שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
pruyum
אני לא מכיר אותך, ואני מניח שאתה לא אותי. בכל אופן שמח בשבילך שראית לנכון לתמוך בפוסט האחרון של עמיר, זאת בלי להתייחס לעובדות לאשורן. בעיקר אלא שמאחוריהם עמיר כותב את מה שהוא מסיק מדברי.
זה בסופו של דבר לא מכבד אותך, ובטח לא מוסיף נקודות זכות לעמיר.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
תראה עמיר אני שוב משתדל לנהל מולך שיח ראוי ומכבד. אם זאת כל מילה שניה שלך בנוגע לדברי אתה משרבט על אוטמט הזוי.
אני משתמש במילה "הזוי" לא בסלנג המקובל אלא בפירושה המילולי, ואין כאן שום אוטומט. מבחינתי אתה הוזה את מה שאתה מחשיב כנכון, כיוון שהנכון לא ידוע.


בהודעתך האחרונה אתה עוד מרשה לעצמך לרדת לפסים אישיים.
אכן נסחפתי ומחקתי את ההתבטאות הלא ראויה ביוזמתי כבר קודם. מתנצל


לעניין הדיון, בנוסף אחרי כל מה שהבהרתי בנוגע למציאות, אתה מתעקש לטעון שאני בניגוד לרן מתיימר לדעת מה שהיה בהקלטה, כפיים.
אשמח אם תבהיר למה התכוונת למשל בכך שמיקומו של הכלי שגוי אם אתה לא מתיימר לדעת מה המקום הנכון, בעוד שהמקום הנכון תלוי רק במה שהיה בזמן ההקלטה, מה שבעליל לא השתמר בהקלטה שאתה שומע.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
pruyum
אני לא מכיר אותך, ואני מניח שאתה לא אותי. בכל אופן שמח בשבילך שראית לנכון לתמוך בפוסט האחרון של עמיר, זאת בלי להכיר את העובדות לאשורן. בעיקר אלא שמאחוריהם עמיר כותב את מה שהוא כותב.
זה בסופו של דבר לא מכבד אותך, ובטח לא מוסיף נקודות זכות לעמיר.
לאיזה עובדות אתה מתייחס?

אנשים רואים מה אתה כותב, רואים מה שאני כותב, ומביעים דעה, מתוך היכרותם עם המציאות ומה שאפשרי בה.

אין מקום להטפת מוסר על דעה שאינה תומכת בדברים ההזויים שאתה כותב.

בכל אופן עמיר תעשה לעצמך טובה שחרר המקלדת.
גם אין צורך להסביר לי מה טוב לי ומה לא, וגם אין מקום לסתימת פיות
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אנשים רואים מה אתה כותב, רואים מה שאני כותב, ומביעים דעה, מתוך היכרותם עם המציאות ומה שאפשרי בה.
מקווה שבניגוד אליך רואים שאתה מטעה, תוך שאתה מתעקש לסלף את דברי.
אכן ללא קשר, כל מי שרוצה להגיב שמורה לו הזכות לעשות זאת גם דרך לייק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
מקווה שבניגוד אליך רואים שאתה מטעה, תוך שאתה מתעקש לסלף את דברי.
אתה אומר דברים כלליים כמו שאני מוציא את דבריך מהקשרם (גם כשאני מצטט אותם), ושאני מסלף אותם, בלי להביא דוגמאות ספציפיות.

אז בוא קח כמה משפטים שכתבתי ותראה במה סילפתי את מה שכתבת, כך שאוכל לראות במה זה מתבטא, כי מההכללות זה לא ברור לי.
תמיד קיימת האפשרות שלא הבנתי את מה שכתבת על פי כוונתך, או שמה שכתבת בפועל אינו תואם את מה שהתכוונת לומר.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
pruyum
אני לא מכיר אותך, ואני מניח שאתה לא אותי. בכל אופן שמח בשבילך שראית לנכון לתמוך בפוסט האחרון של עמיר, זאת בלי להתייחס לעובדות לאשורן. בעיקר אלא שמאחוריהם עמיר כותב את מה שהוא מסיק מדברי.
זה בסופו של דבר לא מכבד אותך, ובטח לא מוסיף נקודות זכות לעמיר.
הנה גם אתה קיבלת לייק!
עכשיו פיטים ואני מבטיח לתת לך לייק כל פעם שעמיר מקבל גם אם הוא קיבל אותו רק בגלל שהצחיק אותי…
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
הנה גם אתה קיבלת לייק!
עכשיו פיטים ואני מבטיח לתת לך לייק כל פעם שעמיר מקבל גם אם הוא קיבל אותו רק בגלל שהצחיק אותי…
שפן! :) :)
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
צהריים טובים אודי,

איך אתה יכול לדעת מה גובהו של הכלי המקורי ?
הרי זה נגזר בעיקר מהמרכז האקוסטי של הרמקול,זוית ואופן ההקרנה של הרמקול ,האקוסטיקה,גובה האזניים וכו.
שב טיפה יותר נמוך ותקבל במה גבוהה יותר ברוב המקרים .

אתה יכול גם לקחת רמקול גבוה מאוד 180-200 ס"מ וכל הבמה עולה ,מה זה אומר ?
יש כאלה מעדיפים במה גבוהה ויש כאלה יותר נמוכה.
אהלן דן

אני מניח שאתה שואל אותי איך אני יכול לדעת באיזה גובה הכלי המקורי ניגן והכוונה שלך היא לא לגבי האוקטבה וכו. כמובן שהתשובה היא שאין לי שמץ של מושג.

גם אין לזה קשר לעובדה הבסיסית שבזמן ביצוע מוסיקה מסויימת הנגנים יושבים, ובאחרת הם עומדים, ובאופרה התזמורת ממוקמת בדכ מתחת לבמה. בכללי לגבי זמרים זה אותו הדין תלוי בז'אנר וכו.

שוב מכיוון שעסקינן בתוצאה, האישו איננו גובה הרמקול, או בהכרח גודל הבמה שהוא מייצר בקירוב, שזה לכשעצמו נתון שמשתנה ממערכת למערכת ובהתאם לחדר. מדובר אם כן בפרופרציות ומידתיות.

שאלה רטורית, האם נתקלת לדוגמה במערכות שמייצרות במובהק יותר אפקטים ממוסיקה? אז כבר כאן מגולמת התשובה.

כנ"ל מערכות שיוצרות גודל שהוא לא יותר מאוויר עם הרבה פחת אינפורמציה. לי לדוגמא יצא להאזין מספר פעמים לגוורינרי, עם הסטנד המקורי שלו. זה מה שהתקבל מהרמקול האלמותי הזה בשילוב מסויים. למותר לציין שאני האחרון שתהיה לי בעיה עם מישהו שרוצה להמשיך להאזין למוסיקה האהובה אליו בצורה הזו.

דוגמה נוספת, באחלה מערכת שהכרתי היטב האזנתי לקונצרטו לפסנתר מס'4 של בטהובן, בביצוע מאוד מוכר עם הפלהרמונית של ניו יורק /ברנשטיין, עם גלן גולד שהזום אין על נגינתו היה כל כך מרשים ומצד שני בלתי מתקבל על הדעת, כך שזה גרם לתזמורת להצטמצם ולאבד מנכוחתה. זה לא נתפס אבל זו עובדה. אתה תחליט אם זה קשור לטעם והנאה, ובמידה שכן זה לדידי לא יותר מאשר הצדקה למצב. אז תתפלא קצת ניסוי וטעיה ושיכוך והעסק התאזן.

במידה שלא שמעת באוזניך תופעות מהסוג הזה, אז זהו שתדע רק שהן קיימות ובשפע.
כמובן שלרוב כל תופעה לגופא. עדיף לבודד מרכיב אחד ואותו לבחון.
לסיכום המערכת מסוגלת לצמצם ולהרחיב את האינפורמציה הסונית שהיא מגלמת מבלי שלך תהיה שליטה על זה גם אחרי שאיזנת את החדר, והסיבה לכך היא פיזיקלית נטו.
 
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
תאר לך מצב שבו שנינו ישובים מול מערכת היי אנד מושקעת, בחדר מטופל כראוי, ואני מסב לתשומת לבך שהכלי שאנו מאזינים לו ממוקם נמוך מידי והוא נשמע נפוח ואנומלי. אתה תתעקש בפני שמה אני מבלבל לך את המוח ושאתה שומע אותו אפטימלי גם בגובה. כמה shot out קצרים וריכוז ואופס אתה שומע שאכן הוא בגובה הרגליים והוא כבר לא נשמע אופטימלי לעילא ועילא
לפי הנ"ל, אתה יודע מה הגובה הנכון, ויכול להצביע על מצב שהכלי נמוך מדי (וגם מתאר סצנריו בו אתה מתיימר ללמד אותי משהו שאני לא יודע -- wishful thinking -- שזו התנשאות לכשעצמה, אבל אני בעליל כבר יודע את הדבר הספציפי הזה).


אני מניח שאתה שואל אותי איך אני יכול לדעת באיזה גובה הכלי המקורי ניגן והכוונה שלך היא לא לגבי האוקטבה וכו. כמובן שהתשובה היא שאין לי שמץ של מושג.

גם אין לזה קשר לעובדה הבסיסית שבזמן ביצוע מוסיקה מסויימת הנגנים יושבים, ובאחרת הם עומדים, ובאופרה התזמורת ממוקמת בדכ מתחת לבמה. בכללי לגבי זמרים זה אותו הדין תלוי בז'אנר וכו.

שוב מכיוון שעסקינן בתוצאה, האישו איננו גובה הרמקול, או בהכרח גודל הבמה שהוא מייצר בקירוב, שזה לכשעצמו נתון שמשתנה ממערכת למערכת ובהתאם לחדר. מדובר אם כן בפרופרציות ומידתיות.
כאן הטון והתוכן שונים לגמרי. כבר אין לך מושג מה הגובה הנכון, ואתה כבר מבין שנפלת בעניין גובה הרמקול, אז אתה מנסה להסיט את הנושא לפרופורציות ומיידיות.

וחוצמזה, אנה מנסה להתחכם ולהראות עד כמה אתה יודע עובדות בסיסיות כמו שבזמן ביצוע מוסיקה מסויימת הנגנים יושבים, ובאחרת הם עומדים, ובאופרה התזמורת ממוקמת בדכ מתחת לבמה, אבל מראה את חוסר הידע שלך לגבי הקלטות, שבהן המבצעים לאו דווקא נמצאים במקומות הרגילים שלהם. למשל, בהקלטת אופרה, בהרבה מקרים בכלל מפרקים את המושבים שבאולם, התזמורת יושבת באולם עצמו, ועל הבמה יש את הסולנים והמקהלה מאחוריהם, או להיפך, ולפעמים יש משבצות ממוספרות על הבמה והוראות לזמרים לזוז ממשבצת למשבצת כדי שיישמעו במקומות שונים לפי ה"בימוי" שהמפיק מכתיב להם.

כך נראית הקלטת "דון קארלוס" עם ג'וליני ב-1970
index.jpg

התזמורת ממש לא מתחת לבמה.

והנה "טוראנדוט" מ-1972
index.jpg

לפעמים הזמרים מאחור, אין סידור קבוע. אלה התמונות שמצאתי תוך כמה דקות, יש הרבה אחרות.

המפיק האגדי Suvi Raj Grubb סיפר בסיפרו Music Makers on Record איך הוא והצוות הטכני חיפשו סידור מתאים של המבצעים והמיקרופונים, וניסו את כל המצבים כמעט כמו ב"קאמה סוטרה"... :)

באחלה מערכת שהכרתי הייטב האזנתי לקונצרטו לפסנתר מס'4 של בטהובן, בביצוע מעוד מוכר עם הפלהרמונית של ניו יורק /ברנשטיין, עם גלן גולד שהזום אין על נגינתו היה כל כך מרשים ומצד שני בלתי מתקבל על הדעת, כך שזה גרם לתזמורת להצטמצם ולאבד מנכוחתה. זה לא נתפס אבל זו עובדה. אתה תחליט אם זה קשור לטעם והנאה, ובמידה שכן זה לדידי לא יותר מאשר הצדקה למצב. אז תתפלא קצת ניסוי וטעיה ושיכוח והעסק התאזן.
לא בטוח בכלל שאם "העסק התאזן" התקרבת למצב שהיה באולם -- או במיקס -- או שהתרחקת ממנו. בהרבה הקלטות מדגישים את הסולן ו/או מביאים אותו במיקס קדימה ואת המלווים אחורה. אז יכול להיות שקילקלת וחשבת שאתה מתקן.


לסיכום המערכת מסוגלת לצמצם ולהרחיב את האינפורמציה הסונית שהיא מגלמת מבלי שלך תהיה שליטה על זה גם אחרי שאיזנת את החדר
אתה סותר את עצמך -- בדיוק קודם דיברת על השליטה שיש לך על ידי "ניסוי וטעיה ושיכוח" (התכוונת "שיכוך") למשל, וכמובן שיש לך שליטה ניכרת עם ציוד נתון ע"י מיקום הרמקולים והמאזין, toe in, טיפול פאסיבי (וכמובן אקטיבי) וכד'.


וחוצמזה, אתה מתנשא גם על דן, כאילו הוא נולד אתמול בענייני אודיו:
שאלה רטורית, האם נתקלת לדוגמה במערכות שמייצרות במובהק יותר אפקטים ממוסיקה?
במידה שלא שמעת באוזניך תופעות מהסוג הזה, אז זהו שתדע רק שהן קיימות ובשפע.


בקיצור, שינית את רוח הדברים שכתבת קודם, אבל נשארת עם פילוסופיות ואי דיוקים, עם התנשאות מצד אחד וחוסר ידע והבנה מהותיים מצד שני.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
נ.ב., @arb -- אי אפשר לעסוק באודיו בהתחשבות רק בצד אחד של המשוואה -- ההשמעה -- בלי להבין לעומק מה קורה בצד של ההקלטה.
אתה מחזיק מעצמך מומחה גדול בענייני השמעה, אבל מעבר לזה שהמומחיות שלך פגומה מאוד -- אם אני זוכר נכון, אפילו לא ידעת מה זה dB, וטענת שאתה יכול בעזרת טוויקים לפתור בעיות אקוסטיות עם יותר "פינס" מהפתרונות הממשיים -- בענייני הקלטה אתה בעליל לא מבין כלל.

זה לא עובד.

ולמען הסר ספק -- אני לא רואה בעצמי מומחה, אני כולה חובב, וכל מה שאני כותב אינו מעמדה שצריך להאמין לי על תקן ידען הדור, אלא מתוך ידע בסיסי והיגיון, ומצפה שאם משהו שאני אומר לא נכון, יסבירו לי מה לא נכון. אין לי בעיה להכיר בטעות, ועשיתי זאת בפומבי לא פעם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
היי אודי,
אני בהחלט הבנתי גובה פיזי של כלי .
קראתי שוב ושוב והבנתי גובה פיזי של כלי.

את ההתעקשות לא להסתכל לאודיו בעיניים לעום לא אבין.
זה לא פוסל שום דבר אחר שקיים -שיכוך,כבלים,הגבהות ומה לא.
אני משתמש בכולם ללא יוצא מן הכלל.

כפי שנאמר כאן על ידי לא מעט אנשים .
כן יש בסיס אוביקטיבי שבמילון שלי פושט חייב להישען עליו.
זה לא קשור רק לאקוסטיקה פאסיבית או אקטיבית של החדר.

קשור קודם לבחירת ציוד - הבנה של התאמה חשמלית בסיסית בין רכיבים שונים, הבנה של רמקולים ומה חשוב לוודא עוד לפני רכישה וכו וכו.
יש כל כך הרבה דברים אוביקאטיבים שאפשר לדבר עליהם אבל נדמה שכל פעם שזה עולה - יש התנגדיות קשות בשם הרומנטיקה - לה יש חלק אדיר בתחביב הזה והיא בהחלט המטרה הסופית(הנאה וריגוש) גם לאילו ששואפים להתחלה אוביקטיבית טובה.
 
  • Like
Reactions: gds

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר

ראשית לא נמאס לך להיות הסנגור של...

התחלת מרן, עכשיו עברת לייצג את דן, מי הבא בתור?

שוב אתה מנסה לסלף את דברי בכוח, תוך שאתה בונה על כך תאוריה שלמה. הפעם בעקבות התגובה לדן שאני מכוון התוצאה למצב המיקס או .."למצב שהיה באולם"...אתה רציני.

בוא בבקשה קח את הקונצרטו הנדון, תקשיב לאיזה פרק שתבחר ואם אני טועה במה שאמרתי לגבי התוצאה שהתקבלה, אני אתנצל ואגיד קבל עם ועדה שטעיתי.

ממש לא שיניתי כלום מגישתי, ולא את רוח הדברים.

אין שום התנשאות מצידי בפרט על דן, זו הפרשנות שלך. גם מה הקשר מתי דן נולד. תקרא שוב את השאלה שהוא מפנה עלי כאשר מראש אני טוען ויותר מפעם אחת שאני לא עוסק במקור עלום קרי ההקלטה, כל שכן במיקס, שפתאום הפך מבחינתך לשובר השוויון, מעניין. אז מי סותר כאן את דבריו ועל שמאל ועל ימין.

שאתה קולט שנגמרים לך הטעונים, אתה לא מפתיע כשאתה חוזר לדשדש בעבר שבו טענת שאין לי מושג מה זה db ועוד, נו שויין.
אני סיימתי תודה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
היי אודי,
אני בהחלט הבנתי גובה פיזי של כלי .
קראתי שוב ושוב והבנתי גובה פיזי של כלי.

את ההתעקשות לא להסתכל לאודיו בעיניים לעום לא אבין.
זה לא פוסל שום דבר אחר שקיים -שיכוך,כבלים,הגבהות ומה לא.
אני משתמש בכולם ללא יוצא מן הכלל.

כפי שנאמר כאן על ידי לא מעט אנשים .
כן יש בסיס אוביקטיבי שבמילון שלי פושט חייב להישען עליו.
זה לא קשור רק לאקוסטיקה פאסיבית או אקטיבית של החדר.

קשור קודם לבחירת ציוד - הבנה של התאמה חשמלית בסיסית בין רכיבים שונים, הבנה של רמקולים ומה חשוב לוודא עוד לפני רכישה וכו וכו.
יש כל כך הרבה דברים אוביקאטיבים שאפשר לדבר עליהם אבל נדמה שכל פעם שזה עולה - יש התנגדיות קשות בשם הרומנטיקה - לה יש חלק אדיר בתחביב הזה והיא בהחלט המטרה הסופית(הנאה וריגוש) גם לאילו ששואפים להתחלה אוביקטיבית טובה.
דן היקר
ערב טוב
לא מבין מה אתה רוצה להגיד. שאני לא מסתכל לאודיו בעיניים, מה זה אומר? שאני לא יודע לבחור ציוד או להתאים אותו חשמלית. עדיין לא הבנתי. לי יש התנגדות רומנטית לתחביב?
שוב תקרא את הודעתי #136 לא רק בה אני מצדד באובייקטיבי, ולבסוף בקסם שמתקבל בעטיו.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
היי אודי ,
אני מוותר על תגובה ומאחל לך ערב נעים .
 
  • Like
Reactions: arb

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
שוב אתה מנסה לסלף את דברי בכוח, תוך שאתה בונה על כך תאוריה שלמה. הפעם בעקבות התגובה לדן שאני מכוון לכך שצריך להגיע עם התוצאה למצב המיקס או .."למצב שהיה באולם"...אתה רציני.
אתה שוב חוזר לתלונה שלך שאני מסלף את דבריך, בלי לומר מה הסילוף == מה אמרתי + מה כוונתך.
"אתה רציני" זה לא הסבר.


בוא בבקשה קח את הקונצרטו הנדון, תקשיב לאיזה פרק שתבחר ואם אני טועה במה שאמרתי לגבי התוצאה שהתקבלה, אני אתנצל ואגיד קבל עם ועדה שטעיתי.
אני מכיר אותו היטב, ואין שם מה לשנות או להתאים באופן מיוחד. סתם עוד הקלטה, עם איזון כמו שיש בה.

כפי שכתבתי, כשאתה עושה התאמה לאיזון של הקלטה נתונה בלי לדעת האם בכלל יש סטיות מהאיזון שהשתמר בהקלטה ולאיזה כיוונים, אתה לא יודע אם התקרבת או התרחקת מההקלטה. לכל היותר אתה מתקרב לדימוי המומצא שיש לך בראש של איך זה צריך להישמע, שהוא כאמור הזוי לחלוטין.

ומעבר לזה, אם אתה עושה התאמה להקלטה אחת, אתה עלול לקלקל הקלטה אחרת, בניגוד לרעיון הבסיסי שהמערכת אמורה להוציא בדיוק את מה שהיא מקבלת, שאז מכוונים פעם אחת וזהו.

אם עושים התאמות פר הקלטה, זה כבר לא עניין של "איכות" אלא עניין של טעם אישי והנאה, שאתה טוען שאתה מנסה לעקוף אותם.


אין שום התנשאות מצידי בפרט על דן, זו הפרשנות שלך. גם מה הקשר מתי דן נולד. תקרא שוב את השאלה שהוא מפנה עלי כאשר מראש אני טוען ויותר מפעם אחת שאני לא עוסק במקור עלום קרי ההקלטה, כל שכן במיקס, שפתאום הפך מבחינתך לשובר השוויון, מעניין. אז מי סותר כאן את דבריו ועל שמאל ועל ימין.
רגע, לא הבנתי, איזה שוויון ומה נשבר?? איפה הסתירה?

ויש דברים "עלומים" בהקלטה, כמה מה היה הצליל בעמדת מאזין, ומה בדיוק קלטו המיקרופונים, ומה עשו במיקס, וכד'.

ויש דברים ברורים בקשר להקלטה, כמו שהמיקרופונים לא מוקמו בעמדת מאזין (למעט מעט מאוד הקלטות ספציפיות עם שני מיקרופונים באולם, שמתאימות לשימוש כמעט רק באזניות, בעוד שבהרבה מקרים התזמורת עצמה באולם והמיקרופונים בכל מקום), ולא ידוע בדיוק מה עשו במיקס, אבל ידוע שלרוב עשו מיקס -- דרך אגב, לא תמיד בשלב מאוחר, לפעמים כבר בעת ההקלטה מאזנים כמה מיקרופונים ואת התוצאה מעבירים למכונת ההקלטה), וכו' וכו' וכו'. בחלק מהמקרים יודעים יותר במדויק מה התהליכים, כמו למשל עבור RCA יש את הספר The RCA Bible של Jonathan Valin, שמתאר את מה שקרה שם, ויש ספרים כמו של Suvi Raj Grubb שהזכרתי קודם ושניים של John Culshaw, המפיק האגדי של Decca, והרבה תיאורים ברשת, למשל של Decca Tree, ועוד.

אבל לא טרחת ללמוד שום דבר מהצד הזה של המשוואה, ואין לך שום מודעות למה שקורה שם ומה ההשפעה על מה שאתה שומע.


פתאום שאתה קולט שנגמרים לך הטעונים, אתה לא מפתיע כשאתה חוזר לדשדש בעבר שבו טענת שאין לי מושג מה זה db ועוד, נו שויין.
אני סיימתי תודה.
לזה שטענת שאפשר עם טוויקים לפתור בעיות אקוסטיות נתתי הפניה. אתה רוצה שאטרח לחפש את המקום שבו ברור שאתה לא מבין מה זה dB באותו שירשור?

סיימת בלי להסביר במה סילפתי את דבריך, ובלי להסביר מה עשית בעניין גולד, ולמה אתה חושב שתיקנת ולא קילקלת, ובעצם לא ענית לאף אחד מכל הטיעונים בכל הפוסטים הקודמים שלי בשרשור זה -- כ-ו-ל-ם נשארו בתוקף, ואף אחד מהם לא "נגמר" :)
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
תראה עמיר אני שוב משתדל לנהל מולך שיח ראוי ומכבד. אם זאת כל מילה שניה שלך בנוגע לדברי אתה משרבט על אוטמט הזוי. בהודעתך האחרונה אתה עוד מרשה לעצמך לרדת לפסים אישיים.

לעניין הדיון, בנוסף אחרי כל מה שהבהרתי בנוגע למציאות, אתה מתעקש לטעון שאני בניגוד לרן מתיימר לדעת מה שהיה בהקלטה, כפיים.
בכל אופן עמיר תעשה לעצמך טובה שחרר המקלדת.
AK1RMMART.CO.IL כבר אמרנו ?

מעניין שהמבין הגדול בהקלטות לא חשב שהטכנאי הסביר כאשר ממקם מיקרופון בין זוג נגנים מאותה סקציה ויעודי עבור כלים ספציפיים בסופו של דבר במיקס ינסה לשחזר את תמונת הסאונד כפי ששמע בשבתו במרכז האולם במשך זמן רב כדי לתת לרוכש\מאזין ההקלטה את החוויה כאילו הוא (המאזין) נכח באולם, סאונדמן פחות טוב ו\או משיקולים של הלייבל יעשה מניפולציות שאדם שהולך לקונצרטים במקרה של מוזיקה קלאסית למשל יוכל לזהות אותם בקלות ויבכר לא לקנות מדיה מאותו הלייבל או טכנאי.
אני נכחתי בכמה וכמה הקלטות של איתן האגדי בהיכל התרבות והקלטות של קול ישראל ויש לי רפרנס ממקור ראשון ולא ציטוטים מהרשת מאחד שאין לו משהו אחר לעשות כל היום.
אני אחסוך לו את האנרגיה ואכתוב תגובה לעצמי: טיפש חסר ידע שמביא בחילה, חנווני של ברגים עדיף שלא תכתוב כלל.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
AK1RMMART.CO.IL כבר אמרנו ?
אמרת. אתה חוזר על עצמך.


מעניין שהמבין הגדול בהקלטות לא חשב שהטכנאי הסביר כאשר ממקם מיקרופון בין זוג נגנים מאותה סקציה ויעודי עבור כלים ספציפיים בסופו של דבר במיקס ינסה לשחזר את תמונת הסאונד כפי ששמע בשבתו במרכז האולם במשך זמן רב כדי לתת לרוכש\מאזין ההקלטה את החוויה כאילו הוא (המאזין) נכח באולם, סאונדמן פחות טוב ו\או משיקולים של הלייבל יעשה מניפולציות שאדם שהולך לקונצרטים במקרה של מוזיקה קלאסית למשל יוכל לזהות אותם בקלות ויבכר לא לקנות מדיה מאותו הלייבל או טכנאי.
מעניין שקשקשן הצמרת של הפורום לא הבין את המשמעות של מה שכתבתי.

ראשית, זה שעושה את המיקס אינו בהכרח אותו אדם שמיקם את המיקרופונים.

שנית, לא משנה עד כמה שטכנאי המיקס ינסה לתת הרגשה של מישהו שיושב באולם, התוצאה היא משהו מלאכותי מעשה ידי אדם, שאינו משקף את מה שמאזין מהאולם היה שומע -- לא אותה צורת גל, לא אותם directional cues, לא אותם מיקומים נחווים כמו בפועל, לא אותו איזון בין הכלים, לא אותה רמת פירוט (הרבה יותר פרטים), אפילו לא אותו צבע לכלים (הצבע מקרוב ומלמעלה שונה מהצבע מרחוק מלפנים) וכו' וכו'.


אני נכחתי בכמה וכמה הקלטות של איתן האגדי בהיכל התרבות והקלטות של קול ישראל ויש לי רפרנס ממקור ראשון ולא ציטוטים מהרשת מאחד שאין לו משהו אחר לעשות כל היום.
ולא למדת כלום.

קשקשן צמרת אמרנו?
(אני חוזר על עצמי)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
צריך להבין את הרקע לתסכול והמירמור של הגדי הזה, זה מאוד חשוב.

הבחור הוא חשמלאי קטן, שמנסה לקושש כאן לקוחות בכל דרך אפשרית, תוך הבטחות לחולל להם קסמים לסאונד, באמצעות מברגה, מקדחה ובעיקר החלפת ברגים בלוחות חשמל...

זו הפרנסה שלו. חייבים להבין את זה.

עכשיו שוו בנפשכם מה קורה לאיש הברגים הקטן שמטיף כל היום שהוא מסוגל לשלוט על המיד והבאס וגובה הכלי באמצעות מברגה..

...ברגע שהוא קורא כאן פוסטים על אודיו ממש ואקוסטיקה וספרות ומחקרים ומדידות, זה מן הסתם מחרפן אותו ומוציא אותו לחלוטין משיווי משקל!

הרי פוסטים כאמור לא רק פוגעים לו פגיעה אנושה בפרנסת הברגים, אלא מציגים אותו גם כאיש תמהוני/משיחי ובעיקר קלולס לחלוטין בתחום.. וזאת במקרה הטוב והעדין של הדברים...

היכן הבעיה?

הבעיה היא שהבחור החמוד לא מסתפק רק במירמור ותסכול עצמיים, אלא הוא יפתח פוסטים מתריסים חדשות לבקרים, ירדוף אחרי יבואנים שבוחרים להסביר לו מה זה בעצם אודיו, ישתלח באנשים, יקלל, יקניט, ילגלג וזאת בכל פוסט שני שלו, זו התנהגותו היום יומית.

...זה מה שהוא מכיר, זו הפרסונה.

...גם סילוקו מכאן בבושת פנים (מעט מדיי, מאוחר מדיי...) לא ממש גרמה לו לשנות את דרכיו הנלוזות...

בשלב זה, אנשים צריכים לשאול את עצמם, האם בכלל ראוי לקיים דו שיח עם הטיפוס הזה ולא פחות חשוב..

האם דיטאון הוא מקום שצריך לאפשר לאנשים מהסוג הזה לכתוב ולשהות כאן, או שמא צריך להקיא אותו ושכמותו אחת ולתמיד....

ויפה שעה אחת קודם.

רן
 
  • Like
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
זה מה שהוא מכיר, זו הפרסונה
ועל זה נאמר persona non grata
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
צריך להבין את הרקע לתסכול והמירמור של הגדי הזה, זה מאוד חשוב.

הבחור הוא חשמלאי קטן, שמנסה לקושש כאן לקוחות בכל דרך אפשרית, תוך הבטחות לחולל להם קסמים לסאונד, באמצעות מברגה, מקדחה ובעיקר החלפת ברגים בלוחות חשמל...

זו הפרנסה שלו. חייבים להבין את זה.

עכשיו שוו בנפשכם מה קורה לאיש הברגים הקטן שמטיף כל היום שהוא מסוגל לשלוט על המיד והבאס וגובה הכלי באמצעות מברגה..

...ברגע שהוא קורא כאן פוסטים על אודיו ממש ואקוסטיקה וספרות ומחקרים ומדידות, זה מן הסתם מחרפן אותו ומוציא אותו לחלוטין משיווי משקל!

הרי פוסטים כאמור לא רק פוגעים לו פגיעה אנושה בפרנסת הברגים, אלא מציגים אותו גם כאיש תמהוני/משיחי ובעיקר קלולס לחלוטין בתחום.. וזאת במקרה הטוב והעדין של הדברים...

היכן הבעיה?

הבעיה היא שהבחור החמוד לא מסתפק רק במירמור ותסכול עצמיים, אלא הוא יפתח פוסטים מתריסים חדשות לבקרים, ירדוף אחרי יבואנים שבוחרים להסביר לו מה זה בעצם אודיו, ישתלח באנשים, יקלל, יקניט, ילגלג וזאת בכל פוסט שני שלו, זו התנהגותו היום יומית.

...זה מה שהוא מכיר, זו הפרסונה.

...גם סילוקו מכאן בבושת פנים (מעט מדיי, מאוחר מדיי...) לא ממש גרמה לו לשנות את דרכיו הנלוזות...

בשלב זה, אנשים צריכים לשאול את עצמם, האם בכלל ראוי לקיים דו שיח עם הטיפוס הזה ולא פחות חשוב..

האם דיטאון הוא מקום שצריך לאפשר לאנשים מהסוג הזה לכתוב ולשהות כאן, או שמא צריך להקיא אותו ושכמותו אחת ולתמיד....

ויפה שעה אחת קודם.

רן
עד לפני מספר חודשים לא ידעתי בכלל מי אתה, חובבים רציניים שמדירים רגליהם מהפורום כמו מאש תמיד סיפרו לי עליך שאתה אדם קטנוני גס רוח שעולב בצורה אכזרית בכל אחד עם דעה שונה משלך, לכן לא הופתעתי שלעגת ללקויות הגופניות של עופר, הלבנת פני חברים אחרים בפורום, ומשמיץ אותי למרות שאין לך מושג מי אני ומה משלח ידי ואשמח אם תוכל להציג כאן מישהו אחד, אחד! ששילם לי כסף בעבור שדרוג רשת החשמל לאודיו שלו.
אני בהתחלה נתתי זווית נוספת, לא מבטלת, לתפיסה ההוליסטית של הקמת מערכת ביתית והעליתי את התהייה למה הכל צריך לסוב סביב RC ואתה פתחת במלחמה כוללת נגדי ונגד כל מי שמנסה להוסיף תובנות אחרות ואני לא הייתי מוכן לקבל את הדבר הזה ממך והאכלתי אותך קצת מהתבשיל שבישלת כדי שתבין כמה מוקדח הוא.
אני מאחל לך שתמצא ותטפל בסיבה למה אתה כל כך אכזרי כלפי סוגים מסויימים של אנשים, אתה כבר לא בבית ספר יסודי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור