שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
זה המינון לא האיכות. אפשר לצמצם את רוב הפוסטים שלך בנושא לעשירית ועדיין תרומתך והמידע יישארו עם אותו משקל, זה פשוט כבר נראה כמו סוג של מסע צלב וזה גם יכול באיזשהו אופן להתהפך מרוב חזרתיות ולאבד את האפקט והנה אנו גם רואים ניצני אנטגוניזם וחבל שזה יקרה לתחום כל כך חשוב.
גדי,
תן לי לצאת שניה מכובע היבואן העוסק בתחום ולהגיד לך מה אני חושב.
מסתכל על הפוסטים שלך :
רובם ככולם - עקיצות,השמצות,הטלת ספק עוקצנית - גם במוצרים הרגישים לשיכוך וגם בפוסטים של מדידות .
עיקר המטרה היא השמצה.
הפוסטים שלי עם ריח קצת שונה .
מעולם לא נכנסתי לאישי , למעט עכשיו .
אז הרשה לי לא לקבל את העצה שלך.
תודה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הי דן.
אין לי בעיה אתך כלל משום שאיני מכיר אותך באופן אישי.
גדי ביטא זאת טוב יותר ממני כנראה. אין בעיה עם כך שתאיר את עיני הקוראים בפורום בנושאי מדידות.
התרומה שלך חשובה מאוד!! הבעיה היא המינון.
רן, אתה טוען שאני לא מוכן לקבל דעות אחרות אך שים לב לסגנון הכתיבה שלך שכל מה שמשתמע ממנו שאינך מוכן לקבל שיש דעות השונות משלך. אתה בטוח שאתה הכי צודק ומבחינתך אתה באיזה שהוא מסע צלב לשכנע את כל דרי הפורום בצורך במדידות ובמערכות תיקון.
לא כולם יכולים או מוכנים לזה משלל סיבות -אישה ,תקציב ושות'
אני לא מדבר רק על מדידות רונן - אני מדבר על כל מה שקשור לאודיו.
לפעמים חודש לא אהיה ורק אקרא ולפעמים כותב כמה פעמים ביום.
אני חושב שכתבתי כאן לא מעט גם על נושאים כמו גיין,התאמה חשמלית,טכנולוגיות של רמקולים ובגדול על המון נושאים .
אמשיך לכתוב גם אם זה פחות מסתדר לך ולגדי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
זה לא שחוטים לא עושים הבדל אבל היחס מחיר תמורה הרבה יותר גרוע מלהשקיע את הסכומים האלה בפסיכולוג...
אבל הרי פטור בלא כלום אי אפשר אז אני רוצה להגיד לך רן שאני הסרתי סופיות של חוטי חשמל כאלו שמונעות מהגידים להתפזר או לא לתת מגע שלם שעשויות מנחושת מצופה בדיל שעולות שני סנט ליחידה ורק הפעולה הזו הוסיפה בין שניים לשלושה db באזור ה150-200 Hz לא, לא מדדתי, אפשר לתת לי קצת קרדיט גם בלי תוכיח א-לה AK1.
אני כבר לא מבקש ממך להוכיח, אני פשוט לא מאמין לך.

אחרי שכמעט כל פוסט שלך מגבב שטויות, ברור שאין למי להאמין.
לפעמים אני טורח להצביע על השטויות, ולרוב כבר לא. ממילא זה לא עושה הבדל.


דן אתה באמת ים של ידע בתחום האקוסטי אבל כנראה שאיבדת רגישות מהפוזיציה או סתם כי זה בוער בעצמותיך,
אבל אין אח ורע בפורום לכמות הפוסטים שאתה מייצר בתחום שבו אתה עוסק ומן הראוי ללמוד קצת מהקולגות כמו ערן פוגל למשל שמוסיף תובנות בכמות של קורט מדי פעם ולא נכנס לוויכוחים שאין להם אופק סיום.
זה קישקוש מוחלט.

אני מאוד אוהב את ערן ואת תרומתו, אבל תרומת קורט מדי פעם זה סך הכל מעט -- לא בגלל חוסר ידע אלא כי ערן בוחר שלא להשקיע הרבה מזמנו בהרחבת הידע וההבנה של האנשים בפורום כמו שעושה דן, ואתה לוקח את זה כנגד דן במקום לטובתו.

חוצמזה שממך אין מה ללמוד על צמצום התבטאויות. להיפך, אתה פורש את מה שאין לך להגיד על אינספור פוסטים, עם תרומה אפס מעבר להתבטאויות גסות ובלתי הולמות שאין מקומן בפורום אודיו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הי דן.
אין לי בעיה אתך כלל משום שאיני מכיר אותך באופן אישי.
גדי ביטא זאת טוב יותר ממני כנראה. אין בעיה עם כך שתאיר את עיני הקוראים בפורום בנושאי מדידות.
התרומה שלך חשובה מאוד!! הבעיה היא המינון.
רן, אתה טוען שאני לא מוכן לקבל דעות אחרות אך שים לב לסגנון הכתיבה שלך שכל מה שמשתמע ממנו שאינך מוכן לקבל שיש דעות השונות משלך. אתה בטוח שאתה הכי צודק ומבחינתך אתה באיזה שהוא מסע צלב לשכנע את כל דרי הפורום בצורך במדידות ובמערכות תיקון.
לא כולם יכולים או מוכנים לזה משלל סיבות -אישה ,תקציב ושות'
תגיד רונן, על מה אתה מדבר בכלל?

אתה מוכן בבקשה להפנים שאודיופילה , המילה הראשונה בה היא : אודיו.
אתה מוכן לקבל ולהבין את זה?

אתה מוכן להבין שהאנושות על פני הכוכב הזה מכירה באודיו כמדע, זה משהו שהוא בכלל ברור לך?

אתה מבין שהאנושות לא מכירה בקישקושים של עצים שמשנים לך את המיד אחרי חודש וחצי, או חוט שפתר לך בעיה של גל עומד, או במה שנהייתה גבוהה יותר אחרי 12 שנה, בגלל שהמגבר שלך עשה ברייק אין.

אתה בכל זאת תומך בכל ההזיות האלה? מעולה. תמשיך.

אתה מתרשם שאני מתבכיין או בא בטענות כלפיי כל הקישקושים הללו? על כך שאנשים מפמפמים את ההזיות האלה?

אני ממש לא בא בטענות להזיות הללו שאנשים חושבים שהמקור זה הדבר הכי חשוב באודיו , או מגבר יפתור לך בעיות של באס, אבל אני כן אמשיך ואמשיך ואמשיך ואמשיך לשתף אותך ואחרים מהו בעצם אודיו.

לא מעניין אותך ללמוד? אתה חושב שאני מקשקש, הכל סבבה.

תתעלם.

רן
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
לעמיר אני כלל לא מגיב-יש אנשים שיש להם בעיה שאינם מסוגלים להתמודד אתה.
כבר ציינתי קודם שתרומתו של דן היא חשובה אך יש בעיית מינון בעיקר בנושאים שהם עבודתו ופרנסתו.
לגבי יבואנים אחרים: לא מתבטאים כאן יותר מדי מבחינת המינון.
לרן. שמע ,כתבתי לך להיות עוזר לשר המשפטים משום שאני רואה בכך דבר חיובי על כך שאתה חותר למשהו ולא נותן לשום דבר להסית אותך מהמטרה או לערער אותך. אני לא נגד מדידות ולא נגד מדע. מדדתי בעבר את החדר שלי ואני יודע היכן הבעיות שלי ואני בוחר שלא לטפל בהן משום שאני רוצה להישאר נשוי ובעל משפחה. אני מחזיק את כל סוגי הטופולוגיות הגברה בבית כולל כמה סוגי רמקולים בגישות שונות.
כולל הגברה קלאס D רחמנא ליצלן!!!!!!! אבל לא שמעת אותי חותר כנגד הדעות של כולם. אני לא שותף להרבה מאוד מדעות הוודו שדיברת עליהם כולל הרצת מדפים(נו באמת) או כבלי חשמל בעובי נחש פתן בורמזי כשבתוך המגבר יש חוט זבל רב גידי חום כחול. ושלא לדבר על מה מוביל את החשמל עד ללוח החשמל. מה שגדי ציין לגבי סופיות כבלים-נתקלתי בכך בעצמי וגם החלפתי לאודיופילים אחרים שטענו שהצליל נפגע להם כתוצאה ממחבר זול, מה לעשות. מהיכן היומרה לטעון שאיני שואף ללמוד דבר? האם אתה מכיר אותי ביום יום? האם אתה יודע כלל מי אני ומה עשיתי עד היום? האם אתה יודע מה תקנתי/ שדרגתי /מדדתי/שיפרתי ובעיקר עשיתי?
חסר לי עוד המון ידע אך לפי תגובתך כנראה שחסר גם לך לא מעט. אני הנדסאי אלקטרוניקה עם ניסיון בתחום של 30 שנה. כל יום אני לומד דברים חדשים. בניתי מספר פרויקטים של רמקולים בעבר. לא על כולם כתבתי פה אך למדתי המון על כל התהליך ועל הנדסת חומרים ועל עצים
שאתה מזלזל במידת הייבוש שלהם שיש לה השפעה על הסאונד. לא הרבה אנשים יודעים להסביר למשל מדוע רמקולים בריטים משנות ה90 נשמעים להם יותר מוזיקליים מדגם מקביל שיוצר אחרי עם אותם דרייברים- משום שבשנות ה80 וה90 השתמשו בLDF ולא בMDF.
תתפלא אך ערכתי ניסוי קטן עם רמקול כזה שהחלפתי לו לאותה התיבה בדיוק רק מMDF באותו עובי.
האם אתה יודע מהי ההשפעה של סוג רכיב אלקטרוני על הסאונד? של סוג הבדיל שנעשה בו שימוש? בנית משהו? שדרגת משהו בעצמך לא דרך חברה?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לעמיר אני כלל לא מגיב-יש אנשים שיש להם בעיה שאינם מסוגלים להתמודד אתה.
כבר ציינתי קודם שתרומתו של דן היא חשובה אך יש בעיית מינון בעיקר בנושאים שהם עבודתו ופרנסתו.
לגבי יבואנים אחרים: לא מתבטאים כאן יותר מדי מבחינת המינון.
לרן. שמע ,כתבתי לך להיות עוזר לשר המשפטים משום שאני רואה בכך דבר חיובי על כך שאתה חותר למשהו ולא נותן לשום דבר להסית אותך מהמטרה או לערער אותך. אני לא נגד מדידות ולא נגד מדע. מדדתי בעבר את החדר שלי ואני יודע היכן הבעיות שלי ואני בוחר שלא לטפל בהן משום שאני רוצה להישאר נשוי ובעל משפחה. אני מחזיק את כל סוגי הטופולוגיות הגברה בבית כולל כמה סוגי רמקולים בגישות שונות.
כולל הגברה קלאס D רחמנא ליצלן!!!!!!! אבל לא שמעת אותי חותר כנגד הדעות של כולם. אני לא שותף להרבה מאוד מדעות הוודו שדיברת עליהם כולל הרצת מדפים(נו באמת) או כבלי חשמל בעובי נחש פתן בורמזי כשבתוך המגבר יש חוט זבל רב גידי חום כחול. ושלא לדבר על מה מוביל את החשמל עד ללוח החשמל. מה שגדי ציין לגבי סופיות כבלים-נתקלתי בכך בעצמי וגם החלפתי לאודיופילים אחרים שטענו שהצליל נפגע להם כתוצאה ממחבר זול, מה לעשות. מהיכן היומרה לטעון שאיני שואף ללמוד דבר? האם אתה מכיר אותי ביום יום? האם אתה יודע כלל מי אני ומה עשיתי עד היום? האם אתה יודע מה תקנתי/ שדרגתי /מדדתי/שיפרתי ובעיקר עשיתי?
חסר לי עוד המון ידע אך לפי תגובתך כנראה שחסר גם לך לא מעט. אני הנדסאי אלקטרוניקה עם ניסיון בתחום של 30 שנה. כל יום אני לומד דברים חדשים. בניתי מספר פרויקטים של רמקולים בעבר. לא על כולם כתבתי פה אך למדתי המון על כל התהליך ועל הנדסת חומרים ועל עצים
שאתה מזלזל במידת הייבוש שלהם שיש לה השפעה על הסאונד. לא הרבה אנשים יודעים להסביר למשל מדוע רמקולים בריטים משנות ה90 נשמעים להם יותר מוזיקליים מדגם מקביל שיוצר אחרי עם אותם דרייברים- משום שבשנות ה80 וה90 השתמשו בLDF ולא בMDF.
תתפלא אך ערכתי ניסוי קטן עם רמקול כזה שהחלפתי לו לאותה התיבה בדיוק רק מMDF באותו עובי.
האם אתה יודע מהי ההשפעה של סוג רכיב אלקטרוני על הסאונד? של סוג הבדיל שנעשה בו שימוש? בנית משהו? שדרגת משהו בעצמך לא דרך חברה?
רונן.

מבחינתי מיצינו את הנושאים האישיים ושחרר אותי בבקשה מדוגמאות על שר המשפטים.

זה לא הזמן ולא המקום ואם זה מקפיץ אותי בצורה כזאת, אז אתה אולי יכול להבין מה אני חושב עליו...

הפוליטיקה התערבבה לנו בכל מקום ובכל קבוצת ווצאפ, גם אם היא בכלל על אומנות יפנית, אז בוא ננסה לעשות מאמץ, עם כל הקושי, להשאיר אותה מחוץ לדיונים, בין במפורש ובין ברמיזות.

לגופם של דברים ואם נגעת בעניין של מדידות ונישואין ומשפחות וכיוצ"ב, אז הטיעון הזה הוא ברור ומהדברים שאני אומר אפשר לקחת גם רכיבים מסוימים.

לא צריך לקחת אותם כשחור או לבן, או שאתה משקיע מאות שעות לימוד, מדידות וכספים עצומים, או כלום ושום דבר.

אפשר, אם רוצים כמובן, לקחת מיקרופון ב 79 דולר, עם תוכנה חינמית ובסך הכל להזיז קצת את הרמקולים ולמדוד ועוד קצת להזיז ועוד קצת למדוד.

אתה יודע, בסופו של יום, יש כאן קהל גדול שצמא קצת לעצות פרקטיות ולא דיונים פילוסופיים על במות ואוויר...

לא ממש חושב שהרעיון הזה יפגע לך דרמטית בנישואין, או בחשבון הבנק, אבל זה כן יתן לך אינדיקציה על האינטראקציה של הרמקולים עם החלל ומה המיקום הכי טוב, תחת הנסיבות, להעמיד אותם.

זה הבסיס של אודיו ולא מידת הייבוש של חתיכות עץ.

שוב, המלצה. לא חובה.

רן
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
רונן.

מבחינתי מיצינו את הנושאים האישיים ושחרר אותי בבקשה מדוגמאות על שר המשפטים.

זה לא הזמן ולא המקום ואם זה מקפיץ אותי בצורה כזאת, אז אתה אולי יכול להבין מה אני חושב עליו...

הפוליטיקה התערבבה לנו בכל מקום ובכל קבוצת ווצאפ, גם אם היא בכלל על אומנות יפנית, אז בוא ננסה לעשות מאמץ, עם כל הקושי, להשאיר אותה מחוץ לדיונים, בין במפורש ובין ברמיזות.

לגופם של דברים ואם נגעת בעניין של מדידות ונישואין ומשפחות וכיוצ"ב, אז הטיעון הזה הוא ברור ומהדברים שאני אומר אפשר לקחת גם רכיבים מסוימים.

לא צריך לקחת אותם כשחור או לבן, או שאתה משקיע מאות שעות לימוד, מדידות וכספים עצומים, או כלום ושום דבר.

אפשר, אם רוצים כמובן, לקחת מיקרופון ב 79 דולר, עם תוכנה חינמית ובסך הכל להזיז קצת את הרמקולים ולמדוד ועוד קצת להזיז ועוד קצת למדוד.

אתה יודע, בסופו של יום, יש כאן קהל גדול שצמא קצת לעצות פרקטיות ולא דיונים פילוסופיים על במות ואוויר...

לא ממש חושב שהרעיון הזה יפגע לך דרמטית בנישואין, או בחשבון הבנק, אבל זה כן יתן לך אינדיקציה על האינטראקציה של הרמקולים עם החלל ומה המיקום הכי טוב, תחת הנסיבות, להעמיד אותם.

זה הבסיס של אודיו ולא מידת הייבוש של חתיכות עץ.

שוב, המלצה. לא חובה.

רן
יש לי מכשיר RTA -נראה לך שהשימוש במיקרופון זר לי?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
חברים,
בלי לענות לאף פיגורה ספציפית, כי זה לא עניין אישי - דעתי היא שההשתתפות של רן ודן (לא גזירה שווה לשניהם) בפורום היא לא פחות משידרוג דרמטי בכל המישורים: בהעמקה, ביסודיות, בשימוש בכלים מגובים במדע (וכן, שוב, אודיו זה מדע, כולל הרכיבים הפסיכואקוסטים (גם אם יש שם "חוסרים").

אין לי את הנתונים אבל אני משוכנע שהקריאה בפורום רק התעצמה מן הטעם הפשוט שהתרומה שלהם הופכת אותו לשימושי יותר בכל רמה - גם ובעיקר למי שאין לו את המשאבים הכלכליים לקנות את דרכו לתוך המועדון האודיופילי ע"י קונפורמיות עם צ'קליסט של מותגים מנופחי מחיר ודלי תרומה סונית (לא נכנס פה לאיזה מותג יושב איפה בגרף התפוקה השולית התלול והאכזר). כתבתי דברים דומים בעבר אבל אחזור בכל זאת:
ה-MiniDSP SHD Studio הצנוע שלי מאפשר לי חופש לשפר את התוצאה שטונות על גבי טונות של כסף לא היו קונות לי לעולם. לא מסכימים עם התובנה הזו? סבבה, זה תחביב וכולנו ילדים גדולים. מה שלעולם לא אקבל באלגנטיות שזה שאנשים מתנגדים לקבלת ידע, שניתן באהבה (לתחום ולחובבים) ומתוך השקעה גדולה.

לגבי דן ופעילותו מהפרספקטיבה האישית שלי - אני עובד כ30 שנה מול גורמים מסחריים בהקשרים טכנולוגים: ספקים, יועצים, יצרנים ומה לא. בתחומים של תוכנה, חומרה, מכניקה, תרמי ושוב, מה לא. כולם נדרשים לרמת ידע ומקצועיות שלא נרכשת בקלות אחרת הצלחתם המסחרית תהיה עלובה מאוד. עקרון משותף לעבודה מול כולם - יש להם חלק משמעותי בלימוד עולמות התוכן שבהם הם פועלים - עד כדי כך שכאשר מנהל כזה או אחר בתעשיה רוצה להשכיל במהירות באיזשהו תחום מוצרי, אפילו ללא כל כוונת רכש מיידי, הוא מזמן אליו די בקלות שורה של גורמים מסחרים שישמחו להגיע ולהציע את מרכולתם, בכלל זה לתת לא מעט עבודה ללא כל בטחון שהיא תתורגם לרווח - הם מודעים היטב לכך שלעיתים "עושים עליהם סיבוב". הייתי בחיי משני צדי המשוואה הזו - כלקוח בעצמי וכיועץ/קבלן-משנה וגם עלי "עשו סיבוב", יותר מפעם אחת. כל אחד מאותם אנשים שעיסוקם מסחרי במהותו מציב לעצמו את הבאלאנס בין ההשקעה לתמורה - דן יוצא דופן לטובה בכמות ההשקעה, במקצועיות ובחתירה הלא נגמרת להעמקת הידע שלו. לעניין ה"מינון" בהשתתפות בפורום - בחייאת, מה יש לכם? יש בעייה של too much of a good thing? על אתיקה של עוסק בתחום הכותב בפורום הוא מקפיד הקפדה יתרה.

לגבי רן - חובב (להבדיל מעוסק בתחום) עם ידע ועומק שאנשי מקצוע יכולים להתקנא בו. חולק את כל הטוב הזה עם הפורום - מה רע? נכון, האינטנסיביות שלו יכולה להתפש כאוונגליזם (כמה אירוני - אוונגליזם של מדע, לשם שינוי) - אני כותב "יכולה" כי באמת אין הצדקה - כל מה שהוא כותב מבוסס הן על נסיון והן על התאוריה המדעית ועוד עם חופש פעולה תקציבי (מתנסח בעדינות) המאפשר לו ניסויים הנבצרים מרובנו. שוב - מה רע? עדיף לתת לקנאה (לא לקפוץ - רגש טבעי ואנושי שמקנן בפוטנציה אצל כולנו) להכתיב את ההתנהגות? די כבר, אנחנו גדולים מזה.

גילוי נאות - מפה לשם ובעקבות ההיכרות בפורום אני ודן חברים טובים. אני גם מחזיק מהציוד שהוא מיצג אבל זה נושא לפעם אחרת. את רן לא פגשתי מעולם אבל נהנה מכתיבתו ומזדהה עם תפישת-האודיו שלו.

בידידות לכולכם, גם למי שלא מסכים,
רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
יש לי מכשיר RTA -נראה לך שהשימוש במיקרופון זר לי?
אין לי מושג.

אני כן יודע שאתה קופץ כל פעם שמדברים על מדידות ומיקרופונים , שתאכלס מהווים את הבסיס בכלל לתחום הזה ולא קופץ שמישהו כותב שהכי חשוב קודם לבחור מקור, לפני שבכלל מתחילים לדבר על המערכת, או מישהו שמספר שהוא מבצע הרצה לחתיכת חוט...

אז אולי יש לך מיקרופון, רק לא ברור לי אם אתה מבין או מסכים לעובדה, כן, עובדה, שזה מהווה את הבסיס לכל התחביב הזה בכלל.

מה עושות בכלל כל החברות האלה שאנחנו רוכשים, כל האולפנים האלה, שמייצרים את המוזיקה, כל האמנים ששרים , או מנגנים, הם לא נעזרים במיקרופונים, הם לא מוודאים שהגרף תדרים שלהם לא שבור לגמרי??!

ואחרי זה מדברים איתי על נאמנות ושיחזור המקור..

המקור מודד. הכי מודד בעולם.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר אני כלל לא מגיב-יש אנשים שיש להם בעיה שאינם מסוגלים להתמודד אתה.
כשאין לך שום דבר ענייני לומר על התוכן, אתה מאשים אנשים במשהו מופרך.

מה שנקרא בעברית צחה ad hominem.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
חבר נתן לי להקשיב לכבל רמקולים ב- 40,000 דולר. אולי יותר, אני כבר לא זוכר. סכום דמיוני. קופסא מדהימה, בנייה מדהימה. נוצץ. מה שאתה רוצה.

ישבו על הספה, 4 אודיופילים מהשורה הראשונה, כולל יבואן מהשורה הראשונה.....



ואז במשך דקות מאוד מאוד ארוכות, כל אחד בתורו נתן נאום חוצב להבות על מה עשה אותו חוט, איך המערכת נשמעת כל כך יוקרתית ואיך כל אחד הרגיש את האוויר והכלים והזיהוי והפינס והרגש והשמגש ומה שאתה רוצה....
אז על מה הסיפור? בטח לא על כבלים.
מעניין שאת שמות האודיופילים "מהשורה הראשונה" ויבואן "מהשורה הראשונה" אתה לא מציין בשמותיהם (בעוד בפוסטים אחרים שלך אתה כן מציין) מה , זה בושה? אם הם כותבים כאן בפורום, השמות שלהם הוא כן מידע רלוונטי המאפשר קנה מידה להתייחסות לדעותיהם בהודעות כאן.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז על מה הסיפור? בטח לא על כבלים.
מעניין שאת שמות האודיופילים "מהשורה הראשונה" ויבואן "מהשורה הראשונה" אתה לא מציין בשמותיהם (בעוד בפוסטים אחרים שלך אתה כן מציין) מה , זה בושה? אם הם כותבים כאן בפורום, השמות שלהם הוא כן מידע רלוונטי המאפשר קנה מידה להתייחסות לדעותיהם בהודעות כאן.
אכן מאוד "מעניין".

את שמותיהם של אלדר ונמר ציינתי , מהטעם הפשוט שהעליתי על כך פוסט, כמו לא מעט פוסטים שאני מעלה, על הניסוי שהם עברו.

אם אני זוכר נכון, זה מתחיל במשהו כמו..."מה קורה כשמושיבים את נמר ואלדר למבחן עיוור..."

אתה יודע , לפעמים גם צריך תוכן בדברים שכותבים ולא רק העלאת קונספירציות....

באשר לסיפור השני, אכן מדובר באודיופילים מהשורה הראשונה ויבואן מהשורה הראשונה, אבל שמותיהם לא מעלים ולא מורידים בכל הקשור לידע שלהם וליכולות שלהם.

אנחנו שומעים הרבה מאוד עם העיניים והראש שמלא "באקסיומות" לגבי איך הדברים אמורים להשמע, אם נחבר כבל, או מגבר של חברה XX.

כל אודיופיל, וותיק, או צעיר, לא יכול לזהות שום דבר משום דבר, כל עוד לא אומרים לו מה הוא שומע.

האודיופיל לא מזהה מי מבין המגברים הוא היקר, מי מבין הכבלים עולה גרוש וחצי, כמה רמקולים בכלל עובדים בחלל שהוא מקשיב בו, האם מנגן סטרימר ב 10,000 דולר, או בעצם אחד ב 500 דולר ועוד ועוד...

הוא לעיתים ולא תמיד, יזהה שהחליפו בין מוצרים, אבל לא יהיה לו מושג קלוש מה ההבדל הכספי בין המוצרים, או רעיון קלוש מי הן היצרניות וכיוצ"ב.
.
אתה מוזמן לעשות קצת טלפונים ולדבר עם עשרות האנשים שהיו אצלי.
בשלב כזה או אחר, כל אחד מהם טעה, ברמה כזו או אחרת.
לרבות אנשים שזיהו ישר שהסאב עובד, בו בזמן שהוא בכלל היה מחוץ לחשמל...
לא חסרות דוגמאות.

אני בעצמי הייתי בוודאות טועה שוב ושוב אם לא היו מסבירים לי לפני כן מה אני בעצם שומע ..

אז מה זה אומר? כלום בערך. סתם אנקדוטות מצחיקות ומשעשעות.

יש כאן המון פסיכולוגיה ודעות קדומות.

וזה סבבה לגמרי כל עוד מודעים לזה ומבינים את זה.

רן
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לעמיר אני כלל לא מגיב-יש אנשים שיש להם בעיה שאינם מסוגלים להתמודד אתה.
כבר ציינתי קודם שתרומתו של דן היא חשובה אך יש בעיית מינון בעיקר בנושאים שהם עבודתו ופרנסתו.
לגבי יבואנים אחרים: לא מתבטאים כאן יותר מדי מבחינת המינון.
לרן. שמע ,כתבתי לך להיות עוזר לשר המשפטים משום שאני רואה בכך דבר חיובי על כך שאתה חותר למשהו ולא נותן לשום דבר להסית אותך מהמטרה או לערער אותך. אני לא נגד מדידות ולא נגד מדע. מדדתי בעבר את החדר שלי ואני יודע היכן הבעיות שלי ואני בוחר שלא לטפל בהן משום שאני רוצה להישאר נשוי ובעל משפחה. אני מחזיק את כל סוגי הטופולוגיות הגברה בבית כולל כמה סוגי רמקולים בגישות שונות.
כולל הגברה קלאס D רחמנא ליצלן!!!!!!! אבל לא שמעת אותי חותר כנגד הדעות של כולם. אני לא שותף להרבה מאוד מדעות הוודו שדיברת עליהם כולל הרצת מדפים(נו באמת) או כבלי חשמל בעובי נחש פתן בורמזי כשבתוך המגבר יש חוט זבל רב גידי חום כחול. ושלא לדבר על מה מוביל את החשמל עד ללוח החשמל. מה שגדי ציין לגבי סופיות כבלים-נתקלתי בכך בעצמי וגם החלפתי לאודיופילים אחרים שטענו שהצליל נפגע להם כתוצאה ממחבר זול, מה לעשות. מהיכן היומרה לטעון שאיני שואף ללמוד דבר? האם אתה מכיר אותי ביום יום? האם אתה יודע כלל מי אני ומה עשיתי עד היום? האם אתה יודע מה תקנתי/ שדרגתי /מדדתי/שיפרתי ובעיקר עשיתי?
חסר לי עוד המון ידע אך לפי תגובתך כנראה שחסר גם לך לא מעט. אני הנדסאי אלקטרוניקה עם ניסיון בתחום של 30 שנה. כל יום אני לומד דברים חדשים. בניתי מספר פרויקטים של רמקולים בעבר. לא על כולם כתבתי פה אך למדתי המון על כל התהליך ועל הנדסת חומרים ועל עצים
שאתה מזלזל במידת הייבוש שלהם שיש לה השפעה על הסאונד. לא הרבה אנשים יודעים להסביר למשל מדוע רמקולים בריטים משנות ה90 נשמעים להם יותר מוזיקליים מדגם מקביל שיוצר אחרי עם אותם דרייברים- משום שבשנות ה80 וה90 השתמשו בLDF ולא בMDF.
תתפלא אך ערכתי ניסוי קטן עם רמקול כזה שהחלפתי לו לאותה התיבה בדיוק רק מMDF באותו עובי.
האם אתה יודע מהי ההשפעה של סוג רכיב אלקטרוני על הסאונד? של סוג הבדיל שנעשה בו שימוש? בנית משהו? שדרגת משהו בעצמך לא דרך חברה?

ענקקקקק :כל-הכבוד:
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אז הגרף השבור תוקן
לא טענתי שהסיפורים הללו הובאו כעדות למסקנות נחרצות כלשהן ,הם הובאו בסך הכל כ...סיפורים ואתה יכול לקרוא אותם ולגחך, או לנפנף אותם, או שהם יכולים לגרום לך לחשוב.

וככל והרכישות שלך עושות לך טוב, אז עם כל הכבוד לדברים שלי , או של אחרים, ההרגשה האישית שלך היא החשובה והיא הקובעת.

יתכן ואלדר ונמר הם לא מדד, אבל מנסיוני, הדברים הם שונים לגמרי ברגע שלאנשים לא ניתנת הזכות לבחון את הדברים עם העיניים, אלא רק עם האוזניים, או לחילופין לא מספרים להם למה הם מקשיבים, אלא רק מבקשים מהם להקשיב. אתה יודע, מנטרלים את האלמנטים הפסיכולוגיים...

במקרים שכאלה, כולם, ללא יוצא מן הכלל, לא מזהים כלום ושום דבר.

לא את העובדה שיש בחלל 4 רמקולים עובדים, במקום שניים, לא את הכבל היקר, לא את המגבר הזול, לא מודעים שבכלל לא החליפו חוט, לא מודעים שסאבוופרים עובדים או לא עובדים, לא מבחינים מי הסטרימר הזול או היקר, לא מבחינים בכלום.

פותחים להם את העיניים וזה כבר סיפור אחר לגמרי, פתאום החוט היקר נתן גוון סופר יוקרתי למערכת ויש המון אוויר....

רן
אהלן רן

בוא נצא מנקודת הנחה שאומרים לנו כמה וופרים עובדים בו זמנית בחדר. אנחנו מקשבים ולאחר זמן מה ומתוך רצון כללי להבין את התנהגות המערכת בעיקר במרחב האזנה שלא מוכר לנו, אנחנו מבקשים להאזין למצב שבו רק חצי מהסאבים בפעולה. לבסוף לשיטתנו אנחנו מעדיפים את המצב האחרון. אם אני לא טועה זה סיפור אמיתי שכן במערכת של חבר שכוללת ארבעה סאבים מונחים RC, העדפת אחרי שניתנה לך ההזדמנות להכריע את הכף, את תגובתם של זוג סאבים שיצרו הרבה פחות דינמיקה ואנרגיה.

שורה תחתונה זה אכן לא ממש רלוונטי אם אנחנו מבחינים במספר היחידות שעובדות בחדר או לא. או עד כמה ההיבט הפסיכולוגי היה קשור להכרעה, או לחילופין אם מישהו טועה במספר לא מבוטל של פעמים במבחן עיוור. מה שלדידי באמת חשוב זה לצבור מספיק נסיון שיאפשר לנו לבחון בצורה מיטבית ובעיקר אובייקטיבית שני מצבים שונים. ככה אני מאמין הגעת למסקנה שהגעת.

אני מנסה בנקודה זו לחשוב בקול רם ללא קשר לאנקדוטה הנ"ל, איך מתקדמים אחרי שתגובת החדר אוזנה כולל זמני ההדהוד, ובדגש לאן.

האם המטרה היא לקבל תוצאה מאוזנת מחדר מאוזן. במידה שהתשובה היא כן, האם זה מספיק בכדי לקבל את אותה וורסטליות קרדינלית שתשקף לאוזננו את מקסימום השינויים שמתקיימים לא רק בין ז'אנרים שונים, אלא גם לא פעם בין אותו כותר בהבדל שהופק במקום שונה.

האם זה בכלל מהותי, במידה שלא, אזי מה הרווחנו בהתעקשות לאזן את תגובת החדר פרט לפתיחה מבטיחה.

במידה ששאלה רטורית זו איננה מעוררת למחשבה, זה גם סוג של תשובה.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בוא נצא מנקודת הנחה שאומרים לנו כמה וופרים עובדים בו זמנית בחדר. אנחנו מקשבים ומתוך רצון כללי להבין את התנהגות המערכת בעיקר במרחב האזנה שלא מוכר לנו להאזין למצב שבו רק חצי מהסאבים בפעולה. לבסוף לשיטתנו אנחנו מעדיפים את המצב האחרון. אם אני לא טועה זה סיפור אמיתי שכן במערכת של חבר שכוללת ארבעה סאבים מונחים RC, העדפת אחרי שניתנה לך ההזדמנות להכריע את הכף, את תגובתם של זוג סאבים שיצרו הרבה פחות דינמיקה ואנרגיה.

שורה תחתונה זה לא ממש רלוונטי אם אנחנו מבחינים במספר היחידות שעובדות בחדר או לא. או לחילופין אם מישהו טועה במספר לא מבוטל של פעמים במבחן עיוור. מה שלדידי באמת חשוב זה לצבור מספיק נסיון שיאפשר לנו לבחון בצורה מיטבית ובעיקר אובייקטיבית שני מצבים שונים. ככה אני מאמין הגעת למסקנה שהגעת.
אבל זו לא הנקודה שרן כיוון אליה, אלא העניין שאנשים בטוחים שהאוזן שלהם אומרת הכל על הסאונד, ושהם יודעים להבחין באופן מובהק בין טוב לפחות טוב, ושהם יודעים את כל מה שניתן וצריך לדעת על סאונד ועל אודיו, ושמיתוג ומראה לא משפיע על שיפוטיהם, וכו' וכו', בעוד שבפועל, כל זה ממש לא עומד במבחן המציאות.


אני מנסה בנקודה זו לחשוב בקול רם ללא קשר לאנקדוטה הנ"ל, איך מתקדמים אחרי שתגובת החדר אוזנה כולל זמני ההדהוד, ובדגש לאן.

האם המטרה היא לקבל תוצאה מאוזנת מחדר מאוזן. במידה שהתשובה היא כן, האם זה מספיק בכדי לקבל את אותה וורסטליות קרדינלית שתשקף לאוזננו את אותם השינויים שמתקיימים לא רק בין ז'אנרים שונים, אלא גם לא פעם בין אותו כותר בהבדל שהופק במקום שונה.

האם זה בכלל מהותי או לא. במידה שלו, אזי מה הרווחנו בהתעקשות לאזן את תגובת החדר פרט לפתיחה מבטיחה.

אם שאלה זו איננה מעוררת למחשבה, זה גם סוג של תשובה.
אין מטרה אחת אובייקטיבית שכולם חייבים לישר קו איתה. אף אחד לא בא להכתיב לך איך אתה צריך לאהוב לשמוע.

כל הרעיון בכל המדידות והאיזונים הוא להגיע לנקודת מוצא שבה שום דבר לא "שבור", ומכאן כל אחד ימשיך כיד טעמו הטובה עליו, ואין שום בעיה עם עצים וחוטים אם לא מנסים לפתור בעזרתם בעיות אקוסטיות, אלא זה "בסבבה לגמרי".

כל עניין המדידות והטיפולים האקוסטיים למיניהם, פאסיביים ואקטיביים, אינם מוחקים את האודיופיליה הקלאסית. הם רק מביאים לנקודת פתיחה טובה ומבוססת. משם הכל כרגיל.

תמיד יהיו כאלה שענייני כבלים ורזונטורים ודומיהם יראו בעיניהם כשטויות ופלסבו. לא צריך להתרגש מזה. אם מישהו נהנה מהעיסוק בהם וממה שהוא שומע -- בלי להיכנס בכלל לוויכוח האם זה אמיתי או לא -- לא משנה כהוא זה -- למה לא? שייהנה!!
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז הגרף השבור תוקן

אהלן רן

בוא נצא מנקודת הנחה שאומרים לנו כמה וופרים עובדים בו זמנית בחדר. אנחנו מקשבים ולאחר זמן מה ומתוך רצון כללי להבין את התנהגות המערכת בעיקר במרחב האזנה שלא מוכר לנו, אנחנו מבקשים להאזין למצב שבו רק חצי מהסאבים בפעולה. לבסוף לשיטתנו אנחנו מעדיפים את המצב האחרון. אם אני לא טועה זה סיפור אמיתי שכן במערכת של חבר שכוללת ארבעה סאבים מונחים RC, העדפת אחרי שניתנה לך ההזדמנות להכריע את הכף, את תגובתם של זוג סאבים שיצרו הרבה פחות דינמיקה ואנרגיה.

שורה תחתונה זה אכן לא ממש רלוונטי אם אנחנו מבחינים במספר היחידות שעובדות בחדר או לא. או עד כמה ההיבט הפסיכולוגי היה קשור להכרעה, או לחילופין אם מישהו טועה במספר לא מבוטל של פעמים במבחן עיוור. מה שלדידי באמת חשוב זה לצבור מספיק נסיון שיאפשר לנו לבחון בצורה מיטבית ובעיקר אובייקטיבית שני מצבים שונים. ככה אני מאמין הגעת למסקנה שהגעת.

אני מנסה בנקודה זו לחשוב בקול רם ללא קשר לאנקדוטה הנ"ל, איך מתקדמים אחרי שתגובת החדר אוזנה כולל זמני ההדהוד, ובדגש לאן.

האם המטרה היא לקבל תוצאה מאוזנת מחדר מאוזן. במידה שהתשובה היא כן, האם זה מספיק בכדי לקבל את אותה וורסטליות קרדינלית שתשקף לאוזננו את אותם השינויים שמתקיימים לא רק בין ז'אנרים שונים, אלא גם לא פעם בין אותו כותר בהבדל שהופק במקום שונה.

האם זה בכלל מהותי, במידה שלא, אזי מה הרווחנו בהתעקשות לאזן את תגובת החדר פרט לפתיחה מבטיחה.

במידה ששאלה רטורית זו איננה מעוררת למחשבה, זה גם סוג של תשובה.
היי אודי.

אין לי מושג מהי הדוגמא שנתת למען האמת ואיך היא קשורה אליי חח...

הבחור היחיד שאני מכיר שמקשיב למוזיקה עם 4 סאבוופרים , עם שליטה של RC, שגם אתה מכיר אותו, מעולם לא הדגים לי את הסאונד באופן בו 2 סאבוופרים עובדים לעומת 4,
...באופן של A/B.

למען האמת, אני לא משוכנע שזה גם אפשרי אצלו, ברמת המידיות, בשל עניינים טכניים.

במקרה שלי, הקשבתי אצלו למצב של 2 סאבוופרים ואחרי מספר חודשים למצב בו עובדים 4 סאבוופרים.

אין לי באמת יכולת להגיד באופן מקצועי ורציני מי מהמצבים טוב יותר, מעבר לסתם חוויה רגעית.

הזכרון שלנו לא מאפשר לנו לנתח באופן רציני מצבי סאונד , ברגע שעברו בינהם חודשים ארוכים.
כך שהסיפור שסיפרת...לא ממש מדויק...:)

לגופם של דברים. אתה בהחלט צודק ואני מסכים.

זה לא חשוב אם אתה לא יודע לזהות את מספר הרמקולים שעובדים בחלל, או אם אתה לא יודע להבחין בין הסטרימר היקר לזה שעולה עשירית, או אם ידעת להבחין שהמנובולוקים עובדים, או בעצם מגבר סטריאו שעולה שליש..או שהחליפו לך את הכבל, לכבל שנמכר בטמבורייה הסמוכה.

חשוב שתהיה עם מיומנות ונסיון לאבחן את המצבים ולהצביע על מי מהם נכון יותר אוביקטיבית ולבסוף להכריע בבחירה , על פי הטעם הסובייקטיבי שלך.

ונגעת כאן בעוד נקודה שהיא עניין הטיונינג של המערכת.

וזו הנקודה שבעצם התחלנו איתה בשרשור, הבסיס של התחום הזה.

ככל וגרף התדרים שלך לא מאוזן ואצל אחוז עצום מהאנשים כאן שלא מודדים (אם לא כולם) הגרף הזה שבור.

רמת השבר היא שאלה של מזל, אבל בוודאות גמורה יש תנודות של 10DB ואפילו 20DB ויותר בין התדרים...בכל המערכות "הסופר מאוזנות " האלה...

ככל והגרף שבור, הבסיס שבור וככל והבסיס שבור, כל הטיוניג מבוצע על גבי גרף שהוא בבסיסו לא מאוזן.

וזו טעות.

רן
 
  • Like
Reactions: arb

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז הגרף השבור תוקן

אהלן רן

בוא נצא מנקודת הנחה שאומרים לנו כמה וופרים עובדים בו זמנית בחדר. אנחנו מקשבים ולאחר זמן מה ומתוך רצון כללי להבין את התנהגות המערכת בעיקר במרחב האזנה שלא מוכר לנו, אנחנו מבקשים להאזין למצב שבו רק חצי מהסאבים בפעולה. לבסוף לשיטתנו אנחנו מעדיפים את המצב האחרון. אם אני לא טועה זה סיפור אמיתי שכן במערכת של חבר שכוללת ארבעה סאבים מונחים RC, העדפת אחרי שניתנה לך ההזדמנות להכריע את הכף, את תגובתם של זוג סאבים שיצרו הרבה פחות דינמיקה ואנרגיה.

שורה תחתונה זה אכן לא ממש רלוונטי אם אנחנו מבחינים במספר היחידות שעובדות בחדר או לא. או עד כמה ההיבט הפסיכולוגי היה קשור להכרעה, או לחילופין אם מישהו טועה במספר לא מבוטל של פעמים במבחן עיוור. מה שלדידי באמת חשוב זה לצבור מספיק נסיון שיאפשר לנו לבחון בצורה מיטבית ובעיקר אובייקטיבית שני מצבים שונים. ככה אני מאמין הגעת למסקנה שהגעת.

אני מנסה בנקודה זו לחשוב בקול רם ללא קשר לאנקדוטה הנ"ל, איך מתקדמים אחרי שתגובת החדר אוזנה כולל זמני ההדהוד, ובדגש לאן.

האם המטרה היא לקבל תוצאה מאוזנת מחדר מאוזן. במידה שהתשובה היא כן, האם זה מספיק בכדי לקבל את אותה וורסטליות קרדינלית שתשקף לאוזננו את מקסימום השינויים שמתקיימים לא רק בין ז'אנרים שונים, אלא גם לא פעם בין אותו כותר בהבדל שהופק במקום שונה.

האם זה בכלל מהותי, במידה שלא, אזי מה הרווחנו בהתעקשות לאזן את תגובת החדר פרט לפתיחה מבטיחה.

במידה ששאלה רטורית זו איננה מעוררת למחשבה, זה גם סוג של תשובה.
ברשותך. אני עונה לאותו פוסט שכבר עניתי לו והפעם אתיחס לנקודות קצת שונות..

יש כאן הרבה מאוד פוסטים, אחוז מאוד גבוה של תיאוריות והתפלספויות, בלי תאכלס, לא מבחינת סדרי פעולה, לא מבחינת דוגמאות ממשיות, לא מבחינת הנחיות.

מי שקורא את זה מהצד יכול לפעמים לחשוב שבכלל לא מדובר על אודיו, אלא על התפלספויות פילוסופיות/פסיכולוגיות.

אז בתאכלס ובשאיפה, אנחנו קודם כל רוצים להגיע, אחרי שטיפלנו בבסיס, לטעם האישי שלנו, למשהו שיגרום לנו הנאה.

הרי זה הבסיס של התחביב הזה, ברמה הפסיכולוגית שלו.

ככל וטיפלת בגרף התדרים שלך, הקלרינט ישמע כמו קלרינט, האמן לי, היות וגרף התדרים שלך לא שבור.

יתכן ואתה לא תזהה את הקלרינט כי אתה רגיל לשמוע את הקלרינט, באותה יצירה, עם גרף שבור (לא אתה אישית כמובן..אלא כדוגמא).... אבל וואלה, ככה הקלרינט יצא מהאולפן.

שאלת, האם אתה יכול לגרום לכך שתזהה את אותה יצירה שהוקלטה, או הופקה באופן שונה?

אין לי מושג מה זה אומר
אני מבין את העברית, אבל לא מבין את הפרקטיקה.

מישהו יודע איך אותה הפקה X אמורה להשמע ביחס להפקה Y, הוא דיבר עם 2 המפיקים, דיבר עם האנשים בחדרי העריכה?

שאלה יותר מעניינת היא האם המערכת מסוגלת לשקף שני מצבים שונים, מבלי להתיחס אם הם דומים למקור עלום.

האם המערכת בשלב הזה יכולה לנגן באופן בו נוכל להבחין בין טידל או לקובוז , או נכון יותר נשמע 2 דברים שונים.
כן, בוודאות גמורה.

לעומת זאת, ככל שהגרף יהיה שבור יותר, ההבדלים יהיו משמעותית קטנים יותר.

לא פעם אני מחליף לאנשים בין 2 מצבים ושואל אותם, אוקיי, מה בעצם השתנה לדעתך?

ואני מקבל תשובות בסגנון של , שיחקת עם הגיין או הדאמפינג פקטור של ה CH, או ביטלת את הסאב , או שינית משהו בטרינוב..

אבל תאכלס, פשוט עברתי מטידל לקובוז.

רן
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן

ראשית אני בהחלט בעד שהבסיס האקוסטי יהיה איתן.

שנית תהרוג אותי אבל לא מסתדר לי אם הגישה שבשעה שהמדע הופך ללא יותר משחקן משנה, אנחנו מאמצים בחום את הטעם האישי, וההנאה על מנת להמשיך להתקדם ולהבין מה נכון יותר או פחות, כל שכן לגבי ההבחנה באיכות כלשהי.

במצב עניינים זה אפשר להוריד השלטר, וכול הוויכוח כאן מיותר עוד לפני שאחל.

אם כך הם פני הדברים, לא נוכל לדוגמה לצייץ ולהגיב לאור העובדה שכבל קומקום מהום סנטר באורך 30מ ' שמאפשר להאיר בין היתר גם את הסוכה, מבחינת אודיופיל פלוני עושה את העבודה במערכת היי אנד, הרבה יותר טוב מאנקונדה שהושקעו בה עשרות שנים של מחקר ופיתוח ולבסוף כל העסק הזה גם קיבל תג מחיר של חדר.

אם לא הכל כל כך פשוט, והוא לא, אזי איפה עובר הגבול הדק, בין בדיחה לרצינות ומקצועיות, בין ההתעסקות במה שנתפס כטפל, לאיזון החדר שנחשב להכרחי וכו. האם בכלל קיימת נקודה כזו. הכוונה בסופו של דבר למצב שקרטריון מדעי בדומה לגרף לא באמת מצליח להאיר לך את המשך הדרך, ולהכריע את הדיון בדומה לנקודת הפתיחה הנ"ל. או אז ההנאה או הטעם האישי מן הסתם הופכים להיות שובר השוויון. עובדה זה אפשרי וזה יותר משכיח. קיימת כמובן אפשרות נוספת שאותה אתה צריך להכיר גם ממה שכתבתי לדוגמה בפוסט #136

מילה על הבדלים בהפקות;
אחד היתרונות שיש לך במערכת רזולטיבית זו אותה היכולת להבחין בבירור מעבר להחלפה מקובוז לטידל וכו, בהבדלים שמתקיימים לא רק ברמת המיקרו אלא גם בנוגע לטוטאל הסוני שנשמע אחר בין הפקה להפקה. כמובן הרבה יותר קל לעשות את זה באנלוג למרות שאני מניח שגם בהזרמה זה אפשרי רק שזה יותר מורכב וצריך לדעת איך.

קח תקליט שיוצר בגרמניה מול אותו תקליט גם במשקל ובשנתון זהים שיוצר בארה"ב, ותצטרך כיסא טוב לידך בכדי לא ליפול. אז שוב על מה אני מדבר.

אני באמת שמנסה להבין מה קורה אחרי שאיזנו את החדר, את זמני הדהוד בו, ועל הדרך דאגנו להיפטר גם מתדרי הבוץ. מה עכשיו לאן פנינו מועדות. כבר הראנו שהגישה שאומרת תן לטעם האישי להכריע עומדת בסתירה לגישה שאפשר להגיע למצב שבו אנחנו מבינים שאין מה להשוות בין האיכויות של א' לאלו ש- ב' מייצר.


מדובר כאן אם כן בגישות שונות שזה אך לגיטימי. האחת אומרת בו נתחיל מהמדע ונעבור לרומנטיקה, והשניה אומרת בואו נתחיל מהרומניטקה ונלמד כיצד לאמץ את הגישה המדעית על מנת שנוכל להתקדם.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לסיום
מדובר כאן בגישות שונות שזה אך לגיטימי. האחת אומרת בו נתחיל מהמדע ונעבור לרומנטיקה, והשניה אומרת בואו נתחיל מהרומניטקה ונלמד כיצד לאמץ את הגישה המדעית על מנת שנוכל להתקדם.
זה ממש לא משנה...
אז, יאללה, תתקדמו.:)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לסיום
מדובר כאן בגישות שונות שזה אך לגיטימי. האחת אומרת בו נתחיל מהמדע ונעבור לרומנטיקה, והשניה אומרת בואו נתחיל מהרומניטקה ונלמד כיצד לאמץ את הגישה המדעית על מנת שנוכל להתקדם.
אני לא אומר בוא נעבור לרומנטיקה, או ריאליזם , או כל תיאור סוביקטיבי אחר, אני כן אומר שבסופו של יום, כל אחד מתאים את המערכת לטעם שלו, הלא כך?

אתה לא יכול להתחיל ברומנטיקה , או בריאליזם , או לבחור קודם מגבר, או מקור או כבל, או לחזק בורג בלוח החשמל, כי כמו בכל דבר אתה חייב להתחיל בבסיס.

והבסיס הוא החדר שלך והחדר שלך הוא זה שיחליט ויקבע בניגוד לרצונך ודעתך, כיצד בדיוק הסאונד הסופי ישמע מהרמקולים שלך.
וכל השאר זה קישקושים פרשניים שלא מגובים בכלום ואין להם מקום בכלל.

בהנחה שהבסיס שלך מוצלח ואיתן אז גם המעבר לסגנון אחר, לאופי אחר של סאונד הוא פשוט, קל ויבוא הרבה יותר לידי ביטוי.

אתה מערבב בין טעם אישי סוביקטיבי לבסיס אוביקטיבי.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור