שוב אתה מנסה לסלף את דברי בכוח, תוך שאתה בונה על כך תאוריה שלמה. הפעם בעקבות התגובה לדן שאני מכוון לכך שצריך להגיע עם התוצאה למצב המיקס או .."למצב שהיה באולם"...אתה רציני.
אתה שוב חוזר לתלונה שלך שאני מסלף את דבריך, בלי לומר מה הסילוף == מה אמרתי + מה כוונתך.
"אתה רציני" זה לא הסבר.
בוא בבקשה קח את הקונצרטו הנדון, תקשיב לאיזה פרק שתבחר ואם אני טועה במה שאמרתי לגבי התוצאה שהתקבלה, אני אתנצל ואגיד קבל עם ועדה שטעיתי.
אני מכיר אותו היטב, ואין שם מה לשנות או להתאים באופן מיוחד. סתם עוד הקלטה, עם איזון כמו שיש בה.
כפי שכתבתי, כשאתה עושה התאמה לאיזון של הקלטה נתונה בלי לדעת האם בכלל יש סטיות מהאיזון שהשתמר בהקלטה ולאיזה כיוונים, אתה לא יודע אם התקרבת או התרחקת מההקלטה. לכל היותר אתה מתקרב לדימוי המומצא שיש לך בראש של איך זה צריך להישמע, שהוא כאמור הזוי לחלוטין.
ומעבר לזה, אם אתה עושה התאמה להקלטה אחת, אתה עלול לקלקל הקלטה אחרת, בניגוד לרעיון הבסיסי שהמערכת אמורה להוציא בדיוק את מה שהיא מקבלת, שאז מכוונים פעם אחת וזהו.
אם עושים התאמות פר הקלטה, זה כבר לא עניין של "איכות" אלא עניין של טעם אישי והנאה, שאתה טוען שאתה מנסה לעקוף אותם.
אין שום התנשאות מצידי בפרט על דן, זו הפרשנות שלך. גם מה הקשר מתי דן נולד. תקרא שוב את השאלה שהוא מפנה עלי כאשר מראש אני טוען ויותר מפעם אחת שאני לא עוסק במקור עלום קרי ההקלטה, כל שכן במיקס, שפתאום הפך מבחינתך לשובר השוויון, מעניין. אז מי סותר כאן את דבריו ועל שמאל ועל ימין.
רגע, לא הבנתי, איזה שוויון ומה נשבר?? איפה הסתירה?
ויש דברים "עלומים" בהקלטה, כמה מה היה הצליל בעמדת מאזין, ומה בדיוק קלטו המיקרופונים, ומה עשו במיקס, וכד'.
ויש דברים ברורים בקשר להקלטה, כמו שהמיקרופונים לא מוקמו בעמדת מאזין (למעט מעט מאוד הקלטות ספציפיות עם שני מיקרופונים באולם, שמתאימות לשימוש כמעט רק באזניות, בעוד שבהרבה מקרים התזמורת עצמה באולם והמיקרופונים בכל מקום), ולא ידוע בדיוק מה עשו במיקס, אבל ידוע שלרוב עשו מיקס -- דרך אגב, לא תמיד בשלב מאוחר, לפעמים כבר בעת ההקלטה מאזנים כמה מיקרופונים ואת התוצאה מעבירים למכונת ההקלטה), וכו' וכו' וכו'. בחלק מהמקרים יודעים יותר במדויק מה התהליכים, כמו למשל עבור RCA יש את הספר The RCA Bible של Jonathan Valin, שמתאר את מה שקרה שם, ויש ספרים כמו של Suvi Raj Grubb שהזכרתי קודם ושניים של John Culshaw, המפיק האגדי של Decca, והרבה תיאורים ברשת, למשל של Decca Tree, ועוד.
אבל לא טרחת ללמוד שום דבר מהצד הזה של המשוואה, ואין לך שום מודעות למה שקורה שם ומה ההשפעה על מה שאתה שומע.
פתאום שאתה קולט שנגמרים לך הטעונים, אתה לא מפתיע כשאתה חוזר לדשדש בעבר שבו טענת שאין לי מושג מה זה db ועוד, נו שויין.
אני סיימתי תודה.
לזה שטענת שאפשר עם טוויקים לפתור בעיות אקוסטיות נתתי הפניה. אתה רוצה שאטרח לחפש את המקום שבו ברור שאתה לא מבין מה זה dB באותו שירשור?
סיימת בלי להסביר במה סילפתי את דבריך, ובלי להסביר מה עשית בעניין גולד, ולמה אתה חושב שתיקנת ולא קילקלת, ובעצם לא ענית לאף אחד מכל הטיעונים בכל הפוסטים הקודמים שלי בשרשור זה -- כ-ו-ל-ם נשארו בתוקף, ואף אחד מהם לא "נגמר"