תערוכת HIGH END 2023, שמתקיימת במרכז האירועים MOC במינכן, גרמניה, בין ה-18 ל-21 במאי.


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
במי׳ה והם רשמו הערות ונתנו דירוג בשני המקרים אז אין בעיה, מ׳ום שאינך נסמך על זיכרון.
בכל מקרה שבו מנסים להשוות בהפרש זמנים של יותר מדקות ספרות, משווים את הזיכרון של החוויה ו/או הזיכרון של מה שאמרת לעצמך על הסאונד, אבל ממש לא את הצליל עצמו.

המחברת עוזרת לך לזכור את מה שאמרת לעצמך על הסאונד, ואיך דירגת, אבל ממש לא את הסאונד עצמו.

גם החוויה וגם הדירוג יכולים להשתנות במידה מאוד ניכרת בתלות בדברים כמו שיפור/שינוי בידע ובניסיון מאז הפעם הקודמת, מה שמעת רגע קודם -- אם הקודם היה גרוע זה מוסיף לנוכחי, וההיפך -- במצב הרוח והעייפות, במה ומתי אכלת, עם מי ועל מה דיברת, וכו' וכו'

חוצמזה שיתכן שהפעם האקוסטיקה ו/או המוזיקה אחרים מבפעם הקודמת, או שחלק מהרכיבים בסטאפ השתנו, וכו' וכו'

כל פיפס כזה יכול לשנות את החוויה, את מה שאדם אומר לעצמו ואת הדירוג בצורה משמעותית מאוד.

הכתיבה מאפשרת לנטרל את אי-האמינות של הזיכרון של החוויה ו/או הדירוג, אבל לא את אי האמינות של הטקסט ו/או הדירוג, שממש אינם שקולים להשוואת הסאונד עצמו.
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
באחר החדרים גם כשנכנסתי , היתה המון התפעלות מהסאונד . לאחר שכולם יצאו אמרתי למדגים שהוא גם הבעלים שאחד הרמקולים בפאזה הפוכה וכדאי שיבדוק .
הוא אמר שלא יכול להיות ושהם בדקו את החיבורים .
אז הלכתי ( לא שהייתי צריך ) וראיתי - ואמרתי לו שיסתכל בעצמו.הכל היה בנחמדות לגמרי ובקטע חברי .

היי
איזה קטע. אותו הדבר קרה לי בחדר עם הרמקולים של YG בתערוכה בארץ, אבל שם הוא בדק למרות שאמר לי שעשה זאת דקות לפני ומצא שצדקתי.
הייתי עוצר פה, אבל מכנים אותי כאן כאפס ואהיה מוכן להביא עדים ואם היה אפשר לאתר את מי שניהל את החדר שם מה טוב.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
במי׳ה והם רשמו הערות ונתנו דירוג בשני המקרים אז אין בעיה, מ׳ום שאינך נסמך על זיכרון.

רוב המציגים בבניין ה Atrium משתמשים באותם החללים שנה אחרי שנה, יוצאים מן הכלל השנה הם טיול שנעדרו בשנה שעברה ו <BL שהשנה חזרו לחלל הקבוע שלהם בתערוכה. תוסיף לזה שרוב השותפויות אינן משתנות, קארן עם אפסילון, מרטן עם עם אנגסטון ו MSB ווילסון בחדרים עם נאגרה ודאגוסטינו, YG עם בורמייסטר, ועוד אחרים רבים.

נכון שאין לי שליטה על הווליום אבל אין לרוב אין בעיה לבקש קטעים ספציפיים.

השוני הגדול ברוב החדרים השנה היה שימוש באמצעים אקוסטיים, הגדילו לעשות מ״ג׳יקו כשבנו חיקוי של חלל האזנה אצלם במפעל.

ֿמילא אם הייתי היחיד שטוען כך, אבל אני לא.
ֿמילא לא היו לי כלים פשוטים למדי להשוות בין התערועות כמו חללים, ציוד זהה, מחברת ועט

ֿאין לי מושג מי האנשים, מה באמת אמרו ללא מסננת ובאילו זמנים ביקרו בחדרים, לכן אין לי מה להוסיף בנושא.

ֿהאמת שהסתכלתי אילו חברות מופיעות בתערוכות האלה ומה הציוד שהן מביאות.

חסרו לי חברות כמו אוונטגארד, רוקפורט, מג׳יקו, סזארו, אריאס סרט, פיליום ועוד.
ֿכמו כן לא מצאתי יצרני אנלוג שאותי לפחות מאוד מענייים.

היכן שכן מצאתי יצרן היי אנד כמו MBL שמציג ב cedia אזי אותו יצרן הביא לתערוכה את ציוד האלקטרוניקה שלו ברמת כניסה ולא טרח להביא את רמקולי הדגל x101.

ֿֿלא כל תערוכה בה מוצג אודיו היא תערוכת high end, שאם לא כן גם הרכב של מינכן תיחשב לתערוכת אודיו ולו משום שיצרני רכב מסויימים חברו לחברות כמו הרמן, בורמייסטר או B&W.

ֿמאוד!

ֿלקרוא לפורום כמו watsbestforum או hifishark שחלק לא קטן מחבריו מחזיקים מערכות במיליוני דולרים בדיוק כפי שיש בתערוכות כמו מינכןפורום midfielder קצת מצחיק.


אשמח שתרשום את שמות הפורומים שאתה מבקר בהם ונחשבים בעינך, אני תמיד שמח ללמוד.
אין לי מושג איפה להתחיל , אז ננסה לאט לאט..:)

ראשית, יש כאן בעיה בהבנת הנקרא או ניסוח קלוקל שלי.

אתה נקבת בשמות של פורומים שקשורים לטענתך להיי פיי. לא הערתי דבר וחצי דבר לגבי איכות הפורומים הספציפיים הללו, אם הם היי , או מיד פיי, או אם הם טובים יותר או טובים פחות,
אלא רק התיחסתי לשימוש שלך בצמד המילים "היי פיי" כתו תקן לאיכות הפורום.

טענתי שאני לא בוחן איכות של פורומים ככל והם מתעסקים בהיי פיי, או מיד פיי, אלא בתוכן שנדון בהם והאנשים שכותבים בהם.

אין קשר בין איכות הפורום ליוקר הציוד. התקציב לא עושה עליי רושם והוא לא מדד לאיכות.

מכיר מערכות של מליון דולר שנשמעות כמו דולר ומכיר מערכות של דולר שנשמעות כמו מליון דולר.
____________

אין שום אפשרות להשוות בין תערוכות ברמת איכות הסאונד, אלא רק ברמת החוויה.
זו דעתי. ככל ואתה חושב אחרת, אז נשאר חלוקים..:)

בן אדם לא יכול לזכור מה הוא שמע לפני שנה, או להכנס לחדר ולהגיד שלפני שנה שמעו כאן טוב יותר או טוב פחות.
זה לא עובד ככה.

במיוחד לא בתערוכות. יש לך לפעמים עשרה-עשרים ואפילו שלושים איש בחדר.

החומר לגמרי שונה. הווליום לגמרי שונה. המיקום שלך בחדר שונה. רעש הרקע שונה. מדברים לידך. צוחקים לידך. הולכים, קמים, פותחים וסוגרים את הדלת. המצב רוח שלך שונה. הכל שונה. לא תעזור לא מחברת ולא עט.

הזיכרון שלנו לא מאפשר לנו לבצע דבר שכזה.
מדובר בחוויות פרסונליות בלבד.

אבל תמיד אפשר לכתוב בשביל לכתוב...:)

לסיום ובהתאם לבקשתך לנקוב בשמות של פורומים: אני יכול לומר שאין לי פורום שהוא הכי נחשב בעיני, לא חושב שיש דבר כזה, אין פורומים טובים ופורומים רעים, אלא אנשים שמבינים יותר או מבינים פחות.

בכל פורום שאני משוטט בו או כותב בו ב 25 שנים האחרונות אני לומד משהו ממישהו.

...אבל בסופו של יום בכל מה שקשור לבעיות, לתהיות, למבחנים מעניינים, להתקדמות טכנולוגית בכל הקשור לאודיו, למדע הקשור לתחום הזה של אודיו, לפסיכואקוסטיקה, הדיפולט שלי הוא AVS שם אני חבר פעיל 23 שנה.

מדובר במקור אדיר של אינפורמציה, ידע, עם האנשים המובילים בתעשייה שלוקחים שם חלק פעיל, אבל גם שם, יש ויש...

רן
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
לסיום ובהתאם לבקשתך לנקוב בשמות של פורומים: אני יכול לומר שאין לי פורום שהוא הכי נחשב בעיני, לא חושב שיש דבר כזה, אין פורומים טובים ופורומים רעים, אלא אנשים שמבינים יותר או מבינים פחות.

בכל פורום שאני משוטט בו או כותב בו ב 25 שנים האחרונות אני לומד משהו ממישהו.

...אבל בסופו של יום בכל מה שקשור לבעיות, לתהיות, למבחנים מעניינים, להתקדמות טכנולוגית בכל הקשור לאודיו, למדע הקשור לתחום הזה של אודיו, לפסיכואקוסטיקה, הדיפולט שלי הוא AVS שם אני חבר פעיל 23 שנה.

מניח שאתה מתכוון לפורום הזה

A forum community dedicated to home theater owners and enthusiasts. Come join the discussion about home audio/video, TVs, projectors, screens, receivers, speakers, projects, DIY’s, product reviews, accessories, classifieds, and more!
ב AVS יש שרשורים מעניינים בנושא אקוסטיקה וסאונד שניתן ללמוד מהם, אבל גם חוסרים:

חיפוש בנושא אנלוג - פטיפונים, ראשים ופונסטייג'ים מניב תוצאות ישנות מאוד העוסקות במקרה הטוב במכשירי כניסה.

חיפוש דיונים בנושא רמקולים כמו מג'יקו, זלטון, Wilson Benesch, Aries Certe, MSB, PILIUM, ROCKPORT ואחרים מניב בעיקר תוצאות ישנות או בודדות.
מדובר במקור אדיר של אינפורמציה, ידע, עם האנשים המובילים בתעשייה שלוקחים שם חלק פעיל, אבל גם שם, יש ויש...
בפורומים כמו Hifishark, whatsbestforum כותבים ומתראיינים באופן קבוע אנשים כמו אלון וולף ממג'יקו (תחת שם בדוי) הבעלים של MSB, למפיזטור יצרן הדאקים, הבעלים של Kronos יצרן הפטיפונים מהטובים בעולם, הבעלים של Aries Certe חברת ההיי אנד מהאי לידנו, נלסון פאס מפתח מגברי Pass, המפתחים של DCS ואחרים מהתעשיה.

גיא
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מניח שאתה מתכוון לפורום הזה

A forum community dedicated to home theater owners and enthusiasts. Come join the discussion about home audio/video, TVs, projectors, screens, receivers, speakers, projects, DIY’s, product reviews, accessories, classifieds, and more!
ב AVS יש שרשורים מעניינים בנושא אקוסטיקה וסאונד שניתן ללמוד מהם, אבל גם חוסרים:

חיפוש בנושא אנלוג - פטיפונים, ראשים ופונסטייג'ים מניב תוצאות ישנות מאוד העוסקות במקרה הטוב במכשירי כניסה.

חיפוש דיונים בנושא רמקולים כמו מג'יקו, זלטון, Wilson Benesch, Aries Certe, MSB, PILIUM, ROCKPORT ואחרים מניב בעיקר תוצאות ישנות או בודדות.

בפורומים כמו Hifishark, whatsbestforum כותבים ומתראיינים באופן קבוע אנשים כמו אלון וולף ממג'יקו (תחת שם בדוי) הבעלים של MSB, למפיזטור יצרן הדאקים, הבעלים של Kronos יצרן הפטיפונים מהטובים בעולם, הבעלים של Aries Certe חברת ההיי אנד מהאי לידנו, נלסון פאס מפתח מגברי Pass, המפתחים של DCS ואחרים מהתעשיה.

גיא
אין כאן תחרות של פורומים, אלא הכרה בעובדה שכל פורום יכול לתרום לך משהו קצת שונה.

ככל ותרצה ללמוד על התפתחויות טכנולוגיות בתחום האודיו, או להבין מהו הבסיס בכלל של אודיו, אז AVS זה מקור מעולה, יש כמובן גם מקורות אחרים.
AUDIO/VIDEO/SCIENCE, אלו הם ראשי התיבות של הפורום ובהתאם לכך רוב הדיונים.

ככל ותרצה לקרוא שם על היי אנד, אם זה מדד לאיכות ותוצאה מבחינתך, אז אתה יכול להעמיק בתת הפורום שמתיחס לציוד שמחירו מעל 20,000 דולר. לאנשים שכותבים שם יש ציוד מאוד מאוד יקר, לחלקם חדרים במליוני דולרים וחלקם גם עם הרבה ידע, תוך שהם מקפידים לשמור על אלמנט ה- SCIENCE במסגרת כתיבתם.

ככל ותרצה למצוא משהו ספציפי על CH, או על פונו, או על כבלי חשמל, אז AVS זה בהחלט לא המקום.... וכן הלאה.

לכל פורום הקסם שלו והאנשים שכותבים בו.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
מנסה לעקוב אבל לא מבין את מהות החילוקי דעות... תערוכה היא מקום להתרשמות ראשונית, מפגש אנושי עם האנשים שמניעים את התעשייה. בכיף הייתי נוסע. אבל החיים...
חשוב להבין מהיצרנים מה הפילוסופיה שלהם, עם מה הם מציגים וככה לנסות להבין מה שומעים ומה הכיוון. אחר כך מנסים לכוון בארץ או בחול השמעות יותר אינטימיות ומייצגות. לטעמי, רוב ככל הרכיבים טובים, ומסוגלים אם נותנים להם את הסביבה התומכת , לקלוע לטעמו של מישהו.

שאר הדיון לטעמי סתם גלש לקטנוני בין אנשים נחמדים. ואודיופילים. יאללה, שימו סטוקפיש או xrcd ליד הקפה ותחזרו לאיזון הטונאלי..חחחחח
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
בהקשר למה שנרשם כאן - פורומים כגון WHATS BEST וכו - מדברים על רשמים ספציפים נסיבתיים,בחדר ספציפי ,עם מגבר ספציפי וכבל ספציפי - מעבר לזה שגם אני נהנה לפעמים לקרוא דברים מסוג זה וגם מנוי למספר מאגזינים בעיקר גרמניים - זה לא ממש מספר לי או מלמד אותי דבר או כלי שאני יכול להשתמש בו .
הכל נסיבתי , תלוי שרשרת ,טעם אישי,מצב רוח,פלסיבו וכו.

פורמים כגון AV NIRVANA,AVS,GEAR SPACE וכו - מדבר על הבסיס של הדברים עד רמה מאוד מורכבת של ניתוח (הבעלים של REW כותב שם באופן קבוע ועונה לכל שאלה) ופורומים אילו - נותנים כלי עבודה כגון התאמות גיין/התנהגות רמקולים/התנהגות חלל וכללי ברזל שיכולים לשמש כל אחד והופכים את בעל המערכת לרכיב הכי חשוב במערכת ולא הברזלים.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
היו זמנים שטרחתי והשקעתי ים של זמן ומשאבים בהשוואות של ציוד אודיו. בעיקר אצלי בבית, וגם אצל אחרים, כולל יבואנים. אף אחד לא ישכנע אותי שאני לא זוכר "בגדול", לפעמים בפרטי פרטים, מה היו ההבדלים.

זכורים לי ימים שבסלון הונחו 5-6-8 מגברים או מכשירי CDP שקיבלתי מיבואנים בתהליך הבחירה והרכישה והשוואתי ביניהם לאורך ימים ארוכים. זכור לי כשיבואן נדיב והגון, אפשר לי לקחת רמקולים לא זולים ולשמוע אותם אצלי כשבוע, בהשוואה ראש בראש לרמקולים שלי.
זכורים לי ימים בירושלים, אצל אייל פור ז"ל, כשהשווינו אצלו "ראש בראש" מגברים שחוברו לאותם רמקולים ומקור (ולא תמיד היינו תמימי דעים לגבי המסקנות :) )

ומה יצא מזה?
מעבר למסקנות שרשמתי בזמנו על דפים, בעיקר כשזה היה בסלון שלי, עם הרמקולים שלי ויתר הציוד שלי, יש גם את הזיכרון של החוויה ואת המסקנות שהסקתי אז וזכורות לי עד היום. אני יודע לומר בדיוק מה ההבדל בין המגבר ספציפי אחד למגבר ספציפי אחר שבדקתי לאורך זמן והשוויתי ראש בראש. אני יודע לקבוע מה היו ההבדלים בין הרמקולים שקיבלתי לבדיקה לאלו שהיו לי אז בבית וביקשתי להחליף. וכך הלאה, תובנות מהשוואות שנרשמו על דפים, לימדו אותי וזכורות לי מאז, לפעמים לפרטי פרטים.

אז אפשר להתפלסף שעות ולכתוב הררי מילים על זיכרון השמיעה שלנו, בדרך גם לחלוק על תובנות של אנשים מצוינים ואודיופילים שמשקיעים ותורמים רבות לפורום הזה ובכלל לתחום, כמו תומר או גיא. מבחינתי, אם מישהו מנוסה אומר לי שבשנה שעברה הוא היה במינכן והשנה חזר והסאונד השתפר פלאים, אני מאמין לו. נקודה. לא מצפה שהוא ישווה לי בפרטי פרטים נקודות קריטיות בהאזנה בין החדר אז לחדר היום. למה זה חשוב בכלל?

מעבר לכך, תמים מי שחושב שבתערוכות - כל התערוכות - אפשר לקבל סאונד כמו בחדר האזנה מושקע. בתערוכות הדגש הוא על מסחר, קידום מכירות, יחסי ציבור, חוויה ויזואלית (כן, גם למישוש המוצר ובחינת הגימור מקרוב) , מעט חוויה אודיופילית וגם קצת מוזיקה. העובדה (הידועה) שבתערוכות המציגים משמיעים מוזיקה "קלה" שלא מאתגרת את המערכת, גם היא תוצר של אותה הנחת יסוד - כאן חווים חוויה כוללת ולא סאונד מוקפד. רוצה האזנה מוקפדת? לך לחדר ההדגמה של המפיץ, שב לבד על הכורסא, עם המוזיקה שלך ורק האוזניים שלך. התערוכה לא נועדה לכך.

ואי אפשר בלי הארה (באלף) : כקורא ותיק של הפורום ופורומים אחרים בעבר, אני בכל פעם מצר על המעבר המהיר מדיון ענייני להעלבות ופגיעות אישיות. המון אגו כשזה מגיע לאודיופילה ואולי יש מי שאוהבים את ההתנצחויות וההעלבות. יש כאן חבר'ה מצוינים ולא מעט ידענים שמשלבים גם הרבה ניסיון. בד"כ כלל תענוג לקרוא וללמוד מהם. אבל למה לא לקבל כעובדה שלכל אחד הטעם שלו והגישה שלו, ולכל אחד יש מקום בשיח? לא מדובר בחיי אדם ולא בהחלטות גורליות על חיי מדינה ואומה, כולה עניין של טעם ודגשים בתוך תחביב שמלכתחילה אין בו אמת אחת והכל עניין של טעם. מה הלחץ הזה להיכנס ולפגוע במי שחושב אחרת, לדקדק בציציות שלו רק כדי למצוא היכן הוא טועה. קחו אוויר, תנו קצת כבוד אחד לשני, אתם באותו התחביב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
היו זמנים שטרחתי והשקעתי ים של זמן ומשאבים בהשוואות של ציוד אודיו. בעיקר אצלי בבית, וגם אצל אחרים, כולל יבואנים. אף אחד לא ישכנע אותי שאני לא זוכר "בגדול", לפעמים בפרטי פרטים, מה היו ההבדלים.

זכורים לי ימים שבסלון הונחו 5-6-8 מגברים או מכשירי CDP שקיבלתי מיבואנים בתהליך הבחירה והרכישה והשוואתי ביניהם לאורך ימים ארוכים. זכור לי כשיבואן נדיב והגון, אפשר לי לקחת רמקולים לא זולים ולשמוע אותם אצלי כשבוע, בהשוואה ראש בראש לרמקולים שלי.
זכורים לי ימים בירושלים, אצל אייל פור ז"ל, כשהשווינו אצלו "ראש בראש" מגברים שחוברו לאותם רמקולים ומקור (ולא תמיד היינו תמימי דעים לגבי המסקנות :) )

ומה יצא מזה?
מעבר למסקנות שרשמתי בזמנו על דפים, בעיקר כשזה היה בסלון שלי, עם הרמקולים שלי ויתר הציוד שלי, יש גם את הזיכרון של החוויה ואת המסקנות שהסקתי אז וזכורות לי עד היום. אני יודע לומר בדיוק מה ההבדל בין המגבר ספציפי אחד למגבר ספציפי אחר שבדקתי לאורך זמן והשוויתי ראש בראש. אני יודע לקבוע מה היו ההבדלים בין הרמקולים שקיבלתי לבדיקה לאלו שהיו לי אז בבית וביקשתי להחליף. וכך הלאה, תובנות מהשוואות שנרשמו על דפים, לימדו אותי וזכורות לי מאז, לפעמים לפרטי פרטים.
אבל זה שאף אחד לא ישכנע אותך יכול להעיד לכל היותר רק על מידת העקשנות שלך :) -- לא על מידת הנכונות של הזיכרון הצלילי שלך, שאין דרך לוודא אותה. אפילו אתה כבר לא יכול לבדוק אותה כיום, כשאף אחד לא רואה, ולדווח על ממצאיך.

חוצמזה, הטענה היא שהזיכרון של הצליל עצמו הוא זה שקצר מועד, ושאנשים לא זוכרים את הצליל עצמו ליותר מכמה שניות/דקות, אלא רק את החוויה ו/או את מה שהם אמרו לעצמם על הצליל.

כל מה שאתה מדבר עליו זה החוויה, ועל מה שאתה ו/או אייל פור ז"ל אמרתם לעצמכם על הצליל, גם אם כתבתם את זה, כך שאתה בעצם בכלל לא סותר את הטענה שאתה לא יכול לזכור את הצליל עצמו, ובעצם אפילו לא מתווכח אתה, אלא מחזק אותה.


אז אפשר להתפלסף שעות ולכתוב הררי מילים על זיכרון השמיעה שלנו, בדרך גם לחלוק על תובנות של אנשים מצוינים ואודיופילים שמשקיעים ותורמים רבות לפורום הזה ובכלל לתחום, כמו תומר או גיא. מבחינתי, אם מישהו מנוסה אומר לי שבשנה שעברה הוא היה במינכן והשנה חזר והסאונד השתפר פלאים, אני מאמין לו. נקודה. לא מצפה שהוא ישווה לי בפרטי פרטים נקודות קריטיות בהאזנה בין החדר אז לחדר היום
אפשר לפטור כל טענה לגבי משהו באודיו כ"התפלספות", ולהמשיך עם מה שאתה רוצה לחשוב, גם אם יש עם זה בעייתיות מובנית.

זה שאנשים מצוינים ו/או מנוסים ו/או משקיעים ו/או תורמים לא אומר שיש להם יכולות על-אנושיות.

הרי הצליל שונה אפילו אם לא השתנה כלום מעבר לווליום(!), אז אתה טוען שמישהו יכול לזכור שנה אחורה במדוייק, למרות שאין מצב שהוא שמע באותו ווליום, שלא לדבר על כך שרוב הסיכויים שהשתנו דברים מאז, החל באקוסטיקה של החדר וכלה בסטאפ ובאיכות החשמל, גם אם לא שמים לב שהתחלף כבל או איזשהו רכיב לא עבר ברייק אין כראוי או לא התחמם באותה מידה כמו קודם, או שרעש הרקע והדיבורים היה שונה. גם לא בטוח שהוא שמע את אותה מוזיקה, אז בין מה הוא משווה למה?

בקיצור, אתה יכול להאמין למי ולמה שאתה רוצה, אבל אל תתפלא אם אחרים לא מאמינים, ומסבירים בדיוק למה, וזה לא בגלל שלא סומכים על האנשים האמורים, או שחושבים שהם לא מספיק אודיופילים, או דברים מסוג זה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
היו זמנים שטרחתי והשקעתי ים של זמן ומשאבים בהשוואות של ציוד אודיו. בעיקר אצלי בבית, וגם אצל אחרים, כולל יבואנים. אף אחד לא ישכנע אותי שאני לא זוכר "בגדול", לפעמים בפרטי פרטים, מה היו ההבדלים.

זכורים לי ימים שבסלון הונחו 5-6-8 מגברים או מכשירי CDP שקיבלתי מיבואנים בתהליך הבחירה והרכישה והשוואתי ביניהם לאורך ימים ארוכים. זכור לי כשיבואן נדיב והגון, אפשר לי לקחת רמקולים לא זולים ולשמוע אותם אצלי כשבוע, בהשוואה ראש בראש לרמקולים שלי.
זכורים לי ימים בירושלים, אצל אייל פור ז"ל, כשהשווינו אצלו "ראש בראש" מגברים שחוברו לאותם רמקולים ומקור (ולא תמיד היינו תמימי דעים לגבי המסקנות :) )

ומה יצא מזה?
מעבר למסקנות שרשמתי בזמנו על דפים, בעיקר כשזה היה בסלון שלי, עם הרמקולים שלי ויתר הציוד שלי, יש גם את הזיכרון של החוויה ואת המסקנות שהסקתי אז וזכורות לי עד היום. אני יודע לומר בדיוק מה ההבדל בין המגבר ספציפי אחד למגבר ספציפי אחר שבדקתי לאורך זמן והשוויתי ראש בראש. אני יודע לקבוע מה היו ההבדלים בין הרמקולים שקיבלתי לבדיקה לאלו שהיו לי אז בבית וביקשתי להחליף. וכך הלאה, תובנות מהשוואות שנרשמו על דפים, לימדו אותי וזכורות לי מאז, לפעמים לפרטי פרטים.

אז אפשר להתפלסף שעות ולכתוב הררי מילים על זיכרון השמיעה שלנו, בדרך גם לחלוק על תובנות של אנשים מצוינים ואודיופילים שמשקיעים ותורמים רבות לפורום הזה ובכלל לתחום, כמו תומר או גיא. מבחינתי, אם מישהו מנוסה אומר לי שבשנה שעברה הוא היה במינכן והשנה חזר והסאונד השתפר פלאים, אני מאמין לו. נקודה. לא מצפה שהוא ישווה לי בפרטי פרטים נקודות קריטיות בהאזנה בין החדר אז לחדר היום. למה זה חשוב בכלל?

מעבר לכך, תמים מי שחושב שבתערוכות - כל התערוכות - אפשר לקבל סאונד כמו בחדר האזנה מושקע. בתערוכות הדגש הוא על מסחר, קידום מכירות, יחסי ציבור, חוויה ויזואלית (כן, גם למישוש המוצר ובחינת הגימור מקרוב) , מעט חוויה אודיופילית וגם קצת מוזיקה. העובדה (הידועה) שבתערוכות המציגים משמיעים מוזיקה "קלה" שלא מאתגרת את המערכת, גם היא תוצר של אותה הנחת יסוד - כאן חווים חוויה כוללת ולא סאונד מוקפד. רוצה האזנה מוקפדת? לך לחדר ההדגמה של המפיץ, שב לבד על הכורסא, עם המוזיקה שלך ורק האוזניים שלך. התערוכה לא נועדה לכך.

ואי אפשר בלי הארה (באלף) : כקורא ותיק של הפורום ופורומים אחרים בעבר, אני בכל פעם מצר על המעבר המהיר מדיון ענייני להעלבות ופגיעות אישיות. המון אגו כשזה מגיע לאודיופילה ואולי יש מי שאוהבים את ההתנצחויות וההעלבות. יש כאן חבר'ה מצוינים ולא מעט ידענים שמשלבים גם הרבה ניסיון. בד"כ כלל תענוג לקרוא וללמוד מהם. אבל למה לא לקבל כעובדה שלכל אחד הטעם שלו והגישה שלו, ולכל אחד יש מקום בשיח? לא מדובר בחיי אדם ולא בהחלטות גורליות על חיי מדינה ואומה, כולה עניין של טעם ודגשים בתוך תחביב שמלכתחילה אין בו אמת אחת והכל עניין של טעם. מה הלחץ הזה להיכנס ולפגוע במי שחושב אחרת, לדקדק בציציות שלו רק כדי למצוא היכן הוא טועה. קחו אוויר, תנו קצת כבוד אחד לשני, אתם באותו התחביב.
תודה על הדברים.

קראתי בעיון את מה שכתבת והרשה לי לחלוק עליך במספר דברים:

ראשית, דעתך זו דעתך.

חילוקי הדעות, או ההתנגחויות, מגיעות כאשר מישהו מציג דיעה שונה וזה קורה כאן לא אחת.
אז כמו שיש לך דיעה, ישנן גם דיעות אחרות.

שנית, העובדה שיש כאן אנשים שתורמים יותר, או תורמים פחות, לא מעלה ולא מורידה במילימטר, בכל הקשור לצורך של אנשים לקבל את דבריהם, או לא לקבל את דבריהם, האחד לא קשור לשני.

להטיל ספק בדברים, זה אחד מאבני היסוד בתחום הזה, במיוחד לאור כל מיני "אקסיומות" אודיופיליות, שחלק גדול מהן זו שטות גמורה.

אתה רוצה לקבל כאן דיעות של אנשים כתורה מסיני, זו זכותך. עוד דיעה.

תארת מצב בו השווית דברים לא אחת בביתך, ראש בראש והגעת למסקנות שונות.
כך צריך להיות והמסקנות אליהן הגעת הן מסקנות מקובלות ולגיטימיות, כי הן בוצעו באותם תנאים ובאותו זמן ובאותו ווליום וכיוצ"ב.

עם זאת, ככל והיית כותב שביצעת השוואות בין מגברים שונים, כאשר אחד שמעת במקום מסוים והמגבר השני במקום אחר, בחדר אחר, בתנאים אחרים, במועד אחר, אז במקרים כאמור יהיו כאן אנשים שיטענו שאין מאחורי המסקנות הללו דבר וחצי דבר *עובדתי* , מעבר לעוד חוויה אישית...

חוויה אישית שונה? סבבה. מקובל.
סאונד באיכות שונה? זו כבר קביעה בעייתית.

שאלת למה זה בכלל חשוב?

שזה אולי היה הכי תמוהה מבחינתי בפוסט שלך.

זה חשוב כי ישנם אנשים שהם מדויקים וקפדניים, גם ביום יום וגם במהלך התחביב הזה והם פחות מתחברים ל -"בערך", ו-"ליד" ו..ל-"יהיה בסדר", אלא לדברים עובדתיים ומדויקים ככל האפשר.

להם זה חשוב, אולי עבורך זה חשוב פחות.

אפשר לרשום כאן הררי דברים, אבל מה לעשות, אין לנו זיכרון שמיעתי ובניגוד לאלו שטוענים שכן, האחרונים לא יכולים להביא שום לינק לשום מחקר כזה או אחר, שיכול לתמוך ברצון הזה, שנשאר בגדר רצון ולא עובדה.

אני אסיים ברשותך בדוגמא שאני חווה אותה, לפחות פעמיים בשבוע, כשאנשים שונים מגיעים אליי הביתה להקשיב למוזיקה:

כאשר אני משמיע לאנשים קטע אותו הם מכירים היטב בשני אופנים שונים, נניח עם סאב, בלי סאב, עם RC, או בלי RC, עם Damping Factor כזה או אחר,
..או לפעמים בעיתים בהם אני בוחן בו זמנית מספר גדול של כבלים, או מגברים, או נגנים ,או אפילו בין שני רמקולים בו זמנית...

התגובות שאני מקבל הן תמיד זהות:
"רגע, תשמיע שוב את א', רגע, בוא נקשיב שוב ל ב'....אני כבר לא זוכר..."

ומדובר כמובן בעניין של שניות ספורות ולעיתים מדובר באנשים עם אוזני עטלף..

ועם זאת, אתה ואחרים רוצים להסביר לנו שאנשים זוכרים סאונד מדויק אחרי שנה?

סבבה...שוב, זו דיעה.

רן
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
במינכן היה הכל, גם חדרים עם סאונד מצוין.

לגבי סטריאו דו-ערוצי,
קשה להתייחס לחוות דעת שבאה ממקום של קולנוע ביתי שם הדרישות שונות,
לפעמים במידה קיצונית.

לגבי מה שכתב רן,
הבחינה של סאונד תוך החלפת פריט חוזרת ונשנית היא מדד מתעתע לבחירת אותו פריט.
במקרה הטוב תצליחו להבין איזה פריט יותר מפורט.
מה שחשוב הוא החוויה מהמוזיקה ולא ההשוואה והחיפוש של איזה צליל סיכה נופלת בירכתי הבמה
או ציפורן מגרדת מיתר של קונטרבס.
החוויה הזאת, בניגוד לפרטים של צליל, אפשר לזכור אותה במשך שנים, ולכן אני מתחבר לדברים של TakeOne.

עובדה היא שלא מעט מהקפדנים והדייקנים מחליפים ציוד יקר מאוד כמו גרביים, וזאת לאחר
בחינות מדוקדקות לאין קץ.

נקודה למחשבה.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
במינכן היה הכל, גם חדרים עם סאונד מצוין.

לגבי סטריאו דו-ערוצי,
קשה להתייחס לחוות דעת שבאה ממקום של קולנוע ביתי שם הדרישות שונות,
לפעמים במידה קיצונית.
הסבירו לך לא אחת אבל אתה ממאן להבין...חחח

אודיו זה אודיו.

הבריחה שלך שוב ושוב לקולנוע ביתי, לא ממש מרשימה כאן מישהו, אני מבין שזו איזו טענת התגוננות שלך, אבל נראה שמיצית אותה....:)

העקרונות באודיו הם דומים וזהים, בין אם מקשיבים ליו טיוב, או משחקים באקס בוקס, או מקשיבים למאהלר.

חבל שאתה לא מבין את זה.
זה הבסיס של הבסיס בתחום שלנו.

הסיגנל שמטייל בחדר יטייל באותו אופן אם אתה רואה סיינפלד, או מקשיב לדיאנה קרול, זה לא ממש מעניין את הסיגנל ו/או את החדר שלך.

לא ממש מעניין את הסיגנל אם ניגנת בלהקה, או אם אתה אודיופיל 100 שנה, או אם המוצר עבר ברייק אין, או בדיוק החלפת מגבר.

העקרונות חייבים להיות תמיד זהים: סאונד מאוזן, שהוא חף מבעיות אקוסטיות.

ברגע שתגיע לסאונד מאוזן, חף מבעיות, אזי הסאונד ישקף באופן נאמן ומדויק את המקור, בין אם המקור הוא פס קול קולנועי, או שיר, או משחק פלייסטיישן.
עד אז, אתה חי בנדמה לי , בתיבול של סיפורי אודיופילה.

ומה לעשות, במינכן, לא צריך להיות אודיופיל גדול ומספיק לשוטט בחדרים, כדי להבין שקיים שם חוסר איזון, בעיות קשות של באס, בעיות קשות בטונאליות, בעיות קשות של הידהוד, במה, רזולוציה ועוד, הכל בגלל בעיות הנובעות מאקוסטיקה ולא בגלל ציוד כזה או אחר.

אם לעומת זאת תטריח את עצמך לתערוכה כדוגמת ISE בברצלונה, או CEDIA בארה"ב ותצפה בסרטוני יו טיוב על ההכנות של חדרי השמע שם, על המדידות, האקוסטיקה, אנשי הסאונד, שעובדים שם ימים כלילות על מנת להגיע לחדר מאוזן, כמות האנרגיה והידע שמושקעים בכל חדר כזה....

...אתה תחווה תוצאה שונה לחלוטין, חפה מבעיות.

אבל אולי אתה מבין את עולם האודיו באופן שונה, אז אשמח ללמוד.

רן
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
תודה על הדברים.

קראתי בעיון את מה שכתבת והרשה לי לחלוק עליך במספר דברים:

ראשית, דעתך זו דעתך.

חילוקי הדעות, או ההתנגחויות, מגיעות כאשר מישהו מציג דיעה שונה וזה קורה כאן לא אחת.
אז כמו שיש לך דיעה, ישנן גם דיעות אחרות.

שנית, העובדה שיש כאן אנשים שתורמים יותר, או תורמים פחות, לא מעלה ולא מורידה במילימטר, בכל הקשור לצורך של אנשים לקבל את דבריהם, או לא לקבל את דבריהם, האחד לא קשור לשני.

להטיל ספק בדברים, זה אחד מאבני היסוד בתחום הזה, במיוחד לאור כל מיני "אקסיומות" אודיופיליות, שחלק גדול מהן זו שטות גמורה.

אתה רוצה לקבל כאן דיעות של אנשים כתורה מסיני, זו זכותך. עוד דיעה.

תארת מצב בו השווית דברים לא אחת בביתך, ראש בראש והגעת למסקנות שונות.
כך צריך להיות והמסקנות אליהן הגעת הן מסקנות מקובלות ולגיטימיות, כי הן בוצעו באותם תנאים ובאותו זמן ובאותו ווליום וכיוצ"ב.

עם זאת, ככל והיית כותב שביצעת השוואות בין מגברים שונים, כאשר אחד שמעת במקום מסוים והמגבר השני במקום אחר, בחדר אחר, בתנאים אחרים, במועד אחר, אז במקרים כאמור יהיו כאן אנשים שיטענו שאין מאחורי המסקנות הללו דבר וחצי דבר *עובדתי* , מעבר לעוד חוויה אישית...

חוויה אישית שונה? סבבה. מקובל.
סאונד באיכות שונה? זו כבר קביעה בעייתית.

שאלת למה זה בכלל חשוב?

שזה אולי היה הכי תמוהה מבחינתי בפוסט שלך.

זה חשוב כי ישנם אנשים שהם מדויקים וקפדניים, גם ביום יום וגם במהלך התחביב הזה והם פחות מתחברים ל -"בערך", ו-"ליד" ו..ל-"יהיה בסדר", אלא לדברים עובדתיים ומדויקים ככל האפשר.

להם זה חשוב, אולי עבורך זה חשוב פחות.

אפשר לרשום כאן הררי דברים, אבל מה לעשות, אין לנו זיכרון שמיעתי ובניגוד לאלו שטוענים שכן, האחרונים לא יכולים להביא שום לינק לשום מחקר כזה או אחר, שיכול לתמוך ברצון הזה, שנשאר בגדר רצון ולא עובדה.

אני אסיים ברשותך בדוגמא שאני חווה אותה, לפחות פעמיים בשבוע, כשאנשים שונים מגיעים אליי הביתה להקשיב למוזיקה:

כאשר אני משמיע לאנשים קטע אותו הם מכירים היטב בשני אופנים שונים, נניח עם סאב, בלי סאב, עם RC, או בלי RC, עם Damping Factor כזה או אחר,
..או לפעמים בעיתים בהם אני בוחן בו זמנית מספר גדול של כבלים, או מגברים, או נגנים ,או אפילו בין שני רמקולים בו זמנית...



התגובות שאני מקבל הן תמיד זהות:
"רגע, תשמיע שוב את א', רגע, בוא נקשיב שוב ל ב'....אני כבר לא זוכר..."


ומדובר כמובן בעניין של שניות ספורות ולעיתים מדובר באנשים עם אוזני עטלף..

ועם זאת, אתה ואחרים רוצים להסביר לנו שאנשים זוכרים סאונד מדויק אחרי שנה?

סבבה...שוב, זו דיעה.

רן

לרגע לא טענתי שאין מקום לחילוקי דעות ודאי שיש. זו מהותם של דיונים פוריים. השאלה היא לא אם יש מחלוקות, אלא איך מנהלים אותן. אני מנסה לשים כאן זרקאור על הדרך בה מנהלים כאן ויכוחים. אפשר גם להתווכח בלי להקניט ולפגוע.

ההתייחסות לאנשים שתורמים לפורום באה ממקום של כבוד אנושי אלמנטרי, כמובן שלא צריך להסכים איתם, כן צריך לכבד אותם וכל אחד אחר שכותב כאן ולהמנע מפגיעות אישיות. לכתוב לגופם של דברים ולא אנשים.

מי שקובע שלדעתו היו חדרים שנשמעו טוב ביחס לשנה שעברה לא אמור (לשיטתי) להוציא סרגלים, מדידות, גרפים וטבלאות שיוכיחו את הדברים. אנשים זוכרים את הסאונד שהיה אז ואת זה שהיה בשבוע שעבר, ואני סומך עליהם ועל נסיונם שאם כתבו שהשנה היה סאונד טוב יותר הם לא מפנטזים את זה.

גם אני חוויתי ( וחווה) המון פעמים את החוויה שתיארת - שמיעה חוזרת ונשנית של אותם קטעים שוב ושוב, כדי להבחין, ובהמשך לאפיין את השוני בין ההשמעות. זה לא קשור ולא יכול להתקרב לחוויה סובייקטיבית שעוברים מבקרים בתערוכה בהפרש של שנה. מהתערוכה ההיא נשארת חוויה ובעקבותיה תובנה של סאונד טוב או לא, ובתערוכה הזו כנ"ל. ולפי זה די לקבועהאם היו ההבדלים והיכן הם הורגשו יותר, או פחות. . אף אחד לא התיימר לנתח כאן את עומק וסוג ההבדלים, זה הרי חסר סיכוי. אבל לקבוע שהיו הבדלים? קל הרבה יותר.

נסה לחשוב על ביקורים חוזרים שהיו לך אצל חבר ששמעת אצלו מוזיקה. האם לא תזכור במידה והיה הבדל מהותי בין ביקור אחד למישנהו? לא תזכור אם באחד הביקורים המערכת נשמעה הרבה יותר טוב מפעם אחרת?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לרגע לא טענתי שאין מקום לחילוקי דעות ודאי שיש. זו מהותם של דיונים פוריים. השאלה היא לא אם יש מחלוקות, אלא איך מנהלים אותן. אני מנסה לשים כאן זרקאור על הדרך בה מנהלים כאן ויכוחים. אפשר גם להתווכח בלי להקניט ולפגוע.

ההתייחסות לאנשים שתורמים לפורום באה ממקום של כבוד אנושי אלמנטרי, כמובן שלא צריך להסכים איתם, כן צריך לכבד אותם וכל אחד אחר שכותב כאן ולהמנע מפגיעות אישיות. לכתוב לגופם של דברים ולא אנשים.

מי שקובע שלדעתו היו חדרים שנשמעו טוב ביחס לשנה שעברה לא אמור (לשיטתי) להוציא סרגלים, מדידות, גרפים וטבלאות שיוכיחו את הדברים. אנשים זוכרים את הסאונד שהיה אז ואת זה שהיה בשבוע שעבר, ואני סומך עליהם ועל נסיונם שאם כתבו שהשנה היה סאונד טוב יותר הם לא מפנטזים את זה.

גם אני חוויתי ( וחווה) המון פעמים את החוויה שתיארת - שמיעה חוזרת ונשנית של אותם קטעים שוב ושוב, כדי להבחין, ובהמשך לאפיין את השוני בין ההשמעות. זה לא קשור ולא יכול להתקרב לחוויה סובייקטיבית שעוברים מבקרים בתערוכה בהפרש של שנה. מהתערוכה ההיא נשארת חוויה ובעקבותיה תובנה של סאונד טוב או לא, ובתערוכה הזו כנ"ל. ולפי זה די לקבועהאם היו ההבדלים והיכן הם הורגשו יותר, או פחות. . אף אחד לא התיימר לנתח כאן את עומק וסוג ההבדלים, זה הרי חסר סיכוי. אבל לקבוע שהיו הבדלים? קל הרבה יותר.

נסה לחשוב על ביקורים חוזרים שהיו לך אצל חבר ששמעת אצלו מוזיקה. האם לא תזכור במידה והיה הבדל מהותי בין ביקור אחד למישנהו? לא תזכור אם באחד הביקורים המערכת נשמעה הרבה יותר טוב מפעם אחרת?
מסכים לגמרי עם הדברים שכתבת, במיוחד על אופן ניהול הויכוחים והכבוד האלמנטרי שצריך לדיעות שהן...שונות.

לגבי הסייפא של דבריך, בכל הקשור לחוויות שאני שומע אצל אנשים והאם אני יוצא עם תובנות שונות אחרי כל ביקור כזה.

להבנתי, הקושייה הזו דווקא פועלת לרעתך, או נכון יותר לא לטובתך...:)

אני יכול לספר לך שוב, על תיאורים או חוויות שאני שומע מאנשים אחרים שבאים אליי.
שוב, מגיעים אליי הרבה מאוד אנשים שרוצים לחוות את המערכת וחלקם יכול גם להגיע עשרות פעמים (מבלי להגזים).

ולא פעם אני שומע: "וואלה, היום שומעים הרבה יותר טוב משבוע שעבר, מה עשית שונה?
כיול חדש של הטרינוב, כבל חשמל אחר, שיחקת עם ה Damping Factor".

אז לא ולא ולא.

כל מה שהשתנה זה היום בשבוע, השעה בערב, העובדה שקיבלת עוגה טעימה יותר והמצב רוח איתו נכנסת בדלת.

סתם דמיונות וקולות בראש.
פסיק לא השתנה.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
לא כל כך הייתי מסתמך על זכרון שמעתי ואפילו לא חוויה .
אסביר גם מדוע .
הרפרנס שלך משתנה - ככל שאתה נחשף לסאונד טוב יותר הריגוש עולה. אין מה לעשות עם זה .

המון חדרים שנבנו שפעם מאוד התלהבתי מהם כי הם היו הכי טובים ששמעתי עד אותה נקודה - נניח .

ברגע שחזרתי אליהם אחרי שנה או חרוב מספר שנים - לא עשו לי את זה כלל .

אנחנו גם משתנים ומה שמרגש אותנו - משתנה וטוב שכך .

אני חושב שזה תהליך בריא ומרתק - ובלתי נמנע שסף הריגוש עולה .

אתן דוגמא נוספת ופשוטה יותר - שמעתי מערכת חלומות - מאוד מאוד אהבתי .
החלפתי מגבר - הכל השתפר ( עבורי ) .
חזרתי למגבר הישן - כל הבעיות הציקו לי - דברים שלא שמתי לב באופן כזה מובחן לפני החלפת
המגבר וחזרה לקודם .

אנחנו לא רובוטים . אנו כל הזמן משתנים
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
רן, אנחנו לא באותו התחום.
אם אתה לא מבדיל בין מוזיקה לקולנוע ביתי לסיינפלד אז אתה נשאר
רק עם סיגנל ומדידות. אני מבין וחווה את עולם האודיו דרך המוזיקה,
לא דרך מדידות ואקוסטיקה. אתה באמת רוצה ללמוד את הגישה הזאת?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לגבי מה שכתב רן,
הבחינה של סאונד תוך החלפת פריט חוזרת ונשנית היא מדד מתעתע לבחירת אותו פריט.
במקרה הטוב תצליחו להבין איזה פריט יותר מפורט.
מה שחשוב הוא החוויה מהמוזיקה ולא ההשוואה והחיפוש של איזה צליל סיכה נופלת בירכתי הבמה
או ציפורן מגרדת מיתר של קונטרבס.
החוויה הזאת, בניגוד לפרטים של צליל, אפשר לזכור אותה במשך שנים, ולכן אני מתחבר לדברים של TakeOne.

עובדה היא שלא מעט מהקפדנים והדייקנים מחליפים ציוד יקר מאוד כמו גרביים, וזאת לאחר
בחינות מדוקדקות לאין קץ.

נקודה למחשבה.
אז איך לדעתך צריך לבחור ציוד?
הבנו איך לא כדאי, אבל אולי תסביר איך כן כדאי.

נניח בחור מסוים רוצה לשדרג את המגבר שלו, מה אתה מציע לו לעשות?
פסלת את הרעיון שהוא יקח את המגבר הנבחן אליו הביתה ויבחן אותו, ראש בראש מול הקיים....סבבה.

מה כן עליו לעשות לדעתך?

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
לגבי סטריאו דו-ערוצי,
קשה להתייחס לחוות דעת שבאה ממקום של קולנוע ביתי שם הדרישות שונות,

וזה אתה אומר לאחר שאתה עוסק בתחום כחובב וכסוחר במשך עשרות שנים?
כי זה טיעון תמוה… מצחיק ואפילו הייתי אומר מביש משהו.
סיגנל הוא סיגנל הוא סיגנל.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
על פי פרופ׳ דניאל כהנמן יש לנו שני סוגי עצמי - "העצמי הזוכר" ו"העצמי החווה" - ומדובר בשתי ישויות שונות לחלוטין.

העצמי החווה הוא זה שיענה על השאלה "איך אתה מרגיש כרגע?", האם משעמם לך או כואב לך.

לעומת זאת, העצמי הזוכר הוא זה שעונה על שאלות כגון "האם טוב לך בחיים?", "האם אתה מאושר?" וכו'. למשל, אף על פי שאנחנו בטוחים שאנחנו זוכרים חוויות במדויק, מה שמעצב את הזיכרון שלנו הוא האופן שבו החוויה נגמרה.

לכן כשמאן דהו טוען שלאוזניו הסאונד בתערוכה האחרונה היה טוב מבקודמתה, הוויכוח מיותר.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן, אם אתה לא מבדיל בין מוזיקה לקולנוע ביתי לסיינפלד אז אתה נשאר
רק עם סיגנל ומדידות. אני מבין וחווה את עולם האודיו דרך המוזיקה,
לא דרך מדידות ואקוסטיקה. אתה באמת רוצה ללמוד את הגישה הזאת?
נכון, אני אודיופיל.

אני לא מתעסק ביום יום עם מוזיקה, אלא עם אודיו.

כדי לקבל סאונד מעולה, סופר נאמן למקור, מדויק וחף מבעיות, אין לך שום צורך להבין מי היה מאהלר, או מי היה מתי כספי. סורי. מבלי להמעיט חלילה, או לזלזל.

אני מודד ומתעסק עם אקוסטיקה כבר למעלה מ 20 שנה.

כל עולם האודיו פועל בדיוק כמוני, בין אם הוא חובב כמוני, או בין אם הוא יצרן, או בין אם הוא אחראי על ההפקה או ההקלטה.

איך אתה רוצה להגיע לנאמנות ושיחזור המקור אם גרף התדרים שאתה מקשיב לו שבור??

באמצעות האוזניים? להסתמך על חוויות שהיו לך בלהקות שניגנת בהן?
סבבה. תשאר באמונתך.

אני מבין שזה כלום ושום דבר מבחינתך וזה בסדר, זו דעתך, אבל תבין שיש גם דיעה אחרת ואתה, במקרה הזה, במסגרת הקהילה של אנשי האודיו, אתה במיעוט של המיעוט.

ללא מדידות. ללא אקוסטיקה, אתה חי בעולם של נדמה לי, עטוף בתיאורים אודיופילים מכאן ועד לאמריקה.

רחוק מרחק עצום מהמקור.

רן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור