכאילו, שהתלת מיימד שלו כבר מזמן לא תלת, משום שעל הדרך הפלא ופלא הוא איבד את אחד מהיסודות שלו, תגיד לעצמך לא נורא, זה מה יש, גם כך כל העסק לא בנמצא.
אתה עוסק ב-wishful thinking. מימד הגובה הלך לאיבוד ברגע ההקלטה, מה שכבר לא היה עורבל במיקס, ובבית אתה מנסה לייצר את זה בלי רמקולי גובה.

זה בכלל לא משנה עד כמה אתה חושב שזה חשוב, ועד כמה בעייתי בעיניך שזה הלך לאיבוד, וכמה ציניות תשקיע בתיאור זה שלא בהכרח שומעים את זה או לא שמים לב לזה -- זה לא שם!! לא יעזור לך בית דין או כל דבר אחר.

מילא שאתה לא קולט את מה שהסברתי, אבל גם דן אמר לך במפורש ובעברית פשוטה שזה לא קיים.

ושוב, אתה מעוות בעקביות את המילה "מעוות", זה ב-ת'


מכאן שזה שוב לא קשור לאישי.
לא הבנתי, אבל לא משנה.


כבר הוכחתי לך שאי אפשר להתייחס לדבריך ברצינות ותחסוך ממני את ההמשך. ההתעקשות היא נטו שלך, ולגבי מידת ההזייה, נשאיר לקוראים כאן לבחור.
"הוכחת"? לי? מתי ובמה? לא נתקלתי בשום הוכחה לשום דבר. אתה הרי בכלל לא מדבר בשפת ההוכחות, אלא בשפת החלומות וה-wishful thinking, אני בספק אם למישהו מהקוראים, למעט אולי חלק מההזויים הקבועים, יש ספק לגבי מידת ההזייה ואצל מי היא מככבת.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אני באמת לא רוצה להרוס כלום - אבל יש היגיון באודיו - יש חוקים ויש כללים. יש גם רומנטיקה וזה בסדר ואפילו כיף. אבל אנחנו אנשים בוגרים -תחשבו שניה... באמת שזה לא מסובך
דן היקר
ממך הייתי מצפה להתייחסות קצת יותר עיניינית כל שכן מקצועית.
 
  • Haha
Reactions: AK1

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אין כאן שום טיעון סרק, ואתה מרמה גם כאן, כשאתה מציג את זה כאילו הצעת את זה כמשהו לצד RC. הצעת את זה במקום RC עבור אלה שאין להם כוח להתעסק במדידות. ראה כאן:
אין כאן שום הצעה כזו, אתה פשוט מסלף את מה שכתבתי ולא בפעם הראשונה, בבקשה הנה מאותו הפוסט המהולל;
"....הבעיה הנוספת בטיפול פסיבי קונבנציונלי, היא בדכ בנראות והגודל של אמצעי הטיפול שאינו תואם לסלון הביתי הממוצע, והבעיה להסתירו. מכאן שפתרון יעיל הוא בהחלט ה-RC...."

אין לך שום בושה שלא לדבר על מודעות עצמית, ואתה לא ראוי להיות נוכח כאן בפורום.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
דן היקר
ממך הייתי מצפה להתייחסות קצת יותר עיניינית כל שכן מקצועית.
אני חושש לכתוב כאן דברים יותר מדי מקצועיים - יגידו שוב שאני איש המדידות .
פישטתי מאוד את העניין אבל אנסה לפרט כשאוכל - ניתן לראות בדיוק של מאה אחוז את המפה הפולארית של הרמקול .
אנסה להסביר אחר כך .
שוב , מדובר במדע מדויק
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור