אז הגרף השבור תוקן
אהלן רן
בוא נצא מנקודת הנחה שאומרים לנו כמה וופרים עובדים בו זמנית בחדר. אנחנו מקשבים ולאחר זמן מה ומתוך רצון כללי להבין את התנהגות המערכת בעיקר במרחב האזנה שלא מוכר לנו, אנחנו מבקשים להאזין למצב שבו רק חצי מהסאבים בפעולה. לבסוף לשיטתנו אנחנו מעדיפים את המצב האחרון. אם אני לא טועה זה סיפור אמיתי שכן במערכת של חבר שכוללת ארבעה סאבים מונחים RC, העדפת אחרי שניתנה לך ההזדמנות להכריע את הכף, את תגובתם של זוג סאבים שיצרו הרבה פחות דינמיקה ואנרגיה.
שורה תחתונה זה אכן לא ממש רלוונטי אם אנחנו מבחינים במספר היחידות שעובדות בחדר או לא. או עד כמה ההיבט הפסיכולוגי היה קשור להכרעה, או לחילופין אם מישהו טועה במספר לא מבוטל של פעמים במבחן עיוור. מה שלדידי באמת חשוב זה לצבור מספיק נסיון שיאפשר לנו לבחון בצורה מיטבית ובעיקר אובייקטיבית שני מצבים שונים. ככה אני מאמין הגעת למסקנה שהגעת.
אני מנסה בנקודה זו לחשוב בקול רם ללא קשר לאנקדוטה הנ"ל, איך מתקדמים אחרי שתגובת החדר אוזנה כולל זמני ההדהוד, ובדגש לאן.
האם המטרה היא לקבל תוצאה מאוזנת מחדר מאוזן. במידה שהתשובה היא כן, האם זה מספיק בכדי לקבל את אותה וורסטליות קרדינלית שתשקף לאוזננו את מקסימום השינויים שמתקיימים לא רק בין ז'אנרים שונים, אלא גם לא פעם בין אותו כותר בהבדל שהופק במקום שונה.
האם זה בכלל מהותי, במידה שלא, אזי מה הרווחנו בהתעקשות לאזן את תגובת החדר פרט לפתיחה מבטיחה.
במידה ששאלה רטורית זו איננה מעוררת למחשבה, זה גם סוג של תשובה.
ברשותך. אני עונה לאותו פוסט שכבר עניתי לו והפעם אתיחס לנקודות קצת שונות..
יש כאן הרבה מאוד פוסטים, אחוז מאוד גבוה של תיאוריות והתפלספויות, בלי תאכלס, לא מבחינת סדרי פעולה, לא מבחינת דוגמאות ממשיות, לא מבחינת הנחיות.
מי שקורא את זה מהצד יכול לפעמים לחשוב שבכלל לא מדובר על אודיו, אלא על התפלספויות פילוסופיות/פסיכולוגיות.
אז בתאכלס ובשאיפה, אנחנו קודם כל רוצים להגיע,
אחרי שטיפלנו בבסיס, לטעם האישי שלנו, למשהו שיגרום לנו הנאה.
הרי זה הבסיס של התחביב הזה, ברמה הפסיכולוגית שלו.
ככל וטיפלת בגרף התדרים שלך, הקלרינט ישמע כמו קלרינט, האמן לי, היות וגרף התדרים שלך לא שבור.
יתכן ואתה לא תזהה את הקלרינט כי אתה רגיל לשמוע את הקלרינט, באותה יצירה, עם גרף שבור (לא אתה אישית כמובן..אלא כדוגמא).... אבל וואלה, ככה הקלרינט יצא מהאולפן.
שאלת, האם אתה יכול לגרום לכך שתזהה את אותה יצירה שהוקלטה, או הופקה באופן שונה?
אין לי מושג מה זה אומר
אני מבין את העברית, אבל לא מבין את הפרקטיקה.
מישהו יודע איך אותה הפקה X אמורה להשמע ביחס להפקה Y, הוא דיבר עם 2 המפיקים, דיבר עם האנשים בחדרי העריכה?
שאלה יותר מעניינת היא האם המערכת מסוגלת לשקף שני מצבים שונים, מבלי להתיחס אם הם דומים למקור עלום.
האם המערכת בשלב הזה יכולה לנגן באופן בו נוכל להבחין בין טידל או לקובוז , או נכון יותר נשמע 2 דברים שונים.
כן, בוודאות גמורה.
לעומת זאת, ככל שהגרף יהיה שבור יותר, ההבדלים יהיו משמעותית קטנים יותר.
לא פעם אני מחליף לאנשים בין 2 מצבים ושואל אותם, אוקיי, מה בעצם השתנה לדעתך?
ואני מקבל תשובות בסגנון של , שיחקת עם הגיין או הדאמפינג פקטור של ה CH, או ביטלת את הסאב , או שינית משהו בטרינוב..
אבל תאכלס, פשוט עברתי מטידל לקובוז.
רן